VIDEO Liviu Dragnea, despre implicarea Bisericii in campania electorala: De ce un preot nu are dreptul sa isi apere credinta ortodoxa, de ce trebuie sa fim mai umili?

de I.R.     HotNews.ro
Miercuri, 12 noiembrie 2014, 14:39 Actualitate | Esenţial

Liviu Dragnea si Patriarhul Daniel
Foto: basilica.ro
Presedintele executiv al PSD, Liviu Dragnea, a fost intrebat, miercuri, la Slatina, cum vede implicarea unor preoti ortodocsi in campanie, el raspunzand: "De ce daca preotii de la alte culte religioase isi indeamna credinciosii sa voteze cu Iohannis, de ce BOR nu are dreptul sa faca lucrul asta?"

"Vreau sa spun un lucru in care cred foarte mult si il spun nu cu patima, ci ca o constatare: De ce daca preotii de la alte culte religioase isi indeamna credinciosii sa voteze cu Iohannis, de ce BOR nu are dreptul sa faca lucrul asta?", a spus Dragnea, citat de Mediafax.

"De ce un preot nu are dreptul sa-si apere credinta ortodoxa, de ce trebuie sa fim noi mai umili, crestin-ortodocsii?", a adaugat Dragnea.



Toate cazurile in care preotii s-au implicat in campania electorala vor fi cercetate de instantele de judecata bisericeasca eparhiale, potrivit regulamentelor de disciplina bisericeasca, a declarat marti, pentru Mediafax, purtatorul de cuvant al Patriarhiei, Constantin Stoica.

"Cazurile izolate de incalcare a hotararii Sfantului Sinod fundamentate pe canoanele Bisericii Ortodoxe Universale, potrivit carora clerului ortodox ii este interzis sa faca politica partizana si sa se implice in campanii electorale, vor fi cercetate de instantele de judecata bisericeasca eparhiale, potrivit regulamentelor de disciplina bisericeasca", a spus Stoica.

Purtatorul de cuvant al Patriarhiei s-a referit, in acest context, la trei cazuri concrete. Primul - inregistrarile dintr-o biserica din Paris, in care secretarul general al PSD pentru diaspora si un deputat PSD le spun credinciosilor: "Indraznesc sa merg mai departe si sa va spun ca Guvernul Ponta a fost primul guvern care a venit cu masuri si le-a implementat pentru dumneavoastra. Va rog frumos sa va ganditi foarte bine si sa mergeti corespunzator, dupa cum simtiti. Va multumesc frumos", discursul fiind intrerupt, in unele momente, de huiduieli. Despre aceasta situatie, parintele Constantin Stoica spune ca, cel mai probabil, preotul bisericii respective "a fost luat prin surprindere, iar mesajul adresat ulterior comunitatii de credinciosi a fost unul prin care a exprimat neutralitatea politica a Bisericii, situatie care reiese din inregistrarea video".

Al doilea caz comentat de purtatorul de cuvant al Patriarhiei este cel privind "presupusa implicare a Episcopului vicar al Episcopiei Maramuresului si Satmarului" in campania electorala. Aceasta "trebuie analizata de Mitropolia Clujului, in a carui jurisdictie canonica se afla aceasta eparhie din nordul tarii", a spus parintele Stoica.

 Conform imaginilor furnizate de presa locala, PS Iustin Sigheteanu, episcop vicar al Maramuresului si Satmarului, le-a spus credinciosilor din judetele Satu Mare si Maramures, la slujba de sambata, ca trebuie sa fie "responsabili" si sa mearga mai multi la vot, pentru ca au fost codasi si nu e frumos. "De aceea, duminica viitoare - nu asta, de maine, ci cealalta - sa dati dovada de iubire de neam si tara si de purtare de grija. Nu sunt demnitarii voievozi, nu mai avem capete incoronate, nici regi, dar sunt de-ai nostri si e bine sa le dam credit pentru ca fiecare a facut cat a putut. Mai mult poate nu a putut, important, daca nu pot face bine, sa nu faca rau. Siguri ca demnitarii sunt doua tabere si unii vor spune ᅡVotati-l pe al nostruᅡ si ceilalti, ᅡVotati-l pe al nostruᅡ, iar noi va spunem ᅡVotati-l pe al nostru! Trebuie sa fie crestin, sa fie ortodox, sa se inchine, sa faca Sfanta Cruce", a spus episcopul credinciosilor, printre care sunt indicati si deputatul de Satu Mare OvidiOvidiu Silaghiresedintele CJ Satu Mare, ambii Partidul Liberal-Reformator condus de Tariceanu, care il sustine pe Ponta in alegerile prezidentiale.

Potrivit acelorasi imagini, episcopul vicar a cerut preotilor sa se aseze in frunte si sa ii conduca pe credinciosi la urna de vot, dupa slujba de duminica. "Parintii, va puneti in fruntea credinciosilor, asa v-am spus, da ? De la biserica nu ii lasati, nu doar ca ii indemnati. Va puneti in fruntea credinciosilor si de la biserica, direct la vot in haina preoteasca", a cerut episcopul.

Tot presa locala a prezentat imagini cu un alt preot, si anume parintele duhovnic Sebastian de la Manastirea Teghea din judetul Satu Mare, care, avandu-l alaturi pe liderul organizatiei judetene a PSD, Mircea Govor, le spune credinciosilor din biserica: "Este in jurul nostru si Mircea Govor, care si el este ortodox, este impreuna cu noi si ne indeamna si el sa fim uniti si sa votam cu cei care sunt ortodocsi, cu Victor Ponta, caci el poate sa ne uneasca !".

Legat de acest caz, purtatorul de cuvant al Patriarhiei precizeaza ca "asa cum, de altfel, Episcopia Maramuresului si Satmarului a anuntat public, parintele Sebastian de la Manastirea Teghea a fost chemat la Centrul eparhial de la Baia Mare, pentru analizarea celor semnalate de presa".

Acelasi Mircea Govor, filmat alaturi de parintele duhovnic Sebastian, a fost inregistrat si in timp ce tipa la colegii sai de partid si-i ameninta pe directorii de scoli, pe sefii de deconcentrate, dar si pe preotii din judet ca vor avea de suferit daca Victor Ponta nu va castiga prezidentialele, dupa cum a relatat Gandul. "Am vorbit cu preasfintitul, am vorbit cu toti popii. Exact cum vorbesc cu voi, asa am vorbit si cu ei si am spus la popi in felul urmator: bai, oameni buni, s-o terminat. (neinteligibil) Daca nu vreti sa fiti de partea noastra, s-aduceti sa votati cu domnul Victor Ponta, eu nu va mai cunosc. La mine la usa nu mai veniti. Le-am spus verde in ochi", spunea presedintele PSD Satu Mare, in inregistrarea respectiva.

In Maramures si Satu Mare au fost inregistrate, in primul tur al alegerilor prezidentiale, cele mai mici diferente de vot in favoarea lui Klaus Iohannis (ACL) fata de premierul Victor Ponta (PSD), de 36,55% la 36,46% in Maramures si de 32,37% la 31,63% in Satu Mare.























15836 vizualizari

  • +58 (60 voturi)    
    2 intrebari: (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 14:42)

    LiviuX [utilizator]

    1. Cand a fost amenintata credinta ortodoxa de catre Iohannis, ca sa fie nevoie sa fie aparata?
    2. Daca se simt amenintati, de ce trebuie platiti (din banii nostri de fapt!) ca sa se apere?
    • +39 (41 voturi)    
      Ar mai fi una (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 15:12)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      3. Ce "alte culte religioase" au indemnat enoriasii sa voteze cu Iohannis?

      Asta minte ca si plagiatoru' de stinge.
      Sa dea un exemplu, ca sa stim si noi...
      Daca nu e doar un mincinos ordinar!
      • -27 (35 voturi)    
        Raspunsul imediat care imi vine in minte: (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 15:47)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

        Protestantii si Crestinii de ziua a saptea. A fost si pe HN anuntat comunicatul lor.
        • +22 (24 voturi)    
          acei protestanti au zis altceva .. (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 15:56)

          dnicu [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          ei practic au condamnat biserica ortodoxa ... nu au zis "votati un presedinte protestant"

          http://www.hotnews.ro/stiri-esential-18527309-biserica-adventista-ziua-saptea-alegerile-din-acest-refera-alegerea-presedintelui-romaniei-nu-alegerea-patriarhului-bisericii-ortodoxe-romane.htm
        • +14 (16 voturi)    
          care? (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 16:01)

          lukuss [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          care protestanti? cuvintul protestanti include mai multe culte, asa cum o religie include mai multe confesiuni.

          Repet intrebarea: care culte au recunoscut oficial sustinerea lui Iohannis? Nu exista.
        • +13 (15 voturi)    
          Minti asa cum fac si stapanii tai (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 16:19)

          Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Nici macar nu stii denumirile cultelor respective care au protestat impotriva implicarii BOR - platita din bani publici - in campania electorala. Rusine.
        • +10 (10 voturi)    
          Fiecare dupa cit il duce capul (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 16:52)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Asta ai priceput tu din ce-au zis aia? Ca indeamna poporul protestant sa voteze Johannis? Na, daca atit te duce capul....
        • +3 (5 voturi)    
          mai tu amesteci lucrurile (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 18:12)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          mai rau ca rudaru' livius n'dragnea din teliorman.

          tu confunzi protestantii, reformatii cu neoprotestantii.
          nu mai, umili tre' sa fie cei de alta credinta, ca de, sunt ...aaaa....tolerate de bunii ortodocsi.
          tolerate pana la o adica, numai................

          jeg de pesede.
          pesede, ilici, coviltir de oltenita, bun orthodox, descoperit de lovirutie, bonbon, neam de lautari din hanul de pamant, tartasesti, bun communist....aaa..pardon, orthodox.
          acum, nepotul preotului naumovici, neam de buni albanezi.
          la nevoie, vom afla ca este si bun musulman...

          hai, mai, la furat !
          ...ca va pricepeti...
        • +3 (3 voturi)    
          Gadea (Joi, 13 noiembrie 2014, 4:24)

          Dana Bob [anonim] i-a raspuns lui newlook

          Da-mi voie sa nu te cred! Gadea e crestin de ziua a saptea! Si tocmai ei sa isi insele idolul!?
      • +4 (4 voturi)    
        :( (Joi, 13 noiembrie 2014, 8:30)

        calin22 [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

        In unele culte se interzice votarea de orice fel si apartinatorii cultului sunt sfatuiti sa nu voteze si sa nu aibe tangente in politica.
        Deci despre ce vorbim "fa" Dragnea?
        Mie mi se pare totusi ca Dragnea scapa mai multe perle pe gura decat scapa in trecut Mircea Geoana.
        De victor Ponta toata lumea stie ca 2 din 3 propozitii sunt o minciuna.
    • +22 (24 voturi)    
      Si ar mai fi (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 15:17)

      Lol Lolovici [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      Ar mai fi faptul ca BOR e practic monopol. In domeniul comercial exista legi anti-monopol, ar trebui sa existe si aici.

      Si in primul rand e faptul ca biserica nu trebuie sa se amestece in politica. Daca unii preoti or face asta in mod particular e treaba lor pana la urma si trebuie investigat la nivel local. Dar la BOR se face de la nivel foarte inalt ceea ce e foarte grav.
      • +13 (15 voturi)    
        mafiot ordinar (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 15:33)

        oilman [utilizator] i-a raspuns lui Lol Lolovici

        Acest mafiot bolshevik nu poate intelege principii de baza ale separarii bisericii de stat
    • +8 (8 voturi)    
      pai.... (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 17:00)

      gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      si canoanele...ce zic canoanele despre actiunile Electrica tranzactionate de BOR? tot intru apararea credintei ortodoxe sunt? si...sa nu ravnesti la bunul altuia e valabil doar pentru oite, pentru pastori nu...
    • +5 (5 voturi)    
      Mandri ca suntem romani! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 17:21)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      Trebue sa fim mandri ca traim aceasta coincidenta rarisima a imoralitatii unor conducatori ai tarii - Dragnea si Daniel. Seamana ca doua picaturi de apa.
      Acest 'fenomen' - 'o data la o suta de ani' - va ramane peste veacuri, ca model al zilelor noastre. Avem de ce sa fim "mandri" ca suntem romani!.
    • +2 (2 voturi)    
      sa ii spuna cineva la maimutzoiu asta (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 20:19)

      adyQ [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      ca nici altii nu au voie sa faca asta, dar din pacate biserica ortodoxa este confundata pe buna dreptate cu securitatea si cam de aia nu prea este bine...
  • +30 (32 voturi)    
    aloooo (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 14:43)

    liviu_ [utilizator]

    DNAu!!!
    tovarasu incalca legea!!!
    • +16 (18 voturi)    
      alo -da (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 15:27)

      baimarean [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Momentan DNA nu poate fi contactata nefiind in aria de acoperire a semnalului (ortodox).
      Reveniti.
      Peste vreo 10 ani.
  • +24 (26 voturi)    
    Sa o apere de cine? (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 14:44)

    doi si-un sfert [utilizator]

    De ingerintele voastre politice poate? De lacomia celor care conduc biserica?
  • +24 (26 voturi)    
    Dragneo, statul de drept trebuie aparat (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 14:45)

    Maniu [utilizator]

    ca este sub atacul vostru, nu biserica! Ortodoxia nu este sub atac, ci dimpotriva, a ajuns sa fie unealta in mana rusilor!
  • +25 (27 voturi)    
    Haha, Dragnea este amuzant (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 14:46)

    _CK_ [utilizator]

    Dar de ce sa existe POPI ? Credinta nu are nimic in comun cu ei. Afara cu POPII. Desfintati Bisericile !!! Eu nu vreau sa platesc Biserica din taxele si impozitele pe care le dau statului.
  • +23 (25 voturi)    
    pentru ca nu asa se diferentiaza oamenii! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 14:46)

    trem [utilizator]

    Religia unuia sau altuia nu ar trebui sa influenteze opiniile oamenilor despre alti oameni.

    Toti suntem oameni si in toti exista Dumnezeu! Preotii ar trebui sa stie asta si sa fie neutri.

    Vantul nu bate pentru unii si ii ocoleste pe altii doar pentru ca nu se roaga la aceeasi icoana!
  • +29 (31 voturi)    
    IESIM LA VOT, DRAGI ROMANI! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 14:46)

    Petru108 [utilizator]

    In ultimele luni guvernul Ponta asigura slujbe pentru someri.
    Ele sunt oficiate de preoti, episcopi si mitropoliti.
  • +27 (29 voturi)    
    Cita mirlanie... (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 14:47)

    bogdan1477 [utilizator]

    1. Care alte biserici au cerut credinciosilor sa voteze cu Johannis? Dovezi ceva?

    2. Biserica ortodoxa nu-si apara credinta sprijinind PSD, ci isi apara jobul preotesei dat de seful de la judet in schimbul sustinerii. Biserica nu sustine Ponta pentru ca, vezi doamne, daca vine Johannis se interzice ortodoxia, ci sustine ponta contra cost. En gros (patriarhul il decoreaza pe Dragnea) si en detail, cu fioecare popa care indeamna la votat pontalaul contra favoruri pentru nevasta. Adica biserica ortodoxa tranzactioneaza voturi contra favoruri pe spinarrea prostimii.
  • +25 (27 voturi)    
    Serios?! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 14:47)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    Dar de ce acelasi preot nu plateste taxe?
    De ce pune, abuziv, taxe pe capul enoriasilor?
    De ce nu taie factura pentru serviciile prestate?
    De ce trebuie sa faca propaganda electorala pesedista, in fapt comunista?
    Tov. dragnea, mortii tai din telemorman, de ce nu au fost ingropati fdefinitiv, de preotii tai?
    Sctir, javre comuniste!
  • +23 (25 voturi)    
    mai citeste biblia inconstientule (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 14:48)

    mnicku [utilizator]

    si vezi ce tinuta trebuie sa aiba un popa .

    Dupa tine popa musai trebuie sa aiba asa :
    1 buc Mercedes S Klasse + sofer
    1 buc secretara ca sa-i tina patrafirul
    1 buc card fara limita de suma pt nevoi curente

    pt diverse; case fara numar si terenuri asisderea
  • +17 (19 voturi)    
    pentru ca (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 14:51)

    Mos Andrei [utilizator]

    Ponta incalca una din cele zece porunci in fiecare zi, ca-i mincinos. Deci numai cu vorba e si crestin ortodox. Vorbe goale.
  • +16 (18 voturi)    
    "De ce BOR nu are dreptul sa faca lucrul asta?" (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 14:54)

    Bibanski [utilizator]

    Pentru ca biserica ar trebui sa fie impartiala si sa isi sustina enoriasii indiferent de culoarea politica. Nu ar trebui sa aiba vreo legatura politica si religia.
  • +13 (15 voturi)    
    umilinta (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 15:00)

    sorin3 [utilizator]

    Umilinta e una din marile lectii pe care Isus ne-a dat-o.
  • +17 (19 voturi)    
    Ce intrebi si ce raspunde? (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 15:07)

    vali47 [utilizator]

    Nu mai mira ca Guvernul Ponta,cand il intrebi de guvernare iti raspunde de ce face Presedintele si cand il intrebi de raspunderile presedintelui se face ca ploua.Dragnea,prin raspunsul lui,confirma presiunile guvernului pentru implicarea BOR in campania electorala.Prostia la impiedicat sasi dea seama ca raspunsul nu uneste,ci dezbina,in contradictie cu sloganul lui Ponta.Si atunci,cum uneste Ponta si pe cine?
  • +17 (19 voturi)    
    Romania este stat laic! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 15:11)

    fanegr1ja [utilizator]

    Scrie in constitutie! Sunt ortodox dar vreau ca Romania sa fie tara romanilor! A tuturor! Nu a romanilor-ortodocsi! Un bun roman este cel care nu-si fura concetatenii. Nu ma intereseaza la ce biserica merge fiecare. Dar ma intereseaza sa nu fiu furat! Biserica nu este sub nici o amenintare, are cei mai multi angajati platiti din banii tuturor romanilor indiferent de etnie. Avem mai multi preoti si biserici decat medici, scoli si spitale. E normal?

    Cine isi doreste un stat mafiotizat politic sub obladuirea unei biserici aservite la mita politicienilor pentru a tine aceasta tara captiva in evul mediu?

    Rusine!
  • +17 (19 voturi)    
    ortodox sau catolic = crestin ! care e pericolul ? (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 15:13)

    mirceacr [utilizator]

    ...sa-si apere credinta ortodoxa...de cine ?!

    se teme biserica ortodoxa de invaxia bisericii catolice , intr-o tara in care nu exista un astfel de conflict , ambele biserici apartinand crestinismului ?!

    ortodocsii si catolicii sunt crestini !
    se rascoala ortodoxismul ca parte a crestinatatii ?!
  • +13 (15 voturi)    
    Dle. Dragnea (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 15:17)

    BSR [utilizator]

    In primul rand mintiti ca Ponta. V-ati creat un motiv fals prin care va justificati propriile mizerii.

    In al doilea rand nu asa se construieste un rationament. Aveti cumva 12 ani?

    Sa spunem prin absurd ca aveti dreptate, ca exista undeva un caz de preot protestant care ar fi facut o recomandare enoriasilor sa il voteze pe Iohannis. Acest comportament deviant va determinat si pe dvs. sa faceti aceleasi greseli?

    Daca un preo protestant se arunca de la balcon, faceau la fel si preotii ortodocsi doar pentru a "nu fi mai umili"?

    Dar parerea mea este ca mintiti cu nerusinare. Pentru ca daca ar fi fost un astfel de caz in gradina ACL-ului l-ati fi raportat pe toate televiziunile posibile.

    Asta este noul trend in campania PSD, inventati motive, inventati situatii. Ma mir totusi ca ati recunoscut acest fapt, nu va sta in caracter sa recunoasteti cand faci ceva rau.
  • +12 (14 voturi)    
    pai e simplu (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 15:17)

    za_omu [utilizator]

    Pt. ca celelalte culte nu primesc saci de bani si spatii de la guvern...
  • +13 (15 voturi)    
    Scarbele de la BOR (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 15:23)

    verid [utilizator]

    Nenorocitii astia sunt platiti de mine si altii ca mine,iar eu care le dau sa manance nu le permit sa se amestece in viitorul nostru si al copiilor nostri.Ce a facut acel rahat de popa,e caz de puscarie.
  • +11 (13 voturi)    
    Domnu' Dragnea (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 15:34)

    Porcurorul General [utilizator]

    Nu as avea nimic impotriva, ba din contra cred ca ar fi foarte cinstit asa, ca preotii sa aiba pareri politice si sa isi faca si reclama. DAR in acest caz biserica ortodoxa sa fie inregistrata ca societate pe actiuni sau srl, BOR SA sau BOR SRL, sa plateasca toate taxele la stat, sa se autointretina si sa aiba un consiliu de administratie si daca vrea un politician sa sponsorizeze aceasta fabrica atunci sa o faca din banii proprii sau ai partidului, nu din banii statului.
    • +6 (8 voturi)    
      pai este (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 15:46)

      Manes [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

      deja BOR SRL doar ca nu plateste taxe ci primeste de la "taxe"....
  • +7 (9 voturi)    
    rock (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 15:34)

    TLiviu [utilizator]

    Cred ca e timpul sa vorbim de huzurul luxul in care se balacesc preoti .De ce nu platesc impozit la stat?
  • +4 (6 voturi)    
    asta (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 15:40)

    ggna [utilizator]

    e ca ala caruia ii spui: hotule, ai furat o gaina, si el mirat: cine, iooooo? nooo, cum indraznesti? Dar in sacosa ce ai? Aaaa...o puicuta...am gasit-o pe drum. Si ce? trebuia s-o las in drum? In ploaie, in frig? O iau acasa, ii dau sa manance, o salvez! Ce-i gresit in asta? Sa ai mila de gaini? sa fii un bun crestin...
  • +6 (8 voturi)    
    Minciuna tipic comunista. (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 15:49)

    adrian88000 [utilizator]

    "De ce daca preotii de la alte culte religioase isi indeamna credinciosii sa voteze cu Iohannis, de ce BOR nu are dreptul sa faca lucrul asta?"
    Arunci o acuzatie asa, la general , cu tupeu ,ca lumea sa o ia drept un adevat de netagadiut.
    Nu spui concret; in biserica cutre, pastorul cutarica , in ziua Z a indemnat lumea sa voteze cu Johannis.
    Obraznic, tupeu si nesimtire.
    Acestea sunt " calitatile " unui bun PSD-ist.
    Si cel mai mare dintre toti e presedintele paridului, cum e si normal.
  • +7 (9 voturi)    
    Mda (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 15:50)

    electron [utilizator]

    Ponta ii alunecos, uns cu toate alefiile, dar Dragnea Dragnea ii da clasa si la "alecosenie" si la nerusinare, trufie si toate cele. Mai rau ii ca el ar fi mostenitorul "tronului" lui Ponta, vai de capul nostru
  • +8 (10 voturi)    
    Heei! Stop! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 15:58)

    Primula [utilizator]

    Dar banutii care va vin din Vestul neortodox va plac??? Eu sunt ortodoxa dar nu sunt de acord ca preotul sa se amestece si sa-mi influenteze mie optiunile de vot!
    Mai intreb: Dar Gadea va place?! Gadea de la Antena 3, pe care il frecventati, d-le Dragea si D-le Ponta, va place?! Ori va plac mai degraba sectantii decat protestantii?
    Pana una alta, Constitutia (ati auzit de ea?!?) garanteaza libertatea religioasa! Si punct!
    Preotii nu au ce cauta in politica! Dumezeu nu trebuie scos la taraba, care da mai mult! Eu sunt ortodoxa si voi vota cu drag pe Iohannis, un om harnic, in care imi pun acum toata speranta, mult mai mult decat in pacaliciul de Ponta! Poate Pinocchio sa turuie cat vrea, iar Iohannis sa nu scoata nici un sunet, eu astept fapte, nu vorbe!
  • +6 (8 voturi)    
    Razboi Religios? (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 16:00)

    Sani [utilizator]

    Bai, incepem un razboi religios acum?

    Negam democratia laica?
    Tot ce vine de la Revolutia Franceza?

    Nesimtitilor unde va credeti?
    Vreti sa infiintati Faceti Statul crestin ortodox - PSD dupa modelul Statului Islamic?....

    Bai panaramelor, de fapt vreti sa va salvati penalii!

    Nu dati 2 bani pe religie, invataturi crestine sau credinta poporului!

    Incredibil ce nesimtiti ne conduc,....si cati prosti se lasa condusi de acestia!
  • +4 (6 voturi)    
    drum bun in "preistorie".... (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 16:10)

    map [utilizator]

    D-le Dragnea,

    are vreo importanta ce religie sau ce culoare avem? Degeaba ma declar ortodoxa daca niciodata nu calc pe la biserica. Atata vreme cat pe pasaportul nostru sta scris cetatean roman...avem toti aceleasi drepruri in tara numita Romania..inclusiv dreptul de-a condida la functie de presedinte fara a fi discriminat. Unde mai pui ca in fata lui Dumnezeu suntem cu totii egali!


    Gandirea "domniei vostre" aduce ceva a "preistorie". Daca doriti sa va intoarceti acolo, va uram drum bun...dar fara noi...Corea de Nord ofera posibilitatea!

    Nu va pot spune decat atata (si aici deja abordez o alta tema, dispora): toate aceste actiuni fara cap pe care le faceti ne-au atatat atat de tare incat, noi cei din dispora vom lua cu asalt consulatele si ambasadele la ora 7 iar cei care avem posibilitatea vom aduce zeci si sute de copii ale declaratiilor ce ni se cer aici...asa incat toata lumea sa fi completat declaratia la intrarea in amasada.

    Am un mare sentiment de dispret fata de toata aceasta adunatura care va intitulati PSD + mai marii bisericii!
  • +5 (7 voturi)    
    Este o rusine (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 16:25)

    Bogdan_100 [utilizator]

    Ca BOR, platita din bani publici, care face cea mai mare evaziune fiscala din Romania (toate tranzactiile comerciale sunt lipsite de documente fiscale - lumanari, icoane, nunti, botezuri, inmormantari). Si inca ceva se face un urias comert cu "cele sfinte" - icoane sfintite, pomeniri in biserica, rugagiuni pentru iertari de pacate - lucru ce contravine canoanelor bisericesti (nu se face comert cu cele sfinte). Participarea preotilor in campanie incalca atat canoane cat si legi. dragnea care tranzactioneaza titluri in schimbul subventiilor se face ca uita de toate acestea. Sunt sigur ca ata el cat si "managerii" BOR in frunte cu daniel nu cred o secunda in Dumnezeu altfel ar avea macar un dram de frica pentru minciunile si pacatele lor. Afurisiti sa fie pe veci. Au distrus credinta poporului si au transformat-o in industrie si politica. Asa sa-i ajute Dumnezeu !
    • +4 (4 voturi)    
      ... acest dracnea ... (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 16:58)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

      ...tare joaca rolul de eminentza cenusie . Doara patzeste ca si unii premergatori .... .
  • +5 (5 voturi)    
    Dupa spusele lui Dragnea, (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 16:40)

    vali47 [utilizator]

    Catolicii,musulmanii,ateii,penticostalii,adventistii si alte culte nu au voie sa fie membri de partid(inclusiv PSD),sa aleaga si sa fie alesi.Sa inteleg ca Iliescu a fost dat afara din PSD pentru-ca n u-i crestin si ortodox.Dragnea face discriminare si vreau sa vad daca se sesizeaza Consiliul pentru Combaterea Discriminarii.
    • +2 (2 voturi)    
      Discriminare (Joi, 13 noiembrie 2014, 9:56)

      deer [utilizator] i-a raspuns lui vali47

      Aia de la Consiliul pentru Discriminare nu se sesizeaza prompt decat cand stranuta Basescu.
      In rest, Ponta si Dragnea pot sa zica si sa faca absolut orice, Consiliul este ca si Avocatul Poporului, aplica principiul "Lasam pe maine, ca poate nu mai trebuie".
  • +3 (3 voturi)    
    Teleormanu` (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 17:02)

    deville2010 [utilizator]

    Dragnea "mortu`" si bor adunatura de mafioti patentati
  • +5 (5 voturi)    
    Pentru ca (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 17:05)

    Nelu-SM [utilizator]

    Nu pot preotii ortodoxi sa faca campanie pentru ca sunt institutie de stat. Cladirile sunt in mare ridicate din bugetul de stat, preotii au salarii de la stat.

    Celalalte biserici au dreptul sa faca ce vor pentru ca si le-au construit singuri cu sau fara ajutor din strainatate. Aici statul nu are dreptul sa faca reglemantari.

    Dar Dragnea nu intelege multe lucruri evidente.
  • +3 (3 voturi)    
    DIN PACATE (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 17:17)

    C.C. (Cinste Coposu) [utilizator]

    noi innebunim aici, iar pe ei (psd) ii doare in 14 metri... mi-e groaza de ce urmeaza... duminica...
  • +2 (2 voturi)    
    Daniel Presedinte (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 17:33)

    zyk [utilizator]

    Daca tot este prefericit, poate ne da si noua ca sedii de campanie si infrastructura are in toata tara slava domnului.
  • +3 (5 voturi)    
    preot ortodox (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 17:44)

    zzzzzzzzzzz [utilizator]

    Sunt un cetatean din RO scarbit de tot ce inseamna religia promovada de preotii hapsani, pedofili, hrapareti, mincinosi, etc. Oamenii acestia, in opinia mea, sunt mai decazuti decat pe cei care-i condamnam noiin mod obisnuit: betivii, drogatii, etc. De la astfel de oameni ar trebui noi sa primim sfaturi???? Cu ce drept monopolizeaza ei crestinismul din tara asta? Se simt amenintati ca li se scade alocatia de la stat?... Rusine, preoti nemernici ce sunteti, care va bateti joc de credinta curata a unor oameni simpli. RUSINE, RUSINE
  • +4 (4 voturi)    
    Pentru ca... (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 17:51)

    SammyClo [utilizator]

    ...NIMENI NU O AMENINTA!!!
    Mai mult, preotii si-o ameninta singuri, prin atitudinea lor!
  • +4 (4 voturi)    
    da, dar... (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 19:01)

    The Great Cornholio [utilizator]

    cand vine vorba de impozitare, biserica este o organizatie non profit.

    statutul BOT poate fi gasit aici:
    http://patriarhia.ro/images/documente/statutul_bor.pdf

    In acest statut (nu la-m citit dar am cautat cuvinte cheie), nu se mentioneaza nimic in legatura cu implicarea in politica. nu inseamna asta ca isi depaseste limitele declarate? de cand dumnezeu si politica au ceva in comun? nu imi amintesc sa fie nimic in bibilie referitoare la partide, politici si alte chestii de genul asta, nici macar in cele masluite si rastalmacite de diverse secte.

    BTW, avand in vedere ca BOR reprezinta un procent foarte mic din crestinism, stiati ca este de fapt o secta? Intr-un documentar despre crestinism, se mentiona ca este biseria lui Stalin (nu chiar cu cuvintele astea). deci, niste comunisti pana la urma.
  • +4 (4 voturi)    
    PACAT mare ! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 20:38)

    elenacotiga1249190010011 [utilizator]

    RUSINE, suntem in secolul XXI si asa ceva este strigator la cer. DOAMNE, ai mila de noi caci au ajuns sa ne fure si sufletele ! Mergem la biserica sa ne ne rugam la TINE, sa ne regasim linistea sufleteasca si sa ascultam prin acesti "preoti" cuvantul unui singur DUMNEZEU care exista in lumea aceasta !
  • +3 (3 voturi)    
    doua intrebari (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 20:50)

    Yankeu [utilizator]

    1) de cine trebuie sa apere preotii credinta ortodoxa?
    2) de ce nu apara mai bine preotii legea?Aia de interzice politica in biserica!Respectiv ''incalcare a hotararii Sfantului Sinod fundamentate pe canoanele Bisericii Ortodoxe Universale, potrivit carora clerului ortodox ii este interzis sa faca politica partizana si sa se implice in campanii electorale''
  • +4 (4 voturi)    
    Maestrul votarii frauduloase. (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 23:11)

    LazarGheorghe [anonim]

    Ca si presedintele tau de partid ponta minti fara nerusinare .Crezi ca vorbesti aici cu morti care au votat si mai voteaza inca pentru voi.. Vino cu dovezi . La pseudo preotii care il indicau pe ponta ca alesul domnului , albanezul ponta exista cateva filme . Dar despre alte religii nu ai adus nici o dovada ci minciuni gogonate. Ce bine stiti sa aplicati diversiunea comunista pe care ati invatat-o de la taticul vostru mensevicul iliescu marele credincios de la care s-a molipsit albanezul ponta. Eu am umblat aproape 60 de ani prin bisericile ortodoxe si nu numai , nu am vazut nicaieri o biblie , pe cand la reformati la catolici la protestanti la evangelisti am vazut biblii . Asa ca avrut micul albanez sa se dea si el crestin ortodox si sa afisat cu biblia lui iohanis.
    Da-i doamne mintea cea din urma.
  • +3 (3 voturi)    
    Mai este România un stat laic ? (Joi, 13 noiembrie 2014, 7:37)

    Fisherman [utilizator]

    A cerut episcopul:
    ”Va puneti in fruntea credinciosilor, asa v-am spus, da ? De la biserica nu ii lasati, nu doar ca ii indemnati. Va puneti in fruntea credinciosilor si de la biserica, direct la vot in haina preoteasca".

    Mă rog, a Cerut, nu a Ordonat.

    Biserica este Casa Domnului iar ”părinții” sunt SLUJITORI AI BISERICII.

    După ce a ieșit din Biserică enoriașul devine Cetățean și conform Constituției, este suveran:
    CONSTITUȚIA
    Suveranitatea ARTICOLUL 2
    (1) Suveranitatea naţională aparţine poporului român, care o exercită prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice şi corecte, precum şi prin referendum.
    (2) Nici un grup şi nici o persoană nu pot exercita suveranitatea în nume propriu.

    Dacă ”părintele” iese din Biserică îmbrăcat în haine preoțești atunci nu poate exercita o altă activitate decât cea în slujba Bisericii.
    Dacă face ce zice Episcopul ”părintele” comite un act neconstituțional implicând Biserica în actul suveranității folosindu-se de Credința enoriașilor.

    Iar dacă nu ar purta veșmintele preoțești și totuși i-ar încolona pe enoriași pentru a-i conduce la Secția de Votare atunci am impresia că ”părintele” în cauză ar comite o infracțiune, conform Legii Electorale.

    Cu ce se deosebește cel care dă bani pentru un vot de cel care promite viața veșnică tot pentru același lucru ?
  • +2 (2 voturi)    
    Cred ca imi schimb religia (Joi, 13 noiembrie 2014, 8:38)

    Primul [utilizator]

    Intotdeauna am apreciat strictetea, decenta si organizarea Bisericii Catolice, dar din pacate m-am nascut in mizeria Ortodoxa care seamana mai mult cu o religie orientala, fara reguli clare ci doar buna pentru a manipula oamenii.
    Desi in general am evitat aceasta mizerie numita ortodoxism, acum sunt de-a dreptul pornit sa trec la catolicism.
  • +4 (4 voturi)    
    BOR a devenit (Joi, 13 noiembrie 2014, 8:40)

    Bogdan_100 [utilizator]

    cel mai mare dusman al ortodoxiei in Romania prin practicile mercantile, implicarea in politica si lipsa de har a majoritatii clerului (de la cel mai inalt reprezentant) orientat doar pe bani si afaceri. Oamenii vad, credinta se duce.
  • +4 (4 voturi)    
    Biserica Ortodoxa pierde din prestigiu. (Joi, 13 noiembrie 2014, 10:25)

    vali47 [utilizator]

    Implicarea fatisa a Bisericii Ortodoxe in campania electorala nu face decat sa piarda BOR din prestigiu.Asta dovedeste ca biserica nu mai este alaturi de cel cu nevoi,pentru-ca nu Guvernul Romaniei si Ponta este cu nevoi,ci populatia.Dragnea spune prostii,afirmand ca preotii ortodoxi se apara.De cine?Cine ii ataca?Rade si Vanghelie de prostiile lui Dragnea.
  • +2 (2 voturi)    
    Tu, Dragnea, (Joi, 13 noiembrie 2014, 16:26)

    John M. [utilizator]

    cred ca te-ai substituit lui Dumnezeu cand i-ai sculat pe morti sa voteze pentru un partid ateu si nemernic.
    Sper sa-ti pastrezi aceeasi adresa in urmatorii 20 de ani. Sunt sigur ca tiganii din Teleorman ar vrea s-o cunoasca mai indeapropape pe Bomonica.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri