UPDATE Roman rapit de indivizi inarmati in Burkina Faso, in apropiere de granita cu Mali/ Ministerul de Externe a activat o celula de criza

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 4 aprilie 2015, 19:09 Actualitate | Esenţial

Mina Tambao, Burkina Faso
Foto: Google Maps
Indivizi inarmati au rapit, sambata, un agent de securitate roman de la o mina de mangan din nordul statului african Burkina Faso, in apropiere de granita cu Mali, anunta Reuters. Potrivit directorului companiei care administreaza mina si unei surse din domeniul securitatii, cinci indivizi inarmati l-au rapit pe roman dupa ce au atacat o patrula de securitate pe care acesta o conducea. Soferul romanului si un jandarm care le asigura protectia au fost raniti.

Incidentul a avut loc la proiectul minier Tambao, care este administrat de Pan African Minerals, o subsidiara a companiei Timis Corporation detinute de Frank Timis. Timis este un om de afaceri cu cetatenie romana si australiana, care locuieste la Londra si are investitii in Africa de Vest, in special in petrol si minerit.

Mina se afla in nord-estul Burkinei Faso, aproape de frontiera cu nordul Mali.

"A fost un atac asupra uneia dintre patrulele noastre", a declarat Souleymane Mihin, directorul din Burkina Faso al Pan African Minerals. "L-au rapit pe romanul care conducea patrula. Soferul a fost ranit la picior. Un jandarm a fost ranit grav", a relatat el.

O sursa de securitate burkinabeza a precizat ca cei cinci indivizi inarmati implicati in atac s-au indreptat spre granita cu Mali, aflata in apropiere, dupa ce l-au rapit pe roman.

Incidentul a avut loc in cursul dupa-amiezii si au fost organizate echipe in Burkina Faso pentru a-l cauta pe barbat, a mai spus sursa. Nu a fost clar de unde au venit atacatorii.

Nordul Mali este impanzit de islamisti inarmati, rebeli separatisti si bande criminale. In trecut, cetateni straini rapiti au fost dusi in zonele desertice din nordul Mali si ulterior eliberati in schimbul unor rascumparari.

Cu toate acestea, surse din industria mineritului au declarat de asemenea ca incidentul ar putea fi legat de faptul ca Pan African Minerals a avut relatii tensionate cu comunitatea locala din zona minei.

UPDATE 2: Potrivit Agerpres, site-ul info-afrique.com, care isi citeaza corespondentul in Burkina Faso, confirma rapirea unui european - Gherghut Lulian, de origine romana, avand si cetatenie franceza.

Site-ul citat scrie ca atacul a fost scurt dar premeditat, fiind perfect organizat.

Potrivit martorilor, un jandarm care a incercat sa intervina a fost ranit de atacatori inarmati cu AK 47 Kalasnikov.

Mina de mangan este in flacari si au fost distruse partial vehicule de transport, mai noteaza Info-Afrique.

Publicatia citata precizeaza ca cei doi raniti ar fi fost trimisi de urgenta la Ouagadougou pentru a fi operati. Ei sunt un reprezentant al minei si un sofer. Fortele de securitate din Burkina Faso au confirmat atacul.

Atacatorii ar fi rebeli tuaregi afiliati la Al Qaida in Maghrebul Islamic.
Odata ce atacul a fost comis si francezul Gherghut Lulian a fost rapit, atacatorii au fugit spre Mali la bordul a trei Toyota si nu au putut fi interceptati sau localizati, precizeaza Info-Afrique.

Este de asteptat ca Franta, prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe, sa faca un anunt asupra rapirii, adauga Info-Afrique.

UPDATE 1: Ministerul de Externe a activat celula de criza in privinta rapirii unui roman in Burkina Faso
    
Ministerul Afacerilor Externe (MAE) s-a autosesizat in privinta rapirii unui roman in statul african Burkina Faso, activand o celula de criza, precizeaza un comunicat MAE, citat de Agerpres.

"Imediat ce informatiile au fost cunoscute de autoritatile romane, ministrul Afacerilor Externe a activat celula de criza, care s-a reunit deja in vederea analizarii tuturor informatiilor si pentru adoptarea masurilor specifice. Au fost trimise instructiuni catre toate misiunile diplomatice din zona. Institutiile care fac parte din celula de criza sunt in contact permanent", se arata in comunicatul MAE.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
7161 vizualizari
  • -11 (31 voturi)    
    Inteligenta rara (Sâmbătă, 4 aprilie 2015, 19:58)

    A78 [utilizator]

    Cat de inteligent sa fii sa mergi ca paznic in Burkina Faso ? Asta e din Vaslui ...
    • +2 (2 voturi)    
      inteligenta (Duminică, 5 aprilie 2015, 0:31)

      Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui A78

      Adica? Ce are de a face inteligenta cu asta? Daca a mers la cateva mii de km de tara lui, sa lucreze intr-un mediu strain si sa se descurce facand asta, vorbind probabil cel putin o limba straina, probabil e suficient de inteligent.
      Tu ai impresia ca bani se fac doar in tarile bogate sau ca doar cei care merg in tari mai bogate decat Romania sunt inteligenti?
      • +2 (2 voturi)    
        Daca ai sti... (Duminică, 5 aprilie 2015, 15:17)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

        Daca ai sti citi romani sint si prin Africa de vest, imprastiati ca faina orbilor, sa caute de munca...
        Si nu numai muncitori ci si tehnicieni, ingineri, chiar manageri, tot "multumita" guvernului de la care tot asteptam cele 1 milion locuri de munca....
    • +2 (4 voturi)    
      S-a dus... (Duminică, 5 aprilie 2015, 10:14)

      rcb [utilizator] i-a raspuns lui A78

      .. la munca! Nu facea nimic ilegal, nu s-a dus de dragul aventurii. S-a dus sa-si castige traiul ca multi altii. N-a avut norocul tau sa frece menta si sa comenteze pe HN. Probleme?
  • -5 (27 voturi)    
    Celula de criza pentru un mercenar? (Sâmbătă, 4 aprilie 2015, 22:07)

    GRadu007 [utilizator]

    Asta e treaba lui Aurescu, sa activeze celule de criza pentru mercenarii lui Frank Timis?

    Ce daca tipul e roman? L-a trimis acolo guvernul Romaniei? S-a dus din proprie initiativa, sa faca bani.

    Sa-si activeze Frank Timis celulele de criza.

    Ori a ajuns guvernul Romaniei sa-l slugareasca pe aventurierul Frank Timis?
    • +5 (23 voturi)    
      Serios ? (Sâmbătă, 4 aprilie 2015, 23:33)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui GRadu007

      Dupa mintiuca ta ar trebui ca guvernul sa se preocupe doar de bugetarii rapiti de teroristi ?

      Ce importanta are ca era mercenar ? Soldatii nostri din Irak sau Afghanistan nu sunt tot mercenari ?

      Daca era angajatul lui Becali era la fel de rau ?

      Daca o rapeau pe sora-ta care lucreaza pentru un patron de care tie nu-ti place ar fi facut vreo diferenta ?

      E cetatean roman ///, ar fi fost grav daca nu ar fi format o celula de criza.

      Mai ganditi-va inainte sa postati toate cretinismele.

      M-am saturat de toti hippiotii anti Rosia si anti Pungesti.

      N-ar da norocul peste noi sa va rapeasca cineva pe toti...
      • +2 (4 voturi)    
        mercenari (Duminică, 5 aprilie 2015, 0:26)

        Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui HP

        Nu, soldatii nostri din Irak sau Afganistan (cu h ein engleza) nu sunt mercenari.
        Ei reprezinta acolo statul roman care si-a luat angajamentul de a participa la o misiune internationala. Mercenari ar fi fost daca ar fi luptat pentru un al stat sau o organizatie.

        Mergi la dictionar si clarifica-ti termenii.

        In rest de acord cu ce zici. Statul roman trebuie sa apere pe toti cetatenii sai.
        • 0 (2 voturi)    
          ONU nu este organizatie? (Duminică, 5 aprilie 2015, 15:20)

          IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

          Parca sub steagul ei luptau. Ca Romania nu a declarat razboi insurgentilor afgani...
      • +5 (5 voturi)    
        Maistre, (Duminică, 5 aprilie 2015, 6:00)

        GRadu007 [utilizator] i-a raspuns lui HP

        In spitalele din Romania se moare cu zile si politicienilor putin le pasa.

        Pensionarii romani crapa de foame si pe politicienii romani in Mercedesuri blindate ii doare in...

        Copiii sint sfirtecati de ciini in centrul Bucurestiului si pe politicienii in Mercedusiri blindate...

        Salariatilor le fura statul roman (politicienii in Mercedesuri blindate) 80% din banii cistigati prin munca cinstita.

        Restul de bani cu care ajung acasa sint taxati singeros de statul roman (politicienii in Mercedesuri blindate) la fiecare cumparatura.

        Intreprinzatorii care muncesc de le ies ochii din cap sint tratati ca niste potentiali banditi de statul roman (politicienii in Mercedesuri blindate) si unul cite unul isi ia lumea in cap plecind cit mai departe de politicienii romani in Mercedesuri blindate.

        Politicienii romani in Mercedesuri blindate trec zilnic pe linga cersetori si oameni fara adapost si nici macar nu ii baga in seama.

        Dar, cind apare cite un caz d'asta puternic mediatizat, cu impact emotional, politicienii romani in Mercedesuri blindate sar ca hienele pe ocazie, cu toata ipocrizia si demagogia de care sint in stare. Nu ca le-ar pasa lor de baiatul luat ostatec.

        Despre asta e vorba in propozitie.

        Daca nenorocitul ala ar fi crapat de foame in Romania sau ar fi fost omorit de masina unui senator pe trecere de pietoni, ipocritii si demagogii politicienii romani in Mercedesuri blindate nici nu l-ar fi bagat in seama.
      • +1 (5 voturi)    
        Serios? (Duminică, 5 aprilie 2015, 8:37)

        cenzuratul [utilizator] i-a raspuns lui HP

        Serios? Trebuie sa iti zic care e diferenta intre un soldat al armatei romane care lupta in Afganistan si un cetatean roman, angajat al unei firme private straine, care lucreaza in strainatate?!

        Soldatul roman serveste un interes public, a lupta alaturi de aliati e in interesul national al Romaniei (daca vrem sa putem avea pretentia ca si aliatii sa lupte alaturi de noi la nevoie). E obligatoriu ca in cazul lui sa facem tot posibilul sa il salvam. Pentru ca el a fost acolo in interesul nostru comun.

        Dar de ce sa plateasca statul roman milioane de euro despagubire si sa riste viata negociatorilor (vezi cazul generalului italian ucis in timpul operatiunii de eliberare a unor conationali in Irak; ucis, cei drept, de americani, dar asta nu inseamna ca operatiunea n-ar fi riscanta) pentru ziaristi sau agenti de paza?
        Cand el statul roman nu e capabil sa garanteze viata cetatenilor lui, pe teritoriul national? Pai o rascumparare de cateva milioane inseamna cateva zeci de cazuri de cancer rezolvate. Cu ce incepem? Sunt oameni disperati care umbla sa stranga bani pentru operatii ce nu se pot face decat in strainatate si statul roman nu face nicio celula de criza.

        Nu ghinionul/norocul da peste tine daca esti rapit de islamisti la granita dintre Burkina Faso si Mali. Doar se materializeaza un risc de care trebuia sa fii constient. Ghinionul da peste tine cand te imbolnavesti de un cancer, netratabil in Romania, tratabil contra un cost f mare in exterior, iar statul roman nu face pentru cazul tau nicio celula de criza, ci te lasa sa te chinui singur sa strangi bani din donatii.

        Eu nu zic sa-l lasam acolo, hai sa vedem ce putem face, dar daca tu nu intelegi care e diferenta intre obligatiile statului roman fata de un soldat rapit in Afganistan, un bolnav de cancer sau un turist/ziarist/angajat intr-o zona cunoscut mortal de riscanta, a trebuit sa iti explic.
      • -1 (7 voturi)    
        Excelent comentariu! (Duminică, 5 aprilie 2015, 10:15)

        rcb [utilizator] i-a raspuns lui HP

        Pacat ca nu pot sa dau decat un singur plus, subscriu la tot ceea ce ai comunicat.
  • +6 (14 voturi)    
    Acum sansa lui (Sâmbătă, 4 aprilie 2015, 23:21)

    Kepler [utilizator]

    este sa spuna ca e roman pt ca daca spune ca este francez a terminat-o! O alta sansa este sa spuna allah akbar ...
  • +10 (26 voturi)    
    ??? (Duminică, 5 aprilie 2015, 0:05)

    hemostatic [utilizator]

    Cat de paralel si inconstient poate fi cineva sa zica "Ce daca tipul e roman? L-a trimis acolo guvernul Romaniei? S-a dus din proprie initiativa, sa faca bani." ????? Oameni buni, e un roman, cetatean al statului roman, si are exact aceeasi valoare ca unul care sta acasa si comenteaza pe hn. La fel ati vorbi si de rudele voastre din spania sau alta tara? Sau despre cei care au murit in accidentul de masina din Muntenegru?
    ///
    • -4 (16 voturi)    
      Sorry de minus din greseala (Duminică, 5 aprilie 2015, 0:58)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui hemostatic

      Se pare ca pt unii a fi cetatean e un mare mister.
    • +1 (3 voturi)    
      Diferenta (Duminică, 5 aprilie 2015, 13:07)

      DanDare [utilizator] i-a raspuns lui hemostatic

      Voi nu faceti diferenta intre un soldat, fie el si mercenar si un civil.

      Pt. voi e tot una un om inarmat si cu pregatire militara care merge "sa faca legea" in alta tara cu un om care merge intr-o excursie sau intr-o calatorie de afaceri ?

      Baiatul ala cand s-a dus acolo era constient la ce riscuri se expune, sau credea ca doar el are AK si bastinasii se lupta cu prastia ???

      Eu nu sunt de acord ca banii mei sa fie cheltuiti pe actiuni de salvare a unor astfel de specimene, prefer ca suma respectiva sa se aloce pt sanatate sau invatamant.
      • 0 (2 voturi)    
        care mercenari? (Duminică, 5 aprilie 2015, 23:03)

        Lestat [utilizator] i-a raspuns lui DanDare

        Vazand acest tip de comentarii, si cunoscand pe cel rapit, nu pot sa nu remarc rautatea si lipsa informarii inainte de a arunca astfel de cuvinte. Vorbiti de mercenari, dar nu stiti daca persoana in cauza era sau nu inarmata. Stiu ca sunt putine informatii in presa, unele rastalmacite sau neverificate absolut deloc de presa din Romania, insa nu duceti discutiile decat in derizoriu.
  • +7 (19 voturi)    
    Mai, fratilor! (Duminică, 5 aprilie 2015, 0:08)

    Alfabetix [utilizator]

    Aveti un pic de compasiune pentru conationalul nostru!!
  • +1 (7 voturi)    
    "a avut relatii tensionate"? (Duminică, 5 aprilie 2015, 10:31)

    Codruta N [utilizator]

    Mai exact: au incercat sa-si bata joc de comunitatea locala si si-au bagat bocancii acolo, eventual chiar folosind armele!!

    Daca la Rosia Montana, in Romania, tzara care pe vremea aceea (2000 - 2002) candida la UE firma lui Timis si-a batut joc in HALUL acela de comunitatea locala (presiuni de tot felul si instigare la violenta samd.), imi inchipui CE au putut sa faca intr-o tzara din Africa!!

    Oricum: astept cu interes sa vad cum va evolua situatia - si intre timp am sa-i tzin pumnii lui Frank Timis sa dea un faliment bubuitor!
  • +6 (6 voturi)    
    Cetatean francez de origine romana! (Duminică, 5 aprilie 2015, 10:50)

    Garett [utilizator]

    Celula de criza ar trebui sa fie pe Quai d'Orsay de fapt!
    Are cetatenie franceza,lucreaza ca "agent de paza" in Africa...
    Est-ce que vous pouvez dire Legion Etrangere? ;)
  • +4 (8 voturi)    
    celula (Duminică, 5 aprilie 2015, 13:38)

    georghe [utilizator]

    Ar trebui ca Guvernul sa constituie o celula de criza pentru vreo câteva mii de romani care, în timp ce este căutat agentul de pază, nu au ce pune pe masă. A fost agent de securitate, știa ce riscă , altfel se făcea paznic la un spital din Ro.
  • +2 (2 voturi)    
    nume (Duminică, 5 aprilie 2015, 23:17)

    Lestat [utilizator]

    Macar numele puteati sa-l scrieti corect.
  • 0 (0 voturi)    
    Daca e cetatean francez (Joi, 23 iunie 2016, 17:12)

    Lucian_Mares [utilizator]

    ce treaba are Romania?


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri