Romania sub Traian Basescu. O evaluare a celor zece ani de mandat

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 19 decembrie 2014, 16:41 Actualitate | Esenţial

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Pe 21 decembrie 2004, Traian Basescu era deja consacrat ca politician puternic, dar putini credeau ca poate ajunge un mare presedinte. Insusi fostul primar al Capitalei intampina dificultati in a se acomoda cu haina de om de stat. Ca fapt divers, i-au trebuit luni de zile sa scape de mesa rebela. Pe 21 decembrie 2014, Traian Basescu pleaca de la Cotroceni ca un om de stat puternic, lasand in urma schimbari care vor marca Romania, dar ca politician incheie prost. Acum zece ani, fostul marinar a coborat in docul de la Cotroceni de la comanda unei nave, azi va parasi cheiul presedintiei asteptat de o barcuta cu vasle.

Ca presedinte, a impus o serie de reforme importante, de schimbari fundamentale in comportamentul institutiilor si un profil bine definit al tarii in plan extern. Istoria retine doar evenimentele mari: orientarea ferma a Romaniei spre Vest; parteneriatul strategic cu Statele Unite ale Americii; scutul antiracheta de la Deveselu; eliberarea justitiei de sub control politic si intarirea unor institutii - cheie; reformarea serviciilor secrete, condamnarea comunismulu in Parlamenti; predarea arhivelor Securitatii, trecerea Romaniei prin cea mai grava criza economica izbucnita la nivel global din '33 incoace avand curajul asumarii unor decizii nepopulare; impunerea Republicii Moldova pe agenda UE.

Acestea ar fi marile castiguri pentru Romania pe termen lung, imposibil de negat oricat s-au straduit sa le distorsioneze adversarii sai.

In mentalul colectiv se va pastra imaginea presedintelui sub care justitia s-a dezlantuit, trimitand in inchisoare sau arest numerosi corupti mari si mici, inclusiv pe fratele sau. Va fi greu de acceptat pentru public, mai ales dupa votul din 16 noiembrie, orice regres sau deviere de la acest standard anticoruptie maximal.

Istoria va mai retine apoi alte detalii semnificative ale mandatului sau: reformele in domeniul salarizarii, in domeniul educatiei (distruse partial intre timp), pozitionarea ca voce puternica in Consiliul European; ancorarea Romaniei in mecanismele de stabilitate macrofinanciara adoptate de statele membre ale Zonei Euro, chiar daca Romania nu e membru.

La o privire chiar asa, extrem de sumara, rezulta ca presedintele Basescu a scos statul din incremenirea garantata sub Ion Iliescu. Traian Basescu a manifestat oroare de baltire, acuzandu-l pe Emil Constantinescu ca n-a lasat "o dara" in mandatul sau.

Ca presedinte, a dat prestanta functiei in plan extern, unde s-a comportat ca un lider egal cu interlocutorii sai, fie ca s-au numit Angela Merkel, George W. Bush, Joe Biden, Jose Barroso sau Jean - Claude Juncker. Nu a ezitat sa-l contrazica pe fostul presedinte francez Nicolas Sarkozy, sa-si apere pozitia in chestiuni delicate (vanzarea de nave Mistral Rusiei).

Publicul i-a acordat "presedintelui jucator", cum s-a autointitulat de la inceputul mandatului, girul pentru reforme, incepand cu 2004, cand a sanctionat coruptia lui Adrian Nastase, apoi la suspendarea din 2007, cand i-a acordat credit masiv. Cetatenii au votat tot cu Traian Basescu in 2009, cand l-a invins pe Mircea Geoana. A convins acelasi public sa accepte pana si taierile salariale drastice din mai 2010, cele mai dure din Europa. Popularitatea presedintelui s-a prabusit, dar chiar si asa, tot l-au iertat  la referendumul de demitere din vara lui 2012, cand adversarii sai au declansat cel mai agresiv atac la statul de drept pentru a netezi calea suspendarii si demiterii sale.

Publicul a separat mereu slabiciunile si greselile politicianului de actiunea sefului de stat. Dovada sta perceptia exprimata azi in sondaje. Traian Basescu este, potrivit unui recent sondaj INSCOP - Adevarul, cel mai bun presedinte post-revolutionar, cu 30% din optiuni, urmat de  Ion Iliescu cu 23,8% şi Emil Constantinescu (19,6%).

Presedintele a actionat fortand mereu limitele Constitutiei. S-a comportat in timpul guvernelor Boc ca seful de facto al executivului. Nu putea umple altfel cu continut expresia de "presedinte jucator". Este primul presedinte care a provocat continuu legea fundamentala, declansand o serie de conflicte institutionale pe care Curtea a fost chemata sa le solutioneze. In gluma fie spus, ar putea candida linistit dupa atata experienta la un post de judecator la Curtea Constitutionala.

Sigur, din punct de vedere institutional, a inregistrat destule rateuri in raport cu ambitiile sale, mult prea mari pentru capacitatea reala de a le duce la capat. Vor ramane percepute ca esecuri reformele din sanatate, sistemul de pensii, reforma sistemului politic (uninominalul), reforma Politiei, administratiei si fiscului (in continuare dominata de incompetenta, coruptie, politizata, birocratizata, de secol XIX).

Uneori, tentativele de reforma au fost subminate de el insusi, prin stilul sau abrupt, autoritar si nediplomat utilizat in incercarea de a schimba sisteme complicate peste noapte. Asa s-a intamplat in 2012, cand a incercat sa-si impuna viziunea in privita reformarii serviciului de urgenta. A declansat atunci un conflict cu medicul Raed Arafat, ceea ce a aprins scanteia protestelor din ianuarie 2012, confiscate ulterior de PSD.

Ajunsi la acest punct, trebuie admis ca nici o schimbare majora nu se poate obtine fara a intampina rezistenta din partea sistemului. Ar fi absurd sa ne imaginam ca reformele din justitie, destructurarea retelelor de coruptie de la Inalta Curte sau sirul de condamnari la nivel inalt puteau avea loc in liniste si pace, in asentimentul unui establishment putred cum este cel romanesc. Presedintelui Traian Basescu i se poate reprosa ca nu s-a comportat prea diplomatic, ca nu s-a aratat disponibil la negocieri si mai receptiv la alte puncte de vedere. Dar nu putea evita conflictul, zgomotul si climatul tensionat din societate. Nu putea realiza nimic substantial si durabil in liniste si pace.

Adversarii i-au fabricat o imagine hilara de dictator absolut. In ce tara din lume dictatorii sunt suspendati de doua ori in Parlament, iar presa sterge pe jos cu satrapul de dimineata pana seara? Traian Basescu a incercat sa-si ia cat mai multa putere si sa o exercite in forta, stiind ca pentru a misca ceva trebuie sa actioneze rapid, dar nu a reusit decat sa para autoritar, avand in realitate mai putina putere decat cea de care a dispus efectiv. E suficient sa amintim aici ca nu a beneficiat de o majoritate parlamentara si de un guvern favorabil decat intre 2005 si aprilie 2007, si intre decembrie 2008 - mai 2012, cu un interval de 9 luni cand a coabitat cu PSD.

Supravietuitor innascut, a reusit sa navigheze in apele tulburi ale politicii chiar si in cele mai dificile momente, in fata unei majoritati parlamentare ostile de peste 70%.

De notat ca Traian Basescu a promovat in general competente discutabile in guverne, oameni slabi, dispusi sa asculte si sa execute, nu sa aiba initiative sau sa contrazica. Din acest motiv, poate, unul cu personalitate mai definita ca Teodor Stolojan nu a ajuns premier, in schimb a colaborat bine cu politicieni maleabili ca Emil Boc.

Marile exceptii de oameni de buna calitate promovati sau sustinuti de Basescu s-au delimitat mai devreme sau mai tarziu de presedinte (vezi Andrei Plesu adus consilier, Monica Macovei, Daniel Morar).

Mandatul de presedinte se incheie pe plus, oricat am socoti. Ca politician insa, rezultatele sunt proaste. Omul politic Basescu a actionat ca in fabula cu scorpionul calare pe broscuta in tentativa de a traversa lacul: a omorat-o in mijlocul apei din simplul motiv ca nu s-a abtinut, dar asta i-a adus si lui sfarsitul. Nimeni, cu o singura exceptie, n-a scapat de intepatura letala, de impulsivitatea si agresivitatea sa.

La sfarsit de mandat, langa Traian Basescu a ramas doar Elena Udrea. A fost omul care i-a influentat, probabil, cel mai puternic deciziile, inclusiv despartirea de fostul sau partid, PDL. L-a scufundat incet in mocirla unor grupuri de interese ilegitime stranse in jurul "Doamnei", cum i se spune  la Palat si in partid. Tot ea i-a sapat politicianului Basescu o groapa peste care inca mai poate sari dupa plecarea de la Cotroceni. Traian Basescu a ajuns sa aleaga in ultimii ani intre un om si o tara, aratandu-se dispus sa sacrifice institutii intregi pentru a face pe placul protejatei sale (justitie, servicii secrete, guvern).

Mostenirea sa politica este un mic dezastru. La umbra sa nu s-a ridicat nici un mare lider.

Nu va sterge usor imaginea unui presedinte cam arbitrar si cinic in decizia politica. A cultivat nepotismul (fiica sa a ajuns europarlamentar), a instalat in functii - cheie oameni nepotriviti doar pentru a face pe placul apropiatilor sai (Saftoiu la SIE) sau pentru a controla institutii, a expus credibilitatea institutiei prezidentiale din cauza unor comportamente grosolane, aparitii grobiene sau din cauza limbajului trivial (la sprituri cu Gigi Becali, in cizme si fes la inundatii, formule jignitoare adresate unor jurnalisti).

Nu a reformat clasa politica, nici nu invins sistemul, ci l-a rearanjat, inlocuind o generatie cu alta. Mai cinici si imorali decat predecesorii lor, politicieni "de stanga" ca Victor Ponta si Sebastian Ghita au fost cand aliatii, cand adversarii presedintelui.

N-a inteles nimeni de ce s-a lansat in afaceri agricole spre final de mandat, apeland la credite de stat cel putin dubioase. Anturajele celor doua fiice, Elena si Ioana, ale fratelui sau Mircea si ale protejatei sale Elena Udrea au alimentat un suvoi de acuzatii de coruptie, insa nu exista probe ca presedintele ar fi implicat in afaceri ilegale. Singura prezenta constant decenta in cercul intim a ramas in toti acesti ani sotia sa, Maria Basescu. Restul se prezinta, din nefericire, catastrofal.

Din punct de vedere uman, cei care l-au cunoscut i-au  reprosat mereu capacitatea de a se desparti fara mari regrete de colaboratorii sai, absenta sentimentului de recunostinta si temperamentul razbunator. Si-a acoperit defectele prin charisma si simtul umorului, spontaneitate, replica inteligenta si reflexe autentice de mare om de stat. Inzestrat cu un mare talent de comunicator, a reusit sa explice simplu teme complicate, ajutat fiind de un bun simt al limbii.

Publicul a fost sedus de curajul sau. A proiectat la randul sau in public de cate ori a avut ocazia imaginea comandatului de vas capabil sa-si treaca tara prin furtuna si sa o duca la destinatie. Va ramane in memoria colectiva cu imaginea de politician singur impotriva tuturor: in razboi cu mogulii, cu PSD-ul, cu propriul partid, cu ziaristii, cu magistratii, cu toata lumea. Cel mai mare adversar al sau a fost, mereu, el insusi.


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

27473 vizualizari

  • -66 (80 voturi)    
    La acuzat pe Constantinescu dar (Vineri, 19 decembrie 2014, 16:50)

    deveselu [utilizator]

    El a lăsat în urma lui o dâra dar nu pe cea care și o dorea ci una de flegme și înjurături poate ca nici un alt președinte din Europa!!!!
    • +39 (53 voturi)    
      L-a acuzat da? (Vineri, 19 decembrie 2014, 17:18)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui deveselu

      Dupa ce mai inveti gramatica posibil sa si gandesti altfel si sa ai si credibilitate.
      • +18 (36 voturi)    
        Tapalaga sau Gadea, la fel! (Vineri, 19 decembrie 2014, 21:02)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

        Domnule Tapalaga, nu-mi mai pierd timpul cu domnia voastra, caci imi jigniti inteligenta si Sarbatorile... Doar atat va spun in drum spre un alt film bun: daca nu era Traian Basescu presedintele Romaniei, mai mult ca sigur n-ati mai fi ajuns consilierul doamnei Macovei si jurnalist la HotNews. Nastase si Ponta ar fi instaurat socialismul cu fata umana atat de drag lui Ion Iliescu care v-ar fi dat doar putinta un articolas pe un amarat de blog unde sa va deversati frustrarile impotriva unei alte blonde care va bruiaza constiinta...
        La Multi Ani!
        • +4 (6 voturi)    
          Pentru dl Tapalaga (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 11:26)

          thatchme [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          Si poate si pentru cititorii dumnealui as dori sa semnalez un articol foarte interesant care ar putea intr-un fel explica atitudinile lui Traian Basescu vis-a-vis de rusia. Este scris de Pamfil Seicaru in anii 70, are actualitate in prezent si este o sinteza exceptionala. O multime de informatii pe centimetru patrat : http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/rusia-dusmanul-natural-al-romaniei-rusia-azi-uniunea-sovietica-ieri-rus
        • +2 (2 voturi)    
          evaluare (Duminică, 21 decembrie 2014, 3:07)

          revoltat [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          Domnule Tapalagä, cred cä sunteti tentat sä confundati literatura cu jurnalismul, care
          în seamnä învestigare si întelegere corectä a realitätii: imaginea cu Presedintele Traian Bäasescu iesind din istorie navigând, derutat, pe o micä barcä de cauciuc, este nu numai, literar vorbind, de o calitate îndoielnicä, dar si falsä, dacä nu tendentioasä (Nu uitati cä Domnul Traian Bäsescu si-a dat din nou examenul de brevet care îi permite sä conducä un mare petrolier, asta ca simplä anectodä, dacä vreti, si asta în conditiile în care majoritatea politicienilor nostrii nu au nici o meserie, în afarä de cea de avocat, cu diplome si doctorate obtinute , în majoritate pe cäi dubioase)
          As mai face o observatie: în România, orice îmbogätit peste noapte din furt, condamnat sau condamnabil, sau în curs de cercetare, este numit cu apelativul "om de afaceri"( astfel posedä jurnalistii proprietatea termenelor!), în timp ce Presedintele tärii, ales de poporul, pe care ar trebui sä-l educati civic , este numit doar "Bäsescu". Nu este numai o problemä de educatie, ci, mai grav, gestul , repetat în apropape toate comunicatele si interventiile în presä si televiziune, una ce märturiseste despre nivelul profesional al jurnalismului practicat în tara noasträ !
          Dacä nu îti respecti cei pe care i-ai ales democratic, nu te respecti nici pe tine, nu îti respecti nici tara, si în ultimul rând, nici meseria !Am fost primiti în Europa , dar mai avem multe de învätat, si nu încetäm sä uimim Uiunea la care am aderat de bunä voie, sä uimim deci, cu comportamentul nostru.
          Si, ca sä revenim la subiect: Domnul Presedinte Bäsescu este singurul politician care a înteles mersul istoriei si a reusit sä creeze un model european de politician în aceastä tarä.Greselile nu trebuie automat trecute cu vederea, desigur, dar astäzi e särbätoare, si îi urez, ar trebui sä îi uräm "La multi ani si sänätate"
          Vä multiumesc, Domnule Presedinte!
          • +1 (1 vot)    
            Nu mor caii cand vor cainii si nici... (Duminică, 21 decembrie 2014, 22:15)

            Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui revoltat

            ...Presedintele Basescu cand vrea jurnalistul Tapalaga....cel atat de (jinduitor-frustrat?) obsedat de-o "dama blonda'...LOL
    • +17 (21 voturi)    
      pe 22.12.14 la fel vor primi p$d (Vineri, 19 decembrie 2014, 17:18)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui deveselu

      si nomenklatura..Ordonanta de Urgenta a Strazii
      • +18 (22 voturi)    
        apropo de nomencaltura (Vineri, 19 decembrie 2014, 18:48)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Ma mir ca HN nu a preluat stirea asta:
        http://www.flux24.ro/dosar-exploziv-siediicot-tinut-la-sertar-de-14-ani-dan-voiculescu-suspectat-sa-si-a-insusit-sute-de-milioane-de-dolari-in-decembrie-1989-serial-flux-24-despre-banii-rosii-furati-la-revolutie/
    • +19 (23 voturi)    
      Nu e adevarat (Vineri, 19 decembrie 2014, 18:44)

      ctrlm [utilizator] i-a raspuns lui deveselu

      Plus, inca ne mai tinem de nas dupa dara de excremente pe care PSD o lasa in urma de 25 de ani.
  • +52 (64 voturi)    
    De adaugat (Vineri, 19 decembrie 2014, 16:52)

    georgeb [utilizator]

    Condamnarea simbolica a comunismului, citirea raportului comisiei prezidentiale de studiere a crimelor comunismului in parlament, in fata unor oameni de stat sau fosti oameni de stat din fostul bloc comunism, eroi ai luptei anti-comuniste (Lech Walensa, Jelio Jelev, Regele Mihai), in huiduielile PSD-ului, PRM-ului si unei parti importante din PNL. Asta va fi, dupa parerea mea, printre punctele importante retinute ca realizari mari ale presedintelui Basescu.
    • -46 (62 voturi)    
      de adaugat (Vineri, 19 decembrie 2014, 17:35)

      ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

      Primul presedinte demis care a ramas in functie. Primul preseidinte care a pus in functie acelasi premier care tocmai fusese demis. Primul presedinte care a pierdut alegerile in tara, dar a castigat prin frauda din diaspora. Primul presedinte care a furat un telefon in public ("tinganca imputita") si nu a patit nimic. Prima tara care a stat cateva ore fara presedinte (cat a fost sedat pentru operatie, fara sa urmeze procedurile de inlocuire temporara).
      • +28 (38 voturi)    
        tu cand te ai sedat ultima oara ? (Vineri, 19 decembrie 2014, 17:45)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

        sesizez efecte secundare...
      • +22 (34 voturi)    
        Pastileleeeeeeee, plz. (Vineri, 19 decembrie 2014, 18:13)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

        Ca sa te limpezesti la cap ca nici sa deinformezi cum trebuie nu esti in stare.
    • 0 (0 voturi)    
      portretul unui Preswdinte (Duminică, 21 decembrie 2014, 16:04)

      revoltat [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

      în timp ce Iliescu bea (forma gramaticalä a verbului la timpul trecut!) votcä Cu spiomii si cu trädätätrii de tarä, Domnul Bäsescu, "cetäten de onoare al unei republci plutitoare", sta la masä cu marinarii lui ascultându-le necazurile, impartasindu-le , simpu, bucuriile, venindu-le în întampinare .
      Acesta este Presedintele Traian Bäsescu, un om între oameni, care, numai în acest fel si-a castigat un loc de frunte pe lista marilor oameni ai popourului nostru, pe lista marilor politicieni contemporani europeni
      Sä fim mândri si sä-i multumim!
  • +67 (79 voturi)    
    Un bilant (Vineri, 19 decembrie 2014, 17:05)

    generalu [utilizator]

    aproape corect. Dar pentru un analist de talia dvs. ma asteptam la o altfel de concluzie. Nu Presedintele Basescu s-a insingurat, ci si-au dat mana sa-l izoleze, sa-l discrediteze si sa-l dea jos 80% din oamenii politici, 60% din media si aproape 50% din cetatenii manipulati, mai ales din mediul rural. Cum sa iti impui ideile si masurile reformatoare cu un Parlament ostil, obtuz, subjugat de interese de partid, cu un Guvern aproape incompetent, ambele institutii calcand in picioare deciziile poporului, promisiunile electorale, legile si aruncand inn aer credibilitatea Romaniei? Nu aveti dreptate, domnule Tapalaga! Oricate greseli a facut, are toata stima noastra. Onor la Presedinte!
    • +25 (43 voturi)    
      Excelenta analiza dvs !!!! (Vineri, 19 decembrie 2014, 17:27)

      polonyca [utilizator] i-a raspuns lui generalu

      ...100 % de accord !!!!!!!!!!!
      • +31 (41 voturi)    
        Subscriu (Vineri, 19 decembrie 2014, 18:22)

        avint [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

        Voi fi la Cotroceni, ora 13:00, sa-i multumesc.
        Respect D-lui Traian Basescu!
        • +9 (13 voturi)    
          Subscriu si eu! (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 12:42)

          Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui avint

          Da! ONOR LA PRESEDINTE!
    • +33 (39 voturi)    
      subscriu (Vineri, 19 decembrie 2014, 18:35)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui generalu

      Prea aspru judecat la ce mizerie este in ro si avand in vedere situatia din celelalte institutii si o media impotriva..daca ar fi dat semne de slabiciune ar fi fost infrant de sistem precum constantinescu fara sa fie capabil sa miste nimic..
    • +15 (21 voturi)    
      corect (Vineri, 19 decembrie 2014, 20:07)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui generalu

      ai dreptate.
      faptul ca a intrat in politica de pe pozitia de commandant, de nr. 1, l'a facut sa apara mai autoritar.
      multi au confundat siguranta sa de om obisnuit sa comande, sa tzina situatiile sub control, cu autoritarism, chiar dictatura. sau, mai bine zis, au speculat stilul sau direct, fara clatinari in decizii, si au indus in bobor ideea de dictator.
      io as merge cu un procentaj mai mic de 50% din bobor si mai mare de 80% din politrucieni, potrivnici capitanului de cursa lunga.
      cursa lunga a durat zece ani, o intreaga odisee de dumbovita, in contextul politichiei de bucale. cu furtuni, cu cer senin, cu viteza variind in functie de vantul politic.

      toate realizarile enumerate de dl. tapalaga, sau aproape toate, s'au petrecut intr'un timp destul de scurt, o perioada de mai putin de trei ani de vant din pupa, perioada guvernarii pdl.
      caci, in cei patru ai motocicleanului a fost numai vant potrivnic, cu multe descarcari, tunete, fulgere.

      de ultimii aproape trei, cu dottore la viktoria, stim mai bine, amintirile fiind mai recente.

      cat despre ...trecerea de pe puntea de comanda la plugarit, nu mi se pare nimic dubios.
      agricultura este, inca, ramura de baza a economiei romanesti. este o buna sursa de venituri, iar investitia in teren arabil este una profitabila.
      de aia asa de multi straini care vin si cumpara pamant si'n tzara noastra.
      ..au venit si'n tzara noastra si'au cerut pamant si apa...
      iaca, acum se poate, si nu'i rau.

      creditul ipotecar este ceva banal intr'o tzara civilizata. este cel mai usor de obtinut, caci se garanteaza cu terenul.
      iar terenul este o garantie solida, este ceva despre care tocmai spuneam ca se cauta.
      din ancheta, rezulta ca aconto depus de ioana basescu a fost mai mare de 20% din valoarea terenului.
      singura greseala a fost ca a luat imprumutul de la o banca de stat. putea foarte usor sa obtina suma necesara, cu ipotecarea terenului, la orice banca ioropeana, chiar de la una care nu activeaza in ro.
    • +15 (19 voturi)    
      Asa (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 5:33)

      Dana Bob [anonim] i-a raspuns lui generalu

      Asa este , aveti mare dreptate! Intradevar nu dl Basescu s-a insingurat ! A fost de cele mai multe ori singura si unica opozitie in Romania! Unde e si acum opozitia? Se bat pe un os , ciolan nu mai este!
      Pacat ca doar acum vedem cat de sigur a fost!
      • +6 (10 voturi)    
        final de mandat (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 8:19)

        revoltat [utilizator] i-a raspuns lui Dana Bob

        Felul presedintelui de a fi a determinat, färä ca asta sä însemne neapärat ceva negativ, o polarizare: sunt multi, printre care mä numär si eu, care îl înteleg ca pe un politician european (subliniez) de exceptie, care a schimbat multe lucruri esentiale într-o tarä neeuropeanä!
        Voci, precum nu demult, care l-au calificat drept "mahalagiu cu viziune" sunt, venite chiar din partea unui intelectual de elitä, semn cä s- a aflat într-adevär singur la cârma unui vas în derivä!
        Putini "dictatori" sau " mahalagii" ar fi avut täria sä treacä peste acele mîrsave insulte färä a angrena, în vreun fel, institutiile statului pentru a-i lua apärarea. Îi multumim din suflet!Un ultim cuvânt, Domnule Täpälagä: meseria de lucrätor al pämântului nu e o rusine!
        Si aici,aceeasi calitate umanä: dupä arâtia ani, are curajul sä o ia de la început, de la un alt început! Poate învatä de aici si unii ziaristi sä nu se considere doar "interpreti" vesnici ai istoriei!
    • +5 (9 voturi)    
      Super corect (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 7:28)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui generalu

      ceea ce ati scris!
      Total de accord si, intr-adevar, ONOR LA PRESEDINTE!
      Atentionez ca nu sunt membru de partid ci doar un om care pe vremea lui Ceausescu se sufoca, pe vremea lui Iliescu s-a intrebat "de ce l-am ratat pe Ratiu" si vedea cu disperare un mic Ceausescu (Adrian Nastase) strecurandu-se in viata noastra, pe vremea lui Constantinescu I s-a naruit speranta.
      De asemenea, pentru a vedea ca nu sunt un fanatic si iau ceea ce consider eu ca e bun de la Traian Basescu, nu am votat Elena Udrea. Sunt momente in care nu poti abuza de increderea in discernamantul simpatizantilor.
      Sanatate dlui Basescu, pace in suflet si sa continue in a tine vie flacara obiectivelor sale privind tara asta.
    • +2 (2 voturi)    
      O deziluzie, (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 14:31)

      ionescu_ion [utilizator] i-a raspuns lui generalu

      Acest domn D.Tapalaga. Spre binele domniei sale, ar fi mult mai bine daca s-ar lasa de 'analize' si s-ar concentra spre alte ocupatii.
  • +14 (24 voturi)    
    Daca extermina Pisicul (Vineri, 19 decembrie 2014, 17:20)

    Wanheda [utilizator]

    era iertat de cateva rele. Dar las' ca vine Johannis si face treaba bine. Bye, bye Pisicania la primavara.
    • +5 (9 voturi)    
      Pisicul (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 12:57)

      Geo.B [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      pai l-a exterminat deja pe Pisic, doar cine i-a pus eticheta dottore? :) plus alte interventii explicative pe ici pe colo :)
  • -33 (49 voturi)    
    Nu-i mai ridicati osanale! (Vineri, 19 decembrie 2014, 17:27)

    EllenaS [utilizator]

    Traian Basescu si-a depasit de prea multe ori si grav atributiile de Presedinte al Romaniei. Acest lucru i-a incurajat pe toti apropiatii lui, inclusiv pe fratele sau, sa faca lucruri total ilegale si nepotrivite cu statutul lor. Basescu a dus golanismul in fruntea tarii. Aceasta va ramane amprenta istorica pe care o lasa in urma. Nu-l mai poleti cu merite pe care nu le are. Defectele de caracter au fost mult mai mari decat calitatile si total nepotrivite pentru o asa functie.
    • +16 (18 voturi)    
      Exact (Vineri, 19 decembrie 2014, 22:08)

      ctrlm [utilizator] i-a raspuns lui EllenaS

      care atributii au fost depasite? Dati-ne va rog trei exemple concrete. La nivel teoretic suntem grozavi, cand vine vorba de concret ne impiedicam in propriile sireturi.
  • +23 (31 voturi)    
    Prea mult subiectivism, domnule... (Vineri, 19 decembrie 2014, 17:28)

    solar [utilizator]

    Din fericire, stimate domnule , vei fi contrazis cat de curand in prea multele si prea facilele "puncte" de vedere.Oricum, jurnalismul critic(atac )si" instant" nu poate sa impuna adevaruri care sunt marcate efectiv de subiectivismul mult prea apasat si tulbure din jurnalistica romaneasca. a ceasului de fata. Asa ca, ma e mult pana departe cu acest fel de a face presa in Romania.Vei fi/vom fi , domnule Tapalaga, martori la maturizatea acestei prese de tranzitie sau la decaderea ei inca mai accentuata in derizoriuFireste ca asta ar insemna DEZASTRU.Orizonturile deschise de ea au fost marcate de cele mai multe ori de vizionarisme meschine , alimentate mereu si mereu de furii obscure, cauze demne de cu totul alte directii formative decat cele practicate de personalismul unor demonstrati de putere prin presa. Si inca multe alte cele.Reforma clasei politice va trebui ,asadar, sa fie insotita in paralel chiar de reforma ..."clasei jurnaliste" Sunt mult mai strans legate una de alta decat ai putea presupune la stadiul la care te afli.
    • +8 (10 voturi)    
      De acord! (Vineri, 19 decembrie 2014, 21:12)

      Don Ciccio [utilizator] i-a raspuns lui solar

      Reformarea clasei politice va merge mana in mana cu reformarea Presei audio-vizuale si scrise (print si online). Acesti "deontologi", uitati de lume prin cine stie ce ratacit cotlon online, vor degaja spatiul public odata cu disparitia lor si a dinozaurilor din politica & marile centrale sindicale autohtone.
  • +30 (40 voturi)    
    "ca politician incheie prost" (Vineri, 19 decembrie 2014, 17:34)

    victor L [utilizator]

    pen`ca nu a sustinut-o pe dna Macovei, normal :P
    Pai nici Iohannis n-a sustinut-o!
    Basescu a sustinut-o pe Udrea; uite, iohannis si-a lasat inlocuitor pe Alina Gorghiu.
    Dece e de condamnat dictatoru`?
    Astea sint probleme politice, nu deontologie jurnalistica.
  • +39 (55 voturi)    
    "La sfarsit de mandat, langa Traian Basescu a ..." (Vineri, 19 decembrie 2014, 17:39)

    iradu [utilizator]

    ramas doar Elena Udrea" ???
    Fals, dle Tapalaga. Sunteti, in continuare orbit de Elena Udrea si analiza asta sufera de halo. Chiar daca nu l-am votat niciodata, acum, la sfarsit, raman si eu langa Traian Basescu.
    • +4 (8 voturi)    
      Corec, iradu! (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 12:57)

      Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui iradu

      Despre dl. Tapalaga): " Sunteti, in continuare orbit de Elena Udrea si analiza asta sufera de halo".
      Dar: Elena, cu toate cele rele spuse sau adevarate despre ea, i-a ramas alaturi in toate situatiile pe pan politic si il va invita sa-i ia locul la conducerea PMP.
  • -13 (25 voturi)    
    da (Vineri, 19 decembrie 2014, 17:45)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    si e si cam incorect politic nenea base, nu-i plac tigancile, vrea gaze de sist in loc de gazprom, urit din partea lui.
  • +14 (28 voturi)    
    hop si el cu bleau' lui (Vineri, 19 decembrie 2014, 17:47)

    Colebil Clinton [utilizator]

    D-le tapalaga, vorba romanului, daca taceai, om ramaneai.
  • -14 (24 voturi)    
    insistati cu intrebarea... (Vineri, 19 decembrie 2014, 17:50)

    demaGOGU [utilizator]

    ...ramane o tara fara orizont dar, mai ales, fara viitor
    • +14 (26 voturi)    
      avea viitor cu Dottore la Cotroceni ? (Vineri, 19 decembrie 2014, 17:58)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      si apoi alipita de uresese ?
  • +36 (48 voturi)    
    A fost un presedinte bun, (Vineri, 19 decembrie 2014, 17:56)

    prompt [utilizator]

    poate cel mai bun pentru perioada de tranzitie prin care a trecut Romania. A avut greseli omeneste de iertat. Problemele mari pe care le-a avut s-au datorat mafiei politico-economice care prin interese personale si de grup au avut majoritatea puterii si care ne-ar fi sufocat de tot daca nu era un Base! Cei ce nu au vazut asta sunt numai cei ce au fost ,,atinsi" la interese sau cei care au crezut ca trebuie folosite manusi cu mafiotii!
    Cand il judecati pe Basescu, stati stramb si judecati...drept!
  • +29 (39 voturi)    
    De ce si-a cumparat terenul (Vineri, 19 decembrie 2014, 18:16)

    Marius Ogrean [utilizator]

    A incercat sa isi asigure stabilitate si forta financiara.
    Din moment ce vrea sa ramana in politica, trebuie sa poata sa demonstreze ca are forta in spate, ca este independent.

    Si nici nu cred ca ar vrea sa mearga sa se caciuleasca la unul, altul ca sa il finanteze.... Orgolios, dar pe buna dreptate.
    • -5 (9 voturi)    
      A cumparat! (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 5:36)

      Dana Bob [anonim] i-a raspuns lui Marius Ogrean

      De ce a cumparat terenul? Pentru ca a vrut sa-l ia gratis! A se vedea cazul Hrebenciuc & co!
      • +2 (4 voturi)    
        Business reason (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 16:32)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Dana Bob

        Europa trebuie hranita, din agricultura se pot face bani frumosi, de aia...ce vrei sa se retraga intr-o pestera?
      • +1 (1 vot)    
        Si ce are cazul sobolanului roz cu cumpararea..... (Duminică, 21 decembrie 2014, 22:36)

        Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui Dana Bob

        ...in rate a unui teren?
        Cumparare fiind de fapt abia cand termini ipoteca altfel l-a "cumparat" banca!
  • +41 (55 voturi)    
    Gresiti... (Vineri, 19 decembrie 2014, 18:22)

    triciupa [utilizator]

    ... d-le Tapalaga atunci cand spuneti ca va parasi Cotroceniul pentru o barcuta cu vasle. Nu, Basescu va parasi timona pentru a urca in cartea de istorie, acolo unde si-a castigat pe deplin locul. Nu va trece un an si Basescu va fi din nou iubit si apreciat chiar de catre cei care-l injura orbeste astazi.
    Ca orice mare om de stat, Basescu are mari calitati dar si defecte, slabiciuni si e supus greselii ca orice muritor. In aceste zile hai sa-i vedem meritele si sa-i iertam slabiciunile.
    Pe 21 decembrie capitanul va parasi puntea de comanda, onor la comandant!
    • +6 (10 voturi)    
      Bine spus! (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 13:02)

      Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui triciupa

      Subscriu si la tine!
      ONOR LA COMANDANT!
  • +32 (42 voturi)    
    "La umbra sa nu s-a ridicat niciun-un lider" (Vineri, 19 decembrie 2014, 18:23)

    verid [utilizator]

    Pai de unde sa se ridice?Nici unul din ceilalti politicieni nu i- a ajuns mai sus de genunchi.
  • +36 (50 voturi)    
    ca sa ma inscriu (Vineri, 19 decembrie 2014, 18:24)

    andrei1245 [utilizator]

    pe directia cultului personalitatii in democratie,

    afirm cu tarie (nu tarie in sticla)

    ca Basescu este cel mai tare politician roman cu care am fost contemporan.

    s-a vazut de la inceput si a confirmat.

    ceilalti sint pur si simplu umbre pe langa el.

    efectiv si el si tara au trecut ca o nava prin furtuna.

    un om de stat antologic. cartile de istorie si memoriile politice vor analiza aceasta

    personalitate marcanta a vietii publice romanesti.
  • +29 (41 voturi)    
    Respect D.lui Presedinte Traian Basescu (Vineri, 19 decembrie 2014, 18:31)

    GeorgeDesmets [anonim]

    Consider ca sunteti cel mai important om politic al Romaniei in cei 25 de ani de la revolutie si voi participa la festivitatea din 21.12.2014.
    Ati fost singur impotriva a ceea ce poate fi mai murdar si ticalos in structurile de putere ale statului si ati invins.
    Respect e putin zis
    • +6 (8 voturi)    
      Nu a fost singur (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 13:15)

      Geo.B [utilizator] i-a raspuns lui GeorgeDesmets

      Desi parea ca este singur, de fapt in spatele lui, tacuti, in umbra, am fost noi, acei cetateni care l-au sustinut mereu, chiar daca nu am iesit in evidenta.
      Datorita noua incheie acum al doilea mandat si 10 ani in fruntea tarii.
      Astept inca multe de la dl presedinte, as prefera fara E.Udrea.
  • +16 (24 voturi)    
    Ipse dixit (Vineri, 19 decembrie 2014, 18:32)

    ipolitic [utilizator]

    Asadar,dupa Winston Churchill citire (fara ochelari),si dupa domnul Tapalaga ferfenitire, Traian Basescu
    a fost cel mai rau politician dintre toti, cu exceptia celorlalti politicieni.
  • +32 (42 voturi)    
    cu toate greșelile lui... (Vineri, 19 decembrie 2014, 18:39)

    simplu_cetatean [utilizator]

    A fost președintele de care Romania a avut nevoie. Nu sunt singurul care a văzut ca intervenția din ajunul ultimului tur, a avut ca efect mobilizarea masiva a electoratului.
    Spre deosebire de Iliescu, Băsescu va fi "răsfățat" de istorie.
  • +28 (38 voturi)    
    Veniti la Cotroceni duminica ! (Vineri, 19 decembrie 2014, 18:50)

    Lim Vasy [utilizator]

    Cei ce vor sa-i multumeasca presedintelui pentru tot ceea ce a facut pentru noi pot veni duminica ora 13 la Cotroceni. Sa fim cat mai multi !
  • +25 (37 voturi)    
    Cel mai mai bun politician produs de comunism! (Vineri, 19 decembrie 2014, 18:56)

    mucenic [utilizator]

    Comunismul a adus tara intr-o situatie catastrofica, afectand chiar si genetica natiunii. Este meritul lui Traian Basescu ca a reusit s-o scoata la mal din aceasta mocirla. El a salvat tara! De asa zisele parti negative nu se va ocupa istoria. Sant convins TB nu si-a spus ultimul cuvant in politica, atat romaneasca cat si europeana.
  • +1 (5 voturi)    
    Exprimare (Vineri, 19 decembrie 2014, 18:59)

    Un cititor [utilizator]

    "În data de" nu "pe data de". ��
  • +16 (20 voturi)    
    Cu respect, (Vineri, 19 decembrie 2014, 19:31)

    Skeptical [utilizator]

    ...cititi si copiati de cincizeci de ori, la tabla, articolul Dlui Gabriel Liiceanu - "Portret de Presedinte la capat de mandat".

    Dupa ce il invatati bine pe de rost, stergeti schita copilareasca pe care o numiti analiza si rescrieti-va gindurile intr-o forma adulta. Succes la treaba!
  • +18 (24 voturi)    
    Va multumesc (Vineri, 19 decembrie 2014, 19:32)

    LuciaTatarascu [utilizator]

    ca cetatean roman, domnule presedinte Basescu, ca, aproape de unul singur, ati oprit reinstaurarea ciumei comuniste, in pofida dusmanilor coalizati, in pofida manipularii, in pofida chibitilor meschini si de doi bani care se autonumesc analisti si cred ca o mina incruntata le ofera competenta.

    Veti intra in istoria tarii ca o influenta pozitiva, "drumet in calea lupilor", vorba lui Iorga. (Dupa cum se vede in articolul de fata, si in calea cateilor.)

    Multa sanatate!!
  • +19 (29 voturi)    
    Clasa lui Basescu (Vineri, 19 decembrie 2014, 20:53)

    VasilescuA [utilizator]

    1. Basescu este cu 10 clase peste orice politician roman.
    2. Defectul lui major: nu este deloc diplomat.
    3. A gresit ca nu a stiut sa-si alature o televiziune puternica, sa existe o contrabalansare a mizeriei deversate de antene.
    4. Dl Tapalaga are o obsesie si ea se numeste "Elena Udrea".
  • +25 (35 voturi)    
    Respect Presedintelui (Vineri, 19 decembrie 2014, 22:03)

    MarioaraBadauta [anonim]

    Din cauza copacului nu vezi padurea.Ura si inversunarea impotriva E Udrea te face sa nu vezi realitatea.Toate realizarile enuntate in articol sint marete,demne de cartea de istorie.Ca sa te racoresti in final spui ca si-a trimis fata la PE uitand ca a candidat independent(chiar eu am votat-o ,alegind-o pe ea in locul Noricai Nicolai si a lui Stolojan care niciodata n-a fost barbat ,nici cind s-a retras de la prezidentiale nici cind a refuzat postul de prim ministru)Ii reprosezi presedintelui ca n-a crescut urmasi .Niciun politician mare n-a adus linga el intelectuali de prestigiu ca TBasescu.Unii n-au tinut pasul ca PLESU care chiar el a declarat ca e un om comod nu poate raspunde la comanda altii ca,MRU,Preda Macovei,Baconschi,Saftoii,au fost niste oportunisti care atunci cind n-a mai avut ce sa le ofere l-au tradat.Mai spuneti dv ca pleaca intro barcuta.Pai d-le Tapalaga cind ai fost capitan de cursa lunga la 30 de ani pe Biruinta cind altii la aceeasi virsta carau geanta lui Nastase,cind ai fost ministru in 5 guverne,de 2 ori primar general al capitalei,cind ai fost de 2 ori presedintele tarii ai trecut prin 2 suspendari si ai demonstrat ceea ce-ai promis in 2004("pe mine nu ma infringeti ,baieti,va astept la tepe in calea Victoriei")ce vrei sa mai faca Basescu?Poate pleca si pe jos,nu cu barca.Si-a indeplinit misiunea.Imi plec fruntea in fata marelui om de stat,Traian Basescu.Ii doresc sanatatesi viata lunga celui mai bun presedinte al RO.
    • +12 (18 voturi)    
      Toxinele din Presa damboviteana (Vineri, 19 decembrie 2014, 22:22)

      Don Ciccio [utilizator] i-a raspuns lui MarioaraBadauta

      Otrava din sufletul (daca l-o avea si pe acesta) "deontologului" intuneca ratiunea aceluiasi ipocrit "deontolog".
    • +5 (9 voturi)    
      Corect! (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 13:10)

      Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui MarioaraBadauta

      Si-a indeplinit misiunea.
  • -7 (15 voturi)    
    FAPTUITORUL BASESCU (Vineri, 19 decembrie 2014, 22:13)

    Kerberus [utilizator]

    Toti acesti oameni, laudatori, nu vad decat pe Nastase si Voiculescu arestati, plus cativa altii...
    In fapt camarila Cocos, Udrea, Pricop, Bica, Popoviciu, etc. au furat poate mai mult, aproape fara teama...
    Raspundeti, voi, laudatorilor de ce numarul procurorilor pregatiti anticoruptie nu trece de 300, duapa atatia ani; la fel si numarul judecatorilor..
    Coruptia in justitia din tara e regula, domnilor si DNA ne spune asta cel putin de doua ori pe luna!
    • +7 (11 voturi)    
      DNA (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 13:22)

      Geo.B [utilizator] i-a raspuns lui Kerberus

      Si cui datoram ca exista un DNA functional si care ne spune de doua sau mai multe ori pe luna cine ne sunt coruptii? Coruptii din toate taberele, fara discriminare? Sau nu vezi padurea din pricina copacilor?
  • +12 (20 voturi)    
    un adevarat om de stat (Vineri, 19 decembrie 2014, 22:13)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    sunt curios cati dintre cei care comenteaza cunosc istoria statului roman modern
    • +1 (1 vot)    
      Modern, ori contemporan? (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 0:03)

      ionv [utilizator] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      Istoria modernă, după majoritatea istoricilor și manualelor, începe pe la 1918, cred că știți asta.
      Și-atunci vă întreb: atâta timp cât uităm rapid istoria contemporană, cum să mai știm istoria modernă?
      Pentru ce s-o mai cunoaștem dacă lumea ne vrea goi ( fără istorie )?
      Mai reținem ( unii) că istoria e ciclică, numai că nebunii sunt, fie duși la azile, fie călcați în picioare.
      Vorba poetului (deviată puțin) Istoria? O frază de ei inventată...
    • +3 (7 voturi)    
      @ PSD-izdu (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 13:28)

      Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      Eu sunt unul dintre cei care cunosc istoria statului roman modern. Eu consider ca Basescu urmeaza imediat dupa Bratieni si Maniu, ca mari oameni de stat care au stiut calea de urmat si au urmat-o cu persevarenta.
      Zi-mi tu ca nu e asa si vino cu alte exemple pozitive care sa stea intre ei.
  • -5 (13 voturi)    
    Monica vs Elena (Vineri, 19 decembrie 2014, 22:34)

    Mazeta [utilizator]

    Cine se ia de Elena Udrea uită un lucru esențial: în comparație cu bărbații, femeile sunt mult mai puțin dispuse să facă pușcărie. Riscul de a fi în detenție la vârsta când plănuia să aibă copii o poate face pe Leanța să spună tot ce știe, indiferent de consecințe. Tic, tac!
    • +1 (5 voturi)    
      si tie iti place jazz ul ? (Vineri, 19 decembrie 2014, 23:03)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      dar ...cum la pian sau saxofon ?
  • +6 (12 voturi)    
    Să trăiți bine, pe bune. (Vineri, 19 decembrie 2014, 23:49)

    ionv [utilizator]

    Io, un cetățean vreau să zic, văd că țara noastră, acum la 25 de ani după 1989, este mai tristă și mai departe de civilizație decât era acum 15 ani.
    Din păcate, nu sunt de vină nici psd, nici pnl, nici udmr, nici Boc, nici Băsescu, nici Ponta, nici Pinalty, nici Dragnea, nici Videanu, nici Năstase, nici Blaga, nici Elena, nici Roberta, nici Antenele, nici B1, nici acoperiții și nici descoperiții, nici noi dar nici ei.
    Vinovații sunt, e clar, Decebal ( regele dac, nu Remeș) și Traian (împăratul roman, nu marinarul).
    Din unirea lor (metaforică) a ieșit un popor care, fie n-are sculă, fie o are, dar e prea mică.
    În rest, că tot vin sărbătorile de iarnă, v-aș dori ca, în următorii 10 ani, deziluziile să vă fie mai mici, așteptările împlinite, vrajba să fie numai la alții, iubirea să vă sărute, sănătatea să aibă 10% dintr-un buget de 1000000 de ori mai mare, părinții să nu mai plângă, să-i uitați pe politicieni, ei să-și amintească în fiece zi de dumneavoastră și să vă slujească, să vă recăpătați, cu adevărat, mândria de a fi români, să trăiți bine.
  • -4 (12 voturi)    
    o noua icoana pentru Catedrala Neamului... Base (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 0:29)

    corbul109 [utilizator]

    Au iesit aplaudacii la inchinat in fata marelui blabla de stat.
    Pentru mine, toate initiativele si incercarile sale sunt sterse de felul in care a gestionat criza economica prin care am trecut. A ratat o imensa oportunitate de a moderniza administratia de stat. Atunci adevarata lui fata a iesit la iveala. Atunci am avut confirmarea ca nu avem in fata un adevarat lider de dreapta, ci un traseist politic, un stangist rapace, care a sarit in barca popularilor europeni doar din oportunism. Un adevarat lider de dreapta, pentru a reduce cheltuielile, nu ar fi redus 1 centima din salariul unui om care munceste si este performant. Ar fi redus in schimb cu 30% aparatul administrativ greoi si neperformant. Da, ar fi fost urat de cei 30%, dar i-am fi multumit si noi cei din privat si cei 70% care ramaneau la stat. Iar dupa criza am fi avut un aparat de stat suplu si eficace. In loc de asta, la plecare, ne lasa cu acelasi aparat birocratic stufos si greoi... 10 ani irositi :(
  • +5 (9 voturi)    
    Daca stau bine (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 1:47)

    trilulilu [utilizator]

    si ma gandesc la ce presedinte a fost Basescu, ei bine, de cand e Romania noastra, un presedinte mai ok, transant etc. nu prea am avut.
    Nepotii mei vor auzii multe pagini despre Base in cartea de istorie.
    In rest toti avem pasarici in cap, problema e ca altii au stoluri.
    La fel si Base, ate el pasaricile lui, dar ceilalti ...
    Ca in perioada 5-10 octombrie cand in mod normal trebuie sa vina ciorile :-)
  • +13 (17 voturi)    
    Traian Băsescu a făcut ceva pentru Ţară! (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 2:40)

    Kentt [utilizator]

    Nu cred că altcineva ar fi putut face mai mult!

    Traian Băsescu e un reper la care nici nu alt preşedinte nu va putea evita să se raporteze.
    Poate că la maniere nu va greu de depăşit. Dar la FAPTE, la ceea ce A FĂCUT PENTRU ŢARĂ - DA!
  • +12 (16 voturi)    
    Basescu (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 5:39)

    Dana Bob [anonim]

    Basescu a fost un politician , un diplomat tace!
    Dar a trebuit sa fie politician! Parerea mea ca Iohannis va fi mai mult diplomat ! Dar oare are cu cine sa se "poarte " cu manusi?
  • -1 (9 voturi)    
    Ha ha ha (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 8:18)

    Gigi Kent [utilizator]

    Domnul Tapalga iar ne ia de prosti. Vorbind despre noua generatie de politiceni in relatie cu Tiran Basescu se refera la (atentie!) Ponta si Ghita. Dar de ce nu zice nimic despre doamna Paul de exemplu care face trafic de influenta pentru firma sotului direct in Parlament. Sau la Roberta Anastase care nici pana azi nu a recunoscut ca a facut-o de oaie pe o lege importanta in Parlament? Si alti tinerei cum este Funeriu care nici nu stia ca profesorii au dreptul legal la greva si avea nevoie de secretarul de stat sa-i "sufle" informatia?

    In rest un laudatio excesiv de gretos care ignora total sansa ratata inca de la inceput de dl Basescu care era mai interesat sa-si faca partid foarte mare (prin absorbita PNL-ului), sa scape de PUR-ul lui Voiculescu, de Tariceanu si sa cucereasca reduta denumita Parlament mai degraba decat de reforme autentice care puteau fi realizate in colaborare cu Primul Ministru si cu fortele politice din Parlament.

    In justitie a promovat diletantismul si slugarnicia procurorilor si judecatorilor fericiti ca primeau posturi pe care la randul lor le-au platit prin asaltul asupra adversarilor sai politici si prin acordarea de imunitate absoluta Presedintelui. Vezi si sinecura de la CCR pentru Morar.

    Singurele realizari sunt poate faptul ca nu am iesit din NATO si din UE pe durata mandatelor sale, desi la nivel UE ne-am asumat un rol umil, servil, de natiune mica care se pliaza nu pe propiile nevoi ci pe cele ale mai marilor (vezi reducerea deficitelor dictate de Germania, fondurile structurale pe locuitor la jumatatea Poloniei etc). Totusi raman marile nerealizari ale politicii externe - vizele cu SUA, Schengen, MCV-ul care in ciuda povestilor cu eficienta si independenta justitiei este tot negativ si indepartarea de tinta adoptarii Euro.

    Cea mai grava este alimentarea urii din societate, a dezbinarii. Sub mandatul sau s-au afirmat o multitutdine de propagandisti gretosi, extremisti care au distorsionat realitatea pentru o pozitie buna.
    • -4 (4 voturi)    
      Corectie: Ponta si Ghita nu-s politicieni (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 16:35)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      /// Poti sa iti imaginezi o decada cu///de Ponta? La ordinele baronilor sau ale lui Ghita ala de l-a dus la femei la Dubai?
      • -1 (3 voturi)    
        Ma intreb? (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 20:04)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

        Oare Iohannis o fi fost in Palm Beach tot la femei? Ordinele "baronilor" la care actioneaza Ponta vor fi limitarea numarului de mandate pentru baroni. Bati campii cu gratie, ca un basist sadea (fara papion dar cu 100 de euro lipita pe frunte).
  • +7 (11 voturi)    
    chiar? (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 10:31)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    Daca Basescu nu era politician pur-sange, nu reusea nimic din cele insirate de dvs si nici nu avea vreun cuvant de spus in Consiliul European.

    Mostenirea sa este cu mult peste o mostenire politica.

    Dupa el, orice presedinte fie va claca, fie va trebui sa fie in stare sa mentina stacheta pusa sus, foarte sus de Basescu.

    Va citesc cu atentie ...cred ca sunteti sincer dar aveti o problema emotionala similara cu a lui CTP sau AMP.
    V-ati simti profund atins de Basescu la un moment dat si nu puteti trece peste asta.
  • +9 (13 voturi)    
    Sa cereti scuze Presedintelui (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 10:35)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    ...as adauga umilintelenemasurate la care a fost supus de Parlament, Guvern si "societatea civila" ...pentru a fi provocat si infrant...

    ...si puterea de a trece peste acestea pentru a face ce era de facut pentru Romania si pentru dvs. d-le
  • +10 (14 voturi)    
    Prea mult venin! (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 11:17)

    fatamorgana [utilizator]

    Inainte de a incepe sa citesc, cum mi se intampla si la articolele madamei Pora, stiu ca Basescu isi ia partea de venin. Oamenii nu se pot abtine, furiosi ca Basescu nu i-a ascultat, nu si-a aranjat pasii dupa muzica lor. Asta ii framanta cumplit pe multi dintre ei, si deja il atentioneaza pe Iohanis sa nu care cumva sa paseasca pe unde ei, geniile ziaristicii, nu ii permit.
    Si de aici pana la ridicol nu e decat un pas.
    Sa-i recunosti meritele lui Basescu, sa precizezi ca a trebuit sa lupte, la baioneta, cu un sistem ticalosit pana la metastaza, dar sa il acuzi ca nu a fost un gentlemen, in raport cu adversarii, inseamna sa fii netot, caci lupta a fost mereu pe viata si pe moarte.
    Sa vi sa spui ca presedintele s-a folosit de oameni pentru ca apoi sa se descotoroseasca de ei fara sa clipeasca, inseamna sa nu stii in ce tara ai trait in ultimii 10 ani. Te-ai i ntrebat, tovarasele, daca ritmul schimbarilor impus de Basescu, comvenea celor din jur? Uita-te la PDL. Crezi ca astia il injura pentru ca s-a desprins de ei, sau ca libertatea justitiei, si profesionalismul serviciilor secrete ii face sa nu doarma noaptea? Cand ei isi risca libertatea, mai au chef de Basescu? Tapalaga, daca nu ar fi extrem de subiectiv si pornit impotriva lui Basescu, ar trebui sa inteleaga ca toti oamenii care s-au perindat pe langa presedinte au fost doar pioni, pe o imensa si complicata tabla de sah. Monica Macovei chiar crede ca a facut reforma justitiei, desi a stat atat de putin ca ministru. Si Funeriu se crede ispasitorul faptelor, dar maestru de ceremonii a fost mereu Traian Basescu; el a impus linia, el a stabilit coordonatele, ceilalti au fost, unii dintre ei, perfecti executanti ai principiilor de el enuntate.
    Apoi, tovarasul il acuza pe seful statului ca, vezi doamne, nu a crescut pe nimeni. Dar pe el cine l-a crescut? Un om de stat nu trebuie sa fie crescut de cineva (vezi cazul lui Constantinescu, care atat de mult a fost crescut pana a murit in fasa), el trebuie sa se autoformeze
    • +5 (9 voturi)    
      @ fatamorgana (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 13:38)

      Ciobanul Bucur [utilizator] i-a raspuns lui fatamorgana

      Excelent comentariul tau!
    • +3 (5 voturi)    
      Excelent punctat! (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 15:54)

      Vival [utilizator] i-a raspuns lui fatamorgana

      +100
    • 0 (2 voturi)    
      Exact, cand ai de-a face cu o hiena cu 1001 capete (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 16:37)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui fatamorgana

      care e PSD-ul si acoolitii lor....e greu.
      Mai trebuie 25 de ani creca...sa se vada ceva schimbari majore in tara.
  • +1 (3 voturi)    
    Fara ura si partinire (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 20:41)

    Don Ciccio [utilizator]

    Un altfel de analiza... Deci, se poate!

    "Cine este Traian Băsescu?" - autor, Vladimir Tismaneanu.

    http://www.contributors.ro/politica-doctrine/cine-este-traian-basescu/
  • +1 (3 voturi)    
    n-am citit articolul (Sâmbătă, 20 decembrie 2014, 22:48)

    revo [utilizator]

    pt. ca bosumflatului-fara-motiv, Tapalaga, ii place sa se bage singur in seama si chiar nu are importanta ce zice el. Am intrat pe articol pentru comentarii. Sper sa le citeasca si Base, sunt scrise din inima.
    Traian Basescu ar trebui sa intre in Cartea Recordurilor - practic a fost "ales" de patru ori presedinte. Si acest lucru demonstreaza ce a insemnat Base pentru noi. Iar cand am fost suparati pe el (de cateva ori), s-a intamplat pentru ca asteptarile noastre au fost foarte mari si nu am putut accepta sa aiba si scaderi.
    Sper sa ramana in viata politica; avem nevoie de cineva care sa spuna lucrurilor pe nume si sa ne explice simplu, pe intelesul nostru, ce se intampla si incotro ar trebui sa mergem.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version