Ziua NATO in Romania. MAE: Situatia de securitate la nivel international impune ca NATO sa se concentreze asupra dezvoltarii sarcinii sale originare, cea privind apararea colectiva

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 5 aprilie 2015, 10:46 Actualitate | Esenţial

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) afirma, intr-un mesaj transmis cu ocazia celebrarii, duminica, a zilei NATO in Romania, ca, "in 2015, Romania va urmari consecvent intarirea solidaritatii Aliate", apreciind ca "situatia de securitate la nivel international si, mai ales, cea din vecinatatea estica si sudica a Aliantei, impune ca NATO sa se concentreze asupra dezvoltarii sarcinii sale originare, cea privind apararea colectiva".

"Ministerul Afacerilor Externe saluta celebrarea, astazi, 5 aprilie 2015, a Zilei NATO in Romania. Aderarea la Alianta Nord-Atlantica, in aprilie 2004, a reprezentat un moment marcant in istoria tarii noastre, semnificand realizarea unui deziderat major de politica externa, care a beneficiat de intreg sprijinul societatii romanesti. Prin contributiile sale, Romania a participat la misiunile si operatiile Aliate si a adus valoare adaugata in elaborarea politicilor NATO, conturandu-si in tot acest timp un profil aparte in cadrul Aliantei", afirma MAE in comunicatul difuzat duminica.

MAE arata ca "Alianta Nord-Atlantica ramane principalul garant al securitatii Romaniei, iar obiectivul central din perspectiva tarii noastre il reprezinta consolidarea relevantei si eficacitatii NATO, ca pilon fundamental al securitatii euro-atlantice".

"In 2015, Romania va urmari consecvent intarirea solidaritatii Aliate, consolidarea relatiei transatlantice, precum si promovarea in continuare a valorilor euro-atlantice in vecinatate in scopul asigurarii unui mediu de securitate stabil si predictibil. Situatia de securitate la nivel international si, mai ales, cea din vecinatatea estica si sudica a Aliantei, impune ca NATO sa se concentreze asupra dezvoltarii sarcinii sale originare, cea privind apararea colectiva", apreciaza MAE in comunicat.

Ministerul de Externe aminteste, ca elemente de context, ca "in cadrul reuniunii la varf NATO de la Praga din anul 2002, delegatia Romaniei a primit invitatia de aderare la Alianta Nord-Atlantica. Aceasta decizie istorica a reprezentat un moment de referinta, care a marcat trecerea intr-o noua etapa - initierea procesului de negociere".

"Data de 29 martie 2004 a consfintit depunerea instrumentelor de ratificare de catre tara noastra la Departamentul de Stat american, SUA fiind depozitarul Tratatului Aliantei Nord-Atlantice (Washington, 1949), iar la 2 aprilie 2004 s-a desfasurat, in cadrul reuniunii ministeriale Aliate, ceremonia arborarii drapelului tarii noastre la Cartierul General al NATO", arata MAE.

In baza Legii 390/2004, incepand cu anul 2005, "Ziua NATO in Romania" se celebreaza in prima duminica a lunii aprilie, mai aminteste MAE.










1004 vizualizari
  • +4 (6 voturi)    
    Fara NATO ... (Duminică, 5 aprilie 2015, 11:33)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    Separatistii botosaneni si vasluieni ar fi cerut ajutorul mumei Rusia pentru apararea cetatenilor russofoni. Ne faceau harcea-parcea astia! Chiar si in NATO suntem pasibili de a fi atacati dar macar avem ajutor! Democratia romaneasca ar fi fost in continuare "öriginala", Adrian Nastase ar fi candidat la al 5-lea mandat iar Radu Mazare ne-ar fi demonstrat pe un car alegoric ca poate face amor cu 5 adolescente una dupa alta! Cei care ar fi dorit sa faca o afacere sau ar avea alta opinie ar fi ajuns ca Nemtsov atacati de "teroristi".
  • -3 (5 voturi)    
    ziua NATO (Duminică, 5 aprilie 2015, 13:02)

    Gustav555 [utilizator]

    ar fi trebuit sarbatorita ieri, 4aprilie, pentru ca la 4 aprilie 1944, bombardamentele americane asupra Bucurestiului au omorat 3000 de civili.
    Pierderi colaterale?
    • +2 (4 voturi)    
      Interesant (Duminică, 5 aprilie 2015, 16:02)

      Peredhil [utilizator] i-a raspuns lui Gustav555

      Deci rusii s-au comportat ca javrele cu noi pentru ca eram in razboi cu ei-bine,nici ca aliati nu erau mai breji,da' asta-i alta problema.Asta ti se pare justificabilAmericanii ne-au bombardat,fiind in razboi cu ei de asemenea.Asta nu ti se pare justificabil.Un exemplu de consecventa logica.
      • 0 (2 voturi)    
        lauda prietenului Sam (Duminică, 5 aprilie 2015, 18:35)

        Gustav555 [utilizator] i-a raspuns lui Peredhil

        Dacă bine ai observat, aici n-am vorbit de măgăriile rușilor. Asta-i alta poveste, au si ei marile lor păcate.
        Bombardamentele americane au făcut timp de 17 zile peste 5200 de victime, între care femei si copii, si au distrus mii de imobile din București. Vezi ca nu discut de bombardarea instalațiilor petroliere de la Ploiești, obiective strategice in timp de razboi.
        Ma umple însă de scarba obedienta de care dai dovada fata niște jeguri umane care au decis sa asasineze civili in numele democrației si libertății. In mintea ta bombardarea populației civile din București a fost un act de razboi?
        Nicio diferența între ei si clica criminala de la Kiev care a asasinat cu sânge rece peste 5500 de civili din Donbass.
        Iar dupa razboi, in calitate de aliat, România a fost predata cu arme si bagaje lui Stalin si data uitării timp de 50 de ani.
        • +2 (2 voturi)    
          Nu chiar (Duminică, 5 aprilie 2015, 18:52)

          Peredhil [utilizator] i-a raspuns lui Gustav555

          Referirea la utilizarea unei consecvente in logica trecea peste postul de fata.,apeland si la alte posturi de-ale domniei tale,in care demonstrezi aceleasi calitati pe care cu netarmurita marinimie mi le atribui.Difera doar tinta obedientei.
          Bombardarea unei capitale inamice in timp de razboi....conotatiile tactice cred ca ne depasesc pe amandoi.Da' am auzit ca se practica.Nu e scuzabila,dar considerentele umanitare sunt de multe ori trecute cu vederea in conflict.As miza pe faptul ca nu erau doar civili in Bucuresti,asa,din bruma de istorie ce mi-o amintesc.Apropos,nea gergianu' caruia i-am fost predati full option era tot aliat.
          Personal imi plac mai mult borsu' de sfecla decat Macu',rusoaicele mai mult decat americancele-cele pe care le-am intalnit- si vodca bate in majoritatea cazurilor scotchu'.Acu' imi place si sa am posibilitatea alegerii.Stapanii de la rasarit au o problema cu liberul arbitru.Si copacul singur e primul care cade la o vantoasa mai teapana.De aici o tendinta ,sa zicem,pro americana.Obedienta se practica mult mai eficient cu cat sistemul e mai totalitar,iar rusii conduc la capitolul asta.
          Nu in ultimul rand,unul din ingredientele unui dialog decent este prioritizarea analizei discursului,in fata tentativei de caracterizare a persoanei.Asa,de doua copeici...
          • +2 (2 voturi)    
            câteva gânduri (Duminică, 5 aprilie 2015, 22:29)

            Gustav555 [utilizator] i-a raspuns lui Peredhil

            O surpriza plăcuta pe acest site comentariul domniei tale. Aduce putina decenta in mormanul de zoaie cu care ne-au obișnuit mulți dintre cei care postează pe HN.
            Îmi cer scuze pentru termenul folosit, te-a deranjat... Insa același liber arbitru m-a determinat sa adopt o poziție mai degrabă antiamericana decat prorusa sau pro Putin.
            Nu sunt de acord sa ne raportam la evenimente petrecute cu 50-70 de ani in urma. Trăim de 15 ani in secolul XXI iar evenimentele din ultimele decenii au scos la iveală din ce in ce mai mult tendințele hegemonice ale SUA.
            Brzejinski dădea drept cheie Ucraina pentru reașezarea geopolitică a Europei in conformitate cu interesele americane încă din 1994. Intervenția neinspirata, finanțata de catre CIA, in Ucraina nu a dat rezultatele scontate in afara instalării unui regim marioneta. Numai un orb poate susține ca "revoluția" de pe Maidan a fost o manifestare de voința democratica. Reacția rusa a fost, e adevarat, brutala dar, dupa părerea mea, justificata. Istoric, economic sau demografic, Ucraina trebuie sa fie mai aproape de Rusia decat de SUA.
            Astăzi asistam la o escaladare a tensiunilor prin deciziile NATO de a desfășura trupe si tehnica militară in țările estice membre cu încălcarea tuturor acordurilor Rusia-NATO.
            Si aceasta, in condițiile in care Rusia nu a amenințat nicio alta țara NATO.
            De apreciat ca țările europene in marea lor majoritate dau dovada de reținere. Europa unita se va construi si fără SUA iar Rusia va deveni in cel mult 10 ani membru al marii familii europene.
            Hai, ca m-am cam lansat, dar am simțit nevoia sa-mi împărtășesc un punct de vedere cu care ai tot dreptul sa nu fii de acord.
            O seara excelenta...
            • +2 (2 voturi)    
              interesant (Duminică, 5 aprilie 2015, 23:49)

              Peredhil [utilizator] i-a raspuns lui Gustav555

              In primul rand,nivel conversatiei tine un pic de respectul de sine.Arunci cu zoaie,au efect de bumerang.Asadar sunt placut impresionat de posibilitatea desfasurarii unui dialog coerent si politicos.
              Apreciez punctul de vedere.Cu unele parti sunt de acord,cu altele mai putin.
              Nu sunt deloc in masura sa estimez cam cat de mult ar trebui sa mergem inapoi in istorie pentru a intelege evenimentele actuale.Opinia mea e ca exista un lant de cauzalitati suficient de important pentru a nu neglija istoria secolului precedent,fie si in masura in care ne-a fost livrata din diferite surse interesate in promovarea unei anumite interpretari..
              Nu sunt atat de naiv sa cred ca vreo miscare populara de schimbare a unui regim a fost complet libera de influente externe.Ucraina,evident,nu face exceptie.Asistam la un joc extrem de complex,ce implica nu doar SUA si Rusia ci si alti jucatori importanti,cu miza controlului politic cvasitotal.In opinia mea vorbim de o tendinta centripeta,deocamdata la stadiul de blocuri politice si militare.Poate evolua spre metauniuni statale.Sau se poate sfarsi in colaps.Fie vorba intre noi,luand in calcul cresterea populatiei si consumul resurselor,omenirea fie se va uni sub o conducere cat de cat coerenta fie se va canibaliza,intr-un termen destul de scurt la nivelul istoriei.
              Ceea ce ne duce la urmatorul aspect-sub ce model se va intampla asta?Nu vorbesc de excrescentele fanatice,cu tenta islamica,de exemplu.Ar putea fi SUA.+UE eventual.Ar putea fi Rusia+UE eventual.Ar putea fi China care momentan tace si face,dar are avantajul unor resurse umane imense
            • +2 (2 voturi)    
              continuare (Duminică, 5 aprilie 2015, 23:54)

              Peredhil [utilizator] i-a raspuns lui Gustav555

              O Rusie membra a UE,din pacate,momentan e ceva nerealizabil.Admir optimismul pentru termenul de 10 ani,as fi curios ce il genereaza.Atat SUA cat si Rusia privesc de sus parteneriatul cu UE,in special prin prisma capabilitatilor militare.Plus ca UE da dovada de maxima incoerenta pe o seama de probleme importante,ceea ce reduce sansele de a fi privita ca partener egal.De asemenea personalitatea lui Putin,sub nici o forma nu ar permite integrarea Rusiei in UE si tratarea ca partener egal.E genul ce nu imparte puterea.
              Ceea ce ne conduce la aspectul urmator.Tarile din estul Europei practic au sarit in bratele NATO dintr-o teama fata de Rusia..Ca o nota personala,desi am si stramosi rusi,ai mei provin din Bucovina de Nord.Doua refugii si haituiala din 1945 iti sterg apetenta pentru politica ruseasca fata de vecini.Aceasta retinere fata de rusi-ca stat nu ca indivizi-a fost transmisa la nivel atavic,la unii mai mult-noi,Polonia,la altii mult mai putin-bulgarii de exemplu.
              Interesant e ca,strict pragmatic,Rusia ar avea mai mult de castigat prin apropierea fata de Occident,cu care impartaseste mai multe valori decat,sa zicem,cu vecinii din sud.Cred ca singurul obstacol,inainte de Putin,a fost ideea de a primi indicatii de la americani,ce nu le pica deloc bine.
              Din pacate,reactia NATO este mai curand de raspuns.Rusii AU amenintat mai multe state membre,ultimul episod fiind cel cu navele daneze.Pe baze strict pragmatice,suntem sub auspicii de razboi rece redivivus,cu Rusia adversar declarat in doctrina ei.In acest context,nu mai pot critica la modul serios excesele politicii americane-care exista,intrucat optiunile sunt foarte putine.Este,evident dreptul fiecaruia sa incline intr-o parte sau alta.Consider ca in acest moment interesul Romaniei-al carui cetatean sunt,in cele din urma,coincide intr-o masura mult mai mare cu politica SUA si,implicit NATO.Chiar nu imi place sa ma intreb ce s-ar fi intamplat acum daca nu eram membru al aliantei.
              O seara excelenta de asemenea.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version