Operatorii de deszapezire imprastiau luni dimineata material antiderapant si pluguiau zapada pe arterele principale ale Capitalei (cu trafic RATB, obiective sociale, institutii publice etc.) cu 322 de utilaje, iar peste 1.000 de angajati ai serviciilor de curatenie indepartau manual zapada din statiile RATB, refugiile de tramvai, rigole si treceri de pietoni.

Potrivit unui comunicat al Primariei Capitalei remis AGERPRES, in functie de conditiile de trafic, planul pentru orele urmatoare este ca operatorii de deszapezire sa intervina cu prioritate pe arterele pe care circula mijloacele de transport ale RATB, in zona spitalelor si a institutiilor de interes public, pe strazile care fac legatura cu bulevardele mari si apoi pe strazile laterale.

Conform aceleiasi surse, de la momentul inceperii ninsorii, politisti locali din cadrul Directiei Control au desfasurat actiuni de verificare a programelor de deszapezire si combatere a poleiului, constatand ca la nivelul Municipiului Bucuresti operatorii de salubritate au actionat, in prima faza, prin imprastierea de material antiderapant, iar dupa miezul noptii, pana in jurul orei 04,30, s-a actionat in repetate randuri prin pluguire in baterii. Dupa aceasta ora, s-a trecut din nou la imprastiere de material antiderapant si pluguire. Activitatea operatorilor a fost ingreunata de ninsoarea cazuta din abundenta si de vantul puternic.

Pe timpul noptii a fost acordata o atentie deosebita podurilor, rampelor, pantelor, pasajelor, precum si intrarilor in spitale si punctelor de interes social. Pe mai multe artere de circulatie operatorii manuali si angajatii R.A.T.B. au lucrat la deszapezirea statiilor de autobuz si a refugiilor de tramvai. Astfel, s-a constatat ca la nivelul municipiului Bucuresti s-a actionat cu un total de 323 utilaje si 403 operatori manuali.

Eforturile operatorilor au fost concentrate in principal asupra marilor artere de circulatie, dar au fost lucrate, desi in masura mai mica, si arterele secundare si cele de legatura. La ora 6,30 traficul rutier pe principalele artere de circulatie se putea desfasura in conditii bune de iarna, pe unele artere carosabilul fiind aproape la negru, in situatia in care ningea viscolit.

Conform dispozitiilor stabilite in ultimul comandament, schimbul intre echipele care au actionat pe timpul noptii si cele de zi se va face in teren, iar utilajele vor fi retrase numai pentru alimentare.

Echipe de la Administratia Strazilor actioneaza pentru remedierea semafoarelor defecte: (Piata Presei Libere, Charles de Gaulle, Razoare, intersectia Calea Floreasca cu strada Glinka si Str. Turda cu B-dul Ion Mihalache). Conform raportarilor RATB, in prezent toate utilajele din dotare actioneaza pentru indepartarea zapezii de pe liniile de tramvai si 400 de operatori manuali degajeaza zapada acumulata pe refugii.

In ceea ce priveste persoanele fara adapost, in acest moment sunt cazate 155 de persoane la centrul social de la Berceni si 287 la cel din Pallady. Echipele DGASMB continua in teren identificarea oamenilor strazii pentru a-i caza in centrele Municipalitatii si distribuie in acelasi timp haine groase si incaltaminte celor care refuza adapostirea.

Conform aceleiasi surse, de la momentul inceperii ninsorii, politisti locali din cadrul Directiei Control au desfasurat actiuni de verificare a programelor de deszapezire si combatere a poleiului, constatand ca la nivelul Municipiului Bucuresti operatorii de salubritate au actionat, in prima faza, prin imprastierea de material antiderapant, iar dupa miezul noptii, pana in jurul orei 04,30, s-a actionat in repetate randuri prin pluguire in baterii. Dupa aceasta ora, s-a trecut din nou la imprastiere de material antiderapant si pluguire. Activitatea operatorilor a fost ingreunata de ninsoarea cazuta din abundenta si de vantul puternic.

Pe timpul noptii a fost acordata o atentie deosebita podurilor, rampelor, pantelor, pasajelor, precum si intrarilor in spitale si punctelor de interes social. Pe mai multe artere de circulatie operatorii manuali si angajatii R.A.T.B. au lucrat la deszapezirea statiilor de autobuz si a refugiilor de tramvai. Astfel, s-a constatat ca la nivelul municipiului Bucuresti s-a actionat cu un total de 323 utilaje si 403 operatori manuali.

Eforturile operatorilor au fost concentrate in principal asupra marilor artere de circulatie, dar au fost lucrate, desi in masura mai mica, si arterele secundare si cele de legatura. La ora 6,30 traficul rutier pe principalele artere de circulatie se putea desfasura in conditii bune de iarna, pe unele artere carosabilul fiind aproape la negru, in situatia in care ningea viscolit.