RATB vrea sa scumpeasca biletele de calatorie pentru a creste incasarile: Pretul biletului, de 1,3 lei, este cel mai mic din tara

de I.C.     HotNews.ro
Vineri, 27 februarie 2015, 17:36 Actualitate | Esenţial

Autobuz RATB
Foto: RATB
Pretul unui bilet de calatorie in reteaua RATB, de 1,3 lei, este cel mai mic din tara, in conditiile in care traseele deservite in Capitala sunt si de trei ori mai lungi decat in alte orase, iar cresterea la 1,8 - 2 lei, solicitata de institutie, ar resuscita incasarile, spun reprezentantii RATB, potrivit Mediafax.

Conducerea Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) arata, intr-un comunicat, ca ultima majorare a tarifelor a fost aprobata in februarie 2008, prin Hotararea Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB) nr. 7/2008, cand pretul unui bilet a crescut de la 1,1 lei la 1,3 lei cat este si in prezent.

"Trebuie sa semnalam faptul ca tariful din Bucuresti, de 1,3 lei, este mult mai mic decat cel practicat in tara, in conditiile in care traseele deservite de RATB sunt chiar si de trei ori mai lungi decat cele ale altor operatori. Un alt motiv care ne determina sa solicitam o reajustare a tarifului de calatorie il reprezinta influentele economice manifestate in ultimii opt ani, precum si evolutia preturilor, determinata atat de inflatie, de cursul leu - euro, cat si de modificarea frecventa a pretului barilului de petrol pe pietele internationale. De asemenea, suntem nevoiti sa abordam un nou plan tarifar avand in vedere si implicatiile legislatiei aplicabile de la ultima majorare aprobata (de exemplu marirea cotei de TVA de la 19% la 24%, incepand cu luna iulie 2010)", potrivit unui comunicat remis de RATB.

Potrivit RATB, cresterea pretului unei calatorii la 1,8 sau 2 lei ar putea sa "resusciteze" regia "pe partea de incasari".

Reprezentantii RATB mai mentioneaza ca, in Bucuresti, in conformitate cu Hotararea Consiliului General nr. 139/2006, se acorda gratuitati pentru pensionarii cu domiciliul stabil in Capitala.

"In privinta acestei gratuitati, pentru viitor, sunt in calcul mai multe variante, cum ar fi: sa se mentina gratuitatea, dar intr-o forma adaptata la fluxurile de calatori pe perioade caracteristice ale zilei, de exemplu acordarea gratuitatii pentru pensionari in intervalul orar 9.00 - 15.00, cand cererea de transport din partea persoanelor active, aflate in campul muncii, incepe sa scada. De asemenea, ar fi de luat in calcul si acordarea unor carduri de calatorie pentru pensionari, prin care sa oferim un anumit numar de calatorii gratuite, in intervalul orar convenit", a precizat sursa citata.

Reducerea pentru elevi si studenti se acorda in baza Hotararii Guvernului nr. 309/1996 si a Normelor aprobate prin Ordinul Ministerului Educatiei 4055/1996, respectiv a Hotararii Consiliului General nr. 129/1996, conform carora beneficiaza de reducerea de tarif cu 50 la suta elevii si studentii romani din invatamantul de stat, cursuri de zi, elevii si studentii bursieri ai statului roman, care studiaza in Romania. Reducerea se aplica numai in cazul abonamentelor lunare.

Majorarea tarifelor de calatorie cu mijloacele de transport ale Regiei Autonome de Transport se realizeaza numai prin hotarari ale CGMB.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

4710 vizualizari

  • +6 (12 voturi)    
    Masuri (Vineri, 27 februarie 2015, 17:53)

    Soljenitin [utilizator]

    O scumpire a serviciilor era de asteptat, nu s-a facut de ceva vreme. Si masura cu impunerea unui interval orar pentru pensionari este binevenita, la orele de varf la care persoanele active au de calatorit masiv nu ai loc de mosnegi si babe care nu au ce face acasa si se fataie prin oras cu tramvaiul pentru simplul motiv ca este gratuit. Asta nu mai este uz, ci abuz. Totusi, ar trebui schimbata treaba un pic si la capitolul controale: inasprita legislatia impotriva celor care calatoresc fraudulos si sprijiniti legislativ controlorii, acestia sunt legati de maini si de picioare in momentul de fata.
    • +5 (7 voturi)    
      bilete (Vineri, 27 februarie 2015, 18:12)

      Cristian [anonim] i-a raspuns lui Soljenitin

      Si ar trebui sa se ofere posibilitatea achizitionarii de bilete prin sms sau prin aparate in fiecare statie. ieri am mers fara bilet deoarece nu am avut cum sa-mi cumpar, fiind un calator foarte ocazional
      • +1 (5 voturi)    
        sms ratb (Vineri, 27 februarie 2015, 19:01)

        dandan [anonim] i-a raspuns lui Cristian

        dar exista posibilitatea sa-ti mplatesti calatoria prin sms http://www.ratb.ro/sms1.php
        • +4 (6 voturi)    
          da si nu (Vineri, 27 februarie 2015, 19:53)

          Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui dandan

          Poti cumpara doar abonament de o zi, nu ai posibilitatea sa platesti o singura calatorie sau orice alt tip de titlu de calatorie. Nu este ok.
        • +2 (2 voturi)    
          @dandan (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 8:10)

          adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui dandan

          Ultima oara cind am incercat, nu functiona (am incercat si dupa abonament si dupa prepay).
    • +10 (10 voturi)    
      saracii controlori (Vineri, 27 februarie 2015, 18:20)

      Reader [anonim] i-a raspuns lui Soljenitin

      cel mai simplu: blocate toate usile si urcarea coborarea se face doar prin fata. ai urcat, ai aratat soferului abonamentul, treci mai departe. nu, platesti bilet soferului si treci mai departe.

      dar, masura asta nu este aplicabila in bucuresti pentru ca:
      1) nu suntem destul de civilizati incat sa stam la coada si sa lasam lumea sa coboare
      2) la cat de greu vin autobuzele, sa mai sai 10 minute sa urci sau sa cobori ... cam aiurea. daca ar suplimenta nr de autobuze, si ar reduce intervalul, s-ar putea intampla si asta.


      acum, sa revenim la spagari, scuze, controlori. tie ti se pare normal ca pe un student sa-l dea jos din autobuz si sa-l controleze in rucsac mai ceva ca la politie, iar pe ghertoiu slinos cu lant de caine la gat sa-l lase in pace? daca tot vrei putere controlorilor, sa se urca jandarmeria sau politia locala in autobuze si sa aplice amenzi tuturor ...
      • +4 (4 voturi)    
        Controlori (Vineri, 27 februarie 2015, 18:40)

        Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui Reader

        Legal, controlorii nu au voie sa atinga sau bruscheze pe nimeni. In momentul in care fac asta sunt pasibili de reclamatie la politie, judecata, dosar penal si tot tacamul. Ei se bazeaza pe faptul ca oamenii nu stiu asta, de aceea sunt abuzuri si din partea lor. Totusi, o metoda legala de a obliga pe oricine (repet, ORICINE) sa achite contravaloarea calatoriei trebuie sa fie, nu este in regula sa se faca cu bruscatul.
    • +2 (2 voturi)    
      Declar ca am avut tensiune 22. (Vineri, 27 februarie 2015, 23:50)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Securitatea calatoriei: zilele trecute calatoream intr-un tramvai in care s-a urcat un tanar tigan bine facut - drogat sau poate suparat pe viata altora - unul care a urlat pret de 2 statii la toti calatorii ca le ia gatul cu cutitul, ca ii omoara etc, timp in care avea o reactie hyperactiva fizica pe langa urlete, s-a plimbat non-stop dintr-un capat in altul al tramvaiului, urland si amenintand. O violenta teribila pret de 2 statii. [ M-am plasat intr-un hyperspatiu automat, ca sa nu intru in panica precum cei care au coborat intre cele 2 statii, banuiesc ca pentru multi nefiind finalul calatoriei]. Un buton de panica aflat pe bordul soferului/ vatmanului si care sa acceseze primul echipaj zonal de politie, este necesar si camere video in orice mijloc de transport.

      Da, foarte de acord cu un orar pentru pensionari. Calatoresc cateodata intr-o conserva pe 4 roti, in care persoanele in varsta miros grav a pipi, ca sa nu mai vorbim de alte damfuri nejustificate matinal, plus inghesuiala. Nu sunt persoane active si alerte, asadar pot sa beneficieze de gratuitate dupa un orar prestabilit.

      Altceva: curatenia pentru beneficiarii platitori de bilet. Majoritatea masinilor/troleielor/tramvaielor sunt absolut mizerabile. Mizerieeee la greu!
  • +2 (4 voturi)    
    minciuni (Vineri, 27 februarie 2015, 18:13)

    gogu [anonim]

    Ce daca au cele mai lungi trasee din tara? Eu nu circul decat 2 statii prin iancului, altul circula 3-4 statii prin militari samd. Lumea circula in general pe segmente mici, iar faptul ca mijloacele de transport au mereu oameni in ele nu inseamna neaparat ca ei merg de la un capat la altul al liniei, si ca trebuie sa plateasca mai mult.

    Adica, eu sunt de acord sa scumpeasca daca au nevoie, dar sa spuna direct, nu cu baliverne din astea.
    • +2 (4 voturi)    
      Taxare (Vineri, 27 februarie 2015, 18:40)

      Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui gogu

      Taxare pe distanta parcursa - buna idee.
      • +1 (1 vot)    
        pe zone (Vineri, 27 februarie 2015, 19:20)

        Wildschwein_007 [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

        cum e in vest.
      • +1 (1 vot)    
        nu pe distanta ;) (Vineri, 27 februarie 2015, 20:16)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

        ... pe TIMP! Sa existe, ca in marea majoritate a altor orase, taxarea "pe ora" - iar in acea ora sa nu aiba importanta cate mijloace de transport schimbi ;)
        • +2 (2 voturi)    
          Ntz (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 0:16)

          Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          Mai corecta mi se pare taxarea la distanta. Mai ales in traficul bucurestean.
        • +1 (1 vot)    
          @CodrutaN (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 8:14)

          adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          Ai incercat vreodata sa te sui in aceasta perioada in 381 (in Berceni). Ai fi surprinsa sa afli ca uneori nu ai loc in trei masini (ele circulind cam la 8-10 minute). Si dupa aia faci cam 1 ora de la Piata Resita la Universitate.. cam cit timp ar trebui sa aiba biletul incorporat, pe urma sa mai platesc inca o data cursa de la Universitate la Romana ?
  • +3 (7 voturi)    
    SOLUTIE! (Vineri, 27 februarie 2015, 18:34)

    Icewoman [anonim]

    Taxati pensionarii! Asta este solutia!

    Lasati pensionarii sa se plimbe gratuit, mai ales cand nu au nicio treaba in afara sa ocupe mijlocele de transport la orele de varf, cand oamenii raman in statii din cauza lor.

    SOMERII nu beneficiaza de nicio reducere!

    Statul roman a ajuns in ultimul hal de nesimtire la adresa oamenilor care isi cauta disperati un loc de munca. Oamenii astia fara niciun venit sunt OBLIGATI sa plateasca calatoriile RATB, fara sa beneficieze macar de o reducere. Tot ei trebuie sa plateasca asigurari de sanatate, chiar daca nu au vreun venit si nu beneficiaza de servicii medicale.

    PANA UNDE AVETI DE GAND SA MERGETI?

    Este normal sa calculati asigurari de sanatate ca procent din salariul minim pe eonomie, cand omul respectiv nu are niciun venit? DA, pensionarii care nu au muncit niciodata sunt scutriti de toate astea si au un venit asigurat de 400 de lei. Ca sa mearga cu RATB-ul si la mall.

    Sa platim bilete mai scumpe la RATB, mariti si asigurarea medicala, ca sa traiasca trantorii bine! RUSINE!
  • +4 (4 voturi)    
    Mai intai nu mai furati de la RATB (Vineri, 27 februarie 2015, 18:53)

    BobMuller [utilizator]

    Platesc abonament de ani de zile - unde se duc banii astia? In buzunarul cui?
  • +5 (5 voturi)    
    Idee (Vineri, 27 februarie 2015, 19:02)

    Andrei [anonim]

    RATB trebuie sa investeasca mai intai in modernizarea aparaturii de pe mijloacele de transport si in traininguri pentru angajati (controlori, vanzari bilete etc.).

    Pretul reflecta calitatea serviciilor.
    • 0 (0 voturi)    
      Competitor pentru RATB?... (Luni, 2 martie 2015, 20:05)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      RATB-ul trebuie sa aiba un concurent privat, ca sa se modernizeze. Pana nu va apare in oras un competitor privat, metehnele de decenii vor fi doar cosmetizate.

      Eu as prefera sa platesc mai mult pentru acest serviciu, daca am in mod real conditii real decente de calatorie.
  • +4 (4 voturi)    
    Mai reduceti (Vineri, 27 februarie 2015, 19:45)

    rutger [utilizator]

    salariile multor directori si consilieri, mai spalati geamurile si mai curatati trmvaiele, autobuzele si troleibuzele si apoi sa discutam de marirea taxei de calatorie ! Dupa ce au jefuit ratb-ul, prof.dr.primar si slehta au ajuns la fundul sacului si dau iama prin bobor ?? DNA, unde esti ? Pe misei sa-i belesti !
  • 0 (2 voturi)    
    foarte bine!! (Vineri, 27 februarie 2015, 20:25)

    Codruta N [utilizator]

    Nici nu STIU vreo capitala din UE unde transportul in comun sa fie mai mic de 1 euro... de fapt, majoritatea sunt cam la 1,5 si deja in multe locuri deja 1,7 euro! iar in Viena, daca nu ti-ai cumparat bilet dinainte si il iei din mijlocul de transport (au automate) deja acu' vreo 2 ani (cand am nimerit eu ultima data fara bilet, de pe undeva de pe la o statie unde nu ma orientasem bine) era 2,2 euro!
    N-au decat, in Bucuresti, sa-l faca si 3 lei - FOARTE bine ar face!

    DAR!! Sa fie CIVILIZAT!! sa aiba graficul afisat electronic in statii (cu penalizari pentru intarzieri), sa fie CURATE, sa fie mai putina inghesuiala, sa functioneze aerul conditionat... samd...!

    Si sa RENUNTE o data la porcariile alea de "carduri" (o imensa tzeapa!!) si sa bage in statii automate de bilete! Sa bage, ca in orice oras civilizat, diferite variante de bilete, cu reduceri pt. 10 calatorii, pt. 24 h, pt. grup, pt. 3 zile si o saptamana... samd... ;)
    Si sa bage tarife pe ora, nu pe traseu si numar de urcari in mijlocul de transport! si eventual chiar si pe zone!
    • +5 (5 voturi)    
      dar mai stii vreo tara (Vineri, 27 februarie 2015, 21:43)

      gabi [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

      in care salariul mediu sa fie de 400 de euro?
      • -1 (3 voturi)    
        nu (Vineri, 27 februarie 2015, 23:03)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui gabi

        Din cauza asta nici n-am zis sa se faca biletul 6 - 7 lei - ci doar vreo 3, ashaaa... ;)
        • +4 (4 voturi)    
          @CodrutaN (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 8:23)

          adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          Pai ia fa tu pretul biletului procentual. Salariul mediu in Austria este cam de 2600 euro (http://www.statistik.at/web_en/statistics/social_statistics/personal_income/annual_personal_income/index.html) Pensionarii primesc in medie 1500 de euro. Acuma fa tu te rog cu regula de trei simpla, cit ar trebui sa fie biletul in Bucuresti la un salariu mediu de 1200 ron.

          Si dupa aia mai baga-te in seama!

          Weekend placut!
    • 0 (0 voturi)    
      Bucurestiul e capitala spargatorilor de seminte (Luni, 2 martie 2015, 20:08)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Tanti, suntem in Romania, tara lentorii! Ce orare?!... Oroare!
  • +5 (5 voturi)    
    Bilete & Control (Vineri, 27 februarie 2015, 21:29)

    Airborn [anonim]

    In zona in care merg eu cu autobuzul de obicei, de multe ori sunt singurul care valideaza "biletul". Ceilalti se urca bine merci ... si de obicei sunt panicati cand vad ca indrept cardul spre aparatul de validare. Nu prea inteleg de ce ii sperii, intrucat oricum NU am vazut niciodata control pe liniile respective.

    Concluzii:
    -> autobuzul NU e gol si cei de la RATB pot vedea asta ca au camere in autobuz;
    -> totusi se valideaza doar 1-2-3 bilete cel mult.
    -> eu sincer cred ca NU vor sa faca ceva cu controlul si sa incaseze astfel mai multi bani.
    -> le e mai usor sa creasca preturile si sa ii arda ca de obicei pe fraierii care platesc si sa ii ignore pe cei care nu platesc ...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version