Romania este tara UE cu cele mai multe decese cauzate de accidente rutiere

de MVA     HotNews.ro
Miercuri, 3 decembrie 2014, 16:29 Actualitate | Esenţial

România este statul UE cu cele mai multe decese cauzate de accidentele în trafic, menţionează ultimul studiu al Comisiei Europene despre sănătate publică. De patru ori mai mulţi români decât britanici mor anual în trafic. Suntem urmaţi de Polonia, Lituania şi Croaţia.

Din 2009 până în 2012, accidentele rutiere mortale au scăzut în România dar prea lent comparativ cu celelalte ţări europene. În ultimul deceniu, în România scăderea accidentelor rutiere mortale a fost de 24%, de două ori mai puţin decât scăderea înregistrată în medie în UE.

Tinerii sunt cel mai frecvent implicaţi în accidente mortale, cu un vârf de risc între 15 şi 24 de ani. Bărbaţii sunt mult mai frecvent victimele accidentelor rutiere decât femeile.

Studiul citat menţionează că cele mai multe accidente rutiere pot fi prevenite prin îmbunătăţirea drumurilor şi respectarea măsurilor de siguranţă rutieră. În timp ce Lituania este oferită drept exemplu pozitiv pentru o scădere accelerată a ratei accidentelor rutiere mortale, România alături de Malta, Croaţia şi Bulgaria este trecută la capitolul negativ al ţărilor unde frecvenţa acestor accidente scade prea încet.


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

5807 vizualizari

  • +16 (16 voturi)    
    Politete rutiere inexistenta (Miercuri, 3 decembrie 2014, 16:49)

    Cetatean din diaspora [anonim]

    Pot cat de cat sa trec cu vederea lipsa de politete din viata de zi cu zi din Romania, dar cand vad ca aceasta ia vieti (de multe ori de oameni nevinovati) mi se face sila de acest barbarism necizelat omniprezent.

    Modul cum privesc oamenii traficul in Romania e gresit din radacini. Cel ce este la volan e puternic si trebuie sa demonstreze asta prin viteza excesiva si claxonat insistent. Daca lovesti un pieton cand tu ai drept de trecere, e vina pietonului ca nu s-a asigurat.

    Cum putem noi sa ne comparam cu Marea Britanie, unde soferii sunt foarte constienti de responsabilitatea uriasa e care o au in spatele volanului. Nu o data mi s-a intamplat sa opreasca soferul acolo unde n-am drept de trecere si sa-mi faca semn sa trec.

    Va rog terminati cu barbarismul rutier, duce la pierderi de vieti nevinovate!
    • -3 (5 voturi)    
      SUA este peste Romania la nr. morti in accidente! (Miercuri, 3 decembrie 2014, 17:17)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Cetatean din diaspora

      Asa cum se remarca din datele de mai jos, SUA avind 11.6 morti/an in accidente rutiere la 100 mii locuitori este peste Romania cu 11.1 decese.

      Hotnews, citeaza te rog clar cu link sursa statisticii pe care o prezinti ca sa putem vedea exact ce scrie acolo. Nu avem nevoie de interpretari autohtone astfel gindite incit sa puna Romania intr-o lumina cit mai defavorabila.

      Clasamentul tarilor functie de nr. morti in accidente auto la 100 mii locuitori:
      http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate
      • 0 (2 voturi)    
        Ia vezi la coliziuni frontale (Miercuri, 3 decembrie 2014, 18:29)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        unde-s mai multe. Lasa statistica, la ce autostrazi is in America un ambuteiaj da numarul specificat de tine.
        In Romania strazile is ca pistele de biciclete din America, is pe bune "drumuri" pe care conduc nebuni cu 160km/h viteza de croaziera, si unde depasirea e actul suprem care te apropie de dumnezeu.
      • +1 (3 voturi)    
        Exemplu gresit (Miercuri, 3 decembrie 2014, 18:57)

        Cetatean_din_diaspora [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Nu mi se pare SUA un exemplu de urmat ca si politete/civilizatie a populatiei.
        • 0 (0 voturi)    
          Ponta e de vina (Miercuri, 3 decembrie 2014, 20:08)

          m1ha1 [utilizator] i-a raspuns lui Cetatean_din_diaspora

          ați uitat de păhărelul lui Ponta ? vedem cu toții îmbunătățirile lui Ponta. total pe dos
    • -5 (7 voturi)    
      totusi nu sunt de acord cu asta (Miercuri, 3 decembrie 2014, 17:22)

      Encelade [utilizator] i-a raspuns lui Cetatean din diaspora

      Cine trece neregulamentar n-are decat sa ajunga cu creierii intinsi pe pavaj. Nu te obliga nimeni sa incalci regulile de circulatie si nu trebuie nimeni sa-ti faca favoruri, eventual punandu-si propria viata in pericol, ca sa poti trece tu (vorbesc de cetateanul nesimtit in general) pe unde poftesti.

      Nesimtirea si prostia trebuie sa coste foarte mult daca vrem sa progresam ca societate.
      • 0 (0 voturi)    
        mda (Miercuri, 3 decembrie 2014, 18:28)

        Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Encelade

        Toti gresim, nu inseamna ca de fiecare data cand gresim trebuie sa se lase cu morti si raniti.

        Plus nu uita ca fiecare sofer mai e si pieton.
      • +3 (3 voturi)    
        Gandire extremista (Miercuri, 3 decembrie 2014, 18:55)

        Cetatean_din_diaspora [utilizator] i-a raspuns lui Encelade

        Daca pietonul trece neregulamentar, el plateste cu viata. Daca masina incalca legea, tot pietonul plateste cu viata. Nu mi se pare o situatie echilibrata ca sa spui "cine greseste, plateste". Masina are responsabilitate mai mare si trebuie sa se poarte ca atare.
        Schimba-ti te rog mentalitatea, pentru noi ceilalti, ca din pacate mai sunt multi altii care gandesc ca tine.
        • -2 (2 voturi)    
          n-are nici o logica ce spui (Miercuri, 3 decembrie 2014, 21:03)

          Encelade [utilizator] i-a raspuns lui Cetatean_din_diaspora

          De platit trebuie sa plateasca cine greseste. Cand te-apuci sa treci strada ca vita, pe unde te taie, iti asumi riscul ca s-ar putea sa te ia cineva pe capota. Nu te baza pe faptul ca o sa ma arunc eu in frane sau o sa trag de volan ca disperatul, eventual sa risc integritatea mea si a celor din masina pentru un tembel care-i prea smecher sa traverseze pe la trecerea de pietoni.

          Si eu sunt intru totul pentru inasprirea codului rutier, vreau sa vad sanctiuni mult mai dure. poate chiar putina puscarie sau munca in folosul comunitatii si pentru nesimtitii care trec strada aiurea. Nu vad de ce tocmai ei sunt mai pretiosi.
    • +2 (2 voturi)    
      Trebuie să te concentrezi (Miercuri, 3 decembrie 2014, 17:33)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Cetatean din diaspora

      pe schimbarea sistemului rutier, reguli, strazi, indicatoare etcetera, oamenii nu vei reuși să-i schimbi.
      Am eu o propunere pentru schimbarea sistemului: Achizionarea contra cost de radare omologate cu posibilitatea incasarii a 20% din amendă pentru cel care înregistrează vitezomani în trafic.
      • +1 (1 vot)    
        Idee buna (Miercuri, 3 decembrie 2014, 18:58)

        Cetatean_din_diaspora [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        Daca s-ar implementa, ar fi o idee foarte buna. Ar infuria la maxim smecherii soselelor.
    • 0 (0 voturi)    
      salut (Miercuri, 3 decembrie 2014, 18:32)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Cetatean din diaspora

      Diferenta intre Marea Britanie si Romania este ca in localitati soselele sunt destul de inguste si atunci e mult mai usor sa lasi omul sa traverseze.

      Ia un bulevard din Londra si unul din Bucuresti si o sa vezi diferenta. Bucurestiul a fost croit pe sosele foarte largi, cu totul alt "setup". Nu opreste nici naiba sa il lase pe unu sa traverseze, ar insemna sa se faca un card de vreo 8 masini (4 benzi pe fiecare parte).

      Asta nu inseamna ca nu ai dreptate pe fond, lipseste si de multe ori politetea in trafic in Romania....
  • +10 (10 voturi)    
    Guiness Book's of records (Miercuri, 3 decembrie 2014, 16:52)

    charlie [utilizator]

    ...și încă mai lucrăm pentru atingerea unor noi recorduri !
    Dar acum scuzați-mă, trebuie să mă duc la reprezentanța BMW să-i ridic ultimul model de fiară bavareză fiului meu, care împlinește acuși 18 ani (și vreau să le rup gura vecinilor și, în general, să moară toți dușmanii mei de oftică...cum spune poetul).
    • -1 (3 voturi)    
      Asa este ! (Miercuri, 3 decembrie 2014, 17:28)

      Ceauceau [utilizator] i-a raspuns lui charlie

      In primul rand vreau sa spun ca aceasta statistica este rezultatul soferilor de proasta calitate ,apoi este vina drumurilor de 'evul mediu' . Sa aruncam numai o privire la drumurile de clasa a 2-a din occident si la autostrazile noastre si mai mult in occident se pune problema pistelor pentru biciclisti (ei nu au stalpi pe piste cum avem noi si multi chiar merg la munca pe bicicleta) De exemplu in Viena daca ninge in continuu seara asta, la ora 6 ,7 pana si pistele ptr biciclisti sunt curatate .
      • +2 (4 voturi)    
        Piste cu orice pret... (Miercuri, 3 decembrie 2014, 18:52)

        Robert M [utilizator] i-a raspuns lui Ceauceau

        Mania pistelor de biciclisti inca nu a disparut.
        Bicicletele blocheaza traficul pentru ca nu sunt mijloace de trasport, ele sunt jucarii sezoniere.
        Pentru o duzina de biciclisti reducem strazile si ne alegem cu ambuteiaje.
  • +4 (4 voturi)    
    cum mah ?? (Miercuri, 3 decembrie 2014, 17:11)

    kelye [utilizator]

    Romania ??
    Pai nu se stie ca are cei mai buni soferi??

    Doar trebuie sa sculti comentariilor celor care au condus si prin alte tari - 'vai, niste momai aia, nu se descurca deloc, iti zic, merg ca babele'

    Eu cred ca e o statistica manarita de invidiosii aia din vest sa nu recunoasca talentul nativ de sofer al romanilor.
    Mai ales ca s-au nascut cu claxonul apasat ca extensie naturala a mainii!
  • 0 (0 voturi)    
    drum cu o singura banda (Miercuri, 3 decembrie 2014, 17:36)

    gigi1 [utilizator]

    Sunt foarte multe strazi cu o singura banda intre localitati, daca s-ar face o statistica legata de cauza accidentelor probabil depasirea pe contrasens pe aceste drumuri ar fi pe primul loc, masina are acum toata lumea dar avem drumuri comuniste proiectate pentru putine masini.
  • +3 (3 voturi)    
    De ce? (Miercuri, 3 decembrie 2014, 17:40)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    1. Calitatea drumurilor. putine autostrazi.
    2. Calitatea soferilor. Am vazut soferi care faceau sa roseasca babuinii.
    3. Calitatea politiei - nu orice om da examenul trebuie sa ia. Chiar daca da spaga.
  • +3 (3 voturi)    
    posibila cauza (Miercuri, 3 decembrie 2014, 17:50)

    c# [anonim]

    o posibila cauza este cumpararaea permisului de conducere, cu concursul politiei rutiere, care conditioneaza de multe ori acordarea acestuia.
    Multi ani, examenul psihologic era o chestie formala, asa ca sa nu ne mire ca acum avem ucigasi pe strazi, care circula pe 4 roti..
  • -1 (3 voturi)    
    Nu va mai saturati ! (Miercuri, 3 decembrie 2014, 18:14)

    geotel [utilizator]

    Nu va mai saturati de atatea masini-mici, nici macar pe trotuare nu mai poti circula de auto-turisme !
    Masinile mici sunt un comert, facute sa va ia banii tembelilor, banii pe care nicidecum ii castigati !
    Saracia este prostia si fudulia voastra


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version