Dosarul de incompatibilitate al lui Klaus Iohannis: Inalta Curte stabileste marti daca recursul ANI este admisibil

de I.R.     HotNews.ro
Marţi, 18 noiembrie 2014, 9:04 Actualitate | Esenţial

Dosarul de incompatibilitate al lui Klaus Iohannis va fi luat in discutie, marti, de judecatorii instantei supreme, fara a se incepe insa judecarea acestuia, magistratii urmand sa stabileasca daca recursul Agentiei Nationale de Integritate (ANI) este sau nu admisibil, informeaza Mediafax.

Potrivit Codului de procedura penala, exista trei posibilitati prin care se poate solutiona admisibilitatea recursului.

Astfel, conform articolului 493, care reglementeaza procedura de filtrare a recursurilor, cand aceasta cale de atac este de competenta Inaltei Curti de Casatie si Justitie, in cazul in care completul este in unanimitate de acord ca recursul nu indeplineste cerintele de forma, ca motivele de casare invocate si dezvoltarea lor nu se incadreaza in cele prevazute de lege sau ca recursul este evident nefondat, anuleaza sau, dupa caz, respinge recursul printr-o decizie motivata, pronuntata, fara citarea partilor, care nu este supusa niciunei cai de atac. Ulterior, decizia se comunica partilor implicate in proces.

In acest caz, se mentine decizia de la Curtea de Apel Alba-Iulia, care a dispus anularea raportului prin care ANI a stabilit ca Iohannis a fost incompatibil.

"Daca raportul apreciaza ca recursul este admisibil si toti membrii sunt de acord, iar problema de drept care se pune in recurs nu este controversata sau face obiectul unei jurisprudente constante a Inaltei Curti de Casare si Justitie, completul se poate pronunta asupra fondului recursului, fara citarea partilor, printr-o decizie definitiva, care se comunica partilor", este a doua varianta de solutionare a acestui dosar.

O a treia posibilitate este aceea ca membrii completului sa pronunte, fara citarea partilor, o incheiere de admitere in principiu a recursului si sa fixeze termenul de judecata pe fond a recursului, cu citarea partilor.

Instanta suprema este cea care va decide definitiv daca primarul Sibiului, Klaus Iohannis, a fost in incompatibilitate in perioada in care a reprezentat municipiul in adunarile generale ale actionarilor societatilor Apa Canal si Piete sau daca raportul ANI va fi anulat, asa cum a dispus si Curtea de Apel Alba-Iulia.

Agentia Nationala de Integritate ceruse instantei supreme, in 22 octombrie, sa ia in discutie mai repede dosarul de incompatibilitate al lui Klaus Iohannis, considerand ca judecata ar trebui sa aiba loc inainte de al doilea tur al alegerilor prezidentiale, nu la doua zile dupa, dar aceasta solicitare a fost respinsa in 27 octombrie.

In 24 aprilie 2013, Agentia Nationala de Integritate anunta ca a constatat ca primarul Sibiului, Klaus Iohannis, se afla in stare de incompatibilitate, intrucat are si calitatea de reprezentant al municipiului in Adunarea Generala a Actionarilor SC Apa Canal SA Sibiu, din 5 august 2010 si SC Piete SA, din 30 aprilie 2009, ceea ce contravine prevederilor legale.

In septembrie 2013, Klaus Iohannis a castigat procesul intentat ANI, dupa ce Curtea de Apel Alba-Iulia a admis contestatia acestuia la raportul de evaluare prin care ANI constata ca se afla in incompatibilitate si a dispus anularea deciziei. Hotararea a fost contestata de ANI la instanta suprema.

Mai mult, Curtea Constitutionala (CC) va dezbate, din nou, in 9 decembrie, articolul din Legea 161/2003 in baza caruia ANI i-a declarat incompatibili pe mai multi alesi locali, intre care si candidatul la prezidentiale Klaus Iohannis.

Este vorba despre articolul 87 alineatul 1, litera f) din Legea 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, care prevede ca alesii locali sunt incompatibili daca ocupa si functii in adunarile generale ale societatilor comerciale de interes local sau sunt reprezentanti ai statului in adunarile generale ale unor societati comerciale de interes national.

"Functia de primar si viceprimar, primar general si viceprimar al municipiului Bucuresti, presedinte si vicepresedinte al consiliului judetean este incompatibila cu (...) functia de reprezentant al unitatii administrativ-teritoriale in adunarile generale ale societatilor comerciale de interes local sau de reprezentant al statului in adunarea generala a unei societati comerciale de interes national", prevede articolul 87 alineatul 1, litera f) din Legea 161/2003.

Articolul de lege a fost analizat in 7 octombrie de judecatorii constitutionali, care au amanat atunci pronuntarii unei solutii pana la 3 noiembrie, insa in ziua in care trebuiau sa emita o decizie, CC a decis repunerea cauzei pe rol si rediscutarea sa in 9 decembrie.

Klaus Iohannis a obtinut 54,50% din voturi la turul doi al alegerilor prezidentiale, conform rezultatelor partiale anuntate, luni, de BEC, dupa centralizarea a 99,07% din procesele verbale, el fiind votat de 6.242.825 dintre alegatori.

Curtea Constitutionala urmeaza sa valideze rezultatul alegerilor, insa, momentan, nu fost stabilita data la care se va intampla acest lucru.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

26624 vizualizari

  • +17 (27 voturi)    
    Dosarul care a scazut voturile lui Iohannis. (Marţi, 18 noiembrie 2014, 9:35)

    vali47 [utilizator]

    Daca nu era dosarul de incompatibilitate,Iohannis obtinea cel putin 20% in plus la turul I si la turul II obtinea un scor zdrobitor de 78%.Se vedea si adevaratul scor al aliantei de la guvernare,scotandu-le din cap "fumurile"fuduliei desantate si obraznice.Roanii nu accepta personaje politice cu probleme juridice.Este ciudata si activitatea lui Mircea Diaconu,care cu tot castigul obtinut la ICCJ,tot dubios ramane,asa cum dubioase sunt considerate si voturile obtinute.Eu unul nu cred ca Diaconu a obtinut voturile pentru-care a ajuns in PE si cineva va plati pana la urma pentru asta.Nimeni nu ramane nepedepsit,iar cautarea scaparii in protectia divina este un pacat.D-zeu nu protejeaza excrocii,mai ales ,acei excroci carebatjocoresc sufletul oamenilor.
    • +3 (3 voturi)    
      aiurea (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:24)

      nbo [utilizator] i-a raspuns lui vali47

      Stii de ce nu prea au votat cei din Muntenia si Moldova cu Iohannis? Pentru ca s-a asociat cu cei din PDL, si pentru ca televiziunile lui Ponta vorbeau de dimineata pana seara despre cum Iohannis e omul lui Basescu. Chiar si dupa turul 2, mama mea era distrusa pentru ca "Basescu a castigat". Nu i-a pasat nimanui de dosarul de incompatibilitate, si daca ai vorbi cu cei din provincie, majoritatea habar nu au de el si 99% nici macar nu stiu ce-i aia incompatibilitate.
  • +19 (27 voturi)    
    Nu incercati... (Marţi, 18 noiembrie 2014, 9:44)

    Klaus_CT [utilizator]

    Atat va spun, nu incercati....!
    • +14 (16 voturi)    
      hehe (Marţi, 18 noiembrie 2014, 11:08)

      Lime&Coconut [utilizator] i-a raspuns lui Klaus_CT

      Vad ca postacii sunt inca pe baricade dar se multumesc sa dea minusuri, probabil nu mai sunt platiti sa posteze.

      Daca indraznesc sa-l gaseasca pe Iohannis incompatibil, nu numai ca cineva trebuie sa plateasca pentru organizarea alegerilor unde candidatii sunt incompatibili, dar isi ridica in cap o tara intreaga plus comunitatea internationala.

      Sper sa le dea Dumnezeu mintea de pe urma si sa nu o indrazneasca.
      • -8 (12 voturi)    
        sa fie corecti (Marţi, 18 noiembrie 2014, 11:33)

        ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui Lime&Coconut

        Daca e incompatibil sa fie declarat incompatibil. Justitia nu trebuie sa priveasca la votul oamenilor si nu trebuie sa se lase intimidata de amenintari. Daca cei care ati iesit in strada pentru dreptate o sa iesiti in strada in cazul in care Johannis este incompatibil va compromiteti. Sa nu indrazniti.
      • +6 (6 voturi)    
        ba eu as zice sa indrazneasca (Marţi, 18 noiembrie 2014, 11:53)

        qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui Lime&Coconut

        mai trebuie un pic zgandarit romanul... nu poate face justitia in 30 de ani, ce poate face o masa de oameni in cateva zile.

        intrati peste ei la guvern, la parlament, luati de gulere si dusi direct la judecatorii

        coruptia nu o sa scapi niciodata 100% de ea, mai ales cu justitia care face pasi marunti. Cred ca justitia are nevoie de suportul activ al populatiei.

        Suna justitiar si periculos, insa vom face progrese extrem de mici atat timp cand indivizi ca hrebenciuc voteaza legi.
      • +9 (9 voturi)    
        Hai sa ne lamurim (Marţi, 18 noiembrie 2014, 12:13)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Lime&Coconut

        eu nu sunt postac si l-am votat pe Johannis in turul 2 (mi-am convins prietenii sa iasa la vot, am scris zeci de comentarii pro-Johannis pe HN, facebook , etc, am iesit in 2 seri la proteste);

        dar juridic lucrurile stau asa: instantele din toata tara sau pronuntat pana acum in 61 de cazuri identice cu al lui KJ, toate pe art. 87 lit. f); 5 curti de apel din Bucuresti, Ploiesti, Oradea, Craiova si Constanta au respins contestatiile, numai un complet de la curtea de apel Alba le-a admis;

        recursurile la aceste sentinte au ajuns la ICCJ care le-a admis pe toate in principiu si le-a suspendat pana la pronuntarea de catre CCR a unei decizii pe o exceptie de neconstitutionalitate la art. 87 lit. f) ridicata intr-unul din cele 61 de dosare judecate pe fond;

        CCR are zilele astea o usoara majoritate pro-psd dar si 5 curti de apel in spate care s-au pronuntat deja intr-un fel; oricum va decide CCR, ICCJ va trebui sa aplice hotararea in toate cele 61 de cazuri iar presupunand prin absurd ca nu ar aplica-o, deciziile ar fi atacabile in revizuire;

        asa ca stam in pixul CCR iar decizia lor, banala juridic dar dramatica dpdv politic, va face istorie; in nicio varianta CCR nu scapa de un scandal monstru;

        asa ca in sinteza: l-am votat pe Johannis si ma bucur din tot sufletul de infrangerea lui Ponta, sunt mandru de diaspora noastra si de votul romanilor din tara cum nu am fost vreodata, dar am spus din capul locului si spun in continuare: la desemnarea candidatului ACL a fost de o imprudenta vecina cu nebunia.
  • +24 (24 voturi)    
    Antena 3 (Marţi, 18 noiembrie 2014, 9:53)

    Tescovin [utilizator]

    M-a distrat la extrem o fază duminică seara, la A3, după anunțarea sondajelor. Resemnați că ai lor au luat bătaie, Badea își punea o ultimă speranță - ironie colosală ! - în ANI și în Justiție, să-l declare incompatibil pe președintele ales...
    • -13 (23 voturi)    
      eh (Marţi, 18 noiembrie 2014, 11:11)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      Stai să vezi ce distractiv o să fie dacă, prin absurd, Klaus o să fie declarat incompatibil. Toți băsisto-iohanniștii o să facă albie de porci ANI și Justiția.
      • +5 (5 voturi)    
        :)))))))) (Marţi, 18 noiembrie 2014, 11:35)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        basistii - iohanisti ...
        asta e specie noua nu?
        acum juma de secol se numeau "dusmani ai poporului" ...
        mai mazeto.... inca mai esti pe statul de plata? va tineti bine?
      • -4 (8 voturi)    
        te inseli (Marţi, 18 noiembrie 2014, 11:46)

        ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Oamenii astia sunt pentru dreptate, ei respecta justitia. Daca il declara incompatibil o sa iese toti in strada sa urle impotriva lui Johannis care a candidat desi avea dosar de incompatibilitate.
        • +2 (4 voturi)    
          jmechere sub acoperire (Marţi, 18 noiembrie 2014, 12:53)

          angrycloud [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

          tu ne crezi prostii tarii? nu am stabilit clar asta acu 2 zile? parca a spus idolul vostru din disney world ca zilele astea ar trebui sa taceti.

          inca o data pentru oamenii care gandesc mai incet: johannis a castigat pe fond in prima instanta. acum nici macar nu se judeca recursul, se judeca valabilitatea recursului. Ca sa iti explic la nivelul tau, Iohannis a castigat deja in prima instanta, si acum se judeca daca au aparut elemente justificative noi care sa impuna un recurs. sau mai jos, la un nivel la care pricepi: caracatita securisto socialista se zbate ca pestele pe uscat sa faca o problema dintr-o cauza deja pierduta
          • +1 (3 voturi)    
            super (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:35)

            misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui angrycloud

            Felicitari pt mentiunile dvs!
            Aveti perfecta dreptate...
            Din pacate lumea este dezinformata, sau prost informata..si face din nimic -un caz extrem de grav...
            De fapt nu a fost decat o tavaleala psd-ista, ca sa mai ii scada din punctaj la alegeri..
            As vrea ca Iohannis sa il tavaleasca nitel prin justitie pe Mickey Mouse, pt ca are si cu ce- abuz de functie si servicii, filmarea casei parintesti si socrilor, fara a le cere acestora acordul, dezvaluirea pe posturi tv a pensiilor care acestia le incaseaza, denigrarea lor....
            A facut cumva vreun repoter, pana azi, suma veniturilor parintilor si socrilor lui Ponta?
            Poate se sesizeaza organele in drept, ca Iohannis la cat e de domn, o sa il lase in pace, sa zaca in prostia lui..
            Ma bucur ca basistii - iohanistii sunt mai multi decat psd-istii!! vremea cucuvelei s-a incheiat in Sfanta zi de Duminica!!!
            Demisia lor ar fi lucrul cel mai onorabil care l-ar putea face.. de fapt, cred ca singurul..
            Jos comunismul!!!
            Romanie ma bucur ca te-ai trezit!
          • 0 (0 voturi)    
            total de acord cu tine (Marţi, 18 noiembrie 2014, 16:42)

            ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui angrycloud

            Dar ce faceti daca va fi declarat incompatibil in final ? Iesiti in strada sa luptati impotriva justitiei ?
      • +4 (4 voturi)    
        Eh si he he (Marţi, 18 noiembrie 2014, 11:50)

        Malone_M [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Domnu' mazeta, va admir consecventa dar e momentul sa scuipati odata broasca aia raioasa de pe limba care inca va dicteaza sa scrieti pro-pontea . Sunt convins ca amaraciunea care va otraveste sangele este direct proportionala cu satisfactia ( pierdute, din pacate pentru dumneata ) pe care ati fi avut-o daca iesea mongolu' presedinte.
      • +3 (3 voturi)    
        Crezi ca va fi o problema? (Marţi, 18 noiembrie 2014, 11:59)

        BokassaOficial [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Se organizeaza alte alegeri si... ghici cine le va castiga? Pana la urma, Ponta a fost invins zdrobitor de un "LUCRU", parca asa-i spunea nulitatea fudula. Care va fi scorul la a doua incercare?
      • +1 (5 voturi)    
        incompatibilitatea ptr primar (Marţi, 18 noiembrie 2014, 12:14)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        NU poate fi extinsa la Presedentie..azeta dobitoaca..citeste legea apoi pagadi pe acilea
  • +14 (16 voturi)    
    Vom vedea (Marţi, 18 noiembrie 2014, 9:56)

    electron [utilizator]

    Nu vrea sa se intample. A fost deja destul scandal in Romania, poate trebuie si o perioada de liniste, dar inchipuiti-va haosul ce se va instaura daca cumva Iohannis este gasit incompatibil.Nici nu vreau sa ma gandesc
  • +8 (10 voturi)    
    Chiar? (Marţi, 18 noiembrie 2014, 10:28)

    uniepure [utilizator]

    Da intr-adevar d-le romanii nu admit personaje politice cu probleme juridice, ce ziceti de primarii si consilierii locali alesi si realesi avand pe rol dosare de coruptie sau chiar condamnati??
    • +2 (2 voturi)    
      Chiar. (Marţi, 18 noiembrie 2014, 12:22)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui uniepure

      5 milioane de psd-sti (inclusiv "liberalii" aia pe care si i-au pus la butoniera) voteaza bancnota de 50 de lei si nu dau doi bani pe coruptie si condamnatii din partide;

      restul insa chiar au o problema cu personajele politice care au dificultati cu justitia; si asta s-a vazut duminica la vot.
  • +11 (11 voturi)    
    Dar nu se decide azi (Marţi, 18 noiembrie 2014, 11:07)

    EuInsumi [utilizator]

    Azi se decide dacă recursul este sau nu acceptat. Până la o decizie finală mai e mult mai ales că Iohannis are o decizie de achitare deja..
    • +2 (2 voturi)    
      si eu cred ca se amana (Marţi, 18 noiembrie 2014, 12:23)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui EuInsumi

      cel putin pana dupa 9 dec. cand urmeaza sa se pronunte CCR.
  • +1 (7 voturi)    
    ... (Marţi, 18 noiembrie 2014, 11:56)

    kalughin [utilizator]

    se amana astazi.
    se asteapta pronuntare cc pe exceptia de neconstitutionalitate a prev art 87 intr-un alt dosra C-tanta. - 9 dec.
    evident, se amana validarea rezultatului alegerilor ca sa poa' basescu sa negocieze functia de PM si noi majoritati.
    exceptia de neconstitutionalitate se respinge, e clar.
    daca basescu obtine ce vrea, iohannis va fi validat de CC si recursul respins, CC valideaza.
    daca basescu nu obtine ce vrea, exceptie de neconst se respinge, ICCJ admite recurs, CC nu valideaza mandatul, basescu revine presedinte, maior premier, alegeri anticipate generale primavara-toamna 2015, daca nu rezboi...RM, 30 nov 2014.
    • +1 (1 vot)    
      Antenele ne omoara (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:50)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui kalughin

      documentat e clar ca esti, pozitia juridica ai inteles-o (printre putinii :) care e treaba cu Basescu?

      ICCJ nu joaca, decide CCR, pana aici ne-am lamurit;

      componenta CCR: 3 PSD: Dornean, Grebla, Pivniceru; 1 UDMR: Puskas; 1 PNL: Toader; 1 PDL: Minea; 3 Basescu: Zegrean, Lazaroiu, Morar;

      partidele - absolut toate partidele - ar fi interesate sa se admita exceptia pt. ca au sute de primari in aceasta situatie din care o parte deja condamnati de instantele de fond;

      CCR in aceeasi componenta a respins deja exceptiile pe alte lit. ale art. 87; daca ar mai respinge una, asta ar fi "la ordinul lui Basescu"?

      eu despre Morar de exemplu am convingerea ca nu va face niciodata, niciun fel de joc politic.
  • +4 (6 voturi)    
    daca... (Marţi, 18 noiembrie 2014, 11:57)

    liviu_ [utilizator]

    cumva se face asta... cei ce il declara incompatibil sa plateasca din buzunar alegerile. d c au amanat atat?!
    oricum e un dosar de kko...
    \adica ponta are juma din rude prin parlament si nu-l face nimeni incompatibil...
    se pare ca pesedeii isi joaca ultima carte... sa vedem daca ultimele iesiri in strada i-au descurajat...
  • +5 (5 voturi)    
    Nu am nici o indoiala !! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 12:33)

    gica43 [utilizator]

    Chiar daca recursul ANI va fi declarat admisibil-ceea ce oricum nu inseamna mare lucru-,Iohannis va deveni presedinte al tarii in decembrie !!
    Dar un Mincinos-Obraznic-Las-Plagiator nu ar trebui declarat incompatibil cu ORICE functie publica ????
    • +2 (2 voturi)    
      incompatibil este Mincinos-Prim Ministru (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:32)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui gica43

      sunt in mare contradictie..la Dottore sunt in Armonie !
  • -5 (5 voturi)    
    daca se decide ca recursul ANI e admisibil (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:02)

    mihaitzateo [utilizator]

    Daca CCR decide ca recursul ANI e admisibil,no problem.
    Se stie ca Basescu controleaza 3 judecatori de la CCR,din cei 5.
    Parlamentul sa voteze azi maine suspendarea lui Basescu.
    Si Ponta si aliatii sai si noul PNL adica aliatii lui Iohannis,o sa voteze sa fie Basescu suspendat.
    Apoi,facem referendum si dl Basescu o sa fie votat sa plece de peste 10 milioane de romani.
    Daca dl Basescu vrea sa iasa pe usa si mai din dos a istoriei,ca suspendat si votat sa plece,bun,e alegerea dniei sale.
    • +2 (2 voturi)    
      usl-istul tot usl-ist (Marţi, 18 noiembrie 2014, 15:23)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui mihaitzateo

      asa ai auzit tu pe A3 ca CCR are 5 judecatori?

      are 9 (noua) nu-i mai insir ca am postat mai sus: 3 PSD. 1 UDMR, 1 PNL, 1 PDL si 3 numiti de Basescu.
    • 0 (0 voturi)    
      Du-te urgent la Van- Ghelie... (Marţi, 18 noiembrie 2014, 17:13)

      gica43 [utilizator] i-a raspuns lui mihaitzateo

      ...sa te recicleze!!
  • +2 (2 voturi)    
    S-a amanat (Marţi, 18 noiembrie 2014, 15:52)

    rollotomasi [utilizator]

    Pe situl Inaltei Curti apare in dreptul sedintei de azi:
    Amana cauza.
    • +2 (2 voturi)    
      fisa dosarului (Marţi, 18 noiembrie 2014, 15:57)

      rollotomasi [utilizator] i-a raspuns lui rollotomasi

      http://www.scj.ro/dosare.asp?view=detalii&id=5700000000017759
  • 0 (0 voturi)    
    Codul de procedura civila (Marţi, 18 noiembrie 2014, 17:23)

    rollotomasi [utilizator]

    "Potrivit Codului de procedura penala"
    Codului de procedura civila !


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi