George Copos: Proportia pasajelor din carte susceptibile de plagiat este de 2%, o limita acceptabila

de I.C.     HotNews.ro
Vineri, 10 aprilie 2015, 21:11 Actualitate | Esenţial

George Copos
Foto: Agerpres
Omul de afaceri George Copos sustine ca proportia pasajelor din cartea sa "Aliante matrimoniale..." susceptibile ca fiind plagiat este de 2 la suta, "limita acceptabila", aceasta fiind de fapt concluzia unui raport al plagiarism-detector.com, un software de detectare a plagiatelor.

"In legatura cu lucrarea <<Aliante matrimoniale>> in politica principilor romani din Tara Romaneasca si Moldova in secolele XIV-XVIᅡ, va transmit atasat Raportul de originalitate privind lucrarea. Raportul evidentiaza in continutul sau elemente care pot fi considerate ca fiind plagiat. Insumand aceste elemente se poate observa ca procentul de pasaje din lucrare susceptibil a fi considerat ca fiind plagiat este de 2 la suta, situandu-se deci intr-o limita acceptabila", sustine George Copos, intr-un comunicat de presa remis Mediafax, vineri seara.

Documentul atasat, transmis de Copos, care contine "Raportul de originalitate privind lucrarea", este de fapt o analiza facuta cu un software, plagiarism-detector.com.

Cartea lui Copos a fost inregistrata in acest software vineri, la ora 11:15, de catre Gheorghe Orzan. Ca surse din care ar fi fost luate pasaje in cartea omului de afaceri sunt indicate trei site-uri: crestinortodox.ro (in proportie de 0,6 la suta), parohie.ro (0,7%) si lefo.ro (0,7%).

George Copos a avut, vineri, prima reactie in scandalul creat dupa ce jurnalistul Catalin Parfene a sustinut ca tema lucrarii sale de masterat realizata in 2005 este similara cu una dintre cartile scrise de Copos - "Aliante matrimoniale in politica principilor romani din Tara Romaneasca si Moldova in secolele XIV-XVI", aparuta in 2014, la editura Niculescu.

George Copos a spus ca in ultimele zile a fost calomniat brutal si ca a angajat o "firma de specialitate" care va face o expertiza, iar astazi va avea un raport.

"In ultimele zile am fost calomniat brutal. O carte care nu a fost publicata nu poate fi plagiata. Astazi voi avea un raport de plagiat de la o firma de specialitate pe care am angajat-o. Cand voi avea raportul de plagiat, voi lua o decizie in consecinta si probabil ca ma voi adresa instantei, pentru ca au fost mult prea multi acoperiti care si-au varsat veninul impotriva mea (...) Daca raportul de plagiat este un raport corect, sub 3%, sub 4%, atunci inseamna ca voi m-ati calomniat pe nedrept", a afirmat Copos, care a mers, vineri dimineata, la Tribunalul Bucuresti, unde este judecat dosarul "Loteria 2", in care omul de afaceri este acuzat de manipularea pietei de capital, spalare de bani si fals in inscrisuri.

Omul de afaceri a mai spus ca isi asuma "intreaga responsabilitate pentru toate lucrarile scrise in cele 400 de zile de arest".

Tot vineri, rectorul Universitatii Bucuresti, Mircea Dumitru, a declarat, pentru MEDIAFAX, ca miercuri se va discuta in Consiliul de Administratie despre acest posibil caz de plagiat, urmand ca, in functie de ceea ce se va constata, sa fie sesizata Comisia de Etica a Universitatii.

Rectorul Universitatii Bucuresti a mai spus ca la acest moment nu exista o sesizare oficiala din partea lui Catalin Parfene, insa acesta a cerut relatii la universitate legate de procedurile privind sesizarea unui caz de plagiat.

Mircea Dumitru a mai spus ca nici el si nici alti profesori de istorie nu sunt ¬lamuriti¬ cum a reusit George Copos sa scrie cinci carti intr-un an, una dintre acestea fiind de o complexitate mare si presupunand multe ore de cercetare, inclusiv in limba slavona.

¬Elaborarea unei lucrari de tipul celei scrise de George Copos in penitenciar presupune o cercetare foarte riguroasa, cu instrumente specifice, cu multe ore de studiu in biblioteca. Din punct de vedere personal, nu stiu daca domnul Copos ar fi avut in penitenciar conditiile pentru elaborarea unei astfel de lucrari care presupune studii de cercetari riguroase, instrumente specifice, o biblioteca elaborata¬, a adaugat rectorul Universitatii Bucuresti.

George Copos a fost eliberat conditionat marti, dupa ce a executat o treime din pedeapsa de patru ani de inchisoare, decizia, luata de Tribunalul Bucuresti, fiind definitiva. Intre motivele care au stat la baza deciziei instantei s-a numarat si faptul ca omul de afaceri a scris in penitenciar cinci carti.

La iesirea din Penitenciarul Jilava, Copos spunea ca in inchisoare a citit cat n-a citit in toata viata sa si ca lucrarile pe care le-a scris trateaza teme care nu au fost abordate de specialisti in domeniu.

La scurt timp dupa eliberarea lui Copos, jurnalistul Catalin Parfene a scris, intr-o postare pe contul sau de Facebook, ca tema lucrarii sale de masterat, realizata in 2005, este similara cu tema uneia dintre cartile scrise de Copos - "Aliante matrimoniale in politica principilor romani din Tara Romaneasca si Moldova in secolele XIV-XVI".

Mai mult, cartea a fost vizata si are o prefata semnata de profesorul pensionar Stelian Brezeanu de la Facultatea de Istorie a Universitatii Bucuresti, cel care a coordonat si lucrarea de masterat a lui Parfene, - "Politica matrimoniala a domnilor din Tara Romaneasca si Moldova in secolele XIV-XVI".

Joi, Catalin Parfene a revenit cu o postare pe Facebook, spunand ca a citit pasaje din cartea scrisa de Copos si ca a ajuns la concluzia ca ordinea ideilor si a frazelor din aceasta este la fel cu cea din lucrarea lui, insa teza de master nu figureaza in bibliografia lucrarii fostului actionar al FC Rapid.

In anul 2014, cand era incarcerat la Penitenciarul Jilava, Gheorghe Copos a publicat patru carti la editura Niculescu - "Aliante matrimoniale in politica principilor romani din Tara Romaneasca si Moldova in secolele XIV-XVI", "Tasnadul medieval", "Franciza vs management in industria hoteliera" si "Turismul - vector de interculturalitate" - si o carte la editura Meteor Press - "Turismul european durabil si provocarile lui".

Toate exemplarele celor cinci volume, care nu au avut pret de coperta, au fost ridicate de Copos de la edituri, fara a fi scoase la vanzare.










4538 vizualizari
  • +19 (23 voturi)    
    daca a scris-o (Vineri, 10 aprilie 2015, 21:30)

    ZeroAbsolut [utilizator]

    atunci nu va avea nici o problema sa discute despre continut cu persoane de specialitate intr-o atmosfera relaxata, cu presa prezenta.

    Asa va avea ocazia sa le inchida gura tuturor celor care il banuiesc de lucruri necurate :)
    • +27 (27 voturi)    
      :) (Vineri, 10 aprilie 2015, 22:28)

      Istoric de buzunar [anonim] i-a raspuns lui ZeroAbsolut

      Hai nu zau o fi scris-o!

      1.De ce nu se poate face rost de nici una din cartuliile astea ...unde au disparut?
      2.De ce este acuzat de plagiat?
      Simpla banuiala ( sa zicem ca Parfene are el o schema si vrea sa fie interesant, dar nu e) e deajuns sa dea de gandit coroborata cu celelalte subiecte.
      3.Cum se face ca brusc intr-un mediu destul de ostil unui bogat( adica la parnaie) l-a apucat asa inspiratia la subiectul asta virgin, extrem de specializat?
      4.Putem vedea si noi manuscrisul/manuscrisele?
      A scris asa fluent din prima, caligrafic si la obiect?
      Cam greu, ar zice unii.
      5.Profesorul cu pricina mai este profesor, sau a fost pus in discutie in vreun mediu universitar/academic?
      Ce coincidenta e asta , sa fi fost indrumator la ambele lucrari?Le-a luat de la unul si le-a dat celuilalt ca sursa de inspiratie,sau a fost antamat ulterior ca sa binecuvanteze?

      daca mai sunt si alte "coincidente stranii" pare ca marea eliberare a fost cam grabita,nu-i asa?
      • +8 (8 voturi)    
        probabil va fi propus pentru premiul igNobil (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 1:26)

        ZeroAbsolut [utilizator] i-a raspuns lui Istoric de buzunar

        http://www.avocatura.com/stire/12511/dupa-ce-george-copos-a-scris-5-carti-si-gigi-becali-a-scris-3-carti-mircea-carta.html
      • 0 (0 voturi)    
        Sistemul ramane corupt (Duminică, 12 aprilie 2015, 11:31)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Istoric de buzunar

        Nu cred ca cei din comisia care ii elibereaza nu au o logica minimala sa isi dea seama ca aceste carti nu sunt operele lor.

        Trebuie sa verifice daca ei personal au scris aceste carti (verificare manuscrise si test pe text scris de ei pe tema data)

        Este o prostie sa va ganditi la plagiat, nu sunt plagiate, asta e aproape sigur. Subiectul cu plagiatul a aparut ca parte dintr-un fel de santaj si va aduce la 'spalarea' imaginii lor (cum ca nu au scris aceste carti).

        Eu cred sincer ca cei din comisie sunt mai degraba corupti decat foarte prosti. Acesti detinuti au platit sa li se scrie carti si sa fie luate in considerare fara comentarii.
        Eu cred ca vom asista (daca e drept) la o reintoarcere in inchisoare si la un 'sejur' prelungit acolo.
    • -13 (13 voturi)    
      Asta a rămas singura problemă din RO ? (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 2:20)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui ZeroAbsolut

      Și dacă n-a scris-o el, asta e o problemă de importanță capitală în România de azi? Nu e profesor universitar, nu are nevoie de autoritate morală în fața studenților, e doar un fost deținut care zice că a scris cărți.

      Nu trebuia să facă deloc închisoare, trebuia să primească pedeapsă cu suspendare dacă accepta să plătească de 3 ori prejudiciul și statul român ar fi ieșit mult mai bine.

      În multe țări din vest nici nu se ajungea la proces, dacă era dispus să plătească de 3 ori prejudiciul. Dar românii vor circ și Justiția le oferă circ. Acum e faza pe plagiate.
      • +3 (3 voturi)    
        Serios? (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 9:01)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Nu te/ai saturat sa fii mintit?
        Sa fii furat?
        Crezi ca daca da inapoi o catime din ceea ce a luat, gata?
        Ai impresia ca banul spala orice?
        Daca raspunzi la toate intrebarile astea si la inca multe altele, vei afla in ce.... faza esti!
        Sau esti.... nul?
        • -1 (1 vot)    
          Răzbunarea ține România în sărăcie (Duminică, 12 aprilie 2015, 3:26)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

          Există infracțiuni serioase, cum a fost ideea lui Gigi Becali de a-și pune bodyguarzii să rețină și să sechestreze oameni, chiar dacă era vorba de hoți de mașini. Pentru fapte ca ale lui Gigi Becali chiar trebuie închisoare.

          Dar pentru fapte ca ale lui Fenechiu sau Copos, închisoarea e absolut inutilă. Singura ei calitate e de a da satisfacție prostimii.

          Politicienii te fură prin taxe și impozite exorbitante, dar tu te simți satisfăcut pentru că acelea sunt ”legale”. Adică stabilite prin legi votate tot de ei. Poți să-i ții în închisoare pentru tot restul vieții pe Copos, pe Fenechiu sau pe Gică Popescu, dar politicienii or să-ți fure exact aceeași bani. Și dacă satisfacția ta e să stea ei în închisoare, din partea mea n-au decât să stea. Dar salariul mediu tot 400 de euro o să rămână în România, indiferent cât i-ai ține pe ei în închisoare.

          Problemele economice ale țării nu se rezolvă ținând cât mai mulți inși la închisoare, iar pentru fiecare politician închis, există alți 5 dispuși să-i ia locul. Și acei 5 sunt încă și mai flămânzi și mai nerăbdători să se îmbogățească decât cei care au ajuns la închisoare. Numai liberalizarea legislației poate scoate România din mlaștină, dar tu nu vrei așa ceva, tu vrei controlul statului, circ la TV și închisoare pentru infracțiuni economice. Ei, dacă asta vrei, atunci asta ai. Simplu.
      • +1 (1 vot)    
        Nu ai inteles absolut nimic (Duminică, 12 aprilie 2015, 11:34)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Semnalele sociale sunt cele care erau pana acum:
        corupt si mincinos, aceasta este calea!

        Sistemul care ii elibereaza pe acesti mincinosi, si asa condamnati cu mare mila, ramane corupt si neputincios.

        Asistam la spalarea unora care au furat si abuzat sistemul peste 20 de ani, cu un an de inchisoare.
        Vreau si eu, unde semnez?
        • +1 (1 vot)    
          Ce să semnezi, pentru justiție prin vot? (Luni, 13 aprilie 2015, 2:00)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

          Semnalele tale sociale nu fac doi bani în fața judecătorului, că nu ești în UK sau în US. În România, judecătorii trebuie să raporteze strict la lege când pronunță hotărâri și sentințe.

          Deci dacă vrei să schimbi ceva, de la lege trebuie să începi. Dacă era un judecător englez, îi spunea verde-n fațâ lui Copos că nu-l crede că a scris el cartea și nu-l elibera. Dar legea în România spune altfel, iar judecătorul nu putea decide altceva decât eliberarea.

          Rădăcinile unei asemenea justiții se află în comunism și chiar înainte de el. Când rolul judecătorului era doar să emită hotărâri în conformitate cu politica partidului, nu să-și dea prea mult cu părerea.
          • 0 (0 voturi)    
            posibil (Marţi, 21 aprilie 2015, 0:18)

            VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            sa ai dreptate.
            nu stiu ce sa zic cu UK dar la partea cu judecatorii pe pilot automat cred ca ai dreptate.

            Cei care au lasat pe Copos si Becali sa iasa, fara in prealabil sa cerceteze cartile publicate in conditii dubioase au ajutat la reintarirea sentimentului ca cei corupti sunt cei ce castiga.

            Nu stiu de Becali caci nu am citit cartile (si nici nu le voi citi vreodata) dar la Copos e clar ca e o mare mare minciuna (dupa ce am vazut temele abordate).
    • 0 (0 voturi)    
      corect! (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 20:51)

      Irizat [anonim] i-a raspuns lui ZeroAbsolut

      Si poate ii da idei si lui Tonta in acest sens...:)
  • +20 (20 voturi)    
    Deci nu ca sunteti doar medievalist... (Vineri, 10 aprilie 2015, 21:37)

    Peredhil [utilizator]

    Puteti face si analiza comparative competente pe lucrari de nivel universitar.
    Sunt atat de convins de calitatea analizei,incat doar uitandu-ma la ce surse au fost mentionate nu mai am nevoie de probe.Cum era,vorba,"academicianul nu e academician destul daca nu e si pustul?mogul?sperjur?"Urasc lapsusurile astea...
    Raman la sugestia mea de aici
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-19885848-reactia-lui-copos-acuzatiile-plagiat-george-copos-despre-acuzatiile-plagiat-fost-brutal-fost-calomniat-brutal.htm

    "Ratiunea lichelismului in politica romaneasca,de la Decebal la Traian" nu doar v-ar ocupa timpul sacrificat pe altarul cercetarii pana la senectute,v-ar feri de acuzatia de plagiat mai ceva ca ata rosie de deochi sau parlamentul pe sova de dna.
  • +18 (18 voturi)    
    6 / 49 Gheorghe, acolo-i puscaria matale ! (Vineri, 10 aprilie 2015, 21:51)

    Plagarus [utilizator]

    Mai ai de masluit vreo 10 tomuri, bre Copos Gheorghe
  • -16 (22 voturi)    
    plagiat (Vineri, 10 aprilie 2015, 22:10)

    sampras [anonim]

    Eu nu prea inteleg un lucru...cum ai putea sa scrii o carte despre evenimente din epoca medievala fara sa plageiezi? E evident ca daca scrii despre o perioada pe cre n-ai trait-o scrii din ce ai citit in alte carti. Ca altfel, daca nu te documentezi de undeva, inseamna ca fabulezi. Deci daca Voievodul Ghita Ghitescu s-a casatorit cu Mitza Biciclista si tu scrii asta intr-o carte n-ai de unde sa stii decat daca ai citit in alta carte. Ca doar nu ai fost la nunta la ei in 1400
    • +14 (14 voturi)    
      De acord dar... (Vineri, 10 aprilie 2015, 23:08)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui sampras

      Am senzatia ca nu intelegi nu un lucru, ci notiunile de cercetare si cea de plagiat. Tu crezi ca o lucrare stiintifica sau o carte (istorice, daca vrei) se scriu facand copy - paste din ceea ce s-a scris pana acum? Mi se pare trist ca cineva are acest nivel de intelegere.

      As prefera sa cred ca esti platit pentru aceasta postare.
    • +10 (10 voturi)    
      Și istoria are părți necunoscute (Vineri, 10 aprilie 2015, 23:09)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui sampras

      ce pot fi aduse la lumină prin cercetare, deducții logice, și confirmare. Carte lui Copos este evident un plagiat dacă nu adaugă nimic nou la perioada istorică studiată.
    • +8 (8 voturi)    
      cu documentare,grija si putina atentie (Vineri, 10 aprilie 2015, 23:14)

      Peredhil [utilizator] i-a raspuns lui sampras

      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-19871226-catalin-parfene-cartea-lui-george-copos-sunt-multe-pasaje-asemanatoare-cele-din-lucrarea-mea-este-aceeasi-ordine-ideilor-dar-lucrarea-mea-nu-figureaza-bibliografie.htm

      aceeasi argumentatie,aceleasi carente

      Utilizarea unor izvoare e diferita de plagiat.Daca eu citesc hrisoavele lui Pana Condeiescu,cronicar contemporan despre nunta numita si scriu o lucrare pe tema,mentionand sursa nu e plagiat.Daca prin absurd copiez hrisovul,schimband termenii arhaici dar pastrand ordinea ideilor si planul general si ma trec drept autor,e plagiat.Si idiotenie in stadiu terminal.Daca public lucrarea in mod corect si dupa 10 ani vine Gigel Borfasescu si face aceeasi magarie,schimba termeni dar pastreaza restul ideilor si nici macar nu ma trece in bibliografie ,asta il face si plagiator si idiot.
      Sper ca am subliniat destul de clar diferentele.
    • +8 (8 voturi)    
      plagiat (Vineri, 10 aprilie 2015, 23:18)

      radu [anonim] i-a raspuns lui sampras

      Fratica, asta inseamna ca tu pui semnul egalitatii intre plagiat si a redacta o lucrare stiintifica despre un eveniment pe care nu l-ai trait personal.
      Diferenta o fac citarile la absolut tot ce preiei, plus evident nota de originalitate - asta e ideea, sa nu fie acelasi deja publicat sau doar o sinteza buna.
      Sincer, Copos tot timpul mi-a fost simpatic, dar e prostut: cum naiba el putea sa faca in penitenciar (unde biblioteca e simplista si generalista) si fara internet sa scrie o lucrare hiper-specializata. Asta o scrii dupa n stagii de cercetare si ani de pregatire in ceva Institute... Of, nici macar nu a avut rabdarea sa scrie ceva de la el.. a trebuit sa il plateasca probabil pe proful ala batran....
    • +11 (11 voturi)    
      Pai (Vineri, 10 aprilie 2015, 23:32)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui sampras

      Ca sa nu fiu sarcastic, o sa presupun ca esti naiv si o sa iti raspund serios.

      Ceea ce se presupune ca a emanat mintea coposului nu este un manual de istorie - care prezinta date seci, bazate pe izvoare si documente istorice.

      Lucrarile stiintifice sunt scrise in jurul unor idei, interpretari de tip "novelty", care pleaca de la datele seci si fac diverse tipuri de analize.

      De asta oamenii presupun ca un prostovan sfertodoct precum coposul nu ar fi fost capabil sa scrie asa ceva, ci mai probabil a ciordit analizele facute de altii, pe care le-a modificat pe ici, pe colo.
    • +7 (7 voturi)    
      Intoarce-te la tenis mai bine (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 1:12)

      codo [utilizator] i-a raspuns lui sampras

      Coane, daca treci printr-o facultate nefabrica de diplome si faci o masterat pe bune sigur afli cum sa scrii o carte despre o epoca apusa fara sa plagiezi.
    • +7 (7 voturi)    
      pai daca nu aduci nimic original (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 1:24)

      ZeroAbsolut [utilizator] i-a raspuns lui sampras

      de ce sa mai lasi "talentul" sa te chinuie? Aaa, stai, ca nu l-a chinuit degeaba, l-a scapat de niste timp dupa gratii.

      macar daca erau carti audio, zicea si el ca a tras niste "cover-uri"
    • +6 (6 voturi)    
      Informația în sine nu reprezintă plagiat (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 2:14)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui sampras

      Căsătoria voievodului Ghiță poate fi menționată de sute de autori, fără ca vreunul să-l plagieze pe celălalt.

      Dar când scrii asta într-o frază în care 16 cuvinte la rând sunt identice cu cele dintr-o lucrare publicată deja ȘI NU MENȚIONEZI că ai citat lucrarea respectivă, atunci e plagiat.

      Poți să descrii evenimentul, poți să și reproduci textul altcuiva dacă îl citezi, dar nu poți să lași cititorilor impresia că ai scris tu textul, în asta constă plagiatul. Textul în sine e protejat de dreptul de autor, nu căsătoria voievodului :)
  • -2 (4 voturi)    
    la mai mare! (Vineri, 10 aprilie 2015, 22:36)

    Natasa [utilizator]

    Titlurile zilei pe hotnews: tanti cu silicoane isi da cu parerea despre homosexuali si un fost bisnitar actual scriitor si om de afaceri e calomniat! Bravos!
    • +3 (3 voturi)    
      ceea ce numiti "bisnitar" a fost la un moment dat (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 12:08)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui Natasa

      ...vice prim-ministru. Si desigur parlamentar cu state vechi de serviciu.
  • +8 (8 voturi)    
    Sa fim seriosi ... (Vineri, 10 aprilie 2015, 22:38)

    za-k [utilizator]

    pai normal ca nu i-a iesit mai mult de 2% copiat pentru ca acea carte de unde a luat nu e bagata niciaieri in softul ala.

    Hai La Multi Ani inapoi la bulau bai Copos!
  • +4 (4 voturi)    
    memorie fotografica (Vineri, 10 aprilie 2015, 22:44)

    maica smara [anonim]

    Trebuie verificate si celelalte lucrari .
  • +7 (9 voturi)    
    Ca sa fie relevanta (Vineri, 10 aprilie 2015, 23:03)

    Ronis ot Astria [anonim]

    analiza ar trebui ca programul de la plagiarism-detector.com sa aiba acces si la lucrarea lui Parfenie (si NU are!) ... asa, este doar inca un pumn de praf aruncat in ochii necunoscatorilor ...
  • +8 (8 voturi)    
    smecherul are dreptate (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 1:59)

    Noxpara [anonim]

    Nu poate fi plagiat daca lucrarea cealalta nu a fost publicata cum trebuie! Adica zace intr-un beci de la respectiva universitate. Daca era publicata calumea aparea in acel soft si de la 2% puf ajungea la 98%.
  • +6 (6 voturi)    
    Băi nenea (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 2:24)

    snams [utilizator]

    Lasă-ne să-ți vedem capodopera și după aia să vorbim și să te sfătuim. Utilizând sinonime și rearanjarea cuvintelor într-o propoziție sau a propozițiilor dintr-o fraza, poate s-o fi dat naiba peste cap programul ăla automat de verificare a plagiarismului.
  • +10 (10 voturi)    
    Inca o pata pe spinarea oamenilor cu carte... (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 2:41)

    Td [anonim]

    ... Foarte putini la număr in romania. Trebuie de urgență anulată măsura asta cu cărți contra libertate. Altfel ne va fi josnic!
  • +9 (9 voturi)    
    Bai, ce rai sunteti ! (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 3:04)

    dan tulceanu [utilizator]

    Avem si noi niste intelectuali, niste oameni de litere si ne batem joc de ei. Acesti scriitori de marca ai neamului romanesc, ar trebui sa stea numai la puscarie, pentru ca numai acolo au linistea si conditiile potrivite pentru a creea. Numai acolo este plin de muze si mai ales de muzi .
    Ganditi-va si voi ce s-ar fi intamplat daca faceau puscarie Eminescu, Cosbuc, Slavici, Rebreanu si altii ; am fi avut de departe cea mai bogata literatura nationala.
    Biblioteca Nationala ar trebui sa deschida o filiala in fiecare puscarie, ca de "scriitori" nu ducem lipsa.
  • +5 (5 voturi)    
    Alo justitia se aude ??de ce i-ati dat drumu?? (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 9:37)

    andreesanu [utilizator]

    In doar o zi s-a dovedit ca a furat iar Copos prin plagiat .
    Ce fel s-a reeducat acest individ ?,cum va justificati verdictul de al elibera dupa 13 luni ???,ce-i asta bataie de joc la adresa instantei care l-a condamnat !,sau un aranjament de culise !.
    Legea cand v-a deveni lege si in Romania ???.
    Eu astept sa se sesizeze Inspectia judiciara in acest caz ca si-n cazul Becali.
  • +4 (4 voturi)    
    Erori (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 9:46)

    rapidistu [anonim]

    Caracterul murdar si arogant de activist de partid (PCR su nu numai), un adevarat monument de lichelism, a lui Copos, poate fi remarcat nu numai din activitatea si arivismul ultimilor 25 de ani. Chiar si angajarea unei firme de specilaitate pentru dovedirea ne-plagiatului, declarata de lichea, poate fi o dovada a modului in care actioneaza acest individ demn de tot dispretul. Ma intreb de ce dovezi au tinut cont judecatorii care l-au pus in libertate , sau si mai bine cat de tare au tinut inchisi ochii cand au "analizat" dovezile". Si nu numai in cazul lui. Oricum procuratura ar trebui sa se auotsesizeze si sa ia masuri.
  • +5 (5 voturi)    
    Zicala (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 9:56)

    Gila [anonim]

    Capra, oricât de râioasă, Ţine coada tot în sus
  • +3 (3 voturi)    
    Marcus Tullius Cicero (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 10:47)

    Davos Werner [anonim]

    Marele orator Cicero a spus, printre altele: „Trăim vremuri grele... orice prost crede că poate să scrie o carte”. Comentariul meu (de pe facebook): „Cum, George Copos este prost? Cum îndrăznești, Cicero, să faci asemenea afirmații despre un așa om (pardon. puşcăriaş!)?”
  • +4 (4 voturi)    
    Fiti atenti! (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 12:23)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    O carte daca nu a fost publicata poate fi furata, copiata, sau vanduta, dupa mintea /// a acestui om. Pai aici era vorba despre o lucrare de licenta care nu trebuie neaparat editata sub forma de volum. A plagiat o lucrare a cuiva si chiar daca acesta o tine in sertar, sau o foloseste pe post de hirtie igienica, e lucrarea lui si nu poate veni nici un Copos sa o ia si sa spuna ca e lui! Este clar ca lucrarea tanarului a fost pusa la dispozitie de acel professor coordinator lui Copos si ar trebui pentru aceasta sa fie aspru pedepsit! Copos nu avea de unde sa o ia deci nici cei doi la suta invocati de flacau nu aveau ce sa caute in lucrarea lui.
  • +3 (3 voturi)    
    ce este 2% ??? (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 12:54)

    Alistar44 [utilizator]

    Poate ca numele autorului, locul unde a fost copiata si editura (2%) difera de original !
  • +5 (5 voturi)    
    copos (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 15:46)

    MihailNica1 [anonim]

    FORMA SI FOND.
    Da, este posibil ca" forma" lucrarii sa nu fie un plagiat. Daca ne intoarcem la fond -apar adevaratele probleme. Pentru a elabora o lucrare stiintifica este nevoie de ceva documentare. A, este o lucrare in domeniul istoriei... Domnule savant, din cele 400 de zile petrecute la racoare - cate ore ati rasfoit hrisoave vechi. ?DACA IMI ARATATI BIBLIORAFTUL CU FISE - scrise cu manuta dumneavoastra , nu de sclavi - incep sa va cred ca lucrarea e scrisa de dumneavoastra. Nu cred ca in biblioteca penitenciarului erau carti si hrisoave rare.Va intreb direct : CINE ESTE AUTORUL ? Lui, anonimului indragostit de istorie, cu haina rupta in coate, nu-i publica nici dracul lucrarea .
    P.S. Domnule Cristoiu, ca mare ziarist si istoric, ce parere aveti ? Cate ore petreceti in biblioteca ?
  • +2 (2 voturi)    
    reincarcerare (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 16:29)

    unu_ [utilizator]

    Nu mai bine rescrie din parnaie restul de 2% ?
    Si poate testeaza careva cartea / cartile inainte sa fie eliberat plagiatorul de 2 lei ?
  • +6 (6 voturi)    
    D-le Copos..... (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 16:35)

    8736 [utilizator]

    .....daca cineva v-ar usura conturile cu 2% ati considera ca limita este acceptabila si asta nu se va numi furt?
  • 0 (0 voturi)    
    Scriitor de aur puscaria are! (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 19:11)

    Timotey [anonim]

    Mai copi$paste, mai inflorim ca la UTC, mai ciuruim statul roman, mai scriem 8, 9 carti, scapam de puscarie!!!!!!
    Justitia romana va elibera pe banda rulanta toti acesti hoti ai neamului?
    I-a albit cu 2 -3 ani puscarie, sta georgica, gigi, samd un an la bulau, uita justitia ca au furat la greu statul roman si albeste hotul care scrie o tampenie!
    Brovo domnilor judecatori!
  • +1 (1 vot)    
    hs! (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 19:21)

    I [utilizator]

    omul asta are furtul in sange, el chiar crede ca nu e nici o problema.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică