Petitii si proteste fata de tarife mai mari la metrou si retragerea abonamentului de 62 de calatorii

de I.C.     HotNews.ro
Sâmbătă, 28 martie 2015, 18:23 Actualitate | Esenţial

Metroul din Capitala
Foto: Hotnews
Metrorex a aplicat de sambata cresterea tarifelor, desi a primit peste 200 de petitii si in mai multe zile au fost proteste la metrou, fata de noile preturi si de retragerea abonamentului de 62 de calatorii, care ii obliga pe cei care aveau astfel de cartele sa plateasca in plus 20 de lei, informeaza Mediafax.

Scumpirea calatoriilor cu metroul si retragerea abonamentului de 62 de calatorii, desi au provocat nemultumirea a mii de calatori, se aplica de sambata. Calatorii sunt astfel nevoiti sa plateasca pentru cartela de doua calatorii cinci lei, fata de patru lei.

Pretul cartelei de 10 calatorii a crescut, de sambata, de la 15 lei la 20 lei, iar pentru un abonament lunar nelimitat, oameni care merg cu metroul trebuie sa plateasca 70 de lei, fata de 60 de lei, in timp ce abonamentul de 62 calatorii, care costa 50 de lei, a fost eliminat. Totodata, pretul unui abonament saptamanal cu numar nelimitat de calatorii a crescut de la 20 de lei la 25 de lei, iar cel al unui abonament de o zi a fost majorat de la sase lei la opt lei.

Metrorex anunta, pe 11 martie, cresterea tarifelor pentru calatori, precum si eliminarea abonamentului de 62 de calatorii. In legatura cu aceasta din urma decizie, compania arata ca a fost luata "avand in vedere numeroasele petitii inregistrate la Metrorex in ultimii trei ani cu privire la Abonamentul lunar cu 62 de calatorii, precum si petitiile primite prin Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului, prin care calatorii isi exprimau nemultumirile in ceea ce priveste efectuarea numarului de calatorii in perioada de valabilitate a abonamentului".

Contactati de Mediafax legat de nemultumirile invocate, reprezentantii Metrorex au precizat ca inca nu a fost facuta o statistica privind aceste sesizari, dar ca, odata intocmita, situatia va fi facuta publica.

Pe de alta parte, 200 de petitii au fost inaintate in perioada 10-23 martie, cat timp propunerea Metrorex de ajustare a tarifelor de calatorie cu metroul a fost in consultare publica pe site-ul Ministerului Transporturilor.

Mai multe zeci de persoane au protestat, pe 22 martie, cerand explicatii pentru elimina cartelei cu 62 de calatorii si cresterea tarifelor, in conditiile in care abonamentul cu 62 calatori costa 50 de lei, iar singurul abonament lunar care mai este disponibil este cel cu numar nelimitat de calatorii, al carui pret a crescut la 70 lei.

In mediul online, mii de persoane si-au exprimat dezaprobarea fata de masura cresterii preturilor si in special fata de eliminarea cartelei de 62 de calatorii din oferta Metrorex. Pe Facebook a fost creata pagina "Vrem pastrarea cartelei de 62 de calatorii", cu un eveniment anuntat pentru 1 aprilie, la care si-au anuntat prezenta 22.000 de persoane.

"Metrorex a decis sa nu mai avem nevoie de cartela de calatorii de 62 de calatorii. Noi credem ca e o decizie abuziva. Vrem ca Metrorex sa pastreze cartela de 62 de calatorii, impreuna cu cea care are calatorii nelimitate", se arata pe aceasta pagina.

Totodata, a fost lansata online petitia "Nu scumpiti calatoriile cu metroul si mai ales NU anulati abonamentul de 62 de calatorii- Metrorex", care pana in prezent a strans peste 1800 de semnaturi, pe site-ul petitieonline.net.

"Nu este normal ca preturile sa se poata majora, iar abonamentele sa dispara doar cu ajutorul cuvintelor precum ￯numeroase nemultumiri exprimate de publicul calator￯", se spune in petitie.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
7688 vizualizari
  • +17 (17 voturi)    
    Preturile ca preturile (Sâmbătă, 28 martie 2015, 18:40)

    CititorulComentator [utilizator]

    Problema majora este managementul deficitar.
    • +2 (4 voturi)    
      + costurile pentru companiile de securitate (Sâmbătă, 28 martie 2015, 23:27)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui CititorulComentator

      Da + acei pavalache care sunt pe post de bodyguards si care presupun ca fac gaura la Metrorex.

      Companiile de securitate agreate la metrou, arata publicului un personal ingalat, prost instruit, arogant, nepoliticos, niste gigei, care s-au scos. Netunsi, nerasi, burtosi, obositi, buhaiti de bautura, cu uniformele vraiste, mizere.

      Ma intreb ce statistici are Metrorexul cu privire la treaba pe care o fac gigeii, dincolo de butaforie.
      • 0 (0 voturi)    
        auzi aici revolta (Luni, 30 martie 2015, 9:07)

        tecumseh [utilizator] i-a raspuns lui Clop

        ia sa vedem cum angajezi matale absolventi de filologie pe salariu minim :)
    • +1 (1 vot)    
      si... (Duminică, 29 martie 2015, 12:00)

      The Great Cornholio [utilizator] i-a raspuns lui CititorulComentator

      si calitatea serviciilor. nu m-ar deranja sa platesc mai mult daca as simti ca conteaza. dar sa stau inghesuit ca sardelele la ore de varf sau sa astept uneori 25' un tren la ora 15:00 mi se pare inacceptabil. indiferent de pret.
  • -21 (31 voturi)    
    intr-o capitala europeana (Sâmbătă, 28 martie 2015, 19:18)

    trandafil [utilizator]

    Stiti cat costa un card pentru o zi la metroul din Londra?
    12 lire, adica fix 70 lei, adica fix cat costa un card pentru o luna la metroul bucurestean. Am initiat o petitie online: Vreau sa merg cu metroul, dar sa plateasca altcineva! Nu uitati sa-mi dati un like!
    • +13 (17 voturi)    
      OK (Sâmbătă, 28 martie 2015, 20:02)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui trandafil

      Stii cat e salariul mediu in Londra?
      • +2 (2 voturi)    
        am verificat (Sâmbătă, 28 martie 2015, 23:17)

        e.o. [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

        In jur de 2800-4300 (depinde de zonă) de lire pe luna. Sursa: http://www.cityam.com/206242/where-can-you-earn-most-uk-pay-london-much-higher-any-other-part-uk

        Pe Bucuresti este 2300 de lei: http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-18478008-salariul-mediu-net-septembrie-1-698-lei-firmele-stat-castiga-mai-bine-decat-cele-private.htm

        Concluzia este că poate fi de ~11 ori mai mare dacă vorbim de City of London.

        Pe o lună abonamentul variază între 123-320 lire. Abonamentul general pe Bucuresti este în jur de 12 lire. Avem un factor de 10-26x peste București.
        În concluzie: Londonezii sigur cheltuie mai mult.

        Ce mai, la Timișoara avem prețuri sensibil mai mari față de RATB (foarte aproape de dublu). Eu zic să nu vă mai plângeți :)
      • +1 (1 vot)    
        Pai hai sa vedem... (Sâmbătă, 28 martie 2015, 23:35)

        Pijack23 [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

        Salarui mediu in Londra este aproximativ 17500 lei/luna (brut) [1], iar un abonament pe 1 luna pentru zonele 1-3 costa 875 lei (incluzand tren, metrou si autobuz) [2]. Am ales zonele 1-3 pt ca Londra are o suprafata de 7 ori mai mare decat Bucurestiul. In Bucuresti salariul mediu brut este aprox. 3300 lei [3].

        Daca faceti un calcul utilizand "regula de 3 simpla" veti afla ca echivalentul unui abonament (in Bucuresti) care sa includa metrou + RATB este aprox. 165 lei.

        Surpriza! Tot mai IEFTIN este la noi, raportat la salarii. Abonament RATB 50 lei/luna + Metrorex 70 lei/luna = 120 lei.

        Hai sa nu mai cautam atata de pomana...

        Surse: [1] http://www.cityam.com/206242/where-can-you-earn-most-uk-pay-london-much-higher-any-other-part-uk
        [2]http://www.londontoolkit.com/briefing/travelcard.htm
        [3] http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-18478008-salariul-mediu-net-septembrie-1-698-lei-firmele-stat-castiga-mai-bine-decat-cele-private.htm
    • +7 (13 voturi)    
      Dar cat costa in Mumbai (Sâmbătă, 28 martie 2015, 20:11)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui trandafil

      In Mumbai cat costa? Sau in Lahore sau Hanoj?
    • +8 (14 voturi)    
      Idiocracy (Sâmbătă, 28 martie 2015, 20:21)

      lucianmarin [utilizator] i-a raspuns lui trandafil

      Câți kilometri și câte trenuri are metroul din Londra? Câți kilometri și câte trenuri are metroul din București?
      Ajustează-l la nivelul de trai de 5 ori mai mic (cel puțin) din România și îți vei da singur seama că noile prețuri sunt enorme.
      • +3 (3 voturi)    
        facts (Duminică, 29 martie 2015, 6:06)

        alex31 [utilizator] i-a raspuns lui lucianmarin

        Km de tunel: 406 vs 70
        Calatori pe an: 1.100,00 milioane vs 172,20 milioane
        "Densitate": 2.71 vs 2.46
        GDP per capita (2013): 41.800$ vs 9.500$ (4.4 x)
        Salariul minim pe ora (2013): 9.02€ vs 1.43€ (6.3 x)
        Tarif pe calatorie: 27 lei vs 2.5 lei (10.8 x)
        Pret energie (2013) €\MWh: 0.174 vs 0.132 (1.32 x), datorita lui Ceausescu care a investit puternic in sistemul energetic national
        Pretul garniturilor de tren probabil ca ii avantajeaza pe englezi pentru ca ei le produc.
        Oricum o dam, indiferent cu ce alegem sa facem comparatie, adevarul este ca metroul bucurestean este ieftin. Si singura explicatie rationala a acestui fapt este ca exista multi oameni care cotizeaza pentru un serviciu de care nu beneficiaza. Respectiv cei din provincie (unii dintre ei care poate nici nu au vazut pe viu "metroul''
    • +3 (9 voturi)    
      Desteptule ! (Sâmbătă, 28 martie 2015, 20:42)

      svejk [utilizator] i-a raspuns lui trandafil

      Ce lefuri au in Anglia ?
    • +5 (7 voturi)    
      Si managementul? (Sâmbătă, 28 martie 2015, 20:48)

      CititorulComentator [utilizator] i-a raspuns lui trandafil

      Tot hoti si mafioti ca la Metrorex?
    • +3 (3 voturi)    
      Nu e asa (Sâmbătă, 28 martie 2015, 21:11)

      RichardB [utilizator] i-a raspuns lui trandafil

      Eu vreau sa merg singur in metrou si sa plateasca altul pentru mine. Daca o sa gasesc senatori sa imi pormita asta - ii votez. Daca nu, nu ii votez.
    • +1 (1 vot)    
      like (Duminică, 29 martie 2015, 6:22)

      alex31 [utilizator] i-a raspuns lui trandafil

      Desi fortata comparatia ta, tot mi se pare cel mai pertinent comentariu. Faptul ca ai stans cele mai multe voturi negative imi transmite ceva despre comentatorii de pe net. Telingentii lu' peste prajit, capitalistii lu' mana-ntinsa ...
    • -1 (1 vot)    
      in capitale mai apropiate (Duminică, 29 martie 2015, 9:47)

      lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui trandafil

      Ia si tu Praga, Bratislava, astea au ajuns mai ieftine decat Bucurestiul.
  • +5 (9 voturi)    
    ,,..decizie abuziva..''. Nu mai bine, pana o fi... (Sâmbătă, 28 martie 2015, 19:19)

    EU-74-RON [utilizator]

    ...vara, sa ,,abuzam'' de ,,necalatoriile'' cu metro-ul?...Oare ar mai tine preturile sus?...cerere si oferta, neica!...
  • +14 (14 voturi)    
    Spargeti buba! (Sâmbătă, 28 martie 2015, 19:22)

    obvious [utilizator]

    Problema majora este managementul lasat de capul lui. Metrorex nu este o societate particulara. Metroul nu a fost construit cu fonduri private. Guvernul ar trebui sa intervina si sa protejeze cetatenii afectati. Tacerea asta cu privire la licitatiile trucate, salariile, majorarile pe bilete este semnul NEPASARII GUVERNULUI fata de cetateni!
    Doar demiterea directorului Metrorex nu este suficient pt ce se petrece acolo.
    La fel ca la ASF, Metrorex este un cuib de profitori!
    • +1 (1 vot)    
      Metrorex este un cuib de profitori (Sâmbătă, 28 martie 2015, 23:36)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui obvious

      Cu siguranta + aranjamentele cu cantec pentru companiile de securitate - despre care stim ca majoritatea apartin unor fosti dulai securisti. Presupun ca aceste costuri ale gigeilor bodyguarzi, intra in costurile majorarii preturilor la calatorie.
    • 0 (0 voturi)    
      solutie (Duminică, 29 martie 2015, 6:13)

      alex31 [utilizator] i-a raspuns lui obvious

      Metroul sa fie trecut in subordinea Primariei municipiului Bucuresti pt ca bucurestenii sunt beneficiarii acestui serviciu public. Nu banatenii, nu moldovenii, nu oltenii s.a. Sa vezi atunci tarife ;) Sa nu fiu inteles gresit, sunt nascut si crescut in Balta Alba, Bucuresti, de 10 ani merg constant cu metroul dar nu este corect sa fim milogi si sa ne plimbam cu metroul (si) pe carca celor din provincie.
    • 0 (0 voturi)    
      Metroul a fost construit din banii nostri (Duminică, 29 martie 2015, 9:12)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui obvious

      Ai dreptate, metroul a fost construit pe banii nostri si angajatii sunt platiti tot de acolo. Cetatenii trebuie sa aibe putere de decizie in cadrul Metrorex, nu toti hotii care viseaza la tablourile lui Valcov.
  • +16 (16 voturi)    
    Ati vrut Ponta? (Sâmbătă, 28 martie 2015, 20:59)

    bizonul_nou [utilizator]

    acum mincati ponta zi si noapte de aproape 3 ani.

    si veti minca in continuare in acelasi ritm ca si pina acum cel putin pina in 2016.
    • 0 (0 voturi)    
      Probabil (Sâmbătă, 28 martie 2015, 21:56)

      CititorulComentator [utilizator] i-a raspuns lui bizonul_nou

      Si dupa 2016.
    • +1 (1 vot)    
      Cine a vrut Ponta? (Sâmbătă, 28 martie 2015, 23:46)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui bizonul_nou

      Ponta nu a fost ales de catre romani, in nicio functie de top, dincolo de deputat de Gorj. El a fost agreat intr-o functie, de catre un superior.

      Referendumul din 2012 a fost lovitura de stat a mafiei securiste din Ro.

      Obraznicul carlan a devenit peme pentru ca Basescu a semnat. Un pact de coabitare cu mafia uselista.
  • +1 (1 vot)    
    daca (Duminică, 29 martie 2015, 2:41)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    nu cresc tarifele nu mai au boierii ce fura si pleaca, si e vai de noi, asa a zis ministrul de resort, boierul ioan rus.
  • 0 (2 voturi)    
    Cred ca cei 200 de petitionari (Duminică, 29 martie 2015, 4:59)

    newlook [utilizator]

    Cred ca cei 200 de petitionari fac parte dintre romanii ORIPILATI ca in Atena metroul era gratuit candva...! Sunt convins ca si-ua manifestat indignarea fata de "lenea grecilor" !
  • -2 (4 voturi)    
    fomistilor!!! (Duminică, 29 martie 2015, 5:24)

    x1yz1x [utilizator]

    Asa-s romanii, niste fomisti plangaciosi si c*c*ciosi... cumparati cu card avantaj plasme si smartphone-uri, dar va c**ati pe voi pentru 0.3 Ron/zi in plus la transport.
    La ce va trebuiesc fratioare 62 calatorii cand aveti atatea optiuni?! Aahh vrei sa o introduci si pe soacrata, aham, am inteles acum.. daca ai abonament nelimitat tre sa o astepti 15 min. Ar fi trebuit ca Metrorexul sa aplice acelasi sistem si la 62 calatorii si nu va mai plangeati pe la toate colturile.
    Vi s-au majorat salariile asa ca nu mai milogiti prin mediul online ca nu va vede/aude nimeni! Dar de, asa e romanul, hop si el colac peste pupaza a auzit de pagini de socializare.. offff vai de capul nostru, in ritmul asta o sa fim o tara de ratati in 15-20 ani
    Vant din pupa ca nu va mai suport!
  • +2 (2 voturi)    
    As fi platit dublu pentru metrou DACA (Duminică, 29 martie 2015, 9:05)

    Frankie [utilizator]

    Daca stiam sigur ca metrourile or sa vina mai des si nu o sa mai fii umilit la orele de varf... sa stai ca pestele intr-o cutie de conserve, iar metrourile sa vina la intervale de 10 - 15 minute.

    Nu mersi... prefer sa merg cu masina la munca, chiar daca e mai scump... macar stau lejer pe scaun, ascult muzica, fumez o tigara, beau o cafea, vara racoare, iarna cald etc....
  • 0 (0 voturi)    
    Se poate mult mai bine (Duminică, 29 martie 2015, 13:20)

    Monday14 [utilizator]

    Metroul vine cam odata la 7 minute pe la 7 dimineata (cand pleaca lumea la servici/scoala adica) pe linia galbena. Pe linia albastra merge bine, da e si mereu supraaglomerat, deci si acolo s-ar putea mai bine.

    OK, avem in majoritatea statiilor, daca nu ma insel, acces pentru persoanele cu handicap motoriu. S-a investit, nu zic nu, da se justifica ridicarea preturilor.

    Nu stiu de ce ma incearca senzatia ca se scurg banii si din cauza noilor linii de metrou care acum sunt sub constructie. Stau langa un minunat santier Metrorex, a inceput acum doi ani, a miscat ceva pe acolo, dar estimarile cele mai optimiste zic ca mai avem cam un an de lucrari in fata noastra.

    Si nu mai faceti, va rog frumos, atatea coparatii cu tarile scumpe din Vest. Nu are rost, sunt cu totul alte conditii acolo. Ca nah, daca vreau si eu sa fiu carcotasa atrag atentia asupra faptului ca mijloacele de transport in comun sunt gratuite in Tallinn, Estonia.
  • +1 (3 voturi)    
    renunt la metrou (Duminică, 29 martie 2015, 13:28)

    coloneze [utilizator]

    1. o sa mergem cu RATB/ ceea ce va duce la aglomeratii pe strazi.
    2. as fi de acord cu tipul care compara bucurestiul cu londra, daca nu as stii ca la metrorex e jaf la strada mare. a se vedea recentul scandal cu garniturilie. sa nu uitam ca una doua angajatii metrorex faceau greve.
    din cate stiu prin occident sunt garnituri fara conductori*( poate ne spunde desteptul cu LONDRA).
    3. DE CE atatia angajati? pai e si tatnti aia de la cabina de la punctul de acces. e tanti de da cartele si o multime de paznici pe metrou.
  • 0 (0 voturi)    
    Metrorex: cel mai mare spatiu publicitar din RO (Duminică, 29 martie 2015, 22:07)

    UnNeaCaisa [utilizator]

    In contextul in care ceilalti transportatori (RATB, companii taxi, maxi-taxi) nu au mai modificat preturile de ani buni, Metrorex este singura companie care a scumpit abonamentul lunar cu 100% in ultimii 3 ani.

    Metrorex este, de altfel, si singurul transportator bucurestean care castiga substantial din spatiile publicitare care s-au inmultit, iar reclamele sunt din ce in ce mai intruzive, o data cu avansul tehnologic.

    In acelasi timp, un abonament, indiferent la ce pret astronomic pentru salariile din Bucuresti (un entry-level pe studii superioare e platit de multe ori sub 1.200 de lei) ar ajunge, nu poate fi cumparat cu cardul. In 2015.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri