Eduard Hellvig, viitorul sef al SRI, vrea sa schimbe axa Bucuresti - Londra - Washington cu axa Bucuresti - Berlin - Washington. Plus: Ungaria e un cal troian aflat tot mai mult sub influenţa Moscovei

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 19 februarie 2015, 19:06 Actualitate | Esenţial

Eduard Hellvig
Foto: Arhiva personala
Eduard Hellvig, propus de Klaus Iohannis drept director al SRI, si-a prezentat viziunea asupra politicii internationale intr-un articol publicat pe blogul sau in 8 ianuarie 2015. Hellvig a scris ca "Prioritatea fundamentala a anului 2015 este... ancorarea mai pronuntata si activa a Romaniei in ecuatia securitatii euro-atlantice, pe axa Washington - Berlin - Bucuresti", inlocuind astfel Londra din vestita axa lansata de Traian Basescu cand a castigat presedintia Romaniei in 2004. Hellvig a taxat in acel articol ezitarile Angliei in fata Rusiei, dar si ceea ce el a numit "jocul dublu" al Bulgariei, Italiei si Ciprului. Hellvig a avut cuvinte extrem de dure la adresa Ungariei, pe care a numit-o "cal troian" al Rusiei si a scris despre "ostilitatea nationalista a Budapestei".

Alte pozitionari relevante ale lui Eduard Hellvig:

Despre Rusia:
  • Romania, Polonia si statele baltice devin, asadar, oficial, principalele tinte ale neo-imperialismului rus. Ne aflam in fata unei amenintari disproportionate, care ignora cinic orientarea defensiva a NATO, ca alianta menita sa apere pacea
  • Intram in 2015 sub amenintarea directa a unei Rusii mai decise ca niciodata in ultimele decenii sa-si extinda sfera de influenta, indiferent de mijloace

Despre obiectivele strategice ale Romaniei:

  • E cazul ca Romania sa devina pro-activa in consolidarea securitatii europene, inclusiv prin asumarea unei responsabilitati regionale sporite
  • Prioritatea fundamentala a anului 2015 este, in opinia mea, ancorarea mai pronuntata si activa a Romaniei in ecuatia securitatii euro-atlantice, pe axa Washington - Berlin - Bucuresti
  • Se impune intarirea capacitatilor de aparare ale tarii, in primul rand prin modernizarea sistemului militar si a tehnicii de lupta. Iar aceste obiective nu pot fi indeplinite cu un buget alocat Apararii mai mic de 2%
  • Institutiile responsabile de siguranta nationala trebuie sa cunoasca un proces rapid de consolidare, la fel si instrumentele statului de drept cu rol in asanarea unei societati inca subminate de coruptie
  • Aderarea la Spatiul Schengen trebuie sa devina prioritara
  • Romaniei ii revine un rol major in sustinerea reformelor din Republica Moldova si Ucraina, pentru o mai stransa apropiere a lor de UE
  • Romaniei, prinsa in clestele acestei antante otravite ruso-maghiare, ii revine rolul principal in apararea valorilor democratice si al intereselor aliate in regiune
  • Romania trebuie sa joace un rol semnificativ sporit in contracararea amenintarii islamist-teroriste

Despre Ungaria:
  • In fata amenintarii Rusiei... UE nu-si mai poate permite dezertari a la Budapesta
  • Romania si UE se confrunta cu un caz fara precedent, al renegarii ostentative a valorilor liberal-democratice de catre regimul Orban.
  • Ungaria tinde sa devina un pericol pentru arhitectura europeana, un cal troian aflat tot mai mult sub influenta Moscovei.
  • Parteneriatul ruso-maghiar pune in pericol nu doar parteneriatul strategic romano-maghiar, tot mai gol de continut din cauza ostilitatii nationaliste a Budapestei, ci si interesele NATO si UE in zona.
  • Romaniei, prinsa in clestele acestei antante otravite ruso-maghiare, ii revine rolul principal in apararea valorilor democratice si al intereselor aliate in regiune.
Despre UE:
  • Cata vreme se afla in afara spatiului de libera circulatie, Romania nu este, inca, de facto, in UE
  • Cautand un raspuns la intrebarea ¬pana unde e capabila Rusia sa mearga?¬, e clar ca se impune o mobilizare europeana pentru salvarea pacii pe continent
  • E evident ca UE nu-si mai poate permite ezitari si dezbinari precum cele din prima parte a anului 2014, in fata agresiunii ruse in Ucraina. Jocul pe mai multe voci e o vulnerabilitate la fel de mare pentru Europa ca si lipsa in fapt, inca, a surselor alternative de aprovizionare energetica, in ciuda abordarii tot mai intense a temei
  • Presedintia letona a UE, in prima jumatate a acestui an, si prezenta ex-premierului polonez, Donald Tusk, in fruntea Consiliului European, sunt factori favorabili concentrarii UE asupra pericolului ce o paste in Est.

Articolul integral al lui Eduard Hellvig:

In 2014, lumea a plonjat intr-o dezordine alarmanta. Exista riscul ca instabilitatea sa se adanceasca in noul an, cu efecte ingrijoratoare pentru Romania ¬ unul din pilonii noului limes european. 2015 incepe sub imperativul definirii raspunsului la noua doctrina militara rusa, care are in vizor estul Europei. E cazul ca Romania sa devina pro-activa in consolidarea securitatii europene, inclusiv prin asumarea unei responsabilitati regionale sporite.

Axa Washington - Berlin - Bucuresti

Prioritatea fundamentala a anului 2015 este, in opinia mea, ancorarea mai pronuntata si activa a Romaniei in ecuatia securitatii euro-atlantice, pe axa Washington - Berlin - Bucuresti. Suntem in fata unei sanse si a unei responsabilitati istorice. De aceea, cred ca este foarte important modul in care clasa politica si institutiile statului roman vor reactiona in noul context geopolitic, dar si in cel intern, definit de alegerile prezidentiale.

E nevoie, in primul rand, de viziunea strategica si vointa politica necesare definirii unei strategii de tara care sa faca din Romania un pivot al promovarii valorilor democratice occidentale in Europa de Est si Sud-Est, precum si un factor activ in apararea securitatii, atat pe coordonata estica - in fata amenintarii fatise a Rusiei, cat si pe cea sud-estica - in fata marsului jihadist.

In acest context, se impune intarirea capacitatilor de aparare ale tarii, in primul rand prin modernizarea sistemului militar si a tehnicii de lupta. Iar aceste obiective nu pot fi indeplinite cu un buget alocat Apararii mai mic de 2%. Consider ca institutiile responsabile de siguranta nationala trebuie sa cunoasca un proces rapid de consolidare, la fel si instrumentele statului de drept cu rol in asanarea unei societati inca subminate de coruptie. Progresele inregistrate in ultimii ani, mai ales in 2014, au contribuit la salvarea Romaniei din fata unui scenariu de tip ucrainean.

Romania - vector regional de integrare europeana

Ca o componenta esentiala a unei necesare strategii de tara limpede conturata si coerenta,  sunt convins ca aderarea la Spatiul Schengen trebuie sa devina prioritara in relatia cu celelalte membre ale Uniunii Europene, mai ales ca Romania indeplineste toate criteriile necesare aderarii. Cata vreme se afla in afara spatiului de libera circulatie, Romania nu este, inca, de facto, in UE. De aceea, sunt de parere ca se impune o relansare imediata a demersurilor bilateral-diplomatice si institutionale de obtinere a calitatii de stat membru al Spatiului Schengen.

Totodata, Romaniei ii revine un rol major in sustinerea reformelor din Republica Moldova si Ucraina, pentru o mai stransa apropiere a lor de UE. In opinia mea, este cazul sa ne asumam responsabilitatea unei mai puternice implicari in cooperarea cu statele ex-sovietice din cadrul Parteneriatului Estic, precum si in procesul de aderare al statelor din Balcanii de Vest. Consider ca Romania are datoria sa devina un vector regional de integrare europeana, prin coordonarea eforturilor de integrare europeana ale acestor tari si prin acordarea de asistenta directa. Avem experienta necesara, ca stat fost candidat si ca membru, pentru a demara un proces de transfer de expertiza, pe dimensiunea cu relevanta directa pentru relatia cu UE. Romania are oportunitatea si raspunderea de a fi pro-activa pentru aprofundarea proiectului european in aceasta parte de lume, avand in vedere mai ales impactul acestui proces de consolidare democratica si dezvoltare economica asupra stabilitatii regionale.

Nu in ultimul rand, in plan intern, investitiile straine trebuie sa devina o realitate ¬ si pentru aceasta e nevoie de un cadru institutional eficient si necorupt, precum si de un plan legislativ suplu si predictibil. Schimbarea la varful statului roman este un imbold pentru optimism nu doar in societatea romaneasca, dar si in randul eventualilor investitori. Nu ne mai putem permite sa risipim potentialul Romaniei pe numeroase paliere, inclusiv uman, natural si economic.

In bataia doctrinei Putin

2014 a fost un an sub semnul Rusiei, pentru Europa, unde s-a reaprins valvataia razboiului, si pentru Romania, ca stat aliat din imediata vecinatate a focarului conflictual. Incercarile de imixtiune ale Kremlinului in orientarea geostrategica a Ucrainei, anexarea ilegala a Crimeii, conflictul provocat in Donbass si intruziunile in spatiul aerian al statelor NATO au fost expresii concrete ale noii doctrine militare a Rusiei, prezentata de presedintele Putin la final de an. Desi admite ca probabilitatea unui razboi de anvergura impotriva Rusiei a scazut, doctrina, in premiera pentru Rusia post-sovietica, este ofensiva, prin amenintarile grave proferate la adresa ordinii internationale.

Alianta Nord-Atlantica e definita explicit ca principala amenintare pentru Rusia. Este prevazuta posibilitatea recurgerii la arsenalul nuclear, nu doar in caz de atac nuclear, ci si conventional. De asemenea, sunt afirmate interesele rusesti in Arctica, in perspectiva accesului la resursele naturale ale regiunii, odata cu incalzirea globala. Este vizata, in special, Europa de Est, unde posibilitatea extinderii NATO, instalarea scutului anti-racheta si desfasurarea unor forte de descurajare sunt considerate ca fiind actiuni ostile Rusiei.

Romania, Polonia si statele baltice devin, asadar, oficial, principalele tinte ale neo-imperialismului rus. Ne aflam in fata unei amenintari disproportionate, care ignora cinic orientarea defensiva a NATO, ca alianta menita sa apere pacea. Nu intamplator, e prezentat deformat rolul real al scutul antiracheta, care e destinat strict riscurilor din partea unor puteri militare mult sub potentialul Rusiei. Se exagereaza, totodata, prezenta, deocamdata simbolica, a fortelor NATO la frontiera rasariteana a aliantei.

Intram in 2015, asadar, sub amenintarea directa a unei Rusii mai decise ca niciodata in ultimele decenii sa-si extinda sfera de influenta, indiferent de mijloace, dupa cum a demonstrat din plin in cazul crizei ucrainene.

Strategia europeana de aparare

Cautand un raspuns la intrebarea "pana unde e capabila Rusia sa mearga?", e clar ca se impune o mobilizare europeana pentru salvarea pacii pe continent. Suntem, din pacate, in situatia nefericita in care trebuie sa ne amintim perenitatea unui adevar latin: -"si vis pacem, para bellum" ("Daca vrei pace, pregateste-te pentru razboi").

E evident ca UE nu-si mai poate permite ezitari si dezbinari precum cele din prima parte a anului 2014, in fata agresiunii ruse in Ucraina. Jocul pe mai multe voci e o vulnerabilitate la fel de mare pentru Europa ca si lipsa in fapt, inca, a surselor alternative de aprovizionare energetica, in ciuda abordarii tot mai intense a temei. Lumea occidentala este obligata, de provocarile expansionismului rus, respectiv islamist, la intarirea randurilor si formularea unui raspuns coerent, ferm si eficace. In fata amenintarii Rusiei si a posibilitatii generalizarii haosului exploziv din Orientul Mijlociu, UE nu-si mai poate permite nazuri de tip britanic ori grec, nici dezertari a la Budapesta sau joc dublu ca la Sofia, Roma ori Nicosia.

Romania si UE se confrunta cu un caz fara precedent, al renegarii ostentative a valorilor liberal-democratice de catre regimul Orban. Ungaria tinde sa devina un pericol pentru arhitectura europeana, un cal troian aflat tot mai mult sub influenta Moscovei. Parteneriatul ruso-maghiar pune in pericol nu doar parteneriatul strategic romano-maghiar, tot mai gol de continut din cauza ostilitatii nationaliste a Budapestei, ci si interesele NATO si UE in zona. De aceea, consider ca Romaniei, prinsa in clestele acestei antante otravite ruso-maghiare, ii revine rolul principal in apararea valorilor democratice si al intereselor aliate in regiune.

La randul sau, noua ierarhie europeana trebuie sa se mobilizeze urgent si cred ca presedintele Iohannis isi va asuma, de la primul summit european, rolul ce-i revine in acest sens. Presedintia letona a UE, in prima jumatate a acestui an, si prezenta ex-premierului polonez, Donald Tusk, in fruntea Consiliului European, sunt factori favorabili concentrarii UE asupra pericolului ce o paste in Est.

Data fiind pozitia geostrategica a tarii noastre si traditia cooperarii in Orientul Mijlociu, tara noastra trebuie sa joace un rol semnificativ sporit in contracararea amenintarii islamist-teroriste. Romania este chemata sa contribuie cu expertiza si specialistii sai, recunoscuti in domeniu, la contracararea amenintarilor teroriste, ce tintesc securitatea cetatenilor europeni chiar la ei acasa, asa cum e cazul masacrului barbar comis ieri la Paris. Dupa 11 septembrie 2001, Romania s-a angajat intr-o cooperare sustinuta cu partenerii occidentali in lupta de combatere a terorismului si sunt convins ca acest parteneriat va fi aprofundat pentru stoparea amenintarilor grave, de tipul "Noului Jihad", in care cetateni ai unor state europene, fanatizati religios, instruiti pe fronturile afgan, irakian si sirian, revin in Europa ca potentiali agresori.

Marsul jihadist, care a generalizat instabilitatea pe o arie extinsa, obliga la actiune concertata intre Occident si tarile musulmane pentru distrugerea organizatiei Statul Islamic. Cred ca dimensiunea militara trebuie dublata de o abila gestionare a antagonismelor religioase din regiune, precum si de o mai eficienta implicare in reconstructia si consolidarea statala, avand in vedere precedentele esecuri partiale in aceasta privinta in Afganistan si Irak.

***

Sunt cateva ganduri la inceput de an, mai degraba optimiste, in pofida provocarilor. Si acest optimism se datoreaza, in primul rand, faptului ca, in 2014, romanii s-au aratat decisi sa-si apere democratia si orientarea pro-occidentala. Depinde tot de noi ca 2015 sa fie anul in care sa incepem sa ne dobandim bunastarea si sa ne consolidam siguranta nationala.

Si, daca anul Centenarului izbucnirii primului razboi mondial a marcat intoarcerea conflictului armat pe batranul continent, sa speram ca, in 2015, ratiunea va invinge tendinta de escaladare a suspiciunii si tensiunilor. Astfel incat, aniversarea, in mai, a 70 de ani de la terminarea celei de-a doua conflagratii mondiale sa gaseasca eliberata de perspectiva intoarcerii la echilibrul terorii aceasta lume, care va fi ¬ dupa cum prevede ¬The Economist¬ ¬ neobisnuit de greu de guvernat in noul an. De aceea, trebuie sa fim pregatiti pentru a face fata tuturor provocarilor.












[P] Ultimele zile de inscrieri la conferinta RIUF YouForum

Conferinta YouForum are loc la Bucuresti, la Sala Palatului, in perioada 1-2 octombrie si propune elevilor si studentilor sesiuni de discutii, ateliere, seminarii si prezentari ale universitatilor din Romania si din strainatate care au drept scop informarea si orientarea tinerilor cu privire la viitoarele alegeri educationale.
27673 vizualizari
  • -20 (54 voturi)    
    E omul Washingtonului (Joi, 19 februarie 2015, 19:34)

    freejack [utilizator]

    O afirmatie directa, total nediplomatica, dar sigur cu apropare "de sus":

    "...României, prinsă în cleştele acestei antante otrăvite ruso-maghiare, îi revine rolul principal în apărarea valorilor democratice şi al intereselor aliate în regiune..."
    • +18 (30 voturi)    
      xxxxxxxxxxx (Joi, 19 februarie 2015, 19:40)

      Centurion [utilizator] i-a raspuns lui freejack

      Deci nu al Moscovei. Da, e clar supara la multi nostalgici...
      • -19 (35 voturi)    
        sunt toti niste slugi (Joi, 19 februarie 2015, 22:41)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Centurion

        Toti conducatorii nostri sunt niste slugi care fac ce le dicteaza Washington-ul / Berlin-ul / FMI-ul etc. Nu sunt de acord cu ce face Putin, dar un lucru pe care il admir la el e ca nu e sluga nimanui. La fel ca si Orban in Ungaria. Oare cand vom avea si noi un lider cu coloana vertebrala, care sa faca ce e mai bine pentru Romania, nu ce i se dicteaza din afara?
        • +11 (19 voturi)    
          hahahaha (Vineri, 20 februarie 2015, 8:44)

          gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

          vai de tine postacul .... Orban sta in genunchi in fata lui Putin ...dar nu e sluga nimanui ... ori esti spalat pe creier ori sluga bolsevica.
        • -3 (7 voturi)    
          pana mai acum asa ziceam si eu de Orban (Vineri, 20 februarie 2015, 11:37)

          jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

          dar dupa cum vezi, tocmai s-a dus sa pupe papucul mujicului. Singurul lucru laudabil este ca a venit mujicul la el, dar o sa plateasca Orban pentru asta:)
          Noi nici macar o ambasada americana nu avem, mergem si pupam papucul usa.
          bine, am inteles ideea: UE ne a jecmanit ca sa intram in comunitate (tto ce i de interes national este austriac, pentru ca ei detineau presedentia la vremea aia), usa ne va jecmani ca sa ne apere granitele de rusi s9i unguri. partea nasoala este ca in al doilea caz, gratie declaratiilor belicoase a lui basescu, pus sa latre la comanda, chiar avem granitele amenintate de rusi.
          • +4 (6 voturi)    
            Da (Vineri, 20 februarie 2015, 14:25)

            xolv [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

            Si ucrainienii de aia au granitele amenintate, tot din cauza declaratiilor lui Basescu.
            • +1 (1 vot)    
              ce are s...la cu prefectura? (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 12:21)

              jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui xolv

              ideea este ca daca sustineam usa si ue fara sa latre basescu, mai era loc de diplomatie. atat. ucraina este cu totul alta mancare. pana acum 20 de ani era pamant rusesc si au altele de impartit acolo.
        • 0 (8 voturi)    
          E sluga (Vineri, 20 februarie 2015, 11:38)

          Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

          La complexul militaro-economic rusesc, condus de indivizi primitivi cu o abordare nationalista limitata. Mai bine partener (sluga daca vrei tu) cu o tara democratica decat sluga unor interlopi. De unde stii tu ce e mai bine pentru Romania si de ce nu alianta cu SUA e acest lucru. Pana una alta in istorie Rusia a invadata, de cateva ori, Romania si a impus regimuri anti-nationale. Americanii in acest timp au investit si creat locuri de munca. Nu ma astept prea devreme sa doreasca sa ocupe Romania si sa-l faca al 51 stat American, de la Rusi insa te poti astepta sa vina peste tine. Postarea ta da dovada de slugarnicie si este impotriva interesului national
        • 0 (0 voturi)    
          Daca ai citi... (Marţi, 24 februarie 2015, 10:27)

          BOGDANEL [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

          Iohannis este un lider adevarat si a demonstrat-o prin faptul ca nu a cerut parerea nici americanilor, nici nemtilor, nici, nici, nici, (lucru care a suparat multa lume, mai ales ziaristi) cand l-a numit pe hellvig la SRI. Plus ca un conducator cu coloana, asa cum spui tu, este ala care stie sa se alieze cu fortele lumii astfel incat sa fie bine tarii lui. Ca altfel, ne intoarcem in comunism... Iar hellvig a fost ales de iohannis si pentru ca are o relatie buna cu americanii. Hellvig a facut parte, in parlamentul european, din Delegatia pentru relatiile cu CANADA si a absolvit specializarea Stiinte politice din Facultatea de Stiinte Politice si Administratie Publica, universitatea Babes-Bolyai din cluj. Nu multi stiu ca aceea sectie a fost finantata de americani, la aceea perioada, iar absolventii au fost alesi....cu grija...
      • 0 (0 voturi)    
        auzi? (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 15:00)

        barbu brailoiu [anonim] i-a raspuns lui Centurion

        romanul s-a nascut gica-contra. daca mai e si ziarist... si in slujba unor interese proprii patronului... priviti cum s-a rasucit B1TV, sub imboldurile lui ghita si Niro... cum o apara pe udrea si, prin ea, reteaua!
    • +14 (26 voturi)    
      Dar Omul României (Joi, 19 februarie 2015, 19:54)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui freejack

      cum ar trebui să răspundă ?
      Dacă ar fi să-ți dea cineva credit, @freejack, și ar încerca să se exprime ”diplomatic”, ”indirect” și mai ales fără nicio aprobare ”de sus”, oare ar putea să se exprime astfel: ”românii vor fi liberi numai dacă vor accepta suveranitatea maghiară în vest și suveranitatea slavă în est” ?
      • +6 (16 voturi)    
        Cuvintele sunt bune, dar faptele conteaza (Joi, 19 februarie 2015, 21:12)

        Caligula [utilizator] i-a raspuns lui Fisherman

        Sunt de acord cu evaluarea lui Hellvig.

        Romania e intr-o lupta pentru supravietuire.

        Un guvern de uniune nationala e acum necesar. Formarea unei armate populare de aparare si o dotare rapida a armatei trebuie sa urmeze dupa modelul land-lease.

        Sa fim destepti!
    • +16 (30 voturi)    
      poate ca este. Si? (Joi, 19 februarie 2015, 19:55)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui freejack

      Voiai sa fie omul lui Putin? Sau al lui Orban?
      • -2 (16 voturi)    
        de ce faci interpretari aiurea? (Joi, 19 februarie 2015, 21:17)

        freejack [utilizator] i-a raspuns lui midufi

        la fel si pentru @fisherman
        am vrut sa scot in evidenta ca nici nu a fost numit si face o afirmatie in concordanta cu pareririle de la Washimgton in ceea cel priveste pe Orban. Nu vad care este problema. Nici macar in ceea priveste parerile mele in privinta lui Orban spuse chiar aici pe Hotnews.
    • +4 (10 voturi)    
      Me too. (Joi, 19 februarie 2015, 20:10)

      don giovanni [utilizator] i-a raspuns lui freejack

      Si eu.
    • +9 (21 voturi)    
      Al cui? (Joi, 19 februarie 2015, 20:11)

      Grigorie [anonim] i-a raspuns lui freejack

      Dupa opinia dvs. se pare ca era mai bine sa fie omul Moscovei. Dvs. al cui om sunteti?
      • +4 (16 voturi)    
        Nu se putea... (Joi, 19 februarie 2015, 21:22)

        freejack [utilizator] i-a raspuns lui Grigorie

        ...sa fie omul Moscovei. Sunteti pe langa. Romania este in NATO, iar cel care l-a propus, adica presedintele Iohannis, este clar prooccidental. Iohannis va fi intotdeauna alaturi de SUA si Germania si in consecinta oamenii pe care ii propune vor fi la fel. Mai ales ca aceste propuneri sunt cunoscute acolo unde trebuie. Sistmul nostru nu este ca cel din Ungaria, unde primul ministru decide ce si cum, in toate privintele.
    • +7 (19 voturi)    
      sunt convins....... (Joi, 19 februarie 2015, 20:21)

      novator [utilizator] i-a raspuns lui freejack

      ......ca Iohannis a convenit si cu aliatii apropiati, ceea ce mi se pare normal.
      Suntem in mijlocul unui razboi intern impotriva mega-coruptiei generatoare de tradatori dar si intr-o zona geografica fierbinte si care se incinge pe zi ce trece asa ca, atat noi, cat si aliatii nostri (cei adevarati), avem nevoie de un sef SRI, cel putin patriot, in care sa se poata avea incredere.

      Prima problema pe care, cred eu, ca ar trebui sa o rezolve Hrellvig, este situatia gen. Coldea, clarificand daca acuzatiile lui Udrea sunt adevarate sau nu, pentru a nu a arunca asupra SRI-ului, ca institutie, o umbra de indoiala.

      Daca este nevinovat, acesta sa isi pastreze functia iar daca este vinovat, ar trebui depistata si izolata toata reteaua cu care acesta lucreaza, pentru ca de unul singur nu putea lucra.

      Sper sa iasa bine si SRI-ul sa isi faca datoria pentru care a fost infiintat, adica fata de patrie.
      • 0 (0 voturi)    
        sunt convins.... (Luni, 23 februarie 2015, 18:35)

        cretu [anonim] i-a raspuns lui novator

        Din fericire, nu il avem pe ponta presedinte, iar iohannis tot ce a facut pana acum, chiar daca le face in stilul lui ardelenesc, au fost numai lucruri bune. Sunt convinsa ca putem sa avem incredere si in acest hellvig pentru ca e alegerea presedintelui. Vad pe aici tot felul de comentarii rautacioase la adresa acestuia, care din fericire pentru noi, pozitia lui fata de problemele cu care se infrunta romania in acest moment (ma refer la securitate si relatii internationale) este una care pare productiva, salvatoare. Asa ca, sa ii uram succes!
    • +20 (38 voturi)    
      E omul lui Voiculescu! A fost in PC! (Joi, 19 februarie 2015, 20:34)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui freejack

      E sustinut de tot USL-ul, de Adrian Nastase si Cacarau. Bravo Iohannis, ai dat-o in bara din nou!!! :)
      • 0 (14 voturi)    
        aiurea in tramvai (Joi, 19 februarie 2015, 21:12)

        freejack [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        si ce daca a fost? poate era in misiune.
        • +4 (10 voturi)    
          buna (Vineri, 20 februarie 2015, 9:48)

          Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui freejack

          buna gluma cu misiunea....
          ce noroc pe noi...
        • +5 (11 voturi)    
          asta mai lipsea (Vineri, 20 februarie 2015, 10:10)

          Point [utilizator] i-a raspuns lui freejack

          inca un mazeta 1.0.adica pe stil vechi.

          ON:daca nenea asta a facut parte din gasca alora cu martea neagra,geaba!poate sa se bata cu caramida antiputin in piept,degeaba.la fel cu schimbarea axelor,nu cred ca poti schimba aliante din tastatura,pe feisbuc.denota o gura maaaaare si atat.zici ca e mitomanul ala de ponta.si....cirteasa de pe tort....nastase,da chiar el puscariasul,si-a dat binecuvantarea.
          deci da,mutulica e o papusa cu sfori
      • 0 (0 voturi)    
        WTFFF? (Luni, 23 februarie 2015, 9:19)

        crina [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Bai nene, de unde trageti voi concluziile astea? Le aruncati din burta doar sa va aflati in treaba? Cred ca este prima oara dupa multi ani cand politica romaniei incepe sa se miste din ce in ce mai bine pentru populatie, iar voi ce faceti? ori sunteti prosti, ori sunteti niste postaci platiti ieftin de catre tabara politica corupta!!!! Huuoooo! Lasati-ne!
    • +8 (18 voturi)    
      neeh (Joi, 19 februarie 2015, 20:34)

      lucus [utilizator] i-a raspuns lui freejack

      Klaus e de origine germană.
      Apropiat de-al lui Klaus, propus de Klaus, susținut de Klaus, schimbă axa via Berlin... eu zic că e omul lui Klaus totuși!
      • +2 (2 voturi)    
        Nu-l contest pe Johannis... (Vineri, 20 februarie 2015, 12:41)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui lucus

        Ci omul pus de acesta.
    • +16 (22 voturi)    
      omul Washingtonului? (Joi, 19 februarie 2015, 20:34)

      Azoth [utilizator] i-a raspuns lui freejack

      astea-s platitudini care dau bine la romani. Hellvig e clar obisnuit sa zica ce vrea lumea sa auda, ca d-aia e politician. Pe urma o sa fie mai temperat, ca la SRI nu e ca la TV.
      • -13 (19 voturi)    
        filiera germană (Joi, 19 februarie 2015, 20:56)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Azoth

        Iohannis, Mihalache, MRU și Hellvig au două lucruri în comun: vorbesc germana și sunt avizi de putere. Înalta Poartă pare să fi cedat România fanarioților.
        • +3 (17 voturi)    
          Fanariotilor? astia parca erau greci (Vineri, 20 februarie 2015, 0:08)

          freejack [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          poate ai vrut sa spui "germaniotilor"?
          Nu vad unde este problema. Daca inalta poarta este la Washington este foarte bine. In caz de ceva nu francezii vin sa se lupte pentru noi (oricum in afara de legiunea straina nu vad nimic capabil la francezi - vezi interventia in Libia) ci puscasii marini. Iar legatura cu cea mai mare putere economica din UE nu este nici ea de lepadat. deci pana acum e de bine. Chiar daca unora nu prea le convine. Tie de pilda cum iti pica?
        • -3 (3 voturi)    
          Cunoastere perfecta a istoriei (Vineri, 20 februarie 2015, 11:40)

          Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

          Felicitari pentru postarea comica ce nu poate fi decat o gluma. Pune mana pe o istorie de clasa 5 a poate mai intelegi ce s-a intamplat, ce e cu poarta si fanariotii si cum e cu rusii si ungurii.
    • -3 (25 voturi)    
      Pacat, aveam nevoie de omul Romaniei (Joi, 19 februarie 2015, 20:40)

      echidistantul [anonim] i-a raspuns lui freejack

      Ce trist sa avem doar oameni ai Washingtonului si ai Moscovei, dar sa nu avem nici un om al Romaniei!

      SUA isi urmareste interesele in zona. Rusia isi urmareste interesele in zona.
      Romania stie sa isi urmareasca interesele sau oscileaza intre a fi carpa Rusiei si carpa SUA?
      • +5 (21 voturi)    
        de ce esti carpa (Joi, 19 februarie 2015, 21:23)

        freejack [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul

        daca esti alaturi de americani? In primul rand suntem in NATO. E ceva rau in asta?
      • -1 (3 voturi)    
        Si care sunt acele interese ? (Vineri, 20 februarie 2015, 11:43)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul

        Sa ocupe SUA sau Rusia. De ce alianta cu SUA nu e benefica ? Ne apara de singurul dusman real Rusia - singura tara ce a ocupat Romania in incercarea de a distruge statul si a impune un guvern propriu. Si azi teritorii Romanesti sunt in afara granitelor pentru ca asa au vrut primitivii de la Est.
    • +3 (11 voturi)    
      @freejack: te-au trimis cu punctajul? (Joi, 19 februarie 2015, 22:09)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui freejack

      acelasi text la toate articolele cu subiectul Hellving - nici macar nu te deranjezi sa schimbi ceva in text, copy-paste in nestire - te pregatesti de doctorat?
      • +3 (11 voturi)    
        te-ai prins (Vineri, 20 februarie 2015, 0:13)

        freejack [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

        imi pare bine
        mai citeste odata. am schimbat virgulele pe ici pe colo.
        bun si ce nu iti convine? ca Iohannis s-a consultat cu aliatii in acesta numire. sau ca Hellvig critica legatura "contra naturii" intre Orban si Putin. adica intre o tara membra NATO si principalul potential adevrsar?
        • +5 (11 voturi)    
          teza asta "Hellvig omul Washingtonului" (Vineri, 20 februarie 2015, 8:31)

          derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui freejack

          este sau o naivitate dincolo de ridicol sau o diversiune f. subtire;

          da-mi un singur exemplu de pozitie publica pro-europeana sau pro-americana a lui Hellvig ANTERIOARA ian. 2015 si reconsider tot ce-am scris;

          Hellvig nu s-a nascut dupa ultima ploaie, nici dupa ultima postare pe blog;

          este produsul serpariei Voiculescu, Magureanu, Verestoy, una din vedetele puciului din 2012, un adversar declarat al lui Kovesi, ANI etc.

          toata cariera lui, pt. Hellvig lumina a venit de la rasarit, nu de la Washington si o singura postare "strategica" pe blog de acum cateva saptamani nu poate contrabalansa o activitate publica de 10 ani in analiza niciunui om rational.
    • -1 (1 vot)    
      zi mai bine al Berlinului, (Vineri, 20 februarie 2015, 11:48)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui freejack

      dar nu-i bai! "Caci zeii sunt departe, sus/ Dusmanii langa noi!" adica in Crimea..
    • 0 (0 voturi)    
      Poate omul mafiei politice. (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 14:08)

      vali47 [utilizator] i-a raspuns lui freejack

      Johannis spune ca nu schimbă nimic,Hellvig spune că schimbă axa,iar Ponta spune că au lucrat împreună la lovitura de stat din 2012.Gura păcătosului adevăr grăiește și mă refer la Ponta care are mâncărime la limbă și se vrea moț în față.Asa-că îl văd pe Hellvig pus să șteargă datele despre fraudarea referendumului din 2012,să scoată de sub supraveghere hoții USL,să distrugă opoziția,să cucerească media.
  • +6 (24 voturi)    
    M-a convins Eduard Hellvig! (Joi, 19 februarie 2015, 19:38)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    Il sustine si Cacarau...
  • +9 (19 voturi)    
    Cea mai incompetenta alegere (Joi, 19 februarie 2015, 19:46)

    Quod Erat Demonstrandum [utilizator]

    By far
  • +9 (13 voturi)    
    Dosarul lui, (Joi, 19 februarie 2015, 19:49)

    SRA [anonim]

    Vom vedea Dosarul lui SILAGHI ?
  • -5 (17 voturi)    
    Un om curajos si lucid (Joi, 19 februarie 2015, 19:56)

    Raymond [utilizator]

    care prezinta direct adevarata situatie in care se afla Romania actuala.
    Sunt de acord cu acest mod realist de abordare a problemelor aduse in discutie si gasirea solutiilor de rezolvare.
  • +1 (7 voturi)    
    Hmmmm..... (Joi, 19 februarie 2015, 20:06)

    polonyca [utilizator]

    .......asa , si daca ar fi ??? Asta chiar ne-ar prinde bine in fond !!!!!
  • +8 (16 voturi)    
    n'am inteles (Joi, 19 februarie 2015, 20:07)

    nash pandelica [utilizator]

    l'a numit cumva si la sie ?!

    ezitarile londrei cu rusii ?
    hahaha, e buna !
    uk este a doua putere nucleara in nato, cel mai bun partener al americanilor.
    americanii au doi parteneri apropiati, f. apropiati. uk si israiel.
    si, in plus, are servicii de informatii si contrainformatii mai bune decat nemtii.

    sa fim seriosi.
    • 0 (10 voturi)    
      intr-adevar...... (Joi, 19 februarie 2015, 21:53)

      novator [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      .....cel putin din luarile publice de pozitie, Londra nu doar ca nu ezita dar este chiar incisiva la adresa rusiei pe cand Germania, prin atitudinea ei deosebit de "impaciuitoare", demonstreaza tocmai acea ezitare paguboasa.
      Sper ca etnia unora sa nu vicieze luarea unor decizii corecte pentru patrie.
      • +4 (10 voturi)    
        a scris'o (Vineri, 20 februarie 2015, 0:43)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui novator

        inainte sa'l cheme von klauz.
        probabil a crezut ca'l va pune la sie.
        altfel, la sri n'are treba cu axele, cu geopolitica.
        treaba lui e la intern, sa prinda teroristi, spioni, corupti.
        asa ca, si herru' a dat'o cotita cu experienta ioropeana tre sa aiba experienta cu teroristii si coruptii.
        sper sa nu faca ca parlamentul cu varu jan, cand devine la coruptii cu carnet cu sageata.
        • +2 (6 voturi)    
          corect....... (Vineri, 20 februarie 2015, 8:09)

          novator [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

          .......si apoi, cine stabileste "axele" ? Presedintele sau seful SRI ?
          Cred ca "cineva", ori nu isi cunoaste fisa postului, ori isi aroga niste drepturi pe care nu le are.
          Cred ca Hellvig este inca sub influenta limbaritei parlamentariste si ca ar trebui sa fie ceva mai retinut in declaratii de presa.
          Este, totusi, un viitor sef al unui serviciu secret si nu un oarecare vorbitor fara noima parlamentarist.
    • 0 (4 voturi)    
      Te inseli (Vineri, 20 februarie 2015, 0:51)

      Andy [anonim] i-a raspuns lui nash pandelica

      Franta e a doua putere nucleara din Nato si a 3-a pe plan mondial. In rest ai dreptate in legatura cu UK.
  • +5 (13 voturi)    
    apropo,, (Joi, 19 februarie 2015, 20:11)

    nash pandelica [utilizator]

    de axa paris berilin moskova, ce se mai aude ?!:)
  • +11 (21 voturi)    
    ...Mare ti-e gradina... (Joi, 19 februarie 2015, 20:15)

    Azoth [utilizator]

    Abia numit, Hellvig a creat noua ordine mondiala, schimband alianta Washington-Londra in Washington-Berlin!

    Poate le transmite si americanilor, englezilor si germanilor noul sau edict.
  • -2 (6 voturi)    
    re (Joi, 19 februarie 2015, 20:29)

    Nelu [anonim]

    despre "ostilităţea naţionalista Bucurestului"-nu spune nimic
  • -3 (13 voturi)    
    Si era p-aici unu' care zicea ca.. (Joi, 19 februarie 2015, 20:31)

    Alo? [utilizator]

    Asta-i omu' rusilor. Deh, talibani basisti rupti de realitate.
    • +10 (16 voturi)    
      Yap, eu (Joi, 19 februarie 2015, 22:31)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Alo?

      care nu sunt taliban basist si imi iau zeci de minusuri cand pomenesc de tripleta Udrea-Ponta-Maior :))

      sunt f. departe de a fi vreun admirator al lui Maior, dar o postare "strategica" pe blog de luna trecuta si 2-3 postaci tristi de pe HN pe mine nu ma pot convinge ca pupilul lui Voiculescu, Magureanu si Verestoy ar fi omul Washingtonului in Romania.
  • +10 (24 voturi)    
    Desigur ca Berlin (Joi, 19 februarie 2015, 20:33)

    CezarN [utilizator]

    Adevărul este ca securitatea României este bazată pe doi piloni: NATO(adică 85% SUA) - securitatea militara, teritoriala,, etc - si apartenenta la UE(75% Germania) - securitatea economica si financiara. De aici rezultă de la sine cei doi aliați naturali in această perioadă ai României: Washingtonul si Berlinul.

    Londra nu are atât de mare influenta nici in NATO, unde oricum are mai multa influenta decât in UE, nici, ce sa mai vorbim, in UE, de unde, din când in când, chiar vrea sa se retragă. Deci, cu tot respectul pentru patria democrației moderne, UK trebuie sa treacă pe planul doi in lista noastră de licurici. Mai mult de doi licurici nu cred ca Romania poate gâdila. :))

    Articolul de pe blog cred ca este o declarație strategica, programatica a domnului Hellvig care, la vremea publicării, sigur ca va fi știut deja ce lucruri frumoase urmează sa i se întâmple. Sper ca, si cu contribuția dansului, si României sa i se întâmple lucruri la fel de frumoase.
    • +1 (13 voturi)    
      Ma rog. (Joi, 19 februarie 2015, 21:10)

      Azoth [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Dragule, nu poate schimba Hellvig alianta Washington-Londra care e mult mai puternica decat inexistenta axa Washington-Berlin.

      Berlinul are mai mult rol de mediere intre Washington-Londra si Moscova. Iar ideea ca englezii sunt prea prietenosi cu rusii mi se pare o aberatie completa. Mai repede Berlinul este.

      E adevarat ca Berlinul e important in UE, dar strategic Washington si Londra sunt mult deasupra. Mi se pare stupid sa-i iritam pe englezi degeaba, mai ales ca ei au preluat comandamentul NATO in Romania.
  • +5 (15 voturi)    
    Hopa !!!! (Joi, 19 februarie 2015, 20:39)

    solar [utilizator]

    Un punct de vedere foarte interesant!! Merita sa-l disecam pe indelete tocmai datorita articulatiilor sale bine asamblate intr-o coerenta structural geopolitica perceptibile latent in mentalul colectiv romanesc.Expunerea e clara si nesofisticata ceea ce spoereste-in opinia mea- interesul aparte pentru viziunea propusa . Noua paradigma geostrategica in care se afla Europa si lumea din 2014 incoace ,face sa creasca rolul Romaniei in regiune.Si asa ceva nu e de neglijat si de trecut ...peste.
  • 0 (12 voturi)    
    si-a tras toate gloantele (Joi, 19 februarie 2015, 20:45)

    ardelean [anonim]

    Inainte sa inceapa vanatoarea. Cum o mai intorci dupa ce ti-a scapat porumbelul cu alianta otravita Budapesta-Moscova? Si gogoasa cu aliatii Moscovei De la Sofia si Atena? Cine si cum o sa raspunda din MAE la intrebarile firesti pe care le vor primi din partea diplomatilor acestor tari? Helwig nu e decat un alt gargarist care crede ca numarul atacurilor verbale conteaza in intarirea pozitiilor unei tari.
  • +5 (11 voturi)    
    Poate domnul Hellvig are alte surse de informare (Joi, 19 februarie 2015, 20:48)

    marius v [utilizator]

    Dacă este să ne luăm strict după declarațiile publice, aș spune că, dimpotrivă, David Cameron a fost constant în favoarea înăspririi sancțiunilor aplicate Rusiei, pe când Angela Merkel a avut o atitudine oscilantă, ba chiar predominant indulgentă. Dependența Germaniei de gazul rusesc și conectarea economică extinsă cu piața rusă ar putea determina frângerea axei la un moment dat și să nu mai ducă la Washington, ci de la Berlin la Moscova. În sfârșit, poate că lucrurile sunt mai complicate de-atât. Oricum, izolarea Marii Britanii, evidentă mai pregnant cu ocazia întâlnirii de la Minsk (unde au fost ca reprezentanți ai UE cei doi peruși - Hollande și Merkel), nu este de bun augur.
    • 0 (0 voturi)    
      pai (Vineri, 20 februarie 2015, 11:51)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui marius v

      cam asta vor baietii astia.cititul printre randuri ajuta.axa franta rusia via germania hehe
  • +1 (11 voturi)    
    axa berlin (Joi, 19 februarie 2015, 21:10)

    g [anonim]

    o sa ne coste si economic si politic, cu nemtii poti sa faci afaceri de la egal la egal, dar in niciun caz aliante economice, politice sau strategice, o sa ne manance de nu o sa stim pe unde s-o luam
  • +5 (13 voturi)    
    gata (Joi, 19 februarie 2015, 21:44)

    bec [utilizator]

    ati si cazut in plasa, helwig e omul varanului si al diversilor mialachi, a fost numit sa faca ceva cu interceptarile video si audio, asta e problema lor, nu gargara cu axe, rusia, ungaria, etc.
  • +7 (13 voturi)    
    Ultralaudat de titularii dosarelor ? (Joi, 19 februarie 2015, 21:50)

    Plagarus [utilizator]

    "Spunea domnul Hellvig cu 8-9 luni în urmă: am venit să îl fac pe Antonescu preşedinte, dacă nu, plec în Canada" (sept.2014)
  • +2 (14 voturi)    
    Omul lui Voiculescu? (Joi, 19 februarie 2015, 22:36)

    bl [utilizator]

    Ce cauta un oportunist la SRI? Sa opreasca cumva DNA? Rusinica Johannis!
  • 0 (18 voturi)    
    Să învățăm de la moldoveni (Joi, 19 februarie 2015, 23:13)

    Nyk1 [utilizator]

    Ei mereu joacă la două capete, cu scopul de a obține maximum posibil de la ambele tabere (România pe de o parte și Rusia pe de alta). Ar trebui să facem și noi la fel, să jonglăm un pic între USA și Rusia. În fond, jurământul este pentru „propășirea materială și spirituală a poporului ROMÂN”. Propășirea nu poate veni decât dacă începem să punem condiții. România trebuie să renunțe la statutul de femeie ușoară a Europei și să fie mai selectivă în îndeplinirea comenzilor venite de sus.
  • -1 (9 voturi)    
    penibil (Joi, 19 februarie 2015, 23:35)

    eucomentez [utilizator]

    da, asta ne lipseste un sef sri rasist si antiminoritar.
  • -3 (11 voturi)    
    Pare o alegere la fel de buna... (Vineri, 20 februarie 2015, 0:10)

    Lucky1 [utilizator]

    ... ca si Bogdan Aurescu la Externe.
    De astfel de oameni, inteligenti, orientati spre democratie, are nevoie Romania. Astfel de inteligente pot impune Romania ca o natiune de prim rang in Europa si in lume iar aderarea la Schengen nu va fi decat o simpla formalitate.
    Mai avem nevoie urgenta de schimbare la Aparare si Justitie. De Ponta ce sa mai spun, sper sa nu mai apuce luna Aprilie in politica.
  • +1 (7 voturi)    
    gindurile lui hellvig, (Vineri, 20 februarie 2015, 0:41)

    silviana [anonim]

    sint ginduri de politica externa,geostrategica la cel mai inalt nivel,fiind totodata,prerogativele unui presedinte de stat,ceea ce il depaseste pe hellvig,chiar si cu atit mai mult,in perspectiva numirii la conducerea rsi,atributiile lui,fiind cu totul altele decit schimbarea axei politicii externe,blw;oricum,daca era mai inteligent,nu sugera ca el e presedintele romaniei,ne/ales al romaniei si venea cu berlin ca o consolidare,adaptare,masura suplimentara de siguranta,o mai mare ancorare in ue etc,a axei politicii externe,bblw,nicidecum cu ale lui,de fapt,nazuri superflue la adresa londrei;in fine,la vorbe,programe,promisiuni care mai de care mai roze,vizionare,patriote etc.,pe politicieni,nimeni nu'i intrece,faptele,declaratiile..indicatii pretioase,in schimb,ii 'omoara',prezumtia de nevinovatie,din vina lor,le'a devenit incompatibila.
  • +3 (9 voturi)    
    TREBUIA ALES UN PROFESIONIST PE APARARE SI SECURIT (Vineri, 20 februarie 2015, 5:15)

    IOAN ION [anonim]

    Cred că trebuie propus ca director al S.R.I, un foarte bun profesionist, adică un om din servicii, care a lucrat sau lucrează şi nu un politician, ales pe o listă electorală, la ordin politic, al unei găşti de partid corupte aşa cum s-a văzut până acum. România în situaţia actuală existentă în lume, la tensiunile care există acum pe Glob şi mai ales în Europa dar şi în statele de origine islamică, are nevoie de şef de acest serviciu, cel puţin de valoarea Domnului COLDEA.

    Nu puteţi face faţă cu incompetenţi în aşa funcţie importantă a Statului Român.
    Dacă nu vă treziţi, dragi politicieni corupţi şi inculţi, mâine, poimâine, România se va găsi datorită vouă într-o situaţie foarte dificilă, ca să nu spun de colaps, adică descoperită şi terfelită de toţi mafioţii şi spionii interni şi externi, iar apoi împărţită la mezat sau bucată cu bucată, ...

    Mai e ceva, nu uitaţi că bate războiul la uşă şi ţara asta trebuie apărată cu vigilenţă maximă.

    Preşedintele României să fie foarte atent ce face şi pe cine propune pentru aceste două funcţii importante de apărare în Statul Român, ...Aici cred că trebuiau consultati întâi principalii oameni care se ocupă cu securitatea României, şi apoi aleşi din cel puţin 1000 de nume, pe cel mai bun şi sigur specialist în aşa domeniu ca S.R.I sau S.I.E.

    Dacă luaţi hotărâri în pripă o să coste greu nu numai Ţara dar şi pe noi românii ca neam, ca teritorii în acest spaţiu milenar.

    Însă să nu uitaţi, că, cândva, greşelile voastre se plătesc şi dacă nu aţi luat decizia cea mai bună, cândva veţi da socoteală, la fel cum fac şi politicienii de ieri şi de azi, corupţi, inculţi, jefuitori, torţionari şi trădători, ...

    dr. FLORIN Ş.
    Email: i_am_true_soul@yahoo.com
    P.S. Un profesionist şi patriot român neaoş nu găsiţi în România pt aşa funcţie ?????????????????????? !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • 0 (4 voturi)    
      Si cacofoniile se platesc (Vineri, 20 februarie 2015, 7:13)

      Lovercraft [utilizator] i-a raspuns lui IOAN ION

      domnu doctor, asa ca atentie, daca tot va dati roman invatati macar sa scrieri corect in limba romana.
  • +5 (11 voturi)    
    Oportunist fara axa morala (Vineri, 20 februarie 2015, 5:25)

    redmc [utilizator]

    Din tot ce se stie despre el pare doar un mega oportunist care se reorienteaza rapid dupa cum bate vantul. Cum sa pui la SRI pe unul care a fost in oastea jigodiei securiste Dan Voiculescu??
  • -1 (5 voturi)    
    Mai exista vreo legatura intre Hellvig si Felix? (Vineri, 20 februarie 2015, 7:10)

    hotnewsfil [utilizator]

    http://www.stiripesurse.ro/pietrele-de-moara-din-trecutul-lui-eduard-hellvig_947788.html
  • +5 (11 voturi)    
    parere (Vineri, 20 februarie 2015, 8:36)

    Arl [utilizator]

    Exact asta ne trebuie, o alianta cu Germania. Acum, dupa ce Merkel si Hollande au vandut Ucraina lui Putin. Credeti ca le-ar pasa de noi? Ne-ar da la schimb imediat. De ce nu a mers si Cameron la Minsk? Pentru ca stia ca e o farsa sinistra.
    • +1 (3 voturi)    
      Corect! Și încă două aspecte (Vineri, 20 februarie 2015, 10:27)

      marius v [utilizator] i-a raspuns lui Arl

      1. Putin a condiționat întâlnirea de la Minsk de neluarea în discuție a anexării Crimeii. Cameron nu a acceptat, însă Hollande și Merkel, da. Un compromis în favoarea păcii, desigur. ;)

      2. Nu înțeleg de ce prezumtivul șef al SRI stabilește axele. Asta nu-i treaba șefului CSAT, întâmplător, șeful statului, deloc întâmplător Klaus Johannis?! Poate cel mult șeful SIE, de asemenea, neuns.

      2,5. Ziceam ceva mai sus că axa București - Berlin - Washington ar putea să se frângă și să devină București - Berlin - Moscova, dar nu-i exclus să devină, printr-un capriciu al istoriei, București - Moscova și retur, că ne pricepem de minune la „insurecții“. Din nou ;)
  • +2 (6 voturi)    
    linisteeeee..... (Vineri, 20 februarie 2015, 9:46)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    urmeaza comunicate de presa seci si un DNA discret...
    ce convenabil...
  • -2 (10 voturi)    
    Rabdare! (Vineri, 20 februarie 2015, 10:04)

    corina [anonim]

    Dl Presedinte Basescu cred ca s-a grabit cu concluzia.
    Si dumnealui a avut functie pe timpul lui Ceausescu, a fost in membru in guvern cand la Cotroceni era Iliescu, dupa logica dansului ar insemna ca a fost omul lui Iliescu? Oricum si Dl Presedinte Basescu a facut o alianta cu Voiculescu in anul 2004.
    Oricum este omul de incredere al Presedintelui, iar in contextul actual avea nevoie de un om de incredere .
    Dl Maior nu era in PSD cand a fost numit?
    D-na Udrea nu mai are nici o calitate nici sa vorbeasca si nici sa isi exprime pareri publice.
    Mai intai sa isi rezolve problemele din justitie si abia apoi poate sa dea sfaturi sau sa-si exprime opiniii politice.
    • +1 (3 voturi)    
      Corina, te-am prins! (Vineri, 20 februarie 2015, 10:35)

      marius v [utilizator] i-a raspuns lui corina

      Ceea ce-ai scris tu aici este record-paste după domnul Hurezeanu (joi, 19 februarie, 2015, ora 21.30). O părere proprie, pe baza coroborării informațiilor din mai multe surse independente și credibile, ai?
      • -1 (3 voturi)    
        M-ai prins cu ce? (Vineri, 20 februarie 2015, 11:39)

        corina [anonim] i-a raspuns lui marius v

        Nu mai avem voie nici sa gandim sau sa ne exprimam ? Nu urmaresc emisiunile politice de la TV pentru ca nu am timp si nici nu imi plac, deci nu stiu despre ce emisiune a lui Hurezeanu vorbesti.
        Ce nu este adevarat din ce am spus?
        Daca l-am votat pe Dl Presedinte Basescu nu inseamna ca trebuie sa fiu de acord cu tot ce spune sau cu toate afirmatiile sale.
        De ex. Nu am fost niciodata de acord cu sustinerea si ridicarea in slavi a d-ei Udrea.
        Faptul ca, dumnealui se afla in razboi cu Voiculescu nu este problema mea, dar nu toti oamenii care la un moment dat, au avut de-a face cu Voiculescu si apoi l-au parasit pot fi considerati "Omul lui Voiculescu".
        Tot ca o parare proprie, nu am crezut niciodata ca dl Basescu nu a facut parte din securitatea lui Ceausescu asa cum a declarat, nu ajungeai comandat sef de nava daca nu intrai in structurile lor, dar l-am apreciat pentru lupta pe care a dus-o pentru o justitie independenta, acesta fiind motivul pentru care l-am votat de doua ori. L-am apreciat ca nu a intervenit in justitie pentru fratele lui si nici pentru d-na Udrea.
        • +1 (3 voturi)    
          Telepatie! (Vineri, 20 februarie 2015, 12:29)

          marius v [utilizator] i-a raspuns lui corina

          Deci nu prin televiziune ai primit acele puncte de vedere (exact aceleași, în aceeași succesiune), ci prin telepatie. Bine. Sigur că te cred. Iar de reacția domnului Băsescu la interviul acordat de președintele Johannis (a, nu l-ai văzut, că nu ai timp și nici nu-ți place) ai aflat din rubrica horoscop sau de la National Geographic.
          Cu susținerea doamnei Udrea n-am fost nici eu de acord și nu cunosc niciun om normal sau realist care să fi fost.
          Cine a avut de-a face cu Voiculescu are o foarte mare problemă de integritate morală, indiferent dacă l-a abandonat sau nu.
          Dacă Traian Băsescu ar fi făcut parte din Securitate, poți fi sigură că s-ar fi aflat, la modul în care și i-a ostilizat pe toți. Comuniștii au fost ticăloși, dar nu proști. Se mai scufundaseră 2 nave asemănătoare și s-au gândit că pentru o hărăbaie de-aia îți trebuie un șofer profesionist - au lăsat-o mai moale cu spioneala și propaganda.
          În ultimul interviu acordat, domnul Băsescu (nu ai avut cum să-l vezi, că n-ai timp și nici nu-ți place), a afirmat că justiția este „funcțională“. O nuanță foarte diferită de „independentă“.
          Ba chiar te invit să te exprimi. Redai deosebit de fidel. Ideile proprii, vreau să spun. Așa că sunt cu ochii (du)pe tine.
  • +3 (5 voturi)    
    Cand a fost . . . (Vineri, 20 februarie 2015, 10:19)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . scris discursul asta? Judecand dupa urmatoarea afirmatie din discurs ,, contracararea amenintarilor teroriste, ce tintesc securitatea cetatenilor europeni chiar la ei acasa, asa cum e cazul masacrului barbar comis IERI la Paris ,, cred ca cel putin cu o luna in urma ! A dracului mai e si politica asta!
  • -3 (3 voturi)    
    Perspectiva lui Hellvig (Vineri, 20 februarie 2015, 10:24)

    ProLibertate-AntiMerkel [utilizator]

    mi se pare cat se poate de clara, nu prea da impresia de aroganta voiculesciana.

    Pe moment, cel putin, i-as da votul de incredere.
  • +2 (8 voturi)    
    Axa lu' peste (Vineri, 20 februarie 2015, 10:51)

    EXEs [utilizator]

    De unde a mai picat bah si asta cu axa lui. Marea Britanie este principalul si probabil singurul aliat sigur al americanilor in Europa. Americanii si germanii nu s-au inghitit niciodata si nu o s-o faca nici in viitorul apropiat, iar imbecilul asta viseaza aliante.
    Germania trebuie lasata sa conduca economic Europa pentru ca e sigura capabila sa o salveze, dar alternativa militara la NATO condusa de americani nu exista in clipa asta. Strategia militara a Germaniei consta acum in a balansa intre interesele americane si cele rusesti pentru ca nici unul sa nu fie interesat sa-i atace. Nu poti sa faci o alianta cu unii care valseaza pe nisipuri miscatoare.
    Din pacate Johannis deziluzioneaza tot mai mult pe zi ce trece ceea ce va duce in final la revenirea comunistilor. Dezamagitor. Are nevoie de oameni si are nevoie de timp si nu are nici una nici alta. Trebuie sa se alieze rapid cu Basescu si de altfel cu orice individ proreforma altfel totul va fi pierdut. gl
  • +1 (3 voturi)    
    altul care face politică (Vineri, 20 februarie 2015, 10:54)

    visio [anonim]

    se pare că țara asta are numai imbecili!
  • +2 (4 voturi)    
    ca la carte (Vineri, 20 februarie 2015, 11:03)

    chiuariu [utilizator]

    le spune. ura impotriva imperialismului rus, condimentata cu antanta otravita a maghiarilor. pupat washington si berlin. da bine la bobor.
  • 0 (4 voturi)    
    Inseamna ca e dezaxat ? (Vineri, 20 februarie 2015, 11:33)

    Bogdan_100 [utilizator]

    Daca nu e pe axa actuala ?
    :-)))))))))
  • +2 (2 voturi)    
    Deja se vede ... (Vineri, 20 februarie 2015, 17:01)

    Lomecuza [utilizator]

    ... cît de timpit e Helvig ăsta ... sau poate ne ia pe noi drept tîmpiţi!

    O axă cu Berlin şi Washington NU ARE cum să existe, pentru că cele două capitale sînt la capete diametral opuse. Poate să existe o axă Londra-Washington, respectiv una Berlin-Moscova, şi atît.
    • 0 (4 voturi)    
      Axa franta (Vineri, 20 februarie 2015, 18:52)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Lomecuza

      Pe harta lumii (geoid) in proiectie Mercator (plan)
      "axa" Bucuresti-Washington nu trece nici prin Berlin,
      nici prin Londra. Traverseaza nordul Italiei,sudul Frantei, se umezeste in golful Biscaya, inainte de marea traversare a Atlanticului paaaana la Maryland.
      Fortarea axei prin Berlin sau Londra este o ciudatenie cinematica, sau dincolo de analogie, una politica.
      • +2 (2 voturi)    
        Eh, păi așa eram și io la tinerețe ... (Vineri, 20 februarie 2015, 23:37)

        Lomecuza [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

        ... trăgeam linii pe hartă să văz cum dracu vine chestia aia cu axa Berlin - Roma - Tokyo, că nu erau coliniare de nici o culoare!
    • 0 (2 voturi)    
      pina la urma (Sâmbătă, 21 februarie 2015, 10:51)

      chiuariu [utilizator] i-a raspuns lui Lomecuza

      va fi un satelit in jurul axei berlin-moscova. prin bucuresti nu trece nici o axa si nici nu va trece vreodata.
  • -2 (4 voturi)    
    poate axa Bucuresti-Berlin- Moscova. (Vineri, 20 februarie 2015, 21:02)

    dezamagitul [anonim]

    Dupa cum se misca treburile vad ca Iohannis nu se dezminte si impotriva tuturor criticilor numeste oameni care l-au ajutat in campanie dar dubiosi dupa mihalche acum Helvig , la liberali aveti oameni numai de calibrul asta . Astia sant mai rai ca ai psd-ului .Dupa cum spune si ponta incet incet se reface usl-ul . Daca si antonescu care disparu-se din peisaj este de acord cu noua numire , mai ales ca cel crescut in pepinera turnatorului comunist voiculescu acest helvig era unul dintre cei mai combativi in lovitura de stat .
    Sa va spun ceva de axa Bucuresti-Berlin-Moscova ,uitati-va putin la politica externa . La trativele de pace pentru Ucraina , saracul presdinte al Ucrainei era singur intre patru adversari , gazda este pro putin, partea germana si cea franceza din interese economice mai mult cauta sa-l constranga pe cel care are tara cotropita de rusi sa cedeze decat sa-l constranga pe putin . Saracul presedinte al Ucranei cu tara aproape cotropita dar cu gandul la banii europeni trebuia sa cedeze pe toate fronturile. Nu mai taziu de ieri Angela Merkel zicea ca putin nu este adversar ci aliat. Asta este , ii doare pe ei de popoarele cucerite de rusi, banii sa curga de la ei .Dupa reteta asta incet incet rusii vor zgandarii si Polonia ,apoi Romania , in moldova nu trebuie sa intre fiindca cei de acolo ar vrea sa fie si cu rusii si cu Europa daca le vin bani de peste tot. Nu le pasa nici politicienilor din Europa , nici Ong-urilor , nici societatatii civile de mortii nevinovati din Ucraina. Cand a-u doborat avionul cu oameni nevinovati , sau cand rusi intrau in Ucraina ca in Moscova cu trupele .Am vrut sa vad ca oamenii ies in strada si reactioneaza, sportivii sa nu mai joace cu sportivii rusi pana nu se retrag cu totul din ucraina. Ma asteptam ca si Simona Halep care cocheteaza cu politica ,vrea sa cante imnul cu Iohannis , mai bine ar refuza sa joace cu sportivele rusoaice .
  • 0 (2 voturi)    
    Nice! (Vineri, 20 februarie 2015, 21:21)

    Gabu [utilizator]

    Hell...vig?!?
  • +1 (1 vot)    
    ce inseamna asta? (Luni, 23 februarie 2015, 18:29)

    cristea [anonim]

    Asta inseamna sa fi postac si nu un om normal care gandeste rational: va luati de orice puteti, oricum, indiferent daca va contraziceti pe voi insiva. Dragi postaci ai lui udrea si basescu, lasati trucurile ieftine si documentati-va! Este bine ca romania sa fie aliata cu SUA, lucru care se va intari odata cu investirea in functie a lui hellvig. Nu multa lume stie ca specializarea Stiinte Politice absolvita de Hellvig in cadrul Facultatii de Stiinte politice si administratie publica, universitatea Babes-bolyai din cluj, a fost finantata in acea perioada de americani, iar absolventii au fost selectati....cu mare grija, ca sa zicem asa. so....
  • +1 (1 vot)    
    parerea mea (Luni, 23 februarie 2015, 18:40)

    alin [anonim]

    Din ce am citit pe internet despre hellvig, se pare ca a fost un om politic foarte activ si se poate spune ca aa avut succes in politica, un domeniu in care nu e usor sa ai succes, si a ajuns departe fara a se baga in gastile mafiote de gen udrea, cocos, ghita si nici cu afacerile lui voiculescu, vantu, sarbu, etc. nu s-a amestecat.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri