Bucuresti: Peste 500 de persoane au luat parte la Marsul diversitatii. Accept: Societatea o ia inaintea politicienilor

de I.C.     HotNews.ro
Duminică, 24 mai 2015, 3:34 Actualitate | Esenţial

Peste 500 de persoane au participat, sambata, la Marsul diversitatii, in cadrul caruia au militat pentru reglementarea parteneriatului civil si au sarbatorit rezultatele referendumui din Irlanda, informeaza Mediafax. Directorul Accept, Florin Buhuceanu, a declarat cu aceasta ocazie ca societatea o ia inaintea politicienilor.

Marsul diversitatii, organizat de Asociatia Accept, a ajuns la cea de-a 10 editie.

Ca si in ultimii ani, participantii s-au adunat la Arcul de Triumf, imbracati colorat, cu pene, masti, palarii si peruci, purtand stegulete curcubeu si baloane. Au fost cupluri gay, care mergeau tinandu-se de mana, travestiti, dar si alti tineri, care au venit din solidaritate. Multi au venit pe biciclete, altii cu cainii de companie.

In fruntea marsului a mers o remorca cu difuzoare din care se auzea muzica tehno si dance, participantii la mars dansand pe traseu pana la Piata Victoriei.

Ei au afisat totodata bannere cu mesajele "Egali", "CNP-ul meu nu dicteaza cine sunt", "Multicolor, nu tricolor", "Suntem aici pentru cei care nu pot", "Homofobia distruge vieti", "Libertate pentru dragoste"si "Vrem partenerait civil" si au desfasurat un steag curcubeu lung.

De la manifestare nu au lipsit ambasadorii Marii Britanii, Olandei, Finlandei si Suediei, fiind prezenti si parlamentari din Suedia, Finlanda si Danemarca.

In discursurile lor, au remarcat ca incepe sa fie adoptata in tot mai multe tari legislatie in favoarea minoritatilor sexuale. Totodata, cei prezenti si-au exprimat bucuria fata de rezultatele referendumului din Irlanda, in care, potrivit rezultatelor partiale, 72 la suta dintre participanti s-au pronuntat pentru legalizarea casatoriilor intre persoane de acelasi sex.

"Oricata rezistenta ar manifesta Parlamentul national, societatea o ia inaintea politicienilor, ca de obicei", a declarat, pentru MEDIAFAX, directorul Asociatiei Accept, Florin Buhuceanu.

Asociatia arata intr-un comunicat ca, "in acest moment, persoanele LGBT din Romania nu se pot bucura de o viata de familie protejata de lege".

Saptamana trecuta, Comisia juridica din Camera Deputatilor a dat un aviz negativ propunerii de legiferare a parteneriatului civil, "un proiect de lege menit sa asigure drepturi minime, legate de mostenire sau partajul bunurilor, atat cuplurilor heterosexuale care convietuiesc in relatii de parteneriat, cat si cuplurilor de acelasi sex".

"Acesti parlamentari, care au decis sa ceara un punct de vedere din partea Patriarhiei Romane intr-o problema ce priveste statul de drept, demonstreaza ca nu respecta valorile unei societati democrate. Totusi, parteneriatul civil a primit pentru prima data un aviz favorabil din partea a doua comisii parlamentate. Acestea recunosc parteneriatul civil ca fiind o reglementare importanta pentru asigurarea unor drepturi egale in fata legii, mai ales in ceea ce priveste viata privata si de familie, pentru toti cetatenii acestei tari. Asta arata ca schimbarea este posibila daca ne cerem drepturile impreuna", se arata in comunicatul Asociatiei Accept.

Comisia juridica a Camerei a respins, in 12 mai, proiectul legii parteneriatului civil, initiatorul Remus Cernea aratand ca sunt 800.000 de persoane care traiesc in astfel de relatii, iar membrii comisiei si reprezentantii bisericii spunand ca este o incercare de a submina familia traditionala.










2804 vizualizari
  • -1 (37 voturi)    
    care societate? (Duminică, 24 mai 2015, 6:21)

    Bodika [utilizator]

    Cateva sute de persoane nu pot fi numite o "societate" si in orice caz nu este societatea noastra, avand in vedere ca la plimbare au particat si straini. Asa ca ii lasam in pace, dar sa ne lase si pe noi, sa nu ne bage in oala lor.
  • -5 (27 voturi)    
    pana la urma (Duminică, 24 mai 2015, 7:36)

    kripton [utilizator]

    ce inseamna democratia?
    nu cumva constitutia democrata a statelor unite din 1776 permitea ''nobila institutie a sclaviei'' cum aberant o numeau unii in epoca?
    poate cineva sa spuna ca thomas jefferson si george washngton NU erau democrati?
    in romania democrata anul 2015 s-a hotarat ca puteti iesi in strada sub protectia jandarmilor,ca nu are nimeni dreptul sa se atinga de voi. ATAT.
    asta e democratia dragilor.
    nu va convine,mergeti in tarile scandinave,nu va impiedica nimeni,suntem o democratie si traim epoca minunata a liberei circulatii.
    • -1 (3 voturi)    
      Republica (Duminică, 24 mai 2015, 21:07)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui kripton

      Data viitoare citeste si cam ce presupune o "republica".
    • 0 (2 voturi)    
      Diversitate? (Luni, 25 mai 2015, 8:23)

      BEDE [utilizator] i-a raspuns lui kripton

      OK, diversitate sa fie. Dar nu cumva ceea ce vor ei este o legiferare a razvratirii impotriva a ceea ce este normal d.p.d.v. biologic?
      500 de persoane constituie o minoritate agresiva.
      Si, pe plan mondial, aceasta minoritate agresiva poarta o ofensiva sustinuta impotriva a ceea ce este normal d.p.d.v. biologic indiferent de alte traditii culturale sau religioase. Sigur ca nu sunt de acord cu modul in care se proceda in "epoca de aur", cand homosexualii erau vanati si aruncati in inchisoare. Dar nici nu pot fi de acord cu propaganda acestei minoritati agresive cum ca a fi homo sau lesbi sau transsexual este cel mai grozav lucru cu putinta. Iata ca perversitatea mintii omenesti nu are limite si aceasta minoritate ar vrea, daca se poate, sa ajunga daca nu o majoritate atunci o minoritate privilegiata.
  • 0 (24 voturi)    
    500?!?!?! (Duminică, 24 mai 2015, 11:14)

    cid [utilizator]

    500 de participanți cu tot cu străini, nu? La anul să sperăm că vor fi 200 iar peste 2 ani sperăm ca numărul să se apropie de 0. Cei care sunt împotriva acestei anomalii ar trebui să se organizeze și să popularizeze într-un fel care sunt motivele reale pentru care trebuie luptat împotriva punerii semnului egal între normal și anormal. Motivul trebuie să fie clar. Trebuie împiedicată cu orice preț răspândirea acestei "boli" de la cei anormali la cei normali..... și mai ales trebuie să ne păzim copiii. Trebuie înțeles că LGBT sunt oameni care au probleme și trebuie tratați de societate ca atare, altfel există riscul ca această boală să se răspândească. Eu nu cred că ne dorim acum să se facă un nou experiment pe noi după experimentul comunismului. Am suferit destul! Dacă alte societăți își doresc asta, treaba lor, dar noi avem o datorie față de înaintașii noștri, pe de o parte, și o obligație față de copii, pe de altă parte.
    • 0 (12 voturi)    
      Unde te-ai ascuns, micule Adolf? (Duminică, 24 mai 2015, 12:36)

      RaduMiron [utilizator] i-a raspuns lui cid

      Ce elegant stii sa imparti ura in stanga si in dreapta si sa indemni la segregare. Sa inteleg ca a /// ca tine care indeamna societatea la feudalism, sunt cei normali. Eu iti sugerez sa fugi in munti pana nu te acapareaza virusul onanist. Auzi, ca se ia =))
    • -2 (12 voturi)    
      homosexualitatea exista in natura, homofobia nu (Duminică, 24 mai 2015, 13:41)

      CC_CC [utilizator] i-a raspuns lui cid

      Homosexualitatea exista in natura la toate speciile de mamifere. Homofobia nu.
      Daca nu intelegi ca homosexualitatea nu e o alegere si nu poti spune nimic pozitiv mai bine nu mai zici nimic. Homofobia e o combinatie de ura si frica care nu iti aduce nimic pozitiv in viata.
      Si nu inteleg cum s-ar raspandi aceasta "boala"? Organizatia Mondiala a Sanatatii a zis ca nu e boala. Doar un procent de 5-10% din populatie sunt LGBT, lucru constant la toate tarile lumii. Acestia se nasc in familii heterosexuale. Eu personal m-am nascut intr-o familie heterosexuala si am crescut la tara in anii 80/90, nu mi-a zis nimeni nimic despre subiect, si mi-am dat seama ca ma atrag persoane de acelasi sex.
      Nu cred ca au disparut grecii si romanii ca au fost toleranti cu homosexualii.
      Cat despre argumentul religios, nu pune egal intre Dumnezeu si biserica/biblie/religie.
      Conform Bibliei D-zeu e iubitor, atotstiutor si atotputernic. Poate un astfel de D-zeu sa creeze/permita creerea iadului si sa permita venirea pe lume a unei persoane despre care stie ca va ajunge in iad?
      Nu, pt ca biblia nu e cuvantul lui D-zeu.
      • 0 (2 voturi)    
        Actiune si reactiune (Luni, 25 mai 2015, 8:30)

        BEDE [utilizator] i-a raspuns lui CC_CC

        Si cei 5-10% ar vrea sa coopteze de partea lor restul, nu? Si, chiar sa fie 5-10%? Sau cumva or fi, de fapt, doar 2-3% care fac foarte mult zgomot.
        Atunci homofiobia apare ca o reactie impotriva propagandei duse de LGBT. Daca nu ar fi aceasta propaganda, nu s-ar manifesta in mod energic nici homofibia. La ofensiva impotriva a ceea ce este normal d.p.d.v. biologic trebuie sa existe un raspuns corespunzator. Altfel, daca acesti LGBT ajung sa fie o majoritate, rezultatul ar fi disparitia speciei umane. Sau, de fapt, ei vor sa fie o minoritate privilegiata?
        Normal ar fi ca fiecare sa faca sex cum i se pare lui mai bine, dar in mod privat, nu sa faca caz ca e homo, lesbi sau transsexual si sa spuna ca a face parte din una din aceste minoritati este cel mai grozav lucru, ca si cum ar fi o comunitate de elita, cumva superioara celor care subscriu la ceea ce este normal d.p.d.v. biologic.
  • -6 (12 voturi)    
    homofobia salveaza romania (Duminică, 24 mai 2015, 13:01)

    utilizator1 [utilizator]

    Homofobia este ultima noastra sansa de a intrece tarile dezvoltate.
    Pentru ca noi romanii suntem un popor fara vicii, nu bem, nu fumam, nu poftim la nevasta aproapelui, nu furam, suntem organizati, disciplinati, harnici, punctuali si mai ales cand iesim la vot, votam cu cei buni.
    Avem toate calitatile de care este nevoie numai ca homosexualii astia ne tot stau de vreo 25 de ani asa in coasta.
    • 0 (12 voturi)    
      500 de cetateni cu tot cu straini (Duminică, 24 mai 2015, 14:00)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui utilizator1

      mi se pare infim.
      Iar democratie nu inseamna impunerea propriilor standarde cu fortza.

      daca nu il/o agreez pe Wurty (Conchita) asta nu inseamna ca-s homofob.

      Atitudinea cetatenilor, oricare ar fi ea, trebuie respectata.
      Ai dreptul sa iti etalezi, baloanele in fund pe strada, ca atat poti, da nu ai dreptul sa imi impui "standardul tau" de frumusete si civilizatie.
      • +2 (12 voturi)    
        Corect (Duminică, 24 mai 2015, 14:26)

        RaduMiron [utilizator] i-a raspuns lui neurino

        "Nu ai dreptul sa imi impui standardul tau de frumusete si civilizatie". Pai si tu ce faci, prietene?
    • +1 (9 voturi)    
      De ce? (Duminică, 24 mai 2015, 14:25)

      RaduMiron [utilizator] i-a raspuns lui utilizator1

      De ce sa fim primii la intoleranta si conservatorism. Eu as fi mandru daca am fi o voce progresista, sa fim cu cateva decenii in fata tarilor dezvoltate, nu in urma lor. De ce sa nu fim prima democratie participativa, prima natie la integrat de refugiati, prima natie ce se sustine din energie regenerabila sau prima natie la plantat de paduri? De ce sa fim mereu o tara marunta si retrograda de la periferia Europei?

      PS. Acum ca ti-am recitit comentariul, am inteles sarcasmul. Dar las cele scrise mai sus pt cei care chiar gandesc asa.
  • -2 (8 voturi)    
    Impropiu zis ... (Duminică, 24 mai 2015, 22:55)

    Keys [utilizator]

    ... ca ati luat-o inainte.
    Mai degraba ati luat-o ... inapoia :D ... lor.

    Si iata cum sensul propriu al cuvintelor se imbina cu sensul figurat! ;))


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică