Membri ai Comisiei de licitatie din Metrorex, urmariti penal pentru trucarea licitatiei de achizitie de trenuri noi

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 28 aprilie 2015, 14:38 Actualitate | Esenţial

Noul metrou CAF care ruleaza in Bucuresti pe M2
Foto: CAF
Trei membri ai Comisiei de licitatie din Metrorex sunt urmariti penal de procurorii anticoruptie pentru trucarea licitatiei pentru atribuirea acordului-cadru 'Achizitia de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon' de catre Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) SA Bilbao.

La solicitarea agentiei Agerpres, Directia Nationala Anticoruptie (DNA) a precizat ca procurorii au dispus, in martie, efectuarea urmarii penale fata de suspectii: Valeriu Picu, Gabriel-Constantin Sburlan si Mihai-Marian Andronescu, membri ai Comisiei de licitatie din cadrul Societatii Comerciale de Transport cu Metroul Bucuresti Metrorex SA, la data faptelor, pentru luare de mita, abuz in serviciu, daca functionarul public a obtinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, si folosire, in orice mod, direct sau indirect, de informatii ce nu sunt destinate publicitatii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informatii.

De asemenea, este urmarit penal Ovidiu Bancescu, in calitate de reprezentant al Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) SA Bilbao, pentru complicitate la abuz in serviciu, daca functionarul public a obtinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, instigare la folosire, in orice mod, direct sau indirect, de informatii ce nu sunt destinate publicitatii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informatii si dare de mita.

'In perioada octombrie 2014 - martie 2015, suspectii Picu Valeriu, Sburlan Gabriel-Constantin si Andronescu Mihai-Marian, in calitate de membri ai comisiei de evaluare a ofertelor, privind procedura de achizitie publica pentru atribuirea acordului-cadru 'Achizitia de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon', au contribuit la trucarea licitatiei avand ca rezultat adjudecarea acesteia de catre Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) SA Bilbao. Firma castigatoare a subcontractat lucrarile unei societati romanesti. La adjudecarea acestei licitatii de catre CAF SA Bilbao a contribuit si suspectul Bancescu Ovidiu, in calitate de reprezentant al Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) SA Bilbao, care l-a instigat pe suspectul Picu Valeriu sa ii furnizeze informatiile vizand ofertele si conditiile celorlalte firme participante la licitatie', se arata in raspunsul DNA.

Sursa citata precizeaza ca, in aceeasi perioada, suspectii Picu, Sburlan si Andronescu, in calitate de membri ai comisiei de licitatie, au furnizat informatii reprezentantilor CAF Bilbao, avand ca rezultat vicierea grava a procedurii si semnarea, de catre CAF Bilbao, a procesului-verbal de adjudecare a licitatiei.

'Totodata, in perioada 15 - 18.02.2015, suspectii Picu, Sburlan si Andronescu au acceptat o calatorie in Spania, la sediul fabricii CAF din Beasain, platita de competitorul CAF SA Bilbao, aceasta fiind intermediata de catre suspectul Ovidiu Bancescu', mai arata DNA, care adauga ca, ulterior, Valeriu Picu a incasat de la Ovidiu Bancescu contravaloarea unor servicii de traducere, la pret supraevaluat

Reamintim ca licitatia pentru achizitia a 51 de noi trenuri de metrou atribuita de catre Metrorex firmei spaniole Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) pentru o oferta de 310 milioane de euro a fost blocata dupa ce Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a decis suspendarea solutionarii contestatiilor depuse de catre companiile Alstom si Astra Vagoane. Decizia CNSC vine ca urmare a faptului ca procurorii DNA au demarat un dosar penal ce are legatura cu procedura. Practic, pana la solutionarea dosarului penal, licitatia pentru noile trenuri de metrou ramane blocata.

Intr-o decizie datata pe 24 aprilie, CNSC a decis sa suspende "soluţionarea contestaţiilor depuse de către S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A., (...) şi, respectiv, de către S.C. ASTRA VAGOANE CĂLĂTORI S.A., (...), în contradictoriu cu S.C. METROREX S.A., (...) până când hotărârea pronunţată în cauza în care se fac cercetări, în dosarul penal nr. 88/P/2015, va rămâne definitivă".

La mijlocul lunii aprilie presa scria ca CNSC a cerut DNA informaţii privind licitaţia pentru trenurile de metrou si daca sunt nereguli anchetate în legătură cu desfăşurarea procedurii organizate de Metrorex.

In luna martie, chiar Metrorex a solicitat CNSC sa suspende solutionarea contestatiilor pentru ca DNA a facut o serie de descinderi la Ministerul Transporturilor si au deschis o ancheta penala.

Licitatia pentru noile trenuri de metrou, castigata de spaniolii de la CAF. Alstom si Astra Vagoane au contestat rezultatul

Metrorex a atribuit la inceputul lunii martie catre firma spaniola Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) un contract pentru achizitia a minim 43 si maxim 51 de trenuri noi pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Eroilor a metroului bucurestean.

CAF a castigat licitatia lansata inca din 2014 cu o oferta de 6,06 milioane de euro pe tren, adica un maxim de 309 milioane de euro pentru setul maxim de 51 de trenuri. Contractul a fost atribuit, dar nu si semnat pentru ca Metrorex si CAF inca se aflau in etapa de 10 zile in care mai pot fi depuse contestatii.

Ulterior, fata de rezultat, au fost depuse doua contestatii de catre Astra Vagoane si Alstom, firme si ele participante la procedura de licitatie publica.

Contractul este unul cadru cu durata de 7 ani, se va imparti in contracte subsecvente si presupune achizitia a minim 43 de trenuri de metrou (258 de vagoane) sau a maxim 51 de trenuri (306 vagoane). Trenurile sunt achizitionate pentru a fi folosite pe Magistrala 5 de metrou ce se afla in prezent in constructie in cartierul Drumul Taberei.

Licitatia a fost lansata in iunie 2014 (anunt de participare 151772 / 26.06.2014), iar ofertele au fost deschise pe 16 octombrie, 4 din cele cinci oferte venind de la firme straine:

    > ASTRA Vagoane Calatori - 5,1 mil euro euro/tren de metrou (260 milioane de euro)
    > CSR (China)- 5,22 mil euro/tren de metrou (272 milioane de euro)
    > CAF - 6,06 mil euro/tren de metrou (310 milioane euro)
    > Alstom - 6,31 mil euro/tren de metrou (322 de milioane euro)
    > Pesa - 6,5 mil euro/tren de metrou (341 de milioane de euro)

Conform informatiilor din SEAP, in criteriile de atribuire ale acestui contract, pretul ofertei a avut o pondere de 60%, restul criteriilor fiind performante tehnice necesare (15%), termene de livrare/receptie (12%), conditii de mentenanta (3%), costuri de mentenanta (5%) si termene de garantie (5%).

Compania spaniola CAF a mai castigat in ultimii ani un contract cu Metrorex care presupune achizitia de 16 trenuri de metrou pentru circa 100 de milioane de euro. Deja o parte din aceste trenuri au inceput sa circule pe Magistrala 2 din Bucuresti.

Seful de la Metrorex si-a dat demisia dupa atribuirea contractului

Pe 24 martie, in plin scandal al licitatiei pentru trenuri si a majorarii tarifelor la metrou, seful Metrorex Ion Radu si-a dat demisia din functie. La cateva zile mai tarziu a aparut public si informatia conform careia Metrorex a solicitat CNSC sa suspende solutionarea contestatiilor pe motiv ca DNA are un lucru un dosar penal in cauza.










16306 vizualizari
  • +14 (16 voturi)    
    DOAR ASTA? (Marţi, 28 aprilie 2015, 14:57)

    schroedinger [utilizator]

    Dar achiiztia de sine de cale ferata grea de 120 m lungime de la VA, sina pe care n-au putut sa o introduca in subteran si au trebuit sa o taie!?!?!?
  • +23 (27 voturi)    
    Poate verifica si contractul anterior (Marţi, 28 aprilie 2015, 14:58)

    bigbrother [utilizator]

    Sa vada mai exact cum au ajuns la noi metrouri de la spanioli mai late decat era normal, fara suruburi si piese lipsa. Inteleg ca Metrorex este stat in stat si desi sunt subventionati in fiecare an, de fiecare data ies pe pierdere..sincer, cred ca acolo se fura in draci si articolul de azi imi confirma acest lucru.
  • +8 (12 voturi)    
    Oamenii necinstiti ne coplesesc! (Marţi, 28 aprilie 2015, 15:32)

    EllenaS [utilizator]

    Chiar nu mai sunt oameni corecti in aceste comisii de licitatie? Cu toate scandalurile de coruptie din tara, acesti hoti isi vad in continuare de inselaciuni la scara mare! E incredibil! Cred ca nu s-a decis nimic in tara asta, fara ca unii sa nu se imbogateasca necinstit! Ce fac, domnule, institutiile care ar trebui sa vegheze la corectitudinea oricaror licitatii si achizitii publice? Tin de... sase?
    • +3 (5 voturi)    
      pertidele ne-au adus aici (Marţi, 28 aprilie 2015, 17:06)

      gheorghe sandu [anonim] i-a raspuns lui EllenaS

      Domnule ,
      Mata n-ai inteles pana acum ca in Romanica in scaun mare stai nu pentru ca ai fi calificat ori merituos ci doar daca ai spate politic . Asta e opera partidelor politice -PSD , PNL ,UDMR , PC pe care in 2016 nu trebuie sa-i mai votam
      Hai sa incercam cu altii ca poate o nimerim .
  • +11 (13 voturi)    
    Inca o mana de hoti prinsi. (Marţi, 28 aprilie 2015, 15:48)

    Bancuta [anonim]

    era de asteptat ca in "comisie evaluare" sa fie ceva putred. Nici contractul precedent nu cred ca e curat.Si atunci s-au facut "vizite" in Spania, chefuri si "sedinte" la diverse locatii de lux pentru "evaluari".
    Contractul cu firma de paza NEI? cand urmeaza. paza metroului. Alistar a fost prins . . .
  • +6 (8 voturi)    
    Simplu (Marţi, 28 aprilie 2015, 16:05)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Si va mai mirati ca s-au scumpit biletele de metrou? Sefii de la Metrou ar trebui sa ia de la 20 de ani in sus ocna!!!
  • +3 (5 voturi)    
    Investigati (Marţi, 28 aprilie 2015, 16:22)

    Alor [utilizator]

    si atribuirea de contractelor pentru constructia de autostrazi.
  • +5 (7 voturi)    
    cum a plecat (Marţi, 28 aprilie 2015, 16:26)

    Aramis [utilizator]

    pretinul lui VVP de la Metrorex, cum incep anchetele
  • +3 (5 voturi)    
    Sa le taie mana (Marţi, 28 aprilie 2015, 16:31)

    randanian [anonim]

    cu care au semnat contractele si sa le confiste toate averile lor si neamurilor, pana la a 4-a spita
  • +1 (3 voturi)    
    alte ciudatii (Marţi, 28 aprilie 2015, 21:39)

    vlad [anonim]

    De verificat:

    1. Sunt statii de metrou unde nu s-au instalat ecrane pe care scrie in cate minute vine metroul - vezi Pipera cred ca Titan si cele inspre 1 Decembrie.

    2. Unele metrouri nu contin afisaj electronic pentru afisarea urmatoarei statii.

    Bag mana in foc ca pentru cele de mai sus Metrorex a platit bani buni dar nu s-au implementat.
  • +1 (1 vot)    
    dezbina si stapineste (Miercuri, 29 aprilie 2015, 9:13)

    tepesvoda [anonim]

    Angajati de la metrou nu sunt functionari publicii. Iar se arunca mizerie in spatele unei categorii profesionale. Cei de la metrou sunt contractuali iar cetateni din comisia de evaluare nu sunt functionarii publicii. Dam un comunicat asa dupa ureche. Nu ca apar pe functionarii publicii dar adevarul e ca cei de la metrou nu sunt functionarii publicii.
    • 0 (0 voturi)    
      Atentie la scrierea corecta! (Miercuri, 29 aprilie 2015, 18:20)

      EllenaS [utilizator] i-a raspuns lui tepesvoda

      Domnule tepesvoda, tare greu v-am citit comentariul! Ati pus un "i" acolo unde trebuiau doi "i" si invers, intr-o veselie! Sunt de acord cu ce ati gandit!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă