UPDATE Emil Hurezeanu, trimis ambasador al Romaniei in Germania: In martie 2015 am cerut cetatenia romana, in situatia in care s-a pus problema nominalizarii pentru Berlin

de Claudiu Zamfir     HotNews.ro
Joi, 30 aprilie 2015, 17:49 Actualitate | Esenţial

Michael Schmidt, Emil Hurezeanu si Klaus Iohannis
Foto: Automobile Bavaria / Digi24 / Presedinta (colaj)
Jurnalistul Emil Hurezeanu, cetatean german, a fost numit, joi, in functia de ambasador al Romaniei in Germania, dupa ce a obtinut si cetatenia romana. Hurezeanu a precizat, joi, ca, in contextul unei posibile nominalizari a sa pentru functia de ambasador al Romaniei la Berlin, in luna martie 2015 el a depus cerere pentru cetatenia romana, care i-a fost acordata. "Bineinteles ca voi reprezenta interesele Romaniei", a sustinut el, la postul Digi 24.

"In ultimele luni, in situatia in care s-a pus problema unei posibile nominalizari pentru aceasta functie, am depus cererea de redobandire a cetateniei, la inceputul lunii martie, primind aprobarea redobindirii cetateniei", a declarat Hurezeanu, joi, la postul Digi 24, unde activeaza ca jurnalist.

El a mentionat ca pana la redobandirea cetateniei romane in 2015, a avut doar cetatenia germana si statut de rezident in Romania, fapt care nu ii permitea sa obtina o functie publica in statul roman.

Hurezeanu a mai explicat ca din anul 2003 de cand s-a introdus Constitutia in vigoare a Romaniei, functiile politoce in statul roman pot fi ocupate si de romani cu dubla cetatenie.

"In ultimii ani a devenit posibila dubla cetatenie si pentru germani cand e vorba de cetateni din interiorul Uniunii Europene, si cred ca si pentru turci. Avand un statut legal de rezident aici, neavand functii publice ¬ care pana in 2003 cereau insistent cetatenia romana ¬ si mai ales dupa 2003, dupa modificarea Constitutiei, s-a acceptat principiul dublei cetatenii si pentru oamenii cu functii politice. Am pastrat aceasta stare de cetatean german rezident in Romania", a spus viitorul ambasador al Romaniei in Germania.

In context, el a sustinut ca ar fi renuntat la cetatenia germana, pastrand doar pe cea romana, daca ar fi existat un "conflict" intre cele doua calitati, insa nici legile romanesti, nici cele germane nu i-au impus.

"Conventional, daca ar fi existat o exigenta, fie a legii romane, fie a legii germane, care n-ar fi acceptat aceasta dualitate, as fi renuntat la cetatenia germana, ca sa pastrez numai cetatenia romana. Nici partea romana, nici partea germana nu cer acest lucru. Sunt gata oricand s-o fac, daca ar fi existat acest conflict de nationalitati", a adaugat Hurezeanu.

El a dat asigurari ca va reprezenta interesele Romaniei ca ambasador roman in Germania: "Bineinteles ca voi reprezenta interesele Romaniei, tinand cont si de locul in care ma voi afla".

Cu cateva zile inainte, vinerea trecuta, Hurezeanu declarase, pentru HotNews, ca inca nu se intrunisera conditiile pentru a putea raspunde daca va fi sau nu trimis ambasador roman la Berlin: "Inca n-au fost intrunite conditiile ca sa raspund cu <<da>> sau <<nu>>. Work in process".

In cele din urma, in baza consultarilor cu primul ministru si cu ministrul Afacerilor Externe, Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, a aprobat, joi, propuenrea de numire a lui Emil Hurezeanu in functia de ambasador al Romaniei la Berlin, a mentionat Administratia Prezidentiala.

HotNews a incercat joi sa-l contacteze din nou pe Emil Hurezeanu in legatura cu situatia acestuia legata de cetatenie, insa nu a raspuns pana la ora transmiterii acestei stiri.

In jurul numirii jurnalistului Emil Hurezeanu in functia de ambasador al Romaniei la  Berlin, presa a generat deja dezbaterea publica pro sau contra. Hurezeanu are cetatenia germana si este asociat intr-o firma cu Michael Schmidt, un apropiat al presedintelui Klaus Iohannis in campania electorala.

Vinerea trecuta, HotNews a prezentat doua chestiuni cu valoare strict de fapte, nu de opinii, in legatura cu o eventuala trimitere a lui Emil Hurezeanu sa apere interesele Romaniei la Berlin: 
  • In primul rand, Emil Hurezeanu are cetatenia germana, pe care a obtinut-o reusind sa ajunga in Germania de Vest, in 1982, remarcandu-se ca disident si ca jurnalist care critica regimul comunist de la Bucuresti.
In 2003, cand a fost numit consilier personal al premierului de atunci, Adrian Nastase, Emil Hurezeanu a delcarat, pentru Mediafax, ca nu putea obtine o functie oficiala de demnitar in statul roman pentru ca avea doar cetatenia germana, nu si pe cea romana. De altfel, si in 1998, presedintele de atunci, Emil Constantinescu, i-a propus functia de purtator de cuvant , dar Hurezeanu a renuntat si la acea functie, dorind sa-si pastreze cetatenia germana.

Germania recunoaste dubla cetatenie pentru alti cetateni din state membre UE care isi iau cetatenia germana, insa inainte de aderarea Romaniei la Uniunea Europeana Hurezeanu era nevoit sa renunte la cetatenia germana pentru a-si putea recapata si cetatenia romana. Intre timp, insa, dubla cetatenie, germana si romana, este acceptata. Anul trecut, Germania a decis sa accepte dubla cetatenie si in cazul celor proveniti din statele terte.

In datele de la Registrul Comertului, accesate de HotNews vineri, Emil Hurezeanu figureaza ca actionar in firma Emi Consult din anul 2002, precizandu-se cetatenia germana.

Intrebat, vinerea trecuta, de catre HotNews, daca si-a recapatat cetatenia romana si a renuntat la cea germana, Emil Hurezeanu nu a mai raspuns atunci.

Legea 269/2003, privind Statutul corpului diplomatic, prevede ca diplomatii romani trebuie sa aiba cetatenia romana, dar nu interzice dubla cetatenie.

In trecut, s-a pus, insa, o problema de loialitate, daca un diplomat roman avea si cetatenia statului unde era trimis la post. De aceea in vechiul statut al corpului diplomatic, din 1990, se prevedea ca atat diplomatul respectiv cat si sotia/sotul sa aiba numai cetatenia romana.
  • O alta informatie legata de Emil Hurezeanu este faptul ca el este asociat in firma Emi Consult cu Michael Schmidt, cetatean german, potrivit datelor de la Registrul Comertului.
Omul de afaceri Micahel Horst Schmidt detine firma Automobile Bavaria Group, care vinde in Romania masini BMW. El este cel care i-a inchiriat un apartament in selectul cartier bucurestean Primaverii lui Klaus Iohannis, pentru a-l folosi in campania prezidentiala. Potrivit EVZ.ro, chiria era de 500 de euro pe luna, un pret considerat scazut pentru o astfel de proprietate, care are 240 metri patrati.

Tot Schmidt a oferit in comodat un autoriturism BMW primariei Sibiului, pe vremea cand primar era Iohannis. Actualul presedinte a mentionat explicit in campania electorala din 2014 ca este are o relatie apropiata cu omul de afaceri.

"Am o relatie apropiata cu Schmidt, e un om de foarte buna calitate. E foarte adevarat ca firma lui a pus la dispozitia Sibiului un BMW pe care sa-l folosim cum dorim noi. A fost un lucru mult speculat", a spus Klaus Iohannis, la postul B1Tv, in octombrie 2014.

Revenind la Emil Hurezeanu, el
 a fost si prezentatorul evenimentului de lansare a programului lui Klaus Iohannis din campania electorala. 

In 29 septembrie, candidatul ACL la prezidentiale, Klaus Iohannis, si-a prezentat programul pentru alegeri ¬Romania lucrului bine facut¬, intr-un eveniment la Palatul Parlamentului, in prezenta a aproape 800 de persoane, moderator al evenimentului fiind Emil Hurezeanu, consemna Mediafax.

La prezentarea programului lui Iohannis au participat parlamentari ai PNL si PDL, reprezentanti ai societatii civile si ai ambasadelor de la Bucuresti, dar si simpatizanti ai ACL.

Intre cei care au vorbit la evenimentul de lansare a programului ¬Romania lucrului bine facut¬ s-au numarat Gheorghe Piperea si Emil Hurezeanu, acesta din urma facand si prezentarea evenimentului.

Ca ziarist, Hurezeanu s-a remarcat drept unul dintre putinii jurnalisti si comentatori de televiziune favorabili lui Klaus Iohannis in campania electorala castigata in fata lui Victor Ponta. "S-ar putea ca Iohannis, cu Sibiul acesta, sa aiba mijloacele administrative. Ponta nu a facut dovada mijloacelor sale. E mai mult mostenitor de drept divin. A fost la UTC, la TSD si acum aici", comenta Hurezeanu, la ziarul Tribuna, in septembrie 2014 . (Sursa: Sibiul.ro )

Zilele trecute, la postul Digi 24, Emil Hurezeanu evidentia sustinerea populara a lui Iohannis, insa remarca o anumita ruptura de partide: "(Klaus Iohannis, n.r.) e, mai degraba, cel mai singur presedinte in aceasta functie foarte importanta in Romania, din ultimii 25 de ani. Si, in mod paradoxal, s-a bazat pe sprijinul celui mai mare numar de alegatori. Cei mai multi alegatori din ultimii 25 de ani au fost cei ai domnului Iohannis. Aceasta situatie oarecum paradoxala trebuie calibrata".
  • Cine este Emil Hurezeanu
Emil Hurezeanu (59 de ani) este legat puternic, de peste 30 de ani, de Germania, profesional si cultural. Inca din 1982, el a plecat la Munchen cu o Bursa Herder (ca publicist la revista culturala Echinox), iar din 1983 s-a stabilit definitiv acolo, obtinand azil politic.

S-a remarcat ca jurnalist la Radio Europa Libera, in redactia de la Munchen, unde a lucrat din 1983 pana in 1994. Ulterior, a revenit in Romania, activand in presa din tara.

In 2003, a acceptat sa-l consilieze pe premierul de atunci, Adrian Nastase, in calitate de consilier personal. In 1998 a primit titlul de Cetatean de Onoare al Sibiului (inainte ca Iohannis sa ajunga primar al Sibiului).

Hurezeanu are studii de Drept la Universitatea din Cluj Napoca (1975-1979). In anii '80 a urmat cursuri de stiinte politice in SUA si Europa, obtinandu-si masteratul in Relatii Internationale, la Universitatea din Boston.

Consulta aici CV-ul complet al lui Emil Hurezeanu










22839 vizualizari
  • +5 (11 voturi)    
    WIP (Joi, 30 aprilie 2015, 18:05)

    trient [utilizator]

    De fapt e work in progress dar probabil in nemteste suna altfel si domnul nu cunoaste.. sau e de la varsta.
  • +6 (14 voturi)    
    Ce sa raspunzi cu "da" sau "nu"? (Joi, 30 aprilie 2015, 18:31)

    CristiC. [utilizator]

    Ordinul se executa, nu se discuta. Iti iei si cetatenie si tot, daca e cazul.
    • +3 (11 voturi)    
      Cmd. Richard Cummings-REL (Joi, 30 aprilie 2015, 19:07)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui CristiC.

      Prima "farfurie zburatoare " botezata E.H 007 a fost lansata din RO , cu foaia de drum completata pe jenuntii vechilor tovarasi de arme !
  • +9 (21 voturi)    
    durata (Joi, 30 aprilie 2015, 18:37)

    CNBC [utilizator]

    Poate cineva sa afle cand s-a depus cererea de obtinere a cetateniei si cum de s-a obtinut atat de repede ? Atata celeritate din partea functionarilor....
    • +1 (3 voturi)    
      Se obține foarte repede... (Vineri, 1 mai 2015, 9:05)

      IliciHater [utilizator] i-a raspuns lui CNBC

      ... atunci când cetățenia a fost dobândită prin naștere.
      Cetățenia română fiind retrasă atunci când cei regretați de Iliescu se aflau la putere... Pe vremea comuniștilor se practica obiceiul de a retrage cetățenia celor care erau "trădători de țară" și aveau curajul să plece în vest, sau să critice pe "cel mai iubit fiu".
      În forma actuală a constituției se prevede că: Art (5)
      (1) Cetatenia româna se dobândeste, se pastreaza sau se pierde în conditiile prevazute de legea organica.
      (2) Cetatenia româna nu poate fi retrasa aceluia care a dobândit-o prin nastere.

      iar pentru redobândire este explicat aici:
      http://www.mae.ro/node/1448
      • +1 (1 vot)    
        tnx (Vineri, 1 mai 2015, 13:27)

        CNBC [utilizator] i-a raspuns lui IliciHater

        Multumesc frumos pentru timpul pe care l-ai petrecut cautand informatia si pentru explicatiile pertinente.
  • -6 (28 voturi)    
    O numire de bun simt (Joi, 30 aprilie 2015, 19:01)

    Ricochet [utilizator]

    Mult succes va urez, domnule Hurezeanu.
  • +6 (12 voturi)    
    Caracterul/functia doboara gradul ? (Joi, 30 aprilie 2015, 19:01)

    Plagarus [utilizator]

    Nicidecumhmmm la extraordinarul şi plenipotentiarul Emil, poate "stafeta" este la Constantin Mihail G.,fost director de cabinet la taica Mele, apoi ....Italia, Bulgaria, Turcia si... azi Cehia
    Continuam sa marsaluim pe fundăturile întunecoase ale beznei politice, KiWI ?
    Bonus pt. Iohann n.v. vis-a vis de ceea ce se " alege " în Parlamentele RO de 25 de ani si nu trece prin nici-un filtru de Securitate, deşi legalmente partidele au posibilitatea să solicite un aviz al garanţiilor de Securitate.!
  • -2 (18 voturi)    
    Si care-i problema? (Joi, 30 aprilie 2015, 19:05)

    ipolitic [utilizator]

    Cunoaste bine limba germana, va fi un bun translator intre Merkel si Johannis
    • +6 (10 voturi)    
      haha (Joi, 30 aprilie 2015, 23:03)

      The Saker [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      Klaus nu e vorbitor de germana?
      • +4 (8 voturi)    
        nu (Vineri, 1 mai 2015, 0:04)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui The Saker

        vorbeste nimic e mut, cel mult posteaza pe feisbuc.
      • +2 (2 voturi)    
        tocmai de aia (Vineri, 1 mai 2015, 8:59)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui The Saker

        e inutil...
  • +15 (21 voturi)    
    poate e chiar dublu (Joi, 30 aprilie 2015, 19:26)

    zzz [anonim]

    domnul Hurezeanu nu a dorit sa-si obtina cetatenia romana atata timp cat era obligat sa renunte la cea germana; asadar trimitem la Berlin pentru a ne apara interesele un om pentru care cetatenia germana e mai importanta decat cea romana
    • +4 (6 voturi)    
      da (Vineri, 1 mai 2015, 4:23)

      yas [utilizator] i-a raspuns lui zzz

      da, asa e.
  • +2 (12 voturi)    
    Hurezeanu (Joi, 30 aprilie 2015, 19:26)

    DaniAndi [utilizator]

    Acum, s-o spunem p-aia dreapta, decat pesedistiii din fundul curtii care ocupau acum nu multi ani functii de ambasadori cand ei abia reusesc sa lege 2 cuvinte, in romana vorbesc, nu mai zic de limbi straine, mai bine Hurezeanu, un om cult si cu o oarecare statura morala zic eu.
    • +13 (19 voturi)    
      Hurezeanu (Joi, 30 aprilie 2015, 21:50)

      CNBC [utilizator] i-a raspuns lui DaniAndi

      Moralitatea lui Hurezeanu este strans legata de interes(e).
    • +7 (15 voturi)    
      Asta e problema la Hurezeanu: (Joi, 30 aprilie 2015, 23:39)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui DaniAndi

      moralitatea.

      In rest, cum am mai spus, e un om destept si de incredere pentru Iohannis. Amandoi s-au plecat in fata lui Felix.
  • +10 (16 voturi)    
    CV-ul lui EH! (Joi, 30 aprilie 2015, 19:35)

    botea [utilizator]

    Vrem CV-ul complet, care sa includa si cum a ajuns in D, daca si ce relatii a avut cu Secu si alte amanunte d'astea picante.
    Asteptarile sunt valabile si pentru ceilalti unsi ambasadori la Cotroceni, desigur.
  • +6 (18 voturi)    
    ambasador german al Romaniai in Germania?!? (Joi, 30 aprilie 2015, 19:41)

    Crup [utilizator]

    Adica omul asta a lui Holtz, cu nume de cod Iohannis, a numit ambasador pe cineva care nici macar NU ARE CETANENIE?????
    Si obtine cetatenia, asa, peste noapte, in cateva zile de la depunerea actelor??????????????
    Adica a zis baiatul lui Holtz hai sa numesc un cetatean german amasador al Romaniei in Germania. Lanseaza apoi informatia pe piata. Dar aparuse o problema: omul nu avea cetatenia romana. OK, hai depune-ti ma actele ca in cateva zile obtii cetatenia, ce dracu'!
    Desi il respect pe Emil Hurezeanu, ca ziarist si pentru activitatea de la Europa Libera, cu acel gen de respect adevarat si care nu se va sterge niciodata, dar la faza asta imi vine sa vomit!
    • +4 (6 voturi)    
      foloseste niste lamaie... (Joi, 30 aprilie 2015, 22:07)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      o sa ai nevoie si pe viitor
  • +6 (18 voturi)    
    imi vine sa vomit!!!! (Joi, 30 aprilie 2015, 19:51)

    Crup [utilizator]

    Dar cum Dumnezeu' lui Klaus pot sa te hotarasti sa numesti un ambasador al Romaniei un om care nici macar nu este cetatean roman????????
    Si apoi sa depui cerere pentru cetatenie si sa o obtii in 2-3 zile?????????
    Mai, eu-s handicapat fata de genele ariene ale marelui nostru presedinde germano-austriac, dar asa handicapat cum sunt, intreb si eu: legea in Romania iti permite sa obtii cetatenia romana dupa 2-3 de la depunerea actelor?
    Ma, ca sa iti schimbi buletinul cand expira, stai cateva saptamani sau 1-2 saptamana in regim de urgenta.
    Dupa povestea cu Holz si la ce vad acum pot sa afim ca presedintele nostru este un ///
    Cat de idiot, de primitiv si cretin am putut sa fiu sa ma duc sa votez un asa om????
  • 0 (8 voturi)    
    Raspuns (Joi, 30 aprilie 2015, 21:10)

    SoosVilmos [anonim]

    Ultima ta fraza te caracterizeaza pe deplin. Felicitari pentru autocunoastere.
  • +7 (9 voturi)    
    Vreau si eu sa fiu ambasador in Romania (Joi, 30 aprilie 2015, 21:18)

    Pseudonim1 [utilizator]

    Promit ca renunt la cetatenia romana ca sa o capat maine pe cea germana ca sa ma fac ambasador in Romania.
    • +1 (1 vot)    
      Cine n-ar vrea, dacă ar putea... :) (Vineri, 1 mai 2015, 8:27)

      marki [utilizator] i-a raspuns lui Pseudonim1

      E nevoie de câteva calități esențiale, pseudonimule! Cum ar fi, inteligență, instrucție, cultură politică (și nu numai), abilități diplomatice... Calități pe care domnul Hurezeanu le posedă din plin... Succes, domnule Hurezeanu!
  • +1 (5 voturi)    
    Compatibilitatea cetateniei germane cu alte cetate (Joi, 30 aprilie 2015, 23:03)

    ggengin [utilizator]

    nu doar de anul trecut se accepta, de catre Germania, si alta cetatenie a unei tari die CE. Chiar daca tara nu e in CE, se poate cere aprobare de dobandire a unei alte cetatenii, iar administratia germana decide. Eu de ex am luat si cetatenia americana, avnd-o pe cea germana, primind in prealabil aprobarea de la statul german. Jurnalistul nostru scrie, ca deobicei majoritatea jurnalistilor romani, informat doar pe jumatate, cum e mai rau, cu alte cuvinte fara sa stie ce scrie. Amatorism deplorant.
    • +4 (8 voturi)    
      deplorant (Vineri, 1 mai 2015, 0:07)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui ggengin

      poate deplorabil, dar limba romana nu e pentru orice absolvent de stefan gheorghiu, prieten cu securoidul huzureanu, consilier de bombonel si sustinator al penalilor din parlament. La fel ca ciolanis, doar un alt taricean pentru GIO.
      • 0 (2 voturi)    
        Cand am plecat din tara (Vineri, 1 mai 2015, 6:13)

        John M. [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        se spunea "nivele"; acum se zice 'niveluri"...Etc...Cine v-a invatat limba romana, Pruteanu?! "Deplorant" suna foarte bine si o sa-l folosesc de azi inainte cum deja fac si cu cele din engleza atata timp cat mesajul se intelege si-mi plac cum suna.
  • -1 (1 vot)    
    Ne ca..am pe noi (Vineri, 1 mai 2015, 3:00)

    RichardB [utilizator]

    Cu cetateanul neamt. Pai hai sa ne uitam la natia celui mai iubit rege (si care in opinia noastra a facut "cel mai mult").
  • +5 (5 voturi)    
    paradoxal (Vineri, 1 mai 2015, 4:36)

    yas [utilizator]

    Da, curios, daca a depus cerere de re/dobândire a cetateniei romane in martie 2015 simultan cand i s-a propus functia de ambasador, e cam rusinos/oportunist.
    Tehnic domnul Hurezeanu poate fi propus ambasador in orice tara din lume cu doua execptii: Romania si Germania. da, suna hilar, nu poti fi ambasador in tara ta, iar tara dansului e si Germania a carui cetatean este deja. Sa vedem ce va spune Germania daca va primi scrisorile de acreditare dar probabil este o unde verde de acolo. Renuntarea la cetatenia germana e solutia/ singura de altfel legala. Germania nu poate avea ambasador un cetatean german, s-ar putea trezi inca mii de cetateani germani care vor si ei ambasadori in Germania, suna paradoxal, dar asa e, asta e situatia data. Dl. Hurezeanu cand va ajunge in Germania nu se va putea dezbraca de cetatenia germana si sa faca uz de cea romana doar ca ii convine functia.
    Cat despre firme/ activitati comerciale, strict interzis prin statut.
    http://www.legex.ro/Legea-269-2003-37031.aspx
    • +1 (1 vot)    
      vai, vai, vai (Vineri, 1 mai 2015, 9:04)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui yas

      sa inteleg ca nu mai e voie la tocsouri platite?
      Ca e pomanagiul de serviciu la Digi24...
  • -1 (3 voturi)    
    Sa va para bine (Vineri, 1 mai 2015, 6:20)

    John M. [utilizator]

    ca ati scapat de corlateni si alte marionete. Si Hurezeanu la Berlin si Maior la D.C. vor face o mare diferenta in diplomatia romaneasca pe langa cele doua mari puteri ale lumii. Asta-i important. Restul e discutie la o bere.
  • +4 (6 voturi)    
    Halal patriot ! (Vineri, 1 mai 2015, 6:43)

    Tzepe [utilizator]

    Hurezeanu e doar un oportunist.
    Care canta la masa la care se plateste cel mai bine.
    Te poti baza pe astfel de personaje ?
  • +1 (1 vot)    
    Numiri discretionare! (Vineri, 1 mai 2015, 7:21)

    hotnewsfil [utilizator]

    Pare a fi discretionara numirea unor cetateni in functiile extrem de importante de ambasadori ai tarii, fara ca acestia sa aiba o pregatire specifica, o scolarizare, in acest domeniu.
    Chiar nu mai exista specialisti ai domeniului, personalitati cu experienta, dintre care sa fi fost alesi ambasadorii?
    Desi cei implicati in numire sunt fie alesi de populatie (presedintele Iohannis), fie confirmatii de 'alesii poporului' - parlamentarii -, totusi, avand in vedere importanta cazului in speta, ar fost necesar sa se publice o lista a candidatilor pentru aceste functii, astfel ca specialistii in domeniu si societatea civila informata in domeniul respectiv, sa isi exprime opiniile, sa faca o recomandare, pe baza descrierii calitatilor (competentei dovedite!) candidatilor, facute cunoscute de cei indreptatiti sa faca numirile si pe baza unei cunoasteri anterioare a candidatilor.
    Este oare suficiient ca Hurezeanu sa fi lucrat la Europa Libera, sa aiba si cetatenie germana pentru a fi 'banuit' ca are o pregatire temeinica, dovedita anterior, in activitatea specifica Ministerului de Externe si numit ambasador in Germania?
    De asemenea, este suficient ca Maior sa fi fost seful SRI si senator PSD, pentru a fi numit ambasador in SUA?
    Ce parere au specialistii cu state vechi de serviciu in MInisterul de Externe asupra criteriilor discretionare pe care le folosesc 'mai marii tarii' la numirea unor ambasadorii? Acesti specialisti autentici 'inghit si tac' de teama represaliilor pe care le-ar abate politicienii asupra lor, daca nu fac 'ciocul mic'?
    "Afacerea" aceasta - a numirilor discretionare - miroase a numire pe criteriul prieteniei si al interesului politic.
  • +1 (1 vot)    
    repatrierea "inteligentilor" (Vineri, 1 mai 2015, 7:33)

    tontu [utilizator]

    Probabil le-a fost retrasa "acreditarea" si se intorc "acasa"...
  • +2 (2 voturi)    
    Un ne-Romîn ? (Vineri, 1 mai 2015, 8:22)

    GheorgheUngureanu1 [anonim]

    Un ne-Romîn ambasador al Romîniei ?!? Îmi pare firesc pentru o țară care are în frunte un anti-Romîn...
    Și... așa ne trebuie ! 1 Mai 98. Prof. Gheorghe Ungureanu
  • +2 (2 voturi)    
    Nu e ca n-are cetatenie... (Vineri, 1 mai 2015, 10:04)

    ac [utilizator]

    ... ci - dupa cum mi se pare mie - nu il recomanda nimic ca ambasador. Cel putin pe la Digi l-am vazut dind (si nu de putine ori) cu oistea-n gard.
  • +2 (2 voturi)    
    porcarie marca Iohannis (Vineri, 1 mai 2015, 10:52)

    Crup [utilizator]

    Deci Hurezeanu avea cetatenia germana. Firesc, omul traise multi ani in Germania, de pe vremea comunismului.
    Se reintoarce definitiv in Romania, dar pe vremea aia Germania nu permitea dubla cetatenie. Si atunci, ambasadorul de acum al Romaniei in Germania prefera cetatenia germana in detrimentul celei romane. Alegerea lui (pe vremea aia nu era ambasador) era o problema personala.
    Acum multi ani, Germania a inceput sa permita dubla cetatenie. Domnul Hurezeanu, desi intors definitiv in Romania, traind printre romani si castigand bani in Romania, vreme de multi ani nu face efortul (foarte usor, de altfel), sa-si reia si cetatenia romana.
    Fiind o persoana privata, a considerat ca nu merita sa-si murdareasca constiinta iar numele lui sa apara pe o bucata de plastic alaturi de steagul Romaniei. (ma refer la cartea de indentitate). Prefera sa isi pastreze doar cetatenia germana. Desi, fiind nascut in Romania si cu cetatenia romana automat la nastere, redobandirea cetateniei romane era extrem de usoara.
    Atasamentul evident fata de Germania si respingerea ideei de a fi si cetatean roman, prin faptul ca nu a dorit ani de zile sa-si redobandeasca cetatenia romana, era strict o problema personala.
    Nu poti, oricum ai lua-o, sa nu remarci ca omul este atasat de Germania si a respins ideea de a redeveni cetaten roman,
    Acuma vine noul presedinte, si - in stilul lui caracteristic - propune ca ambasador al.... Romaniei pe unul care nici macar nu e cetatean. Si unde anume il propune? Excact in tara fata de care este atasat!
    Lui Hurezeanu ii surade ideea si atunci si numai atunci - in mod evident oportunist si ipocrit - accepta, ca un sacrificiu, ideea de a-si lua si cetatenia romana. Altfel nu il lasa legea. Dar evident, nu renunta la cetatenia tarii fata de care este atasat: Germania.
    Pentru ce a facut la Europa Libera, pentru cultura elevata, il respect si il voi respecta pe Hurezeanu intotdeauna, indiferent ce ar face, dar nu pt faza de acum.
  • +2 (2 voturi)    
    Un om care n-a catadicsit ... (Vineri, 1 mai 2015, 13:51)

    Je2 [utilizator]

    ... sa-si ia cetatenia romana pana sa apara un potential ciolan nu merita sa reprezinte statul de a carei cetatenie nu a avut nevoie pana acum. Marele disident si roman Hurezeanu, reintors in Romania dupa '89 nu simte nevoia sa-si ia inapoi cetatenia romana in numele careia a tot vorbit, nu ?, la Europa Libera ?

    Inca o masura a ipocriziei si nulitatii morale a acestui sicofant de inchiriat.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă