Probleme in tara cu cardul unic de sanatate: cozi mari pentru obtinerea cardului, medicii nu pot folosi sistemul informatic

de Red. Stiri     HotNews.ro
Luni, 4 mai 2015, 18:06 Actualitate | Esenţial

Medicii de familie din Suceava au avut probleme luni la accesarea sistemului informatic din cauza blocarii unitatii centrale de management a CNAS, a declarat luni secretarul general al Colegiului Medicilor Suceava, medicul de familie Irina Badrajan, pentru Agerpres.

In opinia sa, sistemul informatic nu a fost pregatit pentru a prelua toate informatiile, iar pacientii sunt nervosi pentru ca se prelungeste timpul de asteptare, in conditiile in care validarea unei retete dureaza si pana la 15 minute, afectandu-se timpul destinat consultatiilor medicale.

''Azi (n.r. - luni) a fost un calvar pentru medicii de familie si pentru pacienti. Probabil, reteaua nu e pregatita sa preia un volum de informatii atat de mare si de aici disfunctionalitatile ce tin de timp si de anumite manevre, ce nu pot fi finalizate'', a spus Badrajan, adaugand ca astfel de disfunctionalitati au fost semnalate si de alti colegi medici de familie.

Totodata, Badrajan a spus ca au fost si pacienti care s-au prezentat la cabinetul medicului de familie fara a-si lua cardul de sanatate, desi s-a anuntat din timp despre obligativitatea utilizarii cardului de sanatate incepand cu data de 1 mai.

Directorul medical al Spitalului Judetean de Urgenta (SJU) Suceava, Tiberius Bradatan, a spus ca in primele trei zile de cand utilizarea cardului de sanatate a devenit obligatorie, validarea serviciilor medicale a decurs fara probleme deosebite, doar luni dimineata inregistrandu-se dificultati la accesarea sistemului informatic.

El a spus ca in primele ore ale zilei de luni unitatea de management a CNAS a functionat, dar ulterior s-a blocat, nemaiputand fi validate serviciile medicale spitalicesti, si s-au intampinat dificultati la una dintre cele trei componente ale sistemului informatic, respectiv cea care permite inrolarea cardului pacientului in unitatea de management.

Bradatan a aratat ca era de anticipat o asemenea situatie in conditiile numarului mare de accesari ale sistemului informatic, asa cum a fost si in perioada de inceput a introducerii retetei electronice, dar spera ca aceasta situatie sa fie reglementata cat mai curand. El a precizat ca nu a fost refuzata acordarea de servicii medicale niciunui pacient care s-a adresat unitatii spitalicesti sucevene.

Pe de alta parte, purtatorul de cuvant al CJAS Suceava, Anda Salagean, a spus ca furnizorii de servicii medicale au solicitat in aceste zile raspuns la intrebari tehnice cu privire la adeverintele cu care asiguratul care trebuie sa se prezinte la medic sau la spital, in conditiile in care nu au card de sanatate, sau pentru cei care nu au emis card de sanatate, dar si pentru asiguratii care au pierdut, deteriorat sau li s-au furat cardurile de sanatate.

Potrivit Andei Salagean, in primele patru zile ale acestei luni au fost si cateva solicitari pentru deblocarea cardului de sanatate, situatii solutionate de informaticienii institutiei.

In cursul zilei de luni, la CJAS Suceava s-au prezentat aproximativ 300 de persoane cu diverse solicitari privind cardul de sanatate, institutia emitand 13 adeverinte pentru cei care au refuzat cardul de sanatate din motive religioase, 27 de adeverinte pentru carduri duplicat si 30 de adeverinte de asigurat.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
5310 vizualizari
  • 0 (16 voturi)    
    tichia cu tehnologie (Luni, 4 mai 2015, 18:36)

    LiviusAcris1 [anonim]

    care lipsea sistemului de sanatate.
    Ca aveam prea multu medici, trebuia sa-i facem si operatori IT.
    • +1 (5 voturi)    
      nu stiu medicii sa foloseasca PC-ul (Marţi, 5 mai 2015, 10:06)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui LiviusAcris1

      ce sa spun, asta a fost capcana medicilor. nu mai pot elibera trimiteri si retete aiurea de la pacienti care nu i-au calcat pragul. aici este problema. nu mai pot fura medicii si acum dintr o data se comporta ca niste babe care n au vazut calculator in viata lor. ia intrati pe facebook sa vedeti cat de bine le stiu medicii cu calculatoarele...
      • +1 (3 voturi)    
        gresit (Marţi, 5 mai 2015, 11:46)

        Vlad [anonim] i-a raspuns lui jackalphonse

        Ieri am stat aproape o ora in cabinetul medicului ca primeasca acel cod cardul. era deja activat insa nu mergea, dadea o eroare cnas. deci eu sunt un om fictiv? ce sa fure doctorul? pe mama?
        • 0 (2 voturi)    
          citi presa (Marţi, 5 mai 2015, 13:20)

          jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

          ce sa fure doctorul...hai sa ne facem ca nu stim de ce protesteaza doctorul cand aude de carduri de sanatate.
  • +5 (11 voturi)    
    Problema este ... (Luni, 4 mai 2015, 18:54)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    ... ca sistemul nu merge si presa e complice la musamalizarea acestui lucru!
    • +1 (3 voturi)    
      da'i ceva timp (Marţi, 5 mai 2015, 10:18)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      un an doi, si totul va merge ...uns.
      adica, to va trebui sa...ungi.

      in Anglia nu e nevoie de card. medicul de famile te pune in systemul national de sanatate /nhs cu nume si numarul national/ cnp.
      cand mergi la spital, sau la o clinica, spui numele si numarul tau.
      medicul de fam,, nu'ti da trimitere, te programeaza in computer la clinica sau doctoral specialist de care ai nevoie.

      aia e asa de...prosti( (!) ca n'au nici macar carti de identitate.
      permisul de conducere este id card. cine nu conduce, la cerere, poate obtine un doc. asemanator cu permisul de conducere, nondriving id.

      asa e si in America.


      Romania, tzara lui stampila voda.
  • +13 (13 voturi)    
    DoS? (Luni, 4 mai 2015, 19:02)

    ipolitic [utilizator]

    "sistemul informatic nu a fost pregatit pentru a prelua toate informatiile..."
    Presupun ca softul a fost obtinut pe gratis, e ceva demo sau versiunea free a unui program descarcat de pe net. Sa nu-mi spuneti ca s-a dat ceva bani pe el.
    • +8 (8 voturi)    
      Cine la- comandat (Luni, 4 mai 2015, 19:10)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      Cine l-a comandat? Ce conditii a pus? CNSAS e monument de incompetenta si o adunatura de criminali
      • +6 (6 voturi)    
        SIUI - SIVECO (Marţi, 5 mai 2015, 10:42)

        cosmin [anonim] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        Este vorba de SIUI, soft care a costat intre 100 si 120 milioane EUR (nu se stie suma exacta), si este produs de un consortiu format din mai multe firme, printre care si SIVECO (care se stie ca are numai afaceri cu statul, si toata lumea stie calitatea soft-ului lor, mai putin statul roman :))) )
        SIVECO inca face softul pt multe alte sisteme informatice ale statului. Deci asteptati-va la ce e mai bine in viitor.
  • +8 (8 voturi)    
    si la ploiesti (Luni, 4 mai 2015, 19:04)

    zigot [utilizator]

    se intampla acelasi lucru; am fost la un laborator de analize medicale, am asteptat 10 min cu cardul in cititor , dar degeaba; toti pacientii au patit acelasi lucru;
    ni s-a recomandat ca la ridicarea rezultatelor sa mergem cu cardul( de ce ii zice de sanatate cand de fapt este ptr tratarea bolilor) ptr a relua citirea.
  • +3 (7 voturi)    
    CONSTATARE (Luni, 4 mai 2015, 19:09)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    CNAS e institutia CRIMEI in ROmania. A fost buna doar ca sa isi srveasca clientela si sa duca sisgemul de sanatate pe butuci. Mot oameni, copii, iar acesti nesimtiti incompetenti o duc bine mersi. SA FUE JUDECATI PENTRU CRIME SI INCOMPETENTA REPETATA.
    • 0 (2 voturi)    
      Fi serios !!!! (Marţi, 5 mai 2015, 10:51)

      polonyca [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Priveste mai atent in jurul tau si o sa vezi ca poporul si ....medicii de fem...aferenti......sunt o gasca ne tembeli , bezmetici balcanici !!! Sistemul e f.f. bun.......sigur , pe banditi ii doare ca nu mai pot sa fure !!! De aici vin toate protestele...
    • +1 (1 vot)    
      corect (Marţi, 5 mai 2015, 12:32)

      BDlamunte [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      AI dreptate. Orice s-ar intampla, CAS are pe cine sa dea vina, ori pe pacient ori pe doctori ori pe posta ori pe razele lunii. Dar ca au facut o abjectie de program (siui) nu spune nimeni nimic. Specialistii de la IT de la casele judetene stiu situatia insa nimeni nu zice nimic nene ca au si ei servicii. Toti sefii de la CAS au ascuns problemele reale ale SIUI care sunt imense. CNAS este o institutie comunista, ultracentralizata, in care nimeni nu misca in front, care pune pe drumuri pacientii si ameninta constant medicii. Ia bani de la toata lumea si apoi banii "NU PREA MAI SUNT". facem economie, punem reguli si regulamente, dar nici un rezultat. Vreau sa intreb asa: cand s-a facut reteta electronica, s-a zis ca vor disparea retetele false si se va face economie. BUN, UNDE SUNT ECONOMIILE? ca prin spitale tot bate vantul, doctorii sunt tot plecati, medicamente tot n-au. Unde e economia?
  • +5 (5 voturi)    
    Consideratii (Luni, 4 mai 2015, 20:13)

    Observer [anonim]

    Nu vreau sa ma pronunt asupra eficientei si utilitatii cardurilor, ci asupra modului de implementare. Peste tot in tara sunt probleme cu activarea si citirile ulterioare, programul nu e inca "rodat". Daca conducerea MS sau a CNAS avea mai multa minte si bunavointza ar fi lasat sa mearga in paralel cele doua sisteme cel putin 3 luni, evitandu-se aglomeratiile pentru activare si situatiile neplacute de a nu putea beneficia de serviciul medical dorit. Dar cui ii pasa de stupid people.
    • +7 (9 voturi)    
      Sistemul e implementat din ianuarie (Marţi, 5 mai 2015, 7:19)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui Observer

      Cozile se datoreaza in mare masura medicilor de familie care au refuzat sistematic activarea cardurilor motivand fie ca nu au bani sa cumpere cititoare (cel mai ieftin costa 75 lei), fie nu au timp sa activeze cardurile (trebuie introduse 3 PIN-uri in aprox. 30 secunde).

      De cel putin trei luni se puteau activa carduri dar tot romanul a lasat-o pe ultima zi, ca poate nu mai e nevoie. La fel si cei care nu au ridicat cardul ca le-a fost lene, ca nu le-a fost adus acasa intre orele xx-yy, ca nu era in plic parfumat, ca are 666 pe el, etc si care s-au trezit acum ca nu-si pot face consultatii.

      Sunt multe erori la implementare, multe prostii si multa furaciune dar implementarea cardului in sine e un lucru bun.

      Nu sunt medic sau din sistem dar am prieteni medici care si-au cumparat cititoare inca din ianra, le-au testat si ieri totul a mers fara nici o problema.
      • 0 (2 voturi)    
        aveti dreptate (Marţi, 5 mai 2015, 8:34)

        tepesvoda [anonim] i-a raspuns lui fdaniel

        Aveti perfecta dreptate. Medicii de familie nu au vrut sa distribuie cardurile si nici sa le activeze pana in data de 1 mai.Suntem ca romul la mal , ne inecam. Daca un medica de familie timp de 3 luni active cite 1000 de carduri pe luna acum nu era problema.
      • +1 (3 voturi)    
        nici cu IT-ul nu le ai (Marţi, 5 mai 2015, 9:00)

        io [anonim] i-a raspuns lui fdaniel

        Blocarea sistemului nu se datoreaza activarii cardului ci numarului mare de accesari a serverului.

        Chiar tu ai spus ca dureaza 30 de secunde activarea. Problema apare cand cateva sute de mii de furnizori (medici de familie, specialisti, farmacii, spitale, laboratoare) acceseaza serverul simultan pentru validarea pe baza de card a serviiilor.

        E o smecherie care se cheama bandwidth. Pe intelesul tau, e ca o teava in care incerci sa inghesui mai mult decat incape. Dar lasa ca o sa inveti despre ea cand o sa cresti mare.
      • 0 (2 voturi)    
        Suntem (Marţi, 5 mai 2015, 9:58)

        EuIoan [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

        BALCANICI !!!
        Nu merge cu carduri . Nu vrea nimeni carduri . Trebuia sa ne respectam mai mult tinerii . ATAT !
        O sa ramaneti in tara , corporatistii si cu cei in varsta . Tinerii nu vor . Refuza . Nu au de gand .
        Plus ca e doar o alta minciuna menita sa indeparteze un popor care habar nu are ce e cu tehnologia , de la accesul la sanatate .
  • +2 (2 voturi)    
    CeNe-ASifonatbanii (Marţi, 5 mai 2015, 0:28)

    The Real Sasha [utilizator]

    05 mai 2015

    Persoana selectată este asigurată
    Data înscrierii la medicul de familie: xx.xx.xxxx
    Persoana nu are card emis! ■

    De ce nu am card emis?!?
    • +1 (3 voturi)    
      NU ESTE ASA (Marţi, 5 mai 2015, 9:09)

      io [anonim] i-a raspuns lui The Real Sasha

      Nu credeti toate aberatiile spuse de reprezentantii CNAS care de multe ori vorbesc in necunostinta de cauza (sau lege).

      Cardul de sanatate NU FACE DOVADA CALITATII DE ASIGURAT. Este pur si simplu o "semnatura" electronica prin care pacientul confirma primirea unui serviciu medical.

      Calitatea de asigurat poate fi verificata fara card direct din aplicatia SIUI.

      Problema apare de exemplu cand eu ma duc astazi la medic si apar asigurat in aplicatia SIUI. Primesc reteta si analize si alte servicii. Numai ca mie mi-a expirat somajul. Dupa 2-3 luni CAS primeste baza de date de la ITM si isi reactualizeaza baza de date. Din condei din asigurat devin neasigurat in data in care am primit serviciile.

      La regularizare medicul va primi un refuz de plata pentru serviciile pe care eu le-am primit (adica medicul va plati din banii lui medicamentele si analizele mele) deoarece eu nu eram asigurat \.
  • +1 (3 voturi)    
    Creste numarul clientilor la banci ? (Marţi, 5 mai 2015, 8:03)

    Plagarus [utilizator]

    Am card sunt sanatos si cu bani ?!
  • +2 (2 voturi)    
    25 mil euro toata distractia....ieftin domnule! (Marţi, 5 mai 2015, 11:51)

    HP [anonim]

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11604515-romania-novensys-vor-furniza-solutia-destinata-cardurilor-sanatate-pentru-25-mil-euroconsortiul-romania-novensys-corporation-furniza-casei-nationale-asigurari-sanatate-cnas-solutia-destinata-introduce.htm
  • +1 (1 vot)    
    CNAS (Marţi, 5 mai 2015, 18:29)

    gigi [anonim]

    Cred ca mai handicapt sistem ca CNAS nu exista !!! In fruntea acestui sistem de kkt se afla semidoctul Vasile Ciurchea si softurile SIUI de la SIVECO si alte softuri tampite facute de aceeasi oameni handicapati mintali ! Sa-ti bag cardul ala faimos in organele care le vei dona !


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri