Evolutia spectaculoasa a relatiei dintre Romania si Ucraina dupa ce Rusia a inceput agresiunea: de la inghetul neproductiv la implicarea decisiva in asigurarea securitatii cibernetice a Kievului

de Red. Stiri     HotNews.ro
Vineri, 13 februarie 2015, 17:56 Actualitate | Esenţial

Discutie Klaus Iohannis - Petro Poroshenko
Foto: Presidency.ro
In urma cu trei ani, relatia dintre Romania si Ucraina era una aproape rece. Chestiunea minoritatii romanesti, procesul de la Haga castigat de Romania, canalul Bastroe si problema Krivoi Rog erau obstacole majore in calea unei bune relatii de vecinatate, chiar daca revolutiile portocalii din 2004 de la Kiev si Bucuresti nascusera speranta ca relatiile vor fi fructuoase. insa odata cu anexarea Crimeei de catre Rusia si izbucnirea conflictului din estul tarii, Romania s-a afirmat ca unul dintre sustinatorii ferventi ai suveranitatii si integritatii teritoriale a Ucrainei.

Mai mult, Romania a facut pasi importanti  - atat simbolici, cat si practici - pentru sprijinirea Ucrainei.

Asa s-a ajuns ca imaginea Romaniei in ochii oamenilor politici de la Kiev sa se imbunatateasca enorm, la fel ca si perceptia publica in Ucraina asupra tarii noastre.

Asa se explica si declaratiile de joi si vineri ale presedintelui ucrainean Petro Porosenko si presedintelui roman, Klaus Iohannis, dupa intalnirea bilaterala. Porosenko a spus ca "ii multumesc presedintelui Romaniei pentru pozitia ferma de sustinere a Ucrainei", in timp ce Iohannis a anuntat ca "Romania intelege pericolul sporit al conflictului armat din vecinatatea noastra si se implica in solutionarea lui".

Care sunt cei mai semnificativi pasi facuti de Romania in sprijinul Ucrainei:

  • S-a pozitionat mereu de partea Ucrainei si impotriva Rusiei, continuind de fapt o linie ostila Moscovei inceputa din prima zi a mandatului lui Traian Basescu: A condamnat fara echivoc anexarea Crimeei de catre Rusia, precum si sprijinul dat de Moscova separatistilor pro-rusi care lupta in Estul Ucrainei. Lucru important: schimbarea de presedinte sau de guverne nu a dus la schimbari esentiale ale politicii precaute fata de Rusia (in ciuda unor tentative timide al Guvernului Ponta 1 de a incerca un dezghet in relatia cu Moscova)
  • A fost prima tara din UE care a ratificat Acordul de Asociere Uniunea Europeana - Ucraina (iulie 2014)
  • A fost unul dintre statele UE care au pledat constant pentru sanctiuni mai dure la adresa Rusiei
  • A pledat mereu cauza Ucrainei in toate formatele de discutii din UE, NATO, SUA si bilaterale, folosind expertiza despre Rusia acumulata in zeci de ani
  • Si-a asumat apararea cibernetica a Ucrainei, ca leading-state intr-o initiativa a NATO. Este un pas enorm, prizat foarte bine la Kiev
  • Si-a folosit cunostintele de intelligence pentru evaluarea situatiei din teren
  • Si-a aratat disponibilitatea de a primi eventuali refugiati din Ucraina (nu a fost cazul)
  • A cerut constant in interiorul NATO echilibrarea raportului de forte la Marea Neagra, unde Rusia a devenit - prin anexarea Crimeei - cel mai puternic jucator
  • A semnat acordul de mic trafic la frontiera in octombrie 2014, si l-a si ratificat in Parlament (Parlamentul ucrainean inca nu l-a votat)
  • Si-a exprimat disponibilitate sa asiste Ucraina in procesul de reformare ceruta de asocierea cu UE
  • Ofera asistenta financiara Ucrainei din bugetul de stat pe 2015: (20.000 de euro pentru Vizita de studiu in Romania privind supravegherea granitelor si coordonarea patrularii la granita dintre Ucraina si Belarus, 40.000 euro la Consiliul Europei, contributie acordata pentru planurile de masuri de asistenta pentru dezvoltare planificate de aceasta organizatie pentru R. Moldova si Ucraina, 50.000 euro pentru a oferi expertiza romaneasca in tranzitia la democratie si educatie pentru Republica Moldova si Ucraina)























16792 vizualizari

  • +8 (30 voturi)    
    Eu sunt fan (Vineri, 13 februarie 2015, 18:00)

    Trojan.H [utilizator]

    Recunosc, de cind cu Euromaidan-ul, am devenit fanul Ucrainei.
    • +16 (36 voturi)    
      euromaidanul...... (Vineri, 13 februarie 2015, 19:09)

      novator [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      .....a demonstrat ca majoritatea ukrainienilor sunt pro-occidentali, unii dintre ei platind chiar cu pretul vietii.
      O relatie foarte buna cu Ukraina inseamna un vecin prieten la Rasarit si o ocazie uriasa pentru imbunatatirea vietii romanilor de acolo.

      O Ukraina in NATO si UE, ar fi cea mai buna solutie pentru ambele state, mai ales ca prin pozitia geografica, s-ar putea dezvolta o relatie economica foarte avantajoasa pntr toti.
      • -3 (21 voturi)    
        Majoritatea? (Vineri, 13 februarie 2015, 23:04)

        Taras Bulba [utilizator] i-a raspuns lui novator

        Majoritatea din Kiev vrei sa zici.

        Pe aia din Est, care au castigat alegerile, i-a intrebat cineva daca sunt de acord cu mazilirea lui Yanukovici?!
        • +4 (8 voturi)    
          aia din Est..... (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 9:27)

          novator [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

          .....sunt cei care si-au tradat tara si care vor sa plece la rusi cu teritoriu cu tot.

          Stiu ca sunteti cativa pe aici care, platiti sau nu, faceti propaganda ruseasca dar nu aveti nicio sansa in a manipula adevarul istoric, acum cand istoria nu mai poate fi falsificata de catre comunisti.

          Rusia a fost si ramane un stat agresor si asa cum istoria ne demonstreaza, ca toate marile imperii au cazut din cauza unora ca Putin, mai devreme sau mai tarziu, asa va cadea si imperiul rus.
        • +4 (6 voturi)    
          revolutie (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 11:57)

          Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

          Asta inseamna revolutie: un lider este dat jos. Dar interventia Rusiei in Ucraina arata dispretul acestui imperiu pentru fosta provincie.
          • -1 (1 vot)    
            Hmm (Duminică, 15 februarie 2015, 1:42)

            Taras Bulba [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

            Interesant. Deci "the will of the people" conteaza doar daca este "the will of the State Department". Daca este opusa, atunci populatia nu este decat "tradatoare de neam" si merita purificata etnic.

            HA!
  • -7 (35 voturi)    
    Mor cand aud de revloutie portocalie la Bucuresti (Vineri, 13 februarie 2015, 18:06)

    Waszyle [anonim]

    Sa spui ca in Romania a fost revolutie portocalie in 2004 inseamna sa ne punem in aceeasi barca cu tari precum Ucraina sau Georgia, tari ale fostului URSS, in fata carora chiar si in 2004 aveam un important avans democratic.

    Prostia asta a fost lansata de PDL si candidatul lor la presedintie de atunci, si vad ca e in continuare preluata de publicatii serioase.

    M-am oprit din citit articolul dupa intro-ul ala.
  • -2 (38 voturi)    
    Naivitate.. (Vineri, 13 februarie 2015, 18:22)

    n italy [utilizator]

    Porosenko l-a mirosit pe KJ ca abia a facut ochi in politica si vrea sa-si traga niste avantaje..I-o spune careva Preaalesului sa nu se imbete cu apa rece ?Discutia a avut un singur punct :sa nu mai lase romanii de dincolo sa treaca la noi..ce i-o fi promis ?
  • +18 (36 voturi)    
    sa iertam (Vineri, 13 februarie 2015, 18:26)

    gebeleizis2020 [utilizator]

    eu unul sunt de parere ca trebuie sa iertam dar sa nu uitam
    ucrainenii au fost si sunt inca frati cu rusii. de-a lungul ultimilor 25 de ani ne-au facut mereu probleme, au acaparat terenuri, a trebuit sa ne judecam cu ei la Haga ca sa ne recuperam platoul continental al Marii Negre, au scufundat un vapor in Dunare ca sa saboteze porturile romanesti, au discriminat romanii din Bucovina, au sustinut Tiraspolul, au sustinut Rusia sa domine Moldova... si lista e mai lunga

    eu sunt de parere ca trebuie ajutati, rusii sunt mai rai si mai periculosi; dar trebuie sa primim ceva in schimbul ajutorului, nu doar sa servim interesele vestului, obedient orbeste

    rusii l-au omorat pe bunicul (pe timp de pace, ca sa fure o fabrica) si mai ca-mi vine si mie sa-i ajut moka pe ucraineni... dar la nivel de stat ar trebui sa existe mai multa minte...
    • +7 (25 voturi)    
      ... (Vineri, 13 februarie 2015, 18:34)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui gebeleizis2020

      Ucrainienii sunt frati cu rusii cam ca noi...

      http://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor

      De ce crezi ca a existat un maidan la Kiev..de "frati" ce sunt cu ei?!?!

      Ca avem noi probleme de "vecinatate" cu ei e una, (probleme pe care cu ei le putem rezolva cat de cat rational), insa nu-i face frati cu rusii...

      Apropo de "rational"... Nenorocitu' ala de tezaur al nostru pe unde e?! in T-uri?!
      • +5 (5 voturi)    
        Întreb pentru că nu știu. (Vineri, 13 februarie 2015, 22:03)

        ionv [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

        Pe maidanul acela, tot rusește se vorbea atunci?
        Dar acum?
      • +2 (8 voturi)    
        Holodomor? (Vineri, 13 februarie 2015, 23:15)

        freejack [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

        Pune mana pe carte si vezi cine l-a conceput si cine l-a organizat. Ioseb Djugashvili, Stanislav Kosior, Vlas Chubar, Lazar Kaganovich, Pavel Postyshev, Vyacheslav Molotov si toata structura de partid din RSS Ucrainiana.
        Iar despre foametea din URSS din anii aceia iti dau ceva simplu si accesibil:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_famine_of_1932–33
      • +3 (5 voturi)    
        Bai "omule" (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 11:30)

        mopsu [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

        du-te in satele romanesti din Bucovina si vezi adevarata fata a ticalosiei ucrainiene.Indivizi ca tine ar trebui expulzati, daca s-ar putea. Daca ai avea putina minte te-ai uita ce fac rusii din Basarabia, pe care vrei s-o vezi un EU. Rusine sa-ti fie...
  • -3 (27 voturi)    
    gogosi (Vineri, 13 februarie 2015, 18:37)

    chiuariu [utilizator]

    puneti armata pe picioare si procedati ca sovieticii. ultimatum de 3 zile pentru retrocedarea basarabiei de sud si a bucovinei de nord. cu ocazia asta reintra si moldova sovietizata acolo unde ii este locul.
    • 0 (2 voturi)    
      interesant.... (Duminică, 15 februarie 2015, 22:39)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui chiuariu

      toate postarile privind reintregirea tarii primesc minus....oare sunt niste manipulari pe aici prin preajma, pe la vreo redactie de stiri...miroase a HN.
      • -1 (1 vot)    
        cum se face (Luni, 16 februarie 2015, 13:37)

        rsd [anonim] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

        ca cei care vorbesc de manipulare sunt fix cei care incearca sa manipuleze. Teritoriile actuale au fost stabilite prin niste tratate post razboi, si nu vor fi modificate decat prin razboi (evident, ar mai fi si posibilitatea unui comun acord, ceea ce e improbabil). Deci, ca sa obtina Romania Bucovina de nord si Basarabia de sud va trebui sa pornim la razboi pentru ele. Chiar nu cred ca e cazul.

        Din punctul meu de vedere cei care lanseaza astfel de idei pe piata sunt oamenii platiti direct de la Kremlin.
        • 0 (0 voturi)    
          offff....nepriceputule,cand nu stii, TACI. (Luni, 16 februarie 2015, 14:36)

          oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui rsd

          parerea ta nu conteaza, conteaza parerea majoritatii romanilor....

          spre stiinta ta : Romania , in reg. constantinescu, a incheiat un tratat pe 10 ani , cu Ucraina,prin 1997, in care se mentiona ca in aceasta perioada Romania nu va solicita restituirea ter, luat prin diktat de urss in anul 1939-teritoriu ,ulterior cedat ucrainei,.........deci in primul rand ucraina stie ca detine un teritoriu romanesc, ca acesta poate fi revendicat prin negocieri directe, mai ales pt. ca acest tratat a expirat si nu a fost reactualizat......in concluzie , nu treb. sa "pornim" nici un razboi , ai inteles, ?? vrajeala cu manipularea poate fi interpretata si invers, ok?
  • +3 (27 voturi)    
    desigur, si maine romanii sa invete rusa, NU??? (Vineri, 13 februarie 2015, 18:58)

    anonim [anonim]

    Ei bine, mai lasa-ma cu prietenia asta cu Ucraina.

    Nu suntem in stare sa ne facem propria guvernare, nu suntem in stare sa ne aprop[iem si sa ajutam suficient Moldova si dintr-o data am ajuns in postura de a ajuta Ucraina...

    Ucrainienii sunt mai abili si mai dibaci decat romanii - asa ca ma lasi...

    basca ca nu suntem neamuri cu aia de limba rusa...

    Cred ca din ce in ce devenim mai idioti in politica externa! Evident ca nu suntem singuri, chiar suntem incurajati sa devenim asa de catre fratii nostri europeni.

    Hai PA!
    • +1 (13 voturi)    
      Hai pa tu, spui prostii mai mari ca tine (Vineri, 13 februarie 2015, 21:59)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      ai majoratul?
  • +15 (25 voturi)    
    Asa sunt romanii... (Vineri, 13 februarie 2015, 19:12)

    Lucky1 [utilizator]

    ...chiar si pe timpul lui Ceausescu, Romania si-a dovedit afinitatea pentru independenta si suveranitate si s-a pronuntat impotriva ocuparii Ungariei si Cehoslovaciei de catre trupele "fratesti" ale URSS.
    As vrea sa-i vad pe unguri astazi ce ar face. Cred ca ar sari imediat impreuna cu Putin sa smulga o halca buna, de oriunde...
  • -4 (26 voturi)    
    Necaz romanesc (Vineri, 13 februarie 2015, 19:29)

    Dorian [anonim]

    Vai de noi! In loc sa ne vedem de necazurile din tara,ne batem capul sa ii aparam virtual pe cazacii care nu ne- au fost niciodata prieteni si de la care nu avem nimic de primit. Cica asa vor tatucii din UE si SUA...Maghiarii,sarbii,bulgarii,slovacii,toti simt pericolul si trec de partea adversa,numai noi ne mentinem naivi si continuam sa sprijinim Vestul infam care ne diapretuieste si care parca cerseste razboi.
    • +5 (17 voturi)    
      Bateti campii sau vreti granita cu Putin? (Vineri, 13 februarie 2015, 22:00)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Dorian

      ce-aveti fratilor (apropos de frati ) de v-a lovit orbirea sau sunteti postaci putinisti?
      • -1 (5 voturi)    
        Da, sunt postaci rusi in mod evident (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 16:15)

        OmulNou [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

        Ce om intreg la minte ar crede ca Ucraina s-a atacat singura?

        Dar nu-i o problema, toti postacii isi vor pierde locurile de munca in curand, se strange cureaua la bugetarii rusi.
      • +1 (1 vot)    
        sau postac sovin = ucrainian (Luni, 16 februarie 2015, 13:29)

        oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

        tradarea si prostia traesc printre noi.
    • +5 (15 voturi)    
      Vestul asta... (Vineri, 13 februarie 2015, 22:55)

      RaduMiron [utilizator] i-a raspuns lui Dorian

      Adevarul e ca Vestul cerseste razboi si Vestul a starnit acest conflict. Vestul a anexat Crimeea si acum nu-i mai ajunge... vrea tot mai multe bucati din Ucraina. Sau confund cumva punctele cardinale?
      • 0 (6 voturi)    
        deloc (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 8:28)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui RaduMiron

        vestul tau drag a starnit, intretinut si finantat lovitura de stat de pe eurograjdul ala sau cum ii zice si tot el intretine razboiul in est, fiindca vrea sa jefuiasca ucraina si s-o foloseasca drept baza de atac antirus; e greu de priceput cumva?
        • +1 (5 voturi)    
          Ce vei face dupa ce cade Putin? (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 16:01)

          OmulNou [utilizator] i-a raspuns lui srpc

          Dupa ce ramane FSB-ul fara bani o sa vinzi ziare soferilor opriti la stop.
      • +1 (1 vot)    
        nu prea ai gresit..... (Luni, 16 februarie 2015, 13:35)

        oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui RaduMiron

        precizez ca nu simpatizez cu rusii, sunt tot atat de porci ca si ucrainienii---dusmani nativi ai pop. romanesc.

        p.s. acum tradatorii si prostacii, pardon, postacii, sa inceapa cu "-".....ha,....ha....
  • +5 (19 voturi)    
    rusii si ucrainenii (Vineri, 13 februarie 2015, 20:07)

    sentenced [utilizator]

    Ambele popoare sunt dusmanii nostri in egala masura. Ii ajutam ca fraierii acum pe ucraineni si cand lucrurile se vor calma ne vor scuipa in bot cum au facut mereu (ultima oara in 2004, daca va mai amintiti, cand a trebuit sa trimitem navele de razboi la granita comuna cu 'fratii' nostri slavi)...
    • 0 (16 voturi)    
      Ucraina europeana nu poate fi dusmana (Vineri, 13 februarie 2015, 22:01)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Romaniei. Paniemaiesi?
      • 0 (14 voturi)    
        Ucraina europeana? (Vineri, 13 februarie 2015, 22:44)

        freejack [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

        Va faceti iluzii desarte. In 10 ani ajung iarasi prorusii la guvernare. Iar aia pe care ii numiti proeuropeni (din vestul Ucrainei) sunt niste nationalisti radicali. Sunt rai! Dar, aveti timp sa pricepeti cum sta treaba cu rutenii.
        • +1 (5 voturi)    
          pasol na turbinca (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 8:29)

          srpc [utilizator] i-a raspuns lui freejack

          ungaria "prietena" e cumva africana? iar ucraina e de 10 ori mai periculoasa!
        • -1 (5 voturi)    
          Cand Putin va distruge Ucraina (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 16:13)

          OmulNou [utilizator] i-a raspuns lui freejack

          va gasi un alt Ianucovici s-o conduca.

          Dar viitorul Rusiei va fi si el distrus, prin izolare politica si economica, ambele rezultatul politicilor lui Putin.
  • +6 (16 voturi)    
    Principala problema cu Ucraina (Vineri, 13 februarie 2015, 20:11)

    Kepler [utilizator]

    este ca romanii `de acolo' sint f aproape de granitele Romaniei. Prin urmare, ei ar trebui sa fie principalii beneficiari a noii relatii de 'prietenie' dintre cele doua tari. Kievul trebuie prin urmare sa demonstreze acest lucru cit de curind prin fapte concrete.
    • +8 (14 voturi)    
      adica? (Vineri, 13 februarie 2015, 22:46)

      freejack [utilizator] i-a raspuns lui Kepler

      Singura fapta concreta este sa recunosca ca pactul din 1939 a fost o miselie si sa returneze teritoriile furate, inapoi Romaniei.
      • +1 (1 vot)    
        subscriu in totalitate.... (Luni, 16 februarie 2015, 13:38)

        oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui freejack

        .........................
  • +4 (24 voturi)    
    Ciocnirea civilizatiilor? (Vineri, 13 februarie 2015, 20:14)

    Gustav666 [utilizator]

    Hai sa lăsam partea cu buna vecinătate cu Ucraina. Dintotdeauna Ucraina ne-a fost dușmănoasă si ne-a creat o groaza de probleme.
    Dar azi sa încercam sa facem abstracție de toate acestea si sa privim cu atenție o harta a Europei. Si vom constata existența unei falii (de care vorbea Huntington încă din 1974 in cartea "Ciocnirea civilizatiilor") compusă de la nord la sud din: Belarus, Ucraina, Moldova, România, Ungaria, Serbia, Bulgaria si Grecia.
    Pe aceasta falie va fi o bătălie permanenta între marile puteri. Deocamdată, in afara de România si, parțial Ucraina, influența rusa e dominanta. Nu avem deloc o poziție de invidiat. Din păcate!
    Si pentru ca suntem o insula intr-o mare de influența rusa, vom aștepta mult si bine marele capital investițional occidental. In afara de baze NATO, slabe speranțe...
    Pentru lămuriri suplimentare, v-as recomanda si "Marea tabla de șah" a lui Brzejinski sau, mai nou, "Razbunarea geografiei" a lui Kaplan.
    • -4 (16 voturi)    
      Harasho Gustav ? postac putinist (Vineri, 13 februarie 2015, 22:01)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

      stiam dinainte ce ai prdin sa scrii.
      • 0 (12 voturi)    
        Nu ți-am citat din Dughin (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 0:10)

        Gustav666 [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

        M-as fi mirat tare dacă ai fi priceput ceva din postarea mea, dovada si replica.
        Si, spre știința ta, pentru ca ai mare nevoie, autorii amintiți sunt unii dintre cei mai importanți analiști de geopolitică ai lumii, si toți... americani.
    • +3 (5 voturi)    
      O mică corectură: falia începe ... (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 11:26)

      LianBerthold [anonim] i-a raspuns lui Gustav666

      ... din Polonia, dacă nu chiar de mai sus, din ţările baltice şi Finlanda. În rest eu zic că ai dreptate.
  • +7 (19 voturi)    
    si invers ce s-a intamplat? (Vineri, 13 februarie 2015, 20:21)

    Mihaita Bleahu [anonim]

    Am inteles ce a facut Romania pentru Ucraina, dar ce a facut sau ce promite ca va face Ucraina pentru Romania? Politica ostila a ucrainenilor fata de romanii este, poate, cea mai grava piedica. Una peste alta, sunt doua state rusesti care se lupta intre ele. Stiu, stiu, ucrainenii nu sunt rusi. N-or fi, dar mentalitatea lor este identica cu a rusilor. Sunt la fel de brutali ca si aia. Ucrainenii sunt de un nationalism feroce, ca de aia au ucrainizat chiar si cimitire romanesti. Mergeti in Ucraina si veti avea senzatia ca va intoarceti cu treizeci de ani in timp. Inteleg ca in contextul actual politica cere o anumita directie comuna cu UE si SUA, dar nu va pacaliti cazand in sentimentalisme inutile. Ucrainenii sunt acum la ananghie, dar, odata iesiti din necaz, se vor purta la fel ca inainte cu romanii. V-ati intrebat de ce romanii din Ucraina ii simpatizeaza pe rusi? Probabil ca, dupa o mai veche zicala, "au ales raul mai mic".
    • 0 (16 voturi)    
      Aspiratia europeana a Ucrainei n-o vezi? (Vineri, 13 februarie 2015, 22:03)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Mihaita Bleahu

      de unde scoti afirmatia ca "romanii din Ucraina ii simpatizeaza pe rusi"? Din Pravda?
      • +5 (11 voturi)    
        E cald si bine la Bucuresti (Vineri, 13 februarie 2015, 22:47)

        freejack [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

        de unde sa sti cum bate vantul la Cernauti?
        • 0 (2 voturi)    
          E limpede ca nu "esti" la Bucuresti... (Duminică, 15 februarie 2015, 13:05)

          Dianora [utilizator] i-a raspuns lui freejack

          .. sau poate ti-e cald la -2 grade C?
  • -5 (9 voturi)    
    Mi-e groaza ca imi sunteti concetateni (Vineri, 13 februarie 2015, 23:09)

    RaduMiron [utilizator]

    Ma uit la comentarii si ma minunez de cat de blocati in trecut si lipsiti de viziune sunt majoritatea dintre voi. Traim in secolul 21. Era statului natiune a apus. Peste cateva decenii, noi impreuna cu maghiarii, ucrainenii, bulgarii si alte natiuni cu care ne-am ciondanit de-a lungul timpului vom trai intr-o Europa federala. Vom utiliza aceeasi moneda, vom vota impreuna Parlamentul European si conducerea Comisiei Europene. Minoritatile vor fi protejate la nivel European, iar granitele vor fi inexistente si irelevante. Nu e ca si cum descriu un viitor utopic. Lucrurile astea se intampla deja in mare masura si finalizarea procesului de unificare a continentului e aproape ireversibila. Treziti-va oameni buni. Cu ce va ajuta daca Cernautiul, oras construit de austrieci si in care romanii sunt minoritari e sub jurisdictie romana? Merita sa intri in conflict cu o tara vecina si cu valori si orientari similare pentru asta? Cica ungurii sunt sovini...
    • +5 (9 voturi)    
      Cernauti (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 0:26)

      freejack [utilizator] i-a raspuns lui RaduMiron

      A fost atestat documentar la 8 octombrie 1408 într-un privilegiu acordat de Alexandru cel Bun. Cum sa fie construit de austrieci.
    • +2 (6 voturi)    
      Delirezi rău de tot (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 11:41)

      LianBerthold [anonim] i-a raspuns lui RaduMiron

      Relitatea de pe teren te contrazice flagrant. Dar tu rămîi acolo în Europa ta idealiyată, şi dacă realitatea vine şi te iybeşte în faţă, tu ce faci? apeşi butonul telcomenzii, să schimbi canalul, să te întirc pe posturile TV care îţi promit lapte şi miere_
      • 0 (0 voturi)    
        Cum ma contrazice realitatea? (Marţi, 3 martie 2015, 17:57)

        RaduMiron [utilizator] i-a raspuns lui LianBerthold

        Pentru statele vestice, tot ce am scris mai sus e deja adevarat. Sa o luam punctual:
        1. Euro
        2. Alegeri europarlamentare
        3. La ultimele alegeri europarlamentare, partidele europene au propus cate un nume pt sefia comisiei. Partidul cu cele mai multe voturi primite (PPE) l-a propus pe Juncker
        4. La capitolul "drepturile minoritatilor", UE intr-adevar nu are inca foarte multe competente. Dar exista conventii legislative in directia asta facute de Curtea Europeana a Drepturilor Omului
        5. Schengen
        6. Drept de munca oriunde in UE, drept la libera circulatie, Erasmus etc.

        E adevarat ca periferia estica inca nu este integrata la acelasi nivel si trecem printr-o perioada de crestere a partidelor extremiste. Deocamdata, insa, nu sunt semnale serioase ca Europa se abate de la drumul pe care a pornit.
      • 0 (0 voturi)    
        Si inca o chestie (Marţi, 3 martie 2015, 18:05)

        RaduMiron [utilizator] i-a raspuns lui LianBerthold

        Nu ajuti cu nimic societatea fiind negativist. Singurul lucru pe care il ajuti e orgoliul tau care nu poate accepta ca poate ai fost sau vei fi vreodata naiv. Daca vrei sa imbunatatesti lumea din jur, trebuie sa lupti impotriva conceptiilor/sistemelor nocive si sa scoti la lumina lucrurile pozitive, care sa dea oamenilor speranta si o viziune. Pretentiile teritoriale intra la categoria conceptiilor nocive pentru ca duc la conflict.
  • +7 (13 voturi)    
    Nota despre politica Ucrainei (Vineri, 13 februarie 2015, 23:17)

    ChildoftheGrave [utilizator]

    Poroshenko este, din cate stiu, primul sef de stat ucrainean decis pro-Occident si pro-UE si hotarat sa isi separe tara de cordonul ombilical al Rusiei

    Ucraina ne-a creeat necazuri atata timp cat la conducerea ei a fost un sef de stat filo-rus.

    Perspectivele de viitor, cu Poroshenko la carma, par a fi bune, multe detalii in relatia RO-UKR se pot imbunatati

    In plus, un zid politic pro-UE format de Polonia, Ucraina si Romania este mai mult decat binevenit in contextul in care suntem inconjurati de tari cu tendinte incerte
    • +1 (9 voturi)    
      aberezi (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 8:33)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

      presedintele ala cu lepra, care a fost dupa 2004, era slugoiul CIA, iar agresivitatea ucarinei fata de romani s-a intetit in vremea lui! e o tara artificala, ilegitima, dominata de extremisti, care trebuie lichidata.
      • -1 (5 voturi)    
        Dulce ironie (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 12:14)

        ChildoftheGrave [anonim] i-a raspuns lui srpc

        - "tara dominata de extremisti"
        - "trebuie lichidata"

        ...vorbesti de Romania, nu?
        • 0 (4 voturi)    
          Extremist e cine zice seful postacului (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 16:05)

          OmulNou [utilizator] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

          ca este.

          La ordin, sluga lui Putin ii face pe toti fascisti, extremisti, poroshenkishti etc.

          Numai Putin nu e nimic, Putin e conducatorul iubit.

          Ce inseamna sa nu faci o facultate, sa fii fara coloana vertebrala, sa fii pro-Putin.
      • -2 (4 voturi)    
        Mai bine slugoiul KGB, fese ceva, nu-i asa? (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 16:08)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        shto.
      • -1 (3 voturi)    
        Presedintele Iushcenko, "cel cu lepra" (Duminică, 15 februarie 2015, 13:15)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        de care vorbesti, arata asa la fata fiindca fusese otravit de cei pe care ii admiri, adica FSB, urmasul KGB. Si dupa cum vorbesti, cu "tari care trebuie eliminate" am impresia ca ti-ai facut educatia dupa manuale editate la Lublianka. Presupun ca in mintea ta democratia liberala inseamna "extremism". Oricum, te sfatuiesc sa nu primesti leafa in ruble, ca s-au cam devalorizat. Tot dolarul e sfant chiar si pentru propagandistii putinisti!
    • 0 (0 voturi)    
      toate bune si frumoase, (Luni, 16 februarie 2015, 19:42)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui ChildoftheGrave

      dar porosencu, nu va trai vesnic ( politic vb.) e cam o mare exceptie in cultura politica vecina si care nu are nici o baza intrecut, in concluzie, nu mai visati frumos, realitatea este alta.
  • +4 (14 voturi)    
    Politicianul ucrainian (Vineri, 13 februarie 2015, 23:21)

    freejack [utilizator]

    Ce spunea in 2009 Oleg Tiagnibok, liderul Svoboda:
    "Profitand de slabiciunea si pasivitatea guvernului ucrainean, Romania pretinde Basarabia si Transnistria - teritoriu pe care la vremea respectiva Hitler i l-a daruit aliatului sau roman Antonescu. Este vorba de teritorii care fac parte astazi din regiunile Odesa, Cernauti, Nikolaev si Vinnita ale statului ucrainean"..."Daca in Ucraina ar fi existat autoritati puternice, Romania nici nu ar fi indraznit sa aiba vreo pretentie la Ucraina, iar Curtea Internationala de Justitie de la Haga nu ar fi aprobat o decizie prin care statul ucrainean a pierdut o parte din teritoriul sau. Slabiciunile Ucrainei le-au permis romanilor sa rezolve destul de usor in favoarea lor probleme importante pentru ucraineni"..."Bucurestiul nu este de oprit nici in fata diversiunilor economice impotriva Ucrainei, in special in Delta Dunarii. Incearca sa creeze un nou punct de conflict - Insula Serpilor"..."Fara indoiala, Ucraina nu ar trebui sa accepte aceasta decizie a Curtii Internationale. Trebuie facut apel la comunitatea internationala, pentru a initia cat mai curand posibil revizuirea deciziei discriminatorii a instantei de la Haga fata de Ucraina"..."Bucovina ar putea deveni urmatorul punct fierbine pe harta Europei"... "guvernul Romaniei care incalca in mod deliberat legislatia internationala oferind pasapoarte romanesti locuitorilor din regiunea Cernauti a Ucrainei. Conform datelor serviciilor secrete, circa 80.000 de ucraineni detin astazi ilegal cetatenia statului vecin".."in paralel, Bucurestiul solicita extinderea scolilor cu predare in limba romana in Ucraina si chiar dicteaza interpretarea proprie a unor evenimente istorice".
    "Asemenea imixtiuni in afacerile interne ale Ucrainei sunt fara precedent pentru un stat membru al NATO si Uniunii Europene"
    • +2 (12 voturi)    
      Si ce? (Vineri, 13 februarie 2015, 23:52)

      RaduMiron [utilizator] i-a raspuns lui freejack

      Ce relevanta are liderul Svoboda? E ca si cum l-ai cita pe Vadim. Svoboda e un partid de extrema dreapta cu 7 membri in parlament din totalul de 450.
      • +3 (13 voturi)    
        relevanta? (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 0:15)

        freejack [utilizator] i-a raspuns lui RaduMiron

        Simplu, asa sunt toti din vestul Ucrainei.
        Ce spunea Basescu dupa intalnirea cu Iațeniuk (ala care se spune ca stie romaneste):
        “În discuția care a avut loc în prezența premierului Iațeniuk i-am cerut în mod expres nu numai să știm că legea este la promulgare, dar nu o promulgă domnul președinte interimar, ci anularea acestei legi. Trimiterea înapoi la parlament și anularea ei. Și aici argumentul a fost că Ucraina are nevoie acum să aibă un guvern care să fie mamă și tată pentru toți cetățenii ucraineni, indiferent că sunt ucraineni, că sunt minoritari ruși, români, polonezi sau unguri. România are a doua minoritate după minoritatea rusă. Deci ne interesează în cel mai înalt grad modul cum este tratată problema minorităților”
        Era vorba despre legea prin care limba română își pierde statutul de limbă regională.
        Deci, despre ce vorbim? Asa sunt toti. Rai!
        • +2 (8 voturi)    
          Corect (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 1:32)

          Caligula [utilizator] i-a raspuns lui freejack

          Legea sa anulat.
  • +1 (9 voturi)    
    Bucovina (Vineri, 13 februarie 2015, 23:55)

    freejack [utilizator]

    "Nu este a mea și nici a voastră, dar este a nepoților și strănepoților noștri"

    https://www.youtube.com/watch?v=f-wcMfGdMow

    Noi, nu!
    Nicolae Labis

    O parte din noi ne-am invins
    Greseala, minciuna si groaza,
    Dar e drum, mai e drum necuprins
    Pana-n zarea ce-si leagana oaza.
    Generatii secate se sting,
    Tinerii rad catre stelele reci -
    Cine-si va pierde credinta-n izbanda
    Pe-aceste mereu miscatoare poteci?
    Cine din noi va muri
    Inainte ca trupu-i sa moara?
    Cine-o sa-si lepede inima-n colb -
    Insuportabil de mare povara?
    Ca un vant rau, ori ca o insulta
    Intrebarea prin randuri trecu.
    - Asculta, asculta, asculta!
    Noi, nu! Niciodata! Noi, nu!
    • -2 (6 voturi)    
      Daca ai ajuns sa postezi poezii (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 16:10)

      OmulNou [utilizator] i-a raspuns lui freejack

      inseamna ca esti disperat.

      Cand se va strange cureaua la SVR/FSB sau unde esti tu, vei fi dat afara.

      Iar, in curand Putin va fi dat jos de un popor infometat si atunci ce vei face?
    • +2 (4 voturi)    
      Da, (Duminică, 15 februarie 2015, 9:04)

      Kepler [utilizator] i-a raspuns lui freejack

      Bucovina este a Moldovei romane, a Austriei, a Romaniei Mari, adica a Europei. Ucraina nici macar nu exista,dar Bucovina da.
  • +7 (15 voturi)    
    Articol ipocrit si comentarii si mai si (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 1:41)

    a-politic [utilizator]

    Ne convine Ucraina pentru ca sunt tamponul intre noi si rusnaci, atat. Restul sunt ineptii. Nimeni intreg la minte nu-si inchipuie ca liderii politici din Romania - aceleasi deseuri morale ale societatii pe care le vedem zilnic pe sticla - si-au descoperit subit principiile si au hotarat sa dea o mana de ajutor Ucrainei pentru ca asa este crestinesc/moral/corect etc. Cand Rusia bate la usa Europei cu barosul iar noi suntem in randul 2 bineinteles ca sprijinim Ucraina, oricine ar face-o in locul nostru.
  • -1 (9 voturi)    
    Pro Ucraina! (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 6:59)

    MichiuStefan [anonim]

    Conceputa de Presedintele Basescu, politica romaneasca fata de Ucraina este corecta si demna.Doar orbii si agentii de influenta rusesca nu pricep ca victoria Ucrainei in acest conflict,succesul in europenizarea,democratizarea tarii sunt esentiale pentru imbunatatirea sortii populatiei romanesti din teritoriile acum parte a Ucrainei, esentiale pentru salvgardarea romanismului si tendinntei pro europene a asa numitei R. Moldova.Sunt alaturi de poporul ucrainian, atat din aceste considerente precum si dintr-un sentiment de dreptate.
    • +4 (4 voturi)    
      Politica "pe faţă" a României ... (Luni, 16 februarie 2015, 9:20)

      LianBerthold [anonim] i-a raspuns lui MichiuStefan

      ... este o tîmpenie. Ucraina este cel mai periculos ve4cin al nostru, prin ceea ce a făcut de-a lungul celor 24 de ani de la destrămarea URSS.

      Sper că politica "subterană" a României, aia despre care nu se vorbeşte în ziare, showuri TV şi alocuţiuni ministeriale, este cu muuult mai realistă.

      Adică, dacă tot te ocupi de securitatea ciubărnetică a cranienilor, păi nu mai bine să le pui şi un backdoor p-acolo, să vedem şi noi ce mişculează stimabilii în particoler?
  • +2 (10 voturi)    
    simpla apreciere ..... (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 7:21)

    TRABI [anonim]

    Din nou .. :
    Ar fi bine sa fim mai rezervati in apropierea exagerata de Ucraina .
    In primul rand presedintele actual , a dus tara in razboi si zonele din est nu mai au viata - traiesc un cosmar zilnic
    El vrea neaparat in UE pentru ca altceva nu stie sa faca pe cont propriu si a dus tara unde nu trebuie
    S-a vazut de la intalnirea Putin , Ucraina , Germania , Franta ca intentia comuna este de al potoli pe Ucrainean
    El vrea in continuare UE ; Atunci si Putin va accelera pentru a nu ajunge UE pe flancu de apus al tarii
    Simplu .... iar noi, noi romanii ce vrem oare ?
    Suntem cu puterile UE sau cu axa Anglia-America ?
    Ahaaaa...noi vom avea instalatii militare sofisticate pe teritoriul nostru iar Europa ne lasa sa ne descurcam cu americanii ?
    Pana la urma ..... " ce scutu' nostru "....
    • -3 (7 voturi)    
      Putin a creat razboiul din Ucraina, (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 16:08)

      OmulNou [utilizator] i-a raspuns lui TRABI

      un razboi dus cu arme rusesti impotriva guvernului ucrainean care vrea sa scape de sub jugul rusesc.

      Putin nu poate tolera o Ucraina libera, Putin vrea sa controleze tot teritoriul pana la Marea Neagra.

      Noi romanii vrem sa fim liberi de influenta sefului tau.
      • +3 (3 voturi)    
        Cine a finanţat Euromaidanul ... (Luni, 16 februarie 2015, 9:21)

        LianBerthold [anonim] i-a raspuns lui OmulNou

        ... cu un număr de milioane de dolari? Aud?
      • +2 (2 voturi)    
        oopsy...hoooo.... (Luni, 16 februarie 2015, 18:34)

        TRABI [utilizator] i-a raspuns lui OmulNou

        Nu prea analizezi realiatea evenimentelor si a ceea ce am postat , dar comentezi ca sa ma dresezi aiurea ... !
        Kotzofelule .....
  • +3 (7 voturi)    
    Texte (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 8:36)

    HeyRup [utilizator]

    Si-a asumat apararea cibernetica a Ucrainei, ca leading-state intr-o initiativa a NATO.

    Really ? :)) Ceva concret ?
    Astea-s texte propagandistice. Cand a fost numit MRU toata presa era inundata de aceeasi matrita: "tanar, diplomat, a reformat SIE, pro-occidental, reformist". Cand se discuta despre SRI, Maior si Coldea, era exact aceeasi matrita, "au reformat SRI in spiritul valorilor NATO si UE, aliatii nostri, etc"
    Fraze care se rostogolesc peste tot, fara nimic concret in spatele lor. Trebuie doar sa-i credem pe cei care le scriu. Daca cumva facem un mic efort ne-am da seama ca cei care scriu frazele astea ori sunt insideri ai serviciilor si CHIAR STIU despre ce-i vorba, caz in care n-ar mai fi atat de credibili, sau serviciile n-ar mai fi atat de secrete din moment ce un jurnalist cunoaste procesul intern si real de reformare, ori repeta si copiaza niste texte pentru un scop maret, Marele Bine sau ceva de acest gen.
    In cazul asta insa ma tem ca-i cam degeaba iar "prietenia" dintre poporul roman si cel ucrainean, exprimata prin relatia politica dintre cele doua state, este utopica. Aia daca ar putea ne-ar calca pe gat, sunt doar niste rusi de mana a doua.
    • +2 (2 voturi)    
      asa DA..... (Luni, 16 februarie 2015, 18:37)

      TRABI [utilizator] i-a raspuns lui HeyRup

      Bravos.....
      Sa analizeze multi dintre cei ce au postat .......
      Asa se pune problema .........
  • +4 (6 voturi)    
    Autostrada (Sâmbătă, 14 februarie 2015, 13:08)

    NaftuliVasile [anonim]

    Catre Ukraina , Suceava - Siret - Cernăuți, s-ar putea să capete contur.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri