Vasile Ciurchea, presedintele CNAS: Cetatenii care nu au ridicat cardul de sanatate, dar cardul apare in sistem ca a fost emis, primesc servicii medicale. Sistemul nu a fost blocat, a fost o intarziere in raspuns

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 4 mai 2015, 15:05 Actualitate | Esenţial

Cardul de sanatate
Foto: Hotnews
Presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, Vasile Ciurchea, a declarat, luni, ca nu exista un blocaj in sistemul de validare a cardurilor de sanatate, el admitand insa ca "a fost o intarziere in raspuns, dar in niciun caz nu a fost blocat". Vasile Ciurchea a tinut sa clarifice si situatia pacientilor care nu au intrat inca in posesia cardului: el a explicat ca "acel cetatean care apare in sistem ca avand cardul emis, are dreptul la servicii medicale, iar celui care acorda asistenta medicala ii este decontata valoarea. Daca cineva nu a intrat in posesia cardului, acesti pacienti nu trebuie sa isi faca griji, pentru ca vor primi servicii medicale. Am vazut tot felul de anunturi: de la 1 mai nu mai primiti servicii medicale, nu primiti reteta fara card", a declarat presedintele CNAS.

Cele mai importante declaratii ale presedintelui CNAS:

  • Incepand cu 1 mai instrumentul de validare a serviciilor medicale este cardul de sanate.
  • Daca cineva nu a intrat in posesia cardului, acesti pacienti nu trebuie sa isi faca griji, pentru ca vor primi servicii medicale.
  • Am vazut tot felul de anunturi: de la 1 mai nu mai primiti servicii medicale, nu primiti reteta fara card.
  • Acel cetatean care apare in sistem ca avand cardul emis, are dreptul la servicii medicale, iar celui care acorda asistenta medicala ii este decontata valoarea.
  • Serviciile acordate fara card sunt monitorizate si este normal sa fie asa, pentru ca si acest numar mic de carduri care nu a ajuns la cetateni sa ajunga cat mai repede.
  • Am vazut stire: Copiii nu pot ridica reteta din farmacie. Copiii nu au nevoie de card, nu a existat nicio problema de felul acesta.
  • In momentul in care o reteta a fost prescrisa de un prescriptor si ea apare in sistem, inseamna ca a indeplinit toate conditiile pentru a fi emisa.
  • In sistem se vede daca cardul a fost emis.
  • Am vazut mesaje ca pacientii trebuie externati inainte de 1 mai ca au fost internati fara card. Nu are nicio legatura.
  • Si acum sa trecem la lucrurile curente de astazi: in toata mass-media ideea de baza era ca nu functioneaza cardurile, sistemul este blocat, nimeni nu il poate folosi. Sistemul nu a fost blocat, a fost o intarziere in raspuns, dar in niciun caz nu a fost blocat.
  • Niciodata nu am spus ca totul este perfect.
  • Sunt mai mult de 6 luni de zile, de cate ori am avut ocazia in acest timp am spus ca cardul trebuie folosit. Am ajuns la un moment cand nu mai merge si asa si trebuie sa folosim cardurile. Va fi o perioada in care sistemul raspunde mai incet, furnizorii sunt nervosi, pacientii la fel sunt nervosi, dar serviciile se primesc si lucrurile vor intra in normal intr-un timp scurt.
  • La fel s-a intamplat cand a fost introdusa reteta medicala.
  • La fel ca si dumneavoastra, am fost interesati de raspunsul sistemului, dar cu cat folosesc mai multi cardul in aceasta perioada, cu atat vedem mai bine raspunsul.


Casa Nationala de Asigurari de Sanatate a primit, luni dimineata, peste 70 de sesizari privind probleme legate de functionarea cardului de sanatate, obligatoriu din 1 mai, CNAS facand apel la pacienti si la furnizorii de servicii medicale sa semnaleze orice deficiente.

"In aceasta dimineata, am primit peste 70 de sesizari legate de functionarea cardului national de sanatate. Unele dintre probleme au fost rezolvate, altele sunt in curs de rezolvare", a declarat, pentru Mediafax, purtatorul de cuvant al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (CNAS), Mihaela Tanase.

Ea a reiterat apelul facut de presedintele CNAS privind semnalarea oricarei probleme privind functionarea cardului national de sanatate.

"Facem din nou apel la furnizorii de servicii medicale, dar si la pacienti, sa sesizeze orice problema care apare privind functionarea cardului national de sanatate. Fara a fi semnalate aceste probleme nu vom putea sti si interveni rapid in remedierea acestora", a spus purtatorul de cuvant al CNAS.

Medicii de familie au semnalat luni dimineata probleme legate de functionarea cardului, in mai multe cabinete din Capitala.

Din 1 mai, cardul national de sanatate a devenit unicul sistem de validare si decontare a serviciilor medicale in sistemul asigurarilor sociale de sanatate. Acesta face dovada calitatii de asigurat si confirma prezenta asiguratului la furnizorul de servicii medicale.

Din prima zi de functionare a cardului national de sanatate, spitalele au facut internari validate cu cardul de sanatate, cat si in urma verificarii asiguratilor in sistem, in cazul celor care nu a intrat inca in posesia cardului de sanatate. Servicile medicale nevalidate cu cardul de sanatate sunt monitorizate separat, pentru a le analiza si a accelera predarea cardurilor catre asigurati.













[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
11446 vizualizari
  • +7 (9 voturi)    
    sigur nu a fost blocat ???!!!!! (Luni, 4 mai 2015, 15:20)

    caesar22 [utilizator]

    Cred ca nu imi vine sa cred ceea ce citesc. Este sigur d-l Ciurchea ca intre orele 9 si 12 a functionat ??!!!. Ca acum functioneaza ??!!. Cind zeci de medici se pling ca nu functioneza.
    • 0 (0 voturi)    
      ca sa fie la fel trebuie intai sa fie mai rau (Luni, 4 mai 2015, 16:33)

      gelu [anonim] i-a raspuns lui caesar22

      cica nenea asta, la inceput e normal sa mearga prost, dupa care lucruruile vor intra in normal. Adica s-au platit o gramada de bani publici pentru ca lucrurile sa mearga mai prost??

      V-ati batut joc de banul public cu aceste idiotenii.. pentru medicamente, spitale, medici, nu aveti bani, dar pentru sisteme informatice de kko si care nu ajuta la nimic aveti, nesimtitii naibilor.
    • 0 (0 voturi)    
      Activare Carduri de sanatate (Luni, 4 mai 2015, 17:16)

      mihai diaconescu [anonim] i-a raspuns lui caesar22

      Lipsa de respect fata de pacienti si medicii din sistem !

      Cred ca presedintele casei traieste intr-o lume paralela....era atat de simplu sa se deplaseze din biroul sau intr-un cabinet individual si sa vada problemele reale....n-ar mai trebui sa arunce fumigene.....
      Cred ca de aici, daca nu se iau masuri rapide si drastice se va produce o prabusire a imaginii Ministerului Sanatatii si implicit a Guvernului in ansamblu....
      Sunt mii de pacienti care astazi nu au putut beneficia de serviciile medicale datorita nefunctionarii sistemului....
      Nu s-au putut valida in serverele CASS serviciile medicale prestate pacientilor de catre CMI-uri..

      Cu toate ca specialistii IT au avertizat ca nu este inca pregatit sistemul sa preia toata activitatea din tara s-a demarat in tromba....mai corect era sa se faca un pilot cu cateva judete....apoi dupa analiza si recalibrare sa se generalizeze...
    • 0 (0 voturi)    
      cardul blocat. ne validat (Luni, 21 septembrie 2015, 20:39)

      ntlica [anonim] i-a raspuns lui caesar22

      am mers la medicul de familie sami eau medicamentele, si cardul meu de sanatate e ne validat si nu am primit medicamentele pe care le eau lunar, ce putem face in aceasta situatie cui trebui sa ma adresez, va multumesc,
  • +6 (8 voturi)    
    ca nu exista un blocaj? (Luni, 4 mai 2015, 15:21)

    echos [utilizator]

    cum draq? ca azi medicul de familie i-a trimis pe toţi acasă... că nu merge validarea... nici sistemul. şi nu putea elibera nici reţete nici trimiteri...
    Sau poate ne explică cei de la cnas ce înseamnă în viziunea SIVECO "blocaj"... 12 ore de nefuncţionare? 24? 48?... o lună?
  • +5 (7 voturi)    
    La omul sarac, nici boii nu trag! (Luni, 4 mai 2015, 15:29)

    EllenaS [utilizator]

    Cum sa functioneze Sistemul Informatic daca toti IT-istii de valoare au plecat? Ati ramas cu ciurucurile si acum va plangeti ca "a fost o intarziere in raspuns, dar in niciun caz nu a fost blocat"! Trebuia sa mearga snur, indiferent de numarul de accesari! Nu aveti nicio scuza!
  • +6 (6 voturi)    
    organizare de semianalfabeti (Luni, 4 mai 2015, 15:39)

    ic.ram1945 [utilizator]

    In orice caz, in timpul care s-a scurs de la emiterea primelor carduri, puteam sa avem deja carduri validate pentru o populatie dubla ca a Romaniei, cu aceasi numar de personal si cheltuieli, dar cu o organizare o leaca mai a la Japonia...
  • +6 (8 voturi)    
    Pai si daca nu a fost emis deloc? (Luni, 4 mai 2015, 15:44)

    Andy [anonim]

    Daca mie nu mi-au emis deloc cardul, desi am platit tot timpul asigurarea de sanatate si n-am mai fost la stat de 10 ani?
    Eu ce fac bai incompetentule? V-am trimis email de mai bine de 2 luni si nu mi-ati raspuns.
    Incompetenti!
    • +1 (1 vot)    
      la fel (Luni, 4 mai 2015, 15:57)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui Andy

      da, si la mine apare pe site-ul cnas NU NU NU, ce pot face in acest caz, sunt la opsnaj si platesc online desi nu am venit, sunt inregistrat asigurat, de ce nu a fost emis, trimis etc?
    • +1 (1 vot)    
      posibil doar verificare online (Luni, 4 mai 2015, 16:26)

      Ava_ps [utilizator] i-a raspuns lui Andy

      Dacă n-a fost emis și putorile nu răspund la emailuri, scrieți către director și HR și veți vedea cum, în mod miraculos, putoarea (în cazul meu, Lidia Comaroni, CASMB) va răspunde în mai puțin de 24 de ore!

      Răspunsul va fi un lung copy-paste în limba de lemn, dar esența este:
      1. Nu va putem furniza informatii privind motivele pentru cardul Dvs. nu a fost tiparit sau returnat de Posta la CASMB .
      2. Documentele prin care se atestă calitatea de asigurat sunt, după caz, adeverinţa de asigurat eliberată prin grija casei de asigurări la care este înscris asiguratul sau documentul rezultat prin accesarea de către furnizorii aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate a instrumentului electronic pus la dispoziţie de CNAS aici: http://www.cnas.ro/casmb/page/verificare-asigurat.html
  • +1 (1 vot)    
    SIUI (Luni, 4 mai 2015, 15:49)

    utilizator SIUI [anonim]

    Traim in 2 lumi paralele cu d-nul Presedinte CNAS si toti acesti functionari ce dau declaratii publice.La noi intr-o policlinica intreaga dupa ora 9 nu a functionat nimic.Noi am reusit sa introducem 4 pacienti din 16 programati.Ultima pacienta introdusa in sistem a asteptat 50 minute pentru validarea serviciilor.Este o adevarata bataie de joc atitudinea acestor domni
  • +1 (1 vot)    
    Hotilor! (Luni, 4 mai 2015, 16:28)

    The Real Sasha [utilizator]

    4 mai 2015

    Serviciul Web a întors următoarul mesaj:
    Persoana selectată este asigurată
    Data înscrierii la medicul de familie: xx.xx.xxxx
    Persoana nu are card emis! ■

    De ce nu am card?!?
  • +1 (1 vot)    
    Astia vor bajmaji si votul electronic ? (Luni, 4 mai 2015, 16:36)

    Plagarus [utilizator]

    Curechi( varza ) de la Ciurchea. Sper ca se vor elimina reţetele eliberate cu ghiotura de către medicii de familie, decontate ilegal la farmacii şi, cu siguranţă, eliminarea evaziunii fiscale sau chiar îmbunătăţirea asistenţei sanitare.
    Despre costurile introducerii cardurilor de sănătate la noi se apreciază că s-ar cifra la o sumă imensă, ceva între 5-8 milioane de euro.
    Cu toate ca CNAS-ul, este dintre cei mai mari ordonatori de credite, România încă nu are reglementată situaţia de gratuitate a comunicării de interes public, asa ca blocam bancomatele cu "dansele " !!!!!!!!
  • +3 (3 voturi)    
    Decontare (Luni, 4 mai 2015, 17:32)

    Gotal [anonim]

    "Acel cetatean care apare in sistem ca avand cardul emis, are dreptul la servicii medicale, iar celui care acorda asistenta medicala ii este decontata valoarea." Asta bineinteles dupa ce pacientul merge la CAS si isi cere cardul. Altfel nu beneficiaza de nimic. Dar asta nu se spune. Ca de ce sa fie CAS de vina, cand poate fi de vina medicul care il poarta pe pacient pe drumuri?!
  • 0 (0 voturi)    
    Atentie (Luni, 4 mai 2015, 18:08)

    mircea [anonim]

    Asa cum anticipam cardul va fi un fiasco, autoritatile vor sa mimeze altceva nu le credeti.

    retransmis:
    mesaj transmis pe grupul IT-stilor de cei de la IcMEd:
    >


    >Stimata conducere CNAS, stimati manageri de proiect CEAS, stimati medici, dragi colegi IT-isti,de-a lungul anilor cu ocazia implementarii diferitelor proiecte de informatizare ale CNAS am fost in general retinuti in comentarii. In ciuda tuturor dificultatilor din fiecare proiect, am facut tot ce ne-a stat in putinta sa gasim cele mai bune solutii pentru furnizorii de servicii medicale pe care ii reprezentam si deservim si sa absorbim noi cat putem de mult din problemele si frustrarile momentului. Cunoastem dificultatile specifice implementarii proiectelor software si in acest context nu am considerat constructiv sa mai venim si noi cu sesizari si rautati. Stiind ca problemele nu sunt o consecinta a rea-vointei, am avut incredere in capacitatea dumneavoastra de remediere, ceea ce s-a si intamplat mai devreme sau mai tarziu, aducand sistemele intr-o stare de functionare acceptabila, daca nu s-a putut ideala.Acum ne confruntam insa cu o situatie fara
    precedent si ne vedem datori sa tragem un semnal serios de alarma, in calitate de experti in IT medical si ca reprezentanti a unei comunitati importante de furnizori de servicii medicale care folosesc sistemul nostru informatic in comunicarea cu sistemele CNAS.Va rugam intelegeti gravitatea momentului si amanati intrarea live a proiectului, inca o mai puteti face, inainte de a genera o catastrofa sociala ale carei pagube nu le puteti nici estima, cu atat mai putin suporta. Lasati sa mearga in paralel sistemul vechi si sistemul nou bazat pe validare si semnare cu cardul pentru un numar de luni, asa cum ati facut-o si la implementarea retetei electronice. Intelegeti ca furnizorii de servicii medicale nu se opun acestui sistem, doresc sa il adopte, asa cum au facut si cu celelalte sisteme informatice, au facut tot ce a fost necesar, si-au luat cititoare, au ac
  • +2 (2 voturi)    
    blocaj la activarea cardurilor de sanatate (Luni, 4 mai 2015, 19:00)

    asistenta revoltata [anonim]

    sunt extrem de revoltata de ce a spus presedintele cnas vasile ciurchea :
    -sunt asistenta medicala la un cabinet dintr-un spit din sect.5, bucuresti si am reusit sa dau o singura reteta, cu toate ca dl acesta vasile ciurchea spunea ca functioneaza sistemul peste tot (doar ca mai sunt mici itarzieri)
    -alt neadevar revoltator care a spus pe tv, presa ca se poate face consultul si se poate elibera reteta compensata ,chiar daca pacientii nu au cardurile la ei din diverse motive .- intrebarea mea este : daca pacientul s-a saturat sa mai astepte pt ca a fost blocat sistemul n. ore si isi ia cardul de sanatate acasa eu ca asistenta ce fac?????????????????? consultul se anuleaza , reteta se anuleaza sau platesc ulterior din banii mei iia multi????????????
    sunteti varzaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Minciuna in fatza (Luni, 4 mai 2015, 23:49)

    doi_la_dreapta_doi_la_stanga [utilizator]

    Da, asta este declaratia televizata a domnului Vasile Ciurchea.

    Minciuna in fatza, oameni buni.

    Oamenii astia sunt capabili sa ne minta in fata, pe orice subiect, chiar daca sunt constienti ca noi toti ne lovim de adevarul (diferit de declaratiile lor) chiar in acel moment.

    Da.
  • 0 (0 voturi)    
    Carduri Asigurat (Marţi, 5 mai 2015, 12:20)

    Radu [anonim]

    Am urmarit o emisiune cu vasile ciurchea la realitatea tv. Cum poate un asemenea nesimtit sa ocupe un post asa important? Intrebarea este retorica! Toate posturile grase sunt ocupate de marlani si ghertoi!
    Este o rusine pentru cei care conduc sistemul medical!
  • 0 (0 voturi)    
    cardul de sanatate (Luni, 27 iulie 2015, 8:31)

    stan marieta [anonim]

    Nepoata mea are 21 de ani si apare ca nu are cardul de sanatate emis Trebuie sa facem vreo cerere sau mai asteptam poate il amiteti?
  • 0 (0 voturi)    
    cardul de sanatate (Marţi, 28 iulie 2015, 14:42)

    Salvatore [anonim]

    Sunt un cetatean italian cu resedinta definitiva in Romania de 18 ani si cu asigurarile de sanatate la zi.Am probleme din cauza cardului de sanatate pe care nu l-am primit inca.Dupa 1 August vom fi obligati sa ne platim serviciile de sanate,nu mi se pare corect mai ales ca nu este din vina noastra.Ce trebuie sa fac?Care sunt pasii de urmat?
  • 0 (0 voturi)    
    Buna seara (Marţi, 4 august 2015, 22:12)

    teiu [anonim]

    Am o problema daca ma poate ajuta cineva .Tatal meu a primit un card de sanatate care nu este al lui are acelasi nume si prenume dar nu a coincis codul numeric personal cand am vrut sal activez ,la casa de asigurari iasi nu mai este spun ca a fost trimis prin posta ,postasul spune ca nu il are ,eu acum ce as putea face pentru ca am nevoie de card ,tatal meu este bolnav are o sectiune tumorala la nivelul gatului ,trebuie sa merg la spital dar ce ma fac fara card .Ajutatima cu un raspuns .Multumesc
  • 0 (0 voturi)    
    Astept de 9 luni cardul de sanatate duplicat (Joi, 7 ianuarie 2016, 16:39)

    Mariana Csordas [anonim]

    Buna ziua ,
    Sunt Mariana Csordas din Timisoara,
    Am depus o cerere cu toate actele si taxele aferente acum 9 luni la CAS Timis, si nici pana acum nu am primit cardul de sanatate duplicat- pentru ca cel original l-am priedut,La fiecare 3 luni merg si imi reinoiesc adeverinta de asigurat care nu ma prea ajuat cu nimic.. in continare platesc asigurarile de sanatate si nu primesc mai nici un serviciu medical in schimb.
    Nu va suparati unde trebuie sa ma interesez cand ajunge cardul meu de sanatate ? ca de cate ori intreb la CAS Timis - raspunsul este ca totul depinde de Bucuresti?
    As aprecia foarte mult un raspuns.
    Multumesc anticipat.
    Mariana Csordas


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri