Alpinistul Alex Gavan a lansat o campanie de strangere de fonduri pentru Nepal

de RH     HotNews.ro
Miercuri, 20 mai 2015, 19:42 Actualitate | Esenţial

Alpinistul de altitudine Alex Găvan a lansat astăzi, 19 mai 2015, cu sprijinul partenerilor și al prietenilor săi, o campanie de strângere de fonduri pentru operațiunile de intervenție post-dezastru și de reconstrucție în Nepal, intitulată ”Bucurie pentru Nepal” / ”Joy for Nepal”, potrivit unui comunicat de presa.

Campania se va derula timp de 7 săptămâni și 9 zile, perioadă corespunzătoare gradelor înregistrate de primul cutremur care a distrus această țară, pe 25 aprilie 2015, când Alex se afla în Tabăra de Baze de pe Everest/ Lhotse, în timpul expediției sale pentru a urca vârful Lhotse (8516m).

”Am simțit că vreau să-i ajut pe oamenii din Nepal, când coboram de pe Everest, după ce am supraviețuit avalanșei din 25 aprilie și am contribuit la acțiunile de salvare și de asistență medicală din Tabăra de Bază. Experiența de pe Everest a fost de viață și de moarte, dar pentru oamenii din Nepal fiecare zi presupune, în acest moment, o experiență de viață și de moarte. Vrem ca prin această campanie să finanțăm operațiuni de reconstrucție a unor comunități din Nepal și să îi ajutăm să se dezvolte. Este un proiect care deschide o perspectivă spre viitor, printre dărâmăturile și suferința din Nepal, și îi ajută pe oamenii de acolo să-și refacă viața și să-și regăsească bucuria de a trăi. Pornind de la acest principiu, am ales nu doar sloganul campaniei – ”Repornim Vieți, Reclădim Bucuria” –, ci și partenerul care face implementarea în Nepal – organizația Kharuna-Shechen , fondată de reputatul autor Matthieu Ricard , care lucrează din anul 2000 pentru a sprijini dezvoltarea comunităților locale din Nepal și are experiență pe intervenție post-dezastru. Vreau să-i mulțumesc public pentru încredere lui Matthieu Ricard, la fel cum mulțumesc și tuturor celor care au făcut posibilă crearea acestei campanii într-un timp atât de scurt, fără niciun fel de cost pentru proiect”, a declarat Alex Găvan la lansarea campaniei.

În cadrul campaniei, vor fi strânse fonduri prin diverse metode: SMS în valoare de 2 Euro, trimis la numărul 8826; plata cu cardul direct pe site-ul de campanie www.alexgavan.ro/nepal; sponsorizări pe bază de contract; redirecționarea a 2% din impozit. Donațiile pot fi făcute atât din țară, cât și din străinătate.

100% din fondurile strânse vor ajunge la beneficiarii finali – oamenii din Nepal. Acest lucru este posibil din două motive. Pe de o parte, toată campania de strângere a de fonduri este făcută pro-bono, cu implicarea unor oameni și a unor companii din România care au vrut să contribuie, pentru a face bine și pentru a da o șansă celor care au nevoie să-și refacă viața în Nepal. Pe de altă parte, partenerul care va implementa proiectul de reconstrucție și intervenție în Nepal are toate costurile administrative acoperite de un finanțator propriu.

Cu fondurile strânse vor fi finanțate cu precădere activități de reconstrucție în comunitățile izolate și afectate de cutremur, precum refacerea de școli, dispensare, surse de apă potabilă. De asemenea, vor fi susținute crearea de rețele locale și dezvoltarea unor lideri locali, inclusiv femei, care să poată prelua și duce mai departe activitatea de reconstrucție, împiedicând astfel apariția unei dependențe de asistența externă. În funcție de nevoi, până la 25% din fonduri pot finanța intervenții de urgență.

Pe site-ul de campanie www.alexgavan.ro/nepal  vor fi publicate rapoarte de activitate pentru a urmări în mod transparent utilizarea fondurilor și progresele realizate.

”Campania este gândită plecând de la diferența pe care o aduce pentru noi toți, oriunde am fi – în Nepal sau în România – să simțim bucuria vieții, în opoziție cu disperarea neputinței. Cutremurul a lăsat mii de oameni fără nimic și fără cei dragi lor. Ei trebuie ajutați să o ia de la capăt și să-și regăsească viața și bucuria de a trăi. Iar pentru noi, cei din România sau din lume, a face ceva atunci când crezi că nu ai mare lucru de făcut pentru acești oameni este în sine un mod de a aduce și de a împărtăși bucuria vieții”, a arătat Oana Marinescu, director OMA Vision și coordonatoarea campaniei de comunicare.


Partenerul din Nepal – Karuna Shechen

Karuna-Shechen a fost fondată de Matthieu Ricard în anul 2000. Misiunea organizației este de a oferi servicii în domeniul sănătății, al educației și servicii sociale indivizilor și familiilor din cadrul celor mai sărace comunități din Tibet, Nepal și India. Karuna-Shechen acordă o importanță deosebită împuternicirii femeilor și fetelor, dar și conservării patrimoniului cultural al zonelor în care își desfășoară activitatea. Organizația a dezvoltat o echipă de profesioniști care lucrează direct cu comunitățile locale pentru a identifica și implementa proiecte care răspund direct nevoilor acestora. Chiar și în perioade dificile din punct de vedere politic, proiectele organizației au fost implementate cu succes   deoarece sunt bazate și orientate către sprijinirea comunităților locale.

Karuna-Shechen a pregătit Personal calificat în oferirea primului ajutor (AFA)  în toate zonele în care își desfășoară activitatea în Nepal. Procesul a început în anul 2013 prin pregătirea a 60 de persoane, printre care și 35 de călugări din cadrul Mănăstirii învecinte Shechen. Toți aceștia sunt în prezent implicați în eforturile actuale de salvare și stabilizare din Nepal.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
691 vizualizari

Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri