VIDEO Revolta printre alegatorii din strainatate. Londra: Ambasada vrea sa bage pensionarii la vot peste rand, dar nu s-a gasit nici un pensionar la coada / Munchen: Sunt de aproape cinci ore la coada/ Nemultumirea este foarte mare/ Bruxelles: E incredibil cum au putut sa-si bata joc. BEC: Nu prelungim votul, MAE trebuia sa organizeze mai bine

de D.Tapalaga     HotNews.ro
Duminică, 2 noiembrie 2014, 17:27 Actualitate | Esenţial

Aglomeratie in Londra - imagini cititori
Foto: Hotnews
Un alegator din Anglia ne-a semnalat faptul ca la sectia de votare 152 Londra situata la Brand Civic Center "sunt mii de oameni si doar trei stampile" si ca se voteaza "urcand cu liftul" in sectia de votare. Emanuel Diaconu, un alegator roman in Anglia, semnaleaza ca "sunt 300 de persoane la etaj care stau de 2 ore. Încă 1000-1100 la parter si probabil 6-700 în afara complexului".

UPDATE 3, ora 22.14: La Londra, personalul Ambasadei a chemat pensionarii care stau mai in spate sa intre in fata celor o mie de oameni care stau la coada. Propunerea a fost intimpinata cu vociferari. Nu a fost gasit nici un pensionar la coada

UPDATE 2, ora 21.51: Cetatean roman aflat la coada la Londra: Sunt la coada la vot la Londra in Belgrave Square. Peste 1.000 de oameni la coada, daca se extinde se termina la 3 noaptea







UPDATE. Chestionat de HotNews.ro daca autoritatile romane pot lua in considerare prelungirea votului peste ora 21.00, in sectiile din strainatate, daca mai raman alegatori la cozi, reprezentati ai MAE au precizat ca numai Biroul Electoral Central poate lua o astfel de decizie. BEC, insa, a subliniat ca nu va prelungi votul, criticand MAE ca nu a organizat suficient d ebine procesul electoral din strainatate.

"Nu vom prelungi votul. Solutia este ca MAE sa organizeze mai bine, data viitoare, sectiile de vot. MAE trebuia sa organizeze mai bine sectiile de vot", a declarat purtatorul de cuvant al BEC, Marian Muhulet.

In jurul orei 18.00, ora Romaniei, Biroul Electoral pentru Strainatate (BES) era in sedinta, incercand sa ia masuri pentru fluidizarea votului, au declarat, pentru HotNews, membri ai personalului tehnic din BES.

Intre timp, BES a decis ca alegatorii sai aiba posibilitatea sa completeze declaratia pe proprie raspundere (ca nu vor vota de mai multe ori) in afara sectiei de votare si sa o semneze in fata unui membru al biroului electoral al sectiei de votare.

In urma unei cereri depuse de PMP, s-a decis cu majoritate urmatoarea procedura privind completarea de catre alegator a declaratiei pe proprie raspundere  prevazuta de art. 44 alin.5 din legea nr. 370/2004:
  • formularul declaratiei pe proprie raspundere va fi pus la dispozitia alegatorului de catre un membru al biroului sectiei de votare,
  • alegatorul are posibilitatea de a completa declaratia pe proprie raspundere si in proximitatea sectiei de votare, cu datele personale solicitate, fara a o semna
  • semnarea declaratiei completate in conditiile mai sus mentionate va fi realizata  in fata unui membru al biroului electoral al sectiei de votare, care va verifica datele mentionate.

Un alt alegator roman aflat la Londra care dorea sa voteze la sectia de votare de la ICR (adresa Belgrave Square) a relatat pentru HotNews.ro in jurul orei 18.23 ora Romaniei (16.23 ora Londrei) ca sunt cateva sute de oameni la coada pentru a vota: "Proababil ca dureaza cel putin doua trei ore sa ajungi sa votezi, sunt foarte multi oameni, majoritatea tineri. Nu stiu sincer daca apuc sa votez".




Cozi la vot in Londra





Cozi mari la sectiile de votare din strainatate s-au semnalat aproape in toate tarile europene. In Germania, de pilda, la Munchen, o cititoare HotNews.ro ne-a transmmis in jurul orei 17 ca sta la coada de cinci ore si tot nu a reusit sa voteze. "Atmosfera e incrancenata imptrova lui Ponta. Deja toata lumea isi face planuri cum sa procedeze la turul doi sa nu patim la fel. Toti sunt determinati sa voteze si acum, si in turul doi. Nemultumirea este foarte mare. Injuraturi la greu. Oameni veniti de la sute de km distanta".




O alta cititoare HotNews.ro care a votat la Bruxelles ne-a transmis in urma cu putin timp ca a stat patru ore la coada pana cand a reusit sa voteze: "Am stat aproape 4 ore. E INCREDIBIL cum au putut sa-si bata joc. In ritmul asta nu voteaza nici jumatate din cei de acolo. Sint oameni cu copii in brate care stau de ore. Am facut scandal si ni s-a spus ca 'organizatorii' au dorit asa." Cititoarea ne-a mai semnalat faptul ca niciodata in ultimii zece ani de cand voteaza la Londra nu s-a confruntat cu o situatie similara. Coada se intinde pe doua sute de metri, numarul celor aflati la coada fiind estimat la peste o mie. Intr-un alt centru de votare, la Wembley, un alt cititor semnaleaza ca peste 2000 de romani ar astepta sa voteze.


Citeste mai multe despre   











VIDEO Reactia cercetatorilor din Buzau atunci cand au gustat "legumele viitorului": rosia-banana si rosia-ananas

Ce ati spune despre o bucata de branza noua cu o rosie ca o banana langa? Sau de niste slanina cu o rosie... ananas. In acest moment suna mai degraba ciudat decat tentant, insa acestea sunt legumele viitorului.
25930 vizualizari
  • +25 (25 voturi)    
    dati-i in judecata!!! (Duminică, 2 noiembrie 2014, 17:36)

    cristi_an [utilizator]

    e incredibil bataia de joc!!
    JOS LEPRELE ASTEA ODATA SI ODATA!!!
    JOS PSD!
    • +8 (8 voturi)    
      psd stia ca nu castiga in strinatate (Duminică, 2 noiembrie 2014, 18:20)

      fc [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      astept demisii platescimpoite
      pentru ce?
    • +5 (5 voturi)    
      Guvernul Romaniei (Duminică, 2 noiembrie 2014, 18:52)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      comite abuz in serviciu contra intereselor persoanei
      (persoanelor) in forma calificata.
  • +5 (13 voturi)    
    invalidare (Duminică, 2 noiembrie 2014, 17:37)

    drop [utilizator]

    trebuie invalidat scrutinul
    • -12 (16 voturi)    
      Ia puneti 2 intrebari si fug toti! (Duminică, 2 noiembrie 2014, 18:43)

      cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui drop

      1.Platiti studiile din Romania,alea moka?
      2.Platiti impozite in Romania?
      Atunci aveti dreptul sa votati.
      Vezi Ungaria,lege...
      • +5 (7 voturi)    
        Dreptul de a vota (Duminică, 2 noiembrie 2014, 19:06)

        PetruLuca [utilizator] i-a raspuns lui cristian_n

        si de a-si exprima opiniile le au toti romanii...
        intreaba-l tu pe Ponta "plagiatorul" sau pe Hrebenciuc "retrocedatorul" daca si-au platit studiile..... Si tu uita-te in oglinda si intreba-te cite studii ai facut si ce ai platit tarii .
        Daca te duci si le pui cele doua intrebari, oamenilor alora ce stau la coada, in ploaie sa voteze ,te asigur eu ca nu fuge nimeni......poate doar tu .
      • +7 (9 voturi)    
        mai du-te pe la scoala (Duminică, 2 noiembrie 2014, 19:09)

        ampersand [utilizator] i-a raspuns lui cristian_n

        Se vede ca habar n-ai la ce se folosesc taxele si impozitele. Ca-capsunar, iti spun c-aici as plati fara regret chiar si taxe un pic mai mari, pentru ca, intr-adevar, le regasesc in calitatea strazilor, in curatenia orasului, in birocratia scazuta, in lipsa cultului spagii, in calitatea serviciilor online, in calitatea serviciilor medicale de stat, in calitatea scolilor, in numarul de parcari publice, etc.

        In al doilea rand: eu am absolvit facultatea la inceputul anilor 90, si sunt capsunar "asezat" de vreo 10 ani. In conditiile globalizarii, a calitatii de cetatean UE, cand pot obtine un job in orice tara doresc, fara a renunta la cetatenia romana, cum vezi tu "platitul studiilor din Romania, alea moka"? Un fel de gaj, un fel de TVA pe care-l platesc statului roman la iesirea din tara si pe care-l primesc inapoi cand revin?

        Acum, in treacat fie spus, ma bucur pervers ca nu trebuie sa platesc impozite statului roman ca-capsunar, pentru c-asta ar insemna sa-ti ridic tie nivelul de trai, pe banii mei. Auguri! :D
      • +2 (4 voturi)    
        LoL (Duminică, 2 noiembrie 2014, 19:30)

        Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui cristian_n

        Ti-am mai raspuns odata. Romanii din afara s-ar putea sa plateasca INDIRECT impozite mai multe decat ai face-o tu in intreaga ta viata de asistat social. Daca iti place Magyarorszag sa stii ca nu e departe, te asteapta oricand sa le platesti taxele pe traficul pe net pe care oricum il faci inutil.
        • -1 (5 voturi)    
          Te astept... (Duminică, 2 noiembrie 2014, 19:51)

          cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

          Sa imi demonstrezi mecanismul economic de plata indirecta a impozitelor de catre un rezident,transfug,capsunar sau cum s-o numi..
          Care impozite,mai precis?
          Cele directe,cele indirecte sau ambele?
          E o teorie bugetara moncher...tre'sa o stii dupa vehementa..
      • +4 (6 voturi)    
        Gandesti intens (Duminică, 2 noiembrie 2014, 19:46)

        Bazil [utilizator] i-a raspuns lui cristian_n

        ca un votant psd, prin urmare esti un bou. Dar cand cei de la coada trimit bani in romania este bine? Daca nu te duce mintea, sa stii ca un sfert din bani se duc pe tva.
        • -1 (3 voturi)    
          Unde? (Duminică, 2 noiembrie 2014, 20:21)

          cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui Bazil

          Se plateste acel TVA?
          In ce tara?
          Imi place argumentul "bou".
          Orice haplea care nu are argumente injura..
          • +1 (3 voturi)    
            Se vede (Duminică, 2 noiembrie 2014, 20:33)

            Bazil [utilizator] i-a raspuns lui cristian_n

            ca nu te duce mintea. Ma refeream la banii trimisi in romania. Nu cred ca sunt tinuti la saltea de cei ce ii primesc. Ramane cum am stabilit, esti un votant psd si ai toate calitatile acestui tip de votant.
      • +2 (2 voturi)    
        Aiureli (Duminică, 2 noiembrie 2014, 20:52)

        red.herring [utilizator] i-a raspuns lui cristian_n

        A se scuti cu textele astea idioate. Votul este un drept cetatenesc fundamental, inscris in Constitutie, si nu tine de unde ai studiat si unde platesti taxele.
        Si mai exact, la ce lege din Ungaria va referiti? Traiesc in Ungaria de 14 ani, si nu am auzit de ea...
  • +2 (8 voturi)    
    Bruxelles (Duminică, 2 noiembrie 2014, 17:40)

    Bogdan V [utilizator]

    Ciudat ce spune doamna din Bruxelles. La ora 12 era coada destul de lunga, dar nu am stat mai mult de 30 minute.
    • +6 (8 voturi)    
      curios (Duminică, 2 noiembrie 2014, 18:01)

      vali2 [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan V

      si eu am stat 2 ore la brux la ambasada ca sa votez si asta destul de dimineata (10 am), merge ff incet. tu unde ai fost de a mers asa rapid si la ce ora?
      • +2 (2 voturi)    
        e bine c-am votat (Duminică, 2 noiembrie 2014, 18:23)

        Bogdan V [utilizator] i-a raspuns lui vali2

        pe Rue Gabrielle. probabil ca dimineata a fost mult mai multa lume. la 12, oamenii continuau sa vina, dar mergea repede.
        • +2 (2 voturi)    
          Dimineata a fost mai liber (Duminică, 2 noiembrie 2014, 18:46)

          Monday [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan V

          Da, si noi tot acolo am fost, in Uccle, pentru ca acolo erau trei sectii din cele patru deschise. In 15 minute am votat, cu tot cu stat la coada, la ora 10. Mai mult ne-a luat sa gasim loc de parcare!
          Vad ca am avut noroc, dupa ce citesc pe aici.
          Imi pare rau ca s-a pierdut atata vreme si irosit atatia nervi astazi, cu o treaba care trebuia sa decurga rapid si firesc...
          Noi de-asta am evitat sectia din oras.
          Ce sa zic, "organizare" tipic romaneasca, nu ne mai "vindecam" nicicum...
          • +1 (1 vot)    
            15 minute (Duminică, 2 noiembrie 2014, 19:05)

            CJ. [utilizator] i-a raspuns lui Monday

            Si eu tot la Uccle, in jurul orei 9, am intrat, am scris declaratia si deja era libera o "stampila". Nici 15 minute nu a durat, chiar ma bucur ca nu am mers mai tarziu..sau poate in centru a fost aglomeratie, caci in Uccle e mai greu de ajuns fara masina
        • +1 (1 vot)    
          mda (Duminică, 2 noiembrie 2014, 19:20)

          vali2 [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan V

          am uncurcat locurile, am fost la reprezentanta romaniei pe montoyer :)
          Oricum ma bucur ca a mers mai rapid la ambasada ca banuiesc ca acolo au mers majoritatea oamenilor.
          Si pozele care au aparut pe net sunt tot de la repr. romaniei de pe montoyer, nu de la ambasada.

          Bravo romanilor de pretutindeni ca s-au mobilizat si ne vedem in turul 2
  • +14 (16 voturi)    
    Ma intrebam eu... (Duminică, 2 noiembrie 2014, 17:45)

    eek [utilizator]

    ...unde si sub ce forma o sa fie manaria comunistilor.
    Ei bine, uite-o!
    Bataie de joc e prea putin spus...
  • +15 (17 voturi)    
    Rezultatele din afara (Duminică, 2 noiembrie 2014, 17:48)

    R.I. [utilizator]

    Cand o sa apara toate rezultatele din afara o sa isi dea toata lumea seama de ce actuala guvernare a dorit sa se ajunga in situatia asta .
  • -3 (13 voturi)    
    he,he (Duminică, 2 noiembrie 2014, 17:50)

    ciocolata [utilizator]

    unde sunt vremurile d'antan, cand la paris, la fiecare 3 secunde, de dimineata pana seara, intra un vot in urna.
  • +14 (16 voturi)    
    In Paris cozile sunt de ordinul sutelor (Duminică, 2 noiembrie 2014, 17:55)

    afar123 [utilizator]

    In Paris cozile sunt de ordinul sutelor. Eu am stat la sectia de pe strada st dominique. Presedintele sectiei de votare, cat am stat eu in sectie, a decis sa nu mai permita completarea formularelor afara in avans, lungind astfel procesul de votare cu cateva minute pe fiecare alegator. E vorba de numitul Victor Ungureanu, acelasi cu Victor U de pe efranta.ro, un site care, la anunturi, are exclusiv munca la negru, prestatii la negru, chirie la negru. Tot cat am stat in sectie, acelasi Victor U a dat afara un roman care a venit sa ceara sa fie date declaratiile afara ca sa se miste mai repede votul. Respectivul cetatean a cerut numele presedintelui sectiei, asa am aflat despre cine e vorba, si dupa ce presedintele sectiei a refuzat sistematic sa isi dea numele, l-a scris pe o hartie. Respectivul alegator a cerut sa vada si ecusonul membrilor sectiei, nici vorba de ecusoane si nimeni din sectie nu vrea sa isi spuna numele. Eu personal banuiesc ca in aceasta sectie, din cauza ca se voteaza masiv cu dreapta, presedintele sectiei trage de timp ca sa nu poata vota prea multa lume.
  • +9 (11 voturi)    
    bai... (Duminică, 2 noiembrie 2014, 18:00)

    liviu_ [utilizator]

    romanii din strainatate NU voteaza ponta... sa fim multumiti ca avem macar sectiile astea...
    daca era dupa monta declara din start ca toti romanii din strainatate cu drept de vor au votat pe cel ce da pomeni la biserici si incheia bascalia
  • +10 (12 voturi)    
    Pe ei romani, (Duminică, 2 noiembrie 2014, 18:14)

    PetruLuca [utilizator]

    ca sint niste gunoaie si ,dintotdeauna, au tot incercat sa obstructioneze romanii din diaspora sa voteze pentru ca votul lor insemna ca ....gunoiul sa fie aruncat la gunoi. Pe ei romani !
  • +7 (9 voturi)    
    Nu va lasati furati! (Duminică, 2 noiembrie 2014, 18:30)

    StevenBonica [anonim]

    D E M O N S T R A T I I !!!
    Faceti demonstratii publice pe strazile europei si atrageti atentia mass-mediei LIBERE europene!
    Nu va lasati furati!
  • +4 (4 voturi)    
    Nu abandonați! (Duminică, 2 noiembrie 2014, 18:59)

    Kentauros [anonim]

    Dragi români din afara României,

    Este important ca indiferent ce se întâmplă azi, să faceți un efort și să votați și peste două săptămâni. Dacă azi votul vostru este important, peste două săptămâni va fi capital și va putea face diferența între întoarcerea în Evul Mediu și o șansă la normalitate.

    Fiți tari pe poziții. Succes.
  • +6 (6 voturi)    
    DEMISIA CORLATEANU! (Duminică, 2 noiembrie 2014, 19:01)

    __alex__ [utilizator]

    Incapabil ca si din acelasi aluat penal ca si ponta.
  • +6 (6 voturi)    
    Regretul unui român plecat de-acasă... (Duminică, 2 noiembrie 2014, 19:02)

    Cocofifi [utilizator]

    Nu trebuia să-mi fac iluzii referitor la capacitatea și mai ales la dorința MAE de a fi flexibil și a se adapta la realitățile din diaspora. Se pare că încă nu am înțeles că România este locul unde nu se întâmplă nimic, deși îmi doresc cu îndârjire contrariul.

    Eu am votat la Consulatul din Kensington Street, Londra și cât am stat la coadă mai mult de două ore, pe o ploaie măruntă, am vorbit cu o grămadă de români. Peste o treime erau veniți din Italia, Spania, Grecia și Cipru, alungați de criza de acolo.

    Fac pariu că MAE habar n-are de dinamica migrației, că o grămadă de români au venit în UK din alte țări europene. Asta deși musiu Stanoevici, fost actiraș de trei lulele și actual ministru pentru Diaspora, e mai mult peste hotare pentru contacte cu românii de afară...

    Mai rău e că se pare că vom sări din lac în puț, dacă acei rămași acasă nu se vor mobiliza. Dar, se pare că așa ne place!
  • +4 (4 voturi)    
    Niste haimanale (Duminică, 2 noiembrie 2014, 19:15)

    Catnaijo [utilizator]

    Au facut totul ca sa impiedice romanul sa se duca la vot. In Franta la Nantes este o mare comunitate de romani, s-au organizat aici alegerile pt parlamentul european si cum dracu tocmai pt prezidentiale nu s-a organizat nimic????Miroase a ciorba de peste in toata treaba asta. Cea mai apropiata sectie de votare este la aproape 400 de km si aia cu 2 stampile. Sa va fie rusine!!!!!
  • +1 (1 vot)    
    NYC 11am (Duminică, 2 noiembrie 2014, 19:23)

    ioanadoe [utilizator]

    La NY oamenii trebuie sa stea la coada. La europarlamentarele din 2014 la aceeasi ora am fost a 10a pe lista iar acum sigur la ora 11am s-a trecut de suta.
  • +2 (4 voturi)    
    La 20:30 se protesteaza la BEC in fata (Duminică, 2 noiembrie 2014, 19:25)

    yummyberry [utilizator]

    Deja este un eveniment facut de UNITI SALVAM pe Facebook. La 20:30 in fata la BEC vom protesta pentru cei din afara care vor sa voteze si nu au cum/unde.
    • -3 (3 voturi)    
      nu, multumesc (Duminică, 2 noiembrie 2014, 19:59)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui yummyberry

      Ca-capsunar, personal prefer sa nu fiu salvat de "uniti salvam" - niste lipitori perpetue :((
  • +2 (2 voturi)    
    londra (Duminică, 2 noiembrie 2014, 19:31)

    Snitzelvienez [utilizator]

    In Wembley a fost o bataie de joc 3 stampile desi la alegerile precedente au fost cozi si asteptari de 2 ore


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă