VIDEO Sindicalistii din Romatsa acuza, intr-o scrisoare deschisa adresata presedintelui Iohannis, interventii politice brutale in functionare institiei si avertizeaza ca siguranta traficului aerian ar putea fi afectata

de D.T.     HotNews.ro
Luni, 16 februarie 2015, 19:15 Actualitate | Esenţial

Sindicatul Serviciilor de Trafic Aerian din Romania (ATSR) din cadrul Romatsa solicita o audienta "cat mai curand posibil" la presedintele Klaus Iohannis, intr-o scrisoare deschisa transmisa redactiei HotNews.ro. Sindicalistii acuza interventii brutale, prin interese si presiuni din partea factorului politic. Acestia mai reclama "interferenta dintre profilul militar al actualului manager gernal al RA Romatsa, alaturi de alti doi generali angajati pe functii de directori, si profilul specific al Aviatiei Civile. Sindicalistii avertizeaza ca situatia tensionata generata la nivelul Regiei poate afecta siguranta traficului aerian.

Redam un fragment din scrisoarea adresata de Sindicatul Serviciilor de Trafic Aerian din Romania presedintelui Klaus Iohannis
  • "Din pacate insa, desi legislatia nu s-a schimbat, iar Contractul Colectiv de Munca este in vigoare, in ultimele luni, acest pilon motivational al angajatilor si reprezentantilor acestora s-a deteriorat semnificativ, din cauza interventiei brutale, prin interese si presiuni din partea factorului politic.  Acest aspect se datoreaza faptului ca interferenta dintre profilul militar al actualului manager general al RA Romatsa (alaturi de alti doi generali angajati pe functii de Directori) si profilul specific al Aviatiei Civile, nu aduce beneficii la nici un nivel in cadrul Regiei. In esenta, schimbarea radicala in special la nivelul Conducerii Executive a regiei, este aparitia unei optici gresite privind relatiile de munca, bazata pe lipsa de transparenta, rigiditate, incalcarea spiritului si literei Contractului Colectiv de Munca si, in opinia noastra, in unele cazuri chiar prin incalcarea legislatiei nationale si europene in vigoare. Ca urmare, va solicitam o audienta, cat mai curand posibil in functie de programul dumneavoastra. Ne-am adresat dumneavoastra in incercarea de a gasi mijloacele pentru a depasi situatia tensionata, strasanta si total neproductiva in care se gaseste de cateva luni RA Romatsa, situatie ce poate afecta siguranta traficului aerian international din spatiul aerian al tarii noastre, cu posibile repercusiuni majore in relatiile internationale".

Scrisoare Deschisa catre Presedintele Klaus Iohannis by Raluca Pantazi


Romatsa este condusa in prezent de un general in rezerva, Ioan Aurel Stanciu, numit in functia de general managerla cateva luni de la tragedia aviatica din Apuseni din februarie 2014. (Vezi aici CV) Stanciu a fost seful Statului Major al Fortelor Aeriene Romane intre 2009 si 2011 iar anterior, seful Directiei Operatii, respectiv seful Directiei de Protectie si Siguranta Militara.

Director Adjunct la Romatsa este Fanica Carnu si a fost, in perioada 2011-2013, sef al Statului Major al Fortelor Aeriene.  

Surse din cadrul Romatsa au declarat pentru HotNews.ro ca noua conducere a fost impusa pe linie politica de UNPR-ul lui Gabriel Oprea. Potrivit acestora, sub conducerea celor doi, Regia ar fi organizat concursuri despre care sursele din Romatsa sustin ca sunt ilegale, pe posturi de controlori de trafic aerian ajungand baiatul unui alt general MApN. Aceste cazuri ar fi fost sesizate la Departamentul National Anticoruptie.

Surse Romatsa au declarat pentru HotNews.ro ca situatia s-a tensionat si mai mult dupa aprobarea unei noi organigrame de functionare a Regiei. Aceasta noua organigrama, adoptata pe 27 ianuarie la presiuni politice, ar fi fost respinsa in trecut de Consiliul de Administratie. Potrivit surselor citate, noua organigrama, care mareste numarul de directori de la 9 la 14 si deschide calea angajarii unui numar mare de nespecialisti in regie, a fost contestata in instanta de sindicat.

"E o chestie care in opinia noastra este de competenta CSAT. In conditiile situatiei din Ucraina, nu va mai avea cine sa dirijeze avioanele civile deasupra Romaniei", au mai spus sursele citate.

Aceasta noua schema de personal ar urma sa intre in vigoare de la 1 martie. Potrivit surselor Romatsa, se deschid astfel oportunitati de angajare pentru o serie de posturi importante de conducere. Acestea ar fi dedicate oamenilor din ministerul Transporturilor, care se tem de o eventuala cadere a guvernului Ponta si ar dori sa-si pregatesca din timp un refugiu pe un post bine platit. "Oamenii se angajeaza in mare viteza peste tot unde sunt lefuri bune, si la Nuclearelectrica sau Transelectrica", au mai declarat sursele citate pentru Hotnews.ro.

Salariile Romatsa sunt mari in raport cu alti bugetari, deorece regia nu depinde de bugetul de stat, ci realizeaza venituri de la companiile aeriene. Salariul directorului general de pilda depaseste 200 de milioane pe luna, la care se adauga sporuri lunare si anuale, astfel ca poate ajunge la 8 miliarde de lei vechi pe an. Regia Autonoma Romatsa, care functioneaza sub autoritatea Ministerului Transporturilor, numara aproximativ 1500 de angajati.



Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

7986 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    trist (Luni, 16 februarie 2015, 19:22)

    iri [anonim]

    Generalii lui peste prajit au venit sa faca golanii la ordin!
  • +9 (11 voturi)    
    Da stim, de cand s-a dus Firea pe acolo (Luni, 16 februarie 2015, 19:27)

    OmulNou [utilizator]

    sa-i intimideze pe angajati, cu intrebari de genul "cat de inalt e Boc?" sau "cat poarta Boc la pantof?"

    Va rog eu mult, arestati-o si pe Firea, femeie mai haina ca ea nu exista.
  • +3 (3 voturi)    
    siguranta aviatiei civile (Luni, 16 februarie 2015, 20:32)

    voce [anonim]

    Politicul si militarul nu au ce cauta in aviatia civila! Interesele politice nu trebuie sa afecteze siguranta traficului aerian. Din pacate, de la venirea actualului director se pun presiuni nejustificate asupra controlorilor si, implicit, a sigurantei!
  • +3 (3 voturi)    
    mda (Luni, 16 februarie 2015, 20:57)

    Adrian_. [utilizator]

    politicul care paraziteaza institutiile cu salarii mari. nu e o noutate in Romania, poate o noutate in Romatsa.

    Oprea cand ajunge la puscarie?
  • -3 (3 voturi)    
    Romatsa (Luni, 16 februarie 2015, 21:20)

    Snitzelvienez [utilizator]

    Se justfica salariile si privilegiile de acolo? Nu cred..jos cu mafia de acolo
  • +2 (2 voturi)    
    Rusine! (Luni, 16 februarie 2015, 22:01)

    In urma "eroului" Iovan [anonim]

    Si directorul AACR a fost amenintat de acest "General" De cand e la conducere totul sa dus la vale la ROMATSA, cerem demisia generalului si nu acceptam nepoti sa ne dirijeze avionele, siguranta zborului este mai presus decat pilele voastre!
  • 0 (2 voturi)    
    Mai gagautilor! (Luni, 16 februarie 2015, 22:46)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    Voi inca nu ati inteles ca un Presedinte fara sustinerea guvernului nu are nici o putere? Cel care taie si spanzura in tara este Primul Ministru care daca se simte aparat in spate de o majoritate parlamentara confortabila da cu tifla la toata lumea iar pe Presedinte il ignora cu totul.L-ati injurat pe Basescu timp de 8 ani si ati crezut ca Iohannis e mesia pentru Romania. E tot ca inainte cu acest guvern, sa tineti minte! Asta spune Constitutia Iorgovana!
  • -1 (1 vot)    
    HALAL stire (Luni, 16 februarie 2015, 22:54)

    Gonzo [anonim]

    transmiteti-i dlui ziarist D.T. ca
    "Salariul directorului general de pilda depaseste 200 de milioane pe luna, " este o tampenie cat mare de el in termini de exprimare in spatial public. de aproape 10 ani vorbim in Romania de lei noi , RON, nu de milioane , sute de milioane etc
  • -2 (2 voturi)    
    ei da (Marţi, 17 februarie 2015, 4:21)

    I [utilizator]

    s-a vazut la accidentul din Apuseni ca nu stiau tranforma din grade in zecimale. Atunci cine a pus in pericol siguranta traficului aerian?
  • +2 (2 voturi)    
    militar sau civil? (Marţi, 17 februarie 2015, 9:10)

    Cornel [anonim]

    nu inteleg ce cauta un militar la conducerea unei institutii civile ?!?!?!
  • -1 (3 voturi)    
    Angajatii Romatsa sa nu vorbeasca de pile ... (Marţi, 17 februarie 2015, 15:35)

    bubaru [anonim]

    Este clar ca altceva ii deranjeaza pe cei de la Romatsa, dar nu vor sa spuna direct. Liderul lor sindical tot ameninta cu ,,siguranta traficului aerian,, si catastrofe.
    Il rog pe domnul lider de sindicat sa-mi raspunda la urmatoarele intrebari:
    - ce functie ai la Romatsa si ce venituri (am spus bine-venituri!) ai pe luna?;
    - cati din cei 60% din controlori sunt foarte buni si pregatiti pentru traficul full (sunt sigur ca stii ce insemna traficul adevarat pentru un controlor!)?;
    - cati din cei 40% - suport sunt angajati pe pile, nedovedite benenteles (unii poarta aceleasi nume de familie din pura concidenta)?;
    - de ce, daca ai dovezi, nu-l dai pe goarna la DNA pe noul sef (care se poarta ca un satrap) in legatura cu noile angajari, dar vezi ca denuntul poate fi ca un bumerang pentru domnia ta;
    - cati din Romatsa vor fi alaturi de tine, mai ales la declansarea grevei, pentru schimbarea conducerii;
    - te-a deranjat personal noua conducere sau te-ai gandit ca nu te-a intrebat nimeni cand au fost numiti?;
    - daca, doamne fereste! se intampla un incident sau accident la Otopeni, este de vina noua conducere stresanta, nu-i asa?;
    - ce le lipseste contolorilor de trafic ca sa-si desfasoare activitatea in bune conditii, excluzand stresul artificial al numirii periodice a conducerii (din cate stiu aveti toate conditiile, inclusiv perioade de pregatire in afara, cu plata de catre institutie)?
    Vad ca sunt multi postaci pro-sindicat si cred ca sunt direct interesati sa-si apare functia calda si ,,banutii,,
    La noi, romanii, cum apare unul care deranjeaza bisericutele si vrea sa faca putina ordine ii dam in cap imediat si vom striga tot timpul ,,Jos urmatorul,,
    Aveti rabdare si o sa vedeti cati vor striga, in cateva luni, impotriva lui Iohannis ....
    In rest, numai de bine si sa fiti sanatosi!
    • +2 (2 voturi)    
      puiemonta (Marţi, 17 februarie 2015, 18:28)

      camataru [anonim] i-a raspuns lui bubaru

      Esti gelos pe veniturile pe care le are un controlor de trafic aerian??
      De ce nu te-ai facut si tu controlor?
      E simplu in zilele noastre treci vizita medicala treci engleza, feastul, interviul si gata esti la curs inveti bine si treci examenele
      De ce nu dai si tu un feast daca estei asa de smecher?
      Da haha m-ai prins sunt cu feast-ul picat si nu am fost in stare sa ma fac controlor dar ii admir pe oamenii astia care au grija de atatia oameni in fiecare zi si plimba avioanele alea pe cerul patriei.
      Am studiat putin si am urmarit compania de 10 ani incoace si tot ce a aparut in media despre companie este foarte putin fata de cat au facut oamenii astia si cei care au fost la conducere pana acuma si angajatii. Sa amintim razboaiele care au fost pelanga tara noastra(cand traficul; peste romania a crescut de 3 orisi se construiau rute ad-hoc), sa amintim toate crizele economice care au trecut cat de cat, sa aminim numarul exorbitant de aeronave aterizate si decolate (intr-o maniera superba de cei de la otopeni pe care vrei tu sa ii bagi in buda) cu ocazia finalei de fotbal de anul trecut si mai recentcriza din ucraina si tu vrei sa-i bagi pe oamenii astia in cacat??
      Rusine sa-ti fie general de carton asa cum te-au numit cei de la garnizoanasibiu.org (http://garnizoanasibiu.org/generalii-de-carton/)
      Trebuia sa te faci si tu controlor de trafic aerian nu general. Futui. Ti-ai gresit cariera.
    • -1 (1 vot)    
      impotriva sindicalistilor (Marţi, 17 februarie 2015, 18:29)

      alex [anonim] i-a raspuns lui bubaru

      just! bine punctat! habar nu aveti cum sunt multi dintre controlori, iar sindicatul ar trebui sa tina ciocul mic in legatura cu siguranta traficului... perioada de pregatire din afara ? pregatire este un cuvant absurd, poate perioada de cumparaturi si de relaxare... cred ca suna mai corect din cate am inteles ca se intampla atunci cand se duc ei sa "invete".
      • +2 (2 voturi)    
        parerea mea (Marţi, 17 februarie 2015, 19:54)

        ciumi [anonim] i-a raspuns lui alex

        Eu zic sa o intrebam pe..... Tatoiu! Poate ne explica ea cum e cu controloria ca vad ca e plin de parelologi pe aici!
        Mai nou dupa fotbal si femei toata lumea cunoaste subiectul ! Si zbor IFR si VFR, Turn, Approach,Ruta fara secrete.
        Denigrati o activitate despre care ar trebui sa spuneti doar RESPECT atunci cand va urcati in avion!
    • +2 (2 voturi)    
      pilotii ii sustin (Marţi, 17 februarie 2015, 21:52)

      pilot [anonim] i-a raspuns lui bubaru

      De ce credeti ca nu au trimis?Faptul ca s-a dat in presa scrisoarea catre presedinte ,nu inseamna ca nu au facut sesizari si in alta parte.Eu am auzit ca au trimis la DNA,la toate ministerele,la tribunal si ultima a fost la presedinte.Legat de siguranta traficului:este foarte real.E clar ca nu aveti prea multe informatii din bransa si nu prea stiti despre ce vorbiti.Nu banii si locul caldut inseamna totul in viata.Oamenii acestia sunt la microfon zi,noapte,duminica,de craciun,de revelion,cand e cutremur,adica permanent.La noi romanii in ultimul timp nu prea apar oameni care vor sa faca treaba ,ci ,,bisericute'' politice sau mai bine zis ''catedrale''.Iar generali si alti militari pusi de Oprea acolo imi miroase a treaba ,,buna ''PSD.
  • +2 (2 voturi)    
    Minti, generale!!! (Marţi, 17 februarie 2015, 20:00)

    CTA [anonim]

    Ti-e frica , generale? De ce nu spui ca ai veniturile de 3-4 ori mai mari decat controlorii ? De ce nu spui ca ne-ai felicitat cu "cea mai inalta consideratie" de sarbatori pentru felul profesionist in care ne-am descurcat la cresterea de trafic de 25 / din vara? Acum iti pui oamenii sa posteze minciuni cum ca n-am fi pregatiti? Esti un mare mincinos, generale . Pregatirile noastre, sunt esentiale pentru noi, pentru mentinerea la un nivel optim de performanta. Ai uitat sa spui insa la ce folosesc deplasarile delegatiilor la Madrid, de exemplu, la care pleaca aproape jumatate de avion numai cu angajatii tai preferati. La fel cum ai uitat sa spui de cat de bine sunt pregatite pitipoancele pe care le-ai angajat sa faca ...nimic pe salarii care sunt de 3 ori mai mari decat controlorii. Si bineinteles , deoarece esti pe dinafara cu tot ce inseamna Romatsa, nu stii ca nu exista un lider de sindicat , ci exista un comitet director al sindicatului. Pentru ca probabil ai o mare problema cu unul dintre cei din acest comitet. Te intrebi retoric generale, prin papleaca asta de l-ai pus sa scrie ce le lipseste controlorilor ca sa dirijeze avioanele in siguranta in continuare. Stii prea bine ce le lipseste. Faptul ca le impui sa accepte "restructurarea"care öptimizeaza "institutia facand din 9 directori 14, si lasand loc angajarilor tale preferentiale , fara examene , ale unor supusi ai tai si ai lui Oprea. Faptul ca le vor veni sefi care nu au habar de aviatie civila dar care stiu doar sa comande, fiind obsedati doar de supunere orbeasca. E periculos ce faceti si stiti prea bine asta. Ce ii mai deranjeaza? Faptul ca ii obligi sa faca ilegalitati si sa semneze niste acte ILEGALE. Asta ii deranjeaza.Te intrebi daca se poate imputa noii conduceri potentialul incident sau accident datorat stresului? DA. I se poate imputa. Tu nu faci ordine in institutie , generale ci vrei doar sa creezi locuri pentru sefii si lingaii tai dupa ce pica UNPR-ul de la guvernare
  • +2 (2 voturi)    
    Ofensiva UNPR (Marţi, 17 februarie 2015, 21:19)

    R2D2 [anonim]

    Totul a inceput cu raportul superficial si plin lacune operationale facut de g-ral. Tudor Tanase la acea vreme angajat ROMATSA ca Sef CCSAR in urma accidentului din Apuseni. Cu acel raport facut pe genunchi l-a convins pe naivul Ponta sa creada ca de fapt vinovata este conducerea ROMATSA de ceea ce s-a intamplat. Astfel a fost decapitata toata conducerea facand drum liber oportunistilor din gasca UNPR. Ulterior ca pret al ramanerii impreuna cu PSD la conducere, i s-a dat mana libera lui G. Oprea sa taie si sa spanzure pentru a asigura niste locuri caldute celor din gasca dupa retragerea de la guvernare. Iar ceea ce se intampla acum este evident. Se fac 5 locuri in plus de directori, servicii inutile pentru ceilalti. Totul pe spinarea muncii controlorilor de trafic si sub blanda privire a PNL si a Presedintelui. Grupul generalilor, Oprea, Tanase, Dusa, Stanciu, Carnu, si altii care se pregatesc impreuna cu ceilalti fara uniforma vor sa puna stapanire pe aceasta firma unde vor avea un trai cald ca si capuse pe spinarea celor care sunt profesonisti. Capuse si lipitori post-comuniste.
  • +2 (2 voturi)    
    pilotii ii sustin (Marţi, 17 februarie 2015, 21:26)

    pilot [anonim]

    Controlorii au dreptate !Eu sunt pilot si ii respect,ei sunt legatura noastra cu solul,fara ei noi nu putem zbura.Aplauzele de la aterizare le sunt in parte datorate si lor fara sa va dati seama.Noi impreuna va ducem in siguranta printr-un efort comun.Nu au un stres superficial ,ci unul real.In jurul vostru in aer sunt zeci de avioane de care nu stiti si ptr care ei nadusesc.Nici un ban si nici un confort nu tine locul sigurantei si responsabilitatii pe care o au.Si credeti-ma e mare.Cate situatii sunt despre care nu stiti absolut nimic in timp ce cititi relaxati o revista.Daca fac cursuri afara o fac pentru ca si noi si ei suntem obligati sa le facem prin legislatii internationale.Aceste cursuri se fac doar in locatii acreditate international.Faptul ca au un militar la
    conducere este absurd;ca angajeaza personal militar e stupid.Nu au ce cauta acolo.De ani politicienii isi fac jocurile pe spinarea lor.Pacat!Sunt niste profesionisti si sunt blamati pe munca lor.ii inteleg ca s-au saturat de politicieni ,de coruptie,angajari pe pile,contracte ilegale,si acum generali????Da ,daca se intampla ceva ,in situatia existenta ,e de vina conducerea care e clar ca face ilegalitati si ii obliga si pe ei sa faca.Bravo lor ca refuza!Cum de apar brusc atatia militari acolo?Sa fie o coincidenta ca au inceput sa treaca examenele ptr functii de directori tocmai cand au un general la conducere?Directorii generali sunt numiti de Minister,apoi isi fac echipa.Un lider sindical nu are un cuvant de spus aici.Iar salariul lui de dirijare si-l merita si nu conteaza,ci conteaza al celor care au fost numiti politic.Si faptul ca generalul mareste randurile directorilorsi alte posturi administrative ma face sa cred ca nu e o masura constructiva si iar le dau dreptate controlorilor.Daca s-au facut ilegalitati nu e vina lor.Ei ne tin pe noi in aer.Ilegalitatile se fac la varf!Asa au disparut fabricile si uzinele din tara asta ptr ca au fost distruse de cei din varf prin ilegalitati si furt.
  • -1 (1 vot)    
    Miami ? (Miercuri, 18 februarie 2015, 15:22)

    alex [anonim]

    Domnii controlori ... ia zice-ti si voi aici, alea 3 saptamani sau 4 cate sunt exact ... pe care le petreceti in Miami, la fiecare doi ani ... pentru ce sunt exact ? Nu de alta, dar parca ar trebui sa fie pentru ceva reinoire de licenta, pregatire sau ceva de genul. Acum sa va aud si sa va vad pe aia care sunteti drepti, aveti coloana vertebrala ... ce se intampla acolo ? Invatati, va pregatiti, sau stai la cumparaturi si la gratare zi de zi ? Meritati tot respectul pentru munca pe care o depuneti, dar cateodata exagerati cu pretentiile, uitand defapt de cate beneficiati. Suntem multe familii de oameni cu scoala, cu facultate si cu mastere facute, care castigam in mai bine de jumatate de an cat luati voi in o luna. Si daca vine cineva cu o alta idee, cu o posibila eliminare a unor beneficii pe care le aveti sa sariti asa ca arsi ? Mi se pare un pic jenant. Uitati cum voi la randul vostru v-ati angajat copii, nepotii, amantele si etc in cadrul Romatsa, loviti acum in cel nou pentru ca nu e unul dintre voi ;) Multa bafta si spor la dirijat!
    • +1 (1 vot)    
      miami ce? (Miercuri, 18 februarie 2015, 16:26)

      camataru [utilizator] i-a raspuns lui alex

      @alex
      de ce nu te-ai facut controlor sa castigi si tu cat castiga un controlor?? mah da numa sa va uitati in ograda altuia
      da ce crezi ca pe banii tai se duc oamenii aia la miami??
      sunt banii munciti de ei!!! pentru ca ei banii nu si-i iau de la bugetul de stat ci de la eurocontrol. ei din contra varsa bani la buget si inca varsa multi. ia intereseaza-te cat a investit romatsa in infrastructura in ultimii ani!
      ia intereseaza-te cati "experti" lucreaza prin romatsa "bagati" pe canale politice soferi de-ai lui boc si altii. mai citeste si mai studiaza domnule alex ca oamenii aia nu se duc la miami nici pe banii mei si nici pe banii tai. acuma faci si tu si restul ciumetilor ca in bancul urmator:


      Un tiganas cersea in fata unui bloc, din acel bloc iesea un domn si ii dadea cate 5 lei in fiecare zi, si azi asa maine asa domnul ii dadea banii tiganasului.
      Dupa 4 ani iese domnul din loc si nu ii mai da bani tiganului acesta fuga dupa el:
      – Nenea ce faci nu imi dai bani?
      – Mai baiete vremurile sunt grele mi-am dat copii la facultate si nu mai am de unde sa iti dau bani.
      Tiganul se gandeste putin si spune:
      – Bine nenea inteleg ca ti-ai dat copii la facultate …dar PE BANII MEI?

      da. pe banii nostrii s-au dus oamenii aia la miami? si in fond si la urma urmei ce te mananca pe tine grija ca aia s-au dus la scoala si au facut si cumparaturi? e treaba lor ce fac cu banii lor ca la mine in tara pana una alta medicii dicteaza pe banii mei si te duci la ei cu ploconu cand tu platesti toate taxele la sanatate. futui.
      hai bafta
      • -1 (1 vot)    
        nu ai inteles esenta (Miercuri, 18 februarie 2015, 17:42)

        alex [anonim] i-a raspuns lui camataru

        @camataru

        domnule camataru, sa ne intelegem un pic, cred ca nu v-ati prins in legatura cu ce am vrut sa exprim. eu m-am referit strict la partea cu scolarizarea controlorilor. acum toti cei din sindicat se bat cu pumnul in piept cu siguranta traficului aerian care este afectata. ceea ce eu vreau sa va spun este ca sunt multi controlori slab pregatiti, care nu pot face fata anumitor situatii. de ce ? pentru ca pregatirea facuta in cadrul romatsa este egala cu 0. cursurile facute la miami sunt la marele misto, toata lumea se duce sa se distreze si in nici un caz sa faca ceva pregatire (oricum toti trec cu nota maxima ;) ), iar pregatirea din tara, recurenta, este facuta la fel ... asta in cazul in care este facuta. singurele cursuri adevarate sunt cele facute in anglia si cele cateva pentru care individul trebuie sa aplice individual daca doreste care sunt facute in luxemburg. nu cred ca e cazul sa imi spuneti sa ma mai interesez de romatsa, de unde isi primesc banii sau asa mai departe, cunosc foarte bine institutia si colaboram cu succes. singurul lucru pe care il sustin este sa nu se mai agite atat pe partea cu siguranta traficului aerian si sa se mai uite in ograda lor, la copii lor sau asa mai departe. si sa nu uite multi cum au ajuns ce au ajuns. banii castigati, sunt perfect meritati, nu vin nici din portofelul meu, nici din al dumneavoastra. din contra, eu le-as creste salariile tinand cont de responsabilitatile pe care le au ;)
        • +1 (1 vot)    
          ba am inteles esenta (Miercuri, 18 februarie 2015, 21:44)

          camataru [utilizator] i-a raspuns lui alex

          domnule alex daca dumneata crezi si sustii ca sunt asad eslab pregatiti oamnei astia si sunt preaf in materie de dirijare si ce mai fac ei acolo de contribuie atata la siguranta traficului aerian cum iti explici ca o companie ca romatsa a avut atata crestere financiara in 25 de ani? cum iti explici ca inafara de evenimentul nefericit otopeni nu s-a mai inregistrat cui nici un alt accident in care sa fie factor contribuitor si si otopeni a fost o facatura de ancheta in care nu s-au tinut cont de multi factori.
          cum iti explici treburile astea? daca oamenii se duc si nu invata nimica pe unde merg cine ii trage tot inainte? oare directorul? el sa fie! adevarul e ca el face toata treaba. sa moara controlorii si sa ramana directorul si contabilele si toti soferii vietii si pilosii si sa vedem dupa aia cum mai zburam
        • +1 (1 vot)    
          coruptie (Joi, 19 februarie 2015, 12:08)

          controlor [anonim] i-a raspuns lui alex

          Eu m-am prins ce anume ati vrut sa transmiteti si stiu si problema reala care va deranjeaza.Strict scolarizarea.Si stiu si de ce.Totusi ,pregatirea din Romatsa nu este chiar egala cu 0.Aparatura existenta nu permite o pregatire mai buna.Este foarte adevarat ca pregatirea din Anglia nu se compara cu Miami,dar Anglia este mult mai scumpa si nu aproba nimeni bani pentru ea.Consiliul de Administratie(adica oamenii ministrilor si DG) trebuie sa-si mai ia si ei niste bani din bugetul existent si atunci mergem pe ieftineli.Adica ajungem tot la coruptie si politica.Eu,personal,am fost in Anglia doar odata si o prefer marelui oras ''cultural'' Miami,unde umbla cainii cu covrigi in coada.Din pacate ,cu Luxemburg va contrazic daca tot vorbim dpdv practic si nu teoretic.Este foarte clar ca din spatele biroului dvs incarcat de regulamente vedeti doar partea teoretica si nu si implicatiile psihologice.Totusi,intrebati-o pe colega psiholog,in cazul in care cunoasteti situatia actuala mai mult decat cititi in ziare si auziti in presa.Nu cred ca are importanta daca esti mai bine sau mai slab pregatit,daca esti mai prost sau mai destept,cu facultate sau fara .Tensiunea existenta,abuzurile DG(care va vor afecta si pe dvs,in mod cert,tot negativ),ilegalitatile,coruptia,minciunile,denigrarile,organigrama actuala care va duce institutia pe o panta descendenta,militarizarea etc Ar putea afecta siguranta traficului?Repet,deviem de la subiectul nemultumirii.Faptul ca avem niste venituri nu inseamna ca trebuie sa mai tacem si sa inghitim coruptia din interior.Tot directiunea spune ca noua organigrama nu modifica nimic la controlori.Si atunci domnule Alex,stiti ce modifica?Mareste numarul directorilor,transforma posturile din toata tara pentru a aduce inca cel putin 35 de persoane la birouri .Vi se pare incorect sa ne agitam ptr ilegalitati?Nu a venit nimeni sa faca ceva bun.Si fostii directori au facut tot felul de lucruri,dar acest GENERAL calca in picioare toate legile.Distruge tot.
        • +1 (1 vot)    
          coruptie (Joi, 19 februarie 2015, 13:15)

          controlor [anonim] i-a raspuns lui alex

          Altii se uita peste gard.Noi ne uitam fix in ograda nostra si observam ca trebuie sa aruncam din ce in ce mai multe graunte ca sa indopam curcanii.Ne uitam la invazia de experti cu facultate si master.Din punctul dvs de vedere,ca si colaborator in bransa,cum ati colabora pe pr.de aviatie cu un nou angajat cu facultate specializat; in tancuri,blindate si tractoare,care a fost administrator la un service auto 1an?Este o proaspata achizitie a Generalului Stanciu,respectivul fiind fiul unui alt general.Si enumerarile continua.Vi se pare normal?Apreciez faptul ca intelegeti responsabilitatea si ne-ati mari salariile,contrar cu generalul Stanciu care considera invers.Noi nu cerem nici o marire acum.Stanciu considera ca directorii au cea mai mare responsabilitate si pentru ca se prevede o crestere a traficului este necesara marirea numarului directorilor cu remuneratie pe masura si angajarea unui nr.mare din minister si armata (nu ca si controlori ,ca sa nu inteleaga cineva gresit).Ptr crestere de trafic si rentabilizare!Si multe alte aberatii stupefiante de natura SF.Va intreb ca pe o persoana din bransa:Vi se pare ca doreste sa faca ceva bun in domeniu?Ne-am saturat de panza de paianjen.Eu castig niste bani pe masura responsabilitatii pe care o am.Ei vin in sir indian sa adune recolta.Pana cand?Noi acum deranjam politicienii,pilele si capatuirea lor.Nu-i asa ca stiti la ce ma refer cand spun:Ghita,Tanase,Oprea etc?Oare trebuie sa stam cu ochii in pamant pentru veniturile pe care le avem si sa speram ca nu ajungem la puscarie pentru bunastarea lor?Stiti la ce ma refer!Va rog ,deci ,sa aflati adevaratele noastre pretentii nu cele comentate de Tatoiu ,cum spunea cineva si poate o sa intelegeti ca nu e jenant sa te contrezi unui sistem corupt.E chiar periculos !Dar asta facem acum :ne-am impotrivit coruptiei si mafiotilor politici.In rest ,mi-a facut placere sa mai comentez
          cu cineva din domeniu.Sper,doar ,ca lumea sa inteleaga adevarata nemultumire
      • -1 (1 vot)    
        Medic (Miercuri, 18 februarie 2015, 17:44)

        doc [anonim] i-a raspuns lui camataru

        Un medic castiga intr-un an cat castiga un controlor in aproximativ o luna sau doua. Si cred ca am spus destul. O seara placuta tuturor!
        • +1 (1 vot)    
          medic (Miercuri, 18 februarie 2015, 21:39)

          camataru [utilizator] i-a raspuns lui doc

          medicul duce in mana cate vieti intr-o luna?
          un pilot cate vieti duce la sol intr-o luna?
          un controlor cate avioane dirijeaza intr-o luna si cate vieti sunt acolo?
          • +2 (2 voturi)    
            medic (Joi, 19 februarie 2015, 11:11)

            pilot [anonim] i-a raspuns lui camataru

            Cred ca stiu raspunsul la intrebarea 3:peste 2000 de aeronave pe luna.
    • +2 (2 voturi)    
      Coruptie (Joi, 19 februarie 2015, 11:35)

      controlor [anonim] i-a raspuns lui alex

      Exact 3 saptamani si cred ca stiti f.bine.Cursuri care de fapt nu mai exista unitatea respectiva renuntand la pregatirea controlorilor si axandu-se doar pe piloti.Si mai cred ca stiti de ce a fost ales Miami.Ptr ca avea cele mai ieftine cursuri.Gratarele nu sunt relevante in discutie.Bucataria americana fiind la standarde ridicate omu' trebuie sa mai si manance.Acum nu Miami intra in discutie in problemele actuale.Ci faptul ca ,da Romatsa este plina de copii,nepoti,amante si mai ales politicieni pregatiti la standarde politice ,,securiste'' inalte.Asta este problema pe care controlorii nu o mai pot duce.Lehamitea de coruptie.Ce anume vi se pare jenant?Este exagerata aceasta pretentie?Ne-am saturat de ei,ne-am saturat sa ingroase randurile prin birouri.Este exagerat sa te saturi sa duci o armata de neprofesionisti in spate si sa fi blamat pentru ceea ce faci doar pentru ca ei fac contracte si ilegalitati din cauza carora controlorii pot ajunge la puscarie?Nu controlorii isi aduc amantele din minister,ci ei.Cine semneaza angajarile?Iar legat de facultate si master: un aspect demult apus.Facultate care se face azi nu mai reprezinta pe nimeni.Si aici nu ma refer la persoana dvs.In ziua de azi doar cine nu vrea nu face facultate.Va simtiti confortabil cu asta?Va rog frumos sa fiti corect si sa nu denaturati adevarata problema actuala.
  • +2 (2 voturi)    
    Esenta????? (Miercuri, 18 februarie 2015, 23:09)

    Cristina [anonim]

    @alex
    Domnule Alex,problema pe care dvs insistati si care va supara este pregatirea profesionala a controlorilor,care din punctul dvs de vedere este slaba. Am cateva intrebari:sunteti examinator?expert? Ati participat dvs la aceste cursuri ca sa puteti face o evaluare care sunt serioase si care nu? Ati lucrat dvs alaturi de cei care sustineti ca sunt slabi? Daca raspunsurile sunt NU,inseamna ca nu sunteti in domeniu si nu aveti expertiza sa judecati ceva ce va este strain....in acest caz aveti decenta si abtineti-va de la comentarii ,ca sa nu le spun barfe sau chiar denigrari.Si printre controlori sunt oameni cu facultate si master spre marea dvs uimire.Amintiti de beneficii,dar uitati sa spuneti de faptul ca se lucreaza noptile,sarbatorile,sambetele,duminicile,in stres...atunci cand dvs sunteti acasa,alaturi de familie,linistit .Fiecare meserie cu avantajele si dezavantajele ei .De ce nu veniti in sala de dirijare,"la cald" sa simtiti un pic "pulsul " acestei meserii? Daca raspunsurile sunt DA ,atunci nu puteti sa fiti decat controlor si unul care nu stiu ce cauta in meseria asta ,pentru ca meseria asta se bazeaza si pe lucrul in echipa si atunci as avea un singur cuvant pt dvs ....dar mai bine cautati-vi-l singur,incepe cu T.....Apropo,in privinta celor care au facut cursuri "individuale"se cunoaste de catre toata lumea cum si le-au "echivalat" in institutie . Inchei cu" Nu judeca ceea ce tu nu poti face"
    • +2 (2 voturi)    
      ghicitoare (Joi, 19 februarie 2015, 13:56)

      controlor [anonim] i-a raspuns lui Cristina

      Ca amuzament incerc eu sa ghicesc legat de ,,Alex".
      Cred ca a participat la cursuri ,incusiv pe la Miami,Luxemburg.Nu a lucrat real alaturi de controlori.Dar nu ii este strain deloc.Este pregatit pe partea teoretica.Teoria e una si practica e altaEvident la noi depind una de cealalta ,dar pana la un punct..Nici nu cred ca ar vrea sa lucreze ca si controlor,dat fiind ca ii este foarte bine acolo unde este.Mai cald,mai liniste,mai putin stresant,responsabilitati mai mici,iesiri in strainatate ,in wk acasa la gratar,noaptea acasa,sarbatorile libere,la salariu nu ma bag ca nu stiu ,dar cred ca e suficient.Nu cred ca a incercat vreodata sa devina controlor ptr ca ii place ceea ce face .Cunoaste multi controlori ,normal,fiind colaborator.Afirmatia ,,slabi pregatiti care nu pot face fata'' :hmm !Ca sa se refere la practica tebuie sa fi fost si sa fi stat mai mult in sala de dirijare.Dar fac pariu ca nu a fost ,deci nu poate afirma asa ceva.Eventual ,atunci cand ecranul e o pata alba,ca anul acesta in care tot timpul a fost o ,,situatie'' avand in vedere inchiderea FIR Simferopol.Poate suntem mai slabi pe partea de teorie pe care nu o folosim in practica dar are pretentia s-o stim ptr ca asta este punctul lui forte care ptr el e totul.Ca dovada lipsa totala de psihologie .Cam asta ar fi o teorie!No offense!Just for fun!
  • +1 (1 vot)    
    RATB (Joi, 19 februarie 2015, 16:28)

    Sofer [anonim]

    Se pare ca nu doar angajatii ROMATSA au astfel de probleme:

    http://www.mediafax.ro/social/sindicalistii-reclama-probleme-la-ratb-si-avertizeaza-ca-soferii-ar-putea-sa-nu-mai-iasa-pe-trasee-13854061
  • +1 (1 vot)    
    Intrebare: (Joi, 19 februarie 2015, 21:46)

    Catre parerologii de aici: [anonim]

    Domnilor care ca si Alex va mai dati cu parerea, am si eu o intrebare:

    Sa zicem ca va aflati in zbor la 11000m altitudine si dintr-o data apar probleme grave la avion.

    Cati bani ati da ca sa ajungeti la sol in regula?

    Cate procente din costul biletului de avion ati dori atunci sa fi fost alocate catre siguranta voastra?

    V-ati simti mai bine sa stiti ca la sol un controlor de trafic are varsta de 35 de ani sau 65 de ani?

    Cred ca astea sunt problemele la care voi, cei care zburati cu avionul ar trebui sa va ganditi inainte de a va da cu parerea. Restul sunt problemele noastre despre care voi habar nu aveti. De ce? Fiindca ele nu va costa nimic.

    Hai pa!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică