Subiectele de la evaluarea la Matematica pe care au sustinut-o astazi elevii claselor a IV-a au fost publicate de Ministerul Educatiei. Copiii au avut de raspuns la 20 de cerinte, intr-un interval de timp de 60 de minute. Subiectele au fost concepute pe doua numere, astfel incat colegii de banca sa nu aiba probleme identice de rezolvat.

Fragment din subiectele la Matematica, clasa a IV-aFoto: edu.ro

Elevii claselor a IV-a au sustinut astazi, 27 mai, Evaluarea Nationala la Matematica. Este pentru al doilea an consecutiv cand elevii claselor a II-a, a IV-a si a VI-a dau astfel de testari, la finalul anului scolar. Rezultatele individuale pe care le obtin copiii NU se trec in catalog, NU se comunica public si NU se afiseaza. Invatatoarele trebuie sa le comunice rezultatele parintilor, in conditii de confidentialitate, si trebuie sa construiasca planuri individualizate de invatare, pentru fiecare elev la care constata anumite lacune.

Importanta acestor teste este cu atat mai mare, cu cat rezultatele de anul trecut au aratat ca "invatamantul romanesc conserva inegalitatile". "Daca analizam datele, vedem ca diferentele dintre elevii din mediul rural si cei din mediul urban raman nemodificate din clasa a II-a pana in clasa a VI-a. La fel se intampla cu procentul celor care nu fac fata cerintelor programei scolare: procentul celor care raspund incorect e acelasi, ba chiar creste usor, de la a II-a la a VI-a. In loc sa ajute la reducerea inegalitatilor, scoala le conserva", a avertizat Mircea Miclea, care a analizat rezultatele de anul trecut, la nivel national.

Subiectele la Matematica, clasa a IV-a:

Test 1 Subiecte Matematica Evaluarea Nationala de La Finalul Clasei a IV A

Test 2 Subiecte Matematica Evaluarea Nationala de la Finalul Clasei a IV-A

Compara cu subiectele din 2014:

Mircea Miclea, psiholog, profesor la Departamentul de Psihologie din Universitatea Babes-Bolyai si fost ministru al Educatiei, a explicat ca "logica acestor evaluari este evidenta:avem nevoie sa stim cat mai devreme ce performante scolare au elevii, raportat la media nationala, pentru a lua din timp masuri de remediere a ramanerilor in urma. Altfel, ramanem intepeniti in situatia actuala, cand abia in clasa a VIII-a avem o evaluare nationala, rezultatele sunt dezastruoase, dar ridicam neputinciosi din umeri, pentru ca este prea tarziu sa mai facem ceva". Sursa si detalii aici

Citeste si: