Ministrul Apararii: Nu suntem de acord cu afirmatia ambasadorului rus la Copenhaga. Scutul de la Deveselu este defensiv

de I.R.     HotNews.ro
Duminică, 22 martie 2015, 14:40 Actualitate | Esenţial

Ministrul Apararii, Mircea Dusa, a afirmat ca Romania nu este de acord cu declaratia ambasadorului rus la Copenhaga potrivit careia toate tarile participante la sistemul antiracheta NATO vor fi tinte ale Rusiei, el subliniind ca scutul de la Deveselu este un sistem defensiv, transmite Mediafax.

Mircea Dusa a fost intrebat de jurnalisti, duminica, in timpul unei vizite la Baza 71 Aeriana de la Campia Turzii, cum comenteaza declaratia ambasadorului rus la Copenhaga potrivit careia toate tarile participante la sistemul antiracheta NATO vor fi tinte ale Rusiei.

"Ministrul de Externe a luat o pozitie pe aceasta declaratie a unui ambasador rus. Sigur, nu suntem de acord cu o asemenea declaratie si inca o data precizez si eu ca sistemul antiracheta de la Deveselu este un sistem defensiv, care vizeaza apararea antiracheta a tarilor NATO", a spus Dusa.

Ministrul de Externe, Bogdan Aurescu, a precizat ca sistemul antiracheta este pur defensiv si nu are nimic de-a face cu Rusia, exprimand solidaritatea deplina cu Danemarca, dupa ce ambasadorul rus la Copenhaga a declarat ca navele daneze vor deveni tinte ale rachetelor ruse daca Danemarca se alatura scutului american.

"Sistemul antiracheta este pur defensiv, asa cum este definit de Carta Natiunilor Unite, si nu are nimic de-a face cu Rusia", a scris, sambata seara, pe Twitter, ministrul de Externe, Bogdan Aurescu.

"Este inadmisibila amenintarea de a folosi forta impotriva unui stat membru NATO", a mai scris Aurescu, exprimandu-si "deplina solidaritate" cu Danemarca, aliat al Romaniei in cadrul Aliantei Nord-Atlantice.

Rusia va considera tinte legitime toate tarile care vor gazdui instalatii antibalistice ale Aliantei Nord-Atlantice, a avertizat ambasadorul rus la Copenhaga, Mihail Vanin, amenintand ca navele militare daneze risca sa fie atacate daca Danemarca se va alatura sistemului antiracheta.

Daca Danemarca se va alatura sistemului antiracheta, care este controlat de Statele Unite, acest lucru va insemna ca navele militare daneze vor fi tinte ale rachetelor nucleare ruse. Este important sa se stie acest lucru", a declarat ambasadorul rus la Copenhaga, Mihail Vanin, intr-un interviu acordat publicatiei Jyllands-Posten.

"Nu cred ca danezii inteleg foarte bine situatia. Participarea la sistemul antiracheta va fi in detrimentul relatiilor dintre tarile noastre. Toate tarile care se vor alatura sistemului antiracheta NATO in viitor vor fi tinte ale rachetelor balistice ruse", a adaugat Vanin.

"Comentariile ambasadorului Rusiei sunt inacceptabile. S-a depasit limita", a reactionat ministrul danez de Externe, Martin Lidegaard, citat de Associated Press.

Si Statele Unite au reactionat dupa declaratiile ambasadorului rus, prin vocea ambasadorului american la Copenhaga, Ruffus Gifford.

"Statele Unite sunt alaturi de Danemarca in condamnarea declaratiilor facute de ambasadorul Rusiei. Astfel de afirmatii nu inspira incredere si nu contribuie la pace si stabilitate", a reactionat ambasadorul SUA, Ruffus Gifford, intr-un mesaj transmis prin Twitter.

Danemarca a acceptat, in august 2014, sa participe cu cel putin o fregata la sistemul antiracheta NATO din Europa, care va include elemente terestre, stationate in Romania si Polonia, si instalatii navale.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
1530 vizualizari
  • +6 (10 voturi)    
    Ce linistit sunt (Duminică, 22 martie 2015, 14:43)

    Raceanu [utilizator]

    deoarece scutul de la Deveselu "nu are treaba cu rusii ". Mai oameni buni , veniti-va in fire .Sigur ca are treaba , de aia l-am facut , suntem o tara libera si avem dreptul sa ne aparam . Ce tot umblati cu fofarlica ? Adica rusii au dreptul sa atace , sa modifice frontere si sa ocupe teritorii ale altor state dupa cum vrea muschiul lor , iar altii sa nu aiba dreptul nici la aparare . Hai ca-i prea de tot .
    • -3 (5 voturi)    
      Pt. Raceanu: (Duminică, 22 martie 2015, 15:44)

      laurentiu [anonim] i-a raspuns lui Raceanu

      Atata rusii, dar mai ales americanii au atacat state suverane si independente fara un motiv plauzibil, in subsidiar singura motivatie a americanilor fiind interesul si profitul . A se vedea: Panama, Iraq, Afghanistan s.a.
      Sa nu uitam ce reactie au avut americanii, atunci cand , rusii au vrut sa amplaseze rachetele in Cuba.
    • +5 (5 voturi)    
      Pt mujic a te apara e act de agresiune (Duminică, 22 martie 2015, 16:01)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Raceanu

      Dar las' ca vine pontiac cu gustav sa-ti explice cum a te apara inseamna a fi coada de topor americana, blabla bla.
  • -7 (15 voturi)    
    Foarte tare! (Duminică, 22 martie 2015, 15:18)

    MC [anonim]

    :)
    Asta suna cam asa:
    Ivan: Ma duc sa ma pis!
    miniStrul Dusa: Nu sunt de acord cu aceasta declaratie.
  • -6 (6 voturi)    
    o sa fi de acord (Duminică, 22 martie 2015, 15:47)

    xanti [utilizator]

    Cand o sa explodeze o nucleara la deveselu bai ministru politruc si o sa moara mii de oameni nevinovati.
    Aveti voi o ambitie cu scutul ala idiot.
  • +4 (4 voturi)    
    Scutul a fost proiectat (Duminică, 22 martie 2015, 16:01)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    sa apere impotriva Iran/Coreea de N. Mai multi generali SUA au zis inclusiv pe RT ca scutul n-are treaba cu Rusia. Deci Rusia foloseste scutul ca pretext pentru actiunile lor agresive.
  • +5 (7 voturi)    
    Suntem grei de cap (Duminică, 22 martie 2015, 17:20)

    istoriograf [utilizator]

    ...si nu intelegem ca pentru sovietici a te apara, inseamna "ofensiv". Rachetele antiracheta, sunt exclusiv sol-aer, au raza mica de actiune si incarcatura explozibila de doar cateva kilograme. Ele nu pot ataca obiective sovietice la sol sau navale, ci sunt destinate interceptarii rachetelor lansate asupra zonei noastre de acoperire. In logica sovietica, asta inseamna ofensiv.
    • -3 (5 voturi)    
      parca corlatenu (Duminică, 22 martie 2015, 19:05)

      jaz [utilizator] i-a raspuns lui istoriograf

      zicea ca rachetele de la deveselu sunt impotriva iranului care nu-i asa e nerabdator sa atace romania.
  • +2 (2 voturi)    
    Nu sunt de acord, inadmisibil... (Duminică, 22 martie 2015, 18:55)

    timp tamp [utilizator]

    Termeni de frică să nu deranjeze pe ruși, ai noștri sunt solidari cu danezii, se fac că nu văd amenințarea la adresa tuturor țărilor care vor găzdui scutl, implicit România. Conducătorii noștri sunt penibili, sunt lași, nu au curajul să condamne ferm declarația belicoasă. Oare la cine făcea referire Maior când vorbea de infiltrare spionilor ruși în țară...?
  • +5 (5 voturi)    
    Si ce? (Duminică, 22 martie 2015, 19:27)

    lis.nc [utilizator]

    Moldova, Georgia sau Ucraina au avut scutul antiracheta? NU, si cu toate astea au avut parte de ''ajutorul fratesc'' a Mujicstanului!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă