Elicopterele SMURD au din nou permis sa zboare. Elicopterul prabusit la Siutghiol nu a avut defectiuni tehnice

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 25 decembrie 2014, 11:58 Actualitate | Esenţial

Elicopter SMURD
Foto: Rompetrol
Elicopterele SMURD au primit permis sa reia activitatea dupa ce accidentul de la Siutghiol a dus la oprirea zborurilor si verificarea tuturor aeronavelor, transmite MAI, citat de Agerpres. Activitatea a fost reluata din Bucuresti, Targu-Mures, Iasi, Galati, Craiova si Arad, exceptie facand punctul din Constanta.

Comunicatul mai arata ca investigatiile preliminare ale accidentului aviatic produs in data de 15.12.2014 la Siutghiol efectuate de reprezentantii fabricantilor Airbus Helicopters Germania si Turbomeca Franta, au demonstrat ca nu exista indicii care sa suspecteze vreo cauza tehnica generatoare sau contributoare la producerea accidentului iar din punct de vedere tehnic nu exista motive pentru oprirea elicopterelor EC-135 la sol.

In aceste conditii, in cursul zilei de joi, o prima misiune a unui elicopter SMURD Bucuresti are loc in judetul Constanta pentru a aduce la spitalul Marie Curie din Bucuresti o fetita de 1 an si 3 luni cu insuficienta renala cronica.

Reamintim ca data de 15 decembrie, in conformitate cu procedurile interne, ca masura de siguranta, 9 elicoptere SMURD de tipul celui implicat in accident au fost oprite de la zbor.

In aceasta perioada, misiunile aeromedicale de tip SMURD au fost asigurate, in limita posibilitatilor, de celelalte aeronave apartinand Inspectoratului General de Aviatie al MAI, precum si de alte capabilitati asigurate de catre Ministerul Apararii Nationale.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

7163 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    "Silent Night, Holy Night", (Joi, 25 decembrie 2014, 14:21)

    Craciunitza [anonim]

    Intuneric.. mister... Craciun binecuvantat!
  • +6 (8 voturi)    
    România (Joi, 25 decembrie 2014, 16:09)

    CititorulComentator [utilizator]

    Țara mortul e de vină!
  • +5 (9 voturi)    
    Afost . . . . (Joi, 25 decembrie 2014, 17:22)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . indisciplina in pilotaj stimabililor. Deci nu va mai grabiti sa ii declarati eroi pe toti neghiobii ce omoara oameni si distrug familii.
    • +1 (5 voturi)    
      O mica observatie (Joi, 25 decembrie 2014, 22:35)

      Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      Desi nu zbor pe elicoptere, zborul cu soarele in fata este deosebit de solicitant in conditiile in care se zboara VFR (Visual Flight Rules).

      Atunci cand se zboara la altitudine mica, cu soarele in fata, deasupra unui luciu calm de apa mai apare o problema.

      Imaginati-va ca soarele a trecut cu jumatate din discul sau de linia orizontului. Asadar deasupra orizontului avem doar jumatate din discul solar. Acum imaginati-va ca acest orizont este un luciu de apa (o oglinda). Desi soarele a apus jumatate, din cauza reflexiei in oglinda, imaginea vazuta este intreg discul solar (jumatate obiect, jumatate reflexie). Ce vede pilotul? Soarele sus pe cer. In ce situatie se vede soarele pe cer atunci cand stii ca e apusul? Cand maresti altitudinea. Ce manevra poti face (eronat, fireste)? Coborarea, adica ajustarea altitudinii. O ajustare care insa nu e necesara ci e fals indicata de imaginea soarelui pe cer.

      Eu unul zbor numai VFR si de multe ori am solicitat aterizarea pe pista inversa (deci cu vant din spate) pentru ca aveam soarele complet in fata si nu vedeam bine.
      • +4 (4 voturi)    
        Il obliga cineva . . . (Vineri, 26 decembrie 2014, 8:27)

        Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui Statul Necoplanar si Irational

        . . . sa zboare la luciul apei domnule? Il obliga cineva pe cel de la Cincu sa zboare la razmut pe ceata? L-a obligat cineva pe Iovan sa zboare mai departe desi stia ca are sub fund un avion usor si intra intr-un front de furtuna cand putea sa faca cale intoarsa la Sibiu? Evident ca nu ii obliga nimeni si puteau foarte usor sa evite dezastrele. Nu o sa ma convinga nimeni ca cel putin in aceste trei cazuri pilotii au fost crini nevinovati!
        • +1 (3 voturi)    
          Ati inteles gresit (Vineri, 26 decembrie 2014, 11:45)

          Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

          Cautati de 10 ori daca in comentariul meu am stabilit vinovatia sau nevinovatia cuiva. Apoi cautati de 20 de ori daca am scris cum ca trebuiau sa zboare deasupra unei ape. Apoi de 40 de ori daca am presupus ceva referitor la circumstantele accidentului. De fapt cuvantul accident nici nu apare in text.

          Eu am descris un fenomen care iti poate da informatii eronate referitoare la altitudinea de zbor. Atat si nimic mai mult. Daca a fost sau nu asta, eu nu sunt aici sa judec: nici sa scot vinovati si nici nevinovati.

          Ce spuneati de crini?
          • +2 (2 voturi)    
            Nu nici pomeneala! (Vineri, 26 decembrie 2014, 14:55)

            Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui Statul Necoplanar si Irational

            In comentariul meu nu fac polemica cu Dvs, ci doar enumar faptele. Am citit cu atentie ce ati scris si ce spuneti este absolut adevarat, Dar asta inseamna ca si pilotul elicopterului de pe Siutghiol stia de acest fenomen si putea, pentru a evita sa fie pacalit de el sa traga un pic de mansa, ca nu ii impusese nimeni un anumit plafon de zbor. Apoi nu prea avea ce cauta pe acea ruta daca se intorcea la baza.La fel si cel de la Cincu, mai ales ca in acel caz elicopterul era dotat cu altimetru si radar. In ce priveste crinii! Am vrut sa fie o metafora in sensul ca prea toata lumea ii vede pe acesti nefericiti piloti drept fete mari nevinovate. Daca nu mi-a iesit-scuze. Prea multi oameni omorati si prea multe familii distruse Domnule si televiziunile din eroi nu ii scoate. Or acest lucru devine la un moment dat suparato!
            • +1 (1 vot)    
              O Doamne (Vineri, 26 decembrie 2014, 17:11)

              Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

              "si pilotul elicopterului de pe Siutghiol stia de acest fenomen si putea, pentru a evita sa fie pacalit de el sa traga un pic de mansa"

              Primesc in fiecare luna o revista numita "Pilot" si care la mijloc are prezentate anchetele accidentelor si rezultatele lor. Cate stupizenii pot citi, ma ia groaza. Exemplu: pilotul face controlul aeronavei, este exact la controlul uleiului. Ii suna mobilul, raspunde, vorbeste si uita sa infileteze capacul de presiune de la filtrul de ulei. Decoleaza, capacul sare si tot geamul ii e improscat cu ulei de nu mai vede. Aterizeaza dar greu.

              Concluzia: stim si tot facem greseli. Si eu unul tot spre o eroare de pilotaj inclin sa cred. Dar e o parere pur subiectiva.
              • 0 (0 voturi)    
                E veche (Duminică, 28 decembrie 2014, 23:17)

                mcris [utilizator] i-a raspuns lui Statul Necoplanar si Irational

                Am vazut la Dezastre in Aer pe Discovery un spalator de avion acopera cu plasture/scoci orificiul altimetrului, apoi uita sa il scoata si avionul se prabuseste caci nu stiau exact la ce altitudine este.
      • 0 (2 voturi)    
        Observatie la observatie (Vineri, 26 decembrie 2014, 10:47)

        Ccoto [utilizator] i-a raspuns lui Statul Necoplanar si Irational

        Interesanta teorie astrologica dar in cazul de fata nu se aplica. In Dobrogea, soarele apune spre vest iar elicopterul zbura in directia sud-sud-est, cap ~135°. Putina documentare geografica...
        • 0 (2 voturi)    
          Documentare (Vineri, 26 decembrie 2014, 12:40)

          Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui Ccoto

          Pentru ca ceea ce am descris eu nu este neaparat legat de acest accident. Nu am cuvintele: elicopter, accident, Dobrogea in text. Cititi atent. Este descrierea unui fenomen.

          In plus sunt ferm convins ca Dvs stiti din surse sigure ca elicpoterul nu s-a abatut de la traseu. Nici nu imi pun aceasta problema.

          Cat despre directia sud-sud-est, ati gresit un pic matematica. Sud este 180; est este 90; sud-est este 90+45=135; sud-sud-est (SSE) este asadar 157.5.Oricum se vede ca sunteti un specialist si ca cu Dvs ca navigator nu am nici cea mai mica sansa sa ma ratacesc.

          PS: Daca nu ma credeti (e posibil sa nu ma credeti), ve ofer un link: http://en.wikipedia.org/wiki/Points_of_the_compass si sa cautati in tabel punctul SSE. Veti fi surprins ca in loc de 135 sa gasiti 157.5 grade.

          Daca la mine se numeste teorie astrologica, la Dvs se numeste deviatie. Si nu ma refer la cea magnetica.
          • +2 (2 voturi)    
            Clarificare (Vineri, 26 decembrie 2014, 14:23)

            Ccoto [utilizator] i-a raspuns lui Statul Necoplanar si Irational

            Daca zbori VFR stii si care este zona de restrictie a LRCK, daca nu, iti pot da un link, sa vezi care e. 135 erau cu tilda (adica aproximativ) si reprezinta capul in linie dreapta Kogalciceanu-locul prabusirii. La momentul prabusirii zburau undeva intre 135 si 180. Daca te satisface, putem spune si SE, care oricum nu e vest. Nu se zboara in linie dreapta, dupa Lumina se face viraj dreapta usor. Directia pe care zburau o vom afla doar dupa ancheta. Pe radar, ultimele momente de zbor sigur nu apar insa din dispunerea fragmentelor in lac, se va afla.
            Daca comentariul tau nu avea legatura cu topicul, atunci de ce bati campii aici? Ca sa se inoculeze ideea ca zburau cu soarele in fata? O cotesti bine, ce-i drept...A mai facut-o cineva la protv, imediat dupa accident.
            • 0 (2 voturi)    
              Nu cunosc zona (Vineri, 26 decembrie 2014, 15:10)

              Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui Ccoto

              Nu stiu zona absolut deloc pentru ca nu zbor in Romania. Eu am comentat doar rigurozitatea cu care imi dati mie lectii despre astrologie: spunand ca SSE este directia 135. Asta scrie in textul Dvs. Deci la Dvs un +/- 20 de grade nu conteaza ca e aproximativ. Poate si pentru cei din elicopter un +/- 20 m nu a contat. Asta e.
            • 0 (2 voturi)    
              Si inca o clarificare (Vineri, 26 decembrie 2014, 15:13)

              Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui Ccoto

              Zborul cu soarele in fata din cauza caruia nu tii altitudinea se numeste tot "eroare de pilotaj" iar de zbor este responsabil tot capitanul.
    • +2 (2 voturi)    
      si tu... (Joi, 25 decembrie 2014, 22:55)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      nu te grabesti sa acuzi un om?!
      zic si eu
      PS: un elicopter are ceva mai multe componente decat alea verificate
  • +2 (4 voturi)    
    ORGANIZARE DEFICITARA ! (Vineri, 26 decembrie 2014, 12:04)

    arheopterix [utilizator]

    Transportul pacientilor cu elicopterul este gresit conceput . Sa o luam metodic : 1.In tari cu problem de acces Grecia , Filipine , Indonezia . 2 tari unde spitalele universitare sunt la mare distanta (la noi 50-150 km ) 3 Elicopterele nu zboara noaptea , pe ceata pe furtuna sau viscol . 4 De cind este anuntat elico are nevoie de incalzire , timp pt a ajunge a ateriza , aprelua pacientul de pe un stadion la mare distanta de spitalul care trimite,pacientul cu salv pina la stadion , se fac manevre complicate de imbarcare si repornire , drumul pina la alt stadion aflat la distanta de spitalul primitor , imbarcarea in alta salvare si in fine ajunge la spitalul primitor .Pe scurt timpul de transport pe distanta sub150 km este dublu pretul in mod sigur este de citeva ori mai mare. O salvare antisoc are aceleasi dotari ajunge mai repede si la un pret corect .Trebuie sa fii prost ca Mik- Mau sa ai nevoie de audit international sa vezi asta (Sau poate excroc) .
    • +1 (1 vot)    
      Ai omis ceva (Vineri, 26 decembrie 2014, 14:32)

      Ccoto [utilizator] i-a raspuns lui arheopterix

      Exista multe zone in Romania unde accesul auto este foarte dificil din cauza reliefului. Exista drumuri in Romania, pe care o salvare antisoc nu rezista mai mult de 10 km daca ar merge cu 50 km/h. Elicopterul e o solutie pentru cazurile extreme, oriunde in lume. Iar acum 40 ani, Romania avea unul din cele mai dezvoltate sisteme de transport medicalizat din lume, AVIASAN.
      PS Cel putin la Constanta, spitalul are heliport.
  • 0 (2 voturi)    
    Interese mari Monser! (Vineri, 26 decembrie 2014, 16:31)

    arheopterix [utilizator]

    Cu tot respectul Dle Ccoto , eu cunosc sistemul f bine , poate prea bine si nu vreau sa sperii pe eventualii beneficiari ,care vad elicoptere pe cer si au impresia ca ...UAUU... dar situatia este cu mult mai rea decit v-am descris-o . Ca sa va scuz pot sa va spun ca medicii din Bulgaria , care cunosc acest sistem cam cit Dv au aceeasi parere. Nu cunoasteti rolul si functia salvarilor antisoc , iar faza cu Aviasanul ....Cunosc ca spitalul din CT are heliport , dar cu o floare nu se face primavera.pe scurt mai studiati . Cred ca observati ca nu ne tutuim
    • 0 (0 voturi)    
      Iata de sunt necesare si elicopterele (Marţi, 30 decembrie 2014, 10:51)

      Ccoto [utilizator] i-a raspuns lui arheopterix

      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-18966509-bacau-gravida-din-podul-turcului-dusa-elicopterul-spital-urgenta-drumul-spre-localitate-este-inca-blocat.htm
  • 0 (0 voturi)    
    Hai sa spunem ca flotoarele ingreunau elicopterul. (Duminică, 28 decembrie 2014, 23:20)

    mcris [utilizator]

    ...ca Arafat. Dar daca zbori desupra apei nu ar trebui sa ai in dotare niste veste de salvare?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică