Desant al culturii ruse la Bucuresti imediat dupa alegeri, cu sprijinul Radio Romania: Datorita unei politici absurde de izolare fata de Rusia, publicul roman cunoaste foarte putin despre una din marile culturi ale omenirii

de Red. Stiri     HotNews.ro
Marţi, 11 noiembrie 2014, 19:09 Actualitate | Esenţial

Cultura rusa va avea in luna noiembrie expunere maxima in Bucuresti cu ocazia Zilelor Culturii Ruse si a Targului de cartea Gaudeamus, organizat de Radio Romania, unde Federatia Rusa are statut de invitat de onoare. Gaudeamus are loc in 19 ¬ 23 noiembrie, la Romexpo, cu o serie de invitati de prim rang. Zilele Culturii Ruse (editia a 4-a) au loc in perioada 17- 30 noiembrie, si au ca scop, potrivit Ambasadei Ruse, sa "inlature ferm oblonul nestiintei si ignorantei, redand publicului roman accesul la lumina cunoasterii" culturii ruse. Evenimentele, unul dintre ele organizat de o companie publica - Radio Romania, au loc pe fondul deteriorarii imaginii Rusiei in toata Europa de Est, dar si in paralel cu temerile ca o victorie a lui Victor Ponta ar putea reorienta Romania spre Rusia si China.


"Acest eveniment complex ce cuprinde un numar mare de manifestari urmareste sa introduca publicul din Romania in lumea minunata a culturii ruse, in intregul ei. Un public care, datorita unei politici absurde de izolare fata de Rusia cunoaste foarte putin despre una din marile culturi ale omenirii, are tot dreptul sa cunoasca aceasta cultura. Ei bine, organizatorii acestui eveniment, sprijiniti de sponsori si parteneri, sunt mana care inlatura ferm oblonul nestiintei si ignorantei, redand publicului roman accesul la lumina cunoasterii acestei mari culturi", arata Ambasada Rusiei intr-un comunicat dedicat Zilelor Culturii Ruse si preluat de Vocea Rusiei.

Evenimentul Zilele Culturii Ruse, organizat de Agentia Federala pentru mass-media si comunicare a Federatiei Ruse, Ambasada Federatiei Ruse si reprezentanta Agentiei Rossotrudnicestvo in Romania, este sponsorizat de Gazprom, Lukoil si TMK Artrom. Evenimentul propune o serie de intalniri cu artisti de prim rang ai culturii ruse, precum si vernisaje ale unor expozitii de pictura, fotografie, proiectii de filme si degustari de mancare.

La rindul sau, Targul Gaudeamus prilejuieste venirea in Romania a unor cunoscuti scriitori, critici si dramaturgi rusi: criitorul Zahar Prilepin; scriitoarea Marina Stepnova; pictorul-poet Natalia Ovsienko; criticul de film Maria Kuvshinova; scriitorul si criticul de teatru Margarita Hemlin; artistul Leonid Tishkov; scriitorul Maxim Amelin si filologul Maxim Krongauz.

In plus, Federatia Rusa se pregateste sa deschida la Bucuresti Institutul Cultural Rus, potrivit unui document interguvernamental de cooperare semnat in iulie 2013 la Moscova de Titus Corlatean (ministru de Externe la acel moment) si omologul sau, Serghei Lavrov. Potrivit comunicatului Ambasadei Rusiei preluat de Vocea Rusiei, programul evenimentelor a fost facut public de Natalia Muzhennikova, secretar 1 al Ambasadei Federatiei Ruse in Romania si "reprezentant al viitorului Institut Cultural Rus".

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

2837 vizualizari

  • +14 (14 voturi)    
    Crimeea inapoi! (Marţi, 11 noiembrie 2014, 19:19)

    Trojan.H [utilizator]

    Nazistilor!
    • +8 (16 voturi)    
      Cultura rusa (Marţi, 11 noiembrie 2014, 22:07)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      EGAL - violatori in WW2, traficanti de carne vie, traficanti de droguri, raketzi, Campioni Mondiali la Furturi Auto, Campioni la Ruleta ruseasca, Campioni Mondiali la Gulag, Colhozuri, Deportari in siberia, contaminare cu poloniu....sinucideri in fapt crime diktate de partidul Unic Rus....mai trebuie ? Boris Pasternak...NU reprezinta cultura rusa...este O EXCEPTIE ..un SINGUR rus normal
    • +5 (5 voturi)    
      hehe (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 8:50)

      Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      Ooo, dar stim destul de bine cum arata cultura cizmei rusesti! Am avut-o apasandu-ne pe gat de prin 1944 incoace.
  • +18 (18 voturi)    
    Vorba rusului.... (Marţi, 11 noiembrie 2014, 19:28)

    Spiky [utilizator]

    .... let's get real! Putin confunda cultura cu cultul personalitatii!
  • +17 (17 voturi)    
    Suntem satui de makarenko! (Marţi, 11 noiembrie 2014, 19:30)

    soundtrack [utilizator]

    Rusia n-a creat nimic pozitiv dupa revolutia satanistilor.Porcii din "Animal Farm" nu viseaza la fascinatia frumusetii iubirii si a universului, ci la troaca plina care sa le creasca ceafa.
    • -1 (3 voturi)    
      Soljenitin? (Marţi, 11 noiembrie 2014, 22:38)

      Taras Bulba [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

      Totusi? Nu?!
  • +3 (5 voturi)    
    ne-au invadat rusii? (Marţi, 11 noiembrie 2014, 19:30)

    DT34 [utilizator]

    Pe linga asta am intrat pe site-ul Radio Romania International si ce sa vezi...totul este in ruseste. Nici macar un buton care sa schimbi limba in romaneste sau engleza. Hmmm...
    http://www.rri.ro
    • +7 (7 voturi)    
      dupa Pupatul lui Dottore de la (Marţi, 11 noiembrie 2014, 22:08)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui DT34

      Soci..cu asta ne am pricopsit !!!
    • -1 (5 voturi)    
      Aia e (Marţi, 11 noiembrie 2014, 22:39)

      Taras Bulba [utilizator] i-a raspuns lui DT34

      Aia e chineza bre!
  • +15 (15 voturi)    
    politica de izolare absurda fata de Rusia? (Marţi, 11 noiembrie 2014, 19:31)

    minos [utilizator]

    sau politia absurda a Rusiei? Acum vreo 10 ani am vrut sa invat limba rusa si m-am gandit ca se poate invata la un centru cultural rus. Dar nu am gasit asa ceva, am sunat la Ambasada si i-am rugat sa-mi recomande un loc unde pot sa invat rusa, raspunsul a fost sa-mi caut un profesor privat. Acum am inteles ca lucrurile s-au schimbat. A 2-a chestie, am vrut sa vizitez Rusia, pe cont propriu, dar nu se poate lua viza decat daca ai inviitatie sau ai un bilet luat de la o agentie ruseasca. Am renuntat si am vizitat doar Sankt Petersburg 2 zile, parte dintr-o croaziera in Baltica. Nu puteai sa iesi in oras decat in excursie organizata si nu aveai voie sa parasesti grupul, daca nu aveai viza. Chiar fiind intr-o astfel de excursie, eu dar si alti turisti, majoritatea occidentali, a trebuit sa stam la nist ecozi lungi la punctul de trecere a frontierei din port, unde mi-am amintit de cum procedau si politistii de frontiera romani, unguri, bulgari, polonezi, la inceputul anilor 90. Desi Sankt Pteresburg este un oras senzational din punct de vedere arhitectonic si istoric, vizita mi-a lasat un gust amar din cauza acestor restrictii. Sanu-mi spuna mie rusii ca Romania a dus o politica absurda de izolare, eu cred ca Rusia a dus si duce o astfe de politica nu doar fata de tara noastra, dar si fata de tot Occidentul. Nu este vina rusului obisnuit, ci a gufernantilor acestei tari senzaitonale, dar care a avut parte, mereu, de conducatori grandomani si rupti de realitatea globala. Conducatori pentru care oamenii simpli sunt doar statistica si unelte de manipulare ideologica.
  • 0 (0 voturi)    
    scuze! (Marţi, 11 noiembrie 2014, 19:34)

    DT34 [utilizator]

    probabil ca se schimba in mai multe limbi, dupa ce am re-incarcat pagina de citeva ori mi-a aparut in engleza.
  • +11 (11 voturi)    
    Cultură (Marţi, 11 noiembrie 2014, 19:39)

    CititorulComentator [utilizator]

    Și când mă gândesc la câtă cultură au semănat violatorii în cizme...

    Deja bagă propaganda rusească, mulțumim Puie Monta!
  • +2 (4 voturi)    
    Este ok daca ..... (Marţi, 11 noiembrie 2014, 19:41)

    NicolaeA [utilizator]

    vin fara tancuri, avioane si Rogozin !
  • +19 (19 voturi)    
    Mai usor (Marţi, 11 noiembrie 2014, 19:43)

    MPopa [utilizator]

    "Datorita unei politici absurde de izolare fata de Rusia ..." - asa a glasuit reprezentantul diplomatic al Federatiei Ruse.
    Sa nu confundam lucrurile. Nu vrem sa ne izolam fata de Rusia, vrem sa ne protejam fata de Rusia. E o diferenta esentiala.
    Cat priveste cultura rusa, ea este inca apreciata si nu facem confuzia intre geniul lui Puskin si agresivitatea lui Putin. Cred ca am fi fost chiar mai apropiati de cultura rusa daca nu ne-ar fi fost bagata pe gat cu forta intre 1945 si 1970.
  • +13 (13 voturi)    
    ha ha (Marţi, 11 noiembrie 2014, 19:46)

    fit [utilizator]

    Asa e cultura rusa e una din marile culturi ale omenirii, dar ce pacat ca tocmai Rusiei nu-i foloseste la nimic. Nici o problema, putem sa stim de cultura rusa si din UE si din NATO.
  • +12 (16 voturi)    
    Care mare cultura rusa??? (Marţi, 11 noiembrie 2014, 20:06)

    cartofil [utilizator]

    O populatie cat a intregii Europe a produs cca 10% din cea produs pe plan cultural Europa. Marii scriitori sunt cateva zeci la rusi si multe mii la europeni. Il prefer oricand pe Rebreanu lui Dostoevski. In celelalte domenii ce sa mai vorbim. In muzica, pictura, literatura rusii au niste nume mari dar europenii au de zeci de ori mai multe nume mari in acelasi domeniu. rusia este un elefant care se screme sa faca un kk mic pe care apoi il prezinta intr-o cutie aurita. Propaganda rusa este in schimb furibunda. Fiecare mica valoare a rusiei are parte de o propaganda in vest imensa si asa s-a creat mitul marei culturi ruse. Si daca vorbim de propaganda, sa vedeti imediat comentarii ale coloanei kgb-iste in Romania.
    • +3 (3 voturi)    
      Ai uitat sa mentionezi (Marţi, 11 noiembrie 2014, 20:34)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

      Ca marea parte e dinainte de MRSO
    • -1 (9 voturi)    
      ohoho (Marţi, 11 noiembrie 2014, 21:43)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

      il preferi pe Rebreanu lui Dostoievski? mersi, m-am edificat; une a respectul pentru cultura proprie si alta xenofobia imbecila.
  • +9 (11 voturi)    
    am studiat cultura rusă timp de 50 ani (Marţi, 11 noiembrie 2014, 22:16)

    visio [utilizator]

    unii au studiat-o în pușcării, alții la Kanal, alții acasă pe întuneric și frig!
  • -11 (11 voturi)    
    Rusul si romanu (Marţi, 11 noiembrie 2014, 22:38)

    Taras Bulba [utilizator]

    Romanul ce sa zica si el, pe el il doare mai mult furtul Basarabiei decat Ana Karenina. Si pe buna dreptate.

    Curiozitatea mea este insa de ce este atat de indragostit romanul de pitorescul holiwoodian, adica de aia care ne-au bombardat Bucurestiul si mai ales, ne-au vandut la Yalta,
  • -8 (8 voturi)    
    Rusia, la fel ca US, are două fețe (Marţi, 11 noiembrie 2014, 22:51)

    Nyk1 [utilizator]

    Una este bună iar alta este rea. Pe de-o parte îl avem pe Lenin, iar pe de cealaltă pe Petru cel Mare. Îl avem pe Lysenko, dar îi avem și pe Lomonosov sau Mendeleev. Îl avem de asemenea pe marele Yuri Gagarin, primul om care a ajuns mai departe de atmosfera terestră - exemplul suprem de curaj, inteligență și dăruire - comparabil poate doar cu predecesorii săi Leif Eriksson sau Cristofor Columb!

    Ideea este să știm să apreciem la adevărata ei valoare partea bună a Rusiei și să nu lăsăm partea rea să o umbrească. Chiar dacă nu vă place de Putin și de actuala conducere a Rusiei, nu cred că este o idee bună să dați foc tabelului periodic al elementelor din laboratorul de chimie, și nici portretului celui care l-a descoperit.
    • +4 (4 voturi)    
      Partea buna a Rusiei (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 8:49)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      E moarta de pe la 1914.
    • 0 (2 voturi)    
      Gagarin săracu ... (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 9:43)

      LianBerthold [anonim] i-a raspuns lui Nyk1

      ... nu prea voia el să suie cu racheta ... de unde şi nemuritparele cuvinte ale acestui prim om în spaţiu: (comparabile poate doar cu ele ale lui Armstrong punînd piciorul pe Lună)

      "Lăsaţi glumele proaste, tovarăşi, ştiu că am băut cam mult aseară dar scoateţi-mă afară din hardughia asta!!!"
  • +5 (5 voturi)    
    Solzhenitsyn, ceva? (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 0:33)

    Stars_and_Stripes [utilizator]

    Despre care cultura rusa este vorba, cea deportata in Siberia sau despre cea care inchina ode frustratului cu pieptul gol de la Kremlin?
  • +1 (1 vot)    
    Cultura rusă ? (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 8:04)

    Fisherman [utilizator]

    Da, Rusă !
    Mari Ruși: poeți, scriitori, pictori, compozitori, genii ale științei, au adus contribuții excepționale la patrimoniul Cultural al Umanității !
    Asta până în 1917...

    În timpul teroarei staliniste care a durat din 1924 (anul in care a murit VI Lenin) pana la moartea lui JV Stalin in 1953 cultura rusă a fost înlocuită de cultura sovietică.
    În Gulagul Stalinist au pierit majoritatea covârșitoare a celor care nu au cântat în strună politrucilor.
    Cultura sovietică a fost ca un incendiu care a pârjolit munții împăduriți cu arbori seculari. Din cenușă cu greu răsar alți arbori. A trecut abia un sfert de secol...

    Nu putem decât spera că rezultatul acestei lăudabile initiative nu se va transforma, pe nesimțite, într-un nou ARLUS !
  • +1 (1 vot)    
    Cultura rusă ? (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 8:04)

    Fisherman [utilizator]

    Da, Rusă !
    Mari Ruși: poeți, scriitori, pictori, compozitori, genii ale științei, au adus contribuții excepționale la patrimoniul Cultural al Umanității !
    Asta până în 1917...

    În timpul teroarei staliniste care a durat din 1924 (anul in care a murit VI Lenin) pana la moartea lui JV Stalin in 1953 cultura rusă a fost înlocuită de cultura sovietică.
    În Gulagul Stalinist au pierit majoritatea covârșitoare a celor care nu au cântat în strună politrucilor.
    Cultura sovietică a fost ca un incendiu care a pârjolit munții împăduriți cu arbori seculari. Din cenușă cu greu răsar alți arbori. A trecut abia un sfert de secol...

    Nu putem decât spera că rezultatul acestei lăudabile initiative nu se va transforma, pe nesimțite, într-un nou ARLUS !


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version