Arhiepiscopul de Suceava, IPS Pimen: "Educatia pentru sanatate" in realitate promoveaza si incurajeaza pacatul desfranarii

de I.C.     HotNews.ro
Vineri, 10 aprilie 2015, 13:52 Actualitate | Esenţial

IPS Pimen
Foto: AGERPRES
Arhiepiscopul Sucevei si Radautilor, IPS Pimen Suceveanul, atrage atentia in Pastorala de Paste ca elevii primesc "invataturi nesanatoase", cum este "Educatia pentru sanatate", care, in fapt, ar promova si incuraja pacatul desfranarii.

In Pastorala de Paste, IPS Pimen Suceveanul arata ca este bucuros ca astazi tot mai multe mame vin cu copiii la Impartasanie si considera ca mamele sunt datoare sa faca acest lucru si dupa ce copiii lor merg la gradinita si apoi la scoala, informeaza Mediafax.

"Adevarata mama, ne spune Sfantul Ioan Gura de Aur, nu este cea care doar naste copii, ci cea care ii si educa si ii creste in duhul invataturii si moralei dreptei credinte crestine", arata inaltul ierarh.

IPS Pimen Suceveanul mentioneaza ca vede ca astazi elevii in scoala, pe langa cunostintele folositoare lor si societatii, primesc si "invataturi nesanatoase" pentru viata lor, la varsta lor necoapta, "invataturi cu titlul Educatia pentru sanatate, educatie care in realitate promoveaza, incurajeaza pacatul desfranarii, lucru care nu se intampla in scoala niciunei alte religii necrestine".

El considera ca, in urma acestei situatii, parintii elevilor, profesorii care predau religia, preotii si fiecare trebuie sa arate copiilor gravitatea acestei educatii.

"Suntem datori sa ne rugam si mai mult si cu toata inima pentru luminarea mintii celor care impartasesc scolarilor cunostintele necesare pentru formarea lor sufleteasca, pentru demnitatea lor civica", mai sustine IPS Pimen.










15041 vizualizari
  • +41 (55 voturi)    
    Dumnezeu sa-l ierte (Vineri, 10 aprilie 2015, 13:00)

    Eu sunt Ghitza [utilizator]

    A fost turnator la Securitate,
    • +27 (31 voturi)    
      Numai...???? (Vineri, 10 aprilie 2015, 16:05)

      polonyca [utilizator] i-a raspuns lui Eu sunt Ghitza

      Ca asta e medieval rau......!!!!!!!!!!!!
    • +2 (6 voturi)    
      Inalt Prea-Prostia Sa Pimen (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 19:29)

      gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui Eu sunt Ghitza

      mda ...o minte tulbure de bigot ipocrit care acum pozeaza in lup moralist.
  • +27 (37 voturi)    
    nu inteleg (Vineri, 10 aprilie 2015, 13:57)

    rrat [utilizator]

    la ce se refera nenea popa?
    • +23 (29 voturi)    
      referiri (Vineri, 10 aprilie 2015, 16:34)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui rrat

      la pacatul incalcarii tainei spovedaniei in favoarea securitatii.
  • +27 (35 voturi)    
    Tipul e un anacronism (Vineri, 10 aprilie 2015, 14:00)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    Ce mai e de zis.
  • +35 (41 voturi)    
    "Pacatul desfranarii" morale al Arhiep. Pimen (Vineri, 10 aprilie 2015, 14:05)

    CetateanLogat [utilizator]

    "Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ) a decis, marti, ca arhiepiscopul Sucevei si Radautilor, Inalt Preasfintia Sa Pimen, a colaborat cu Securitatea, mentinand astfel hotararile instantelor inferioare."

    http://tinyurl.com/l6cpwth
  • -44 (64 voturi)    
    bravo (Vineri, 10 aprilie 2015, 14:06)

    dum_i [utilizator]

    in sfarsit o voce a ratiunii!
    • +34 (44 voturi)    
      Corect... (Vineri, 10 aprilie 2015, 13:23)

      Mayhem [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      Ratiune in viziunea unui habotnic turnator la secu. Vorbele lui Pimen au aceiasi valoare ca a politicienilor. Concret, ce se invata gresit la educatie pentru sanatate? Asa e fain sa ne aflam in treaba si sa zicem ce e bine si ce nu conform ideologiei noastre...
    • +27 (37 voturi)    
      E gluma anului (Vineri, 10 aprilie 2015, 14:30)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      Vocea e a orice (credintei, ortodoxism, delir, fanatism, obscurantism medieval) numai a ratiunii nu. De altfel el chiar protesteaza impotriva ratiunii si "indoctrinarii" copiilor cu prea multa ratiune si logica.
      • +21 (27 voturi)    
        NICI O NOUTATE (Vineri, 10 aprilie 2015, 16:01)

        pointless man [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

        AMINTIRI DIN COPILĂRIE:
        Neonil, starețul Mănăstirii Neamțului (tot grec, că lor le era „închinat” stabilimentul), le spunea învățăceilor „școlii de popi” adiacente: .”..să ne ținem de ceaslov și psaltire ― căci toate celelalte învățături... sînt numai niște ereticii care mai mult amărăsc inima și tulbură sufletul omului.” Cf. lui Creangă, ”ereticiile” (predate pe ascuns de părintele Duhu) erau... aritmetica, gramatica, geografia.

        REFUZ DE CULTURĂ ÎNDÎRJIT !

        Să ne mai mirăm că Ioan Paul II a fost primit mult mai elegant de către musulmanii din Kazahstan decît de ”vecinii” eleni (ăia cu Socrate, Platon și Aristotel ”ascunși printre cromozomi”) ?
        • +21 (25 voturi)    
          eleni (Vineri, 10 aprilie 2015, 16:30)

          grongobar [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

          actualii greci nu prea mai au in comun cu Socrate, Platon și Aristotel decat geografia,ca in rest sunt niste turciti timp de secole, iar azi putorile europei ce se vand rusilor pe 2 litri de votca si o cisterna de petrol.
          • +14 (14 voturi)    
            Cf. lui Lucien Musset ”Invaziile” vol.2 (Vineri, 10 aprilie 2015, 18:17)

            pointless man [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

            Editura Corint 2002 în secolul VI-VIII numai orașele au rămas grecești restul a fost ocupat de SLAVI care ulterior s-au grecizat. Unii, cum ar fi ezeriții și melingii și-au păstrat individualitatea pînă la cucerirea turcească.
            • +7 (11 voturi)    
              unii (Vineri, 10 aprilie 2015, 19:08)

              grongobar [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

              ezeritii ca ezeritii, da' melingii,au un nume frate ...
            • +6 (6 voturi)    
              dA (Vineri, 10 aprilie 2015, 20:00)

              Babilou [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

              Haplogrupurile ne spun multe: https://en.wikipedia.org/wiki/Y-DNA_haplogroups_by_ethnic_group
              • +5 (5 voturi)    
                Mi-ai dat sah... (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 4:05)

                Vasilake [utilizator] i-a raspuns lui Babilou

                Am incercat sa vad in ce fel sunt legaturi intre slavi si greci din haplogrupuri, da' nu mi-a iesit, sunt prea multi slavi. Dar tot am putut urmari ca haplogrupul majoritar in Grecia n-a trecut prin Asia... Deci vrei sa explici?

                (a fost un exercitiu interesant)
                • 0 (0 voturi)    
                  dA (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 16:48)

                  Babilou [utilizator] i-a raspuns lui Vasilake

                  Genetica e o stiinta pasionanta, extraordinara, si ne va rezerva multe surprize, e mult de discutat. Desi datele sunt inca reduse, deja se pot trage unele concluzii. Pacat ca din Romania datele sunt putine, iar cele care exista sunt in general de la minoritati (evrei, unguri, germani - mult mai interesati de originile lor), ceea ce distorsioneaza intr-o anumita masura tabloul general.
                  Pentru 100 $ la www.23andme.com puteti sa va analizati DNA-ul.
                  Revenind la greci, o sinteza a cunostintelor actuale e aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Genetic_history_of_Europe
    • +15 (29 voturi)    
      ! (Vineri, 10 aprilie 2015, 14:33)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      A ratiunii medievale? Urmeaza promovarea arderii pe rug a vrajitoarelor?
    • +9 (17 voturi)    
      clar ratiune... (Vineri, 10 aprilie 2015, 14:58)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      e mult mai rational ca femeile sa nu stie ce e ala prezervativ si sa moara de sida... pentru ca ... este dovedit ca atunci cand iti arde de sex... se duce dracu toata ratiunea...
      esti penibil!
      apropos si tu ai colaborat cu securitatea ca tovarasu din articol?! nu dealta da in ultimul timp numai d-astia ne invata pe noi ce e moral si ce nu
      • -4 (12 voturi)    
        Ataca argumentele, nu persoana (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 0:24)

        cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Altfel, esti in aceeasi categorie cu Vadim.
        Spor
        • +3 (9 voturi)    
          Care argumente? (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 13:14)

          Gigi-al-mai-tare [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

          Ca popa asta minjit pina la barbosul din ceruri nu a utilzat niciunul, doar habotnicial lui obisnuita.
          • +1 (1 vot)    
            Mda.. (Joi, 16 aprilie 2015, 11:23)

            OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui Gigi-al-mai-tare

            Poate pentru ca articolul nu e scris de el, ci de altcineva, care a extras doar ce i-a convenit din ce a spus popa?
        • -1 (1 vot)    
          hmmm (Luni, 13 aprilie 2015, 17:43)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

          in prima parte a comentariului am atacat si argumentele.
          cu a 2a parte ai dreptate :)
    • +6 (16 voturi)    
      voce (Vineri, 10 aprilie 2015, 16:26)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      mai curand a somnului ratiunii ...
    • +10 (18 voturi)    
      10 milioane de avorturi .... (Vineri, 10 aprilie 2015, 16:54)

      AdrianCalin1 [anonim] i-a raspuns lui dum_i

      ..... în România din lipsa unei educații pentru sănătate. E de preferat să știi despre anticoncepționale și prezervative decât să ajungi al avort. Mai bine să ascundem mizeria sub preș (cum a făcut turnătorul ăsta) decât să vorbim deschis despre problemele reale.
    • +1 (13 voturi)    
      "o voce a ratiunii" si.. (Vineri, 10 aprilie 2015, 20:07)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      un comentariu al prostiei si ignorantiei..ma refer la tine..ca poate se simte popa...
  • +27 (43 voturi)    
    are dreptate (Vineri, 10 aprilie 2015, 14:06)

    bogdanlungu [utilizator]

    e mai buna "educatia pentru a nu plati taxe si impozite", "educatia pentru a face afaceri cu terenuri si paduri" si "educatia de a pupa tot timpul fundul conducatorilor"...
  • +16 (32 voturi)    
    corect (Vineri, 10 aprilie 2015, 14:19)

    Francisc 1 [utilizator]

    dupa 25 de ani de bigotism si educatie religioasa avem cel mai mare procent din ue la mame in liceu , no comment.
  • +18 (30 voturi)    
    Macar la capitolul bigotism egalam Vestul! (Vineri, 10 aprilie 2015, 14:21)

    LiviuMihoc2 [anonim]

    Declaratiile popei astuia sunt la fel de iresponsabile precum politica Bisericii Catolice de a interzice prezervativul in Africa... adica tocmai unde SIDA isi face de cap. Educatia sexuala, facuta responsabil, este cea mai buna metoda de a preveni bolile cu transmisie sexuala precum si sarcinile nedorite. Dar, dupa mintea popilor de genul acestui pimen fetele ar trebui sa se marite la 14 ani (nu glumesc, cautati si vedeti ce spune traditia bisericii noastre stramosesti referitoare la varsta la care ar trebui maritate fetele).
    • +7 (19 voturi)    
      Zeul crestinilor, cere jertfe umane incontinuu (Vineri, 10 aprilie 2015, 15:15)

      kax [utilizator] i-a raspuns lui LiviuMihoc2

      Corect,
      Mii de oameni au murit in chinuri din SIDA in Africa in urma invataturilor crestine despre pacatul desfranarii.
      Acest zeu al crestinilor sa isi ia labele de pe poporul roman, poporul meu.
      • -2 (4 voturi)    
        !!! (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 15:55)

        miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui kax

        salut andrei placinta!
        cum o mai duci?ai acces la net?
      • +1 (1 vot)    
        Nu e doar poporul matii (Joi, 16 aprilie 2015, 11:25)

        OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui kax

        Au murit tocmai pentru ca nu au respectat legile de igiena sexuala si de fidelitate din invataturile crestine.
  • +19 (23 voturi)    
    De la IPS citire (Vineri, 10 aprilie 2015, 14:29)

    Peredhil [utilizator]

    Adevar graiti,Prea Sfintite.Parca vad o mama la impartasanie cu golanul de clasa a XII-a,proaspat fumat si abtiguit,ca,deh,datoria ii datorie,cum bine ziceati.Daca prin "scoala" intelegeti cumva si perioada universitara si postuniversitara,chiar mai bine.Nu mai bine ar fi venit mama de manuta cu dr.______ (insert name) la impartasanie,decat sa-l lase sa-si atarne zambetu' pe la televiziuni,pe afise si prin palate?
    N-am citit respectivul manual,asa ca nu vreau sa ma bag pe un subiect de dragu' de a da din taste.O nedumerire am totusi,pacatul turnarii aproapelui si pacatul sustinerii pacatosului ce pacalind pacatuieste,cam pe unde s-ar incadra in viziunea Sfintiei Voastre?Nu de alta,dar diavolul se ascunde in detalii,pana si pacatosul de mine stie asta.
  • +23 (31 voturi)    
    Cum condamna Biblia violul (Vineri, 10 aprilie 2015, 14:38)

    Maresalul [utilizator]

    Sa ne explice arhiepiscopul Sucevei versetul "Deuteronom 22:28-29" din Biblie: "Dacă un bărbat întâlneşte o fată fecioară nelogodită şi o forţează să se culce cu el şi este descoperit, bărbatul care s-a culcat cu ea, să plătească tatălui fetei cincizeci de şecheli de argint [...]"

    Daca violezi o virgina si DACA esti descoperit... cu 50 de secheli/euro/marci se rezolva. Bonus: o casatorie fortata.

    Parerea si traumele fetei - nu conteaza.

    Doamne ajuta!
    • +4 (12 voturi)    
      apropos... (Vineri, 10 aprilie 2015, 15:01)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Maresalul

      daca nu e virgina ce se intampla?!
      <ironie> nu dealta da ar putea fi interesant pt noi barbatii daca am avea liber la viol </ironie>
    • +2 (6 voturi)    
      PS: (Vineri, 10 aprilie 2015, 15:01)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Maresalul

      ar fi interesant ca cel care ti-a dat minus sa-si motiveze actiunea.
    • +1 (15 voturi)    
      Citatul incomplet si deci tendentios (Vineri, 10 aprilie 2015, 15:28)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui Maresalul

      Ia citeste tot:

      Deuteronom 22

      28 Dacă un om întâlneşte o fată fecioară nelogodită, o apucă cu sila şi se culcă cu ea, şi se întâmplă să fie prinşi,
      29 omul care s-a culcat cu ea să dea tatălui fetei cincizeci de sicli de argint; şi pentru că a necinstit-o, s-o ia de nevastă, şi nu va putea s-o gonească, toată viaţa lui.

      In plus ia seama ca e Vechiul Testament, multe lucruri se schimba in Noul. Sa iti mai citesc si din Noul Testament, sa vedem ce zice Isus:

      Matei 5

      27 Aţi auzit că s-a zis celor din vechime: „Să nu preacurveşti.”
      28 Dar Eu vă spun că oricine se uită la o femeie ca s-o poftească, a şi preacurvit cu ea în inima lui.
      • +6 (14 voturi)    
        nu ma face... (Vineri, 10 aprilie 2015, 16:06)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        pacat ca nu am retinut exact locatia vazei aleia cu "omorati barbatii si femeile care au vazut barbat si femeile care nu au vazut barbat ia-le pentru tine" apropos de frumusetea bibliei....
        • +1 (9 voturi)    
          Citeaza si apoi vedem (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 0:12)

          cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Oricum ceea ce zici pare tot din Vechiul Testament. Ar trebui sa intelegi ca exista o diferenta iar crestinii au la baza in principal Noul Testament. Vechiul desi are valabilitatea lui, este privita ca o "umbra a lucrurilor viitoare".
          • -2 (4 voturi)    
            Isus e de alta parere (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 13:24)

            Gigi-al-mai-tare [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

            vezi Matei 5: 17 la 19 si Ioan 7:19
            • +4 (4 voturi)    
              Bun citat Matei 5:17 dar, (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 13:54)

              cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui Gigi-al-mai-tare

              Matei 5
              17 Să nu credeţi că am venit să stric Legea sau Prorocii; am venit nu să stric, ci să împlinesc.

              Acest verset doar subliniaza ceea ce am zis. Este exact ca in cazulor legilor statului: intr-un sens, e valabil principiul cronologic. In cazul nostru, depinde daca esti sub lege (care a fost data exclusiv poporului Israel, atunci esti judecat prin lege) sau sub har (sau crestin, crezi in Isus, atunci legea nu mai are nici o putere asupra ta).

              Citesc tot din Matei 5

              38 Aţi auzit că s-a zis: „Ochi pentru ochi şi dinte pentru dinte.”

              39 Dar Eu vă spun: să nu vă împotriviţi celui ce vă face rău. Ci, oricui te loveşte peste obrazul drept, întoarce-i şi pe celălalt.

              Sper sa fie clar.
              • -2 (2 voturi)    
                nu e deloc clar... (Luni, 13 aprilie 2015, 17:41)

                liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

                intrebarea e de ce o fiinta "prebuna" "atotputernica" si "atotstiutoare"
                permite (uneori incurajeaza) fapte de violenta si nu intervine pentru oprirea lor...
                faza cu liberal arbitru nu tine pentru ca permitant atacatorului liberal arbitru il sublimezi pe cel al victimei
                • +1 (1 vot)    
                  Nu e daca nu vrei sa fie (Joi, 16 aprilie 2015, 11:51)

                  OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

                  Cand "fiinta" se opune, sariti cu gura ca e un "dictator" crud si violent. Ca un ignorant care vede cum un chirurg taie un om si nu stie ca o face pentru a-i extirpa o tumoare.

                  De ce nu avea si "victima" liber arbitru? Putea sa se opuna.
          • -2 (2 voturi)    
            deci... (Luni, 13 aprilie 2015, 17:38)

            liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

            daca ei omor violez blablabla dar apoi ma schimb e ok si nu ar trebui sa fiu pedepsit pentru ce am facut?!

            1 - noul testament specifica faptul ca "invataturile" din vechiul testament raman valabile
            2 - daca accepta / incuraja etc in vechiul testament ceva , chiar daca s-a schimbat in noul testament asta nu il face nevinovat
            3 - de ce si-a schimbat parerea daca e "atitstiutor" sau cum explicit denumirea de "prebun" avand in vedere ca exista vechiul testament
            • +1 (1 vot)    
              Ba ar trebui.. (Joi, 16 aprilie 2015, 11:46)

              OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

              ...dar ti se da o a doua sansa, daca marturisesti ce ai facut, daca iti pare rau si te schimbi in mod real, nu doar cu gura.

              Invataturile din Vechiul Testament raman valabile, cu 2 exceptii:

              -cele care erau simbolice, simbolizau venirea lui Isus si jertfa Lui. Dupa ce a venit Isus si s-a jertfit, nu mai are sens sa folosim simboluri.

              -cele care erau pentru timpul respectiv, pentru oamenii respectivi in conditiile respective si n-au fost scrise in piatra. Principiile raman aceleasi, insa normele de aplicare se schimba, pentru ca ai primit un exemplu mai bun (Isus) si ai ajuns la o cunostinta mai inalta. Educatia e un proces, e progresiva.

              Dumnezeu este si bun si drept. Bun nu inseamna ca lasa crima nepedepsita.
      • +1 (1 vot)    
        Alternativa... (Joi, 16 aprilie 2015, 11:49)

        OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        ...ar fi fost ca femeia sa ramana si violata si singura, pentru ca nu o mai lua nimeni "second hand" daca nu mai era virgina. Sa nu mai zic daca se mai alegea si cu un copil.

        Asa ca era cea mai buna solutie.
    • +1 (13 voturi)    
      O încercare de răspuns (Vineri, 10 aprilie 2015, 15:33)

      popescu_dtru [utilizator] i-a raspuns lui Maresalul

      Ce-i drept, nu prea am citit Vechiul Testament.

      Bănuiesc însă că în acele vremuri 50 de șecheli de argint era o sumă mare, deci o pedeapsă mare. Iar căsătoria e oricum o formulă mai bună pentru a regla un viol, decât abandonarea femeii.

      Tuturor cititorilor, un Paște fericit!
      • +2 (12 voturi)    
        o sa.... (Vineri, 10 aprilie 2015, 16:08)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui popescu_dtru

        hai sa vedem acu o amenda de 10000 euro pt viol... pai sunt destui pentru care nu ar fi o suma mare...

        eu nu stunt foarte lamurit daca sa te insori cu vioilatoru tau e pedeapsa pentur el sau pentru tine... eu pariez pe varianta 2

        pe langa asta... astea erau legile atunci... da aici nu vorbim de cum era lumea atunci vb. de cartea (cica) scrisa de o divinitatea "preabuna, atotputernica" etc... si daca o asemenea divinitate accepta asemenea practici.... avem o problema
        • +1 (11 voturi)    
          drag prieten (Vineri, 10 aprilie 2015, 17:40)

          popescu_dtru [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          ”divinitatea” nu acceptă asemenea practici, ci doar spune ce să faci dacă se întâmplă.
          • -1 (3 voturi)    
            Daca iti spune ce sa faci (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 13:29)

            Gigi-al-mai-tare [utilizator] i-a raspuns lui popescu_dtru

            cind el ar putea sa o previna inseamna ca nu numai ca o aproba dar a si facut-o chiar el.
          • -2 (2 voturi)    
            mda... (Luni, 13 aprilie 2015, 17:35)

            liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui popescu_dtru

            halal pedeapsa... niste bani si esti obligat sa te insori cu ea...
            pe de alta parte daca nu era virgina probabil nu ai nici o vina... dimpotriva ea ar trebui sa fie lapidate, nu?

            divinitatea accepta asemenea pfactici din simplul motiv ca le poate opri dar nu o face! in codul penal se numeste complicitate.
            • +2 (2 voturi)    
              Mda... (Joi, 16 aprilie 2015, 12:10)

              OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

              Daca era maritata sau logodita, erai omorat.

              Daca nu era maritata sau logodita, erai obligat sa platesti o suma de bani si sa te insori cu ea, cu conditia ca tatal sa accepte (Exod 22,17). Si trebuia sa ramai insurat cu ea si sa o intretii toata viata.

              Divinitatea nu accepta, dar lasa pe fiecare sa vada care sunt consecintele propriilor alegeri, pentru ca altfel ar trebui sa ne faca roboti. Nota de plata oricum vine la sfarsit, nu scapa nimeni.

              Cand o sa dovedesti ca tu stii mai bine, din perspectiva existentiala, cum ar trebui gestionate lucrurile, o sa ne inchinam la tine.

              P.S. E greu de calculat cat valoreaza 50 de shekeli de argint azi. Unii, raportandu-se la valuarea actuala a argintului, au calculat ca ar fi aproape 500$.Insa la o licitatie in New York, s-a vandut 1 shekel cu 1.1 milioane de dolari :)
    • -10 (18 voturi)    
      Pimen (Vineri, 10 aprilie 2015, 17:13)

      tot ortodox [utilizator] i-a raspuns lui Maresalul

      Maresale, doresc sa te fac putin mai destept din mare dubititate in care te gasesti (te-am protejat totusi). In Deuteronom este vorba totusi de siclii si nu secheli, trebuie ca inca nu stii a citi!
      Draga Loaza, un siclu avea valoarea a 16,36 grame aur! Carevasazica mai Loaza, era vorba de 818 grame aur! In acea vreme aurul avea alta valoare decat azi, dar iar este greu pentru tine!
      Cu atat mai putin acesti bani ii putea plati o Loaza ca tine! Aceasta ducea la infranarea pornirilor animalice a altor loaze asemanatoare tie!
      Dealtfel, observ ca aici v-ati adunat toti maidanezii care au scapat "hingherilor", v-ati strans la postare pe aceasta tema precum mustele la rahat! Dealtfel, ca inteligenta nu depasiti nivelul maimutelor din care, cu siguranta, credeti ca va trageti!
      • -1 (5 voturi)    
        Nu aruncaţi mărgăritarele voastre înaintea porcilo (Vineri, 10 aprilie 2015, 22:05)

        popescu_dtru [utilizator] i-a raspuns lui tot ortodox

        Sfanta Evanghelie dupa Matei, capitolul 7
        6. "Nu daţi cele sfinte câinilor, nici nu aruncaţi mărgăritarele voastre înaintea porcilor, ca nu cumva să le calce în picioare şi, întorcându-se, să vă sfâşie pe voi.
      • -2 (4 voturi)    
        NUTE CRED (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 10:07)

        PostolacheNicolae [anonim] i-a raspuns lui tot ortodox

        Ca esti "ortodox" omule! Pentru ca daca ai fi cu adevarat "ORTODOCS" nu ai spune ceea ce spui despre semenii tai, OAMENII!
        Dacă ai fi ORTODOCS ai iubi cu adevărat pe Hristos si viaţa ta ar fi alta. Ai fi om cu adevărat, ai răspândi în jurul tău lumină şi pace. Ai face din învățătura lui Hristos o învățătură vie, ai trăi-o şi ai fi fericit încă de aici, de pe pământ, înțelegând că nu ai nici un motiv să te tulburi, că necazul, nenorocirea ca şi bucuria ta pe pământ sunt la fel de trecătoare; că viaţa ta, aşa cum e, are un rost dat de Dumnezeu şi că împlinind învățătura Lui vei ajunge să dobândești viaţa veşnică. PACE TIE! AMIN!
    • 0 (6 voturi)    
      Viol (Vineri, 10 aprilie 2015, 22:49)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Maresalul

      Bine, expertule biblic. Acum trei mii de ani oamenii erau inapoiati si credeau ca ii fac fetei un bine fortand violatorul sa se casatoreasca cu ea, in loc s-o lase in drum necinstita. Acum explica-ne tu cum condamni violul dintr-o perspectiva materialista. Daca ai citit The Selfish Gene, best sellerul lui Richard Dawkins, stii ca organismele nu sunt altceva decat niste masini de replicat gene. Barbatul isi face treaba imprastiindu-si samanta, femeia si-o face purtandu-i copiii. Care e problema?
    • +1 (1 vot)    
      Cum nu citim ce vrem sa combatem (Joi, 16 aprilie 2015, 11:37)

      OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui Maresalul

      Urmatoarea fraza din Deuteronom 22,29: "Ea să rămână soţia lui, pentru că a necinstit-o, iar el nu va putea s-o izgonească toată viaţa lui."

      Exod 22,17: "16 Dacă un om înşală o fecioară care nu este logodită şi se culcă cu ea, va trebui să-i plătească zestrea şi să o ia de soţie. 17 Dacă tatăl ei refuză să i-o dea de soţie, el îi va plăti în argint preţul zestrei unei fecioare."

      Deci fata nu era obligata sa se marite cu violatorul, tatal ei hotara. Insa violatorul era obligat, daca tatal aproba, sa se insoare cu fata si trebuia sa ramana insurat cu ea toata viata.

      Daca fata era logodita insa, sau maritata, violatorul era omorat.

      Aceste reguli erau cele mai bune in timpul respectiv si reglementau situatii care ar fi putut aparea atunci.

      Sigur, tu, care cunosti mult mai bine natura umana si efectele unui anume comportament asupra sanatatii omenirii, ai alte pareri. Pentru tine n-ar fi o problema daca o femeie se culca cu oricati barbati si nu se casatoreste cu niciunul.

      Declinul familiei moderne, raspandirea bolilor cu transmitere sexuala, numarul de copii care cresc in familii dezbinate, in conditiile in care fiecare se casatoreste cu cine vrea, nu iti spune nimic.
  • +9 (19 voturi)    
    cat mai multi copii la impartasanie (Vineri, 10 aprilie 2015, 15:12)

    georgeb [utilizator]

    Si uite cum domnul Pimen (nimeni nu e IPS pentru mine) imi readuce in minte ceva ce am auzit in dimineata asta. O gradinita din cartierul Floreasca, Bucuresti a chemat (sau a acceptat sa vina) un preot pentru a impartasi copiii. Las la o parte faptul ca unul din copii s-a ales cu o enterocolita de toata frumusetea pt ca actul impartasaniei o fi act de curatenie sufleteasca pentru adepti dar nu este unul de o igiena deosebita, i.e. toti copiii au parte de aceeasi lingurita pentru ingurgitatul de vin (is that legal, btw? sa dai alcool, in orice cantitati, unor copii?).

    Dar eu imi pun intrebarea: pe parinti i-a intrebat cineva? Eu am o fata de varsta prescolara. Trebuie sa o inscriu la o gradinita si vreau sa ma asigur ca nu va avea parte de enforced soul cleansing. Cum pot face asa ceva?

    Mai are cineva experiente cu copii de gradinita carora li se baga pe gat cate un reprezentant al popimii?
  • +10 (18 voturi)    
    QED (Vineri, 10 aprilie 2015, 15:47)

    mr_mojo [utilizator]

    Astia de la BOR sunt in alt secol. Propun naționalizarea averilor bisericești pentru ca se pare ca nu sunt in toate mințile deci nu pot avea grija de ele.
  • +8 (18 voturi)    
    conserva K.G.B. (Vineri, 10 aprilie 2015, 16:05)

    Raymond [utilizator]

    se activeaza,este plina Romania de fantome comuniste.
    Acesta este cumva "semnalul" sa scoata capul si tradatorii de tara..........
  • +6 (16 voturi)    
    ... (Vineri, 10 aprilie 2015, 16:18)

    dragos234 [utilizator]

    Dimpotriva, fetele si femeile noastre au o lipsa acuta de educatie sanitara. De exemplu sunt nenumarate si de toate vatstele care refuza sa se urce pe masa ginecologica sa fie consultate. Ca asa le-a invatat pe ele civilizatia noastra sateasca- ortodoxa sa se poarte la medic.
  • +2 (8 voturi)    
    Moralitatea sexuala (Vineri, 10 aprilie 2015, 18:22)

    Setalcott [utilizator]

    Oare chiar nu mai au nici o valoare ideile conservatoare pe aceasta tema?

    CS Lewis

    https://www.youtube.com/watch?v=g0R-9fJWdh8

    https://www.youtube.com/watch?v=xmo5Bbi2QXs

    https://www.youtube.com/watch?v=XBp8M8M4DMs

    Peter Hitchens

    https://www.youtube.com/watch?v=1tNfYvgVLS8&t=12m

    Roger Scruton

    http://inliniedreapta.net/dereferinta/fara-iubire-si-fara-rusine/
    • +6 (16 voturi)    
      dupa parerea ta au? (Vineri, 10 aprilie 2015, 18:47)

      Natasa [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      Ideile conservatoare care sustin basmaua pe cap si sexul dupa casatorie, ne place sau nu, nu mai au nicio valoare! Dar prea turnatorul pimen nu vorbeste despre morala ci despre educatie! si dupa parerea lui de securist, sa vorbesti adolescentilor despre sex, protejare de boli venerice sau sarcini nedorite duce la desfranare! Cu alte cuvinte, prostii si saracii cu duhul sunt mai utili bisericii decat niste oameni informati!
      • -2 (14 voturi)    
        Cum stam (Vineri, 10 aprilie 2015, 20:34)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Natasa

        OK, dar sa nu ne mai spuneti pe urma ca nu se duce un razboi cultural impotriva crestinismului.
        • +2 (12 voturi)    
          asa e (Vineri, 10 aprilie 2015, 21:28)

          Natasa [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

          Ba da, alde Pimen si prefericitul din capul BOR sunt cei care fac cel mai mare rau, sunt de acord!
          • -3 (11 voturi)    
            Despre ce e vorba (Vineri, 10 aprilie 2015, 21:47)

            Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Natasa

            Second, the complete secularization of everything -- from ethics to human sexuality -- has also reached its logical culmination. For four years, the American college student is taught that human beings are animals. The notion that humans are not only animals, but also creatures created in the image of God and therefore possessors of ineffable sanctity, is dead at our institutions of higher learning. Actually, worse than dead -- laughed at.

            And since we are only animals, why shouldn't students have a woman come to orgasm in front of a hundred students? Except for the possible titillation, the exhibition is no different than watching a female baboon having sex.

            By Northwestern's logic, a biology class studying the excretory system would watch a man or woman relieve themselves in front of a hundred students. I cannot think of a single argument the man-is-an-animal crowd could offer against it.

            So, parents, just know that by and large that is the message your son or daughter gets at almost any American university for your $50,000 per year (Northwestern's tuition plus expenses). Most colleges don't have public orgasm sessions. But I'll bet almost none, aside from garnering bad publicity, can think of a single good reason not to.

            http://townhall.com/columnists/dennisprager/2011/03/08/the_$50,000_orgasm/page/full
        • -2 (4 voturi)    
          Nu este vina noastra (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 13:34)

          Gigi-al-mai-tare [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

          ca crestinismul e acelasi lucru cu refuzul de a te educa.
          • 0 (0 voturi)    
            Nu e vina noastra... (Joi, 16 aprilie 2015, 12:12)

            OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui Gigi-al-mai-tare

            ...ca habar nu ai despre ce vorbesti si ca nu esti nici educat.
      • +3 (9 voturi)    
        PS (Vineri, 10 aprilie 2015, 21:18)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Natasa

        Ai auzit de "the campus rape epidemic"?

        http://www.mindingthecampus.com/2015/03/the-rape-epidemic-on-campus-does-not-exist/
        • +4 (12 voturi)    
          ??? (Vineri, 10 aprilie 2015, 22:15)

          Natasa [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

          Imi pare rau, dar imi scapa logica argumentelor! Un senil, fost securist sustine ca e un mare pacat a invata niste adolescenti ca pe copii nu-i aduce barza si sexul presupune responsabilitati, iar replica dv este decaderea universitatilor vestice, unde violul este la ordinea zilei??? Daca nu au si ei un pimen, alta era situatia!
          • -1 (7 voturi)    
            Logica (Vineri, 10 aprilie 2015, 23:32)

            Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Natasa

            Pai ori prietenele tale feministe mint, ori dezinhibarea sexuala pe care o preaslavesti este un dezastru.
      • 0 (0 voturi)    
        Iti place sau nu.... (Joi, 16 aprilie 2015, 12:15)

        OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui Natasa

        ... ce spui tu nu are nici o valoare.

        Nu il sustin pe Pimen, dar articolul nu a fost scris de el si contine doar cateva propozitii din ce a spus el.

        Poate ca daca vrei sa fii informata si sa nu mai vorbesti aiurea, ar trebui sa afli tot ce a spus?
  • -1 (11 voturi)    
    Educatie sexuala (Vineri, 10 aprilie 2015, 19:01)

    Setalcott [utilizator]

    Cred ca scolareii nostri care au ajuns sa-si dea cu parerea pe aici au nevoie de un predicaor ca asta:

    https://www.youtube.com/watch?v=4TwejehV3Zg
  • +1 (7 voturi)    
    PS (Vineri, 10 aprilie 2015, 19:07)

    Natasa [utilizator]

    Dezamagitor sa-l aud pe CS Lewis, mai bine ramaneam fara experienta de a-l asculta!
  • +10 (20 voturi)    
    "varsta lor necoapta" (Vineri, 10 aprilie 2015, 21:36)

    VladSnow [anonim]

    Dar cand sunt indoctrinati copiii incepand din gradinita cu religie nu mai e "necoapta" varsta?

    Oricum, astept cu interes sa ne spuna daca folosirea hartiei igienice e conforma cu invataturile Bibliei, avand in vedere ca ieri am citit pe Hotnews:

    "Autoritatea religioasa din Turcia a stabilit ca folosirea hartiei igienice este permisa de Islam"
  • +2 (8 voturi)    
    draguti (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 7:00)

    Francisc 1 [utilizator]

    ce-mi place mie ca sunt pe aici niste cai cu ochelari care sunt dispusi sa apere orice tampenie doar ca a spus parintele , maine/// asta se senilizeaza complet si spune ca pamantul e plat si postacii de serviciu ii vor da dreptate.
    • 0 (0 voturi)    
      Ei nu il apara pe Pimen... (Joi, 16 aprilie 2015, 12:17)

      OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      ...ci dezaproba logica voastra complet irationala si tampeniile pe care le sustineti doar pentru ca vreti sa fiti impotriva lui Pimen.
  • +3 (9 voturi)    
    Dupa ce i-au lasat in scoli (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 7:30)

    moka [utilizator]

    Sa predea religia, acuma o sa descopere incet incet k alte materii predate nu se potrivesc cu religia si vor trebui eliminate. Astronomia, matematica, fizica, etc.
    Va trebui sa ramana numai ora de religie, pardon, ortodoxie
    • -1 (5 voturi)    
      Exagerezi.. ca e misto (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 14:02)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui moka

      In loc sa folosesti un pic de bun simt.

      Respectivul ierarh si-a exprimat o opinie care, daca ortodocsii ar fi o minoritate nu ar fi avut niciun ecou. Insa, ortodoscii reprezinta o majoritate solida a Romaniei asa ca, nu sunt "lasati" sa aiba ora de religie, ci, fiind o majoritate, au decis ei, sa o aiba.

      De altfel, cine "i-au lasat"? E ironica idea ca cineva le permite cu indulgenta. Wake up!
    • -1 (3 voturi)    
      Biserica (Duminică, 12 aprilie 2015, 7:20)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui moka

      a omorat de-a lungul secolelor mai multi oameni decat razboaiele. Numai Inchizita spaniola a omorat 1 milion. Va dati seama ce s-ar intampla daca acestor oameni de nimic li s-ar da inapoi puterea pe care o aveau odata?!
  • -2 (8 voturi)    
    mda (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 11:50)

    miculescu-rucar [utilizator]

    vad ca toata lumea infiereaza cu manie proletara biserica ortodoxa romana si pe slujitorii sai! asur,neopren precum si cei de teapa lui beizadea placinta-ala de se p isa pe troita-sunt foarte vocali!
    atacati baieti toate institutiile statului care au o cota ridicata de incredere in randurile poporului roman!
    btw,cum se "intituleaza "presedintele asur?
    • +2 (4 voturi)    
      presedintele asur (Duminică, 12 aprilie 2015, 13:44)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

      se intituleaza Atila NYERGES!
      inca unul care alaturi de ACCEPT,satanisti,neoproni,onguri rusesti,doresc total dezinteresati binele,propasirea si emanciparea poporului roman!
      nu rateaza nicio ocazie ptr a ponegri Biserica Ortodoxa Romana si pe slujitorii ei!
      nu esti de acord cu comportamente deviante in societate-de orice gen-sar imediat pe tine si te catalogheaza drept comunist,securist,borist,intolerant,neeuropean,conservator si mai stiu eu cum.
  • +3 (11 voturi)    
    Afara cu religia din scoli. (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 12:51)

    Alistar44 [utilizator]

    Asiast la o campanie foarte agresiva a bisericii pentru a controla totul. Vor sa devenim ca islamistii ? ...sa ne punem bombe si sa ne aruncam in aer pentru popii fara scrupule ? Religia la biserica numai pentru cei ce o vor. Dar sa nu intoxice copiii cu aceste minciuni !
    • -1 (11 voturi)    
      Stai calm - esti confuz (Sâmbătă, 11 aprilie 2015, 13:58)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui Alistar44

      Nimeni nu te obliga sa faci religie, daca nu vrei.
      Pana una, alta, o majoritate a romanilor opteaza pentru, deci opinia majoritara nu interpreteaza ca "intoxicare". E o optiune. Cred ca exagerezi voit sau esti confuz.
      Ideea cu, religie=fanatism e o idee intoleranta, ignoranta, egala cu abordarea comunistilor.
  • 0 (0 voturi)    
    Interesant... (Joi, 16 aprilie 2015, 12:32)

    Skipper1 [utilizator]

    ..ca n-am reusit sa gasesc pe internet ce a spus integral acest prelat. Google e intoxicat de aceeasi stire copiata pe o puzderie de site-uri, fara sa mantioneze sursa.

    E evident ca Pimen nu e impotriva sanatatii, ci impotriva a ceva legat de sex, insa autorul articolului a extras din context doar cateva propozitii de-ale lui Pimen, care i-au convenit, ca sa poata scrie un articol de scandal.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version