Ce salariu are Patriarhul Daniel, cati angajati spune ca are in subordine, cate ore lucreaza pe zi si ce cheltuieli lunare are / Patriarhia spune ca vireaza la bugetul de stat dublu fata de cat primeste

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 10 decembrie 2014, 13:36 Actualitate | Esenţial

PF Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane
Foto: basilica.ro
Patriarhul Daniel primeste un salariu lunar net de la stat de 7.731 lei, plus un salariu lunar net de 6.169 lei din fondurile proprii ale Arhiepiscopiei Bucurestilor, pentru demnitatea de Mitropolit al Munteniei si Dobrogei si Arhiepiscop al Bucurestilor. Din salariul total de 13.900 lei lunar, Patriarhul Daniel doneaza 6.000, iar de restul, "din initiativa proprie", plateste "o contributie lunara pentru locuinta si o contributie pentru masa", "isi cumpara hainele, cartile si lucrurile strict necesare", anunta Patriarhia, intr-un comunicat de presa. In plus, "Patriarhia Romana vireaza la bugetul de stat aproape dublu fata de cat primeste. Deci, nicio sansa sau niciun pericol de imbogatire!", adauga Basilica, agentia de stiri a Patriarhiei.

Patriarhia Romana publica aceste date ca reactie la un articol aparut in urma cu 2 zile pe site-ul Comisarul.ro, cu titlul "REGELE bugetarilor din Romania/22.901 lei NET lunar".

Potrivit comunicatului publicat de agentia Basilica, Patriarhul Daniel este asimilat la salarizare cu prim-ministrul sau cu presedintii Curtii de Conturi si Curtii Constitutionale, are in subordine aproape 1.100 de angajati si "nu lucreaza opt ore pe zi, ci adesea intre 14 si 16 ore pe zi".

In plus, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane doneaza din salariul sau 4.000 lei pentru construirea bisericii manastirii din satul natal, Dobresti, judetul Timis, si, printre altele, ajuta financiar mai multi angajati saraci din Administratia patriarhala si din Administratia eparhiala "care muncesc mult, dar au salarii mici", informeaza Patriarhia.

Textul integral al comunicatului Patriarhiei Romane

"Pe Comisarul.ro, un site cu identitate incerta si atitudini justitiare, recunoscut pentru partizanatul politic si incercarile de dezinformare cu scop de manipulare, a fost postat in ziua de 9 decembrie 2014 un material cu titlul Regele bugetarilor din Romania/22.901 lei net lunar.

Pentru corecta informare a opiniei publice si a jurnalistilor care din comoditate nu obisnuiesc sa se documenteze temeinic, ci prefera sa preia informatii din tot felul de surse obscure, reluam urmatoarele precizari:

In semn de recunoastere si apreciere a contributiei Cultelor religioase la viata spirituala, culturala si sociala a Romaniei, statul roman acorda salarii conducatorilor Cultelor religioase recunoscute din Romania prin analogie cu cele ale demnitarilor de stat. Astfel, Patriarhul Romaniei este asimilat la salarizare cu Primul Ministru sau Presedintii Curtii de Conturi si Curtii Constitutionale, dar nu cu Presedintele Romaniei, asa cum dezinformeaza Comisarul.ro.

Mai precis, ca Patriarh al Bisericii Ortodoxe Romane, Presedinte al Sfantului Sinod, al Adunarii Nationale Bisericesti si al Permanentei Consiliului National Bisericesc, avand in subordine aproape 700 de angajati, Preafericitul Parinte Daniel primeste de la stat un salariu net de 7.731 lei.

Ca Mitropolit al Munteniei si Dobrogei si Arhiepiscop al Bucurestilor, avand in subordine aproape 400 de angajati, el primeste un singur salariu, nu doua, si anume de 6.169 lei net, nu de la stat, cum afirma tendentios Comisarul.ro, ci din fondurile proprii ale Arhiepiscopiei Bucurestilor.

Din banii primiti ca salariu, in fiecare luna, Patriarhul Romaniei ofera 4.000 lei pentru construirea bisericii manastirii din satul natal, Dobresti, judetul Timis, si pentru obstea ei monahala, precum si un ajutor financiar de 2.000 lei pentru mai multi angajati saraci din Administratia patriarhala si din Administratia eparhiala care muncesc mult, dar au salarii mici. De asemenea, Patriarhul ajuta financiar si material (cu alimente sau haine) unii studenti, monahi si credinciosi mireni saraci care se afla in situatii dificile.

Din initiativa proprie, Patriarhul Romaniei, asemenea celorlalti monahi care locuiesc in Resedinta patriarhala, plateste, din salariul sau, o contributie lunara pentru locuinta si o contributie pentru masa. Tot din salariul sau, Patriarhul isi cumpara hainele, cartile si lucrurile strict necesare. In acelasi timp, orice donatie financiara, pe care o primeste personal, Patriarhul nu o retine pentru sine, ci este indreptata integral spre sustinerea activitatilor liturgice, sociale si culturale ale Bisericii, oferindu-se donatorului initial chitanta si scrisoare de multumire. De asemenea, toate obiectele si vesmintele liturgice primite de Patriarh ca dar intra in inventarul si patrimoniul Bisericii, iar orice proprietate personala a Patriarhului ramane mostenire Bisericii, conform prevederilor canonice, statutare si sinodale. Deci, Patriarhul nu este un patron de firma privata, ci Parinte slujitor al Bisericii.

Asemenea si altor ierarhi ai Sfantului Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane, Patriarhul Romaniei nu aduna bani, ci daruieste bani, nici nu lucreaza opt ore pe zi, ci adesea intre 14 si 16 ore pe zi. Din aceste motive, Patriarhul Romaniei poate vorbi cu convingere in predicile sale despre valoarea milosteniei si a harniciei, despre importanta responsabilitatii si corectitudinii fata de institutia Bisericii.

In ceea ce priveste personalul din Administratia patriarhala, precizam ca numai o treime din salariatii Administratiei patriarhale primeste o contributie la salariu de la bugetul de stat, in valoare totala de 619.397 lei. In schimb, suma totala platita lunar de Administratia patriarhala pentru impozite si asigurarile sociale la salarii este de 1.126.584 lei, conform Declaratiei 112 depusa la ANAF. Ca atare, Patriarhia Romana vireaza la bugetul de stat aproape dublu fata de cat primeste. Deci, nicio sansa sau niciun pericol de imbogatire!

In concluzie, site-ul Comisarul.ro fabuleaza si dezinformeaza, in loc sa obtina informatii reale de la Biroul de Presa al Patriarhiei Romane. Probabil ca interesul pentru dezinformare al site-ului mentionat este mai mare decat dorinta de informare corecta a vizitatorilor sai.
"

Comparatie salariul Patriarhului BOR - salariul Prim-ministrului - salariul Presedintelui

Salariu Patriarhul Daniel: 7.731 RON lunar de la stat +  6.169 RON lunar de la Arhiepiscopie = 13.900 RON lunar

Salariu Prim-ministrul Victor Ponta: 74.208 RON anual ca prim-ministru (potrivit declaratiei de avere), deci 6.184 RON lunar

Salariu Presedintele Traian Basescu: 77.960 RON anual, adica aproximativ 6.500 RON lunar + 3.700 Euro si 1.200 Dolari indemnizatie deplasari (potrivit declaratiei de avere)


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

44298 vizualizari

  • -21 (37 voturi)    
    cat presedintele ? :)) (Miercuri, 10 decembrie 2014, 13:31)

    ColonelTurcescu [utilizator]

    Buna grila asta unitara de salarizare facuta de PDL in 2009 :)))
    • +14 (16 voturi)    
      foarte interesant.... (Miercuri, 10 decembrie 2014, 14:21)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

      impozitele si taxele platite la salarii sunt in jur de 65% sa zicem, atunci cum se face ca vireaza 1126000 lei lunar? pai pe ce salarii lucreaza oamenii din subordine? ca parca ceva nu miroase bine...
      • +11 (15 voturi)    
        sa stam bine, sa stam cu frica... (Miercuri, 10 decembrie 2014, 15:08)

        nova [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

        si sa calculam... Un angajat cu salariul minim pe economie de 950 lei primeste in mana 703 lei. Daca isi permite sa cumpere zilnic o shaorma mare pentru el si una mica pentru copil : 25 lei x 30 zile = 750 lei.
        Asta am vazut ca comentau niste "oameni de afaceri" azi, adica nu trebuie marit acest salariu minim ca ii DEFAVORIZEAZA pe angajati.
        Ar trebui sa i se comunice si acestui patriarh cate milioane de oameni din tara asta nu traiesc nici la nivel de o shaorma pe zi.
        • +9 (13 voturi)    
          declaratie de avere pt asistati (Miercuri, 10 decembrie 2014, 15:49)

          m1ha1 [utilizator] i-a raspuns lui nova

          ar trebui sa fie obligati sa-si afiseze public declaratia de avere toti cei care primesc bani sau ajutoare de la stat. ma asteptam ca raspunsul patriarhiei sa fie mai la obiect nu asa generalizat. De exemplu sa dea numele celor pe care i-a ajutat pana acum cu 4.000 lei lunar, dacă într-adevăr există.
          • +3 (3 voturi)    
            SI parlamentarii usl pe cand faceau greva donau (Miercuri, 10 decembrie 2014, 18:15)

            ty [utilizator] i-a raspuns lui m1ha1

            indemnizatiile. Ai auzit cui?
        • +2 (4 voturi)    
          penibile scuze (Joi, 11 decembrie 2014, 8:35)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui nova

          deci nu ia 7000, ia 6999.. si nu ii baga la saltea, ii 'doneaza' unde are el chef? pai sa-i doneze unde am eu chef, ca doar sunt din taxe platite de mine, nu de BOR SRL, care intamplator (sau nu.. cea mai mare institutie privata din Romania) nu plateste taxe deloc..
    • +5 (5 voturi)    
      T. Băsescu are un salariu net lunar de 6.706 lei (Miercuri, 10 decembrie 2014, 18:13)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

      Patriarhul Daniel primeste un salariu lunar net de la stat de 7.731 lei
  • +42 (54 voturi)    
    un om sarac si cinstit (Miercuri, 10 decembrie 2014, 13:43)

    alizee [utilizator]

    Merge descult, calare pe magar doar la intalnirile cu prelatii altor religii, ce mai: Iisus Hristos al romanilor.
    Oricum imi este mila de el. La cat munceste saracul... Mai bine isi da demisia...
    • +10 (20 voturi)    
      hmm... banii ca banii (Miercuri, 10 decembrie 2014, 14:19)

      un om [utilizator] i-a raspuns lui alizee

      sunt ochii dracului, trecem peste... dar stema de pe "caciula" patriarhului de ce este aproape identica cu stema Rusiei (vulturul bicefal)? Nu cumva nea' Daniel se inchina la Est?
      • +1 (5 voturi)    
        Opinii (Miercuri, 10 decembrie 2014, 19:03)

        AlinSpiridon [anonim] i-a raspuns lui un om

        Bietii oameni nu inteleg ca dogma e inventata pt. prosperitatea celor ce manipuleaza cu sarg. Daca vrei sa analizezi filozofia pastorita de ei vei intelege cu usurinta, ca se folosesc de numele Domnului, pentru a manipula, nici vorba de slujire de Dumnezeu. Un papusar are doua bete ca sa-si manipuleze papusa. Acesti oameni de bine se folosesc de diavol si de numele Domnului. Cu un rationament simplu iti dai seama ca bunul Dumnezeu se gaseste in partea opusa. Deci nu in curtea lor. Iubeste-l pe Bunul Dumnezeu si lasa-te in voia lui, restul e iluzie.
      • +3 (3 voturi)    
        este stema bizantina (Miercuri, 10 decembrie 2014, 22:08)

        kripton [utilizator] i-a raspuns lui un om

        nu A rusiei
  • +47 (57 voturi)    
    Mda (Miercuri, 10 decembrie 2014, 13:49)

    tudor74 [utilizator]

    Suspect-de-fericitul crede ca suntem prosti ca aia care se calca in picioare sa pupe oase.

    7.000 lei de la stat, 6.000 de la arhiepiscopie .. .pai si arhiepiscopia de unde are bani? Tot de la stat !

    La citit (biblia) sunteti buni, in schimb nu prea stiti sa scrieti chitante pentru mii de lei care le luati de la nunti si botezuri.


    Sarlatani scarbosi !
  • +35 (43 voturi)    
    Banuiesc ca in aceste sume... (Miercuri, 10 decembrie 2014, 13:50)

    gica43 [utilizator]

    ...sunt incluse si sporurile de grad-sa fi ajuns deja general ??
  • -19 (43 voturi)    
    La infinit (Miercuri, 10 decembrie 2014, 13:50)

    SRA [utilizator]

    Cred ca este o greseala a analiza salariul si cât castiga Patriarhul. nu uitati Patriarhul este Patriarh !

    Uitati-va cat pierde statul cu BIROCRATIA, cu atatea ministere ineficiente, parlament si senat, cu atatea comune falimentare si orase facute peste noapte !

    Judete care nu-si justifica existenta, din 40 judete, 33 de judete cu probleme de CORUPTIE la nivel de presedinte sau vice presedinte, primarii fara responsabilitate, etc

    Asi putea sa prelungesc lista la infinit !
    • -23 (35 voturi)    
      .... te completez ..... (Miercuri, 10 decembrie 2014, 14:00)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      Numai un sfert (25 %) dintre primariile din Romania sunt viabile economic (se sustin din taxele si impozitele locale). restul primesc bani de la Buget. Ai trei case si o coliba - ai o Primarie cu personal complet. Acolo sunt pierderile noastre nu la Biserica Ortodoxa. Cine este oare COMISARUL.RO ?
  • +40 (52 voturi)    
    Preafericitule (Miercuri, 10 decembrie 2014, 13:54)

    Ricochet [utilizator]

    Ai reusit sa ne inlacrimezi pe toti cu acest potop de fapte binecuvantate.
    Nu intamplator ai optat sa-l slujesti pe Ponta, in locul lui Dumnezeu, se vede treaba...
  • +26 (38 voturi)    
    Domne, nu mai scot si astia din sclipiciul ala? (Miercuri, 10 decembrie 2014, 13:58)

    LiviuIordache [utilizator]

    Zau asa, cum sa vina tinerii spre biserica, daca vad niste grasi in odajdii aurite, cu clopotele alea tot de aur pe cap, cu alaiuri de zici ca-i galeria Stelei, fara numar? ]
    Inteleg ca e o traditie, ca hainele bisericesti trebuie sa impuna, dar nu stiu daca in secolul asta o asemenea gretoasa opulenta naste smerenie sau cu totul altceva!
  • +37 (45 voturi)    
    sunteti niste rautati sa va legati de biserica (Miercuri, 10 decembrie 2014, 13:58)

    Je__ [utilizator]

    Biserica, si patriarhul sunt implicati numai in initiative laudabile de ajutorare ale: COPIILOR ORFANI, AZILE DE BATRANI, NEVOIASI, CONSILIAZA OAMENII CU PROBLEME SOCIALE SI PERSONALE, AJUTA SINISTRSTII, SE IMPLICA IN PROBLEMELE COMUNITATII (exemplu: le-a zis cu cine sa voteze), etc

    Din veniturile bisericii, si nu mai stiu unde am citit estimarile de ~600 Milioane de EURO, CHIAR daca nu se plateste nici un leu impozit, Biserica aproape ATINGE 1% in donatii pentru cauzele de mai sus.

    Iar factorul primordial al acestei IMPLICARI sublime este dat de iubitul, mult prea fericitul, si restul de titluri, Daniel.

    Deci, chiar nu va inteleg. Niste rautaciosi.

    Unde mai pui, ca nu vreti nici religia in scoli.
    • -11 (23 voturi)    
      Mai dute FA! si tu niste scoala! (Miercuri, 10 decembrie 2014, 14:23)

      VodaIon [anonim] i-a raspuns lui Je__

      Si nu mai indobitociti copii cu religia vostra! Cum vreti sa fie copii inteligenti cand voi ii indobitociti cu cruci si crezuri timpite care nu au nici o treaba cu religia adevarata! Daca esti atit de credincioasa doneaza-ti tot salariu lui Daniel ca ala stii mai bine ca tine pe ce sa ii cheltui dar nu impune pe toata lumea ca sa fie deacord cu prostia gurvernului si sa fie ok subventionarea Bisericii Ortodoxe. Am intilnit credinciosi din astia care ei habar nu au ce scrie in biblie si se tin doar de oase, haine si cruci! E mare prostia printre romani
      • +25 (25 voturi)    
        Voda si Ion, ai dreptate !!! (Miercuri, 10 decembrie 2014, 14:49)

        Je__ [utilizator] i-a raspuns lui VodaIon

        Scoala te ajuta sa intelegi ce citesti !!!
        Mai citeste o data! Si poate te LUMINEZI !
      • +8 (8 voturi)    
        Ionele, tata..... (Miercuri, 10 decembrie 2014, 16:58)

        Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui VodaIon

        Ai idee cum arata o scoala?

        Cel putin pe dinafara...
  • +38 (46 voturi)    
    Cateva nereguli semnalate. (Miercuri, 10 decembrie 2014, 14:08)

    Lucian P. [utilizator]

    1. salariu net de 7.731 lei. Clar nicio posibilitate de imbogatire. Mai ales ca doar 2% dintre romani au acest salariu. Si majoritatea traiesc cu 1.000 net pe luna.
    2. 6.000 de lei donati, culmea, tot in ograda lor. Cealalta suma donata este mult prea jignitoare pentru a fi mentionata.
    3. Isi plateste din salariu contributie pentru masa, locuinta, mancare, haine etc. Deci ce sa vezi, are si ceva in comun cu noi. Mare lucru!
    4. Lucreaza 14-16 ore pe zi. As ruga patriarhia, (intentionat scris cu litera mica) sa ne bucure cu un desfasurator al unei saptamani de lucru a acestui minunat patriarh. Sunt sigur ca vom fi uluiti de ce va scrie acolo.
    5. In final un mesaj pt d-l patriarh. Eu sunt un biet om, care munceste pentru aprox 6.000 de lei brut dupa aproape 20 de ani de scoala, lucrand in IT. De pe urma acestui salar, statul castiga lunar aprox 3000 de lei. Bani care v-au fost dati acum aproape o luna d-voastra de catre ponta. Doar ca mult mai multi, cateva zeci de milioane. Asa ca macar de Craciun, faceti un gest frumos si din acei bani dati si altora, nu doar celor din "clan". Da, cred in D-zeu insa El nu se afla aici, ci Il gasesti mult mai usor intr-o bisericuta uitata de lume, undeva pe un munte, mai degraba decat aici, in mijlocul acestei afaceri care se numeste bor.
    • +3 (7 voturi)    
      Ca si comparatie: (Miercuri, 10 decembrie 2014, 14:44)

      Lucian P. [utilizator] i-a raspuns lui Lucian P.

      Un alt om, unul care a inteles rolul important pe care il are pentru oameni. Incercati doar sa faceti o diferenta. http://news.distractify.com/people/reasons-why-pope-francis-is-the-person-of-the-year/
  • +24 (32 voturi)    
    Se impune o dezbatere publica (Miercuri, 10 decembrie 2014, 14:09)

    LefterOvidiu [anonim]

    Dincolo de reactii emotionale poate subiectul acesta merita o dezbatere matura. Tema de discutie ar fi salariul ocupantului acestei functii. Comunicatul Patriarhiei insista pe cum isi cheltuie ocupantul acestei functii veniturile actuale, or asta nu e de interes. Poate face ce vrea cu ei nu trebuie sa se disculpe. Vorbim de un salariu NET de 1.700 de euro pentru liderul unui cult religios, salariu platit din fonduri publice. Salariul este egal cu cel al presedintelui. Mai sunt culte in care salariul sa fie platit de stat. Daca da care sunt salariile liderilor acestor culte? Statul trebuie luat la intrebari si luate ulterior niste decizii pertinente. Ar trebui adusi in discutie si episcopii. Ei cat castiga? PF Daniel spune ca are salariu net de 6000. Brutul o fi ceva mai mare. In Romania sunt sase mitropoliti (rang superior episcopului si arhiepiscopului) 13 arhiepiscopii si 15 episcopii. Deci aproximativ 34 de lideri cu salarii de circa 1.350 euro. Anual statul plateste acesti lideri cu jumatate de milion de euro. Bani publici. Faptul ca toti spun la recesamant ca sunt ortodocsi ajuta in luarea unor astfel de decizii, dar merita discutat despre platile facute catre aceste angajati, nu?
    • +1 (5 voturi)    
      Corect (Miercuri, 10 decembrie 2014, 21:10)

      Taras Bulba [utilizator] i-a raspuns lui LefterOvidiu

      Este aberant ca in secolul 21 liderii religiosi sa fie platiti din banii statului. Atentie, nu spun "publici" pentru ca la o adica "publicul" poate sa faca ce vrea el cu banii lui, in cazul acesta sa-i doneze bisericii.
  • +21 (31 voturi)    
    Credinta putzina, superstitie medievala la greu (Miercuri, 10 decembrie 2014, 14:10)

    Plagarus [utilizator]

    La ce scoala se face in RO, este normal ca-i suportam pe antrepenorii astia religiosi ai BOR-ului !
    Nimeni nu vrea sa vorbeasca despre banutii stransi in cutia milei si nici despre donatiile sau ajutoarele de la stat.
    Arhiepiscopia Tomisului a facut, anul trecut, un profit de aproape 7 milioane de euro. Doar din afacerile cu lumanari, vii, livezi si magazine.
    Iar la Iasi, Mitropolia a strans peste un milion de euro.
    Potrivit Codului Fiscal, biserica este scutita de plata impozitelor pentru veniturile din vanzarea produselor necesare activitatii de cult, din chirii si din castigurile din activitati economice.
    Omenii bisericii ordodoxe și nu numai, sunt adevărați oameni de afaceri și asta vedem ori de câte ori intrăm în contact cu ei, iar cu cât vedem mai multe din comportamentul lor, cu atât ne intrebăm dacă chiar nimeni nu poate să oprească aceasta cale perfect greșită. Sunt cazuri destul de dese în care omenii bisericii dărâmă casele unor sărmani de bună credință aflate pe terenurile retrocedate, sau au afaceri, firme, magazine, nu prezintă chitanțe pentru serviciile prestate și putini se pot lăuda cu activități filantropice. Extrem de puțini! Aceasta este realitatea valabilă în marea majoritate a cazurilor când îi aducem în discuție pe acești autoproclamați cuvioși.

    De asemenea, Biserica nu plateste impozit pentru cladirile folosite ca lacasuri de cult.

    Statul promoveaza sprijinul acordat bisericii prin deduceri de impozit si incurajeaza sponsorizarile catre culte.

    Să nu omitem faptul că avem mai multe culte, mai multe instituții bisericești adică, in total, averea stransă în numele credinței și prin specularea fricii de moarte și necunoscut, a inconștienței, prostiei sau pur și simplu a lenei, este cu mult mai mare.
    Problema este a noastră deoarece nu punem presiune pe demonii din politică să pună instituțiile statului să își facă datoria și si să ia la puricat aceste profitabile culte sau să le impoziteze aceste averi astronomice.
  • +13 (23 voturi)    
    Cred ca ar fi trebuit sa postati acum si articolul (Miercuri, 10 decembrie 2014, 14:15)

    mithrill [utilizator]

    infierat de oficiosul bisericesc. Ca sa stim barem de ce s-a inflamat asa rau. Banuiesc ca orele alea 14-16 de munca pe zi au incluse si traseele prin tara cand blocheaza complet soselele ca trece preamaretul mutunac cu fes.... a dracului tara nefericita.
  • +9 (19 voturi)    
    Comunicat de 2 lei! (Miercuri, 10 decembrie 2014, 14:19)

    mihaela.chelaru1256011762153 [utilizator]

    Vai de mine, chiar lucreaza 14 ore pe zi? Adica se plimba cu masina lui luxoasa? Doneaza? Ce doneaza? Tot pt biserici! Dar de ce nu da banii astia pt construirea unui adapost pentru batrani sau unui orfelinat? Sau de ce nu doneaza celor care au nevoie de operatii medicale extrem de scumpe?
    Asta e un comunicat de 2 lei, nu schimba cu nimic parerea noastra fata de astia "religiosi".
  • +12 (22 voturi)    
    plang si suspin (Miercuri, 10 decembrie 2014, 14:20)

    Francisc 1 [utilizator]

    dupa parerea mea statul nu trebuie sa plateasca niciun cleric ,nu conteaza suma ,sa plateasca pacalicii care pun botul la vrajeala lor manelista.
  • +17 (27 voturi)    
    Iesim in strada? (Miercuri, 10 decembrie 2014, 14:26)

    _CK_ [utilizator]

    Oare cand o sa iesim in strada si pentru astia ?

    Nu se mai poate. Au intrecut logica si bun-simtul de multa vreme.

    Si astia trebuie huiduiti in strada. Popii si bisericile NU AU NIMIC IN COMUN cu CREDINTA.

    Ei sunt doar niste lipitori, care se hranesc din banii munciti de mine, de tine, de parintii nostri, de noi toti.

    Inclusiv copilul sarac si orfan care merge la magazin sa cumpere o paine, plateste TVA, din care o particica va ajunge si la popi.
  • +10 (20 voturi)    
    Intrebari... (Miercuri, 10 decembrie 2014, 14:31)

    chupacabra [utilizator]

    Cît mai costa o parohie? Unde se duce șpaga? In cît timp un preot scoate banii de șpagă dupa ce i-a fo repartizată o parohie? După aia, cît tre sa mai dea, cui si la ce intervale?....Salariu' e mizilic la cel mai ordinar popa. La ala mare de ce oare credeți că îi zice preafericit.
  • +6 (16 voturi)    
    ...dupa cum vad... (Miercuri, 10 decembrie 2014, 14:34)

    ALTAN [utilizator]

    ...primeste salariu de la doua 'societati'(ca nu stiu cum sa le categorisesc)...oare nu este incompatibil?!...ANI,oare se poate autosesiza?! ...dar ANAF-ul,in cazul impozitelor pe venit,constructii s.a.?!...
  • +7 (17 voturi)    
    Plateste dubla la buget fata de ce primeste? (Miercuri, 10 decembrie 2014, 14:36)

    zuperman [utilizator]

    E o minciuna ca biserica ar plati dublu la buget fata de ce primeste.

    Daca biserica plateste 1.126.584 lei pe luna, adica 13.500.000 lei pe an, adica 3milioane euro/an, inteleg ca ei primesc anul de la stat doar 1,5milioane de euro?

    E o minicuna sfruntata pentru ca doar mai ieri-alataieri Ponta le dadea 4 milioane de euro, si nu erau donatii din propriul buzunar.
  • +12 (22 voturi)    
    Fiecare cartier (Miercuri, 10 decembrie 2014, 14:38)

    MadameDuRecamier [utilizator]

    al fiecarui oras al Tarii poseda o biserica. Se speculeaza orice locsor, se distruge orice parc, parculet, locsor verde, ca preotii facuti pe banda ai Borporatiei sa aiba parohie. Nu exista sarbatori in care sa nu fie popa la usa, sa vinda indulgente. Ori de spalarea si iertarea pacatelor ori colecta pt. noua bisericutza.

    Unde sunt spitalele pt. saraci, organizatiile caritative ale bisericii? Unde sunt azilele pt. batrinii saraci? Unde sunt locuintele pt. saraci, ce apartin bisericii?
    Nicaieri. Nu auzi, de la Borporatie, decit de cereri de bani pt. catedrala cretinirii neamului, care nu se mai sfirseste de construit, de politicienii cu care sa votam, dar mai ales sa nu uitam, ca biserica noastra e saraca si sa-i dam din putinul nostru, ca sa traiasca, saraca.

    Preafericitule, lasa epoletii si mai uita-te ce fac celelalte confesiuni religioase prin Europa. Dupa, chelalaie dupa bani si sfinteste-l pe prim-mitomanul care te imbuiba cu bani. De fapt, voi sunteti primii care-l nesocotesc pe Dumnezeu, voi sunteti primii sai hulitori.
    Siktir!
  • -11 (21 voturi)    
    Ce interesant (Miercuri, 10 decembrie 2014, 15:39)

    Un cititor [utilizator]

    Pe cei de la Hoitnews ii freaca grija Patriarhului. Ar fi interesant sa stim si noi , publicul larg , cine este patronul Hotnews, ce salariu are si in ce tara are sediul firma care detine site-ul. Nu?
    • +11 (13 voturi)    
      .... (Miercuri, 10 decembrie 2014, 17:15)

      eurodaniel [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      ... ești tâmpițel, dar nostim! :D
      1. Hotnews ESTE companie privată, bor nu.
      2. Patronul/proprietarul/proprietarii Hotnews sunt OAMENI DE AFACERI, nu sunt angajați bugetari.
      3. Hotnews nu primește anula vagoane de bani de la bugetul de stat, spre deosbire de bor, care nu se satură de jupuit de pe stat.
      4. bor nu plătește impozite pe mai nimic, Hotnews nu scapă de asta.
      5. Aș mai scrie că am argumente dar ma doare burtica de râs! M-ai amuzat teribil!

      Ar fi și mai nostim să cauți cu google să afli cine e patronul Hotnews, că e public! :D
      • +7 (7 voturi)    
        bravo (Miercuri, 10 decembrie 2014, 18:55)

        vizirul [utilizator] i-a raspuns lui eurodaniel

        bravisimo, eurodaniel. M-ai facut sa rad, dar ai mare dreptate.
      • +3 (9 voturi)    
        nu stiu daca tampitel ar fi cuvantul potrivit (Miercuri, 10 decembrie 2014, 19:37)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui eurodaniel

        E doar un pro fund bisericos, unii ar spune habotnic. Dar da, de multe ori sunt tangentiale pana la similitudine cu termenul tau, chiar si fara diminutiv.
    • +3 (3 voturi)    
      ... daca tzi-ai lua oboseala ... (Miercuri, 10 decembrie 2014, 18:21)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      ... in josul paginii ai doua rubrici " redactzie " si
      "contact " pe care accesindu-le potzi cere informatzii
      live direct de la sursa .
    • +6 (6 voturi)    
      Nu ! (Miercuri, 10 decembrie 2014, 18:25)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      De ce nu vrei sa intelegi diferenta dintre:
      1. salariat la stat, pe bani tuturor, prin taxe pe care le platesti, vrei - nu vrei, nu te intreaba nimeni
      2. privat si angajat la firma privata, care isi castiga singur banii, socotiti dupa ce s-au scazut taxele...
      A, da, de fapt doar te faci ca nu intelegi...
  • +7 (13 voturi)    
    Nu este normal (Miercuri, 10 decembrie 2014, 15:43)

    ManjusriBoddhisattva [anonim]

    Preşedintele Romaniei are salariul de 6706 lei.
    http://www.mediafax.ro/social/presedintia-publica-salariile-cat-castiga-presedintele-basescu-si-ceilalti-angajati-de-la-palatul-cotroceni-12148424
    Nu este normal ca un bugetar sa gastige mai mult ca presedintele României. Această situaţie trebuie să Înceteze. În SUA de exemplu Preşedintele are salariul bugetar cel mai mare.
  • +6 (18 voturi)    
    niste profitori (Miercuri, 10 decembrie 2014, 16:13)

    Maximus2014 [utilizator]

    toti popi i-au o gramada de bani din buzunarul nostru, traiesc pe spinarea noastra fara sa munceasca nimic,efectiv nu produc nimic, doar cheltuie si cheltuie din plin, ii vezi cum ies de pe bancile facultati saraci, sfrijiti si dupa cativa ani de slujit in vreo parohie , ii vezi pe toti buhaiti, cu vile si masini de lux….dar pana lumea este fraiera si le pupa toalele, bravo lor.
  • -7 (15 voturi)    
    Ipocrizie tipic balcanica.... (Miercuri, 10 decembrie 2014, 17:13)

    Cadillac [utilizator]

    Majoritatea celor critica biserica, se duc la biserica pentru cununie, se duc la biserica pentru botezul copiilor, au nevoie de biserica la inmormintari, spun o rugaciune pentru cineva drag care este grav bolnav, spun o rugaciune pentru cineva drag la despartire pe aeroport sau in gara, spun o rugaciune pentru cineva drag care se afla intr-o situatie dificila, s a m d...

    Dar n-au bunul simt sa recunoasca
    • +6 (10 voturi)    
      Nuante (Miercuri, 10 decembrie 2014, 17:48)

      LefterOvidiu [anonim] i-a raspuns lui Cadillac

      Divaghezi. Nu e vorba despre a critica Biserica. Este drept ca s-a ajuns in extrema asta. Tema in discutie acum nu este Biserica. Se discuta despre salariul platit de stat unui bugetar si despre cum ofera statul salarii in general. Patriarhul ia salariu mai mare decat presedintele tarii. Este cel mai bine platit bugetar. Episcopii au salarii cat prim-ministrul. Toate aceste salarii nu sunt oferite ca urmare a performantelor unei anumite institutii ci sunt oferite de stat din impozitele pe care le plateste fiecare in conditiile in care probleme sociale grave sunt amanate pentru ca nu exista bani. Nu ti se pare un subiect bun de discutie?
    • -1 (1 vot)    
      Cel putin naivitate (Joi, 11 decembrie 2014, 11:52)

      Raceanu [utilizator] i-a raspuns lui Cadillac

      Si daca spui o rugaciune , ce se mai rezolva toate lucrurile !
  • +2 (8 voturi)    
    Sf. Ap. Pavel a muncit (Miercuri, 10 decembrie 2014, 17:44)

    io-petre [utilizator]

    Si a indemnat si pe ceilalti sa munceasca. Deci cei care nu muncesc, nu sunt crestini. BOR cere de la credinciosi taxa de contributie, apoi spaga de rigoare si au salariu de la stat, fara sa aiba o activitate, pe cele cateva ore de lalaiala ... sunt platiti tot de babaitaile care vin cu liturghii..etc
  • +2 (6 voturi)    
    sunt toti o apa si un pamant (Miercuri, 10 decembrie 2014, 22:27)

    SERACIN AUREL [utilizator]

    Tot atat de mare clariu trebuie sa aiba si presedintele Cultului Penticostal, poate chiar mai mare deoarece ei au copiii, nepoti carora le trebuie mult confort facut.
  • +1 (7 voturi)    
    nu salariul sefului este problema (Miercuri, 10 decembrie 2014, 23:26)

    minus [utilizator]

    cat desfasurarea de activitati comerciale neimpozitate, ca si cum nu ar trebui sa dea nimic statului in care functioneaza.

    Salariul este doar o referinta la o intrebare fireasca pe care mi-o pun in neghobia mea de pamantean framantat de grijile zilnice: la ce ii trebuie un salariu? Mancare, haine, chirie, intretinerea copiilor? Sau poate plata afiselor PSD, in campanie?
  • +5 (7 voturi)    
    Afară! (Joi, 11 decembrie 2014, 8:26)

    LianBerthold [anonim]

    Afară cu hoţii din templu!
  • 0 (2 voturi)    
    Sa ne mai uitam spre noi insine (Joi, 11 decembrie 2014, 21:10)

    Uncrestin [utilizator]

    Am citit toate aceste comentarii. Nu va spun cuvantul unui intelep ci cuvantul lui Dumnezeu, pe care si voi il stiti cu siguranta:"Nu judecati ca sa nu fiti judecati". Dar continuarea acestor cuvinte este: Caci cu judecata cu care judecati, veti fi judecati, si cu masura cu care masurati, vi se va masura" (Matei 7, 1-2). Eu nu va judec pe voi pentru ca am eu pacatele mele care sunt mai grave decat cuvintele voastre. Daca am sta sinceri sa ne vedem fiecare asa cum suntem cu adevarat am vedea ca de multe ori suntem mai rai decat cei pe care ii consideram pacatosi. Va deranjeaja salariul mare al patriarhului si faptul ca acei bani nu sunt dati celor nevoiasi. Va deranjeaza si fastul care este in biserica. Il las pe Sfantul Nicolae Velimirovici sa va raspunda la toate acestea. Nu este un sfant din trecutul indepartat ca sa spuneti ca nu stie situatia din zilele noastre, ci este un sfant din secolul 20. A adormit in 1956. El a a fost intrebat de ce in Biserica exista atata fast. De ce in Biserica exista atea podoabe, icoane scumpe, vesminte scumpe etc. Oare Hristos ar tolera atata fast in biserici? Iata raspunsul lui: “Fara doar si poate.L/a tolerat atunci, l/ar tolera si acum. Atunci exista in Ierusalim templul, una din minunile de arhitectura si lux ale lumii pentru ca fusese constuit de regele Solomon care a imbracat cu aur atat interiorul cat si exteriorul lui ( cititi in Biblie 3 Regi capitolul 6, versetele 22/30).In acel templu Hristos a intrat de multe ori, dar niciodata n/a dat de inteles ca toate aflatoare in el ar trebui transformate in paine si mancare, precum socotiti dv ca ar fi bine. Hristos a prezis ruina acelui templu si templul a fos nimicit, dar nu din pricina aurului ci a noroiului din sufletele oamenilor. Ma bucur ca va aratati milostiv fata de cei saraci, insa m/ar bucura si mai mult daca v/ati arata milostiv cu avutul dv nu cu cel strain. Iuda cand a venit femeia pacatoasa sa-i spele picioarele Mantuitorului Hristos cu ulei foarte scump a spus: de
  • 0 (0 voturi)    
    continuare (Miercuri, 27 ianuarie 2016, 1:17)

    AlexGogu [anonim]

    si urmeaza. Din motivul asta am refuzat sa nu mai cred nimic din lucrurile pe care le spun si dupa perioada in care am ajuns ateu am ales sa incep sa citesc Biblia personal, ca sa vad ceea ce trebuie sa fac si am realizat ca multe din invataturile pe care le dau ei sunt contradictorii cu Biblia...in fine, poti sa vinzi astfel de gogosi cui doresti, continua sa zici, dar nu ajuta la nimic, lumea tot in iad merge si daca le crede si invers. Eu cunosc lucrurile clar si am vrut sa le dezvaluiesc si la restul lumii, ca sa nu ajunga confuji. Dumnezeu sa ne ajute sa traim dupa voia Lui si sa cautam voia asta in Biblie, in Cuvant!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică