Ioan Rus: CNADNR ar putea trece in subordinea Ministerului Transporturilor, de miercuri; decizia va fi luata in Guvern    

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 16 decembrie 2014, 12:51 Actualitate | Esenţial

Paradoxul romanesc - autostrazile nu au fost in curtea Transporturilor
Foto: Forum peundemerg.ro
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) va trece, probabil de miercuri in subordinea Ministerului Transporturilor (MT), dupa adoptarea in acest sens a unei Hotarari de Guvern, a declarat, marti, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, in comisiile reunite de specialitate din Parlament. Intre timp, discutiile pe bugetul CNADNR nu au fost lipsite de controverse, Comisia de specialitate discutand si respingand toate amendamentele depuse in jurul orei 10:30, desi in programul oficial transmis luni sedinta era programata la ora 12:00, iar parlamentarii opozitiei au acuzat ca nu au fost anuntati de modificare.

"Probabil ca, de maine (miercuri - n.r.), CNADNR va fi in subordinea Ministerului Transporturilor. Este o decizie a Guvernului referitoare la includerea CNADNR in Ministerul Transporturilor. Discutia a fost mai larga pe acest subiect. Asa cum s-au comasat ministere, ar putea trece si CNADNR la minister", a precizat Rus, informeaza Agerpres.

Bugetul pe 2015 al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a fost avizat, marti, cu 32 de voturi pentru si 9 voturi impotriva de membrii comisiilor reunite de specialitate din Camera Deputatilor si Senat.

Sedinta Comisiei de specialitate s-a tinut in jurul orei 10:30, desi in programul oficial transmis luni sedinta urma sa aiba loc la ora 12:00. Acest lucru il acuza si parlamentarii opozitiei. Deputatul PNL Alexandru NAzare, fost ministru al Transporturilor, sustine ca nu stia de modificarea programului.

"Atat de frica sa le fie?! Nu am fost chemati la comisia de bugete cand a fost prezentat bugetul CNADNR desi aveam amendamente", a scris Nazare pe contul sau de Facebook.

Cele 92 de amendamente depuse la proiectul de buget pe 2015 al CNADNR au fost respinse de parlamentarii din Comisia pentru industrii si servicii si Comisia pentru politica economica, reforma si privatizare din Camera Deputatilor, respectiv de cei din Comisia economica, industrii si servicii si din Comisia pentru privatizare si administrarea activelor statului din Senat.

Bugetul CNADNR pe 2015 are prevazuta o valoare de 6,11 miliarde de lei.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) se finanteaza prin bugetul Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura, Investitii Straine, Parteneriat Public Privat si Promovarea Exporturilor (DPIISPPPE) organ de specialitate cu personalitate juridica in cadrul aparatului de lucru al Guvernului, infiintat ca urmare a OUG 96/2012.

"Jocul de-a autostrada", mutat de la un minister la altul si condus in continuare neoficial tot de la Transporturi

Compania Nationala de Autostrazi si drumuri Nationale (CNADNR) a fost mutata din subordinea Ministerului Transporturilor la inceputul anului 2013, atunci cand in Guvernul Ponta 2 a intrat Dan Sova caruia i-a fost repartizat noul portofoliu de ministru delegat pentru mari proiecte de infrastructura.

Practic, noul minister creat pentru Dan Sova a fost integrat in cadrul Secretariatului General al Guvernului, iar CNADNR a fost trecuta in subordinea SGG. Mutarea a creat situatii stranii inca de la inceput, ministrul Transporturilor de atunci, Relu Fenechiu declarand ca a fost abilitat de premier sa se ocupe el de soarta autostrazii Targu Mures - Iasi, in timp ce restul autostrazilor ramaneau la CNADNR si Dan Sova.

Ulterior, cand la Transporturi a venit Ramona Manescu, "soarta" autostrazii Targu Mures - Iasi a fost inapoiata oficial ministrului Sova.

Dupa iesirea liberalilor din guvern, Sova a fost numit Minsitru al Transporturilor si, desi oficial CNADNR a ramas in subordinea SGG condus de un secretar de stat, Dan Sova s-a ocupat tot el de soarta drumurilor si autostrazilor din Romania.

Dan Sova justifica implicarea sa in soarta autostrazilor, desi nu le mai avea oficial in portofoliu, explicand ca premierul Ponta i-a cerut personal sa coordoneze si sa supravegheze CNADNR-ul.

Ulterior, dupa debarcarea lui Sova din Guvern in luna iunie 2014, la Transporturi a venit ministrul Ioan Rus care, initial, nu a putut confirma sau infirma ca se va ocupa tot el si de CNADNR. Dupa primele sedinte de Guvern s-au clarificat lucrurile si situatia a ramas neschimbata: Ioan Rus a preluat coordonarea CNADNR, desi oficial este in curtea altui minister.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

2096 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Du-te si juganeste porcul ca esti fara VTA ! (Marţi, 16 decembrie 2014, 15:21)

    Plagarus [utilizator]

    Un urs, un leu si un porc s-au intilnit si au inceput sa se laude.
    Ursul Liviu zise: "Daca urlu eu in padure, toate animalele tremura de frica".
    " Leul" Viorel, si mai si: "Daca eu racnesc in jungla, toate animalele se infioara de groaza."
    Porcul Ioan zise linistit: "Asta nu-i nimic... Eu stranut o singura data si... intreaga planeta se vaccineaza(+asfalteaza in cazul de fata )!!!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri