Preotul Constantin Necula, profesor al Facultatii de Teologie Ortodoxa "Andrei Saguna" din Sibiu critica Biserica Rusa din cauza ca au "Patriarh care da binecuvantarea tancurilor sa-si puna cizma pe gatul altor ortodocsi".

"Daca asta e crestinismul pe care il visam, multumesc, NIET!", a spus preotul potrivitinliniedreapta.net.

"Niciodata in Romania nu s-a dezvoltat ideologia cizmei pusa pe gatul celui mai slab. Renaste crestinismul doar pentru ca au aurit cupole, si-or hirotonit episcopi de limba rusa peste neamurile vorbitoare de alta limba? Iertati-ma ca va intreb, ati uitat ca in Moldova, Mitropolitul sustinut de Moscova vorbeste ruseste mai mult decat romaneste?", a spus Constantin Necula la un eveniment organizat de Asociatia Studentilor Crestini Ortodoxi Romani.

Intrebat daca mai crede intr-o renastere a credintei in Romania, cum s-a intamplat in Rusia post-comunista preotul a replicat: "Despre ce crestinism rusesc imi vorbiti? Panslavismul etern?!" "Scrie undeva in Scriptura despre asa ceva? Despre binecuvantarea tancurilor, pentru uniformizarea mujicilor si uciderea din glezna tanchista a putinilor tatari care au mai ramas? Aproape ca te ia mila de tatarii islamici, domnule, dinaintea unei ortodoxii atat de bine pusa la punct!", a acuzat profesorul Facultatii de Teologie.

Constantin Necula a spus ca ii pare rau daca a jignit vreun sentiment pro-rusesc. "Indraznesc sa spun ca incerc sa raman pro-roman, in sensul ca eu cred in continuare ca cea mai echilibrata ortodoxie din lume, la ora actuala, este data de ortodoxia de bun-simt a romanilor", a mai apreciat preotul.