Scandalul Ponta ofiter SIE - Posibile efecte politice si institutionale

de D. Tapalaga, C. Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 14 octombrie 2014, 2:24 Actualitate | Esenţial

Victor Ponta
Foto: Agerpres
In plan politic, dezvaluirea lui Traian Basescu potrivit careia premierul Victor Ponta ar fi fost ofiter acoperit in perioada 1997 – 2001, pe vremea cand lucra ca procuror, produce efecte politice dificil de cuantificat in cele doua saptamani ramase pana la primul tur. In plan institutional si in plan extern avem de-a face cu posibile efecte negative la adresa credibilitatii unor institutii-cheie. Cert e un singur lucru: aceasta este cea mai grava criza de securitate din ultimii zece ani, dupa demiterea sefilor de servicii in urma fugii din tara a lui Omar Hayssam. HotNews.ro a inventariat o serie de efecte posibile si cateva mari semne de intrebare generate de cazul “Ponta – ofiter acoperit”. Cea mai mare criza de securitate din ultimii 9 ani, dupa demiterea sefilor


  • In plan politic, pentru publicul de dreapta nu este clar in ce masura dezvaluirea va avea un efect mobilizator. Traian Basescu l-a dezbracat pe Victor Ponta asa cum a promis, dar a demolat toti ceilalti candidati de dreapta, lovind atat in Klaus Iohannis, cat si in Monica Macovei. Presedintele Basescu a lasat in picioare o singura optiune, pe Elena Udrea, considerata inacceptabila sau chiar o jignire de mare parte din alegatorii de dreapta. La asta se adauga si invitatia clara facuta de Traian Basescu la boicot in turul 2 daca Udrea nu va ajunge in finala, ceea ce face si mai grea sarcina lui Iohanis, creditat cu cele mai mari sanse sa intre in finala alaturi de Ponta. In aceste conditii, nu este clar ce efect va avea dezvaluirea lui Traian Basescu in interiorul publicului de dreapta. Acest public oricum il detesta pe Victor Ponta si nu l-ar fi votat. Intrebarea este daca dezvalurile presedintelui au capacitatea de a radicaliza acest public in sensul ca-l va determina sa voteze impotriva lui Victor Ponta cu orice pret, sau il va dezorienta/ dezabuza si mai rau cata vreme singura optiune valida indicata de presedinte se numeste Udrea, ceea ce-l va determina sa nu mearga la vot. Nu este clar nici in ce masura dezvaluirile lui Traian Basescu ar putea avea impact asupra nehotaratilor. Ii va convinge sa iasa la vot sau le va adanci dispretul fata de clasa politica si vor sta departe de urne?
  • In publicul de stanga nu este clar daca dezvaluirea va produce efecte notabile. Ne-am obisnuit ca alegatorii de stanga, electoratul traditional al PSD, sa nu sanctioneze un politician corupt sau chiar arestat, asa ca sunt putine sperante ca va reactiona mai dur la dezvaluirea ca Ponta a fost ofiter SIE acum 15 ani. Criteriile de moralitate nu prea intra in grila de judecata a electoratului de stanga. E posibil sa existe insa chiar si in randul acestor alegatori o reactie de respingere. Socul produs de o asemenea dezvaluire nu poate fi subestimat. Dar la fel de bineVictor Ponta s-ar putea sa creasca brusc in ochii alegatorilor de stanga, sa-i ofere in sfarsit motive de admiratie sau sa-i convinga ca liderul PSD este pur si simplu victima unui nou atac nedrept lansat de marele sau rival, Traian Basescu.
  • In interiorul PSD, iarasi sunt de asteptat doua tipuri de reactii, greu de estimat acum in ce proportii. In cultura interna a PSD, a fi fost ofiter de securitate sau un om “al serviciilor” nu este ceva blamabil, dimpotriva. In partide cu trecut securisto-comunist ca PSD, posesorul aurei de “om al serviciilor” capata brusc mai multa autoritate si putere, nu cade in dizgratie. Victor Ponta s-ar putea sa impresioneze cativa baroni si lideri de partid cu noul stat statul de fost spion, trecand de la imaginea de lider slab si manevrabil la imaginea de “James Bond” conectat la centre obscure de putere fata de care au manifestat mereu teama. Dar la fel de bine s-ar putea sa-l vada fix ca pe un tradator, ca pe un “om al serviciilor”, din cauza carora multi au intrat la inchisoare in ultimii ani. Vom vedea in urmatoarele zile cum se decanteaza in interiorul partidului perceptia asupra lui Victor Ponta – ofiter acoperit: negativ sau pozitiv.
  • Conteaza apoi cum vor vinde televiziunile de stiri publicului larg aceasta dezvaluire din trecutul lui Victor Ponta. Daca in timpul ramas din aceasta campanie il vor eroiza in lupta cu Traian Basescu, atunci dezvaluirea ca Ponta a fost ofiter SIE s-ar putea sa lucreze in favoarea candidatului PSD. Daca vor insista mai mult asupra problemelor de legalitate, credibilitate externa si interna, vulnerabilitate personala si institutionala, atunci exista sanse ca Victor Ponta sa fie drastic sanctionat de alegatori, fie printr-o supramobilizare a celor de dreapta, fie printr-o submobilizare a celor de stanga sau prin combinatia celor doua. Daca nu cumva va fi un motiv sa resuscite tema anti-basismului
  • Important e si cum se va comporta Victor Ponta, daca isi va asuma ceva din acest trecut pezentat de Traian Basescu si daca da, cum va explica acuzatia de incalcare a legii. Amintim ca Ponta, intrebat fiind daca a fost ofiter acoperit, a dat deja un raspuns: Si daca am fost, nu v-as spune.
  • A fost cunoscuta aceasta vulnerabilitate a lui Victor Ponta de tari din afara NATO, precum China, Rusia sau Kazahstan sau oricare alte tari din afara NATO pentru a influenta decizia in dosare importante?
  • Care este impactul asupra credibilitatii lui Victor Ponta in randul partenerilor straini? Ce credibilitate mai are printre lideri precum Angela Merkel, Francois Hollande, David Cameron sau presedintele SUA, tara de care ne leaga cel mai puternic parteneriat strategic?
  • Va fi afectata credibilitatea Romaniei ca intreg in fata NATO? Daca e adevarat ceea ce a spus Traian Basescu, ca Ponta a fost ofiter sub acoperire al SIE in 1997-2001, aceea e o perioada in care sefia serviciului era detinuta de Catalin Harnagea, un personaj esuat in ultimii ani la televiziunile lui Voiculescu. E o perioada in care SIE si SRI erau slab sau chiar deloc reformate, si atunci se pune intrebarea pe cine a spionat Victor Ponta? Cumva chiar aliatii de acum ai Romaniei din NATO si UE?
  • Cata incredere mai putem avea ca societate civila in mecanismele de control asupra serviciilor secrete? Comisia parlamentara de control asupra SIE trebuie sa dea public explicatii in acest caz
  • Ce impact va avea asupra SIE? Care mai este credibilitatea SIE, care a acoperit aceasta presupusa ilegalitate 17 ani, timp in care Ponta a fost pe rand parlamentar, ministru (2009), sef de partid (2010) si premier (2012)?
  • Este acest episod si expresia unei rivalitati mai vechi dintre cele 2 servicii? Va fi folosita situatia vulnerabila a SIE de catre SRI pentru a capata un ascendent?
  • Este cazul deschiderii din oficiu a unui dosar penal in cazul Ponta - ofiter acoperit SIE? Ce parchet ar trebui sa deschida dosarul? Suntem in prezenta unor fapte penale, si daca da, s-au prescris ele?
  • De acum incolo e posibil sa nu mai avem politicieni numiti sefi la serviciile de informatii, ci oameni proveniti din structurile de securitate, dupa cum a enuntat problema chiar Traian Basescu marti seara. Cazul Melescanu - Ponta, daca se confirma, demonstreaza riscul ca un politician sa aiba vulnerabilitati/dependente majore care vulnerabilizeaza insasi activitatea de baza a serviciului
  • De unde stia Traian Basescu atit de precis informatiile, in conditiile in care a spus ca nu de la servicii? De la Valer Marian? Sau e vorba doar de deductii, caz in care putem vorbi de o intoxicare la cel mai inalt nivel?
  • De ce nu a facut Traian Basescu o sesizare penala?
  • De ce nu l-a demis Traian Basescu pe Melescanu la primele suspiciuni probate ca ascunde informatii?
  • De cind avea de fapt Traian Basescu aceste informatii? De ce procesul de deconspirare a durat atat de mult si bomba a fost detonata exact in campania electorala?
  • Stia Adrian Nastase, omul care l-a adus pe Ponta in Guvern si in PSD? Sa ne amintim ca Nastase a avut tot timpul legaturi cu fosti generali de securitate - Silinescu, Mihai Caraman, Ristea Priboi. Dar ceilalti presedinti sub care Ponta ar fi activat ca ofiter acoperit – Ion Iliescu si Emil Constantinescu – stiau ca SIE are ofiteri acoperiti in magistratura? Dar ministrii Justitiei din acele perioade, Rodica Stanoiu si Valeriu Stoica? Dar MR Ungureanu, seful SIE pana in 2012, a stiut?












Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Lipsa de educatie lasa Romania fara doua locuri superbe. Cum au disparut narcisele salbatice din muntii Rodnei si satul Vad

Delicatele narcise nu mai infloresc luna aceasta, asa cum se intalmpla in anii trecuti, in doua zone protejate din tara. Oameni fara educatie si fara respect pentru natura au smuls aceste flori din radacina si le-au luat acasa.
45246 vizualizari
  • +43 (47 voturi)    
    ce debandada! (Marţi, 14 octombrie 2014, 2:47)

    thatchme [utilizator]

    noroc cu scutul Deveselu.
    • +10 (14 voturi)    
      Ai dreptate! (Marţi, 14 octombrie 2014, 11:06)

      corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui thatchme

      Să presupunem că fostul (?!) ofițer SIE W Ponta a activat pe misiuni de diversiune împotriva viitorilor noștri parteneri (NATO, UE). Din CV reiese că a făcut un du-te, vino prin Occident (nu sunt sigur că a făcut-o doar pentru copy...). Păi ce ai face tu, actual partener dacă ai afla că ditamai prezidențiabilul și actual prim ministru, te-a spionat de ți-au mers fulgii?! I-ai lua urma, că doar de-aia există și servicii de contra-informații. Și afli de exemplu că ofițerul-acoperit Ponta a făcut porcării. Ba mai mult, a dat cu mucii în fasole și a mai trimis informații importante și prietenului Putin?!

      În acest moment știm un singur lucru (ca să-l parfrazez pe Mitoman). Ponta este șantajabil. Urât de tot.
      • -8 (10 voturi)    
        nu luati in calcul un lucru (Marţi, 14 octombrie 2014, 12:05)

        apa nu e uda [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

        basescu a facut niste afirmatii fara sa prezinte nici un fel de dovezi
        astia pe afara nu-l mai cred pe cuvant, s-au fript cand cu cele 2 mil de voturi fraudate
        iar in tara pe sondaje, basescu are 15% incredere
        • +7 (7 voturi)    
          Cam superficial... (Marţi, 14 octombrie 2014, 12:24)

          corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui apa nu e uda

          Încă Traian Băsescu are mult mai multă credibilitate în Occident, că ne place sau nu. Este o evidență. O astfel de afirmație va fi verificată (dacă nu cumva acțiunea a și demarat!) de către serviciile de contrainfoirmații externe. Nu cred că Ponta nu a lăsat urme (în cazul în care a fost ofițer acoperit, eu înclin să cred că da) și în acest caz ar putea fi confirmată teoria...

          Pe de altă parte, acțiunea lui Băsescu pare a fi doar la mijloc și nu la apogeu. Să nu uităm de un detaliu care văd că este trecut cu vederea, citez: "Din acel moment, până când a demisionat, n-am mai avut încredere în Meleşcanu". Și Băsescu a ținut legătura cu SIE la nivel de adjuncți (posibil să fi primit din acea zonă documentele incriminatoare)! Cred că în acest moment Băsescu doar a întredeschis ușa. Ponta nu părea deloc vesel astăzi reacția lui fiind total neconvingătoare.

          Am putea în viitorul apropiat să asistăm la două scenarii.
          1.Băsescu să iasă cu dovezi irefutabile (posibil înaintea turului 2).
          2.Să apară în presă o scurgere de informații.
          În cazul confirmării nimeni nu va răspunde penal deoarece prin această deconspirare se va dovedi că Ponta a încălcat grav Constituția.
      • -5 (5 voturi)    
        Victor Ponta (Marţi, 14 octombrie 2014, 13:47)

        newsl [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

        din contră, electoratul îl percepe ca pe o victim, dar noi, ca popor, ne-am făcut de râs, sub umbrella campaniei electorale.
        • 0 (0 voturi)    
          raspuns newsl (Miercuri, 15 octombrie 2014, 14:16)

          LiviuDrula [anonim] i-a raspuns lui newsl

          Total gresit - romanii au inceput sa inteleaga pericolul Ponta de accea a scazut dramatic in sondaje. La aceasta se adauga si faptul ca socrul raspopitul Sarbu are doisare penale - bineinteles ca si Ponta a avut de castigat material ( oare de unde are 7 case si in special super conacul de la Cornu ? ) Hrebenciuc este adus cu mascatii - Bravo DNA ca ai reinviat PSD e in cadere libera si romanul cinstit intelege situatia. Cei ce il considera victima pe Ponta sunt cei de la A 3 si RTv care primes bani pt manipularea prodstimii.
  • -51 (73 voturi)    
    Vai, ce induiosator.... (Marţi, 14 octombrie 2014, 3:02)

    newlook [utilizator]

    Vai, ce induiosator....
    Zeus a grait, Tapalaga a transcris ! Kooo-kooo !
  • -50 (74 voturi)    
    Altfel spus... (Marţi, 14 octombrie 2014, 3:04)

    newlook [utilizator]

    Un nebun a aruncat o piatra....
    • +18 (26 voturi)    
      si prostii se mira (Marţi, 14 octombrie 2014, 5:52)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      nu?
    • +19 (23 voturi)    
      V-au trimis punctajul (Marţi, 14 octombrie 2014, 7:46)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      de la 3 dimineata?
    • +30 (34 voturi)    
      Cata dreptate are HN (Marţi, 14 octombrie 2014, 8:03)

      Mao2 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      "Criteriile de moralitate nu prea intra in grila de judecata a electoratului de stanga."
      • -3 (7 voturi)    
        Exista stanga? (Marţi, 14 octombrie 2014, 13:30)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Mao2

        dar dreapta?

        Printe candidatii de 'dreapta' la presedentie avem cativa care au lucrat numai la stat, unii chiar facand o avere impresionanta.
        Curat murdar...

        HN are dreptate referindu-se la mare parte din electorat, dar ma tem ca nu e asa simplu, sa fie vorba doar de optiunea simpatizantilor partidelor de stanga.
        Vom vedea...
    • -17 (23 voturi)    
      ... (Marţi, 14 octombrie 2014, 8:41)

      klaudyuxxx [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      usor ca sar lacustele pe tine
  • +70 (76 voturi)    
    Moralitate (Marţi, 14 octombrie 2014, 3:04)

    MPopa [utilizator]

    "Criteriile de moralitate nu prea intra in grila de judecata a electoratului de stanga."
    Asta e de fapt tragedia Romaniei de astazi. Restul sunt doar consecintele.
    • -5 (21 voturi)    
      ai tu (Marţi, 14 octombrie 2014, 8:10)

      ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui MPopa

      alta alternativa de stanga ? oamenii nu vor dreapta ca li se taie salarii celor care au si nu mai primesc ajutoare sociale cei care freaca menta. Eu personal as vrea o formula de centru-dreapta. Capitalismul se dezvolta, dar exista si o parte sociala (nu esti condamnat la moarte daca te-ai nascut intr-o familie fara bani).
      • +3 (5 voturi)    
        Nu la moarte (Marţi, 14 octombrie 2014, 13:37)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

        doar la oprobiul public.

        In noua societate romaneasca, ca si in unele societati vestice (nu toate din punctul meu de vedere) sa fii sarac este un defect, sa fii bogat o calitate majora.

        Capitalismul construit pe o societatea stramba, creata si corupta de fostii comunisti activisti si de serviciile secrete nicodata reformate e un monstru hidos.
        Cum de nu se vede atat de evident? Este evident doar ca suntem prinsi in jocul social si manipularea jenanta practicata de toti cei care pot (stanga, dreapta la gramada)
        Dar gustul amar il simtim toti, indifirent unde suntem (saraci, bogati, blazati sau nu, securisti, fripturisti, etc.)
    • +7 (11 voturi)    
      a avut grija de asta (Marţi, 14 octombrie 2014, 9:50)

      baimarean [utilizator] i-a raspuns lui MPopa

      "mai draga...animalule" = iliescu.
      Golaniada dusa la bun sfarsit (vezi punctele ei) ne scutea de mult de astfeld de situatii.
  • +42 (48 voturi)    
    repet (Marţi, 14 octombrie 2014, 3:24)

    ws [utilizator]

    repet: dacă ponta nu ajunge alături de basescu mircea până pe 21 decembrie, atunci ajunge președinte.

    e simplu. și atunci dna îl mai poate ridica pe 21 decembrie 2024.

    până atunci dna nu va mai exista.

    scandalul cu sie e non-scandal. pentru electoratul antenei 3 e de vină băsescu, așa cum a spus-o și ctp.

    mesajul a fost transmis, urmează câteva zile de propagandă furibundă a psd, după care ponta se va trezi cu ceva procente în plus.

    singura speranță e dna, cât mai există.

    ws
    • +19 (27 voturi)    
      Am ceva neclaritati (Marţi, 14 octombrie 2014, 8:37)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui ws

      "Traian Basescu l-a dezbracat pe Victor Ponta asa cum a promis, dar a demolat toti ceilalti candidati de dreapta, lovind atat in Klaus Iohannis, cat si in Monica Macovei."

      Poate cineva sa-mi explice cum a lovit Basescu in Macovei? nu e nimic tendentios, n-am vazut emisiunea si poate mi-a scapat ceva;

      Johannis nu mi se pare ca ar fi fost lovit in mod direct dar este limpede ca ACL are o mare problema cu "solutia de avarie" - Melescanu; ca alternativa pt. electoratul de dreapta Melescanu a iesit din chestia asta muci; daca ICCJ il declara pe Johannis incompatibil la termenul urmator, ACL ramane cu 2 optiuni: Udrea sau Macovei; prima e suicidara, a doua e destul de riscanta pt. marea masa a simpatizantilor lui Johannis (lejer usl-isti);

      Cu electoratul lui Ponta e simplu: marea majoritate l-ar vota si pe Kim Jong-Un pt. 50 de lei, deci astia nu se pun; aia mai curatei vor vota Tariceanu in turul 1 si poate cativa dintre ei vor avea o oarecare reticenta sa se prezinte la vot in turul 2; oricum vom avea placerea sa-l vedem pe "urmasul Bratienilor" facand laudatio pt. un securist infractor, "dezbracandu-se" singur ca sa zic asa :)
    • -9 (17 voturi)    
      Ai dreptate 100% (Marţi, 14 octombrie 2014, 8:43)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui ws

      Ponta creste,iese presedinte,restul e gargara!!!
      • +9 (11 voturi)    
        Poate nu m-am exprimat bine: (Marţi, 14 octombrie 2014, 11:12)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        N-am spus ca Ponta ar creste, am spus ca electoratul lui nu o sa scada atat de dramatic cum ar fi normal daca n-am vorbi despre niste milogi a caror unica ratiune in viata e pomana;

        Cred ca de la Cristoiu a pornit ideea ca electoratul nehotarat l-ar vota acum pe Mitoman din mandrie nationala si recunostinta ca "si-a servit tara"; as pune-o pe unul din primele locuri in topul aberatiilor de azi si personal raman la ideea ca IQ-ul are distributie gauss si numarul de cretini e limitat - chiar si in Romania.

        N-am zis ca Ponta iese presedinte si in general evit sa cobesc.
    • -2 (16 voturi)    
      dna ? (Marţi, 14 octombrie 2014, 8:47)

      VladBerliba [anonim] i-a raspuns lui ws

      Eu stateam si ma intrebam zilele trecute cand vazusem un anunt pe un camin cu vrem 6% din PIB pentru educatie si mi-a picat fisa: in 22 de ani educatie nu avem, spitalele se inchid, Posta e pe pierdere, Tarom pe pierdere, CFR pe pierdere, TVR pe pierdere, Institutul Cantacuzino e pe butuci, bani de pensii nu-s, birurile si taxele se inaspresc, firmele care au concesionat resurse din Romania sunt pe pierdere, sosele nu sunt ... in concluzie unde ai intrat sutele de milioane din PIB ? Si au fost prinsi 3, 4 politicieni si s-a facut parada cu Nastase si Voiculescu. Hai sa fim seriosi cu DNA-ul ... Ca si cum lucrurile astea nu s-ar sti in cercurile puterii, ca si cum organele abilitate nu aveau informatii sa faca ce trebuia facut, doar ca s-au inchis ochii si cine a trebuit a luat si si-a umflat conturile din banii publici.
      • +2 (14 voturi)    
        le lamurim cu binisorul pe 22 dec 2014 (Marţi, 14 octombrie 2014, 9:37)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui VladBerliba

        ca altfel nu avem cum
  • +20 (24 voturi)    
    Grila dată naibii... (Marţi, 14 octombrie 2014, 4:15)

    corvus coraX [utilizator]

    Criteriile de moralitate nu prea intră în grila românilor în general. Noroc cu Gabi Firea, acest Argus al natalității naționale..,
  • +27 (31 voturi)    
    Viorel clovnul premier (Marţi, 14 octombrie 2014, 5:40)

    Plagarus [utilizator]

    Pozează în Che Guevara (fără să aibă habar cine a fost tipul, bănuiesc), aruncă vorbe inconștiente despre nazism, laudă comunismul chinezesc.
    Una peste alta, domnul Ponta pare să nu știe prea bine pe ce lume se află și e tentat de mici teribilisme. De fapt, e un comportament pe care îl afișează și domnii Șova (pe care l-aș numi subconștientul PSD-ului) și Mazăre, camarazii săi – o ebrietate voioasă a puterii dobândite cu ușurință, care pare să înlăture inhibițiile.(contributors/editorial)
  • +28 (32 voturi)    
    Alte câteva efecte... (Marţi, 14 octombrie 2014, 5:44)

    corvus coraX [utilizator]

    1. Oricum încrederea de care se bucura Ponta în cancelariile occidentale era joasă de tot. Acum e zero. Este foarte probabil ca Ponta să primească pe canale neoficiale că nu este în niciun caz de dorit să purceadă spre un asemenea post într-o Românie și așa fragilizată de corupție. Ca fost spion deja i se reconstituie urmele (dârele) lăsate în acea perioadă. În CV apare ca fiind foarte activ la tot felul de seminarii prin vest. Ups!
    2. Eu, ca baron, nu aș avea de acum încolo chiar nicio garanție din partea lui Ponta. Cum a putut fi ofițer acoperit patru ani, la fel de bine pot să îl bănuiesc că a fost infiltrat ca să submineze șandramaua PSD din interior.

    Deci, vorbim de credibilitatea 0 a agentului 00 și putem trage apa.
  • -18 (24 voturi)    
    basisme (Marţi, 14 octombrie 2014, 7:15)

    tontu [utilizator]

    Traian face ce stie el mai bine: dezbina, invrajbeste, distruge. Asta a facut mereu decand a preluat conducerea PD-ului de la Roman. Nu cred ca o persoana care alucrat cu serviciile este un ciumat sau un tradator de tara, iar informatiile secrete le folosesc altii care chipurile slujesc interesele Romaniei...
    • +8 (12 voturi)    
      tot pe 30 de lei (Marţi, 14 octombrie 2014, 10:32)

      __alex__ [utilizator] i-a raspuns lui tontu

      pe zi?
  • +18 (26 voturi)    
    Zeii din inaltul cerului si-au spus parerea! (Marţi, 14 octombrie 2014, 8:07)

    hotnewsfil [utilizator]

    CTPopescu a apreciat, pe-loc, violent, strident, gata-gata sa sparga geamurile telespectatorilor de pe tot cuprinsul tarii, ca relatarea presedintelui, de la Realitatea TV, in problema 'Ponta- agent acoperit SIE' a fost o 'opereta ieftina, de cea mai proasta calitate, mai proasta, a decis el sententios, chiar decat cea prestata de Turcescu (pe aceasi tema, in care, insa, el era eroul principal)'.
    Ca de regula, Popescu a vrut, si de aceasta data, sa fie 'cel mai tare din parcare', sa mature pe jos cu presedintele tarii, cu oricine i s-ar parea lui ca l-ar putea intrece putintel, ca ar tinde sa faca un pas, venind de jos, catre locul unu destinat exclusiv lui, indiferent in ce domeniu, servindu-le tuturor o lectie usturatoare.
    Si una dintre cele mai stralucite 'constiinte cumparate' de catre extrem de generosul SOV (prin rasplatirea salariala a adoratorilor lui) - Hurezeanu, a strambat din nasul lui ultra-rafinat, a apreciat ca relatarea presedintelui a fost de prost gust, chiar daca ar fi continut o samanta de adevar. In cazul lui - constiinta cumparata, ar mai exista o explicatie pentru insatisfactie: o sustine radical si exclusiv pe Monica Macovei. Si unii dintre noi o sustinem, dar nu dam cu barda (fie si inmanusata in catifea), in presedintele Traian Basescu.
  • +9 (17 voturi)    
    Nu cred !!! (Marţi, 14 octombrie 2014, 8:24)

    gica43 [utilizator]

    Eu unul nu cred ca ponta a fost ofiter acoperit.Mi se pare prea prost pentru asa ceva.dar cum electoratul psd-ului prefera sa voteze prostia......
    • +5 (5 voturi)    
      Veneratia serviciilor secrete (Marţi, 14 octombrie 2014, 13:43)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui gica43

      Sigur, 'baietii destepti' sunt zei conform legii si conform multor romani.

      In fapt am fost uimit sa alu ca acum sunt mai multi lucratori in aceste servicii decat pe vremea comunistilor si asta zice multe.
      De ce nu s-au reformat aceste servicii, de ce vechii generali inca dicteaza in Romania?

      nu stiu daca vom afla vreodata, poate doar daca Iliescu mai are o carte pe care o va publica postmortem.
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns gica43 (Miercuri, 15 octombrie 2014, 14:23)

      LiviuDrula [anonim] i-a raspuns lui gica43

      Partial corect fiindca Ponta a fost securist numai o scurta perioada pana si-au dat superiorii seama ca este prost si atunci l-au avansat la Curtea de Conturi
  • +3 (13 voturi)    
    ... in concluzie (Marţi, 14 octombrie 2014, 8:26)

    Paul_ [utilizator]

    .. suna cam asa: ori ajunge Udrea in turul 2, ori va alegeti cu Ponta securistul presedinte.
    • +3 (3 voturi)    
      a fi ofiter acoperit (Marţi, 14 octombrie 2014, 17:16)

      Mariicaialbastri [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

      adica mai precis agent acoperit, si mai clar un fel de turnator, nu era nimic glamoros pana in anii 50 cand Ian Fleming a scris Casiino Royale. Pana atunci a fi agent acoperit era a doua cea mai veche meserie din lume, un pic mai onorabila decat cea mai veche meserie din lume...
      Si azi la ţară şi în oraşele mici de provincie o femeie care "strică casa alteia" e gratulată cu epitetul din 5 litere care incepe cu "C".
      Asta pentru că Cocoş, avea nevastă şi copii mari când a cunoscut-o pe blonda politicii dâmboviţene. Ori asta la ţară (să nu uităm că peste 65 de ani populaţia românească e din ce în ce mai mult feminină) nu se iartă şi nu se uită. O să se vadă în scorul electoral...
      Pe de altă parte, eu ştiu că un procuror la inceput de carieră stă 5-6 ani la parchetul de pe lîngă judecătorie unde se ocupă de "mărunţişuri". După aia ajunge "la judeţ" unde stă şi acolo vreo 7-8 ani si dacă are noroc iese la pensie de la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel (unul la 2-4 judeţe). Dacă e un procuror cu adevărat fenomenal sau e superpilos ajunge să iasă la pensie de la PICCJ (pe vremea aia nu existau DICOOT sau DNA). Ori ca să sari tu direct de la "locală" la "Parchetul general" asta inseamnă un pic de vînt din pupa. Mai ştim pe unul care a sărit direct din blugi în scaunul de arhiepiscop de Maramures, Mitropolit al Moldovei iar acum Patriarh al BOR. Şi tot aşa a plecat în anii 80 să să studieze la un institut ecumenic prin Elveţia, deşi dacă erai popă, în anii 80 nu ieşeai din ţară decît maxim la Moscova sau lLeningrad.
  • -17 (23 voturi)    
    ... (Marţi, 14 octombrie 2014, 8:35)

    klaudyuxxx [utilizator]

    dar de cand e ilegal in Romania sa fii ofiter SIE?!
    • +20 (26 voturi)    
      e ilegal (Marţi, 14 octombrie 2014, 9:01)

      bullet_dodger [utilizator] i-a raspuns lui klaudyuxxx

      e ilegal, daca esti si procuror in acelasi timp. capisci?
  • +13 (17 voturi)    
    credibilitate :) (Marţi, 14 octombrie 2014, 8:36)

    VladBerliba [anonim]

    Credibilitatea unui serviciu secret nu sta in capacitatea de a functiona in anonimat si secretivitate totala pentru totdeauna.

    Informatiile clasificate se declasifica.

    Oricum pentru electoratul de stanga, din ce spuneti, e nevoie de o putere pe masura lor, care sa tina jugul si biciul in timp ce-si vad de putere si de exploatarea tarii. Un model de trista amintire de care vrem sa scapam.

    Ce e ingrijorator sunt de fapt miscarile de trupe care s-au facut inainte de descoperire: demisii cheie, atentionarea presedintelui, minciuni, demascari false. Frica si dorinta de putere par sa fi ajuns la paroxism.
  • +15 (19 voturi)    
    Era asteptata dezvaluirea (Marţi, 14 octombrie 2014, 8:37)

    Audit [utilizator]

    iar numele nu este o surpriza. Problema este in dreptul serviciilor care nu au avut reactie atatia ani dar, mai ales, faptul ca exista posibilitatea sa devina presedinte.
    Ma surprind atat comentariile cat si reactiile celor care iau in deradere informatia. Oamenii astia ori sunt infantili, ori sunt platiti ori nu inteleg nimic.
    Partea proasta este ca nici de capul lui Johanis, atat moral cat si prezenta, nu este nimic.
    Singura speranta sunt americanii si cei din UE.
  • +23 (27 voturi)    
    Ironic (Marţi, 14 octombrie 2014, 8:42)

    cristihan [utilizator]

    Ironia cea mai tare e ca alde ponta & co l-au suspendat pe Basescu de doua ori pentru pretinse incalcari ale Constitutiei... Daca iese acum presedinte ponta are deja bifata si "experienta" asta. Poate chiar sa spuna ca n-a omorat pe nimeni, ca daca era condamnat atunci cand s-a intamplat acum deja si-ar fi ispasit pedeapsa, si alte argumente din astea imbatabile pentru infractiuni, incalcari ale Constitutiei si ale bunului simt.
    PS. Pentru redactie: faceti si un scurt traseu al lui ponta in perioada 1997-2001, sa vedeti cam in ce tari s-a plimbat si pe cine putea spiona... Should be interesting.
  • +20 (28 voturi)    
    ei domnule Tapalaga (Marţi, 14 octombrie 2014, 8:49)

    garibaldi [utilizator]

    Aveati dubii ca Basescu nu va spune cine e ofiterul acoperit.
    Acum ca a spus veniti cu tot felul de intrebari ,dar scuze nu am auzit sa oferiti.
    Las mod de a reactiona si asta doar din ura pentru Elena Udrea.
    Nu vom niciodata Udrea dar nu inseamna ca Basescu trebuie demonizat,e printre putinii care se bate la propriu cu PSD si Ponta.
    In ceea ce priveste jurnalistii cu parere de rau trebie sa spun ca datorita oportunismului de a va mentine afacerea numita presa scrisa(acceptarea de reclame de la PSD) il meritati din plin pe Ponta.
  • +1 (11 voturi)    
    secretul lui Polichinelle... (Marţi, 14 octombrie 2014, 8:49)

    demaGOGU [utilizator]

    ...toti stiu tot despre toti!
    (si fiecare stie totul despre fiecare)

    in felul asta se au la mana reciproc iar casta ramane impenetrabila
  • 0 (22 voturi)    
    Egoistul Traian Basescu! (Marţi, 14 octombrie 2014, 9:00)

    hotnewsfil [utilizator]

    Presedintele Traian Basescu este un egoist ferm, implacabil, in problema viitorului presedinte : o vrea presedinte pe Elena Udrea, desi a afirmat ca aceasta nu este inca la nivelul necesar ocuparii functiei supreme in stat, o sustine numai fiindca el are ca scop major, acum, la sfarsitul mandatului, sa ii continue cineva - fidel lui -, reformele pe care nu le-a putut duce la capat, din cauza franarii bestiale pe care i-au facut-o pesedistii protectori ai borfasilor.
    Intr-un fel, Traian Basescu vrea sa isi continue mandatul prezidential!
    De-asta este atat de exclusivist, il ataca pe oricare dintre candidatii de dreapta, de-asta le pune in evidenta 'ingrosat' scaderile.
    DacaTraian Basescu si-ar fi indeplinit total programul de reforme majore, nu ar mai fi atat de 'aprig' in sustinerea Elenei Udrea, ar fi mai 'tolerant' cu "defectele" celorlalti candidati de dreapta.
    • -9 (19 voturi)    
      si eu cred (Marţi, 14 octombrie 2014, 9:26)

      capitan [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Cred ca Traian Basescu o sustine pe Elena Udrea sperand la functia de Prim Ministru daca aceasta va iesi presedinte.
      • +2 (8 voturi)    
        Eu cred (Marţi, 14 octombrie 2014, 10:39)

        Terente1 [utilizator] i-a raspuns lui capitan

        ca TB si daca ajunge consilierul;prezidential al D-nei Udrea il multumeste. Va dati seama ca el ar fi de fapt in spatele tuturor deciziilor importante...
        Mai trebuie sa-l puna pe Boc Primministru si treba-i rezolvata. De fapt Boc este inca la PDL si are ipotetic posibilitatea sa candideze la presedentia PDL in caz ca Iohannis pica si Blaga dispare.
        Va dati seama ce increngatura de posibile aranjamente numai ca sa ramana unii la butoane...
        Dupa ultimele dezvaluiri eu o vad numai pe Monica Macovei ca ultima solutie sa mai salvam ceva din imaginea Romaniei pe plan extern!!!
    • +10 (14 voturi)    
      Eu nu cred (Marţi, 14 octombrie 2014, 10:44)

      Dana Bob [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Nu cred ca Basescu e atat de naiv incat sa creada in sansele E Udrea! De fapt a si spus asta , voalat!
      Dar cred ca nu ar trebui sa ii subestimam lui Basescu inteligenta !
      Sunt ferm convinsa ca dezvaluirile nu se vor opri aici!
      "Mai avem multe de descoperit! Calatoria continua!"
      Deci asta e un episod din telenovela ! Va urma!
      Sa nu uitam : ieri Basescu a tinut o conferinta de presa iar apoi a mers la Realitatea!
      Nu se va opri aici!
      Abia acum incepe campania sau circul!
  • +6 (10 voturi)    
    vai (Marţi, 14 octombrie 2014, 9:49)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    aveti atatea intrebari la care presedintele a raspuns si a facut si trimiteri la cadrul legal...

    nu ar fi cazul sa va uitati in prin legi decat sa speculati?
  • +9 (13 voturi)    
    SIE recruteaza magistrati? (Marţi, 14 octombrie 2014, 10:10)

    fanegr1ja [utilizator]

    Cred ca SIE are de dat niste explicatii..;..
  • -3 (11 voturi)    
    daca (Marţi, 14 octombrie 2014, 10:28)

    liviu_ [utilizator]

    basescu nu isi revizuieste comportamentu in turu 2... cred ca strica absolut tot ce a facut in ultimii 10 ani.
    pur si simplu nu poti sa ii faci campanie omului tau, si daca nu iese ala practic sa ajuti pe ponta...
    sper (inca sper) sa fie numai o tactica
  • -2 (10 voturi)    
    Propun un scenariu (Marţi, 14 octombrie 2014, 10:38)

    dekar [utilizator]

    Plesnind in Iohannis,cel mai bine cotat contracandidat al pontacului in momentul de fata si recomandand-o asiduu pe Nuti,Basescu va aprinde spiritele in ACL iar votantii acestuia vor merge cu atat mai mult la vot sa-si sustina candidatul.
    Udrea n-are sanse la turul 2 in care Iohannis va intra cu tot cu pacatele lui mai mari sau mai mici,declarate sau nu.
    Urmeaza intrebarea cheie din scenariul propus:ce va (vor) face Base (Nuti) in turul doi cand Ponta si Iohannis se vor fi calificat pentru scrutinul final? Vor sta pe tusa? Greu de crezut si,oricum,electoratul PMP va fi decis sa voteze cu contracandidatul lui Ponta.
    Ei bine,poate ca atunci Basescu va iesi din nou la rampa afirmand ca da,nu i-a iesit favoritul dar alta alternativa mai buna neexistand pentru alegere,se da liber la sustinerea candidatului dreptei.Adica a lui Iohannis .
    Cred ca nesustinerea declarata de Basescu acm,a lui Iohannis,va intari convingerea celor care deja l-au ales ca preferat pe sibian sa-l voteze.
    Cred inca in logica si abilitatea (presarata cu duritati) a lui Basescu.
  • -1 (13 voturi)    
    nu cred ca se socheaza nimeni. de ce ar face o? (Marţi, 14 octombrie 2014, 10:40)

    jackalphonse [utilizator]

    nu s a socat publicul psd nici cand il votau pe nastase, marele devalizator al romaniei. ati uitat de "free gigi"? si pana la urma ce este asa de blamabil ca poanta a fost si el un spion pe hartie? base n a obtinut mimic cu asta, hudrea ramane la fel de mediocra si promiscua, cu sau fara poanta spion. problema poate fi a lor, institutionala, dar nu a a alegatorilor. basescu are deja reputatie de mahalagiu si nu este vazut decat ca un om care a mai gasit un bulgare de noroi cu care sa murdareasca aceasta campanie. poanta este vazut deja ca un hot educat de nastase sa fure. ca a fost spion? asta nu e grav. mai grav este ca poanta are traditia nastase, de pupat baroni in dos.
    nu va fi nici un efect in afara de subiect de circ pentru televiziuni si de ras pentru exterior.
    • 0 (14 voturi)    
      spion si procuror? nimic de mirare (Marţi, 14 octombrie 2014, 11:00)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      credeati ca acolo unde se iau deciziile nu sunt agenti? legea e facuta pentru simbriasi, nu pentru spioni.
      hai sa fim seriosi, base tocmai i a mai dat cateva voturi lui ponta.
      intrebarea este daca vpoate fi invalidat mandatul daca poanta are bafta de presedentie. aici ar puitea fi o hiba.
  • +4 (4 voturi)    
    LASULE (Marţi, 14 octombrie 2014, 11:30)

    LadyRose [utilizator]

    Recunoaste ca ai incalcat constitutia!SI neaparat VREM DEMISIA!!!!!
  • +6 (6 voturi)    
    Ofiter sie (Marţi, 14 octombrie 2014, 11:44)

    obs. [utilizator]

    As fi foarte curios ce mari realizari a avut Ponta ca ofiter sie. Sunt sigur niciuna, probabil turism pe banii statului. Este un exemplu clasic de oportunism si dilentatism din parte sie la acea vreme. Sunt indignat doua personalitati care au marcat anii postdecembristi: Coposu si Basescu nu au reusit sa-si formeze nici un descendent, partidele lor iesind din scena odata cu ei. Este evident Elena Udrea este o varianta de avarie. Sunt sigur ca Traian Basescu dupa 10 ani nu mai are suflul necesar pentru a conduce o noua constructie politica dar poate oferi consultanta in acest sens. Eu cred ca aceasta constructie politica poate incepe cu Daniel Morar varf de lance.
    • -7 (9 voturi)    
      Basescu comparat cu Coposu? (Marţi, 14 octombrie 2014, 12:27)

      mihaitzateo [utilizator] i-a raspuns lui obs.

      Imi pare rau,Coposu nu era un bisnitar incult.
      • +2 (4 voturi)    
        Adica... (Marţi, 14 octombrie 2014, 14:36)

        Don Ciccio [utilizator] i-a raspuns lui mihaitzateo

        Ce vrei sa ne sugerezi?!? Ca Seniorul era un bisnitar... cult?
      • +7 (7 voturi)    
        turma (Marţi, 14 octombrie 2014, 15:13)

        obs. [utilizator] i-a raspuns lui mihaitzateo

        Clisee preluate de persoane fara educatie (efectul de turma la romani). Cine esti tu sa apreciezi cultura lui Traian Basescu. Analizeaza un discurs al lui Traian Basescu si vei constata o tehnica a argumentatie si o logica a discursului rar intalnita, da poate la Coposu.
  • +5 (7 voturi)    
    B1 TV (Marţi, 14 octombrie 2014, 11:48)

    Trojan.H [utilizator]

    Basescu a confirmat aseara prin faptul ca a detonat bomba la Realitatea ca B1 TV s-a reintors acolo de unde n-a plecat de fapt niciodata: in sanul mafiei. Dupa ce Andrei Badin si Turcescu au fost anihilati aud ca pleaca si Silviu Sergiu. Este uluitor in schimb cit de mult a rezistat Radu Banciu.
    • +3 (7 voturi)    
      B1 tv (Marţi, 14 octombrie 2014, 12:07)

      garibaldi [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      A devenit sluga PSD,din pacate nu mai exista nici un post tv de dreapta.
  • -3 (3 voturi)    
    Basescu sustine pe Ponta (Marţi, 14 octombrie 2014, 12:16)

    mihaitzateo [utilizator]

    Invitatia de a boicota turul 2,daca nu ajunge Udrea acolo,e clar ca are ca dorinta sa castige Ponta.
    Udrea nu ajunge in turul 2.
    Fosta mafie FSN s-a spart in PMP-PSD-PC.
    Lor le e frica ca pierd puterea si lucrarile de multi bani de la buget,care sunt date clientilor politici al acestor partide.
    Iar declaratia cu Ponta fost ofiter SIE e pentru a aduce voturi lui Ponta,din romanii care voteaza cu Iohannis.
    Vrea sa il prezinte pe Ponta ca mare patriot,care reprezinta interesele Romaniei,pentru ca asta face SIE,in anti-teza cu Iohannis,care fiind etnic german,se vrea a fi prezentat ca tradator al Romaniei.
    Dar Iohannis e cu adevarat patriot,vrea sa creasca suma din PIB alocata invatamantului,pentru ca romanii sa fie competitivi pe piata muncii din UE.
    Vrea sa adreseze problema demografica etc.
    Sa votam un patriot adevarat,pe Iohannis!
    Si regele Carol I si regele Ferdinand desi etnici germani,au fost mari patrioti,care au ridicat Romania!
    Ferdinand a dat lege de a luat din averile boierilor si a dat la taranul sarac,apoi au venit bolsevicii si au luat pamantul taranilor.
    Dupa 1989 a venit mafia neo-bolsevica,FSN,care acum e reprezentata de PMP PSD si PC,care a dus cetatenii Romaniei la sapa de lemn.
  • +9 (9 voturi)    
    3 intrebari la obiect (Marţi, 14 octombrie 2014, 12:58)

    AdrianFratila [anonim]

    Ce incercati sa faceti domnule Tapalaga? Lumea asteapta de la dvs o opinie nu un meniu de restaurant cu specific romanesc si international!

    Trei aspecte ar fi (aproape) lamuritoare.

    1. Legalitatea angajamentului tanarului procuror in 1997. Nu are nici o importanta daca a prestat probono sau pe bani, daca a fost ofiter sau doar un informator comun. E capital daca erape listele puse la secret (ceea ce in mod logic presupune si un tip de contract de colaborare). Si atunci intervine articolul din Constitutia valabila in perioada de prestatii "securistice" spune la Art 132 (2): Funcţia de procuror este incompatibilă cu orice altă funcţie publică sau privată, cu excepţia funcţiilor didactice din învăţământul superior.

    2. Pe cine a spionat Ponta in perioada 1997-2001in timpul cursurllor de la FBI ? Cu extensia: cate iesiri a avut in Occident si cate in statele foste sovietice (inclusiv Rusia) si China in aceeasi perioada?

    3. Cum poate un serviciu secret sa fie obedient fata de primul ministru si in acelasi timp manipulator si nesubordonat fata de CSAT si presedentie.
  • 0 (0 voturi)    
    Chiar nu a observat nimeni asta pana acum? (Joi, 16 octombrie 2014, 0:26)

    Alex_Alex [utilizator]

    Ponta
    Putin
    .. acelasi numar de litere si ambele incep cu P. Si prenumele lor tot cu litera V incep.
    Ce naiba, votam cu rusii?! Ii invitam sa ne invadeze, pradeze tara si violeze femeile?

    Vladimir Ponta
    Victor Putin

    pardon

    Viorel Putin
    Vladimir Ponta

    la naiba, iar am gresit

    Victor Putin
    Vladimir Ponta

    E bine?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version