Articol actualizat

Inalt oficial rus ataca orientarea pro-atlantica a Romaniei: Conducerea Romaniei transforma tara intr-un cap de pod al SUA si NATO in apropiere de granita cu Rusia. Raspunsul NATO: Declaratie provocatoare a unui stat care a violat dreptul international

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 8 aprilie 2015, 17:56 Actualitate | Russia Report

Trupe NATO
Foto: Captura YouTube
Conducerea Romaniei transforma tara intr-un cap de pod al SUA si NATO in apropiere de granita Rusiei si este gata, din motive "oportuniste", "sa sacrifice interesele de mentinere a stabilitatii" in regiunea Marii Negre, a acuzat miercuri purtatorul de cuvant al ministerului rus de Externe, Alexandr Lukashevici, citat de agentia oficiala ruseasca Tass.

UPDATE: Adjunctul purtatorului de cuvant al NATO, Carmen Romero, a calificat intr-un comunicat remis redactiei HotNews.ro declaratia oficialului rus drept drept "provocatoare" si a acuzat Rusia de "violarea dreptului international prin agresiunea din Ucraina". Oficialul NATO a caracterizat Romania drept "un aliat de incredere" si a dat asigurari ca "NATO isi apara membrii impotriva oricaror amenintari".

Reamintim ca Romania este membru NATO din 2004 si are un parteneriat strategic cu SUA, iar pe teritoriul sau este in curs de realizare o baza care va adaposti elemente ale scutului american antiracheta. Mai mult, Romania va gazdui doua comandamente NATO si trupe de interventie rapida, ca rezultat al deciziilor luate de Aliati pentru contracararea eventualelor amenintari dinspre Rusia. Deciziile au fost luate ca urmare a anexarii ilegale a Crimeei de catre Federatia Rusa si dupa implicarea Rusiei cu trupe, armament si munitie in conflictul din estul Ucrainei.

"In realitate, incearca sa transforme tara intr-un alt cap de pod pentru Statele Unite si NATO in apropiere de granita Rusiei", a afirmat diplomatul, comentand intentia Romaniei de a gazdui pe teritoriul sau trupe NATO.

"Am comentat in mod repetat pasi similari facuti de un numar de state membre NATO, subliniind natura lor conflictuala si absoluta lor neadecvare si redundanta, atat militara cat si financiara".

"Este evident ca Rusia nu reprezinta nicio amenintare nici pentru Romania si nici pentru o alta tara", a sustinut Lukashevici. "Alegatiile despre natura pur defensiva a acestor miscari si asa numita 'amenintare din est' nu stau in picioare la o analiza".

Potrivit acestui purtator de cuvant, este greu sa nu fi de acord cu concluzia ca "actualii lideri romani incearca sa-si imbunatateasca profilul in ochii decidentilor politici din strainatate, care neglijeaza la modul deschis angajamentele lro din Tratatul NATO-Rusia din 1997 de neamplasare a unor 'forte substantiale de lupta' pe teritoriul noilor membri ai Aliantei, si sunt pregatiti ca din motive oportuniste sa sacrifice interesele de mentinere a stabilitatii in regiunea Marii Negre".

Reamintim ca, la inceputul lunii aprilie, Guvernul a aprobat modificari si completari la Legea nr. 291/2007 privind intrarea, stationarea, desfasurarea de operatiuni sau tranzitul fortelor armate straine pe teritoriul Romaniei. Proiectul de lege adoptat de Guvern face posibila desfasurarea de trupe si armament NATO - parte a procesului de reasigurare a aliatilor in fata unor potentiale amenintari din partea Rusiei.

Printre deciziile luate la summit-ul NATO din septembrie 2014 si ulterior se numara si infiintarea in Romania a unui centru de comanda si a unui comandament multinational la nivel de divizie. Pe langa infiintarea acestor doua centre de comanda, in Romania se desfasoara multiple exercitii aliate, precum si prepozitionarea de echipamente militare si armament.

Potrivit unui comunicat de presa al Guvernului, domeniile acoperite de modificarile si completarile propuse de Executiv fac referire, in principal, la:

- prepozitionarea unor produse militare, echipamente si materiale din inzestrarea fortelor armate straine, insotite, dupa caz, de personalul de deservire;

- adaptarea procedurilor privind trecerea frontierei de stat a Romaniei la nevoile de instruire;

- optimizarea modalitatii de acordare a sprijinului natiunii gazda, in contextul efortului de aparare colectiva;

- adaptarea procedurilor de infiintare/dislocare a unor comandamente, entitati/elemente sau structuri multinationale la cerintele impuse de efortul de aparare colectiva sau in vederea punerii lor la dispozitia NATO.

Rusia a reactionat imediat, avertizand ca Romania trebuie sa fie constienta de "responsabilitatea" si de "consecintele" suplimentarii efectivelor NATO pe
teritoriul sau, avertiza atunci Ministerul rus de Externe, catalogand drept "periculoase" actiunile Aliantei Nord-Atlantice.

"Consolidarea fortelor NATO in Europa de Est este un pas fara precedent, care incalca toate acordurile existente", a declarat Aleksander Lukasevici, purtatorul de cuvant al Ministerului rus Externe, potrivit Mediafax.

Premierul Victor Ponta a replicat pe Twitter: Guvernul este foarte constient ca deciziile sale sunt cele mai bune pentru Romania si parteneri. "Un raspuns fff clar - DA, suntem constienti ca deciziile noastre sunt cele mai bune pt Romania si partenerii nostri!!", a scris primul ministru pe Twitter.










10987 vizualizari
  • +46 (54 voturi)    
    ... (Miercuri, 8 aprilie 2015, 17:08)

    dragos234 [utilizator]

    In loc sa se mire ipocrit de ce sunt baze americane in Romania, mai bine ar da inapoi Basarabia pe care au furat-o acum 200 de ani.
    • +28 (36 voturi)    
      rusii au devenit mai guralivi (Miercuri, 8 aprilie 2015, 18:36)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

      taman dupa plecarea lui base de la cotrocesti.\
      actualul adapostit la cotrocesti, her klauz, tace precum ghitza in papusoi.
      base ar fi ripostat taios.\

      nu Romania strica echilibrul in balta numita marea neagra. asta s'a intamplat odata cu ocuparea crimeii, condamnata de intreaga comunitate internationala.
      echilibrul este stricat de intarirea flotei rusesti dn m. n., de tzintele rusilor in sudul ucrainei.
      normal este ca nato sa aiba un port de sprijin la m. n. si o fortza de prima reactie in tzarile de frontiera: balticii, polonia si ro.
      deasemeni, turcia trebuie inclusa in orice plan de aparare in estul ioropii, in special la marea neagra.

      cineva tre' sa le dea peste bot la latraii lui putina.
      dar vai, cine ?! herr klauz e prins prin madeira, dottore e prins cu tva uil. :)
      la externe dorm cu totii. nici macar de urmaritu' penal refugiat la buda, n'au timp sa se ocupe.
      cat de dusa, e dus. bine.
    • +23 (25 voturi)    
      plus... (Miercuri, 8 aprilie 2015, 22:18)

      Irizat [anonim] i-a raspuns lui dragos234

      ...tezaur, bucovina, despagubiri pt. jaful facut prin SOVROM-uri, mortii din puscarii, canal, viitorul tarii furat pt. generatii, si pt. ciuma comunista injectata pana in ultima celula a acestui popor.
      Puie Mutin!
      • +4 (6 voturi)    
        DEX : ..... (Joi, 9 aprilie 2015, 9:35)

        novator [utilizator] i-a raspuns lui Irizat

        .....FASCÍSM s. n. Ideologie apărută în Europa după Primul Război Mondial, caracterizându-se prin naționalism extremist, misticism, violență, cultul forței, intoleranță față de alte partide, promovarea rasismului etc.; regim politic instaurat pe baza acestui curent.

        Este descrierea exacta a putinistanului asa ca, ce pretentii poti avea de la niste fascisti ?
        • +5 (5 voturi)    
          dughin egal gobbels (Joi, 9 aprilie 2015, 9:41)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui novator

          atat la vorba cat si la port
  • +45 (53 voturi)    
    Si ce vrei bah mujicule (Miercuri, 8 aprilie 2015, 17:37)

    Locke Lamora [utilizator]

    Sa va plimbati voi ciubotele liber fara a avea oponenti???
    • +19 (21 voturi)    
      mujicii or sa raman in ciubotele goale (Miercuri, 8 aprilie 2015, 22:26)

      Irizat [anonim] i-a raspuns lui Locke Lamora

      Cu Iranul se pare ca se ajunge la o intelegere, scapa si americanii de un pietroi, plus ca baga si iranienii petrol in piata.
      Negocieri cu Turkmenistanul (cu garantii militare impotriva mujicilor) pt. conducte prin sud, balticii se scot cu gaz lichefiat, polonezii lucreaza si ei la asta.
      Petrolul este la 55$ (de la proiectiile rusesti de 110-120$) si cu revarsarea care se anunta, o sa mai scada...dupa cum ziceam raman mujicii in ciobotele goale.
      Fara bani, se duce dracu' si aparatu' represiv, si ala de propaganda, oligarhii o sa-i dea un sut un cur piticului sa-l zboare de la Kremlin, o sa-si mai ia zborul niscaiva republici (cap de pod cecenii si ceva siberieni - astia din urma deja pusi pe separatisme de anu' trecut "ca noi cu resursele noastre pompam bani in Moscova si nu primim nimic in schimb") si cam asta fu'..."konet Mujichistan!"
  • +48 (54 voturi)    
    Rusia neutră (Miercuri, 8 aprilie 2015, 17:38)

    trotuar [utilizator]

    "Este evident ca Rusia nu reprezinta nicio amenintare nici pentru Romania si nici pentru o alta tara", a sustinut Lukashevici.

    Nici nu există trupe rusești în Moldova Georgia sau Ucraina.

    România ar trebui să rămână în fundul gol. Nici o amenințare de la Putin.
    • +14 (14 voturi)    
      asta e (Miercuri, 8 aprilie 2015, 20:48)

      giigi [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

      un fel de gluma subtila, ruseasca, gen radio erevan.
      da, este adevarat ca rusia nu ameninita nici o alta tara, dar dupa stiinta rusiei, restul lumii e compusa din viitoare gubernii rusesti, tarii straine existand doar pe Luna si pe Marte.
  • +45 (49 voturi)    
    Foarte bine (Miercuri, 8 aprilie 2015, 17:38)

    gigiK [utilizator]

    Rusia nu e o amentintare pana cand se hotaraste sa mai ia o bucata dintr-o tara. Ar fi cam nasol ca acea tara sa aiba aliati sa o apere
  • -31 (55 voturi)    
    Asta da noutate! (Miercuri, 8 aprilie 2015, 17:48)

    Andradda [utilizator]

    Romania - cap de pod!
    A fost vreodata altfel?
    Indiferent ca vorbim de imperiul roman, de ostrogoti, vizigoti, dizigoti, mongoli sau hantatarii lui peste, si care-or mai fi fost, otomani sau rusi, Romania a fost mereu cap de pod. In vreme ce occidentul isi vedea de serate princiare si de incoronari.
    Cand au ajuns turcii la Viena , a fugit occidentul ca potarnichiile si s-au inmultit prin Spania, Franta si Portugalia, apoi au venit cu hartii princiare si au pus mana pe Balcani, ca asa era scris in docomentele lor..
    Dupa ce si-a umflat rusul muschii, Romania a fost inca o data "moneda de schimb".
    Cand citesti ineptiile jurnalistilor de astazi iti vine sa-ti anulezi contul la internet.
    Buh!
    • +30 (38 voturi)    
      mai citeste istorie (Miercuri, 8 aprilie 2015, 18:02)

      Doru Dragan [anonim] i-a raspuns lui Andradda

      Turcii au ajuns la Viena trecand pe la Belgrad si Budapesta, nu prin Tarile Romane. La portile Vienei s-au oprit si au dat inapoi. Occidentul nu "a fugit ca potarnichile" ci i-au infruntat si i-au respins pe turci. Mai ia si studiaza sau macar uita-te la Soliman Magnificul :)
    • -11 (29 voturi)    
      Postacimea la raport (Miercuri, 8 aprilie 2015, 18:16)

      Andradda [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

      vai de Romania, cu asemenea idioti
      • +12 (12 voturi)    
        e OK sa te uiti in oglinda (Miercuri, 8 aprilie 2015, 23:21)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

        da' sa si vorbesti cu cel din oglinda... deja-i un pic deplasat.
      • +1 (1 vot)    
        sunt convins (Joi, 9 aprilie 2015, 11:11)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

        ca te-ai uitat in oglinda inainte de face postarea.
    • +2 (2 voturi)    
      Ce tare ! (Joi, 9 aprilie 2015, 10:30)

      Werwolf1 [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

      Ai invatat istorie cu activistu' de partid?
  • +44 (52 voturi)    
    Ei saracii nu prezinta nici o amenintare! (Miercuri, 8 aprilie 2015, 17:48)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Este drept au masacrat Georgia, au masacrat Ucraina, dar saracii nu reprezinta nici o amenintare! Finlanda se intareste militar de nebuna, la fel si Letonia, Lituania si Estonia, la fel si Polonia, rusii sunt cel mai pasnic popor din lume!
  • +37 (43 voturi)    
    ... (Miercuri, 8 aprilie 2015, 18:00)

    rocknum [utilizator]

    si alternativa care ar fi?
    sa iesim din nato ca sa ajungem la mila rusiei nu?
    pffff
    bun targ... de ce oare n-om fi facut noi asta mai de mult... acum ne-am lasat pacaliti de nato si ue :(
  • +21 (27 voturi)    
    Aici au dreptate (Miercuri, 8 aprilie 2015, 18:11)

    Close [utilizator]

    Romania este un cap de pod pentru NATO in regiune. Si este o tara oportunista, ca oricare alta. Asa ca inteleg de ce Rusii se simt cu sula in coaste cand inamicul lor numarul 1 e pe la granite.

    Dar au ales un mod prost sa-si arate coltii. Au facut galagie, au antagonizat si au calcat in picioare tara care era mai la indemana.

    Nu as zice ca au iesit deasupra din toata treaba asta, cu toate amenintarile lor. La ei nimic nu merge in mai bine si nu e ca si cum totul ar merge brici deci isi permit sa mai stagneze un pic.
  • +36 (42 voturi)    
    Cit tupeu pe ei!! (Miercuri, 8 aprilie 2015, 18:15)

    Cetatean97513 [utilizator]

    Adica ei incalca suveraniatea unei tari invadind-o si tot ei se pling?
    Sa spunem ca am incalcat noi reguluile...problema e ca ei le-au incalcat primii si ca ce au incalcat ei s-a soldat cu SUTE DE MORTI !!!
    TOATE tarile de linga Rusia sint cap de pod!.

    Asa ca lasa-ne cu gogosi pentru prosti... du-te sa cinti la alta poarta (a Greciei?:))
  • +27 (35 voturi)    
    "mentinere a stabilitatii"!!! (Miercuri, 8 aprilie 2015, 18:17)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Si ma rog frumos despre care "mentinere a stabilitatii" in regiunea Marii Negre vorbesc baietii astia de la Moscova, cand Crimea a fost deja anexata, iar in S-E Ucrainei Rusia organizeaza, finanteaza si doteaza militar separatistii?
  • +29 (35 voturi)    
    FASCISTII RUSI (Miercuri, 8 aprilie 2015, 18:20)

    bob69 [utilizator]

    Saracii fascisti Rusi, se simt amenintati la ei in cartier, unde ei au voie sa faca legea...daca vrei sa te aperi de FASCISMUL RUS, inseamna ca devii agresiv.... mama lor de FASCISTI RUSI...!!!
  • +28 (32 voturi)    
    Truisme (Miercuri, 8 aprilie 2015, 18:22)

    Peredhil [utilizator]

    Soarele rasare de la rasarit,apune la apus,apa e uda si Romania e cap de pod NATO.Odios.Pentru,ca,nu-i asa,statutul de membru al unei aliante iti interzice stationarea fortelor de lupta ale numitei aliante pe teritoriul national.Dar stai-Romania e membru NATO,deci fortele de lupta ale armatei romane sunt forte NATO,deci stationarea lor pe teritoriul romanesc incalca flagrant____(completati numele unui tratat convenabil).Ce sa zic,mi se pare corect.Credeti ca repozitionarea lor in,nu stiu,sa zicem Republica Moldova sau regiunea Bugeacului ar mai reduce din aceasta incalcare strigatoare la cer?
    Si,da,"Este evident ca Rusia nu reprezinta nicio amenintare nici pentru Romania si nici pentru o alta tara".Dureros de evident ar putea zice unii....
  • +34 (38 voturi)    
    Rusia deja a transformat Crimeea (Miercuri, 8 aprilie 2015, 18:22)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    intr-un cap de pod.

    Deci SUA si NATO doar reactioneaza la ce face Rusia.

    Astept postacii rusi, sa-si dea in petec din nou.
  • +32 (36 voturi)    
    rusnacii (Miercuri, 8 aprilie 2015, 18:29)

    RTK [utilizator]

    Fierb rusii astia cand vad ca pierd influenta in zona.
    Asa va trebuie mujicilor.
  • +29 (33 voturi)    
    Pe bune (Miercuri, 8 aprilie 2015, 18:31)

    AdiSto [utilizator]

    De ce trebuie sa ne pierdem timpul cu declaratii din astea ?
    "Este evident ca Rusia nu reprezinta nicio amenintare nici pentru Romania si nici pentru o alta tara"
    Nu, Rusia nu, doar referendumurile pazite de "voluntari".
    • +2 (2 voturi)    
      De ce oi fi tu indaratnic (Joi, 9 aprilie 2015, 10:13)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui AdiSto

      Nu pot sa va inteleg. Ai vazut domne, ce amenintari te paste? Pai vrei sa vina omuletii aia verzi si pe la tine? De ce n-oi vrea tu sa fii cuminte si sa te apere Maica Rassia de ei?
      • 0 (0 voturi)    
        Pfoai, m-ai prins (Vineri, 10 aprilie 2015, 14:03)

        AdiSto [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

        Cum pot sterge comentariul ? Pacat de like-uri :))
  • +34 (38 voturi)    
    Jos labele de pe Europa mongolilor! (Miercuri, 8 aprilie 2015, 18:37)

    Dodel540 [utilizator]

    Cata nerusinare la alcoolicii astia notorii...
    Au tupeul sa vorbeasca de capete de pod cand ei isi tin trupe masate in Transnistria, Kaliningrad sau Osetia.
    Jos labele de pe Europa asiaticilor!!
    • +25 (27 voturi)    
      Asta e, astia au nostalgii sovietice (Miercuri, 8 aprilie 2015, 18:00)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

      Le e dor de vremurile cand aveau armata de ocupatie in Estul Europei, le e dor de "davai ceas, davai palton" si de violurile in grup murati in vodca.
      • +16 (16 voturi)    
        sa stii ca le este dor... (Miercuri, 8 aprilie 2015, 22:37)

        Irizat [anonim] i-a raspuns lui Locke Lamora

        Cine e curios sa intre pe youtube pe unde sunt clipuri care se refera la rusia. si sa intre in vorba cu niste rusnaci: super-agresivi, insultatori, poruncitori (unul mi-a poruncit sa-i vorbesc in rusa cand vorbesc despre Rusia! LOL si pt. ca nu m-am conformat - valeu, ce i-a iesit din taste!) si amenintatori (aaa...esti ucrainean, roman, polonez - venim peste voi sa v-o tragem!).
        A avut dreptate generalul Patton: "ma inspaimanta cruzimea care se ghiceste sub spoiala de civilizatie a generalilor rusi. nu ne putem intelege cu ei caci ei vin din stepele mongole si gandirea lor este modelata dupa alte tipare decat cele europene. am luptat cu cine nu trebuia. am distrus un popor deosebit pt. ca s-a lasat condus de un nebun si iata ca astfel am deschis portile europei pt. hoardele mogole."
        • +14 (14 voturi)    
          CORECT - BINE ZIS ! (Miercuri, 8 aprilie 2015, 23:25)

          Raymond [utilizator] i-a raspuns lui Irizat

          cand spui rusia automat te gandesti la : inapoiere,minciuna,crima,hotie,jaf,violuri,propaganda mincinoasa,teroare,comunism,lacomie prosteasca dupa teritorii vecine,spionaj,crime,asasinate,santaje,campioni la alcolism,saracie,etc... - parca tot ce are mai rau fiinta umana - stau pe un ditamai mormanul de bogatii si tot jinduiesc la coaja de paine a vecinului.
          Jignim popoarele din Asia daca ii comparam cu acestia - oamenii aceia au cuvant si respect fata de viata.
          Din surse care cunosc satul rus din nesfarsitele stepe mujicul de rand sta in cizme (NU SE DESCALTA) din toamna pana in primavara cand se dezgheata apa ATUNCI SE MAI SI SPALA,au casele majoritar acoperite cu stuf si un fel de pseudo gard tot din stuf (papura) hrana principal este ce prinde din pescuit si bautura =SAMAGONUL=bautura saracului in rusia,etc traiesc undeva prin sec XVIII- XIX.
          A avut dreptate generalul Patton: "ma inspaimanta cruzimea care se ghiceste sub spoiala de civilizatie a generalilor rusi. nu ne putem intelege cu ei caci ei vin din stepele mongole si gandirea lor este modelata dupa alte tipare decat cele europene. am luptat cu cine nu trebuia. am distrus un popor deosebit pt. ca s-a lasat condus de un nebun si iata ca astfel am deschis portile europei pt. hoardele mogole."
          • +3 (3 voturi)    
            si io care credeam... (Joi, 9 aprilie 2015, 6:58)

            tz3p3s [utilizator] i-a raspuns lui Raymond

            ca te duce cu gandul la ortodoxism - adica credinta cea dreapta.

            Domnu' cu noi... ca cu ei probabil ca e mai putin.
  • +35 (37 voturi)    
    DA´ BINE CĂ MAI AJUNGEM ȘI NOI ”CAP DE POD” (Miercuri, 8 aprilie 2015, 18:37)

    pointless man [utilizator]

    că ”fund de pod” sovietic tot am fostără (și nici astăzi n-am golit încă haznaua lăsată ”moștenire”).
  • +31 (35 voturi)    
    omuleti verzi (Miercuri, 8 aprilie 2015, 18:38)

    ginel [anonim]

    Pai amplasarea de omuleti verzi cu sisteme antiaeriana in estul Ucrainei nu reprezinta o amintare la adresa stabilitatii regiuni?
    Cand o sa-si cumpere si rusi niste politicieni care merita mai mult de 2 banii?
    • -6 (18 voturi)    
      sad but true (Miercuri, 8 aprilie 2015, 19:31)

      Peredhil [utilizator] i-a raspuns lui ginel

      Dar in momentul de fata politicienii rusi sunt mai buni decat multi dintre cei europeni.Combina aratatul biciului (chiar nuclear )cu promisiuni de Fata Morgana-"vai doamne,daca nu v-ati fi dat cu yankeii,poate poate v-ati fi unit cu Moldova',amenintari subtile si linistirea spiritelor pe de alta parte,dar in fond au un plan destul de coerent pe care il urmaresc,nu ca n-ar fi destul de transparent.
      Intre timp,majoritatea politicienilor europeni isi dau cu stangu'in dreptu'ar sta cu fesierii intr-o flotila de barci,daca s-ar putea cu protectia americana si banii rusesti ar fi mirobolant.Unii fac temenele spre Kremlin pe fata.Nu,nu rusii au acum nevoie disperata de politicieni competenti si cu coloana vertebrala
      • +10 (12 voturi)    
        Rusii nici nu au politicieni (Miercuri, 8 aprilie 2015, 19:20)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Peredhil

        Doar o adunatura de badarani care vor sa jumuleasca si sa distruga....niste nesimtiti.
        • +8 (8 voturi)    
          E usor sa ne culcam pe o ureche (Joi, 9 aprilie 2015, 1:23)

          Peredhil [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

          Badarania si nesimtirea,sau orice alte defecte nu exclud capacitatea de a-si urmari consecvent interesele,fermitatea,carisma-pentru unii,lipsa de scrupule,viziunea pe termen lung,capacitatea de a exploata slabiciunile adversarului,etc.
          daca nu-ti plac rusii,dar ii subestimezi,nu faci decat sa le canti in struna si sa te expui la surprize neplacute;asta e valabil pentru orice oponent
          • +5 (5 voturi)    
            uresese este o ruina (Joi, 9 aprilie 2015, 8:58)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui Peredhil

            va fi o ruina, si poate ajunge o ruina plina de radiatii nucleare...
  • +28 (30 voturi)    
    nu cred (Miercuri, 8 aprilie 2015, 18:51)

    baimarean [utilizator]

    ca mor rusii de grija romanilor.
    Altfel, le-as raspunde oricand rusilor cu cuvintele V.Noland: F. O. !
  • +22 (26 voturi)    
    or fi in sedinta? (Miercuri, 8 aprilie 2015, 19:17)

    ilie de la scularie [anonim]

    unde e Mazeta, zizin, pontiac, gutsav...ori sint in sedinta ori or avea liber azi?
  • +13 (13 voturi)    
    Asumare (Miercuri, 8 aprilie 2015, 19:18)

    doni [anonim]

    Poate sa spuna acest domn , ce nu si-a asumat Romania in intreaga ei istorie.
    Se pare ca cel care nu-si asuma raspunderea , striga ca altii nu si-o asuma.
  • +15 (17 voturi)    
    scena unu,dubla 2 (Miercuri, 8 aprilie 2015, 19:21)

    Peredhil [utilizator]

    http://www.economica.net/un-nou-proiect-al-rusiei-rada-populara-a-basarabiei-ucrainene-in-regiunea-odesa_99158.html
    Iar Federatia Rusa remarca despre masurile NATO "absoluta lor neadecvare si redundanta, atat militara cat si financiara".E chiar fain,nu m-as fi asteptat ca Rusia sa se preocupe de bunastarea NATO.As fi curios daca neadecvarea se traduce ca in "neadecvat pentru Rusia" sau "neadecvat pentru NATO " :) Altfel e clar ca doar US&NATO sacrifica stabilitatea regiunii Marii Negre,saracii de rusi nu stiu cum s-o faca s-o pastreze.
  • +13 (13 voturi)    
    aproape de granita Rusiei? (Miercuri, 8 aprilie 2015, 19:55)

    serban [anonim]

    m-am uitat atent pe harta si nu prea vad granita cu Rusia ca fiind aproape :)

    Oare "apropierea de granita Rusiei" se termina unde, la Gibraltar?
  • +11 (11 voturi)    
    Cata ipocrizie! (Miercuri, 8 aprilie 2015, 20:26)

    fane_grija [utilizator]

    Cand a dat Moscova explicatii Romaniei pentru politica ei de securitate si inarmare ca sa fie valabila si reciproca? In ultimii 10 ani Rusia si-a marit de cateva ori bugetul pt aparare si nu a ascuns faptul ca se pregateste pentru un al treilea razboi mondial. Si daca oficialul rus abia acum a aflat ca Romania este in NATO si are aliati inseamna ca a trait in alta lume pana acum. Este evident ca cea mai optima si dorita situatie pentru Moscova ar fi ca Romania sa aiba statutul Ucrainei sau Moldovei, dar alea sunt vremuri trecute. Si este din nou absolut evident ca Romania nu ar ataca un colos nuclear cum este Rusia din proprie initiativa. Romania este insa solidara cu deciziile ce se iau la nivel NATO si UE si isi respecta angajamentele asa cum fac si Polonia, tarile Baltice, Germania, Canada si restul aliatilor ce inteleg ceea ce este evident - Rusia nu-si mai ajunge si vrea din nou sa suga vlaga tarilor din sud-estul europei asa cum au facut vreme de 60 de ani.
  • +13 (13 voturi)    
    da si nu numai (Miercuri, 8 aprilie 2015, 20:32)

    Snitzelvienez [utilizator]

    Dorim un proces de tip Nuremberg pt crimele comunismului de dupa anii 45 unde au murit sute de mii de romani .Vrem ca toate cozile de topor romanesti si de alte etnii ce au condus institutii la acea vreme sa raspunda penal daca mai sunt in viata sau postmortem sa fie condamnati
  • +14 (14 voturi)    
    Russia Today (Miercuri, 8 aprilie 2015, 20:33)

    Klaus_CT [utilizator]

    Daca vreti sa vedeti niste mancatori de rahat profesionisti accesati site-ul Russia Today. Ti-e scarba daca citesti ce articole mizerabile sunt publicate acolo intr-o perfecta limba romana.
    Diplomatia rusa nu este departe de postacii pro rusi.
    • +2 (2 voturi)    
      cozile de topor RT (Joi, 9 aprilie 2015, 23:42)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Klaus_CT

      sunt cei care l au invitat pe dughin prin skype in martie 2015
  • +11 (11 voturi)    
    Raspuns la zZbarleala lui Lukasevici (Miercuri, 8 aprilie 2015, 20:41)

    I.Puscas [anonim]

    Camarad Lukasevici dar oare ocuparea anterioara cu forta armata a Crimeei de catre Rusia si prezenta de trupe rusesti cu armament greu in Estul Ucrainei combatand fortele nationale ucrainene nu sunt niste SALTURI fara precedent, de agresiune militara neprovocata,care calca cu cizmele toate acordurile existente sub egida OSCE si nu numai, creind pericole foarte grave pentru stabilitatea si integritatea teritoreala a statelor din Estul Europei?!!
    Oare aceste tratate au devenit pentru Rusia "simple petice de hartie", ca odinioara pentru un alt dictator care a platit scump pentru aceasta iar statele agresate si amenintate nu au dreptul la masuri de autoaparare individuala si colectiva?!!
  • +12 (12 voturi)    
    Transnistria (Miercuri, 8 aprilie 2015, 20:43)

    special ops [anonim]

    Rusia sa-si ia armamentul si dulaii din Transnistria, spoi sa deschida gura. Go home rusky !
    Sunteti niste ratati ai istoriei, rusnaci belicosi si inconstienti.
  • -12 (14 voturi)    
    daca (Miercuri, 8 aprilie 2015, 20:48)

    xanti [utilizator]

    Pastram obligativitatea stagiului militar si nu faceam praf fabricile de armament eventual importam cate ceva ce nu se facea in romania nu mai aveam nevoie de NATO,cum naiba Ceausescu a stat zeci de ani fara sa fim sub umbrela cuiva si nu ne-a atacat nimeni.
    Construiam de la avioane pana la pistoale semiautomate acum stam la mila americanilor sa ne dea ciurucuri.
    • +8 (10 voturi)    
      Asta se cheama iluzii frumoase (Joi, 9 aprilie 2015, 1:32)

      Peredhil [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Eram in Pactul de la Varsovia.Asta nu ne proteja complet de iubirea sovietica,dar nici oponenti pe fata nu eram.Plus destul de legati de China,cam la cutite cu URSS in perioada aia,careia nu-i strica un pretext de ciondaneala.Din '79 rusii se bagasera in Afganistan si erau pe panta-n jos,nu le mai ardea sa atace un stat aliat al pactului pentru mici derapaje.
      Da,ne-am frecat cu inconstienta industria militara dupa 89.(multumim,democratie originala).Dar stai linistit,ca in orice moment daca isi punea URSS mintea cu noi ne facea arsice,cel mult mai aveam ceva grupri de rezistenta prin munti.Si fix 0 ajutor occidental.
      Date fiind pozitia geografica si situatia demografica a tarii,plus lipsa armelor de descurajare "nu mai aveam nevoie de NATO" e genul de teorie lipsita de orice substanta.
    • +2 (2 voturi)    
      Aoleu, ce basme cu independenta lui nea' Nicu (Joi, 9 aprilie 2015, 15:15)

      v_sile [anonim] i-a raspuns lui xanti

      Nu ne-a atacat nimeni pentru ca nici nu miscam in front. In afara de minima gargara a lui Ceausescu din 68 am fost mucles.

      Da ia sa fii incercat o schimbare reala de regim? De exemplu renuntarea la partidul unic si trecerea la un system pluri-partid, cu alegeri libere? Sau renuntarea unilaterala la tratatul de la Varsovia? Ei, ce se intampla?

      Intreaba-i pe pe cehi, ca ei au trait asta pe pielea lor. Tancuri pe strazi, morti pe strazi, oameni bagati la puscarie si condamnati la moarte sau la ani lungi de puscarie.

      Aia cu independenta era o iluzie: eram sub rusi, chiar fara armata ruseasca in tara, si nu aveam voie sa miscam prea tare in front. Daca miscam, tancurile rusesti era aici si nu intervenea nimeni, pentru ca eram clar in zona de influenta a rusilor si toti stiau asta.

      Cam cum e Ucraina astazi. Rusii sunt acolo cu armata si nu intervine nimeni. Asa am fi fost si noi fara Nato.
  • +8 (10 voturi)    
    Tovarasul Lukashevici spune: (Miercuri, 8 aprilie 2015, 21:05)

    adrian88000 [utilizator]

    "Consolidarea fortelor NATO in Europa de Est este un pas fara precedent, care incalca toate acordurile existente",
    Chiar TOATE acordurile existente ?!
    Nu cumva tov. Lukashevici exagereaza ?
    Poate ar fi mai corect sa incerece sa numeasca macar
    DOUA tratate incalcate. Numele tratatului, litera si paragraful.
    Ca sa intelegem ca e treaz cand vorbeste .
  • +14 (14 voturi)    
    Putin ... (Miercuri, 8 aprilie 2015, 21:41)

    jeje [anonim]

    ... niciodata Romania nu o sa placa un vecin agresor ! Daca exista vreun castig al acestei tari, atat de pe vremea lui Ceausescu, cat mai ales in prezent este faptul ca aproape TOATA tara e constienta de actiunile Rusiei si trateaza Rusia ca pe un pericol, un agresor.
    Actiunile voastre publice, nu fac altceva decat sa ne intareasca dorinta sa ramanem in NATO si mai ales sa fim bucurosi ca avem garantii de securitate din partea SUA !
  • +12 (12 voturi)    
    si apropo acum pt ROmania ... (Miercuri, 8 aprilie 2015, 21:45)

    jeje [anonim]

    ... nu stiu voi cum sunteti dar eu simt nevoia unui PRESEDINTE al Romaniei care sa fie capabil sa raspunda OK Rusiei; In acest moment ... doar sa raspunda.
    Domnule Klaus ... e soare in Madeiera !?
    Ati scris ceva pe acest subiect in ultima carte ?
    Sau il sunam iar pe pensionarul care "nu a reusit" sa obtina "respectul" pe care l-ati obtinut dvs. sa vina si sa ne reprezinte ?
  • -13 (15 voturi)    
    Rușii luptă pentru supraviețuire! (Miercuri, 8 aprilie 2015, 22:54)

    ABC [anonim]

    Rușii luptă pentru supraviețuire! În orașul Sevastopol din Crimeea se află portul care adăpostește flota rusească, acolo este baza unde vin submarinele rusești să se aprovizioneze, pentru reparații. Mi se pare deplasat să li se reproșeze rușilor faptul că au anexat Crimeea. Oare aveau de ales? Evreul miliardar George Soros (omul corporațiilor SUA) este cel care a stimulat cu bani revoltele de la Kiev, astfel SUA a obligat Rusia să acționeze (să pună mâna pe Crimeea).
    La un interviul la CNN, Soroș a admis responsabilitatea lui pentru înlăturarea de la putere a lui Victor Ianukovici, Ucraina:
    "Ei bine, am înființat o fundație în Ucraina înainte de Ucraina să devină independentă de Rusia. Și Fundația a fost rămas activă și a jucat un rol important în evenimentele de acuma" - a afirmat Soroș

    ZAKARIA: First on Ukraine, one of the things that many people recognized about you was that you during the revolutions of 1989 funded a lot of dissident activities, civil society groups in eastern Europe and Poland, the Czech Republic. Are you doing similar things in Ukraine?

    SOROS: Well, I set up a foundation in Ukraine before Ukraine became independent of Russia. And the foundation has been functioning ever since and played an important part in events now.

    Vezi tot interviul de la CNN la:
    http://transcripts.cnn.com/TRANSCRIPTS/1405/25/fzgps.01.html
    • +11 (11 voturi)    
      In estul Ucrainei,tot pentru supravietuire lupta? (Joi, 9 aprilie 2015, 1:36)

      Peredhil [utilizator] i-a raspuns lui ABC

      Nu,la nivel geopolitic e un joc de sah politic,economic,militar.Kremlinului nu i-a placut situatia de moment si a introdus bocancul pe tabla ca piesa suplimentara.Daca lupta cineva pentru supravietuire in acest moment-cam dramatica exprimarea pentru gustul meu-este statul ucrainean care,in cel mai bun caz pierde teritorii,in cel mai rau intra in disolutie.
    • +6 (6 voturi)    
      Pentru Postacul PSD-ist (Joi, 9 aprilie 2015, 9:23)

      Sani [anonim] i-a raspuns lui ABC

      Bre ABC, matale poti sa citezi la fel din Putin...si sa intelegi acel lucru....sau intelegi ce ti se spune la partid?
    • +3 (3 voturi)    
      nu esti (Joi, 9 aprilie 2015, 11:22)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui ABC

      departe de adevar, pentru ca rusii au supravietuit doar prin ocuparea altor popoare (teritorial si economic).
      cata vreme au supt din altii, au supravietuit. acum, sunt in foame.
  • +11 (11 voturi)    
    tovarasi (Joi, 9 aprilie 2015, 2:00)

    cristi_an [utilizator]

    cand vedem inapoi tezaurul?! Basarabia?!
    Si scuze pentru violurile armatei eliberatoare?!
  • +7 (7 voturi)    
    Mai ușor cu vodca... (Joi, 9 aprilie 2015, 5:27)

    Kentt [utilizator]

    că vorbiți prostii și nu mai știți drumul către casă de ajungeți în ograda vecinilor și ziceți că-i a voastră.
  • +5 (7 voturi)    
    Rusofonii PSD & BOR (Joi, 9 aprilie 2015, 7:35)

    Sani [anonim]

    Eu observ ca PSD-ul este pe o pozitie evident anti-americana si implicit pro-rusa!

    Discutiile de sambata aceasta cu un 'amic' PSD-ist, ura sa impotriva americanilor, evitarea cu obstinatie de a critica Rusia, mi-a confirmat inca odata aceasta banuiala.

    Practic, problema lor este ca occidentalii impun reguli a caror respectarea le da mari batai de cap interlopilor PSD-isti.
    De aici pana la povestile din laboratoarele mostenite de la KGB / Iliescu n-a fost decat un pas.

    Iar de BOR.....astia iubesc PSD-ul ca ei le dau bani, ore la scoala, etc....


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă