Constructia cu prioritate a autostrazii Targu Mures-Iasi-Ungheni, ceruta de Federatia Operatorilor de Transport

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 8 decembrie 2014, 12:53 Actualitate | Esenţial

Traseul Autostrazii Tg. Mures - Iasi
Foto: Hotnews
Federatia Operatorilor de Transport din Romania (FORT) solicita autoritatilor includerea autostrazii "Moldova", Targu Mures-Iasi-Ungheni, in Master Planul de Transport, argumentand ca realizarea acestei sosele va genera aparitia de noi locuri munca si cresteri pentru turism si exporturi, noteaza Mediafax. "Autostrada Targu Mures-Iasi-Ungheni ar insemna o imbunatatire exponentiala de 50-60% a retelei de transporturi a Romaniei", mai arata asociatia.

"Guvernul Romaniei, in ansamblul sau si Ministerul Transporturilor trebuie sa constientizeze ca, fara autostrada, regiunea Moldova ramane condamnata la saracie, fiind imperios necesara deschiderea reala spre vestul tarii. Facem un ultim apel la domnul prim-ministru Victor Ponta si la domnul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, de a prioritiza realizarea autostrazii Targu Mures-Iasi-Ungheni, aceasta insemnand liantul care ar facilita apropierea regiunii Moldovei cat si a Republicii Moldova de restul tarii, atat in ceea ce priveste transportul rutier cat si nivelul de trai", se arata intr-un comunicat al FORT, citat de Mediafax.

Transportatorii amintesc ca autostrada este finantabila cu fonduri europene, avand un traseu de importanta europeana, prin traversarea muntilor Carpati, conectarea Romaniei si Ungariei cu Republica Moldova si Ucraina si scurtarea rutei europene Est-Vest, la nivel de autostrada, cu peste 300 kilometri.

"Beneficiile constructiei acestei autostrazi care ar lega regiunea de est a Uniunii Europene de regiunea de vest, cu tranzitul prin Romania, ar implica o crestere cu circa 30% a turismului si a locurilor de munca si o majorare cu aproximativ 30% a exporturilor. Autostrada Targu Mures-Iasi-Ungheni ar insemna o imbunatatire exponentiala de 50-60% a retelei de transporturi a Romaniei", mai arata asociatia.
Fostul ministru al Transporturilor Dan Sova a declarat ca aceasta autostrada ar putea fi finantata cu bani din acciza la combustibil si fonduri europene si ca lucrarile de constructie pot incepe in 2015.

Actualul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, a revizuit insa drastic targetul avansat de Sova cu privire la constructia de autostrazi. Astfel, Romania ar trebui sa construiasca 656 kilometri de autostrada si 2.226 kilometri de drumuri expres pana in anul 2030, potrivit Master Planului de Transport, in conditiile in care Sova promitea in aprilie 1.800 kilometri noi de autostrada pana in anul 2020.

Targu Mures-Iasi-Ungheni si Sibiu - Pitesti, alta autostrada ceruta insistent de transportatori, figureaza in actualul Master Plan ca drumuri expres.

Versiunea revizuita a Master Planului General de Transport va fi prezentata pana la 15 decembrie in Guvern, in prima lectura, Executivul urmand sa decida daca acesta va fi adoptat sub forma unui proiect de lege pentru dezvoltarea infrastructurii de transport sau va fi adoptat prin hotarare de guvern (HG).


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

8410 vizualizari

  • +11 (13 voturi)    
    ce bine ar fi sa se faca asa. (Luni, 8 decembrie 2014, 12:56)

    Wildschwein_007 [utilizator]

    In prezent legaturile intre Transilvania si Moldova sunt sub orice critica...
    • -9 (13 voturi)    
      Tirgu Mures - Iasi costa 10 miliarde Euro! (Luni, 8 decembrie 2014, 13:32)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Wildschwein_007

      Autostrada Tirgu Mures - Iasi va avea 289 km costind intre 11 si 60 mil. Euro/km (vezi adresa de mai jos).

      La o valoare medie de (11+60)/2 = 35.5 mil. Euro/km factura finala va fi: 35.5 * 289 = 10.26 miliarde Euro.

      Nu finanteaza UE asemenea lucrare, este prea scumpa si prezinta doar un interesa local, pentru Romania, Basarabia si cam atit.

      http://www.hotnews.ro/stiri-esential-13131913-harta-interactiva-proiectarea-autostrazii-targu-mures-iasi-intarziata-obtinerea-acordului-mediu-costurile-foarte-ridicate-intre-11-60-miloane-euro.htm
      • +8 (8 voturi)    
        las ca finanteaza 10 autostrazi Buc - CT (Luni, 8 decembrie 2014, 14:12)

        mnicku [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        e bine ? sau drum expres BUC-PL ori Buc- Sinaia , pt astfel de drumuri sint bani .

        Restul tarii trebuie sa stam in masini si in trenuri ca prostii cite 10 ore min ca sa ajungem spre ex de la Oradea la Bucuresti in timp ce se in sud construiesc drumuri si autostrazi . Pt acele drumuri sint bani pt restul nu !!!!!!!!!!!

        Cit timp mai dureaza nesimtirea asta ???
      • +7 (7 voturi)    
        O alta incercare ratata (Luni, 8 decembrie 2014, 14:25)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        a propagandei rusesti. Se va face acesta autostrada tocmai pentru ca este strategica pentru EU. Ati devenit pe cat de inepti pe atat de predictibili.
      • +4 (4 voturi)    
        BAI NENE... (Luni, 8 decembrie 2014, 15:21)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Mai lasa-ne cu socotelile si calculele alea! Tot timpul apari aici si te dai expertu' lu' peste!
        N-ai cu cine vorbi?
        De ce ar costa atat? Ai inclus spagile de 50-60%? Sau cum?
      • +2 (2 voturi)    
        Bine ca altii is plini de autostrazi (Luni, 8 decembrie 2014, 18:00)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        in zone montane...numai la noi nu se merita, ca asa spune dumitrica.
  • +9 (9 voturi)    
    ... (Luni, 8 decembrie 2014, 13:31)

    a.nonim [utilizator]

    Ar trebui sa se faca, altfel toata sustinerea noastra pentru Moldova (chiar si Ucraina) e vorba in vant...
  • +8 (8 voturi)    
    Daca tot ne batem ... (Luni, 8 decembrie 2014, 13:43)

    A_Radu [utilizator]

    Cu pumnul in piept ca sustinem pe fratii nostri basarabeni si apropierea R Moldova de Romania, constructia unei autostrazi care sa lege estul de vest e prioritate nationala ...
    Ia ganditi-va ce ar insemna sa transporti rapid , 3-4 ore , marfarui si persoane din Moldova spre vest in Transilvania ...
    Ar naste un boom economic in Moldova care s-ar rasfange automat si-n R Moldova.
    Deci constructia acestei autostrazi cred ca ar trebui sa fie obiectiv strategic national ...
  • +9 (9 voturi)    
    "cresteri pentru turism si exporturi" (Luni, 8 decembrie 2014, 13:44)

    jackalphonse [utilizator]

    baietii analizeaza acum cresterea economica data de stagnarea salariului minim. o autostrada inseamna plusvaloare si beneficii aparute galopant, nu se pricep ei la asa ceva.
    daca autostrada nu creeaza bucuresteanului oportunitatea de a se duce la mare, la munte sau sa iasa din tara, la ce bun sa mai fie construita?
    nu mai bine sa mistocarmi mmoldovenii decat sa le creem oportunitati egale cu a celorlati?
  • +6 (6 voturi)    
    Folositi o harta mai noua (Luni, 8 decembrie 2014, 14:03)

    rakoon [utilizator]

    Din respect pentru locuitorii municipiului Onesti, va rog sa folositi o harta actualizata. Gheorghe-Gheorghiu Dej e de trista amintire...
    Va multumesc
  • +5 (5 voturi)    
    A gândi si a întreprinde (Luni, 8 decembrie 2014, 14:16)

    123_utilizator [utilizator]

    Astazi atat Moldova cât si Ucraina își afirma hotărât opțiunea europeană. O noua autostrada care sa le lege de Europa si de Turcia ar fi bine primită de toata lumea si ne-ar poziționa mai bine pe hărți ca furnizori de securitate, transport, energie. O poziție mult prea serioasa pt actuala clasa politica care il asteapta pe Mos Nicolae pe Facebook. Locuri de munca in Moldova la 10 ore de Viena, tranzit către sudul Ucrainei si Turcia, gaze, electricitate si petrol in exploatare si tranzit...nu suna prea rau, nu e asa?
  • +4 (4 voturi)    
    daca se dorește integrarea moldovei (Luni, 8 decembrie 2014, 14:43)

    Captain Obvious [utilizator]

    Sa se faca
  • 0 (0 voturi)    
    ca si Sibiu-Brasov-Bucuresti (Luni, 8 decembrie 2014, 17:38)

    Sophie [utilizator]

    Se va spune ca nu este cuprins in reteaua europeana TEN-T, mai asteptati...Voi nu vedeti ca nici Bucurestiul nu este practic legat? Prin Ploiesti-Brasov-Sibiu cred ca ar fi si mai ieftin si mai rapid, numai sa se faca odata...Nici centura gata orasul asta nu are, a propos de cei care spun ca toti banii se duc in sud...Unde doamne iarta-ma??
    • +1 (1 vot)    
      Este gresit (Luni, 8 decembrie 2014, 19:32)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui Sophie

      Trebuie sa comparati tot traseul Bucuresti-Ploiesti-Brasov-Sibiu (BPBS) cu Bucuresti-Pitesti-Sibiu (BPS). Al doilea este mai scurt cu vreo 50-60km, ca traseu (~330km vs ~270km)

      Traseu BPBS:
      - este facuta portiunea Bucuresti-Ploiesti (de la centura) la nivel autostrada, ~60km campie
      - restul exista acuma ca DN (~255-260km)
      - daca nu ma insel bucata Comarnic-Brasov (~55-60km) este estimata la 1,8 miliarde, traseu pe vale de munte si multe statiuni care vor necesita puncte de acces. Mai raman peste 200km despre care nimeni nu zice nimic (Ploiesti - Comarnic si Brasov-Sibiu).

      Traseu BPS:
      - portiunea Bucuresti-Pitesti este deja la nivel autostrada, inclusiv centura Pitesti (~110km)
      - restul este DN (~160km, prin Rm Valcea). Zice zvonistica guvernamentala ca ar costa vreo 6 miliarde bucata asta, dar e un mare fas, partea muntoasa pe Valea Oltului e undeva la 30km, restul de 120 sunt in zona de deal (vezi Pitesti - Rm Valcea sau Pitesti - Curtea de Arges). In astia 25 de ani de cand se freaca menta, se puteau face vreo 2-3 bucati lejer (centura Pitesti e gata de macar 5 ani, daca nu mai mult). Odata facuta bucata asta, ar fi autostrada continua de la Constanta pana la granita (lin speranta ca bucatile din A1 care inca nu-s gata se vor termna in 1-2 ani)
  • +1 (1 vot)    
    Cucuri ,povesti ,vise,vin alegerile anticipate ! (Luni, 8 decembrie 2014, 19:15)

    andreesanu [utilizator]

    Cum felul de a face politica nu mai difera indiferent ce nume poarta gloata ce-si zice partid !!!,toti sunt o apa si-un mormint in ceea ce priveste respectarea promisiunilor electorale.
    In ultimul timp promisiunile ajung atit de gogonate ca chiar ei dupa alegeri le dezumfla la prima ocazie.
    Autosrazile sunt trecute deja la visul unei nopti de iarna
    Realitatea dura este ca aceste scursuri politice ce-si zic CLASA politica n-au nici o clasa sunt repetentii de ieri si de azi ,loaze dupa loaze,hoti dupa hoti ,ce-si dau coate ori suturi in cur unii altora ca sa ajunga la ciolan.
    Romani nu mai visati pina nu zvirliti pe geam lichelele politice ce si-au batut joc de voi 25 de ani.
  • +1 (1 vot)    
    Apel la tov. Rus Yuan,numai DNA-ul va face ! (Marţi, 9 decembrie 2014, 5:27)

    Plagarus [utilizator]

    Cum nu stie decat sa faca pe moralistul ,tov. Rus ne aminteste de perioada in care l-a urmat la sefia UASC pe Ion Iliescu, primul presedinte al UASC-urilor.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version