Sondaj INSCOP: Peste 70% dintre romani resping publicarea de caricaturi cu profetul Mahomed sau cu Isus, in presa

de R.P.     HotNews.ro
Marţi, 17 februarie 2015, 11:07 Actualitate | Esenţial

Sondaj Inscop-Adevarul Atentatele teroriste de la Paris
Foto: INSCOP
Peste 70% dintre romani resping publicarea in presa a unor caricaturi cu profetul Mahomed, cu Isus Christos sau personaje biblice. Concluzia apartine Barometrului Inscop-Adevarul realizat de Inscop Research, dupa atentatele teroriste de la Paris. Doar 9,1% dintre persoanele chestionate sustin neconditionat publicarea caricaturilor cu profetul Mahomed, in vitutea dreptului la libera exprimare, in timp ce numarul non-raspunsurilor este foarte mare - 19% dintre romani evita sa se pronunte asupra subiectului, au precizat autorii sondajului.

Inscop Research a publicat rezultatele celui mai recent barometru, realizat la comanda cotidianului "Adevarul" in perioada 5-10 februarie 2015. Volumul esantionului a fost de 1.065 persoane si este reprezentativ pentru populatia Romaniei de 18 ani si peste 18 ani. Eroarea maxima admisa a datelor este de +/- 3%, la un grad de incredere de 95%. Metoda folosita a fost cea a sondajului de opinie pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondentilor, explica autorii barometrului. 

Principalele rezultate ale barometrului:
  • 45,8% dintre romani afirma ca se tem de posibilitatea unui atac terorist in Romania, dupa atacurile de la Charlie Hebdo. 40,4% dintre romani afirma ca nu le este teama de un eventual atentat terorist dupa episodul de la Paris. 13,8% nu stiu sau nu raspund la aceasta intrebare.
  • 71,9% dintre romani afirma ca nu sustin publicarea in presa de caricaturi cu profetul Mahomed, in masura in care acest demers ar jigni comunitatea musulmana.
  • 9,1% sustin neconditionat publicarea caricaturilor cu profetul Mahomed, in vitutea dreptului la libera exprimare. 19% nu stiu sau nu raspund.
  • 76,9% dintre romani ar respinge publicarea de caricaturi cu Isus Christos sau personaje biblice, daca acest lucru ar jigni persoanele credincioase.
  • 6% sustin neconditionat publicarea de caricaturi cu Isus Christos sau alte personaje bibilce, in virtutea dreptului la libera exprimare. 17,1% nu stiu sau nu raspund.
Autorii barometrului precizeaza ca "romanii au o raportare conservatoare la religie, dar o raportare conservatoare echitabila - procentul de respondenti care s-ar opune publicarii unor caricaturi pe teme religioase jignitoare pentru comunitatea crestina este relativ similar cu procentul celor care s-ar opune publicarii unor caricaturi echivalent jignitoare pentru comunitatea musulmana".

"S-ar putea invoca faptul ca raspunsurile la aceste doua intrebari au fost ghidate de ceea ce publicul a perceput a fi dezirabilitatea sociala: sa nu 'razi' de valorile fundamentale ale unei comunitati. Se poate ca raspunsurile sa fi fost ghidate si de o asemenea tendinta catre ceea ce este considerat a fi 'dezirabil social', dar nu trebuie ignorat faptul ca optiunea de menajare a sensibilitatilor religioase este extrem de puternica (peste 70% in ambele cazuri prezentate in intrebari)", spun acestia.

Potrivit autorilor, "in alte tari europene, mult mai secularizate, probabil ca dezirabilitatea sociala recomanda un echilibru mai mare intre libertatea de exprimare si sensibilitatile religioase ale unei comunitati sau a alteia". Detalii aici


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

5355 vizualizari

  • -9 (35 voturi)    
    Romania: o tara cu bun simt (Marţi, 17 februarie 2015, 11:21)

    CICEROnescu [utilizator]

    Romanii inteleg sa respecte cultura/religia altor popoare. O chestie de mandrie acest sondaj.
    • +17 (31 voturi)    
      O rusine de sondaj. (Marţi, 17 februarie 2015, 12:28)

      BiJaz [utilizator] i-a raspuns lui CICEROnescu

      Asta arata cat de inapoiati, inculti, habotnici si primitivi sunt inca din pacate 70% dintre romani.
      Aceeasi care confunda religia cu superstitia, isi fac cruce cand trec pe langa biserici dar n-au nicio problema sa incalce cateva dintre porunci.
      • -7 (13 voturi)    
        care porunci.... (Marţi, 17 februarie 2015, 19:18)

        oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui BiJaz

        si daca sunt incalcate de ce crezi ca sunt crestini si nu fratii tai intru curvie, drogare , alcolism , furt, etc, sunteti cei care refuzati educatia crestina si practicati voi si copii vostri, libertinajul cugetarii.
    • 0 (4 voturi)    
      clar (Marţi, 17 februarie 2015, 17:18)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui CICEROnescu

      de-aia stiu din copilarie o gramada de bancuri cu Itic si Strul...
  • -2 (24 voturi)    
    Si ce-i normal atunci? (Marţi, 17 februarie 2015, 11:34)

    Andor74 [utilizator]

    Stiti foarte bine ca in legi se zice ca nu poti dezavantaja pe cineva pe criterii religioase, si totusi permiti sa-si bata joc de valorile tale (credinta, sfinti si ce-or mai fi) in virtutea dreptului altora la libera exprimare.
    Eu intelegeam pana acum ceva de genul ca am voie sa fac ce vreau atata timp cat nu il deranjez pe altul - la atat se rezuma libertatea individuala. Si da, din acest punct de vedere nici eu nu sunt de acord cu caricaturi despre Mahomed sau Allah sau Isus. Sau daca spun un banc cu referire la religie sunt intotdeauna atent sa nu fie in zona persoane care s-ar putea simti lezate.

    Situatia asta e ca si cu injuratura aia de mama: toata lumea e deranjata desi e dreptul celuilalt sa spuna ce vrea.
    • +3 (7 voturi)    
      Sunt legi si legi (Marţi, 17 februarie 2015, 15:37)

      kax [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

      Daca am privi mai cu usurinta si cu mai putin dogmatism, am putea avea sansa de a vedea dincolo de aparente.
      Satira are menirea sa te puna pe ganduri, sa iti arate ca poate morala ta nu este perfecta, si ca este loc de mai bine.
    • -1 (9 voturi)    
      Ai tot dreptul să-i deranjezi pe alții (Marţi, 17 februarie 2015, 15:52)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

      atât timp cât nu-i încalci drepturile civile.
    • +3 (11 voturi)    
      greu cu valorile astea.. (Marţi, 17 februarie 2015, 17:27)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

      1. e o diferenta mare intre caricaturile la care face referire sondajul si "injuratura aia de mama" de care vorbesti tu. publica injuratura in presa de satira, fara sa nominalizezi o persoana anume, si vezi cine se simte "lezat".
      2. oare musulmanii nu se simt lezati cand vad o biserica sau aud clopotele? dar crestinii cand trec pe langa minaret? ce sa mai vorbim de atei... pe ei nu-i lezeaza atatea referinte publice la prieteni imaginari?..

      Eu cred ca se simt lezati doar cei care sunt prea inculti ca sa perceapa mesajul caricaturii.
    • -1 (1 vot)    
      Greu (Miercuri, 18 februarie 2015, 10:53)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

      E atat de greu sa intelegi ?
      Incerc sa iti explic in termeni simplii ce spune Constitutia legat de religie:
      - nu am voie sa imi bat joc de tine pentru ca esti crestin (Constitutia, art 29)
      - am voie sa imi bat joc de religie (art 30)
  • +11 (21 voturi)    
    right... (Marţi, 17 februarie 2015, 11:35)

    liviu_ [utilizator]

    intrebarea trebuia pusa diferit... isus si mohamed separat... probabil raspunsurile erau cu totul altele...

    tara de lasi si indoctrinati religiosi...

    cand o sa vina islamistii bu bomba la noi o o sa vada ei... ce nu intelege mai nimeni e ca ei vor sange... ei au razboiul sfant. motivele se gasesc dupa...
  • +9 (13 voturi)    
    titlu mincinos (Marţi, 17 februarie 2015, 11:36)

    eu1 [anonim]

    manipulare prin titlu mincinos: sondajul este manipulator prin felul in care sunt formulate variantele , deoarece "Nu sustin ideea" este o afirmatie vaga si cu totul altceva decat "resping" - iar prezentarea rezultatelor este manipulatoare
  • +16 (24 voturi)    
    ... (Marţi, 17 februarie 2015, 11:38)

    CosminMaricari [utilizator]

    Altfel spus, 70% dintre români pun libertatea între paranteze atunci când e vorba de lucruri care îi deranjează pe ei. Aceiaşi 70% dintre români care nu înţeleg că libertatea de expresie trebuie să protejeze în primul rând dreptul de a exprima păreri care deranjează. Oare sunt cei 70% conştienţi că cenzura pe care o propun i-ar putea afecta şi pe ei în viitor?

    Acest studiu reprezintă încă confirmare că mulţi dintre români nu sunt adaptaţi la modernitate...
    • +5 (7 voturi)    
      Intrebari (Marţi, 17 februarie 2015, 13:00)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

      Se confunda intrebarea "Sustineti publicarea" cu intrebarea "Sustineti interzicerea". Ca aia cu avortul: nu sunt de acord, dar nu imi impun moralitatea asupra altora.
    • +2 (6 voturi)    
      Altfel spus... (Marţi, 17 februarie 2015, 16:30)

      Maica Reteza [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

      Altfel spus, 70% dintre români sunt proști. Rău. De dau în gropi.

      Iar despre libertate... Păi jumate din ăștia 70% sunt ăia care au impresia că pe vremea lu' înpușcatu' era mai bine.
  • +3 (15 voturi)    
    Multiculturalismul (Marţi, 17 februarie 2015, 11:41)

    xolv [utilizator]

    Multiculturalismul a murit. Cine va insista pe aceasta moneda, ne va trimite in bratele conservatorismului ortodox rusesc.
    • +4 (4 voturi)    
      Depinde ce intelegi prin multiculturalism. (Marţi, 17 februarie 2015, 14:16)

      clint [anonim] i-a raspuns lui xolv

      Porcaria cu natii fundamental diferite adunate laolata in acelasi perimetru nu pentru valori comune ci pentru bani ( vezi UE, US ), cu o economie globalizata oarecum fortat in care al mai inapoiat se sufoca pana sa se dezmeticeasca ce are de facut, cu niste baieti scrobiti care conduc prin "directive UE" mai ceva ca pe vremea URSS-ului, asta da, e o porcarie.

      Dar multiculturalismul in sine, cat timp ne respectam granitele si invatam unii de la altii, e o chestie nemaipomenita. Asa omenirea a invatat si progresat, arabii de la chinezi, grecii de la arabi, romanii de la greci samd.

      Depinde asadar de pe ce pozitii criticam multiculturalismul. Noi, care am mai avea de invatat cu periuta de dinti ca sa dau un exemplu, nu cred ca are rost sa stam cu nasul pe sus, vezi-doamne pentru traditii si specific pentru ca, ca sa o spun abrupt, ele sunt moarte oricum, facand parte din alta lume care desi la noi mai exista datorita inapoierii noastre, va fi depasita pana la urma chiar si de noi. Ramane de vazut cat ne ia ca sa acceptam asta, dar schimbarea mindsetului este esentiala pentru progres.
  • +11 (23 voturi)    
    Sa fie tot aia care voteaza PSD ? (Marţi, 17 februarie 2015, 11:42)

    clint [anonim]

    Sa fie pupatorii de moaste ? Analfabetii ?
    Asta este din pacate. Stim ca 70% din noi traiesc in evul mediu.

    Gandirea principiala este pentru ei apa de ploaie. Nu inteleg ca din principiu dreptul la libera exprimare este indiscutabil.
    • -3 (5 voturi)    
      psd-ul are 30-35% votanti..... (Marţi, 17 februarie 2015, 19:26)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui clint

      si astea sunt indoctrinati de comunism, deci, in nici un caz, nu pot fi crestini, cu alte cuvinte ai o gandire cam de .....natafleata
  • +10 (14 voturi)    
    oamenii ...cu doua fetze (Marţi, 17 februarie 2015, 11:46)

    un om [utilizator]

    ... 3% din respondenti sustin ca sunt de acord cu libertatea presei in cazul caricaturilor cu Mahomed, dar nu mai sunt de acord cu libertatea presei in cazul caricaturilor cu Isus... practic Isusul nostru e mai [...] decat Mahomedul lor ... genial!
    • 0 (4 voturi)    
      Bravo (Marţi, 17 februarie 2015, 13:02)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui un om

      Eu gasesc mai remarcabil cat de mic e procentul. Fiecare societate are oameni care gandesc mai mult si oameni care nu gandesc pana la capat.
  • -4 (24 voturi)    
    common sense (Marţi, 17 februarie 2015, 11:49)

    TeodorGligor [anonim]

    Romanii si-au pastrat ce se numeste- "commnon sense" -bun simt, si asta in ciuda a 25 de propaganda cu temebelisme vestice presupus "luminate".
    • +4 (10 voturi)    
      common sense = vantoare de vrajitoare (Marţi, 17 februarie 2015, 12:25)

      clint [anonim] i-a raspuns lui TeodorGligor

      altceva nu poate fi la un popor fatarnic si inapoiat ca al nostru.

      inca din antichitate au observat invatatii ca oamenii nu isi doresc adevarul care pe multi i-ar desfiinta, asa ca traiesc intr-o fatarnicie totala.

      de aici toate nenorocirile common sense-ului la popoarele medievale
  • +12 (18 voturi)    
    Satira arata slabiciunile celui puternic. (Marţi, 17 februarie 2015, 11:54)

    kax [utilizator]

    Faptul ca nu poti satiriza religia si insemnele ei, iti arata defapt nivelul precar in care religia si-a facut loc in creierul omului. Fundamente pe care este constituita nu suporta discutii.
    Zona tabu din creierul uman adjudecata de religie produce efecte criminale cand este atinsa. De aici si frica de a satiriza, frica de consecinte.
    • +2 (6 voturi)    
      si mai ales frica de gandire critica (Marţi, 17 februarie 2015, 12:30)

      clint [anonim] i-a raspuns lui kax

      aici apare separarea fundamentala intre occident, cu oamenii cu gandire critica ( satira fiind o expresie "finuta" a sa ) si oamenii din est, neincrezatori in puterile lor, ale mintii lor, asadar ne-invatati sa critice, care accepta dogme perverse ce stiu sa li se strecoare in subconstient si sa le umple golurile cauzate de neputinta...

      nu e vorba numai de biserica si de ecourile tarzii ale evului mediu din mintea lor, dar si dogmele mai agresive inoculate de comunisti ( tot niste medievali pana la urma ), la pachet cu mistificarea istoriei si demonizarea occidentului.
    • -1 (3 voturi)    
      ficare cu nivelul lui (Marţi, 17 februarie 2015, 13:40)

      JohnnyBoy [utilizator] i-a raspuns lui kax

      Spune-mi si mie cate reviste de satira ironizeaza homosexualitatea ? Si liberalismul are valorile lui pe care nimeni nu are voie sa le satirizeze. Intelegi ideea ? Acum nu as vrea sa intelegi ca am ceva cu homosexualii, am vrut doar sa subliniez ca libertatea de exprimare nu este chiar asa de libera, si ca socitatea liberala are si ea subiectele ei tabu de care nu ai voie sa te atingi.
      • -1 (3 voturi)    
        Satira contribuie la bunastarea umanitatii (Marţi, 17 februarie 2015, 14:51)

        kax [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBoy

        Si daca ai avea ceva cu homoxesualii, sunt absolut convins ca i-ar lasa rece. Homosexualitatea este suficient de stabila sa nu fie "atinsa" de satira.
        Satira, te pune pe ganduri, iti pune la incercare sistemul de valori, iar daca el este dogmatic, si nu are fundamente rationale, satira il scutura puternic.
        Satira, iti arata ca puternicul nu e chiar asa puternic, iar cel slab nu este chiar asa slab.
        Atata timp cat oamenii aderă la adevaruri "absolute" cum sunt cele promovate de religie, atata timp cât sacrul și sfântul nu se discută, progresul in omenire o sa continue sa fie lent, si dureros.
        • -1 (1 vot)    
          Libertate de expresie (Marţi, 17 februarie 2015, 18:38)

          AT [anonim] i-a raspuns lui kax

          Cred ca nu esti la curent cu ce se intampla in "liberalismul" occidental.

          http://www.thefire.org/university-of-chicago-students-disregard-context-call-for-ban-on-hate-speech-after-dan-savage-lecture/

          http://davidthompson.typepad.com/davidthompson/2015/02/dont-even-think-it.html
      • 0 (2 voturi)    
        ... (Marţi, 17 februarie 2015, 15:22)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBoy

        Ai pus punctul pe I. Daca faci un banc cu homosexuali esti imediat acuzat de discriminare. Aici nu mai e satira? Nu mai vorbim de libertate de opinie? Libertate, libertate, dar numai prentru cine vrem noi...
        • 0 (2 voturi)    
          Dar nu te omoară nimeni (Marţi, 17 februarie 2015, 16:39)

          Maica Reteza [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

          Nu vine nimeni cu mitraliera să-ți ia gâtul că ai făcut un banc cu Bote și Bombonel.
          • +1 (1 vot)    
            ... (Marţi, 17 februarie 2015, 16:52)

            a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Maica Reteza

            De acord, dar sondajul se refera la publicarea caricaturilor care pot fi ofensatoare la adresa unor categorii de persoane, nu la asasinate. Acestea oricum sunt crime, indiferent de motiv, si oricum nimeni nu accepta vreo scuza in aceasta privinta.
  • +3 (7 voturi)    
    Valorile fundamentale ale unei comunitati (Marţi, 17 februarie 2015, 12:03)

    Trojan.H [utilizator]

    Nimic despre caricaturile de la Antena 3 si Guita TV?
    • 0 (2 voturi)    
      Gata, organizăm atentat (Marţi, 17 februarie 2015, 16:45)

      Maica Reteza [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      Care caricaturi? "Vedetele", penalele de pe canapea, sau invitații din emisiuni?
      Împotriva caricaturii care e Mircea Badea a avut loc atentatul ăla revendicat de banda de motocicliști.
      Hai că poate organizăm ceva.
  • +10 (22 voturi)    
    @Redactie (Marţi, 17 februarie 2015, 12:04)

    bogdan192 [utilizator]

    Mereu am banuit ca mai mult de 70% din tara asta e idioata. Acum m-am convins.
    • -1 (5 voturi)    
      bogdan192 (Marţi, 17 februarie 2015, 12:12)

      wer [anonim] i-a raspuns lui bogdan192

      Nu-i vorba ca tara e idioata prietene..e vorba de bun simt. Daca ai ceva 'de spus' Dumnezeului tau, o faci cu tine si doar atit. Te simti mai eliberat intelectual sau mai 'modernist' in atitudine lovind in repere in care altii poate chiar cred mai mult decit o faci tu ? Daca vrei sa te certi cu cineva, o faci cu un om, argumentat si cu subiect si predicat, nu cu o imagine simbolica a unui Dumnezeu. Doar lasii cred ca Dumnezeul lor a mai 'destept' decit al altora, si ca datoria lor e sa duca in derizoriu credintele altora, dupa propriile lor repere de constiinta.
      • +2 (4 voturi)    
        Satira conduce la reforma moralei (Marţi, 17 februarie 2015, 14:19)

        kax [utilizator] i-a raspuns lui wer

        Satira se presupune ca face atingere constiintei oamenilor, il ajuta pe cel slab si il provoaca pe cel puternic.
        Daca religia este puternica, satira ar fi o banalitate pentru ea, si ar disparea, dar se pare ca religia este slaba, si sta pe un teren instabil.
        Daca satira iti destabilizeaza sistemul de valori, inseamna ca acel sistem nu este bun.
        Satira are menirea de a reforma si corecta sistemul moral, are rolul sa iti arate, ca poate binele nu este chiar bine, iar raul poate nu e asa rau.
        • +1 (1 vot)    
          depinde (Marţi, 17 februarie 2015, 15:04)

          capitan [utilizator] i-a raspuns lui kax

          daca prin satira ta pui oameni sau divinul sa se f*** unii cu altii, asa cum facea Charlie, mi se pare totusi ca se ajunge la pervertirea moralei, iar nu la reforma ei.
          • 0 (2 voturi)    
            preconceptiile sexuale sunt satirizabile (Marţi, 17 februarie 2015, 16:55)

            kax [utilizator] i-a raspuns lui capitan

            Bineinteles, atata timp cat binele si raul sunt considerate atribute divine, aceste lucruri nu pot fi dezbatute. Dumnezeu dicteaza ce e bine si ce e rau.
            Pur si simplu nu pot sa ii explici unui musulman ca e rau sa aibe mai multe neveste(nu stiu daca se mai aplica), asa cum nu poti unui crestin sa ii spui ca e bine sa te masturbezi. Asa cum un musulman considera un lucru rau sa manaci carne de porc, asa un crestin vede in asta un lucru bun.
            Satira ajuta la reglarea acestor lucruri, si la realizarea a ce e mai bine si ce e mai rau. Duce la progres.
            Desenand oameni f***-se cu divinitatea, spui ca inrautateste(perverteste) morala, inseamna ca tu esti cel vizat de satira, inseamna ca esti vulnerabil daca nu treci cu brio peste. Parerea mea.
    • -2 (2 voturi)    
      Idioti (Marţi, 17 februarie 2015, 13:06)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui bogdan192

      Poate 70% cunosc legea si o interpreteaza prin prisma multiculturalismului occidental. De cearta Bill Maher / Ben Affleck ai auzit?
    • -1 (1 vot)    
      Idioti (Marţi, 17 februarie 2015, 18:19)

      AT [anonim] i-a raspuns lui bogdan192

      Eu pur si simplu nu pot intelege cum buna cuviinta a ajuns in randul majoritatii cititorilor Hotnews sa fie considerata idiotenie.

      Activistul ateu PZ Myers a incitat la profanarea euharistiei si indemnurile sale au fost puse in practica. Poate idiotii astia crestini si-au adus aminte de regula de aur: ce tie nu-ti place altora nu face.
  • -6 (16 voturi)    
    Nu ... (Marţi, 17 februarie 2015, 12:08)

    utug [anonim]

    Nu ar trebui ca guvernul sa emita o ordonamta de urgenta care sa interzica publicarea de caricaturi cu mohamed sau iisus ?
    • +1 (3 voturi)    
      Este in lucru (Marţi, 17 februarie 2015, 12:15)

      math [utilizator] i-a raspuns lui utug

      va rog sa va linistiti. Guvernul si Parlamentu lucreaza pentru noi. Vor fi interzise orice fel de glume si caricaturi despre Mohamed, Isus, Victor Ponta si Walt Disney.
    • +1 (3 voturi)    
      Ordonanta de toata urgenta (Marţi, 17 februarie 2015, 12:55)

      Lara [anonim] i-a raspuns lui utug

      Eu cred ca ar trebui ca guvernul sa emita o ordonanta de urgenta prin care sa interzica prostilor sa se exprime in spatiul public.
      Fiecare cetatean sa fie testat si sa i se acorde un cod cu coeficientul de inteligenta si cel de cultura. De la un anumit nivel nu ai voie sa te exprimi. Ce zici, ti-ar placea? In definitiv, daca oamenii nu tin la libertatae de exprimare, de ce sa nu le facem pe plac?
  • -1 (1 vot)    
    Sondajele instrumente de manipulare... (Marţi, 17 februarie 2015, 12:27)

    LUKAS [anonim]

    Si tot confom sondajelor Ponta e azi presedinte!
  • 0 (2 voturi)    
    depinde de presa (Marţi, 17 februarie 2015, 12:33)

    dadan [utilizator]

    presa de satira si umor o sa faca intotdeuna glume si caricaturi cu referiri religioase... cine citeste acea presa este pregatit pentru asa ceva si nici nu exista pretentia ca sa inteleaga toti anumite aluzii sau glume... se stie ca indoctrinatii religiosi sunt limitati putin de dogme si nu pot procesa o gluma care ii scoate din zona de confort... de aceea nici eu nu sunt de acord sa se publice caricaturi religioase in ziarul patriarhiei sau in magazin istoric... atata vreme cat publicatiile sunt de nisa si tintesc publicul dezinhibat nu vad nici o problema, daca nu-ti place nu citi... asta-i farmecul democratiei
    Oricum se poate evita confuzia, scriind sub Mahomed numele Ghitza iar sub Isus numele Vasilica si se evita inflamerea comunitatilor religioase - cine intelege gluma o sa o inteleaga oricum iar cine nu, o sa vada o caricatura cu personaje comune... nu cred ca are nici un musulman pretentia ca stie cum arata Mahomed ca sa poata acuza caricaturistul de asemanari... la fel si cu Isus....
  • +1 (5 voturi)    
    de ce (Marţi, 17 februarie 2015, 13:43)

    fara [anonim]

    Nu inteleg de ce ai fi de acord cu publicarea de texte/imagini jignitoare in general. Cei care sunt de acord cu publicarea unor caricaturi cu Mohamed ar fi de acord cu publicarea unor caricaturi cu copii handicapati? E o chestiune de moralitate si civilizatie. De asta nu mergi pe strada si il scuipi pe unul in fata. Daca stii ca un lucru jigneste alti oameni nu il faci si punct.
    • 0 (2 voturi)    
      pai nu-s jignitoare (Miercuri, 18 februarie 2015, 8:23)

      dadan [utilizator] i-a raspuns lui fara

      decat pentru cine nu intelege umorul si caricatura in general... pentru islamisti e jignitoare orice alta credinta inafara de a lor, orice forma de arta - astia ar da foc muzeului Luvru daca ar veni la putere in europa... astia ucid copii ca se uita la meciuri de fotbal - intreaga europa risca executia, etc... tablourile lui Dali pot fi considerate caricaturi de unii sau opere de arta de catre altii.... diversitatea de opinie si toleranta face ca fiecare sa-si vada de treaba lui intr-o lume foarte diversa.... eu daca fac glume cu/despre religie, homosexuali, pedofili, evrei etc... in cercurile mele de prieteni asta inseamna ca jignesc pe cineva?
      • +1 (1 vot)    
        ... (Miercuri, 18 februarie 2015, 10:38)

        fara [anonim] i-a raspuns lui dadan

        Partea cu intelesul caricaturii e atat de relativa... Intr-o imagine a revistei mohamed si-o tragea cu un alt personaj. Sa zicem prin absurd ca ai fi o persoana publica si ar aparea o caricatura cu nevasta ta facand un gang bang. Sa inteleg ca ai intelege umorul si ai fi foarte amuzat?

        Glumele in cercurile de prieteni conteaza doar daca ar fi facute cunoscute celor care s-ar simti jigniti. Poti sa iei exemplul de mai sus, nevasta fiind al unui barbat care nu e in cercul tau de prieteni.

        Raman la parerea ca a face ce vrei dar fara sa il deranjezi pe celalalt e ceea ce ar trebui sa fie normalitate intr-o lume pe care o vrem a fi civilizata.

        Schelambaiala asta cu Charlie e de fapt o mare contradictie. Ar trebui sa fie un protest impotriva teroristilor nu o sustinere a unor fapte jignitoare.
  • -1 (3 voturi)    
    Tabloul complet (Marţi, 17 februarie 2015, 14:52)

    cocosila [utilizator]

    Corupti, incapabili, superstitiosi. Urata natie!
  • +2 (4 voturi)    
    Deci, profund, poporul romane sanatos la cap (Marţi, 17 februarie 2015, 17:03)

    newlook [utilizator]

    Deci, profund, poporul roman e sanatos la cap. Zic eu ca scorul (70%) nu e prea rau tinand cont de cati dezechilibrati pun egal intre dreptul la exprimare si nesimtire si propaganda nesimtita in acest sens.
  • +1 (1 vot)    
    Foarte bine! (Marţi, 17 februarie 2015, 22:14)

    John M. [utilizator]

    Fiecare sa fie liber se roage la cine vrea.
    Nu exista nicio religie mai buna ca alta atata timp cat niste idioti nu incearca sa te convinga de contrariu cu un AKM.
  • 0 (2 voturi)    
    bun simt! (Miercuri, 18 februarie 2015, 11:09)

    iulianus [anonim]

    Accest sondaj arata faptul ca romanii inca mai sunt depozitari a ceea ce se numeste "bun simt'. El se mosteneste din familie, cei sapte ani de acasa conteaza foarte mult. Poti sa faci zece facultati, mastere si doctorate, bunul simt nu-l mai dobandesti daca nu l-ai primit la timp. De asemenea acest sondaj ne arata faptul ca romanii alaturi de libertate pun mare pret si pe responsabilitatea. Vorbesc de cei care au bunul simt, nu de toti romanii. Libertatea mea se opreste acolo unde incepe libertatea celuilalt, altfet ajungem la libertinism.... O vorbas din batrani spune: "Multa lume, putini oameni"!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri