Klaus Iohannis, despre Codul penal si Codul de Procedura penala: Nu sunt de acord ca parlamentarii sa faca modificari in interes propriu / Nu intentionez sa sesizez Curtea Constitutionala pe Codul Silvic. Taierile ilegale de paduri reprezinta un atentat la siguranta nationala

de Red. Stiri     HotNews.ro
Luni, 18 mai 2015, 10:33 Actualitate | Esenţial

Klaus Iohannis
Foto: Administratia Prezidentiala
Presedintele Klaus Iohannis a criticat luni tentativele de modificare a Codului Penal si a Codului de Procedura Penala, aratand ca acestea sunt acte normative noi si ca acestea trebuie sa functioneze un timp inainte de a vedea daca necesita modificari. "Nu sunt de acord ca parlamentarii sa faca modificari in interes propriu", a declarat seful statului.

Referindu-se la scandalul Codului Silvic, Iohannis a precizat ca nu intentioneaza sa sesizeze Curtea Constitutionala pe aceasta tema, aratandu-se totodata dezamagit de faptul ca o chestiune sesizata de el, si anume cota de 30%, care, potrivit presedintelui, deschide posibilitatea defrisarilor necontrolate pe suprafete mai mici de 10 ha astfel incat aproape un milion de hectare pot fi defrisate fara nici un fel de analiza prealabila, a fost foarte putin discutata in spatiul public. Seful statului a reiterat faptul ca, in opinia sa, taierile ilegale de paduri reprezinta un atentat la siguranta nationala.


Intr-o conferinta de presa care s-a desfasurat pe parcursul a circa 50 de minute, si care a inclus si o sesiune de intrebari, Klaus Iohannis a vorbit despre teme precum legea finantarii partidelor politice, legea serviciilor comunitare de utilitati publice,, modificarile pe care Parlamentul vrea sa le aduca Codului penal si celui de Procedura Penala, scandalul Codului Silvic si numirea lui Daniel Horodniceanu la sefia DIICOT.

Presedintele a anuntat ca nu va promulga un proiect legislativ aprobat deja de Parlament pentru modificarea Legii serviciilor comunitare de utilitati publice (Legea 51/2006), informand ca va ataca proiectul la Curtea Constitutionala, dupa ce Traian Basescu il trimisese Parlamentului spre reexaminare in mandatul sau de presedinte.

Intrebat daca isi mentine promisiunea de a-l numi pe Catalin Predoiu premier din partea PNL in cazul in care liberalii vor putea forma o majoritate in Parlament, Iohannis a raspuns: "Sigur ca da".

Printre subiectele atinse a fost si intitutia Primei Doamne, presedintele Klaus Iohannis reiterand ca Prima Doamna "nu trebuie institutionalizata". Intrebat de un ziarist in conferinta de presa daca a luat o decizie in privinta institutiei Primei Doamne, Iohannis a spus zambind ca "prima doamna exista, e sotia mea, Carmen", dar a adaugat ca "nu cred ca trebuie instituionalizata".

Presedintele Iohannis a mai spus ca a fost foarte bucuros de rezultatele unui sondaj care a aratat popularitatea sotiei sale in randul publicului roman.
  • HotNews.ro a transmis LIVETEXT declaratiile lui Klaus Iohannis

Principalele declaratii ale lui Klaus Iohannis:

  • Pentru a preveni neintelegeri sau interpretari eronate, am decis ca atunci cand ajung la mine legi importante spre promulgare, sa fac declaratii legate de promulgarea sau, dupa caz, nepromulgarea lor.
  • Vreau sa ma refer la 3 chestiuni.
  • Legea pentru modificarea si completarea legii privind finanrtarea partidelor politice si legea pentru alegerea autoritatilor din administratia publica si legea privind statutul autoritatilor locale.
  • Voi face cateva referiri si la acte normative care nu au ajuns inca la mine: Codul penal si de procedura penala.
  • Primul pachet de legi: legea privind finantarea partidelor, administratia publica locala.
  • Pentru mine este foarte important ca modificarile legislative sa duca la o imbunatatire a situatiei.
  • Imbunatatire vizand cresterea performantei partidelor politice, cresterea transparentei in gestionarea banilor in campanie si in ansamblu cresterea performantei clasei politice.
  • Aceste legi au fost promulgate. Nu sunt legi perfecte. Stiu ca au existat discutii in spatiul public.
  • Fiecare in parte reprezinta un progres intr-o directie buna.
  • Au fost promulgate pentru ca le consider un castig in aceasta etapa.
  • Legea finantarii partidelor a fost retrimisa in Parlament.
  • Parlamentul a modificat legea si a ajuns inapoi la promulgare.
  • A doua lege, cea referitoare la partide politice, contine cateva modificari. Cea mai importanta: cea privind numarul de fondatori, 3.
  • Se introduce prima data notiunea de partid local, acest lucru il consider bun. Din acest motiv am promulgat legea.
  • As vrea sa raspund unei observatii a societatii civile: eronat s-a inteles ca daca un partid este inactiv este radiat. Acest lucru este posibil numai prin hotarare judecatoreasca.
  • Legea privind alegerea autoritatii locale: este un progres fata de vechea forma a legislatiei.
  • Avem o noutate aparenta care in realitate inseamna la o revenire a formei vechi a legii: alegerea presedintelui de CJ se face de catre consilierii judeteni, nu de catre populatie.
  • Aceasta modificare este binevenita. Am considerat ca aceasta lege este un progres si am promulgat-o.
  • Legea serviciilor comunitare de utilitati publice, 51/2006. Primarul si presedintele de CJ pot fi membri in Adunarea generala a actionarilor atunci cand e vorba de o societate care se ocupa de utilitati publice.
  • Aceasta lege care mi-a fost trimisa si a ajuns a doua oara la presedintie nu va fi promulgata.
  • A fost retrimisa de predecesorul meu, acum a fost trimisa a doua oara la promulgare.
  • Am dubii si am facut o adresa catre CCR.
  • Voi solicita verificarea constitutionalitatii acestui act normativ.
  • Am spus ca acest domeniu trebuie mai bine reglementat: incompatibilitatile trebuie clarificate dupa o discutie publica.
  • Acest act normativ vrea sa rezolve o parte din aceasta problema folosind un subterfugiu: un articol dintr-o lege care nu reglemeneteaza incompatibilitati.
  • Voi trimite actul normativ spre analiza CCR.
  • Nu pot sa nu ma refer si la cateva acte normative care sunt foarte mult discutate.
  • Modificari posibile la Codul penal si de Procedura penala. 
  • Codul penal si de Procedura penala sunt acte normative noi. Trebuie sa functioneze un timp pentru a vedea daca este nevoie de modificari.
  • Nu sunt de acord ca parlamentarii sa faca modificari in interes propriu.

Intrebari:

1. Cu cine v-ati consultat cand ati retrimis Codul Silvic?

Iohannis: Pentru aceste chestiuni exista un departament de specialitate, care mi-a propus retrimiterea
A venit o sesizare din partea Consiliului Concurentei. Am retrimis legea in Parlament folosind aceasta sesizare.

2. Despre interviul de la televiziunea publica germana:

Iohannis: Departamentul de comunicare o sa va lamureasca integral in aceasta speta.

3. Veti promulga acest Cod silvic daca ramane in forma actuala?

Iohannis: Sunt hotarat sa se discute aceasta chestiune in CSAT procedura legala.
Practic am definitivat ordinea de zi pentru urmatorul CSAT. Ea contine o analiza a situatiei in domeniu pentru a avea o imagine mai clara asupra amplorii.
Dorim sa avem o analiza sa vedem cu ce fenomen ne confruntam, dupa care, daca este cazul, vom lua o decizie.
Romania trebuie sa fie solidara cu celelalte tari membre UE daca se pune problema preluarii migrantilor, suntem dispusi sa discutam aceasta chestiune.
Voi exprima o pozitie la viitorul Consiliu European.

4. Intentionati sa sesizati CCR pe Codul Silvic?

Iohannis: Nu intentionez.
Daca as fi dorit, as fi putut sa fac acest lucru din capul locului.
Lucrul sesizat de mine, care a dus la foarte multe discutii in spatiul public, este acea cota de 30%.
Nu s-a discutat insa decat foarte putin despre alt lucru sesizat de mine care deschide posibilitatea defrisarilor necontrolate pe suprafete mai mici de 10 ha.
Se ajunge la concluzia ca aproape un milion de hectare pot fi defrisate fara nici un fel de analiza prealabila.
Am tinut sa aduc in atentia publica aceasta chestiune care in cursul marilor discutii despre Cod nu a fost sesizata decat de unii specialisti.

5. Intrebat daca in cazul in care PNL va forma o majoritate exista posibilitatea sa il desemneze premier pe Catalin Predoiu.

Iohannis: Da, sigur ca da.

6. Despre relatia cu Victor Ponta

Iohannis: Este o relatie institutionala. Daca a suferit schimbari, este tot una institutionala.
Daca am constatat ca o declaratie e nelalocul ei, am considerat ca trebuie sa o pun la punct.
Daca avem pareri politice diferite, pot duce la o dezbatere politica.
Dar nu pot sa accept sa duca la o aluzie ca se face trafic de influenta la Presedintie. Nu s-a intamplat si nu se va intampla.

Trebuie sa sprijinim Republica Moldova in parcursul ei european.

7. Veti cere ca Bucurestiul sa devina un oras cu un primar? Restul au veleitati administrative limitate.

Iohannis: Este o tema care poate fi discutata atunci cand se discuta despre reforma administrativa in Romania.
O discutie care cred ca trebuie sa fie purtata.
Atunci este rostul unei discutii despre un singur primar sau primari de sectoare.
Nu este o chestiune care poate fi ridicata de presedinte.

8. Guvernul nu aplica legea si nu organizeaza alegeri partiale acolo unde este cazul. Cum vedeti acest lucru? Avem 5 Consilii Judetene, 3 mari municipii si 14 colegii de senatori si deputati, iar Guvernul nu organizeaza alegeri.

Iohannis: Dupa parerea mea, abordarea Guvernului este gresita, trebuia sa organizeze alegeri partiale
Aceasta tema trebuie abordata de cei in cauza
Stiu ca la Cluj s-a ajuns si la un proces pe aceasta speta.

9. Ati scris in cartea dvs. ca ati observat in campania electorala pentru prezidentiale indicii privind un blat Basescu - Ponta. Mai sustineti acest lucru?

Iohanns: Sunt diferite indicii pe care le-am discutat in campania electorala. Le-am indicat in acea carte.
Daca sunteti curiosi, v-o recomand.

10. Intrebat despre o declaratie a fostului presedinte Traian Basescu.

Iohannis: Nu comentez afirmatiile lui Traian Basescu, va rog sa il intrebati ce a vrut sa spuna.

11. Despre oprirea exporturilor de lemn

Iohannis: Primul ministru m-a informat ca doreste sa emita un astfel de act.
Competentele economice sunt la Guvern, nu la presedintie.
Daca acel act va ajunge la mine, il vom analiza.
Daca este legala, vom vedea cand vom cunoaste argumentatia Guvernului.

12. La observatia ca sesizeaza CCR pe tema Legii serviciilor comunitare de utilitati publice (Legea 51/2006) invocand aspecte procedurale

Iohannis: Sunt de parere ca primarii, presedintii de CJ, trebuie sa aiba posibilitatea sa fie membri in Consiliul de Administratie daca societatea este constituita pentru a satisface nevoile unei arii mai mari decat un judet, la nivel regional.
In alta form, nu.

13. De ce considerati ca e binevenita alegerea presedintilor de CJ de consilierii judeteni si alegerea primarilor intr-un singur tur?

Iohannis: La primari, Parlamentul a decis sa lase aceasta chestiune neschimbata, si mi se pare ca poate fi promulgata.
Daca ne referim la presedinti de CJ, un judet este o entitate administrativ-teritoriala mai degraba tehnica.
Nu cred ca exista o comunitate judeteana similara unei unitati de tip localitate sau comuna.
Nu se impune alegera directa.
La inceput, dupa revolutie, presedintii de CJ au fost alesi indirect, dintre consilierii judeteni.
Aceasta situatie a functionat rezonabil
Dupa ce s-a hotarat ca presedintii de CJ trebuie alesi direct, rezultatul a fost asa-numitii baroni judeteni.

14. Potrivit unei informari oficiale, membrii ai ISIS ajung in Europa la bordul barcilor cu imigranti. Care este pozitia Romaniei, aveti semnale ca ar fi crescut riscul pentru Romania?

Iohannis: Nu am informatii ca ar fi crescut riscul.
Nu am avut niciun fel de incident.
Serviciile vor fi implicate cu atat mai mult in colaborarea cu serviciile altor state, pentru a preveni riscurile.

15. CE a constatat ca exista o problema cu incasarea taxelor.

Iohannis: Astept o solutie de la Guvern.

16. De ce nu ati cerut o selectie pe criterii de competenta, cum a cerut CE, pentru sefia DIICOT?

Iohannis: Procedura legala a fost respectata
Mi s-a facut o propunere.
Este de datoria mea sa ma informez foarte bine inainte de a face o astfel de nominalizare.
Am avut o discutie destul de lunga cu candidatul, am cerut toate documentele.

17. V-ati schimbat parearea, este Romania pregatita pentru o institutie a primei doamne? A aparut o cercetare sociologica referitoare la prima doamna, spuneati ca Romania nu e pregatita pentru o astfel de institutie.

Iohannis: Prima doamna exista, este sotia mea Carmen
In continuare cred ca Romania nu este pregatita pentru o astfel de institutie.
In continuare nu cred ca trebuie institutionalizata.

18. Intrebat daca considera ca taierile ilegale de paduri reprezinta un atentat la siguranta nationala

Iohannis: In continuare consider ca taierile ilegale de paduri reprezinta un atentat la siguranta nationala.
Dupa ce facem analiza in CSAT, vom ajunge la anumite concluzii

19. Despre situatia cardului de sanatate:

Iohannis: Domnul ministru Banicioiu a fost la mine, mi-a prezentat situatia.
Concluzia este ca a fost prost pregatita implementarea cardului.
Consider in continuare ca populatia a fost insuficient de bine informata.
Ar fi fost nevoie de o campanie nationala de informare si atunci sincopele ar fi putut fi evitate.









Citeste mai multe despre   









14592 vizualizari
  • -12 (36 voturi)    
    va anunța (Luni, 18 mai 2015, 10:39)

    @Mishu [utilizator]

    O noua plimbare în luna de miere
    • +12 (12 voturi)    
      Ce, iar pleaca Phonta in Dubai? (Luni, 18 mai 2015, 17:59)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      Cu cine de data asta?
      • +3 (5 voturi)    
        Sa fim realisti si sa recunoastem! (Luni, 18 mai 2015, 21:38)

        EdwardEugene [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        Omul nu poate, oricat s-ar stradui in germana sau in romana...
  • +10 (16 voturi)    
    ... (Luni, 18 mai 2015, 11:05)

    pathfinder [utilizator]

    Io zic ca va sustine o conferinta.
    Da poate o si face....
    Cine stie?!?
    • +8 (8 voturi)    
      :) (Luni, 18 mai 2015, 11:13)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

      Acu' ca ati schimbat, par io ciudat.
      Da' link-ul tot cu "face" a ramas... ;)
    • +11 (11 voturi)    
      facere (Luni, 18 mai 2015, 13:17)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

      stai calm, ca "facerea" ta ramane pe vecie, ba se si propaga ca vorba aia, asa a venit direct de la Adminsitratia Prezidentiala:
      "Presedintele Klaus Iohannis face astazi o conferinta de presa la ora 17.00"- Asta a fost anuntul oficial al AP.
      No...acum si noi, asa consilieri, asa anunt.
    • -1 (7 voturi)    
      ...numa' sa nu-l apuce somnu' (Luni, 18 mai 2015, 17:08)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

      ori doru de duca .

      Nu de alta da-i instare si-l stim baiat capabil si hotarit sa o tuleasca la Madeira mon amour!
  • +11 (11 voturi)    
    sper ca..... (Luni, 18 mai 2015, 11:39)

    novator [utilizator]

    .....la aceasta conferinta de presa, jurnalistii sa puna intrebari pertinente iar Klaus sa raspunda fara ocolisuri.
    Poate ca, in sfarsit, asa vom afla si noi niste adevaruri.
  • -10 (18 voturi)    
    ora 5 (Luni, 18 mai 2015, 11:52)

    xanti [utilizator]

    Iese cucul neamt la ora 5,nu s-a schimbat decat ora.
    • +13 (13 voturi)    
      Si Pisicul albanez urla de nebun (Luni, 18 mai 2015, 18:01)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      pe toate canalele la orice ora, nu s-a schimbat nimic.
  • +5 (15 voturi)    
    Bravo, Hotnews (Luni, 18 mai 2015, 12:13)

    klaus [anonim]

    E bine ca ii faceti voi agenda si ii stabiliti subiectele, ca omul nu prea stie pe ce lume este.
    • +4 (4 voturi)    
      Matale cam bagi o stramba subtila (Luni, 18 mai 2015, 17:13)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui klaus

      dar n-o fi nici omul prost. Hotnews spune lucruri de bun simt, care ne vin si noua in minte. Asta nu-nseamna ca.
  • +12 (12 voturi)    
    Astept o conferinta mai acatarii, (Luni, 18 mai 2015, 13:24)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    ca pana acum nu le-a zis mai nimic Pe$eDeilor, care fura ca si pana acum, ca-n codru.

    Sper sa-i mai traga de urechi un pic.
  • +5 (17 voturi)    
    De ce ora 17? (Luni, 18 mai 2015, 13:57)

    je [anonim]

    Cumva isi termina programul la ora 18 si nu vrea sa faca ore suplimentare? Sa vina cu 2h mai tarziu in ziua respectiva!

    Putea sa o faca de la ora 19, cand lumea e acasa, si mesajul are maxim de impact mediatic.

    Alta lectie care trebuie invatata de la Basescu.
    • -1 (7 voturi)    
      Mda...Si tu....Ia de la .... (Luni, 18 mai 2015, 17:29)

      EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui je

      ...Basescu....dragul meu sunt nesimtit, dar totusi: maturizeaza-te!...treci peste neimplinirile trecutului...
    • +1 (5 voturi)    
      E ok ora 17 (Luni, 18 mai 2015, 17:57)

      claudiu [anonim] i-a raspuns lui je

      E ok ora 17. Era putin probabil ca jurnalele televiziunilor generaliste (cele de la ora 19) sa fie ocupate in intregime cu conferinta de presa (care a durat 48 de min). Pana la ora 19 se vor putea monta stirile despre cele spuse de Iohannis si publicul va afla oricum chestiunile importante. Pasaje ample din conferinta vor fi reluate toata seara pe televiziunile de stiri, astfel ca publicul fa fi informat. Haideti sa nu gasim nod in papura daca nu e cazul.
  • -3 (15 voturi)    
    -- (Luni, 18 mai 2015, 17:21)

    Mihai [anonim]

    Ei bine, in sfarsit un Presedinte care raspunde intrebarilor si nu le ocoleste ca fostul presedinte Traian Basescu. Asta este un lucru bun pentru otara democratica europeana.
    • +5 (11 voturi)    
      bă amnezicule... (Luni, 18 mai 2015, 19:13)

      timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      Confunzi pe Băsescu cu plagiatorul mincinos victor viorel, hai pa
  • +9 (13 voturi)    
    in sfarsit...... (Luni, 18 mai 2015, 17:39)

    novator [utilizator]

    .....Iohannis vorbeste liber.
    Acesta este un fapt imbucurator si demonstreaza ca el gandeste ceea ce spune si ca nu citeste ceea ce i se scrie de catre altii.

    Este un mic pas inainte dar inca ii atarna de gat piatra de moara a respingerii vointei poporului pentru doar o singura camera parlamentara.

    Sa speram ca pana la urma, va intelege ca DEMOCRATIA obliga la respectarea vointei poporului.
    Daca el considera ca este mai bine cu doua camere de dezmat, ca acum, ar fi trebuit sa ne convinga inainte de referendum.
    Acum este prea tarziu si daca respecta democratia, va fi nevoit sa respecte rezultatul de la referendumul din 2009.
    • +2 (8 voturi)    
      Replica (Luni, 18 mai 2015, 18:55)

      Eldruin [utilizator] i-a raspuns lui novator

      Presedintele nu poate decide el crearea unui Parlament unicameral indiferent cat de multe referendumuri se fac.

      Aceasta modificare necesita revizuirea Constitutiei, revizuire ce se poate face doar in Parlament, cu 2 treimi din voturi.

      Daca nu o sa fie consens intre partide pe aceasta tema nu o sa vedem Parlament unicameral in vecii vecilor.

      Informati-va inainte sa aruncati cu afirmatii aiurea.
      • +2 (2 voturi)    
        contra-replica (Marţi, 19 mai 2015, 7:29)

        novator [utilizator] i-a raspuns lui Eldruin

        apropos de informare; iohannis a declarat inainte de alegeri, referitor la vointa poporului exprimata cu ocazia referendumului din 2009, ca este de acord cu 300 de parlamentari dar nu intr-o singura camera ci in doua.

        intr-o democratie autentica ( democratie = puterea poporului), rezultatul unui referendum este obligatoriu de pus in practica de catre reprezentantii alesi ai poporului.
        art.1 si art.2 din constitutie spun clar ca romania este un stat democratic iar poporul este suveran.
        poate ca nu intelegeti termenul de suveran caci altfel nu ati fi scris asemenea enormitate : "indiferent cat de multe referendumuri se fac."

        asa ca, va sfatuiesc sa mai consultati dex-ul si constitutia caci altfel, cadem in ridicol.

        si inca ceva ! intr-un stat democratic, prin referendum (cea mai pura forma a democratiei), poporul poate infiinta sau desfiinta institutii, poate alege sau demite persoane, guverne....etc si poate modifica sau inlocui insasi constitutia.

        la noi nu este democratie ci dictatura parlamentara.

        va indemn sa ganditi "inainte sa aruncati cu afirmatii aiurea".
  • +10 (10 voturi)    
    Ma asteptam la ceva mai dur (Luni, 18 mai 2015, 17:55)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    "Nu sunt de acord ca parlamentarii sa faca modificari in interes propriu."

    Dar e un inceput...
    • -5 (9 voturi)    
      Mda..si eu (abia) astept sa iasa.... (Luni, 18 mai 2015, 18:23)

      EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      ...Ponta pe TV si sa-i dea vreo doua peste nas...slab neamtul, dar si mai slabi consilierii...care, pana la urma, tot el i-a ales..
    • -2 (6 voturi)    
      Orice orgasm, chiar si cel cognitiv, ... (Luni, 18 mai 2015, 18:35)

      EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui Romania, tara pomanagiilor

      ...,,are un inceput. Asa si: daca el nu e de acord, ce?...
  • +2 (4 voturi)    
    Legea privind alegerea autoritatii locale (Luni, 18 mai 2015, 18:11)

    Europiu [utilizator]

    S-ar putea sa ma insel, dar nu include si alegerea primarului, stabilita a se face printr-un singur tur de scrutin?

    In aceste conditii, ar fi fost interesanta o intrebare din parte presei cum vede fostul primar KI o astfel de modificare? Tot ca "un progres"?
  • -3 (5 voturi)    
    nu știe lecția la educație civică... (Luni, 18 mai 2015, 19:19)

    timp tamp [utilizator]

    tocmai el care a fost scăpat de tanti Lidia de la îccj de pedeapsă pentru incompatibilitate se opune acum legii care scapă și pe ceilalți primari, câtă amnezie, câtă perfidie, câtă lipsă de respect pentru mafioții de aceeași teapă... SUSPENDAREEEEEEEEAAAAAAA
    Și apoi unde scrie în Constituție că nu e voie ca primarii să facă parte din CA sau AGA la regiile locale????
    Știe cineva unde sunt definite în Constituție suspiciunile rezonabile/indiciile temeinice... a mai primit odată o lecție în cazul șova mafiotu
    • +2 (2 voturi)    
      Si in plus: Judecator CSM (Toni Neacsu):.. (Luni, 18 mai 2015, 20:02)

      EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui timp tamp

      ...”Este incredibil cat de slab pregatita profesional este echipa de juristi a Presedintiei. Fie asta, fie presedintele nu consulta specialistii atunci cand ia decizii care privesc justitia, multumindu-se cu declaratii politicianiste si populiste. Presedintele se opune oricarei modificari la codurile penale, intrucat, spune el, nu a trecut destul timp de cand au intrat in vigoare. Din pacate profesionistii din preajma lui nu-i spun banalitatea ca aceste coduri TREBUIE modificate si ca aceasta nu este decizie politica ci una care tine de suprematia Constitutiei in statul de drept care ne prefacem ca suntem. In ceva mai mult de un an de la intrarea lor in vigoare deja numai in Codul de procedura penala avem peste 15 decizii de admitere a neconstitutionalitatii unor articole din partea Curtii Constitutionale.

      Fiecare decizie a Curtii Constitutionale obliga la modificara Codului de procedura penala, pentru punerea de acord cu Constitutia. Avem 15 astfel de obligatii pe deplin in vigoare si este inconstienta juridica pura ca sub pretextul unor motive pur politice sa te opui acestor modificari cerute chiar de Constitutie. Sa anunti ca nu promulgi nicio modificare la coduri este o trasnaie care ar trebui sa duca la concedierea imediata a tuturor juristilor de la Cotroceni. CONSTITUTIA obliga la modificarea textelor declarate neconstitutionale.

      Nerespectarea obligatiilor constitutionale si a fortei obligatorii a deciziilor Curtii Constitutionale, respectiv nemodificarea codului de procedura penala in termen de 60 de zile de la fiecare declarare a neconstitutionalitatii, ne arunca in haos din punct de vedere al stabilitatii constitutionale. Nu cred ca asta isi doreste presedintele, inca sunt sigur ca e prost sfatuit.”,
    • +6 (6 voturi)    
      gresesti (Luni, 18 mai 2015, 20:13)

      freejack [utilizator] i-a raspuns lui timp tamp

      involuntar din necunoastere sau intentionat cu rea credinta. Iohannis a facut parte dintr-o AGA regionala nu la o regie din Sibiu, adica din subordinea lui. asa ca hotararea ICCJ in cazul lui a fost normala. nu cred ca primarii pot sa faca parte din AGA la regiile locale. nu poti sa centrezi si tot tu sa dai cu capul.
    • +2 (2 voturi)    
      probabil ti-a scapat....... (Luni, 18 mai 2015, 22:55)

      CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui timp tamp

      Dar nu iti fa probleme fiindca a scapat multora: a trims legea la verificat fiindca modifica o lege organica si ar fi trebuit sa urmeze exact parcursul unei legi organice! Technicalities....nu a spus ca nu e de acord.... nu e ceva de fond. O sa reia circuitul si o sa treaca.

      Ciudat e ca la realitatea lavinia a scapat si ea momentul reusind in schimb sa brodeze o emisiune pe tema asta... Si sa lase un consilier de la primarie sa isi dea cu presupusul cum ca e ok sa aibe primaria oameni in AGA peste tot. Si a dat exemplu scolile.... Ca doar pe acolo se sifoneaza o gramada de bani lunar: platind cositul ierbii, toaletatul pomilor din curte, etc. Asa ca e normal sa aiba si primarul un reprezentant in scoala! Nu verifica cineva toate cheltuielile astea fanteziste? Si apoi sa dea exemplu dece NU trebuie primaria sa aibe oameni peste tot?
  • +2 (4 voturi)    
    scurt si la obiect! (Luni, 18 mai 2015, 19:27)

    jijelul , troll platit de ruznaci [utilizator]

    bravo! scurt si la obiect! consecvent si civilizat. imi place neamtul.
  • 0 (6 voturi)    
    Da (Luni, 18 mai 2015, 19:42)

    Canada [anonim]

    Bravo neamtule, vorbesc cu romani de pe aici din Canada si te apreciem cu totii...in sfarsit un om civilizat. Va fi greu totusi lumea din Romania sunt o natie de circari si neciopliti, nu stiu daca va fi posibil dar ca imagine sunteti de nota 10.

    Iar despre vize nu va grabiti nu avem nevoie de sarantocii din tara sa vina la cersit aici. Romanii au o imagine buna aici daca se dau drumul la vize o sa vina toata mizeria din tara aici. In rest sanatate !
    • -8 (8 voturi)    
      Mda...Vorbeam in iarna 2010-11 cu unu'... (Luni, 18 mai 2015, 20:12)

      EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui Canada

      ...plecat afara si intors de Sarbatori. Binneinteles care votase cu Base. Zic - Uite ba' frate, le-au taiat alora salariile, i-au taiat indemnizatia de copil mic lu' nevasta-mea, au vrut sa taie pensiile, au marit TVA-ul... - Pai si ce? Ce treaba am eu?..

      Dragul meu! Iti doresc sanatate si bunastare dupa cum, sunt convins, meriti! Dar te rog lasa-ne in mizeria noastra si LASA-NE IN PUII MEI cu parerile matale! ...Intr-un mod nenatural, pana la urma, ar trebui sa-ti dai seama, atunci cand votezi, (si ca tine majoritatea, apreciez eu, celor plecati afara) o faci in multa necunostinta de cauza... HAI SICTIR!...
      • -4 (6 voturi)    
        tati (Luni, 18 mai 2015, 21:17)

        Canada [anonim] i-a raspuns lui EU-74-RON

        Gura mica toti astia din tara apucati-va de treaba ca la majoritatea doar gandul la furat va sta.
  • +1 (1 vot)    
    Domnului presedinte (Luni, 18 mai 2015, 23:17)

    Azra [utilizator]

    Daca "taierile ilegale de paduri reprezinta un atentat la siguranta nationala" ,atunci actionati, va rog,Domnule presedinte, de la inaltimea functiei Dumneavoastra PENTRU INTERZICEREA TUTUROR TAIERILOR DE PADURI, atat cele ilegale cat si cele "legale", dupa prapadul si dezastrul imens care s-a facut in ultimii 20 de ani prin padurile patriei. Este intr-adevar o chestiune de siguranta nationala si una MAJORA, asa incat in urmatorii 50- 60 de ani fondul forestier va trebui refacut.
    Am calatorit de numeroase ori prin Austria si sunt sigur ca si Dumneavoastra. Toata aceasta tara este acoperita de paduri dese, falnice si sanatoase, NU AM VAZUT UN SINGUR LOC IN CARE SA SE FI TAIAT CEVA!! In schimb, acea firma austriaca ne-a gasit pe noi romanii suficient de prosti, incat sa ne taie padurile cam pe degeaba; cu complicitatea oamenilor nostri politici corupti, spre marea lor rusine,
    Daca Dumneavoastra sunteti cu adevarat un patriot roman, cum nu ma indoiesc, uzati deci, va rog, de functia suprema in stat pe care o aveti , pentru a opri prapadul care distruge padurile Romaniei si tara dupa aceea! Este SIMILAR UNUI GENOCID iar efectele se vad deja si vor fi si mai dezastruoase in scurt timp!
    Multi romani isi pun sperantele in Dumneavoastra , in aceasta problema importanta si in altele similare. NU II DEZAMAGITI ! Veti mai avea nevoie de voturile lor!
    Sper ca acest mesaj sa ajunga la cunostiinta Dumneavoastra, pentru ca asa gandesc cei mai multi dintre romani si care sunt nemultumiti de manevrele care se fac in Parlament cu Codul "Silnic". As fi recunoscator redactiei Hotnews daca l-ar directiona spre Cancelaria Presedintiei Romaniei.Multumiri.
  • +1 (1 vot)    
    Lume..!! (Marţi, 19 mai 2015, 9:48)

    Mihail [anonim]

    Dar chiar nimeni nu vorbeste nimic despre PLANTARI DE PADURE/COPACI???!
    S-au taiat, o sa se taie, dar trebuie plantat la loc, asta este f important!!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică