Rabla 2015 demareaza de 1 aprilie cu producatorii si distribuitorii de masini. Persoanele fizice au alocate 20.000 de tichete

de G.S.     HotNews.ro
Miercuri, 1 aprilie 2015, 8:45 Actualitate | Esenţial

Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor, prin Administratia Fondului pentru Mediu, anunta deschiderea sesiunii de depunere si validare a dosarelor producatorilor, importatorilor de autoturisme si distribuitorilor pentru Programul "Rabla 2015", incepand de miercuri, 1 aprilie 2015, informeaza un comunicat AFM.

Ghidul de finantare pentru Programul "Rabla 2015" a fost aprobat prin Ordinul ministrului Mediului, Apelor si Padurilor nr. 609/2015, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 209, din 30 martie 2015.
In cadrul Programului cu o valoare totala de 200 milioane lei, a fost alocat un numar de 20.000 de tichete pentru persoane fizice si 5.000 de tichete pentru persoane juridice si institutii publice. Tichetele vor fi alocate electronic, in sistemul informatic gestionat de Administratia Fondului pentru Mediu.

Conditiile de participare la Programul "Rabla 2015", precum si documentele pe care trebuie sa le depuna producatorii/dealerii auto pot fi gasite in Ghidul de finantare a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national publicat pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu (www.afm.ro), la sectiunea aferenta Programului. Termenul limita de depunere a dosarelor de validare este 10 aprilie 2015.

Programul destinat persoanelor fizice va demara imediat dupa finalizarea procedurilor de validare a agentilor economici si a contestatiilor.

In urma dezbaterii publice, valoarea eco-bonusurilor acordate in cadrul Programului "Rabla 2015" a fost modificata fata de varianta initiala propusa, aceasta fiind majorata pentru autoturismele cu sistem de propulsie electric hibrid care beneficiaza de tehnologii avansate (de tipul plug-in).

Valoarea eco-bonusurilor este urmatoarea:

a) un ecobonus in valoare de 750 lei la achizitionarea unui autovehicul nou al carui motor genereaza o cantitate de emisii de CO2 mai mica de 100 g/km, in regim de functionare mixt, potrivit mentiunilor inscrise in certificatul de conformitate al autovehiculului nou;
b) un ecobonus in valoare de 1.500 lei la achizitionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid (tehnologii hibrid conventionale);
b) un ecobonus in valoare de 2.500 lei la achizitionarea unui autovehicul nou electric hibrid (tehnologii avansate de tip plug-in).

In continuare, se mentine posibilitatea cumularii a maxim doua eco-bonusuri, cu mentiunea ca aceasta se poate realiza numai intre eco-bonusul "a" si eco-bonusurile "b" sau "c". Valoarea primei de casare a fost mentinuta la 6.500 lei.

"Decizia de modificare a valorii eco-bonusurilor a venit in urma consultarii cu toti factorii interesati de acest program. In urma dezbaterilor, s-a ajuns la concluzia ca este nevoie de acordarea unor eco-bonusuri diferentiate, cu o valoare mai mare pentru autoturismele care polueaza cel mai putin. Consideram ca aceasta decizie reprezinta inca un pas spre un program Rabla 2016 pe care ni- l dorim suta la suta ecologic", a declarat Gratiela Gavrilescu, ministrul Mediului, Apelor si Padurilor.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, va majora, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa va ajunge la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
5120 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    Codoiul (Miercuri, 1 aprilie 2015, 21:55)

    Komentator [anonim]

    De când emisiile de CO2 reprezintă un criteriu al gradului de poluare? Acestea sunt în raport direct cu consumul mașinii (stoechiometria reacției de oxidare bat-o vina) și reprezintă o măsură a consumului de combustibil. Teoretic poți avea și un Trabant cu emisii de CO2 sub 100g/km.
    În plus, această caracteristică se bazează pe o declarație a producătorului, declarație care nu este verificată de către nimeni,
    De aceea cel mai corect ar fi fost să se țină seama de normele de poluare Euro, respectiv să fie „răsplătită” alinierea la cele mai înalte norme curente (de exemplu Euro 6), conformitatea fiind verificată de către RAR pe toată durata de funcționare a mașinii. Da na, producătorul național este Euro 5 și nu putem să-i sprijinim pe alții. În acest caz, Programul nu ar trebui să facă trimitere la Parcul Auto Național ci la Producătorul Auto Național. Nu este rău să încurajezi industria națională dar când o faci, fă-o fără să ambalezi minciuna în poleială și să faci pe fata mare. Rușinică tanti ministru...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi