Inalta Curte a oprit ridicarea de catre autoritatile locale a masinilor parcate neregulamentar

de G.S.     HotNews.ro
Luni, 25 mai 2015, 13:03 Actualitate | Esenţial

Masini parcate pe Calea Victoriei
Foto: Hotnews
Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ) a admis luni recursul in interesul legii formulat de Avocatul Poporului (AP) si a stabilit ca procedura de aplicare a masurii de ridicare a vehiculelor stationate/oprite neregulamentar pe partea carosabila nu poate fi reglementata prin hotarari ale consiliilor locale, informeaza Agerpres.

"In interpretarea si aplicarea dispozitiilor art.128 alin.(1) lit.d), art.134 alin.(2) si art.135 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, raportate la dispozitiile art.3 alin.(1), art.5, art.36 alin.(1), alin.(2) lit.d) si alin.(6) lit.a) pct.13 din Legea administratiei publice locale nr.215/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, art.21 lit.b) si art.24 lit.d) din Legea-cadru a descentralizarii nr.195/2006, procedura de aplicare a masurii tehnico-administrative constand in ridicarea vehiculelor stationate/oprite neregulamentar pe partea carosabila, prevazuta de art.64 si art.97 alin.(1) lit.d) si alin.(6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.195/2002, nu poate fi reglementata prin hotarari ale consiliilor locale", se arata in decizia instantei. 

Decizia judecatorilor este obligatorie, potrivit art.517 alin.(4) din Codul de procedura civila. 

Avocatul Poporului a formulat la Curtea Suprema un recurs in interesul legii privind legalitatea hotararilor adoptate de consiliile locale in vederea reglementarii procedurii privind ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar. 

"Va solicitam sa constatati ca problema de drept prezentata a primit o solutionare diferita din partea instantelor judecatoresti si, printr-o decizie obligatorie, sa stabiliti modul unitar de interpretare si aplicare a dispozitiilor legale incidente", se arata in recursul formulat de Avocatul Poporului. 

Conform AP, examinarea jurisprudentei la nivel national a relevat ca instantele de judecata nu au un punct de vedere unitar in ceea ce priveste legalitatea hotararilor consiliilor locale avand ca obiect reglementarea procedurii privind ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar. 

Astfel, potrivit unei orientari jurisprudentiale majoritare, hotararile consiliilor locale adoptate in vederea reglementarii procedurii privind ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar, constatarea si aplicarea contraventiilor sunt lovite de nulitate, intrucat stabilesc si sanctioneaza contraventii in domeniul circulatiei rutiere. 

Opinia instantelor judecatoresti a fost in sensul ca hotararile consiliilor locale avand ca obiect de reglementare procedura de ridicare a autovehiculelor stationate neregulamentar au fost adoptate cu depasirea competentei ce revine consiliilor locale. 

Intr-o alta orientare de jurisprudenta, instantele de judecata au avut o abordare diferita, apreciind ca posibilitatea reglementarii procedurii ridicarii vehiculelor stationate neregulamentar prin acte administrative cu caracter normativ emise de autoritatile publice locale rezulta din interpretarea unor dispozitii din Ordonanta de urgenta nr. 195/2002 si tinand seama de faptul ca regulamentul in cazul specific al ridicarii vehiculelor stationate neregulamentar poate fi adoptat si prin alte acte normative decat prin hotarare de guvern. 

"Apreciem ca hotararile consiliilor locale adoptate in vederea reglementarii procedurii privind ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar depasesc competenta ce revine consiliilor locale in aceasta materie, fiind contrare prevederilor actelor normative cu forta juridica superioara", se sustine in recursul formulat de AP. 

Potrivit sursei citate, Hotararea Guvernului nr. 1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, nu cuprinde dispozitii cu privire la procedura in care se executa masura ridicarii autovehiculelor stationate neregulamentar. In aceste conditii, la nivelul autoritatilor administratiei publice locale, au fost adoptate o serie de acte cu caracter normativ prin care s-a reglementat in detaliu procedura ridicarii vehiculelor stationate neregulamentar. 

"Imprejurarea ca prin Regulamentul de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1391/2006, nu este reglementata aceasta procedura de aplicare a masurilor de ridicare, transport si depozitare a vehiculelor stationate neregulamentar nu poate fi interpretata extensiv drept o omisiune a legiuitorului ce ar putea fi indreptata prin vointa unilaterala a autoritatii deliberative locale si in niciun caz nu poate justifica demersul autoritatii locale de a adopta reglementari intr-un domeniu rezervat prin lege in competenta legislativa a Guvernului", mai apreciaza sursa citata.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
13619 vizualizari
  • -2 (36 voturi)    
    Urraaaa!!! (Luni, 25 mai 2015, 13:07)

    BEDE [utilizator]

    Normal este sa dea amenzi, nu sa ridice. Ridicarea masinilor se justifica doar in cazuri de extrema urgenta, cand ar fi ca nu blocheaza accesul pe artere de circulatie. Jos mafia din primarii!
    • +27 (27 voturi)    
      asa e (Luni, 25 mai 2015, 13:30)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui BEDE

      dar acum speram sa si dea cineva amenzile alea, ca nu mi se pare normal sa parchezi oriunde ca taranul, fara sa se intample nimic. ei le ridicau ca le ieseau bani, nu ca le pasa de oamenii care nu aveau pe unde trece.
      • -1 (9 voturi)    
        ar fi, (Luni, 25 mai 2015, 14:32)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui andrei

        de asemenea, de dorit sa fie create cat mai multe parcari, la preturi rezonabile acolo unde se impune acest lucru, astfel incat sa nu mai poata fi folosit argumentul lipsei acestora.
        si atunci dai amenda sa-l usture curul.
        • +1 (1 vot)    
          CARE AR FI UN PRET REZONABIL.. (Marţi, 26 mai 2015, 8:24)

          schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          Pentru tine? Sunt foarte curios!
          3 RON/ora, 4, 5?
          0, 5 RON/ora?
        • 0 (2 voturi)    
          rezonabil.. (Marţi, 26 mai 2015, 11:41)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          eu cred ca ar fi rezonabil sa-ti demoleze tie casa/blocul si sa se faca o parcare acolo.. unde sa-ti poti parca masina (in care poti dormi, daca vrei..) pentru rezonabilul pret de 50bani/ora..
      • +4 (8 voturi)    
        mare adevar (Luni, 25 mai 2015, 14:54)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui andrei

        si mie mi-au ridicat masina, desi nu incurca pe nimeni. Sunt total de acord sa se ridice masinile care blocheaza trecerea de pietoni, trotuarul si pietonii, intrarea/iesirea masinilor din statiile RATB, sau care obtureaza linia de tramvai (am vazut si masini parcate de-a latul pe linia de tramvai, si 5 tramvaie care ramasesera blocate in trafic, venise si politia, dar masina tot nu fusesera in stare sa o ridice).
        Din pacate pe acesti ridicatori de masini ii interseaza doar sa ia banul, nu si daca masina blocheaza traficul. Asa am vazut masini ridicate, desi nu incurcau cu nimic (doar ca era un indicator de oprire interzisa in zona), si am vazut masini care chiar incurcatu, dar pe care nu le-a ridicat nimeni.
        Un coleg de-al meu a patit-o si mai tare: i-au ridicat masina, si au lovit-o cand au pus-o pe platforma. Au pus-o la loc in parcare, au facut alte poze cu ea lovita, apoi au ridicat-o si au pus-o iar pe platforma. La proces colegul nu a putut sa vina cu dovezi ca masina i-a fost lovita pe platforma, si a platiti si ridicarea masinii, si reparatia.
        • 0 (2 voturi)    
          ce haos (Luni, 25 mai 2015, 19:23)

          adyQ [anonim] i-a raspuns lui bancher

          specific plaiurilor natale...ce spui tu este o aberatie, fara sa intru in detalii prea amanuntite, cine si cum ar stabili ce masini parcate neregulamentar incurca circulatia si care nu? este o chestie relativa, legea tre sa fie clara e ilegal parcata se ridica sau amenda, nu poate fi doar jumatate ilegal pt ca nu incura prea multa lume :)
          • 0 (2 voturi)    
            Care blocheaza traficul (Marţi, 26 mai 2015, 10:18)

            Close [utilizator] i-a raspuns lui adyQ

            Ar putea fi o exprimare mai buna. Blochezi tramvaiul, banda de circulatie, trecerea de pietoni.

            In caz ca te intrebi in alte tari exista amenda SAU amenda + ridicare. Pentru ca nu orice parcare justifica ridicarea si firmele lor de ridicare nu-s niste milogi pusi sa-si scoata parleala.
        • 0 (2 voturi)    
          exceptiile nu sunt argumente (Marţi, 26 mai 2015, 11:52)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          ti-au ridicat masina parcata ilegal, conform regulamentului in vigoare? stiai ca ai parcat ilegal?.. ce mai conteaza daca esti la 5 metri de linia de tramvai sau fix pe ea? tot ilegal e. faptul ca un dorel a dat-on bara cu ridicatul unei masini este intr-adevar regretabil, dar este oricum un risc pe care si-l asuma proprietarul masinii.. si intr-o parcare cu paza te poti trezi cu masina lovita/zgariata, dar nu interzicem parcarile, nu?
          de ce nu se dau pur si simplu amenzi pentru parcare ilegala? e o intrebare cu raspuns neasteptat - pentru ca ar trebui sa dea milioane de amenzi zilnic. doar pentru cei care nu lasa spatiul regulamentar de 1-1.5 metri pe trotuar ar fi amendati milioane de soferi. asa ca politia si primariile ignora cu buna stiinta legile in vigoare.
      • +1 (1 vot)    
        da (Marţi, 26 mai 2015, 8:34)

        zgubilitix [utilizator] i-a raspuns lui andrei

        si eu sper sa se dea amenzi, s-ar face bani buuuuni din asa ceva. pe traseul meu zilnic intalnesc cel putin 2-3 masini care blocheaza complet trotuarul.

        chiar e un mister de ce nesimtitii nu sunt amendati.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu mai merge cu masini? (Marţi, 26 mai 2015, 10:22)

        Close [utilizator] i-a raspuns lui andrei

        Acum pot sa ridice biciclete legate de garduri (ori blocheaza trotuarul, ori sunt pe spatiu verde). Era la fel de ilegal si ce faceau ei. Dar cum oamenii nu au nici o treaba sa cunoasca legea doar sa dea din gura, ei promovau intensiv ridicarea masinilor uitand ca au calcat si ei in acelasi rahat.
        • +1 (1 vot)    
          ai o fixatie cu bicicletele? (Marţi, 26 mai 2015, 14:03)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Close

          Te-ai impiedicat de biciclete legate de garduri in timp ce sareai gardul? :)
    • +3 (13 voturi)    
      Partial corect (Luni, 25 mai 2015, 13:38)

      qwertyuiop [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      E corect sa dea amenzi nu sa ridice pentru ca asta implica in afara de umilinta, timp pierdut si posibila zgariere a auto.
      DAR
      Acest fenomen trebuie combatut si bine ar fi ca amenzile sa se faca si sa fie "fara numar". Pana la descurajarea bizonilor.
      • +3 (3 voturi)    
        Ce te faci cu binoclu care... (Luni, 25 mai 2015, 15:26)

        Ion B [utilizator] i-a raspuns lui qwertyuiop

        are durere'n spate de amenzi, ca le plătește fără probleme?
        Cred ca ridicatul era o soluție buna pentru toți bizonii...
    • +13 (15 voturi)    
      Ca e coruptie inteleg, (Luni, 25 mai 2015, 13:44)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Dar sa nu uitam citi marlani sunt printre noi.
      Mergi in oras sa vezi ca trecerile de pieton sunt parcari. Alea sunt urgente sau nu?
      Trotuarul uneori este plin de masini. Ok. Lasa si pietonilor un mic spatiu.
      Dar ce te faci cu cei care blocheaza de tot trotuarul? Dar cu cei care parcheaza pe locurile rezervate celor cu dizabilitati? E sau nu o urgenta extrema?
      • +8 (8 voturi)    
        Faceti ca nemtii (Luni, 25 mai 2015, 15:15)

        grasu [anonim] i-a raspuns lui Martinezu

        Se ridica masina daca parchezi la intrarea in spitale, in fata hidratilor, in fata unui garaj, etc acolo deci unde este absolut obligatoriu sa fie acces oricand. In rest, amenzi. Dar amenzi care se incaseaza. Sunt politiste care se plimba pe strazi, vad daca ai parcat regulamentar sau ai platit si-ti vara amenda in stergatorul de parbriz. Dar in Germania nu ai masina inmatriculata daca nimeni nu stie unde stai, sau ai o adresa in buletin de pe vremea cand erai bebe. Amenzile se si incaseaza. Si dupa cateva amenzi pe care trebuie sa le si platesti, sa vezi cum respecti regulile.
      • +2 (6 voturi)    
        Ciorbea, avocatul poporului claxonator (Luni, 25 mai 2015, 16:09)

        LiviusAcris1 [anonim] i-a raspuns lui Martinezu

        Incearca sa castige popularitate.
        Astea sunt prioritatile avocatului poporului ?
    • +2 (4 voturi)    
      prietene (Luni, 25 mai 2015, 14:02)

      J_W [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      In Bucuresti, in 80% din cazuri masinile parcate blocheaza ceva: accesul pe strada, 1-2 benzi pe vreo strada care si-asa n-are destule, trotuarele, vizibilitatea cand iesi de pe vreo strada etc.

      Cum se parcheaza la noi este inadmisibil, in nicio tara dezvoltata sau in curs de dezvoltare nu s-a mai pomenit asa ceva!

      Deci o hotarare cat se poate de proasta!
      • +1 (1 vot)    
        De fapt (Marţi, 26 mai 2015, 10:20)

        Close [utilizator] i-a raspuns lui J_W

        In foarte multe tari dezvoltate exista si optiunea "doar amenda".

        Dar in tarile alea nici bicicleta nu ti-o legi de orice gard si nu o lasi in fata oricarei cladiri. Si pietonii nu trec chiar pe oriunde pentru ca vor lua amenda. Dar asa vezi cand omul mananca rahatel: ill lasi sa spuna ce-ar face celorlalti si te uiti daca se include si pe el acolo.
  • +8 (14 voturi)    
    Deci vor da banii inapoi? (Luni, 25 mai 2015, 13:54)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    Asta vreau sa stiu, daca vor da banii inapoi pentru toate ridicarile, acum ca au fost declarate ilegale ("[...]cu depasirea competentei consiliilor[...]").

    Sau banii sunt deja in niste vile la marginea Bucurestiului?
    • +1 (1 vot)    
      Da (Luni, 25 mai 2015, 14:03)

      Primul [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      sigur....
    • +2 (2 voturi)    
      dar (Luni, 25 mai 2015, 14:06)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      dar aia de parcheaza neregulamentar, obligand pietonii sa ocoleasca eventual sa intarzie la destinatie, dau ceva celor pe care i-au deranjat astfel?
    • 0 (0 voturi)    
      din pacate (Luni, 25 mai 2015, 14:35)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      aplicarea retroactiva a unor legi se face doar in cazul in care statul are de castigat. ca si exemplu, legat tot de masini, aplicarea taxei de prima inmatriculare a unui autoturism in cazul in care acesta a fost inmatriculat anterior lui 01.01.2007 iar proprietarul il revinde acum.
    • +1 (1 vot)    
      uhm (Luni, 25 mai 2015, 15:41)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      Legea dispune doar pentru viitor, nu se aplica retroactiv.
  • +4 (4 voturi)    
    Cam ciudata hotararea asta (Luni, 25 mai 2015, 15:25)

    skanda7 [utilizator]

    Si daca cel ce parcheaza ilegal sechestreaza astfel alte vehicule? Pe cei blocati de ce nu ii apara legea?
    Daca un bizon isi lasa masina pe linia de tramvai si apoi pleaca in vacanta o luna?
    Sunt curios in cate minute s-ar schimba legislatia daca s-ar mobiliza bucurestenii si ar bloca cu masinile intrarea in Parlament?
  • 0 (6 voturi)    
    Cheie (Luni, 25 mai 2015, 15:34)

    mimi [anonim]

    Cred ca Administratia nu are de gand sa rezolve problema prea curand asa ca Oricine are o cheie in buzunar poate sa se implice!

    Daca pietonilor le e frica cand tranverseaza strada atunci poate ca si soferilor ar trebui sa le fie frica daca parcheaza pe trotuar.

    Cheia e la tine!
  • +2 (4 voturi)    
    masini neregulamentar parcate (Luni, 25 mai 2015, 15:39)

    vasile [anonim]

    Suntem un popor de handicapati. Acum ne bucuram ca putem parca oriunde. Daca nu consiliile locale sau cel al mun. bucuresti cine sa reglementeze, constitutia.
    Daca din cauza unei masini parcate neregulamentar nu poate intra o salvare intr-un anumit spatiu sau o masina de pomperi si vor murii oameni, cine va raspunde, avocatul poporului ? Habar nu aveti cate accidente au fost generate de parcarea neregulamentara a unor autovehicole. Mergeti in orice tara din UE si vedeti ce se intampla cu autovehicolele parcate neregulamentar si pana unde se pot ridica amenzile. Incetati sa mai dati legi care sa va protejeze de toate prostiile pe care le faceti.
  • 0 (4 voturi)    
    Sa va vad (Luni, 25 mai 2015, 15:45)

    tudor74 [utilizator]

    Sa vad ce o sa spuneti cand platformele de ridicat masini vor continua sa salte masini, desi au fost scoase in afara legii, eventual pazite si de politistii de la politia locala !

    Asa se intampla cu hingherii, in Iunie 2014 Curtea de Apel Bucuresti a declarat activitatea lor ilegala, dar hingherii isi continua activitatea paziti de politisti.

    Si cu masinile ridicate si cu hingherii, ilustrii alesi baga in buzunar sume frumoase, legea nu se aplica cand la mijloc sunt bani de furat de la buget.
    • -1 (5 voturi)    
      eronat (Luni, 25 mai 2015, 16:08)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui tudor74

      esti intr-o grava eroare, curtea de apel a dat ca e legala eutanasierea si e definitiva. mai documenteaza-te. si in plus, ce, trebuie sa murim noi sa traiasca niste javre? il vrei, il iei acasa. m-au tavalit unii pe bicicleta de de-abia am scapat cu viata. sa nu mai aud de cuvantul "caine". foarte bine ca ii ridica in continuare, nu suntem la satra sa faca javrele legea.

      oricum, nu vad legatura cu subiectul.
      • +2 (2 voturi)    
        raspuns (Luni, 25 mai 2015, 17:11)

        rexulet [utilizator] i-a raspuns lui andrei

        daca te gandesti bine vei constata ca o mare parte din legi sunt facute de "javre"
        ia-ti un caine pe lamga tine si sigur vei deveni ceva mai bun, si vei constata ca intradevar te iubeste si pe tine cineva dezinteresat
        bineinteles daca te porti cu el omeneste
      • -1 (3 voturi)    
        prea multa logica (Luni, 25 mai 2015, 17:27)

        J_W [utilizator] i-a raspuns lui andrei

        Lasa-l, mah, cum spune cantecul "ce-ai cu noi ba, pentru ce se da cu var?"

        Sa scoatem in afara legii si hinghierii, si ridicarile de masini care blocheaza traficul, si politia, sa traim ca in padure!

        Nu te mai chinui cu logica, daca nu ai un link dragut cu catelusi sau vreo stire panicarda si superficiala despre gazele de sist si OMG-uri n-ai cum sa convingi generatia Facebook!
  • +2 (2 voturi)    
    Istanbul - studiu de caz (Luni, 25 mai 2015, 16:12)

    MihneaUrsu [anonim]

    Municipalitatea/Autoritatile administreaza serviciul de ridicari.

    Cu autospeciale care ridica masina in 15 secunde (speciale pt. asa ceva, investitie mare, atentie la licitatie!)

    Costul pentru sofer aprox 50 EUR

    = C I V I L I Z A T I E (de mii de ani)

    off topic. studiu de caz Toronto. Lucrarile in carosabil, de orice fel, trebuiesc cumva stantate (microcipate) in vederea identificarii constructorului si repararii in caz de garantie sau eliminarii de la licitatii
  • +2 (2 voturi)    
    ridicarea masinilor, (Luni, 25 mai 2015, 17:20)

    anonim [anonim]

    -ridicarea masinilor a fost si este ilegala incalca dreptul la propritate asigurat de constitutie,
    - niste vremelnici in functii (mai alesii locali) nu pot subordona dreptul de folosinta a unui bun fara o hotarire judecatoreasca,
    -avocatul poporului este obligat sa faca aceleasi demersuri si pentru "taxa auto" si taxa de intrare in statiuni(Mamaia) care incalca tratatul de la Lisabona privind circulatia libera a marfurilor si a persoanelor,
  • +2 (2 voturi)    
    Asta-i o poveste insolubilă în România (Luni, 25 mai 2015, 17:34)

    marius v [utilizator]

    Să facă parcări subterane, sau supraterane dar nu pe marginea drumului, că pe-acolo trebuie să circule autobuzele și taxiurile. Că mulți posesori de automobile sunt cocalari și lasă mașina pe unde apucă, este adevărat. Dar la fel de adevărat este că și majoritatea pietonilor sunt cocalari, ca și majoritatea bicicliștilor care n-au nicio treabă cu regulile de circulație, semafoare sau pistele pentru biciclete, pe care le ignoră constant. Pe scurt, suntem o țară și mai cu seamă o capitală de cocalari.
    De ce nu vrea primăria să concesioneze pe 100 de ani subteranele Bucureștiului acolo unde pot fi făcute parcări?! Ca să nu câștige ăia banii nemunciți din greu de români. Vino tu, Vinci sau Strabag, sau Naiba, fă sute de parcări subterane pe câte niveluri vrei tu și te bucuri de toți banii timp de 100 de ani. Atunci poate primăria să ghilotineze, să dea amenzi, să ridice mașini chiar și dintre blocuri, pentru că acolo trebuie să bată mingea copiii, să sară coarda, să joace șotron, să se arunce-n cap. Toată lumea ar avea de câștigat pe termen lung.
  • +1 (1 vot)    
    gata cu mafia ridicarilor (Luni, 25 mai 2015, 20:12)

    darwin [anonim]

    Vad pe aici o multime de natarai care plang de mila hingerilor de masini, atat ii duce bostanu' , dar schimbarea era necesara: politia poate da amenzi in continuare linistit, iar ridicarea masinilor trebuie reglementat prin hotarari de guvern nu de consilii locale, si odata cu asta ar trebui eliminate firmele private din aceasta ecuatie. Administratiile locale trebuie sa efectuzele ele aceste operatiuni, nu prin firme private dubioase.
    • -1 (1 vot)    
      gresit !! (Marţi, 26 mai 2015, 10:22)

      Jean [anonim] i-a raspuns lui darwin

      Ridicarea masinilor chiar daca va fi reglementata de primarie tot prin firme se va face, dubioase sau nu. Nu cumpara primaria masini de tractare/ ridicare doar ca sa aiba sens pentru tine. Si mai mult decat atat, nu guvernul romaniei este cel care trebuie sa dea o lege in care sa spuna unde se parcheaza si unde nu si daca ar fi chiar asa cu guvernul inseamna ca suntem niste retardati care inca nu am scapat de sindromul "tatuca"
  • +1 (1 vot)    
    dar unde / cine (Marţi, 26 mai 2015, 0:42)

    boogiewoogie [utilizator]

    cum putem sa pastram si trotuare pentru pietoni?
    daca Primaria si CL nu pot decide, atunci cine, Parlamentul?

    Ne trebuie Lege pentru a a proteja trotuarul?! wtf?
    Si o alta lege care sa precizeze si dimensiunile presupun...
    Si o alta lege care sa precizeze si ce inseamna trotuar si cine si cum il poate folosi....


    incredibil
  • +1 (1 vot)    
    Nu va panicati (Marţi, 26 mai 2015, 3:46)

    Aaron [utilizator]

    Ridicarea masinilor care ingreuneaza circulatia transportului in comun sau blocheaza artere de circulatie se va dispune in continuare de catre Politia Rutiera, asa cum se prevede in Codul Rutier.

    Ridicarile locale erau/sunt un business si se faceau/fac optim, pe baza vitezei de lucru si a bonitatii proprietarului si nu a pericolului reprezentat de masina parcata (motiv pentru care vedem in continuare dacii 1310 si dube pe trecerile de pietoni).
    Mai mult, autoritatile locale nu vad niciun leu din taxa pentru recupararea masinilor ridicate.
  • +1 (1 vot)    
    cine are in atributii amendarea? (Marţi, 26 mai 2015, 8:37)

    zgubilitix [utilizator]

    cine are in atributii amendarea? vad masini parcate ce blocheaza COMPLET trotuarul, nici cel mai mic spatiu pentru pietoni, vad politisti trecand prin zona fara sa se sinchiseasca.

    care este autoritatea care ar trebui sa ii amendeze? cui sa ne adresam? haideti sa aflam cui trebuie sa ne adresam si sa ii asaltam cu reclamatii.

    asa cum spunea cineva mai sus, ar trebui date amenzi masive. dar cine?
  • +1 (1 vot)    
    Poliția rutieră nu-și face datoria. (Marţi, 26 mai 2015, 10:04)

    vali47 [utilizator]

    Se știu zonele unde se parchează aiurea.Dacă cei de la poliția rutieră ar patrula în zonă ar putea preveni parcarea aiurea și cocălarii s-ar civiliza.Nici nu trebuie să fie prezenți 24 ore pentru-că sunt anumite intervale orare când se petrec abateri de la regulile traficului rutier.De multe ori te întrebi unde sunt polițiștii și de ce stau ascunși ca să surprindă în trafic șoferii neatenți în loc să vâneze pe cei care fac greșeli constant și cu intenție.Concluzia ar fi că cei care greșesc frecvent au luat permisul fără o examinare serioasă(au plătit mită)și dacă sunt depistați se află.Polițiștii se acoperă între ei la săvârșirea de infracțiuni.
  • +2 (2 voturi)    
    pai bine bine... (Marţi, 26 mai 2015, 10:27)

    mihai [anonim]

    dar in cazul asta sa se trezeasca guvernul si sa stabileasca prin legi exact cum pot fi sanctionati soferii in cazurile astea..ca prea e plina tara de masini parcate in sensuri giratorii,in fata mgazinelor,bisericilor,barurilor ,etc..se stationeaza,/parcheaza haotic ..cand ai o strada cu 2 benzi ,o banda pe sens de mers si unu ocupa banda ca e pa avarii si asteapta iubita sau sharoma...mai da-o-n ...de treaba ..e ca si cum ar zice tuturor din trafic ''da-va-n..........'' si masinile parcate inainte/dupa/pe trecerile de pietoni !!! ridicati-le toate ,ca pun in pericol multeeee vieti. Politita de muuuulteeee ori nici nu le baga in seama..trec pe langa ele fara nici o problema..
  • -1 (1 vot)    
    Sansa (Marţi, 26 mai 2015, 10:33)

    Jean [anonim]

    Am avut o sansa sa ne indreptam catre civilizatie sa ne fie frica unde oprim, unde parcam, sa avem responsabilitate prin frica de amenda ca altfel constiinta noastra ne impiedica sa fim rationali la parcare, insa toata aceasta sansa am refuzat-o declarand ilegale ridicarile de masini.
    Sunt curios ce se intampla cu masinile stationate pe trotuar insa se pare ca trotuarul in Bucuresti poate fi si cimitir auto tinand cont ca sunt masini stationate pe trotuar de luni de zile...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri