FOTO Loc de dat cu capul! Cum sunt umiliti medicii rezidenti chiar de Guvernul care trambiteaza ca-i respecta

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Luni, 19 ianuarie 2015, 21:14 Actualitate | Esenţial

Cum sunt tratati medicii rezidenti de catre autoritati
Foto: Hotnews
E 7.30 dimineata si intr-o cladire prapadita din Bucuresti se inghesuie ca oile zeci de medici rezidenti. Nu e un spital. Si nici intrarea in vreo celebra facultate. Este holul uneia dintre directiile Ministerului Sanatatii, acolo unde fiecare medic rezident este obligat sa astepte de mai multe ori pe an o parafa.

Asteptarea e lunga: dureaza de la o zi pana la patru. Biroul ministrului Sanatatii e in schimb aproape, la doar 10 minute distanta. Acelasi ministru care in urma cu o luna spunea: ”Sunt medic tanar si stiu cat de important este pentru un medic tanar respectul pe care il primeste din partea autoritatilor”.

De-a lungul anilor de rezidentiat, fiecare tanar medic roman urmeaza mai multe stagii, in functie de specialitatea pe care si-a ales-o. Un an de chirurgie toracica la Spitalul Universitar, sase luni de oftalmologie la Colentina, doua luni de ortopedie la Floreasca, etc.

De fiecare data rezidentul este insa obligat sa faca un drum special pana la Directia de Resurse Umane a Ministerului Sanatatii, gazduita de o cladire de pe strada George Vraca. Acolo trebuie sa astepte cuminte si umil pogorarea Parafei, stampila fara de care nu poate incepe noul stagiu de pregatire.


Coada rezidentilor la 8 dimineata

Aceasta asteptare tine de la doua pana la patru zile in perioadele mai aglomerate din an (lunile decembrie-ianuarie si jumatatea anului). Angajatii alocati de Ministerul Sanatatii sa asiste miile de rezidenti romani sunt doar trei.

Tinerii medici fac liste de asteptare. Se dau numere de ordine. Sunt zile in care pe lista de asteptare sunt chiar 100 de rezidenti. Se asteapta si cinci ore pe zi in holul mizerabil cu trei scaune proletare. Dar nu reusesc sa intre mai mult de 50 de medici. Daca n-ai avut noroc, te intorci dimineata urmatoare.


Liste de asteptare

Caraghios este ca fiecare rezident are un carnet care, odata intrat in biroul cu Parafa, este scanat computerizat si o hartie pe care este tiparit urmatorul stagiu apare din imprimanta. Pe acea hartie se pogoara Parafa.

Nu doar numarul scazut de angajati este motivul acestor cozi, ci si orarul meschin oferit de autoritatile romane: 4 ore pe zi, 4 zile pe saptamana. PROGRAM DE GRAVIDE, a scris un rezident pe afisul care anunta orarul. LOC DE DAT CU CAPU’, a scris altul pe usa biroului in care salasluieste Parafa. Pe o alta hartie lipita de perete, autoritatile ii avertizeaza pe cei veniti cu alte treburi “Nu stati la rand cu medicii rezidenti” – AU RAIE!, a adaugat cu pixul un rezident.


Coada cu raie

Prin ritual sunt nevoiti sa treaca nu doar rezidentii din Bucuresti, ci si orice rezident din tara care doreste sa faca un stagiu in alt oras decat in cel de resedinta. Vrei de pilda sa inveti medicina de urgenta cateva luni la Targu-Mures? Nu conteaza ca esti din Timisoara sau Iasi, trebuie sa stai la “coada cu raie” de pe strada George Vraca din Bucuresti.

Romania este tara din care medicii tineri emigreaza pe capete. Paradoxul este ca, o spun sondajele, principalul motiv al migratiei nu sunt neaparat salariile prea mici, ci lipsa de respect cu care medicii sunt tratati aici. Bombastic e ca toate autoritatile romane isi clameaza din greu respectul pentru medicii rezidenti si ingrijorarea fantastica ca vor sa plece: au facut-o toti premierii din ultimul deceniu, fiecare ministru al Sanatatii, seful Colegiului Medicilor si feluriti presedinti de partid.

Cei mai recenti bombastici sustinatori ai medicilor rezidenti sunt premierul Victor Ponta si ministrul Sanatatii, Nicolae Banicioiu. Primul a promis in campania electorala pentru prezidentiale marirea salariilor rezidentilor cu 10% pana in mai 2015 si, desigur, respect. In an electoral le-a acordat rezidentilor o bursa de 650 de lei pe luna, si... gata.

Cel de-al doilea a declarat in urma cu doar cateva saptamani: “Sunt medic tanar si stiu cat de important este pentru un medic tanar respectul pe care il primeste din partea autoritatilor si ii asigur pe viitorii medici, pe tinerii profesionisti din sistem, dar si pe toti medicii, ca vom cauta si gasi cat mai repede solutii pentru ca medicii sunt un element esential pentru insanatosirea sistemului de sanatate din Romania”.

Bombastic! Fantastic!

Ah... inca ceva. In zilele foarte aglomerate, coada cu raie din strada George Vraca este risipita la sfarsitul programului de 4 ore pe zi, 4 zile pe saptamana, de doi jandarmi. Respect statul roman!


Coada rezidentilor in miezul zilei


Citeste mai multe despre   



Comentarii alese de moderator

  • Adaugiri (Luni, 19 ianuarie 2015, 22:06)
    Oarecare [anonim]

    As adauga:
    -sunt aditie recenta cele 3 scaune desi par de 30 de ani vechime.
    -in holul respectiv este frig, pe care il simti bine dupa cateva ore de asteptat.
    -daca ai pile sari peste coada ca in orice loc la stat si le razi celor de la coada in nas si le zici ce sa va fac daca voi n-aveti pile. De acolo a si aparut recent lista, care e facuta de cei ce stau la coada nu de personalul angajat. S-au saturat oamenii sa stea cu orele si sa vina cate unul cu relatii.
    -statul in inteligenta lui considera ca un rezident mai bine pierde o zi-doua la coada in loc sa stea in spital sa munceasca in timpul asta. Orarul se suprapune cu cel din spital si ghici de unde dispare rezidentul, desi nimeni nu-si doreste sa lipseasca o zi ptr. a sta la acea coada.
    -desi in ultima vreme parca nu mai e chiar asa, atitudinea persoanelor angajate pentru birocratia impusa este uneori respingatoare ca sa fiu bland. Ii si inteleg uneori la numarul oamenilor cu care intra in contact zilnic, oameni ce stau de multe ore la coada si care in mod sigur nu sunt prietenosi la randul lor.
    -telefoanele de la centrul de pe Vraca si de la minister sunt platite degeaba pentru ca nu raspunde niciodata nimeni la ele.
    -incercati si pe la DSP-uri prin tara sa vedeti ce oameni de calitate deosebita gasiti. Nici informatii pe care sunt obligati sa le dea nu vor sa le impartaseasca. De asemenea cu milioane de euro bagate in siteuri tot nu gasesti cateva informatii ce ar trebui sa te scuteasca de un drum la DSP. Drum pe care-l faci degeaba, pentru ca fara o punga de cafea/cutie de bomboane cel putin, nu vor sa-ti spuna informatii pe care nu le afli din alta parte, cum ar fi necesarul de acte atasate anumitor cereri.








39877 vizualizari
  • +26 (28 voturi)    
    Bataie de jos (Luni, 19 ianuarie 2015, 21:38)

    florin [anonim]

    Guvernul a alocat 20 milioane euro pentru biserici dar nu gaseste resurse pentru a schimba sistemul medical iar medicii rezidenti, care fac 6 ani de facultate plus rezidentiat au ajuns bataia de joc a statului roman.

    De ce ar mai da cineva la facultatea de medicina daca termini facultatea la 30 de ani si ai salariul minim pe economie ?

    Mai bine faci ASE-ul iar la 22-23 de ani de poti angaja la o banca sau la o multinationala iar in cativa ani ajungi la 1.000 euro salariu nu 1.400 ron cât are un medic rezident.
    • -5 (9 voturi)    
      Ai zis bine (Marţi, 20 ianuarie 2015, 8:32)

      Laur [anonim] i-a raspuns lui florin

      In cativa ani ajungi la 1.000 euro salariu. Pai medicul rezident de ce trebuie sa aiba 1000 de euro cand iese de pe bancile facultatii. Iar in 5 ani au deja 1000 de euro miniiiimm.

      http://www.spitaluljudeteansuceava.ro/index.php?page=declaratii-de-interese
      • +12 (12 voturi)    
        Pai de aia (Marţi, 20 ianuarie 2015, 10:30)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Laur

        Medicul, cind termina rezidentiatul are 28 de ani, nu 23 ca ala de la ASE, care face 4 ani de facultate. Iar la 28 de ani vrei si tu sa te casatoresti, sa faci un copil, iar asta nu prea se potriveste cu salariul minim pe economie. iar 1000 de euro dupa inca 5 ani (desi nu e nici pe departe regula) nu e un salariu cu care sa te mindresti. De aia majoritatea emigreaza in europa de vest unde primesc 4-5000 eur din prima.

        Iar in tara raman cei care nu fac fata competiei de afara.
        • -11 (11 voturi)    
          Tot nu sunt de acord (Marţi, 20 ianuarie 2015, 10:36)

          Laur [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

          Lasa-i sa plece frate. Este liber oricine sa faca orice.
          Pai la 28 de ani eu zic ca e ok sa ai 1500-2000 Ron. Dar ei vor X6 la 28 de ani, asta e problema.
          • +8 (8 voturi)    
            intrebare (Marţi, 20 ianuarie 2015, 11:46)

            vlad.pe [utilizator] i-a raspuns lui Laur

            Sunt curios daca vei gandi la fel cand copilul tau sau parintii tai vor avea nevoie de un medic bun care sa-i vindece si o sa-ti dai seama ca in sistem au ramas doar medici invechiti care traiesc din spaga, ai face imprumut sa platesti ca sa-ti faca bine copilul sau parintii dar acel medic nu-si da interesul cum isi da un medic rezident dornic sa invete practici noi.

            Mai devreme sau mai tarziu tot ne va lovi aceasta problema
          • +5 (5 voturi)    
            nu asha se pune problema (Marţi, 20 ianuarie 2015, 14:09)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Laur

            Nu trebuie sa-i las eu sau tu sa plece. Cei buni vor pleca oricum, indiferent cit le dai. Cei rezonabili ar sta, dar la un salariu proportional cu statulul de medic. Statut care in toata lumea civilizata plaseaza medicul undeva in virful piramidei salariale.

            Daca ti se pare OK ca un medic sa aiba 1500-2000 de ron la 28 de ani, atunci sa nu te miri daca vei fi tratat peste 5 ani de tot felul de incompetenti. pentru ca la banii astia, pe de o parte vor sta doar cei care nu pot pleca in afara, iar din urma nu va mai veni nimeni.
        • -5 (5 voturi)    
          Obligatie. (Marţi, 20 ianuarie 2015, 10:39)

          Laur [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

          Si dragi rezidenti. daca stiti ca nu sutn salarii in Ro de ce va faceti doctori. Sa muriti de foame. Mergeti si lucrati Lucratori comerciali pe la multinationala, cu minim pe economie + bonuri de masa. Si nu stati 5 ani cu rezidentiat.

          Voi mergeti in sistemul sanitar nu devocatie, ca aia a cazur odata cu comunismul. Mergeti sa va faceti doctori pentru spaga. Si urlati de salarii poate o sa urce si alea, ca vine mai repede X6-ele. Ai citit declaratia aia de interese? Cauta si la spitalul tau si vezi ce salarii au. Sa castigi 200.000 ron salar + 80.000 din cabinetul propriu, eu zic ca e mai mult decat onorabil in tara asta.
          • +3 (5 voturi)    
            Aberezi (Marţi, 20 ianuarie 2015, 11:33)

            Un om [anonim] i-a raspuns lui Laur

            In primul rand poate or castiga banii pusi de tine acolo cateva manageri de spital, dar un medici specialist pe o sectie normala(fara sporuri de TBC, cadavre si altele) ia pana in 3000 lei/luna. Nu vorbesc de un medic specialist incepator, ci de unul cu 10-15 ani experienta, adica la 35-40 de ani, cand ar trebui sa fie la varf.
            Un medic pierde multi ani de venituri stand in scoli, pe care ar trebui sa-i recupereze ulterior din salarizare.
            Responsabilitatea e de asemenea maxima. Mereu sariti sa-i luati gatul unuia sau altuia desi stiti despre un caz doar ce relateaza un pacient in presa, fara a cunoaste de fapt ce s-a intamplat acolo. Pacient+reporter analfabet medical=love.
            Ai deci ani multi pierduti in scoli invatand mult mai mult decat in orice alta facultate+ salariu prost+responsabilitate imensa ptr. tratamentul aplicat celor ce-ti trec pragul si ti se zice ca nu faci asta din vocatie. Ma intreb asa de curiozitate, voi va faceti meseriile din vocatie? De ce cereti asta altora daca nu?
            E foarte usor sa fi sever cu altii...
            • -1 (5 voturi)    
              Aberez???? (Marţi, 20 ianuarie 2015, 12:02)

              Laur [anonim] i-a raspuns lui Un om

              http://www.spitaluljudeteansuceava.ro/index.php?page=declaratii-de-interese

              Ti se pare ca aberez? Citeste nu afirma ca managerii iau. Si da si la spitalul din localitatea ta sa vezi.
              Mai poti vedea ca acel doctor ce zic ca in 2014 a castigat 200.000 in 2013 avea 170.000 si in 2012 avea 140.000. Si cica nu cresc salariile. Si jumatate din medicii din spitalul nostru sunt si consilieri locali, au cabinet particular. Tocmai din acest motiv nu gasesti in spital la noi doctori. Trebuie chemati de acasa. Ca ei sunt ori la primarie, ori la cabinetul particular ori liberi. Vin doar 3 ore sa faca operatii si fug. Nu e picior de doctor in spital dupa ora 4 si in weekend. Pai care isi da interesul aici.

              Hotnews o ancheta ceva?
        • +4 (4 voturi)    
          Singura solutie, privatizarea! (Marţi, 20 ianuarie 2015, 10:43)

          Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Doctorii mai in varsta au monopol pe spagi, nu lasa pe nimeni sa se interfereze cu pacientul pentru a-si lua grosul. Majoritatea conduc limuzine, au venituri pe care medicii americani nici nu le viseaza, crame, case de vacante, sunt si profesori si in AGA unor companii basca propria policlinica. Iti vorbesc de sus, de zici ca sunt cineva, desi sunt doar niste penali de ultima speta, buni de puscarie! Asistentele, mana in mana cu medicii, fura de sting din spitale. Tinerii rezidenti sunt tinuti pe post de sclavi. Nu poti schimba un sistem mafiot ca in cel public decat privatizandu-l. Va dispare spaga, furtul si incompetenta medicilor iar copii nostrii se vor intoarce in Romania sa-si desavarseasca experienta cumulata in Occident.
          • +1 (1 vot)    
            informeaza-te mai intii (Miercuri, 21 ianuarie 2015, 9:57)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

            Medicii americani cistiga cit sa-si ia cite o limuzina pe an...
            Ete aici ceva din 2010:
            http://businessday.ro/03/2010/cat-castiga-un-medic-in-sua-o-scurta-comparatie-a-sistemului-medical-american-cu-cel-romanesc/
            Un doctor de familie cistiga anual in medie $173.000 iar un chirurg $481.000.
            Acu, $40.000 /luna inseamna 150.000 ron/luna. Adica, parerea mea, sensibil peste ce cistiga un chirurug la noi in medie.
            Asha ca hai sa nu mai vorbim discutii...

            Iar spaga de care vorbesti tu este efectul direct al salarilor de mizerie din sanatate. Tu ai sta in romania pe 3000 lei/luna sau ai emigra in SUA unde salariul mediu per chirirg e de $40.000?!? hai sa le dam intii salarii conform cu statutul de medic, adica macar 2-3000 eur/luna si sa vezi cum renunta, usor, usor la spaga.
            In spitalele private, unde-s platiti bine, nu exista notiunea de spaga.
    • +10 (10 voturi)    
      Guvernul este oglinda vointei romanilor (Marţi, 20 ianuarie 2015, 9:15)

      kax [utilizator] i-a raspuns lui florin

      Gresit,
      Guvernul a alocat 100 milioane euro pentru biserici in 2014.
      Asta este ceea ce romanul de rand doreste de la viitorul Romaniei.
      Guvernul este oglinda vointei romanilor.
  • +21 (21 voturi)    
    Romania (Luni, 19 ianuarie 2015, 21:45)

    Qwertz [utilizator]

    Romania e o tara de caccat! Romanii sunt niste idioti, altfel nu se poate explica faptul cum unii romani CU SCOALA accepta magariile de mai sus. Daca astia cu scoala accepta pumnul in gura, ce sa mai vorbim de "teleormeni sau vasluieni" ?
  • +15 (15 voturi)    
    Adaugiri (Luni, 19 ianuarie 2015, 22:06)

    Oarecare [anonim]

    As adauga:
    -sunt aditie recenta cele 3 scaune desi par de 30 de ani vechime.
    -in holul respectiv este frig, pe care il simti bine dupa cateva ore de asteptat.
    -daca ai pile sari peste coada ca in orice loc la stat si le razi celor de la coada in nas si le zici ce sa va fac daca voi n-aveti pile. De acolo a si aparut recent lista, care e facuta de cei ce stau la coada nu de personalul angajat. S-au saturat oamenii sa stea cu orele si sa vina cate unul cu relatii.
    -statul in inteligenta lui considera ca un rezident mai bine pierde o zi-doua la coada in loc sa stea in spital sa munceasca in timpul asta. Orarul se suprapune cu cel din spital si ghici de unde dispare rezidentul, desi nimeni nu-si doreste sa lipseasca o zi ptr. a sta la acea coada.
    -desi in ultima vreme parca nu mai e chiar asa, atitudinea persoanelor angajate pentru birocratia impusa este uneori respingatoare ca sa fiu bland. Ii si inteleg uneori la numarul oamenilor cu care intra in contact zilnic, oameni ce stau de multe ore la coada si care in mod sigur nu sunt prietenosi la randul lor.
    -telefoanele de la centrul de pe Vraca si de la minister sunt platite degeaba pentru ca nu raspunde niciodata nimeni la ele.
    -incercati si pe la DSP-uri prin tara sa vedeti ce oameni de calitate deosebita gasiti. Nici informatii pe care sunt obligati sa le dea nu vor sa le impartaseasca. De asemenea cu milioane de euro bagate in siteuri tot nu gasesti cateva informatii ce ar trebui sa te scuteasca de un drum la DSP. Drum pe care-l faci degeaba, pentru ca fara o punga de cafea/cutie de bomboane cel putin, nu vor sa-ti spuna informatii pe care nu le afli din alta parte, cum ar fi necesarul de acte atasate anumitor cereri.
    • +12 (12 voturi)    
      confirm (Marţi, 20 ianuarie 2015, 2:28)

      hemostatic [utilizator] i-a raspuns lui Oarecare

      Chiar m-am simtit umilit de fiecare data cand am stat la cozile din Vraca. Ca de obicei cand ma duc sa stau la rand, ma inarmez cu casti si carti de citit. Rareori insa reusesc sa stau mai mult de 2-3 ore, frigul de acolo (unde nu te poti aseza decat pe niste scari reci de-ti ingheata vezica), aglomeratia si nesimtirea personalului (doamnele si domnul din camera 1) descurajandu-ma puternic de la lectura beletristica sau stiintifica. Asa ca iar ma resemnez, ma duc la spitalul meu si ma inteleg cu proful si cu doamnele de la runos, aduc repartitia mai incolo, cand se elibereaza nebunia de la centru. Recunosc ca uneori atmosfera de la centru ma ajuta la lectura, inteleg un pic mai bine ce citesc despre comunism. Multumesc ministerului.
      A, si cum se ingramadeste lumea (noi, rezidentii) cand (IN FINAL) incepe programul de lucru, zici ca se da paine pe vremea lui Ceausescu, sau ca se distribuie buteliile. Incredibil. Si in zilele aglomerate mi s-a intamplat sa vin cu ore inainte de inceperea programului si sa fiu pe locul 70-80 pe lista de asteptare (la ritmul de lucru din camera 1 fiind clar ca n-o sa apuc sa-mi iau repartitia in aceeasi zi). Inca o zi de lipsa din spital, doar ca sa astept la o coada inutila si stupida (by the way, uneori nici nu e rand, e gramada). Dar hai ca am gasit si un efect pozitiv al cozii, macar pe aici uneori ne mai intalnim colegii, ne mai povestim frustrarile si mai impartasim din planurile noastre de plecat din tara. Multumim ministerului.
      Si confirm si eu chestia cu telefoanele. Am avut odata nevoie si am sunat zile la rand, zeci de telefoane si nu mi-a raspuns nimeni. Trist, dar a trebuit iar sa ma resemnez si sa ma descurc altfel. Mda, multumesc ministerului.
  • +17 (17 voturi)    
    ... (Luni, 19 ianuarie 2015, 22:39)

    Speedster [utilizator]

    Cand nu o sa mai fie medici in tara, doar atunci vor realiza ai nostrii politicieni cum au distrus sistematic sistemul medical.
    • +17 (17 voturi)    
      Nu le pasă (Luni, 19 ianuarie 2015, 23:36)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui Speedster

      Nu vezi că atunci când au o problema dau iama la spitale din străinătate? Pe banii cui oare? Pe ai celor care dau cu capul...
    • +6 (10 voturi)    
      va (Luni, 19 ianuarie 2015, 23:37)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Speedster

      aduce ponta medici, pardon, doctori, din china, pakistan, etc.
  • +8 (14 voturi)    
    Nesimtire! (Luni, 19 ianuarie 2015, 22:54)

    valy_74 [utilizator]

    De ce nu pleaca incompetentii necalificati din tara. Sa vedem cine-i primeste ? RESPECT medicilor rezidenti!.., si nu numai.
  • +11 (11 voturi)    
    Demisia (Marţi, 20 ianuarie 2015, 0:30)

    Vlad Dascalu [anonim]

    In alte tari (gen Germania), ministrul sanatatii si-ar prezenta demisia a doua zi.
  • +2 (6 voturi)    
    Ce nu zice hotnews (Marţi, 20 ianuarie 2015, 2:42)

    Mihai [anonim]

    Hotnews nu mentioneaza ca situatia din George Vraca a inceput din anul 2009 din vremea marelui guvern Boc.
    • +3 (7 voturi)    
      Ceva detalii ? (Marţi, 20 ianuarie 2015, 6:44)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      Ce a facut Boc de a aparut coada ? Plus ca in 2009 ministrul sanatatii a fost de la PSD pana au plecat din guvernare ca sa-i faca campanie lui Geoana . Pun pariu ca Videanu in interimatul lui la sfarsit de an si in campanie n-a avut timp sa creeze cozi . Asa ca ?

      btw - am si eu de furca cu statul -sunt incredibili cu multimea lor de avize stampile cereri si declaratii dar un lucru m-a surprins placut - statul la coada a fost ok .Probabil am nimerit in putinele locatii imbunatatite din punctul asta de vedere .
      • +1 (5 voturi)    
        Ce a facut Boc in 2009... (Marţi, 20 ianuarie 2015, 8:37)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui gamma

        Guvernul Boc a mutat locul unde rezidentii isi schimba stagiile dintr-o cladire mare aflata pe Soseaua Pantelimon... in maghernita asta de pe strada George Vraca.


        Deasemenea Boculete a facut ieconomie si a redus durata rezidentiatului de la 5 la 4 ani.
        • +1 (1 vot)    
          Am verificat (Marţi, 20 ianuarie 2015, 12:21)

          Gamma [anonim] i-a raspuns lui Mihai

          Ai dreptate , e opera lui Videanu interimar .
          Si asa a ramas.
  • +13 (13 voturi)    
    Nostalgie amara (Marţi, 20 ianuarie 2015, 4:16)

    Andrei C [anonim]

    Am plecat de cinci ani din tara, relativ repede dupa ce am terminat rezidentiatul.

    Am asteptat doua luni sa mi se dea de la Ministerul Sanatatii un certificat cum ca diploma mea este in conformitate cu Art 24 din CE. Am aplicat pentru certificate de indata ce am primit diploma. Nu am inteles niciodata de ce nu au pus un print mic pe diploma in care sa spuna asta.

    Citesc acest articol si zambesc amar si cu oarecare nostalgie amintindu-mi cum treceam prin aceleasi cozi la schimbarea stagiilor acum 6-10 ani.

    Din pacate in Romania comunismul a distrus relatia medic-pacient si ca urmare nu exista nici incredere, nici respect din partea pacientilor.

    Practicand medicina pentru cinci ani in UK pot spune ca profesia te rasplateste enorm daca esti respectat de pacient. Ca statul nu-i respecta pe medici nici in UK, dar simti asta mai putin din cauza nivelului general de civilizatie. In UK nu am parafa, semnatura si numarul GMC ajung ca sa oficializezi un document. In plus, ca recunoastere a increderii pe care societatea o are in probitatea medicilor, semnatura unui medic are valoare de autentificare a copiilor dupa acte, ceea ce in Romania se poate face doar la notar.

    De asemenea, remarc cum pacientii din UK au o educatie medicala mult mai completa.

    Banuiesc ca acum in Romania mai raman din medicii tineri doar romanticii, nostalgicii, incompetentii si pilosii. In plus, am observat ca trend ca si parte din medicii deja realizati profesional incep sa testeze piata de munca din afara. Si nu pleaca nimeni de bine.
    • +1 (3 voturi)    
      De acord...cu rezerve (Marţi, 20 ianuarie 2015, 14:01)

      Nelu [anonim] i-a raspuns lui Andrei C

      Sunt total de acord cu tine, mai putin politizarea gratuita a subiectului.
      Nu comunismul a distrus relatia medic-pacient, ci nesimtirea conducatorilor de la noi. Si de atunci si de acum. Oricum pe vremea "cealalta" medicul era o personalitate-dovada ca si la medicina era o concurenta uriasa, mult mai mare ca acum.
      Eu nu inteleg, de ce AZI statul isi bate joc de medici ?
      Eu cred ca raspunsul este, o actiune concertata de la centru UE, pt. a spori migratia doctorilor E Europeni, catre V-ul UE, deoarece acolo tineretul nu mai are interesul, vointa si chiar putinta de a studia medicina, iar acest deficit cronic de doctori trebuie inlocuit.
  • +10 (10 voturi)    
    gligvas@yahoo.it (Marţi, 20 ianuarie 2015, 6:46)

    vasile [anonim]

    As pune pozele primului ministru si al ministrului sanatatii, si in dreptul gurii as scrie LOC DE DAT CU CAPUL. Iti face scarba cata insolenta din partea statului roman.
  • -5 (9 voturi)    
    Nu sutn de acord (Marţi, 20 ianuarie 2015, 8:24)

    Laurentiu [anonim]

    Credeti ca doar ei stau acolo la coada in felul asta? Mergeti la orice institutie a statului si vineri nu lucreaza cu publicul. Tot ii plangem pe medici. Poate nu stiti ce salarii au. Ei vor ca dupa 6 ani de facultate sa aiba 5000 Euro salar. Cine iese de pe banca facultatii o ia de jos, indiferent cine e. Credeti-ma, iau spaga banii astia. Pentru cultura voastra generala exista niste declaratii de interese unde arata cat castiga.

    http://www.spitaluljudeteansuceava.ro/index.php?page=declaratii-de-interese

    Asa ca sa terminam prostiile. Nimeni in tara asta nu castiga ca in strainatate, nu inteleg de ce trebuei sa castige ei.
  • +6 (6 voturi)    
    Se rezolva... (Marţi, 20 ianuarie 2015, 8:56)

    Hohey [utilizator]

    Asa cum am vazut in emisiunea in care a participat atit autorul acestui articol protest cit si Ministrul Sanatatii, situatia o sa se rezolve...mai spre Paștele Cailor.
  • +6 (8 voturi)    
    Si pacientii stau la fel pe holurile spitalelor (Marţi, 20 ianuarie 2015, 9:21)

    Adi [anonim]

    Ce sa zic, aici invata viitorul medic nerezident cum sa-si trateze bolnavii. Pentru ca fix asa sunt tratati si bolnavii. La spital chiar si cu pcr esti tratat de doctorul X sau Y ca un rahat, iar daca nu stii pe nimeni esti un vierme.
    • +3 (3 voturi)    
      A (Marţi, 20 ianuarie 2015, 11:11)

      Un om [anonim] i-a raspuns lui Adi

      Una din cauzele asteptarii pe holurile spitalelor o reprezinta tocmai lipsa de medici.
      O alta cauza o reprezinta birocratia excesiva.
      Un consunt poate dura 5 minute, dar hartiile de completat dureaza enorm, mai ales daca este vorba de internari/externari.
      Pur si simplu au innebunit cu birocratia si mare parte din timpul petrecut in spital il reprezinta completarea diverselor foi(fie fizic, fie pe calculator, pentru ca se completeaza acelasi lucru in mai multe locuri).
      Acolo unde exista medici rezidenti de partea birocratica se ocupa ei, pentru ca nu vrem sa invete si ceva meserie, ci munca de administratie, doar pentru asta investeste statul bani in educarea lor atata timp.
      Va las sa va ganditi cine sufera de fapt cand rezidentul ala sta si pierde zile pe la cozi.
      Cine sta de fapt mai multe ore pe alte holuri sa astepte? Acum puteti fi in continuare negru in cerul gurii.
      • +2 (2 voturi)    
        Ieri s-a intamplat (Marţi, 20 ianuarie 2015, 11:57)

        Laur [anonim] i-a raspuns lui Un om

        Duminica mi-au externat sotia si au zis sa vin Luni (ieri) dupa externare si certifical medical (bineitneles ca duminica nu era doctor in spital). Am ajuns la ora 9 la usa doctorului si am primit foile la ora 11.50. Deci cine sta la cozi si unde?
        • +2 (2 voturi)    
          Duminica (Marţi, 20 ianuarie 2015, 12:52)

          Un om [anonim] i-a raspuns lui Laur

          Duminica sunt medici in spital daca spitalul are linie de garda.
          Daca nu are, medicul respectiv are program ca orice om normal, respectiv 5 zile pe saptamana, de luni pana vineri. Daca sunt urgente veti gasi o parte din medici in spital si in weekend sau in afara programului de lucru. Fac asta in afara orelor platite. Dumneavoastra aveti insa pretentia ca restul sa lucreze non-stop.
          Orarul legal este de 40 ore/saptamana. Daca exista garzi(32-34 ore muncite fara oprire si fara somn de multe ori) evident ca sunt depasite si acele 40 ore/saptamana.
          Daca se doresc medici non stop in spital(noaptea si in weekend) in afara liniilor de garda, spitalul n-are decat sa angajeze medici pentru 3 schimburi, asta daca are de unde, pentru ca mai nou se inchid sectii din lipsa de medici.

          Faptul ca ati primit in 2,5 ore externarea luni dimineata cand de obicei sunt multe externari este o realizare. Inseamna ca cineva a stat in weekendul ala la spital sa le faca sau a venit luni de foarte de dimineata acolo. Este o birocratie excesiva care consuma foarte mult din timpul putinilor medici ce mai sunt angajati in spitale.
          • +1 (1 vot)    
            Si ce trebuie sa fac (Marţi, 20 ianuarie 2015, 14:29)

            Laur [anonim] i-a raspuns lui Un om

            Ar trebui sa fiu multumit ca am primit atat "de repede" concediul medical. Mentionez, doar pentru concediu am venit (nu stiu mai departe ce s-a facut in hartii). M-am invoit de la servici doua ore sa pot merge. Ca sa ma pot invoi am nevoie de cere si de 3 semnaturi. Am revenit la servici dupa mai bine de 3 ore si a trebuit sa le explic de ce a durat atat, ca trebuia sa fac invoire pe 4 ore. Am refacut invoirea cu 4 ore si acum trebuie sa le recuperez. O fi birocratie, dar nici eu nu pot sa stau pe drumuri, am servici pe care il pot pierde. Cine are dreptate aici?
            • 0 (0 voturi)    
              birocratie (Marţi, 20 ianuarie 2015, 20:00)

              xxxxx [anonim] i-a raspuns lui Laur

              sa va explic cum se face cu externarile:
              se face apicriza foii de observatie- adica se scrie d emana, cu motive internare, examen clinic, investigatii, medicatie, evolutie, recomandari. tot d emana se scriu diagnostice si coduri pe prima pagina, apoi se scrie tot de mana scrisoarea medicala... se bate tot la calculator si se imprima biletul de iesire... se scrie concediul, care se parafeaza de 2 doctori: cel curant si seful de sectie, la care de obicei este coada, mai ales lunea.... se face reteta pe calculator apoi s eia din nou foaia de observatie si se noteaza seria concediului medical si a retetei- aceste lucru se noteaza si pe scrisoarea medicala ce raman la dvs.. tineti cont de faptul ca in mai mult de 50% din cazuri exista un singur calculator pe sectie si mai multi medici, toti avand externari si retete de facut la acel calculator... pe langa aceste externari, trebuie facute si internarile aferente acelei zile, pentru ca pacientii trebuie recoltati( nu poti sa ii tii nemancati pana la 12 cand termini cu externarile) si automat foile de observatie noi si internarile s efac la acelasi calculator... deci calculati cam cat dureaza la o externare....
  • +6 (6 voturi)    
    noul ministru al sanatatii, (Marţi, 20 ianuarie 2015, 10:18)

    Ponta [utilizator]

    este o alta laba trista a acestui guvern de renume mondial intru prostie si diletantism.
    Daca ai nervii tari poti incerca sa te iei de piept cu administratia din Romania. Singura problema este ca vei iesii mereu al doilea.
    Asta este la stat "prostie multa pe bani multi".
  • -4 (8 voturi)    
    nu sunteti obligati sa faceti medicina (Marţi, 20 ianuarie 2015, 10:29)

    drop [utilizator]

    Nu va tine nimeni cu forta, nu v-a obligat nimeni sa faceti medicina. Plecati in alte tari, vedeti ca in IT sunt salarii mari.
    • +1 (5 voturi)    
      sa te trateze ITistul (Marţi, 20 ianuarie 2015, 11:28)

      Encelade [anonim] i-a raspuns lui drop

      cand or da in tine si alte boli in afara de prostie.
    • +2 (2 voturi)    
      IT rules (Marţi, 20 ianuarie 2015, 11:45)

      RedGuard [utilizator] i-a raspuns lui drop

      Da, cu siguranță 1 000 de euro în dezvoltare soft este mediu ca dificultate de atins, dar nici așa nu scapi de nevoia de a avea reputație.

      Pe orice site de freelancing, pe lângă calitatea slabă a proiectelor, dacă ești și nou venit, de prin 2014, fără feedback anterior, te face indianu' la $7/oră cu două recenzii de 3/5 fără probleme. Chiar dacă ești mai bine plasat ca fus orar, ca și cunoștințe de engleză, ca și portofoliu, etc.
    • -1 (3 voturi)    
      tu erai, Base? >: (Marţi, 20 ianuarie 2015, 11:46)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui drop

      Ai mai zis chestii de genul asta si cand erai Presedinte! Vezi-ti de penzie... fa o gradina... fa macar o data ceva util la viatza ta
    • +1 (5 voturi)    
      Asa, pune-i la punct (Marţi, 20 ianuarie 2015, 12:01)

      sile [anonim] i-a raspuns lui drop

      Ca la urma urmei, nici tu nu esti obligat sa te imbolnavesti si n-o sa ai in viata ta nevoie de un medic.
  • +4 (4 voturi)    
    plangere (Marţi, 20 ianuarie 2015, 11:08)

    an [anonim]

    Nu face nimeni plangere ? La CNCD cel putin. Coada este simbolul batjocurii si discriminarii iar in cazul asta prin afisul respectiv este si recunoscuta.
  • +4 (4 voturi)    
    Mda (Marţi, 20 ianuarie 2015, 11:23)

    electron [utilizator]

    De ce se sta la coada? Pentru ca functionarii care preiau rezidentii si le dau stampila nu ii deranjeaza ca au de a face cu zeci de oameni pe zi ca nu au timp de o cafea (vorba vine, ca nu prea ii intereseaza cati sunt afara daca vor o pauza iau o pauza sa astepte "fraierii" afara). Pentru ca pe sefii acelor functionari nu ii intereseaza coada si tot asa. Se plange lumea de ministrul/ministrii sanatatii. Poate stie, poate nu stie de situatie.
    Insa o mare parte de vina o are managerul de acolo pe care nu il intereseaza cum decurg lucrurile si asta ii problema.
    Si acuma de ce nu intereseaza pe nimeni nimic? Pentru ca noi ca cetateni nu avem nici o parghie prin care sa pedepsim functionarul/seful serviciul oferit de stat care ne nemultumeste. Daca ai putea undeva sa faci o reclamatie si reclamatia sa aiba si efecte s-ar schimba multe, dar noi din multe puncte de vedere suntem inca in secolul 19. Incercati numai sa trimiteti niste mailuri la cateva institutii de stat si vedeti cate nu raspund....
  • +2 (2 voturi)    
    oare? (Marţi, 20 ianuarie 2015, 12:29)

    anonim1 [anonim]

    E adevarat ca sistemul nu face nimic,dar oare cati dintre noi vrem sa-l schimbam?Majoritatea rezidentilor de an mai mare se comporta exact ca domnii specialisti,primari,profesori,conferentiari etc si ii batjocoresc pe cei din primul an si tin neaparat sa-i invete randuiala.Nu merg dupa principiul "ce tie nu-ti place altuia nu-I face".Iar in privinta Ministerul ,cand am dat telefon sa intreb de ce DSP Bucuresti impune reguli proprii ,am primit un raspuns halucinant. Ca nu e drept ce imi cer ei dar ca sa evit orice complicatie sa fac cum cer cei de la DSP.Si oricum nu putem sa generalizam ,fiecare spital are randuiala lui dar cu aceeasi bataie de joc fata de rezidentii mici probabil ca sa-i descurajeze sa o ia din loc.Iar pacientii o sa fie tratati superficial de cei care ii gonesc pe medicii tineri din tara.
  • 0 (2 voturi)    
    Hm (Marţi, 20 ianuarie 2015, 12:33)

    HP [utilizator]

    Intr-adevar, birocratia ne omoara, dar ne omoara pe toti aceasta lipsa de respect a statului, nu doar pe toti.

    Sau doar medicilor li se trebuie aratat respect ? Medicii sunt mai presus ca alte categorii de profesionisti romani ?
    • -1 (1 vot)    
      moara si capra vecinului!! (Marţi, 20 ianuarie 2015, 14:41)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Articolul e despre medici! Cand o fi vorba despre altii (cum au fost "profesorii" sau "cercetatorii" samd.) o sa fie vorba despre lipsa de respect fatza de altii!
  • +1 (1 vot)    
    Anonim (Marţi, 20 ianuarie 2015, 13:02)

    Anonim [anonim]

    Si in Timisoara e la fel,nu te lasa sa intri in incinta DSP-ului in afara orelor de program.E acolo o doamna la poarta care se pune in usa si nu te lasa sa intri,zici ca esti ultimul boschetar si te intoarce din drum daca nu stii pe dinafara programul de lucru cu publicul care difera de la o zi la alta .In timpul orelor de program stam la coada ca oile ,cateodata coada se intinde pana la usa de la iesire.E o singura doamna care se ocupa de noi,e foarte draguta si incearca sa ne rezolve pe toti cat poate de repede dar de multe ori e depasita de situatie.In ceea ce priveste ce se intampla prin spitale sunt multe stagii pe care noi nici nu le facem pentru ca suntem obligati sa mergem la cabinetele private ale domnilor doctori coordonatori si sa le facem toata treaba acolo,cu toate ca noi suntem platiti de spital sa lucram in spital ,nu sa ii ajutam pe doctori sa faca bani in cabinetele private unde practic suntem obligati sa mergem sub amenintarea ca nu ni se va semna pontajul si nu vom lua banii pe luna respectiva.Astfel dumnealor au mana de lucru gratuita.Ar fi multe de spus despre situatia medicului rezident din Romania.Chiar ma intreb cat o sa mai dureze pana o sa plecam in masa...
  • 0 (2 voturi)    
    spaga (Marţi, 20 ianuarie 2015, 13:10)

    step by step [utilizator]

    dati pe google -spaga doctor- si o sa va piara si pofta de mancare. sunt medici care pleaca acasa cu 1000 lei pe zi spaga. rezidentii de astazi , multi dintre ei intrati la medicina cu punctaj minim, trecuti prin examene cu ajutorul plicului cu valuta, vor fi spagarii de maine.
  • +2 (2 voturi)    
    Buna dimineata! (Marţi, 20 ianuarie 2015, 13:41)

    hot news [utilizator]

    Nu, n u vreau sa comentz acum despre medicii nostri, vreau doar sa spun ca, in calitate de "simplu cetatean", angajat la o firma unde pierde mai bine de o ora pe zi cu transportul, m-am izbit de muuuult de programul acesta al autoritatilor, centrale sau locale: 4-5 ore pe zi, iar vinerea "nu se lucreaza cu publicul"!
    Iar Dl. Ministru nu este de loc inconsecvent: una este atitudinea de tanar doctor, prezentata in declaratia de acum om luna, alta cand ajunge director al spitalului, si cu totul alta cand a devenit ditamai Ministru!
  • +1 (1 vot)    
    Asa trebuie, cu concurs! Nu ca in comunism (Marţi, 20 ianuarie 2015, 13:49)

    Miky60 [utilizator]

    Nu va inteleg de ce sunteti atat de indignati ca se face concurs la rezidentiat? Oameni buni, suntem intr-o societate de dreapta, nu mai suntem in comunism, d-asta am votat pe 16 noiembrie ruperea de comunism! Acum, cine este mai puternic traieste, cine nu, imi pare rau. Mai plecati si voi in afara, mai cititi presa din afara, sa vedeti adevarul., nu mai ramaneti niste pesedisti comunisti.
  • +2 (2 voturi)    
    O zi din viata mea (Marţi, 20 ianuarie 2015, 15:43)

    Anonim [anonim]

    Lucrez ca medic rezident intr-un spital insalubru dintr-un centru universitar .De fiecare data cand ma duc la serviciu am senzatia ca m-am intors in timp,pe vremea comunismului.Incepand cu femeia de serviciu cu care ma intalnesc pe scari si care "spala" DOAR cu apa.Urc pe scari si evit liftul pentru ca in lift e o doamna 'liftiera" deloc prietenoasa care nu vrea sa ne ia (de parca liftul ar fi proprietatea dumneaei)si vocifereaza de fiecare data ,noi nefiind specialisti suntem considerati ca niste sclavi la care oricine poate sa tipe.Ajung pe sectie.Incep sa ma ocup de completarea foilor de observatie ,redactarea externarilor si orice alte treburi administrative mai vrea specialistul sa fac (chiar si plata facturilor acestuia ),orice numai medicina nu,nu vrea nimeni sa te invete nimic sa nu cumva sa le iei pacientii.Merg de asemenea la seful de sectie sa semnez diverse acte.Astept la usa pentru ca seful e ocupat cu cineva si astept sa imi vina randul,cand in sfarsit intru in cabinet ,urlete:nu ma mai deranjati pentru toate nimicurile etc.Rezidentii sunt considerati doar niste sclavi la care toate lumea tipa pentru a-si descarca frustrarile,ei nu intereseaza pe nimeni,nu produc nimic si din aceasta cauza situatia noastra nu se va schimba niciodata.Sunt in ultimul an de rezidentiat si abia astept sa termin.Nu doresc sa profesez niciodata,vreau sa ma reprofilez si eventual sa mai fac o facultate care nu are nici o legatura cu acest sistem infect.Nu ai cum sa profesezi in Romania ca specialist tanar ,nu sunt posturi ,decat in orase uitate de lume unde nu vrea nimeni sa se duca ,la privat ajungi destul de greu "cu recomandari" ,si acolo induri alte umilinte dar intr-un cadru mai modern.Regret foarte mult ca am ales aceasta meserie in Romania,nu merita sa iti sacrifici cei mai frumosi ani din viata pentru ca apoi sa fii catalogat spagar ,prost, etc de catre pacientii pentru care ai invatat atatia ani ca sa ii ajuti. Destul...
  • 0 (0 voturi)    
    statu la cozi (Marţi, 20 ianuarie 2015, 15:48)

    Cristian [anonim]

    Toata aceasta situatie se poate rezolva printr-un sistem informatizat si un nr. de tel. unde se pot face programari si asfel castiga toata lumea, ei angajatii nu vor mai avea aglomeratii si vociferari si ceilanti castigand timp care e foarte important.
    Acum vb. pt. cei de sus din guvern, considerand ca Romania ca un stat cu pretentii europene, cat costa pt. a demara un proces informatizat pe toate planurile, pt. a veni in intampinarea cetateanului de ex.: pt. medicul de familie tel. si nr. de programare, politie-inmatriculari-programare nr. de tel. nu vb. ca se pot face programari accesand pag. web corespunzatoare.
    Am dat doar doua ex., dar sunt valabile in toate domeniile si tot odata se pot face si statistici informatice cu volumul de activitate al fiecarui angajat pe persoana/consult.
  • +1 (1 vot)    
    bataie de joc (Marţi, 20 ianuarie 2015, 18:44)

    spongy nu eu [anonim]

    directia ministerului sanatatii din strada George Vraca daca nu ma inseala memoria vizuala, nu as putea sa uit un loc precum ala, darapanat murdar pana peste orice asteptare (parca ar fi holul unui wc public din gara Babadag) pe pereti printre foi anunturi tabele liste de asteptare si multe alte informatii pt cei ce trec pragul se gasesc orarele programului cu publicul pe care dupa ce le citesti ti se retardeaza creierul. un paznic care a vazut si auzit mult prea multe si care probabil isi va orienta copilul spre alta alegere cand va veni vremea sa dea la facultate pt ca la medicina stie prea bine ce se intampla. angajati lenesi care trag de timp care se misca mult prea incet pt colectivul care deserveste masa de rezidenti, superficiali, fara sa isi dea nici macar un interes in a solutiona ceva decat dupa ce te milogesti efectiv ca un neica nimeni cu peste 18 ani de scoala in fata unora care nu cred ca depasesc prea mult scoala de soferi. ti se raspunde in sictir esti rechemat alta data pt ca un coleg de la nu stiu ce pc nu e astazi si el nu stie sa foloseasca decat pc-ul lui, daca nevoile tale depasesc hartiile si hartogariile de pe biroul lui atunci nu va face nici cea mai mica flexie-extensie sa caute in vreun sertar dulap sau asa ceva ci te va chema alta data, pune-i o sacosa cu ceva bun inauntru si sa vezi ce stimulat e, te uiti auzi si parca te bufneste rasu pt ca totul e la vedere, intr-un final dupa multe ore de asteptat dupa multe tigari fumate afara pe straduta plina de masini din toata tara dupa ce induri o foame sora cu moartea (pt ca nu exista nimic pe o raza de 20m sa iti poti lua ceva si nu iti da mana sa lipsesti prea mult pt ca iti sare randu si pornesti razboaie civile cu prorpii colegi de breasla) daca ai noroc iti rezolvi problema dar doar pt o scurta durata de timp la anu trebuie sa revii. corupti lenesi fara vreun interes decat cel personal, parca ar fi ministerul lor nu fac nimic mai mult decat sa respire.
  • 0 (0 voturi)    
    continuare (Marţi, 20 ianuarie 2015, 18:44)

    spongy nu eu [anonim]

    si pleci dupa o zi intreaga de stat in picioare (pt ca ce sa vezi? nici scaune nu sunt peacolo) cu gandul ca daca acel cineva de la birou ti se va afisa si va fi imbracat in civil tu sigur cu halatul pe tine ii vei face un algifen i.m in bolus doar asa ca sa te lase durerile de cap mai vechi sistemul e vechi ineficient si plin de acid lactic prin toate fibrele lui musculare...
  • 0 (0 voturi)    
    Chitanta de Medic Specialist (Marţi, 20 ianuarie 2015, 22:32)

    Victor [anonim]

    Eu am facut stagiatura 86-89 si rezidenta 91-95. Jale. Si in clinica si la Minister/Directie Sanitara. Coruptie si abuz: vagoane. Am luat specialitatea in 95 si am mers la Minister sa cer certifcat/dovada. Mi s-a spus ca nu au certificate de specialist si mi-au dat o chitanta scrisa de mina cu stampila: "Dr. V. este medic specialist..." In 20 de ani, chitanta s-a ingalbenit (ca si cartile BPT) si mi-e teama sa o ating ca sa nu se pulverizeze...
  • 0 (0 voturi)    
    RUȘINE! (Miercuri, 21 ianuarie 2015, 2:14)

    DR. MIHAI SORIN DOROBANȚU [anonim]

    Anul ăsta voiam să fac o călătorie în România, pentru ca fiica mea, născută în Brazilia, să vadă locul unde sunt rădăcinile familiei noastre. Dar, cu fiecare zi care trece, pur și simplu mi-e peste mână să mai calc în România. După ce am citit articolul acesta, despre umilirea colegilor mei de breaslă, singura reacție pe care o pot avea este ”nu, fetița mea nu merită să cunoască o asemenea țară.” Altceva i-am povestit eu despre România. În românește, și nu în portugheză.
  • 0 (0 voturi)    
    Zvraca nr.9 (Miercuri, 21 ianuarie 2015, 19:07)

    andrei [anonim]

    m-am trezit la 04:30 ca sa ajung la 8:30 si sa fiu al 24-lea pe lista , am scapat ieftin ! Drumul acesta o sa-l mai fac de cateva ori anul acesta ! Nu vrem marmura pe jos , doar sa fie personalul suplimentat sau schimbarea protocolului detasare !
  • 0 (0 voturi)    
    Petitie pentru schimbarea modului de repartitie (Joi, 22 ianuarie 2015, 22:43)

    Un medic [anonim]

    Va rog sa semnati si sa distribuiti!

    http://www.petitieonline.com/schimbarea_modului_de_repartitie_a_stagiilor_medicilor_rezidenti
  • 0 (0 voturi)    
    strategii de conducere (Luni, 2 martie 2015, 17:28)

    Razvan_M [utilizator]

    - au creat o minoritate etnica agresiva si protejata de autoritati cand comite infractiuni - tiganii - si o folosesc pentru a dezbina societatea
    - au impartit romanii in tot felul de categorii si au asmutit muncitorii si taranii contra profesorilor si doctorilor, orasenii contra taranilor
    - au creat o forta de represiune bazata pe Jandarmerie, Politie, SRI - careia ii este cumparata loialitatea fata de cei ce guverneaza
    - au creat o administratie publica nefunctionala, agresiva, abuziva si corupta pe care o folosesc pentru a ne victimiza si a ne tine ocupati, cu capul plecat; si pe care ei o trateaza cu dispret si bataie de joc, ceea ce o face si mai agresiva
    - au distrus prin subfinantare si bataie de joc pe fata scoala romaneasca si spitalele, asigurandu-se pe de o parte ca majoritatea populatiei este alcatuita din tampiti docili si manipulabili si pe de alta parte ca avem de-a face cu un sistem medical din care numai cu noroc scapi cu viata
    - in timpul asta ne vorbesc frumos despre democratie si libertate, desi ne jefuiesc cu salbaticie si ne incalca zilnic drepturile, protejati fiind de fortele de represiune; ne vorbesc de planuri frumoase, desi falimenteaza fabricile, arendeaza pe nimic terenurile agricole, primesc orice acte acasa de la slujbasi umili, circula cu masini enorme sau elicoptere platite de noi, isi fac concediile in strainatate si se trateaza la spitalele pentru privilegiati din Romania sau merg afara pe banii nostri
    Imi este necaz ca suntem nevoiti sa plecam din tara cu miile, dar ce se intampla acum in Romania nu se va rezolva peste noapte si nici de catre unele varfuri. Schimbarea trebuie sa fie ceruta de oamenii simpli, majoritatea manipulata, umila si tacuta.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică