Cercetare IRES: Cata scoala au si unde traiesc votantii lui Ponta, Iohannis, Udrea, Macovei. Compatibilitatile din turul II

de Claudiu Zamfir     HotNews.ro
Luni, 3 noiembrie 2014, 19:09 Actualitate | Esenţial

Profilul votantilor lui Victor Ponta (IRES)
Foto: IRES
Circa o treime dintre alegatorii care s-au prezentat la urne duminica, la prezidentiale, au urmat cel mult 10 clase sau scoala profesionala, iar mai putin de un sfert aveau studii superioare, potrivit sondajului la iesirea de la urne realizata de Institutul Roman de Evaluare si Strategie (IRES). Potrivit sursei citate, candidatul care s-a clasat pe primul loc, Victor Ponta, s-a bazat intr-o mai mare masura decat cel de pe locul secund, Klaus Iohannis, pe votul alegatorilor mai batrani, cu studii mai reduse, din mediul rural. Profilul de alegatori atras de Iohannis pare mai apropiat de caracteristicile votantilor lui Tariceanu, Udrea si Macovei. Independenta Monica Maconei, de pe locul V, are cea mai mare pondere, in randul propriilor votanti, de alegatori tineri, cu studii inalte, din mediul urban.

documente
(3 Nov 2014) PDF, 842KB
In primul tur al alegerilor prezidentiale, 34% dintre alegatorii care s-au prezentat, duminica, la urne au cel mult 10 clase sau scoala profesionala, 44% au urmat liceul sau cel mult scoala postliceala, iar 22% au studii superioare

Pe de alta parte, dintre alegatorii cu cel mult 10 clase sau scoala profesionala, 34% s-au prezentat la urne. In randul celor cu liceul sau scoala postliceala, prezenta la vot a fost de 78%, iar in cazul celor cu studii superioare - 71%.

In functie de varste, 27% dintre cei care s-au prezentat la vot au varste intre 18 si 34 de ani, 29% au 35-49 de ani, 27% au 50-64 de ani, iar 17% au cel putin 65 de ani.

Pe de alta parte, alegatorii intre 18 si 34 de ani s-au prezentat la urne in proportie de 51%, cei de 35-49 de ani - 57%, cei de 50-67 de ani - 58%, iar alegatorii de peste 65 de ani - 44%.

Profilul alegatorilor, pe candidati:

  • Alegatorii lui Victor Ponta (PSD-PC-UNPR): cel mai mare procentaj (44%) il au cei care au urmat cel mult 10 clase sau scoala profesionala, iar cei cu studii superioare sunt in proportie de 15%. 42% dintre votanti sunt din mediul rural si 58% de la oras. 31% au varste cuprinse intre 50 si 64 de ani, iar 24% au 65 de ani si peste. Victor Ponta a fost cotat de exitpoll-ul IRES cu 40,2% (40,33 - rezultate oficiale la numararea a 98,3% dintre voturi).
  • Alegatorii lui Klaus Iohannis (ACL): cea mai mare pondere o au cei cu liceul sau maximum scoala profesionala (48%), urmati de votantii cu studii superioare (29%). 70% dintre alegatorii lui Iohannis sunt de la oras. 35% au varste intre 18 si 34 de ani, iar 31% au 35-49 de ani. Klaus Iohannis a fost cotat cu 31,8% (30,44% oficial).
  • Calin Popescu-Tariceanu (PLR): cel mai mare procentaj (49%) au terminat liceul sau scoala post-liceala, iar 36% au studii superioare. 79% dintre alegatorii lui Tariceanu sunt din mediul urban. 29% sunt cu varste cuprinse intre 18 si 34 de ani, 28% au 35-49 de ani si 29% au 59-64 de ani. Calin Popescu-Tariceanu a fost cotat cu 5,6% (5,4%, oficial).
  • Elena Udrea (PMP): 51% au absolvit liceul sau cel mult scoala postliceala, iar 26% au studii superioare. 73% sunt din mediul urban. 34% dintre alegatorii Elenei Udrea au intre 18 si 34 de ani, iar 31% au 35-49 de ani. Elena Udrea a fost cotata cu 5,4% (5,18%, oficial).
  • Monica Macovei: este singurul, dintre primii cinci candidati, care are alegatorii cu cea mai mare pondere din randul celor cu studii superioare (47%). 45% dintre votantii ei au liceul sau cel mult scoala postliceala, iar 8% au urmat cel mult 10 clase ori scoala profesionala. 87% sunt din mediul urban. Alegatorii cu ponderea cea mai mare (46%) au varste intre 18 si 34 de ani, iar 31% au 35-49 de ani. Monica Macovei a fost cotata cu 4,5% (4,46%, oficial).


Citeste mai multe despre   











VIDEO Pagubiti in noaptea nuntii. Cum au ramas fara bani doi tineri din Sibiu, chiar dupa petrecere

Nunta de vis s-a transformat in nunta de cosmar pentru doi tineri din judetul Sibiu. Hotii le-au furat din casa toti banii primiti in dar, in timp ce mirii si cativa invitati continuau petrecerea a doua zi dupa marele eveniment.
106309 vizualizari
  • +33 (49 voturi)    
    Bre, da' o lege electorala (Luni, 3 noiembrie 2014, 19:27)

    derblauereiter [utilizator]

    care sa pondereze nr. de voturi cu anii de scoala nu se poate?

    ca iesea a noastra presedinte din primul tur si nu mai statea acum pe rudotel toata intelectualitatea patriei.

    aa.. aia cu blonda nici macar sa nu incercati, ca "universitatea" crestina Dimitrie Cantemir nu se pune la studii superioare - hai cu minusurile.
    • -22 (38 voturi)    
      Candidat aflat in ceata... (Luni, 3 noiembrie 2014, 21:19)

      GabiOprea [anonim] i-a raspuns lui derblauereiter

      Sociologii lu' peste de care vorbiti, de unde au aflat ca eu am absolvit vreo facultate sau sunt pur si simplu un analfabet? Fiindca nu-mi amintesc ca cineva sa-mi fi cerut vreodata, legat de alegeri, ce studii am...ciudatenii,ciudatenii...Legat de " calitatea si varstele votantilor ", se vede ca Monique are numai " sorbonauti ", oameni grei, cu minte multa si educatie in societate precara, care se pricep de minune sa fie marlani si tomberonisti cand o jignesc ca tiganii pe Elena Udrea...lectia data de presedinta PMP procuroarei-avocat-europarlamentar, cu scorul obtinut ieri, o baga pe aventuriera de la Bruxeles in ceatza...speram sa ramana acolo!!! Definitiv !
      • +6 (16 voturi)    
        Tariceanu votat de 1.9% "destepti", Ponta de 6%!! (Marţi, 4 noiembrie 2014, 2:54)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui GabiOprea

        Procentele prezentate sunt foarte inselatoare.

        Cum este mai bine, sa primesti 1 mil. voturi din care 10% cu studii superioare sau sa iei 100 mii si 100% cu studii superioare?

        10% dintr-un milion = 100 mii. Deci si primul, care a primit 1 mil. voturi, si celalalt cu 100 mii au aceeasi cantitate de alegatori posedind studii superioare, fiind egali din punctul acesta de vedere, doar ca intiiul candidat mai are 900 mii voturi pe care al doilea nu le inregistreaza si astfel primul este intr-o situatie mult mai buna.

        Dupa cum se remarca din calculele 1- 5 afisate mai jos, Ponta are 6% alegatori cu studii superioare din totalul valabil exprimat prezent la vot, Iohannis 8.8%, Tariceanu 1.9%, Udrea 1.3%, Macovei 2%.

        Iohannis sta cel mai bine la capitolul votanti cu studii superioare, urmat de Ponta, Macovei, Tariceanu si Udrea.

        Nu incercati sa faceti calcule cu ce s-ar fi intimplat daca Macovei avea cit Ponta (40.33% total voturi) si 47% cu studii superioare adica 19% cu studii superioare din total alegatori. Asemenea extensii sunt gresite deoarece Macovei reprezinta o cantitate relativ mica de oameni cu studii superioare. Ceilalti cu facultati nu ar vota-o sub nici o forma.

        1) Victor Ponta - 15% studii superioare - 40,33 votanti ---> 6% studii superioare din total alegatori prezenti

        2) Klaus Iohannis - 29% - 30.44% ---> 8.8%

        3) Calin Popescu-Tariceanu - 36% - 5,4% ---> 1.9%

        4) Elena Udrea - 26% - 5,18% ---> 1.3%

        5) Monica Macovei - 47% - 4,46% --> 2%
        • +10 (10 voturi)    
          Puncte de vedere (Marţi, 4 noiembrie 2014, 6:57)

          gamma [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          1Cu cat esti mai destept cu atat sansele sa votezi Ponta &Co scad . Punct .
          2Este un indiciu clar ca poporul a votat gresit .
          3Cine a votat MM se poate autodeclara expert in politica (a fi in top 5% merita titlul asta )
        • +5 (5 voturi)    
          Nici procentele tale nu zic nimic (Marţi, 4 noiembrie 2014, 9:42)

          aladdin [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          Ar fi trebuit sa calculezi procentul din totalul celor cu studii superioare, ca sa se inteleaga cum au votat acestia, nu din totalul votantilor.
          Din procentele tale rezulta ca ~20% din persoanele care au votat aveau studii superioare (lipsesc ceilalti candidati). Facand un calcul foarte aproximativ, am avea ca cei cu studii superioare au votat astfel:
          1. VVP - 30%
          2. KI - 44%
          3. CPT - 9,5%
          4. EU - 6,5 %
          5. MM - 10%
          Niste procente calculate astfel ar fi mai usor de inteles cred eu.
          • +6 (6 voturi)    
            Cum au votat cei cu studii superioare: (Marţi, 4 noiembrie 2014, 10:36)

            derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

            dupa ce-am vazut eu la primul google search (poate n-am luat info. corect) populatia cu studii superioare e cam 2.520.000 si rezulta ca ar fi iesit la vot intr-o proportie colosala: 75,6%

            oricum, au votat 1,9 milioane cu studii sup. repartizate asa:

            1. KJ: 827k (43,4%)
            2. VVP: 567k (29,7%)
            3. MM: 197k (10,3%)
            4. CPT: 187k (9.8%)
            5. EU: 126k (6,6%)
            • +3 (3 voturi)    
              Asadar (Marţi, 4 noiembrie 2014, 11:19)

              aladdin [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

              Calculele mele foarte aproximative au iesit destul de exacte ;)
        • +1 (1 vot)    
          Hm! hM! (Marţi, 4 noiembrie 2014, 14:35)

          catuza [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          Ce silogism,ai formulat,vezi ca te depaseste .....rationamentul, dar de prosti cu facultate n ai auzit?!?? cred ca te ai regasi ! dar de pseudointelectualii care sunt la" butoane" , care pt. a nu si pierde privilegiile si functiile , voteaza cu Tonta, ai auzit, cred ca te ai regasi si aici!dar de cei pt care singurul interes il reprezinta propria bunastare , fara a le pasa de cei din jur, asijderea lui Ponta ai auzit!? ,si aici te regasesti!
          P.S. Un om valoros nu are cum sa fie asociat cu imaginea lui POnta!
        • +1 (1 vot)    
          Tariceanu votat (Marţi, 4 noiembrie 2014, 14:48)

          a-z [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          Jos comunistii
      • +7 (9 voturi)    
        Fii pe pace (Marţi, 4 noiembrie 2014, 8:32)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui GabiOprea

        Din postarea agramata se vede ca nu ai facut mai mult de 10 clase si acelea degeaba. In cadrul unui sondaj sociologic nu trebuie intrebata fiecare mazeta cu cine a votat si cate clase are, sunt esantioane statistice cu care se poate face cercetarea. Cat despre ceata esti cu mintea de mult acolo fara speranta de revenire.
    • +5 (7 voturi)    
      corect! (Marţi, 4 noiembrie 2014, 8:12)

      catelu [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

      Dar nu cu anii de scoala, ca atunci isi aduc Duicu si alti plagiatori diplomele de doctorat.
      Sa fie un test IQ ad-hoc, si votul sa fie considerat valid numai daca scorul depaseste 50 (pragul imbecilitatii). Si voturile valide sa fie ponderate cu IQ-ul demonstrat.
      Ar fi in interesul nostru, al tuturor, ca deciziile sa le ia cei mai calificati.
      • +7 (7 voturi)    
        Calificat politic (Marţi, 4 noiembrie 2014, 9:22)

        Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui catelu

        înseamnă să fii conștient că prostia e majoritară. E o dovadă de prostie politică să te bazezi la vot pe inteligență. Puterea se câștigă cu ajutorul proștilor și se menține cu ajutorul inteligenților.
        • +6 (6 voturi)    
          VOT (Marţi, 4 noiembrie 2014, 9:47)

          meandmyfriends [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

          Tebuie schimbat sistemul de vot. Acest tip de vot popular dovedeste cu fiecare ocazie ca este daunator. NU ofera optiunea unui vot pentru, nu ofera optiunea unui vot pozitiv. Acest sistem de vot, care ofera doar optiunea votului "impotriva" permite manipularea masei de vot, intr-un mod mizerabil (tv, media, bannere, pliante, pomana electorala, etc.).

          Este nevoie de un sistem care sa aiba la baza diminuarea importantei votului popular.

          Dreptul de vot trebuie sa fie castigat dupa indeplinirea unor criterii raportate la aportul in economie si/sau in societate.

          Nu e normal ca votul unuia/uneia care nu a contibuit/contribuie cu niciun leu in economie,primeste ajutoare sociale/cerseste si fura in vest/face Romania de rusine pe unde trece, are pensie de boala pe naspa, ETC., sa fie egal cu votul unui medic, inginer, profesor, simplu muncitor care plateste impozit/taxe/contributii raportate la munca depusa.

          Soganul trebuie schimbat din "cine voteaza conteaza" IN "Voteaza cine conteaza"!
          In PRIMUL rand sa conteze cei care muncesc/platesc taxe/aduc bani/beneficii in economie, iar ceilalti sa conteze mai putin.
          Mai simplu, prea multi prosti au drept de vot. Trebuie sa se diminuaze importanta votului lor.
          -
          • +2 (2 voturi)    
            pai (Marţi, 4 noiembrie 2014, 11:12)

            agentia_cagebista [utilizator] i-a raspuns lui meandmyfriends

            reduce ponderea prostilor prin educatie. Daca ii marginalizezi, aia nu se muta pe luna, dar se pot radicaliza si pot aparea probleme sociale mult mai grave. Extremismul se naste din marginalizare si din senzatia de respingere.
            Educatia in schimb face minuni: citeste despre Oman, care este un punct de stabilitate in orientul apropiat.
            Vezi tarile nordice unde invatamantul are un rol crucial in bunastarea natiunii ca siguranta si economie.
          • +4 (4 voturi)    
            Subestimezi importanța prostiei. (Marţi, 4 noiembrie 2014, 11:22)

            Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui meandmyfriends

            Orice sistem fie el social, mecanic, tehnologic, solar, etcetera trebuie făcut în concordanță cu prostia, altfel este inutilizabil. Prostia are și calități: este infinită, maleabilă precum o nevertebrată, curajoasă.
          • +4 (4 voturi)    
            de acord cu tine.. (Marţi, 4 noiembrie 2014, 11:24)

            akillies [utilizator] i-a raspuns lui meandmyfriends

            ..Legea Electorala trebuie schimbata. Ar trebui adoptat modelul deja existent in UK, USA etc: vrei sa votezi, te inscrii pentru vot(eventual amprenta vocala si/sau amprenta digitala etc.); indeplinesti cerintele minime(stii sa citesti in limba materna sau in limbajul nevazatorilor cel putin, sa zicem) ok, nu stii, poate stii semnele partidelor sau recunosti fata candidatului.. sau stii numele lui... cabine speciale pentru cei care vor sa voteze pe baza amprentei vocale...

            De ce sa isi bata joc de dreptul meu democratic de a-mi manifesta orienetarea politica, niste magari care fac turism electoral, ajutati de alti magari care impiedica votul concetatenilor mei dinafara tarii (adica a SISTEMULUUI) si apoi mai inventeaza si minciuni comuniste ca au fost "agitatori.. care incurcau scrutinul de vot"..?
      • -1 (5 voturi)    
        Faptul ca ai o parere atat de proasta (Marţi, 4 noiembrie 2014, 9:51)

        agentia_cagebista [utilizator] i-a raspuns lui catelu

        fata de majoritatea romanilor spune ceva despre tine si nu despre ei. Pot sa garantez ca majoritatea au in IQ mai mare de 100.

        Dar democratia nu se termina odata cu votul. Scrie'i deputatului sau senatorului din zona ta (nu conteaza daca l'ai votat sau nu) si intreaba'l: ce legi pregateste, ce legi sustine, ce face concret pentru zona pe care o reprezinta.Cere prietenilor tai sa faca la fel - puneti presiune pe el in asa fel incat sa devina constient ca oamenii ii urmaresc activitatea si ca la urmatoarele alegeri va zbura daca nu face nimic.
        • +3 (3 voturi)    
          IQ romanilor (Marţi, 4 noiembrie 2014, 11:06)

          derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui agentia_cagebista

          are aceeasi distributie ca la toate popoarele, se cheama repartitie (curba) gauss;

          adica meida e 100, marea majoritate se inscrie intre 80-120 iar procentele de idioti si de genii sunt egale si f. mici, 2%

          daca vreti sa comparati IQ-ul romanilor cu al altor popoare aveti aici o referinta:

          http://danieldavidubb.wordpress.com/2010/09/19/sos-inteligenta-romanilor-are-probleme/
        • 0 (2 voturi)    
          sunt de acord ca.. (Marţi, 4 noiembrie 2014, 11:37)

          akillies [utilizator] i-a raspuns lui agentia_cagebista

          ..votul nu trebuie limitat de IQ sau de studii superioare, dar sunt de acord ca daca un om nu poate si nu vrea sa voteze, sa nu ii fie luat acest drept de niste mincinosi si hoti doar ca sa incline balanta in favoarea "Puterii"!
          e o bataie de joc votul din 2-nov-2014.. o mare bataie de joc pentru orice Roman - cinstit, hot, batran, tanar, inteligent, neinteligent, cu studii superioare, doar cu 4 clase etc.

          Oricarei categorii sociale apartii, nu ar trebui sa accepti o conducere noua obtinuta prin furt pe fata si obstructionarea unei legi CONSTITUTIONALE (adica lege organica, pe baza careie se infiinteaza un stat - odata calcata, statul ala incepe sa dispara)!!!
          Daca un presedinte isi obtine locul prin furt, minciuna si discriminare, cum credeti ca va fi tara pe care o va reprezenta?!?! si cum credeti ca va fi perceputa acea tara in lume!?!?!

          Dar cate categorii sociale inteleg aceste lucruri..cati citesc despre Constitutie, sau Constitutia Tarii?!?!? Acesta ar trebui sa fie criteriul minim pentru votul popular: cunoasterea Constitutiei Romaniei!!!
      • +4 (4 voturi)    
        corect, dar nu cu limita 50 (Marţi, 4 noiembrie 2014, 10:52)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui catelu

        ca IQ are repartitie gauss, tot ce cade sub 70 sunt d-aia de-si baga degetele in ochi si nu scapam oricum decat de 2%

        cu diplomele ai dreptate dar ceva tot ar trebui facut ca aia 60% care sunt de parere ca soarele se invarte in jurul pamantului ne aleg noua presedintele
      • +2 (2 voturi)    
        rusine!!! (Marţi, 4 noiembrie 2014, 14:15)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui catelu

        Cum vrei sa excluzi membrii pedesere?
        Se stie ca la intrarea in Partid este obligatoriu testul de inteligenta, si cine are IQ peste 35 nu poate fi primit in partidul lui Ilici!
    • +5 (5 voturi)    
      Daca educatia este problema (Marţi, 4 noiembrie 2014, 9:10)

      agentia_cagebista [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

      De ce nu militezi pentru un buget mai mare la educatie? Iesi in strada alaturi de studenti si cere cel putin 6% din PIB pentru invatamant.

      Daca introduci votul bazat pe educatie - si apoi micsorezi bugetul pentru educatie si eventual tai de tot bugetul pentru invatamantul superior ai sanse mari sa voteze numai "cine trebuie", iar restul sa devina iobagi.

      Daca faci invatamantul obligatoriu, aloci peste 6% din PIB la invatamant, asiguri traininguri gratis si obligatorii somerilor, sau oricarui om care simte ca vrea sa devina mai educat castigi mult mai mult:
      1. Omul voteaza cu o mai buna intelegere
      2. Omul devine mai productiv si poate sa ajute societatea si economic
      3. Omul devine mai vesel si mai multumit de sine :http://www.bbc.com/news/education-18724993

      Ca de obicei solutia nu e sa micsorezi libertatile ci sa le maresti.
      • +2 (2 voturi)    
        cu principiul asta suntem de acord (Marţi, 4 noiembrie 2014, 11:25)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui agentia_cagebista

        educatia e cea mai mare dintre nenorocirile noastre si tot in zona asta ar trebui sa cautam solutiile rationale pt. o buna parte din problemele sociale;

        simpla crestere a procentelor din pib alocate invatamantului nu cred ca rezolva problema; avem in invatamant vreo 400.000 salariati extrem de prost pregatiti, platiti excesiv comparativ cu salariul mediu si nivelul de competenta dar cat se poate de eficient sindicalizati;

        raportul dintre salariul unui medic si al unui profesor este de 5/1 in toata lumea civilizata si de 1/1 in Romania; in aceste conditii nivelul de pregatire al profesorilor e praf, rezultatele la testele internationale ale copiilor nostri sunt varza;

        simpla alocare de procente din pib invatamantului nu poate rezolva acest gen de probleme, dupa cum nu poate rezolva problema populatiei adulte convinsa ca biblia a fost scrisa de M. Eminescu.
        • 0 (0 voturi)    
          Normal (Marţi, 4 noiembrie 2014, 11:57)

          agentia_cagebista [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

          ca nu rezolva. Dar e un inceput.
          Plateste profesorii bine in asa fel incat sa atragi pe cei mai buni in aceasta meserie, da'le bani de materiale didactice si o sa vezi rezultate.
    • +1 (1 vot)    
      bre da (Marţi, 4 noiembrie 2014, 14:46)

      a-z [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

      Jos Comunistii
  • +14 (18 voturi)    
    ??? (Luni, 3 noiembrie 2014, 19:42)

    nickart [utilizator]

    Multi si prosti sau prosti da multi?
    • +3 (3 voturi)    
      si una si cealalta varianta..... (Marţi, 4 noiembrie 2014, 9:04)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui nickart

      ....este valabila iar ambele au o trasatura comuna - mana intinsa la pomana !
      Cercetarea respectiva a IRES ne dezvaluie gradul de scolarizare dar mai presus, gradul de puturosenie si de pervertire la pomana a natiunii noastre.

      Cand cei mai harnici, indiferent de scolarizare, aleg sa munceasca si sa traiasca in strainatate, este normal ca in tara sa avem, majoritara, pleava lenesa naravita la "ajutoare", traitoare pe spinarea unei minoritati truditoare care nu a plecat inca dar care sta cu ochii la use.

      Acesti truditori isi pun acum speranta intr-un Iohanis care, culmea, a declarat ca vrea sa mentina acelasi sistem ticalos si nu este interesat sa democratizeze tara prin respectarea vointei noastre exprimate la referendum.

      Personal, cred ca mincinosul galactic, prin viclenia-i caracteristica, il va face praf pe "vorbaretul" Iohanis in confruntarile directe la Tv si daca totusi, multimea se va incapatana sa il voteze pe Iohanis, vom avea un presedinte tacut, speriat de destituire si izolat la Cotroceni de catre parlamentul pe care nu vrea sa il dizolve iar destrabalarea escrocherimii parlamentariste va atinge noi culmi.

      Urmeaza "regionalizarea" si disparitia romaniei ca stat iar ingramaditii la pomana vor trebui sa uite de micul si sarmaua "gratis" si sa se invete cu biciul pe spinarile lor puturoase.

      A fost odata Romania !
      • -2 (2 voturi)    
        La care referendum ? (Marţi, 4 noiembrie 2014, 12:38)

        Dr.Man [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        cel privind sistemul bicameral ? Toate sistemel parlamentare europene sunt bicamerale. Ce a fost propus de Basescu tinea de razboiul sau personal cu parlamentul nu de un concept politic. Basesu nu a avut vre-un concept privind organizarea statului ci doar organizarea propriei sale puteri.
        • +2 (2 voturi)    
          putin imi pasa...... (Marţi, 4 noiembrie 2014, 18:09)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Man

          .....de ce si-a dorit Basescu. Pe mine ma intereseaza ceea ce imi doresc eu si anume democratia autentica iar aplicarea rezultatului la orice referendum este sindura dovada a democratiei.
          Faptul ca si altora le merge rau, pentru ca au acelasi sistem politic ticalos, nu ma incalzeste cu nimic ci imi confirma necesitatea urgenta de schimbare a acestui sistem lenes, abuziv, mincinos si ineficient.
    • 0 (0 voturi)    
      ??? (Marţi, 4 noiembrie 2014, 11:29)

      nimrod [utilizator] i-a raspuns lui nickart

      :)))) Din aceasta dilema nu putem iesi...
  • +23 (31 voturi)    
    pe ponta (Luni, 3 noiembrie 2014, 19:54)

    kripton [utilizator]

    l-a votat prostimea. era de asteptat.lor nu le pasa ca au votat un tip care a copiat la doctorat.
    • +19 (23 voturi)    
      psdeii insisi sunt prostime, da' banditeasca!! (Luni, 3 noiembrie 2014, 20:06)

      soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui kripton

      Numai mutrele lor grobiene, tipologii din "Scrisoarea III " a lui Eminescu, guitzatori din "Animal Farm" a lui Orwell, lichelism pur, cu solzi grosi pe obraz si cu racnete de nevropati cuprinsi de disperarea halucinanta din fata usii puscariei si de zanganitul catuselor. Succes DNA!
    • +12 (14 voturi)    
      care prostime ? (Luni, 3 noiembrie 2014, 23:01)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui kripton

      ce are ca a copiat ponta ? si eu am copiat la lucrarea de licenta, este raspunsul primit de la cineva cu ,,scoala'' si de la care credeam ca are cu totul o alta intelegere fata de cuvantul plagiat si tot ce decurge din acest gest infractional.in general nu prostimea voteaza cu mitomanul , ci cei cu studii la spiru pesches angajati pe pile in tot felul de institutii la stat.
      • +7 (9 voturi)    
        adica... (Marţi, 4 noiembrie 2014, 0:56)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

        ...prostimea. Faptul ca-s fuduli nu-i face mai putin prosti.
  • +9 (21 voturi)    
    Moldova (Luni, 3 noiembrie 2014, 20:11)

    Jar [utilizator]

    si Tzara Romaneasca sunt rosii.
    Ardealul e albastru.
    Ponta,ia-ti hotii si pleaca!
    Ponta,fie-ti mila de noi si nu ne lasa fara Ardeal!
  • -8 (22 voturi)    
    Si... (Luni, 3 noiembrie 2014, 20:36)

    VictorDragos1 [anonim]

    ...unde, ma rog, scrie ca cei cu scoli si studii inalte stiu mai bine ce i-ar trebui tarisoarei noastre? Ce va face sa credeti ca, daca ati facut o facultate, sau v-ati plimbat prin tari straine, sau v-ati amanetat viata pe la vreo corporatie multiextrameganationala, sunteti mai intelepti si stiti voi mai bine decat un om simplu de la tara, fara scoala, ca parintii nu au avut posibilitatea sa-i ofere acest deziderat, care si-a luat soata din sat, a facut 4 copii (nu 0 ca multi de azi, ca au cariere de crescut) si a muncit cu palmele goale si cu calul din batatura ca sa-i intretina???
    Aduceti-va aminte...
    https://www.youtube.com/watch?v=3M68wcB6L0s
    • +6 (12 voturi)    
      stiu pentru ca sunt liberi (Marţi, 4 noiembrie 2014, 0:59)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui VictorDragos1

      de-aia stiu! Scoala te face sa intelegi ce se intampla in jurul tau, de ce se intampla si care-i solutia pentru a controla ce se intampla.

      Taranii fara scoala sunt sclavii celor care-i manipuleaza si-i terorizeaza.
      • +2 (4 voturi)    
        nu cred (Marţi, 4 noiembrie 2014, 7:25)

        Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

        Nu cred ca sunt liberi. Un dobitoc care ii injura pe aia mai saracuti cu duhul nu e liber - ramane doar un dobitoc cu diploma. Ce a facut el sa-i educe pe ceilalti ? ( injuraturile cu aroganta nu se pun). Ura fata de ceilalti nu te face mai crestin sau mai putin neanderthal. Dovedeste ca te urasti si-ti urasti originea. Ai grija cand te uiti in oglinda.
      • +6 (6 voturi)    
        ...nu toti... (Marţi, 4 noiembrie 2014, 9:20)

        roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

        bunica si mama mea aveau 4 clase si nu s-au lasat prostite de comunisti. Mama nu i-ar vota nici daca ar bate-o cineva. Cand dupa Revolutie toti erau "fericiti" de atata libertate dar gloantele bubuiau si Ileiscu ranjea la tv, mama ne-a zis: "Pana tara asta nu va scapa de comunisti si securisti nu va avea liniste". Cand l-a vazut in schimb pe Coposu la tv l-a admirat, desi n-am avut in familie decat tarani simpli fara simpatii liberal-raraniste, dar modelul copilariei lor a fost regele...Nu se vede clar ca samburele tuturor diversiunilor e in mana PSD-ului securist? Nu scoala, ci gandirea sanatoasa te conduce in viata, ia uitati-va in jur, nu vedeti licentiai, masterati, doctori care nu stiu sa scrie, sa se exprime? Va dati seama ce sistem de gandire logica au. Amintiti-va de propagandistii cu 4 clase de la Stefan Gheorghiu pusi in functii de conducere in institutii pana in Revolutie. Cititi doar presa si va lamuriti. Alaltaieri se chinuia un moderator sa ne conviga ca" 6% inseamna 6 din 10 alegatori..."Gandirea logica e prescrisa in gene, scoala si familia doar o cultiva...dar unde nu e nici una nici alta, ramane din pacate doar Antena 3 si maneaua la datorie. Avem rezultatele...
        • +1 (1 vot)    
          genial.. (Marţi, 4 noiembrie 2014, 11:58)

          akillies [utilizator] i-a raspuns lui roman diaspora

          ..foarte frumos spus.

          Scoala are rolul de a deschide mintea nu de a o inchide...
    • +5 (5 voturi)    
      VictorDragos, (Marţi, 4 noiembrie 2014, 8:35)

      valy_74 [utilizator] i-a raspuns lui VictorDragos1

      Este foarte corect ce spui.
      Dar sa-ti dau exemplul meu. Bunica mea plecata de mult dintre noi, era analfabeta. Tatal meu cu liceu si scoala profesionala, voteaza stanga de cand il stiu. Eu, datorita lui, 20 ani de scoala si 14 de multinationale grele in special germane.
      La o discutie usor incinsa cu tatal meu, i-am spus:

      " Eu din respect pentru profesorii si scoala care m-au educat nu concep sa votez un presedinte cu doctoratul copiat, sau macar sa fie capabil sa recunoasca asta " .

      Nu urasc pe nimeni care are o optinune politica insa ii condamn pe cei care nu voteaza.

      Mi-as dori mult sa inteleaga cat mai multi ce am vrut sa spun.
    • +4 (4 voturi)    
      Educatia e fundamentul gandirii (Marţi, 4 noiembrie 2014, 8:37)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui VictorDragos1

      Oricat ar fi de dotata la nastere fiinta umana nu se dezvolta decat prin educatie. capacitatea de a dezvolta viitorul de a alegea calea cea buna nu se poate face fara educatie. Numai cei ce nu vor sau sunt lenesi nu au parte de educatie. Povestea cu copilul sarac ce nu are mijloace e fumata. Vezi cazul studentului la Harvard care la 10 ani in Uganda cauta in gunoi dar stia ca vrea sa studieze. Povestea lacrimogena cu tanarul cu 4 copii ce munceste pamantul cu calul mai trebuie completata cu cheltuirea banilor copiilor la crasma - deci si ei vor lucra pamantul cu calul fara a mai merge la scoala.
  • +9 (15 voturi)    
    Piata Universitatii1990 - Miscarea M.Macovei! (Luni, 3 noiembrie 2014, 23:03)

    hotnewsfil [utilizator]

    Miscarea oamenilor cinstiti, responsabili, infiintata de Monica Macovei se defineste, si prin rezultatele cifrice ale alegerilor de ieri, a fi 'o soa, cvasi-identica (o clona) a Pietei Univversitatii - 1990).
    Atunci a invins 'Spiritul oamenilor cinsti', al luptatorilor pentru democratizarea tarii, pentru inlaturarea de la putere a neo-comunistilor lui Iliescu'. Aparent, atunci au invins rezultatele cifrice ale alegerilor, cifre dirijate strict de neo-comunisti. Aparent, fiindca, in esenta, spiritul Pietii Universitatii a ramas viu, a intretinut flacara luptei de eliberare a tarii.
    Acel spirit s-a transferat in 'Miscarea Macovei'. Acest spirit a invins ieri. Este viu, viguros, extrem de puternic, de prolific, va creste rapid, va limpezi mintea si sufletele majoritatii romanilor, va genera o noua Romanie.
    Spiritul Pietii Universitatii a invins (reinviat) prin 'nasterea' DNA infiintat de Macovei.
    'Spiritul DNA' este parte a 'spiritului Pietii Universitatii'!
    • +12 (12 voturi)    
      Rectificare! (Luni, 3 noiembrie 2014, 23:55)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      In ultima propozitiune, 'Pietii' se inlocueste cu Pietei!
    • -4 (8 voturi)    
      Unde sau ce a învins? (Marţi, 4 noiembrie 2014, 8:47)

      LianBerthold [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      A învins poate prin eprubetele din laboratoare, adică in vitro. In vivo, în viaţa reală, a făcut un mare fîs. Şi e foarte bine că este aşa, pentru că justiţiari de teapa lui madam Macovei pot fi întîlniţi doar prin filme şi benzi desenate + şi cjiar şi ăia au din cînd în cînd îndoieli ("oare fac bine ceea ce fac?!?").
  • +4 (4 voturi)    
    Câteva calcule (Marţi, 4 noiembrie 2014, 9:45)

    Razvan S. [utilizator]

    Pe baza cifrelor din sondajul IRES am făcut câteva calcule:
    Rezultatele votului pe segmentul 18-34 ani: Iohannis 41%, Ponta 28%, Macovei 7.7%, Udrea 6.8%, Tăriceanu 6%.
    Rezultatele votului pe segmentul cu studii superioare: Iohannis 42%, Ponta 27%, Macovei 9.6%, Tăriceanu 9.2%, Udrea 6.4%.
  • +2 (4 voturi)    
    aroganta (Marţi, 4 noiembrie 2014, 10:16)

    jackalphonse [utilizator]

    bine ca nu se stie unde si cand s-a furat si apar articole speculative, dar stiti ca numai prostii nu voteaza cu "ai nostri". ei, uite din cauza asta se pierd voturile, pentru canumai voi stiti cine sunt prosti si care sunt destepti.
  • +2 (2 voturi)    
    Era utila o prexentare a (Marţi, 4 noiembrie 2014, 12:25)

    Dr.Man [utilizator]

    proportiei segmentelor definite in populatia generala. Toti alegatorii sunt egali intre ei si au un vot. Semnificativ este mesajul candidatilor care stiu care este structura bazinului lor electoral. Ponta, social-democrat cu un bazin electoral din zone sarece si defavorizate, trebuie sa propuna si sa promoveze masuri social-democrate adecvate nevoii reale de ridicare a standardului populatiei din bazinul sau electora. Transilvania, Banatul si Crisana sunt mai urbanizate, electoratul este ceva mai autonom fata de stat, este apt si interesat de politici liberale. Romania in ansamblu, neunitara, are nevoie concomitent si URGENT d politici liberale care sa ridice economic Romania si de politici social-democrate existand un mare numar de persoane la limita saraciei. Social-democratii au nevoie de bugete mari din care sa redistribuie prin programe de stat bani pentru ridicarea standardului de viata din zonele defavorizate, bani care vin la buget daca politicile liberale genereaza afaceri viabile , in conditii de creditare si fiscalitate prietenoase. Fapt - bani nu exista potrivit nevoilor de dezvoltare unitara a Romaniei, deci mai multa atentie la generarea de bani prin economie nu bani la buget prin cresterile de taxe. Firesc in vest interesul este mare pentru politici economice favorabile antreprenorilor romani. Iohannis ete un exponent verificat favorabil antreprenoriatului romanesc si bine orientat privind investitiile straine profitabile pentru bugetul Romaniei, si unii si altii generand locuri de munca. Si ponta va trebui sa fie atent la economie si Iohannis la subzistenta saracilor, multi, si unul si altul trebuie sa aiba in vedere dezvoltarea durabil ( transportudi, irigatii, conservarea resurseor). Exista o diferenta stilistica cronica intre tipul de politica dimboviteana si vestica. Tensiunile de rupere pot creste. O solutie poate fi regionalizarea si autonomia locala reala, cu scaderea centralizarii prin subsidiaritati spre regiuni.
  • -1 (1 vot)    
    niet cultura (Marţi, 4 noiembrie 2014, 15:43)

    LazarGheorghe [anonim]

    Inca ne mai hotarasc soarta analfabetii reali cat si cei politici din partea rosie . Vorba lui Stefan cel mare multi, multi dar prosti , acum se potriveste prosti,prosti dar multi.
    • +1 (1 vot)    
      Mai gindeste-te putin... (Marţi, 4 noiembrie 2014, 16:54)

      Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui LazarGheorghe

      NU este vorba de Stafan cel Mare...

      Daca n-ai prea fost la scoala, iti dau voie sa copiezi:

      Incearca 'google'

      Astept raspunsul corect...
  • -1 (1 vot)    
    naspa (Miercuri, 5 noiembrie 2014, 11:58)

    MariusArmanchi [anonim]

    Ba fratilor dar ce relevanta are cata schoala au uni atata timp cat au drept de vot la vot toti suntem egali
  • 0 (0 voturi)    
    mircea (Sâmbătă, 8 noiembrie 2014, 0:21)

    MurarusMircea [anonim]

    Eu ma intreb de unde se stiu chestiile astea cand votul e de fapt secret?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă