Autostrada Sebes - Turda, declarata admisibila spre finantare europeana in doua faze - una din exercitiul financiar 2007-2013 si a doua din exercitiul 2014-2020

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 7 noiembrie 2014, 17:00 Actualitate | Esenţial

A10 Sebes - Turda (pe loturi)
Foto: Hotnews
Comisia Europeana a declarat admisibil spre finantare nerambursabila cu fonduri europene autostrada Sebes - Turda (70km), proiectul urmand sa aiba doua faze de buget, una aferenta exercitiului financiar 2007-2013 (prelungit pana in 2015) si exercitul financiar 2014 - 2020. De amintit ca licitatia pentru cele patru loturi ale autostrazii a fost lansata tarziu in 2013 si s-a finalizat in urma cu un an in decembrie. Cu toate acestea semnarea contractelor a fost taraganata si prelungita cu diverse contestatii. Aceasta intarziere a facut practic ca autostrada sa nu mai poata fi terminata intergal pana la finele lui 2015, termenul final pentru proiectele pe exercitiul 2007-2013. Astfel, parte din fondurile europene aferente nu mai pot fi folosite si pot fi considerate, asadar, pierdute.

In data de 7 noiembrie 2014, Comisia Europeana a declarat admisibil spre finantare proiectul major "Constructia autostrazii Sebes Turda", a anuntat Ministerul Transporturilor printr-un comunicat remis HotNews.ro.

"Proiectul presupune constructia a 70 de km de autostrada, asigurand o legatura directa, rapida si sigura intre Autostrada A1, Sibiu - Sebes - Orastie - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac, parte din Coridorul IV Pan-European si Autostrada A3, Brasov - Fagaras - Targu Mures - Turda - Cluj Napoca - Oradea - Bors, numita si Autostrada Transilvania", potrivit MT.

Bugetul total al proiectului este de 621.519.594,92 euro, din care bugetul primei faze a proiectului, transmisa catre Comisia Europeana, este de 221.151.841,70 euro. Din aceasta valoare, contributia din Fondul de Coeziune prin Programul Operational Sectorial "Transport" 2007-2013 (POST) este de 152.998.942,98 euro.

Faza a doua a proiectului, in valoare totala de aproximativ 400 milioane euro va fi finantata in cadrul perioadei de programare 2014-2020, mai anunta ministerul.

Ca urmare a declararii admisibilitatii de catre Comisia Europeana, Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial "Transport" 2007-2013 va emite Ordinul privind aprobarea depunerii cererilor de rambursare de catre CNADNR SA in cadrul proiectului major.

Acest proiect a fost depus in cadrul Axei Prioritare nr. 1, Domeniul major de interventie 1.1 "Modernizarea si dezvoltarea infrastructurii rutiere de-a lungul Axei Prioritare TEN-T 7 si conectata cu aceasta".

Perioada aferenta executiei lucrarilor este septembrie 2014 - iunie 2016, conform calendarului estimat privind implementarea proiectului, din cererea de finantare.

Proiectul Sebes - Turda, intarzieri mari la lictatie au facut ca prioiectul sa nu mai poata fi finantat integral doar pe actualul exercitiu financiar

Licitatia pentru cele patru loturi a autostrazii Sebes - Turda a fost lansata tarziu in 2013 si a fost finalizata in urma cu un an, in decembrie 2013, insa in urma mai multor contestatii in instanta o parte din contracte s-au semnat in prima parte a anului, iar contractele pentru loturile 1 si 2 au fost semnate abia in octombrie 2014. Termenul de realizare pentru cele patru loturi este de 18 luni executie si 4 luni proiectare.

Astfel, intarzierile acumulate au facut imposibila terminarea autostrazii pana la momentul limita decembrie 2015, data pana la care pot fi finantate proiecte pe bugetul 2007-2013. De aici a venit si nevoia de a imparti bugetul proiectului si pe perioada de finantare 2014-2020. Asadar, o buna parte din fondurile pe exercitiul 2007-2013 care nu mai pot fi folosite pe acest proiect pot fi considerate nefolosite si vor fi dezangajate la finalul perioadei.


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

5374 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Ce mai legatura ! (Marţi, 11 noiembrie 2014, 0:10)

    andrei31 [utilizator]

    Autostrada A10 care leaga autostrazile A1 si A3 este mai lunga decat A3. Asta bineinteles daca nu luam in considerare tronsonul Bucuresti - Ploiesti din cealalta parte a tarii. Oricum, recunosc ca sunt oarecum surprins de faptul ca CE a acceptat sa finanteze aceasta "legatura".


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică