Voluntarii datorita carora numarul voturilor din strainatate s-a dublat: Trebuie sa dam in judecata Guvernul Romaniei / Guvernul si-a abandonat inclusiv angajatii din strainatate

de V. Mixich     HotNews.ro
Marţi, 18 noiembrie 2014, 8:46 Actualitate | Esenţial

Roman la coada la vot in Munchen
Foto: Facebook
In conditiile in care chiar oficiali din Ministerul de Externe admit pentru HotNews, sub conditia anonimatului, ca alegerile prezidentiale in strainatate au fost organizate execrabil, dublarea numarului de romani care au putut vota in turul doi fata de primul tur a fost o performanta.

O performanta posibila datorita voluntarilor aflati in sectii pentru a fluidiza ritmul votarii. Cine sunt acesti voluntari si ce anume le-a motivat efortul prin care au suplinit reavointa si incompetenta guvernului din propria tara?


Studiul de caz este Munchen-ul, acolo unde in primul tur nu au putut vota aproximativ 1.000 de romani din cauza resurselor insuficiente puse la dispozitie de MAE. In turul doi numarul romanilor care au reusit sa voteze s-a dublat, in conditiile in care numarul de sectii nu s-a marit, singurele resurse suplimentare puse la dispozitie de autoritatile romane fata de primul tur fiind doua stampile.

Sevi Mayr locuieste de 18 ani in Germania si a fost unul dintre voluntarii care au lucrat in interiorul sectiei de votare din Munchen, una din cele mai aglomerate din afara Romaniei. Ar fi vrut sa ajute si in primul tur, dar Ministerul de Externe nu a permis atunci implicarea acestora, desi asta nu ar fi costat un leu in plus.

Cresterea afluxului de romani dornici sa voteze era previzibila: in 2009, la ultimele alegeri prezidentiale, in Munchen erau stabiliti oficial 6546 de romani. In 2013 acest numar crescuse de mai mult de doua ori. Mihai Murgulescu, un alt voluntar roman la sectia din Munchen, afirma ca “cei din Consulat au cerut cu mult timp inaintea alegerilor intariri. Am cerut si noi mai multe sectii de votare in Nurenberg, acolo unde am eu domiciliul, dar ni s-a raspuns ca autoritatile germane nu dau voie. Ceea ce este o minciuna sfruntata”.

Murgulescu locuieste de 25 de ani in Germania, unde este director intr-o companie. A petrecut 12 ore in frig in afara sectiei de votare ajutand oamenii sa-si completeze declaratiile si sa nu treaca cineva peste rand. “Am facut asta pentru ca toti oamenii care stateau cinstit la coada sa ajunga sa voteze. Eu am adus locuri de munca in Romania si nu e corect sa fim tratati astfel de Guvern doar pentru ca nu locuim in tara. Sunt roman in continuare, familia mea e acolo, prietenii mei sunt acolo. Sunt legat de Romania”.

Sevi Mayr a lucrat 14 ore in interiorul sectiei de votare “intr-o stare de tensiune si o presiune foarte dure. Din furie, alegatorii ne-au asimilat cu Guvernul si si-au varsat supararea pe noi si pe personalul consulatului. Guvernul ne-a lasat vraiste pe toti, inclusiv pe angajatii lor din strainatate. Noroc cu politia germana care ne-a protejat”.

Consulul Romaniei la Munchen, Anton Niculescu, spune ca “voluntarii au fost extraordinari de importanti. Au fost minunati si numarul voturilor exprimate ar fi fost semnificativ mai mic daca nu ar fi fost ei. I-au calmat pe oameni, le-au impartit apa si ceai cald”.

“Am stat 14 ore pe scaun si nu am mancat nimic”, povesteste Sevi Mayr. “Oamenii tipau la noi sa ne miscam mai repede, dar nu se putea, erau multe cifre de trecut, CNP-ul care era lung, la un moment dat imi fugeau cifrele de sub ochi. Dar ma bucur ca am facut asta. Ma bucur ca am facut o fapta buna si ca am facut parte din istorie. In Romania ii am pe fratii mei si pe mine ma afecteaza direct imaginea proasta pe care o are Romania in vest”.

Doar in zona Munchenului, un numar de 1500 de romani care s-au prezentat la vot in fata consulatului nu au putut vota in cele doua tururi de scrutin ale prezidentialelor. In alte orase europene, precum Londra, Bruxelles sau Paris, numarul romanilor impiedicati sa voteze din cauza proastei organizari a guvernului Ponta este si mai mare. “Trebuie sa dam in judecata guvernul Romaniei pentru ca nu ni s-a dat dreptul la vot”, spune Mihai Murgulescu.   

In turul doi, in fata sectiei de vot din Munchen au ramas aproximativ 500 de romani care nu au mai apucat sa voteze. Prim-ministrul Victor Ponta promitea ca “daca la turul doi, indiferent de rezultat, daca exista un singur roman care vrea sa voteze si nu poate, pleaca toti, nu doar ministrul. Toata echipa de conducere. Aici e vorba de toti, toata echipa de conducere. Pleaca toti, pe 16 noiembrie, la ora 21.20”.

Coada la vot in turul doi in fata sectiei din Munchen



Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

22573 vizualizari

  • +46 (46 voturi)    
    Multumim si RESPECT (Marţi, 18 noiembrie 2014, 8:55)

    fit [utilizator]

    Multumim si RESPECT.
    • -25 (29 voturi)    
      Alegerile pot fi invalidate.Motiv "Campanie pe 16" (Marţi, 18 noiembrie 2014, 10:05)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui fit

      Ceea ce s-a intimplat pe 16 Nov. 2014 a fost o actiune de razboi psihologic organizat. Ziare cum ar fi: Gandul, Mediafax, dar indeosebi Hotnews au declansat in dimineata zilei turului II operatiunea: "PSD fraudeaza votul". Stirile despre cozile enorme din strainatate si diverse posibile fraude din Romania curgeau asa repede ca nu aveai timp sa citesti o informatie si deja aparea alta.

      S-a facut asadar campanie electorala masiva, de natura sa intoarca rezultatul scrutinului, in favoarea lui Klaus Iohannis, toata ziua alegerilor, lucru interzis de lege.

      Curtea Constitutionala ar putea oricind declara nul scrutinul din 16 Nov. 2014.
      Sunt de acord ca PSD-ul incerca sa obtina fraudulos voturi pentru Ponta insa lucrul acesta il spui si il repeti pina in momentul inchiderii campaniei, cu putin peste 30 ore inaintea startului votului. Nu te apuci si generezi stari de panica asemănătoare celor create de propaganda inamicului in ziua invaziei.
      • +14 (18 voturi)    
        dumitrica (Marţi, 18 noiembrie 2014, 10:41)

        Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Somn usor.. dar iti scriu cateva randuri poate trezesc un neuron care sa mediteze
        ordonanta migratiei primarilor ti s-a parut fair? Banii alocati din rezerva de stat acordata popilor este fair?maririle de salarii inainte de alegeri e fair?campania mizerabila a antenelor, romania tv si a psd-ului e fair? Limitarea membrilor din diaspora e fair?
        Cine l-a dorit pe Ponta a votat ponta..speram ca cei raspunzatori de incalcarea legii sa raspunda penal..
      • +12 (14 voturi)    
        esti off topic (Marţi, 18 noiembrie 2014, 10:42)

        romi [anonim] i-a raspuns lui dumitrica

        @dumitrica - In primul rand comentariul tau e inafara subiectului, fiind vorba despre voluntari si contributia lor la o desfasurare normal a votului.
        In al doilea rand, rolul mass-media este sa informeze, inclusiv despre posibile fraude, iar aceasta informare se desfasoara pe parcursul desfasurarii evenimentelor si nu cu 30 de ore inainte.

        Romanii, mai ales cei din strainatate de data aceasta, au dat dovada de spirit de sacrificiu si au vrut sa dovedeasca faptul ca inteleg foarte bine ce se intampla si ca le pasa!
        Respect tuturor.
      • +12 (12 voturi)    
        E simplu (Marţi, 18 noiembrie 2014, 10:45)

        Encounter [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Nu a fost campanie, a fost relatarea unei stări de fapt. Guvernul psd a organizat cu rea intenţie alegerile încercând să blocheze unor cetăţeni dreptul de a vota. Asta ce e? Mai taci!
      • +11 (11 voturi)    
        Nu a fost campanie electorala... (Marţi, 18 noiembrie 2014, 11:04)

        Jane Doe [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        ci o prezentare, concreta, a faptelor. A fost aratat cu degetul, blamat si infierat aparatul administrativ, mai exact MAE. Nu este vina Gandul, Hotnews sau a cetatenilor utilizatori de Facebook - unde, de asemenea, s-au schimbat opinii si informatii - ca unul dintre candidati este seful acestui aparat. informatia TREBUIE sa circule!

        Atunci cand candidatul Ponta a decis sa ramana in fruntea Guvernului, si-a asumat, automat, buna functionare a acestuia, precum si responsabilitatile unor eventuale sincope, inclusiv in ziua alegerilor. Guvernul nu a incetat sa existe, in data de 16 Noiembrie. Pe 16, Ponta a fost prim ministrul in functie. SI candidat. Nu poti cenzura presa, cu privire la activitatile guvernamentale, nici macar pentru o singura ora.
      • +10 (10 voturi)    
        aberezi (Marţi, 18 noiembrie 2014, 11:17)

        adi [anonim] i-a raspuns lui dumitrica

        Mai bine ti-ai cauta de munca.
        Guvernul este singurul responsabil de organizarea defectuoasa in strainatate, si va plati pentru asta.

        "Posibile fraude din Romania"....imi vine sa rad. Am fost observator independent in Giurgiu, ce se intampla acolo e de domeniul fantasticului. SE FURA CA-N CODRU PENTRU PSD, BA! Aia se intampla! In realitate sustinerea pesedeului e CU MULT mai mica decat o arata cifrele.
      • +4 (4 voturi)    
        un vot contra minciunii si arogantei (Marţi, 18 noiembrie 2014, 12:37)

        Eowyn [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Dl Ponta si-a taiat singur craca de sub picioare, ajutat de aliati si televiziuni. Nu mai era nevoie ca dl Iohannis si sustinatorii lui sa intervina in vreun fel. Cum spunea si Napoleon "N 'interrompez jamais un ennemi qui est en train de faire une erreur"
        Oamenilor nu li s-a dat posibilitatea sa voteze cu cine vroiau ei. Ceea ce este contrar Constitutiei si este o fapta penala. Ponta a zis ca daca un singur roman nu va putea vota, va pleca. A mintit. Anumite televiziuni au mintit ca sectiile de votare din strainatate sunt goale, au aratat imagini cu alte strazi si alte cladiri, nu cele in care se organiza votul, care sa ii minta pe romanii de acasa. Deliberat. Despre asta e vorba. Exasperarea in fata minciunii si impiedicarea deliberata a romanilor sa isi exercite un drept garantat prin constitutie.Doar aceste aspecte, minciuna, sfidarea, aroganta aratate cetatenilor sunt suficiente pentru un vot impotriva celor care au organizat alegerile, au mintit si si-au batut joc de romani. Daca dvs considerati ca minciuna si bataia de joc fac parte din campania electorala, mai bine ne lipsim si de campanie si de televiziuni si de toti cei care au avut putere de decizie in organizarea acestor alegeri.Exasperarea (nu e vorba de panica) romanilor a fost justificata.Au cedat doar cei care nu au mai putut lupta cu , frigul, foamea si oboseala, cine poate astepta 7-11 ore la o coada.Incercati sa vedeti cum e. Eu nu am putut.
      • +3 (3 voturi)    
        normal (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:16)

        doru001 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Pai daca voiati sa-i inchideti sau sa-i faceti sclavii vostri, la ce va asteptati, la aplauze ritmate? Juranlistii sint parte a societatii civile.
        P.S. Si chiar a fost fraudat votul de catre PSD.
      • +1 (1 vot)    
        Campanie :)) (Marţi, 18 noiembrie 2014, 17:27)

        Taras Bulba [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Nu-mi spune, raportarea faptelor e campanie, asa cum indemnul lui Basescu adresat romanilor de a iesit la vot, era campanie pentru Iohannis, nu?

        Ce-ai in cap, dumitrica!?
      • +1 (1 vot)    
        Spune la ce spital esti (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 3:39)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        si iti trimit si tie un halat si o camasa de forta pt zile grele, depresive.
        PS: mazetei i-am trimis deja.
    • -3 (11 voturi)    
      Respect catre toti. din tara si afara, (Marţi, 18 noiembrie 2014, 10:36)

      dinicu [anonim] i-a raspuns lui fit

      Nu mai continua campania de invrajbire
      Astazi un tanar de vreo douazeci de ani mi-a scuipat masina, probabil pentru ca am peste cinzeci de ani.
      Ar trebui acum sa-i dau afara pe tinerii din firma mea?
      Campania asta puturoasa, diaspora contra comunisti, tineri contra maturi, transilvaneni contra mitici, cinstiti contra corupti a adus voturi, dar va costa foarte mult Romania. Recunosc ca si maimuta din Daktari l-ar fi batut pe Ponta. Dar cu ce costuri?
      Despre diaspora. Noi platim minim 500 de euro pe luna pentru copiii si batranii lasati in tara de diasporeanul drag. Ei trimit acasa, statistic, 80 de euro pe luna. Nu am comentat si mi s-a parut de datoria mea sa nu comentez. Dar, vorba cantecului, si batut si cu banii luati, cam greu de suportat.
      Semnat:
      Un votant anti blejnar, duta, udrea, bica, flota(adica musamalizare)... samd...

      Un votant anti Iohanis sa fie votant anticoruptie? Sa fie singurul? Sau poate majoritatea?
      • +4 (4 voturi)    
        calculele tale sunt o generalizare inexacta (Marţi, 18 noiembrie 2014, 12:01)

        adma [anonim] i-a raspuns lui dinicu

        - in primul rand nu toti cei din diaspora au lasat acasa batrani si copiii care sa fie asistati social, deci nu e cazul sa generalizezi, ca sa nu mai zic ca nu prea sunt pensii de 500 de euro
        - in al doilea rand, majoritatea vin in Romania cel putin o data pe an si doar cu aceasta ocazie cheltuie in tara 2-3000 de euro, plus ca multi isi investesc banii in tara in locuinte sau business-uri
        • -5 (7 voturi)    
          NU, nu sunt (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:00)

          dinica [utilizator] i-a raspuns lui adma

          Sustin ca noi platim impozite din care familiile lor sunt sustinute, si bine facem.
          Dar ei consuma mai mult decat aduc. Numai scoala unui copil costa statul 400 de Euro pe luna.
          Nu ma plang de atsa, dar nu sustineti ca sunt salvatorii Romanieie. Sunt niste oameni amarati pplecati din disperare. Nu sunt nici cei mai buni, cum se sustine. Daca erau, puteau sa razbata in concurenta de acasa. Nu mai vreau sa dezbat pe aceasta tema, am toti verisorii din Bucovoina aiurea, ii iubesc si ma doare ca nu sunt acasa. Si imi voi plati mereu impozitele pentru ca sa aiba copii lor un lioc in banca la scoala si parintii lor uitati in catun un ajutor social.
          Cat despre faptul ca ei cheltuie 2-3000 de euro pe an, noi, o familie cheltuim 1000 pe luna.
          • 0 (0 voturi)    
            Jonglezi aiurea cu cifre. (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 3:44)

            Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui dinica

            Prea putini cheltuie 1000E pe luna ca tine. Uiti ca tara e plina de someri, batrani, copii si salarii minime.
            Si taxele tale te inseli ca ar fi ajuns toate inapoi...mare parte is prin offshore-uri.
            Banii trimisi de Diaspora is bani cash care nu-i lasa sa moara de foame pe destui.
            De la guvern doar mizerie si propaganda primiti.
      • +1 (3 voturi)    
        dinicu (Marţi, 18 noiembrie 2014, 12:03)

        titibecze [utilizator] i-a raspuns lui dinicu

        dinicu... in primul rand e un vot anti-corupti.

        imaginea lui iohannis e mai mult decat suma elementelor negative din spatele lui. cum ziceau aseara in piata: acl nu va bucurati, ca voi urmati...

        semnat:
        un votant anti blejnar, udrea, blaga, videanu etc, dar mai ales iliescu, nastase, ponta, dragnea.

        intelege un lucru simplu: psd nu exista ca optiune ptr unii dintre noi, atata timp cat revolutia confiscata, mineriadele, lista gigantica de corupti protejati prin lipsa de cvorum nu isi au rezolvare. poate fi pus fat-frumos in fruntea lui, e doar o spoiala, nu esenta.
        • -2 (6 voturi)    
          revolutia confiscata, mineriadele, (Marţi, 18 noiembrie 2014, 12:54)

          dinica [utilizator] i-a raspuns lui titibecze

          Am fost in piata Universitatii pe 21 Decembrie 89 seara. Am fost pe 22 in casa lui nea nicu dimineata pana sa fuga cu elicopterul. Se rugau securistii de mine sa le preiau AKM-urile. Am fost la manifestatiile din 27 Ianuarie 90 si multe altele. NU am cerut certificat de revolutionar. M-am inscris in PNL in Ianuarie 1990 cand erau pe acolo doar Tariceanu, Patriciu si Campeanu. Dar sa nu crezi ca ma laud, cat despre semnatura, da-ti seama ca este acelasi lucru, doar ca amandoi suntem manipulati chiar de corupti.
          Citeste mai jos, te rog:
          Intelege un lucru simplu: Pdl nu exista ca optiune ptr unii dintre noi, atata timp cat lista gigantica de corupti (Blejnar, Duta, Flota, Udrea, Videanu, Berceanu, Petrache,)protejati prin dependenta justitiarilor numiti de Macovei . poate fi pus fat-frumos in fruntea reui, e doar o spoiala, nu esenta.
          • +1 (1 vot)    
            si PNL-ul? (Marţi, 18 noiembrie 2014, 15:10)

            doru001 [utilizator] i-a raspuns lui dinica

            Cu Nini Sapunaru, fost sef al vamilor sub Iliescu membru de virf, propus ca ministru?
            • 0 (0 voturi)    
              Nu cumva este in partidul lui Iohanis acum? (Marţi, 18 noiembrie 2014, 19:26)

              dinica [utilizator] i-a raspuns lui doru001

              http://informatiavranceana.ro/nini-sapunaru-indeamna-vrancenii-sa-iasa-la-vot-declaratie-de-presa/
              • 0 (0 voturi)    
                sa vedem (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 21:12)

                doru001 [utilizator] i-a raspuns lui dinica

                Iohannis zice ca nu e partidul lui.
          • +1 (1 vot)    
            dinicu/dinica (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 8:19)

            titibecze [utilizator] i-a raspuns lui dinica

            n-am pretins ca nu sunt corupti peste tot. dar ca la revolutie+mineriade au murit oameni si n-a platit nimeni. acolo au fost momente cheie, carora le datoram in cea mai mare masura situatia de azi.. daca tu poti trece peste asta si poti vota inca psd, fa-o. eu n-am cum.
            • 0 (0 voturi)    
              nici vorba (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 21:13)

              doru001 [utilizator] i-a raspuns lui titibecze

              Cum sa votez PSD? Nici vorba. Prefer sa gasesc solutii, nu probleme.
  • +32 (32 voturi)    
    alo !? (Marţi, 18 noiembrie 2014, 8:56)

    doe.john [utilizator]

    De fapt, trebuie sa demitem acest guvern. De partea penala o sa se ocupe Procuratura care ar trebui sa se autosesizeze din oficiu.

    Domnule Ciorbea, cu onor numit avocat al poporului, e bun statul degeaba pe banii poporului?
    • +16 (18 voturi)    
      Guvernul nu se lasa! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 9:27)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui doe.john

      Acuma au de gand sa loveasca pe la spate in DNA. Cititi pe comisarul.ro cum se pregateste ca mascatii care ridicau penalii sa fie trecuti la ordine publica. In loc sa ridice penalii. mascatii care lucrau pentru DNA o sa ridice manifestantii de pe strazi.
    • +8 (8 voturi)    
      Ai dreptate, dar (Marţi, 18 noiembrie 2014, 9:43)

      avint [utilizator] i-a raspuns lui doe.john

      Nu crezi ca acest Guvern incompetent ar trebui sa-si asume bugetul? A promis tot felul de cresteri de salarii, pensii si micsorari de taxe.
      Daca bugetul nu va fi propus de el, Mitomanul va spune in alegerile din 2016 ca cei care au venit dupa sunt incompetenti sau rai daca nu au prins in buget toate promisiunile.
  • +18 (18 voturi)    
    Asta e dr. Ponta: "Doar vorbe... " (Marţi, 18 noiembrie 2014, 9:04)

    ofCAER [utilizator]

    In mod moral ar trebui sa-si dea demisia, conform propriei sale atentionari "daca va ramne un singur roman care nu va vota, plecati toti!".
    In mod normal, daca nu isi da demisia ar trebui fortat sa si-o dea prin actiuni populare.
    Dar parcurgem o perioada cu totul "anormala". Iar doctorul trebuie tinut in functie nu pentru a ne da bugetul pe 2015 ci pentru a duce la bun sfirsit executia bugetara! Iar la sfirsitul anului 2015 sa se convinga si beneficiarii pomenilor de cit au fost acestea de "otravite"...
    PS. Desi eu mi-as dori desfiintarea acestui Parlament supraponderal...
  • +7 (7 voturi)    
    Multumim! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 9:22)

    gabrieel [utilizator]

    Atat lor cat si celor din tara, care au avut probleme mari, de la amenintari dure pana la incidente importante.

    Legat de "Vorbe goale", Vlad, fii "fara grija" ca sa zic asa: Guverunul va avea grija ca cei care au ajutat sa vina voturi impotriva, sa sufere pentru fiecare vot. Doar e vremea razbunarii.
  • +18 (18 voturi)    
    VOLUNTARII (Marţi, 18 noiembrie 2014, 9:22)

    roman diaspora [anonim]

    Acestia au impiedicat furtul PSD in tara, ei au facilitat - in masura in care s-a putut - votul afara, ei sunt cei care in cele 8 ore de stat la rand in frig si ploaie ne-au dat curaj si speranta pentru schimbarea Romaniei. Si eu cred ca ei au facut diferenta dintre turul 1 si doi: 10 % pierdere pt. Plagiator, cum le explicati? Eu cred ca miile de voluntari din tara si afara sunt raspunsul. Si mai cred ca lipsa voluntarilor la Referendum le-a facilitat psdistilor masiva frauda la vot. Voi ce parere aveti? Am cunoscut la coada la vot multi tineri care s-ar implica prin voluntariat sa ajute tara sa recupereze "timpul pierdut". Avem tineri extraordinari, competitivi aici afara, trebuie doar sa-i sustinem. Si inca ceva: multi s-ar inscrie in partidul Doamnei Macovei! Daca 90% din votul diasporei a fost pentru Johannis, inseamna ca restul de 10% au fost personalul ambasadelor, poate nici aia toti.
    Guvernul nu trebuie doar demis ci JUDECAT pentru tot ce s-a intamplat in diaspora, pentru copiii gazati, batranii lesinati si raniti: RUSINE!!!! Acest guvern a facut Romania de rusine in toata lumea, nu realizeaza nimeni, nu vorbeste nimeni despre asta??? Televiziunile europene si presa externa au aratat asta!
  • +13 (13 voturi)    
    ai dreptate (Marţi, 18 noiembrie 2014, 9:27)

    eu [anonim]

    Eu am votat in Belgia la Ambasada si pot sa zic ca angajatii de la Amvasada au muncit intr-un ritm extraordinar.
    Si-au dat silinta cat au putut ca sa optimizeze la maxim timpul necesar votarii, au venit in mod constant sa ne dea declaratii la coada, ne-au informat in mod continuu ce/cum trebuie sa facem ca sa dureze cat mai putin timp cat sta un om inauntru. Chiar s-a vazut ca oamenilor alora le-a pasat de noi si ne-au tratat cu respect insa au fost limitati de catre guvern cu numarul de sectii de votare. Aici Corlatean trebuie tras la raspundere.

    Multumim voluntarilor, respect angajatilor de la ambasada.
  • +11 (11 voturi)    
    Ce facem cu guvernarea de la tv? (Marţi, 18 noiembrie 2014, 9:35)

    sorina [anonim]

    Mi-as dori ca aceeasi revolta populara sa se indrepte si impotriva televiziunilor si asa-zisilor moderatori care au pretentia de guvernanti indirecti. CNA-ul doarme???? Oricum, mi-as dori mai putina politica la TV.
  • +8 (8 voturi)    
    Multumim ! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 9:36)

    SammyClo [utilizator]

    Multumim din suflet voluntarilor care au participat la München. Am stat si eu 12 ore la coada si nu am putut sa votez. M-a impresionat foarte tare ca se imparteau cafea si ceai cald, iar mai tarziu apa. A contat enorm!
  • +1 (1 vot)    
    cel puțin (Marţi, 18 noiembrie 2014, 9:51)

    Tom2 [utilizator]

    neglijență în serviciu. De asta se fac vinovați meleșcanu și corlățean. Și da, neglijența în serviciu este o infracțiune. personal, eram sigur că băsescu va depune o astfel de plângere împotriva celor 2.
  • +8 (8 voturi)    
    Vrem dosare penale (Marţi, 18 noiembrie 2014, 9:57)

    Daniel05 [utilizator]

    Cel mai mare respect pentru voluntari. Am stat si eu la coada la Paris 9 ore si nu am reusit sa votez asa ca demisiile care se cer nu ar trebui sa ne incalzeasca prea mult. Ar trebui facute dosare penale vinovatilor pentru ca s-a incalcat constitutia.
  • +6 (6 voturi)    
    Bravo voua ! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 10:03)

    mary [anonim]

    Multumim, voi sunteti cei care ma faceti sa ma simt cu adevarat mandra ca sunt romanca.
    Bravo voua !
  • +7 (7 voturi)    
    Felicitari din toata inima (Marţi, 18 noiembrie 2014, 10:11)

    adrian88000 [utilizator]

    pentru voluntari ! Dar treaba nu este incheiata.
    Plangerile penale impotriva guvernului trebuiesc facute.
    de cei care nu au putut vota. Nu dare in judecata a guvernului ( ceea ce ar insemna proces civil cu mai multe dificultati ), ci plangeri penale , dupa care Parchetul se ocupa sa ajunga in puscarie cei vinovati. Cu Ponta in frunte !
    • +2 (2 voturi)    
      fond (Marţi, 18 noiembrie 2014, 10:47)

      brita [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      ce-ar fi sa organizam un fond financiar pt astfel de cazuri? vor fi necesare diverse taxe pe parcursul juridic al plingerilor penale.
      • +3 (3 voturi)    
        subscriu, dar s-o lasam pe Macovei (Marţi, 18 noiembrie 2014, 12:14)

        roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui brita

        sa-l gestioneze. Altfel sunt ONG-uri care ieri au anuntat aici pe site ca ar consilia gratuit.
      • +2 (2 voturi)    
        la penal nu e nevoie de bani (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 8:14)

        Bwana [utilizator] i-a raspuns lui brita

        ..din cate stiu eu.
        Dar asa este...ticalosii nu trebuiesc lasati liberi! Moshul senil si fake bonom si iresponsabilul anterior, alaturi de Ponta trebuiesc pedepsiti exemplar. Sa fie mandri ca sunt romani pina la capat! Ca si noi de altfel!
      • +1 (1 vot)    
        Nu e necesar nici un fond ! (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 10:48)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui brita

        E suficienta plangerea penala catre Parchetul de pa langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
        Nu se platesc taxe si nu se cer despagubiri de catre cei care fac plangerea.
        Se cere doar pedepsirea conform Legii a infractorilor.
        Parchetul prezinta dosarul in fata judecatorilor si acestia dau sentinta :PUSCARIE pentru infractori !
  • +3 (3 voturi)    
    respect, si MULTUMIRI! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 10:19)

    hot news [utilizator]

    Resopectul nostru il merita, si desigur multe multumiri ca ne-au salvat!!!
    Daca se instaura dictatura Tonta, pentru noi cei din tara ar fi fost mai rau, cei dinafara ar fi fost mai putin afectati ...
  • +7 (7 voturi)    
    picioare scurte (Marţi, 18 noiembrie 2014, 10:25)

    revo [utilizator]

    Deci ambasadele si consulatele au cerut sprijin din timp. Guvernul, condus de premierul Ponta, s-a facut ca nu vede si nu aude. Totul se putea organiza printr-o OUG. Inca o data se dovedeste ca minciuna are picioare scurte.
    As vrea sa stiu care este responsabilitatea CONSILIERILOR AMERICANI pentru refuzul candidatului lor, Ponta, de a suplimenta numarul sectiilor.
    Apropo, a vazut cineva vreun comunicat, vreo luare de pozitie a AMBASADEI USA la Bucuresti fata de ingradirea pe fata a dreptului fundamental la vot, inclusiv in SUA?
    Dreptul la vot este baza democratiei. AMBASADA SUA a uitat? Este foarte curios ca parlamentarul german a putut sa ia atitudine de la primele ore, in timp ce onor Ambasada SUA tace chitic in continuare. FATARNICI SI MINCINOSI!
    Ati luat-o inca o data peste bot! De fiecare data v-ati trimis consilierii cei mai buni ca sa-i sprijine pe candidatii ciumei rosii si ati pierdut de fiecare data.
    Doare, nu-i asa? Acum faceti planuri de urgenta, probabil.
    A vazut cineva daca SUA l-au felicitat pe Iohannis?
    • +1 (1 vot)    
      din rahat nu poti face bici... (Marţi, 18 noiembrie 2014, 12:26)

      roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui revo

      ca se rupe, nu face plici. Cine a crezut ca din Ponta faci chiar si un Geoana s-a amagit, ne-a furat niste ani din viata. PSD-ul e perimat! Numai un partid NOU iar mai putea salva, cu o conditie: sa nu contina copiii fostilor securisti si comunisti, si s-ar putea numi chiar PSD reformat. Dar asa ceva e imposibil in Romania, comunistii se imping primii la ciolan. Deci dragi psdisti, sansele voastre sunt nule. Revolutia informatiei technice v-a infrant cu propriile arme! Ati poluat destul Romania! Deseuri politico-sociale! La gunoi cu voi, reciclare doar la Rahova-Jilava si apoi mai vorbim. Alles klar?
    • +1 (1 vot)    
      Mai Multa intelegere (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:00)

      Pepe Piedone [anonim] i-a raspuns lui revo

      E regretabil ca s-a ajuns sa se stea atatea ore la cozi pentru un vot. Sunt solidar cu suferintele romanilor care au inghetat la coada chiar si 10 ore pentru a vota, iar unii nu au putu vota nici asa. Pe de alta parte m-as fi asteptat la mai multa intelepciune si rabdare si la mai putin scandal din partea celor care au plecat in strainatate. Sigur dreptul de a vota este un drept fundamental, dar cand numarul mare de romani care emigreaza este atat de mare, el depaseste asteptarile ambasadelor si consulatelor si din motive practice nu se poate. In 2009 si in anii anteriori se pare ca s-a stat la coada intre 3 si 5 ore. In total au votat in jur de 100,000 de persoane. Acum un 2014 au votat de 4 ori mai multi lucru care a surprins personalul ambasadelor si consulatelor. Lucrurile s-au imbunatatit un pic (de data asta au votat de 4 ori mai multe persoane fata de 2009) insa nu suficient ca sa tina pasul cu numarul urias de romani care s-au prezentat la vot. Trebuie sa tineti cont ca masinaria birocratica formata din BEC, MAE si personalul ambasadelor este greu de imbunatatit, si ca presiunea asupra acestor oameni este uriasa. Pentru greseli mici ei risca puscaria. De aceea personalul ambasadelor este foarte rigid fiindca nu-si pot permite sa-si riste viata. Spre exemplu se pare ca de exemplu domnul Titu Corlatean a refuzat sa creeze noi sectii de votare fiindca acest lucru nu era clar prevazut in lege. Acest fapt l-a fortat sa-si dea demisia, dar pe de alta parte daca ar fi infiintat noi sectii de votare si ar fi fost acuzat ca a incalcat legea, i s-ar fi facut dosar penal. Presiunea este foarte mare, si dupa cum ati vazut nemultumirea si acuzatiile oamenilor sau partidelor politice pot avea consecinte dramatice. Domnul Melescanu a incercat sa imbunatateasca situatia, au fost mai multe stampile si personal mai mare, dar asta nu a fost suficient pentru numarul mult mai mare de romani care s-au prezentat la vot.
  • +3 (5 voturi)    
    multumim. suntem mandri de voi (Marţi, 18 noiembrie 2014, 10:54)

    jackalphonse [utilizator]

    si vrem sa fim ca voi
  • +2 (2 voturi)    
    Multumim (Marţi, 18 noiembrie 2014, 11:40)

    Apacxo [utilizator]

    Am facut coada la München si regret ca intr-adevar au fost bruscati si voluntarii. Nu v-am privit niciodata cu rautate, se vedea bine ca nu lucrati pentru guvern, ci pentru cetatenii veniti la vot. Bravo pentru efortul extraordinar. Stand la coada, nu eram mandru ca sunt roman. Dar eram mandru ca voi sunteti, voluntarii si cei care au indurat asteptarea in frig pentru a-si exercita un drept de baza.
  • +1 (1 vot)    
    Voluntari (Marţi, 18 noiembrie 2014, 12:33)

    airwave [utilizator]

    Si eu am fost voluntar la München, alaturi de multi alti oameni necunoscuti - sau cunoscuti cu o zi-doua-trei inainte. Inca un om - sau doi - ar merita o mentiune speciala: Marcel si Adriana, care au facut cafea si ceai pentru mii de oameni, de la 6 dimineata pana la 5.30 dupa-amiaza.
    Am facut ce a depins de noi, acolo unde statul roman nu a fost in stare sa asigure daca nu conditii civilizate, macar un chin mai usor pentru cei care au stat cu orele la coada.
    Ne-au mai acuzat unul-altul ca suntem "ai consulatului", "ai PSD-ului" etc. Am zambit (cat se putea, cvasi-inghetati fiind), le-am spus ca suntem doar romani ca si ei si am mers mai departe. Am impartit, cred, vreo 200 de formulare si am raspuns, probabil, la vreo 500 de intrebari.
    Nimic de reprosat consulatului, au facut tot ce a depins de ei pentru a fluidiza votarea. Si s-a vazut.

    4065 de voturi in 14 ore = un vot la 12.4 secunde. Cei care au mancat rahat 5 ani de zile cu "a fost frauda la Paris in 2009, nu se poate un vot la 13 secunde", na ca se poate. Poftiti un sul de hartie igienica, sa va stergeti la gura.
    • +2 (2 voturi)    
      trist dar adevarat (Marţi, 18 noiembrie 2014, 15:40)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui airwave

      Am fost in München la vot. Intr-adevar, maxime felicitari celor care au stat ore in sir afara, nu sa voteze, ci sa-i ajute pe altii sa o faca! A fost dureros sa vad cum acesti oameni de aur, primeau dojeni si acuzatii cu totul gratuite! Nu erau ai nimanui, sunt convinsa ca au simtit dupa turul I ca se poate face ceva...si au facut!
      A fost interesant sa vezi 2 grupuri de romani: cei care stateau ramaneau dupa vot, strigand si agitand, si cei care munceau pentru votul altora, umiliti! (voluntari, comisia de votare, angajatii consulatului)
      Duminica a fost ziua in care m-am intrebat cand vom deveni civilizati, cand vom invata sa apreciem efortul unor oameni deosebiti, cand vom respecta omul de langa noi, cand vom sta la o rand, fara sa incercam marlanii!
  • +2 (2 voturi)    
    CORECT! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 13:04)

    GrigorescuMihail [anonim]

    Foarte bine,sa ploua cu plangeri penale impotriva prim-plagiatorului,a curlateanului si a melescanului! Mizeriile pe care le-au facut,PREMEDITAT,impotriva cetatenilor romani din diaspora pentru a-i impiedica sa-si exercite dreptul fundamental de a vota,nu se poate spala cu o demisie de "onoare"! Trebuie raspunderi PENALE! Sa fie exemplu pentru cei care ar mai incerca pe viitor sa calce democratia in picioare!!!!!!!!!!!1
  • -1 (1 vot)    
    v-am avertizat (Marţi, 18 noiembrie 2014, 15:06)

    doru001 [utilizator]

    Iohannis vrea sa ne bage in zona euro. V-am avertizat ca trebuie sa negociem fiecare detaliu sau sa-i lasam sa cada pina accepta sa negocieze cu noi si sa renunte la unele dorinte ale mafiei care i-a promovat. Acum o sa vedeti ce o sa incasati.
    • 0 (0 voturi)    
      -1: ca strutii (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 21:14)

      doru001 [utilizator] i-a raspuns lui doru001

      Da, evitati ce nu va place, ca o sa treaca pe linga voi. E prea complicat sa gindesti.
  • -1 (1 vot)    
    Diaspora (Marţi, 18 noiembrie 2014, 19:14)

    Manole [anonim]

    Fara apartenenta politica, de curiozitate sunt curios pe ce criterii isi alge un cetatean presedintele tarii daca el este plecat de 25-15 ani din tara? In sensul ca nu e conectat la realitatile din Romania si vede doar pe satelit/ net unele informatii. Iar informatiile TV/ net sunt in tara asta foarte "corupte"/ "compromise"/ "nuantate".
    • +2 (2 voturi)    
      Mai trecem prin tara, nu stam numai afara (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 3:48)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Manole

      Cateva luni pe an e de ajuns ca sa evaluez cum merg treburile. Criteriile is simple, intelegem democratia si cum trebuie sa fie o societate sanatoasa mai bine decat voi, bombardati mediatic zilnic, crancen.
      Si de data asta a fost chiar simplu Johannis vs o caricatura de om, un maimutoi care se voia rege cu o armata de giboni in spatele lui care asteptau startul la paraduit si mai mult.
      • 0 (0 voturi)    
        asa este (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 21:18)

        doru001 [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

        Si eu cred ca posibilitatea comparatiei intre diferite societati este esentiala pentru o evaluare corecta.
    • +1 (1 vot)    
      banal de simplu (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 21:16)

      doru001 [utilizator] i-a raspuns lui Manole

      Cei care au votat (sau au incercat sa voteze) erau conectati destul de bine ca sa stea 8 ore pe strada pentru asta. Erau teribil de motivati. Parerea mea. Si ei stiu unele lucruri pe care Dv. nu le stiti. Ce-o fi, ce-o fi?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă