Protest fata de "nepasarea autoritatilor": Accidentul de pe DN 1 soldat cu 6 morti putea fi evitat daca existau separatoare

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 28 septembrie 2014, 15:38 Actualitate | Esenţial

Peste o mie de persoane sunt asteptate, marti, la un "protest civic" organizat la Campina de salariatii unei firme care acuza autoritatile de "nepasare" si sustin ca accidentul produs sambata putea fi evitat daca pe DN 1 ar fi fost montate separatoare de sens, asa cum au solicitat ei in ultimii ani.

Potrivit Mediafax, duminica, de catre reprezentanti ai salariatilor unei firme din Campina, angajatii acestei societati organizeaza marti, 30 septembrie, incepand cu ora 17.00, un "protest civic in negru" in centrul orasului, la Casa Cartii, fata de "nepasarea autoritatilor centrale responsabile de tragedia rutiera care s-a produs sambata".

"In acest eveniment tragic si-au pierdut viata sase oameni, cetateni ai municipiului Campina, eveniment ce putea fi evitat daca in ultimii 20 de ani autoritatile care se ocupa de administrarea drumurilor nationale ar fi montat pe DN1, drum national, separatoare intre sensurile de mers. Va asteptam sa veniti imbracati in negru, marti, 30 septembrie, ora 17.00, in centrul municipiului Campina, zona Casa Cartii, sa aratam ca ne pasa si suntem solidari cu concetatenii nostri care trec prin aceasta tragedie. Sa ne gandim ca din cauza indiferentei autoritatilor si noi putem fi oricand victime", spun organizatorii actiunii de protest.

Unul dintre organizatorii protestului a declarat corespondentului MEDIAFAX ca initiativa organizarii acestei actiuni apartine salariatilor firmei intrucat tinerii morti in accident erau colegi de scoala cu copiii lor, iar adultii le erau prieteni. Protestul este organizat in contextul in care organizatorii sustin ca in ultimii ani salariatii acestei firme, dintre care unii fac naveta pe DN 1, au depus mai mute cereri la CNADNR si la Ministerul Transporturilor, solicitand montarea de separatoare de sens pe DN 1, pe tronsonul in care a avut loc accidentul de sambata seara.

"Initiativa apartine colegilor mei de la societatea Neptun. Copiii aceia erau colegi de scoala cu copiii unor salariati de-ai nostri, fratele baietelului de 12 ani care a murit era, la randul lui, coleg cu copiii altor salariati. Oamenii aceia erau prieteni cu o pare din salariatii nostri. Avem colegi care se deplaseaza zilnic pe acest tronson de drum, iar de-a lungul anilor am depus sesizari la CNADNR, la Ministerul Transporturilor, pentru a se monta separatoare. Cred ca in ultimii cinci ani am depus cel putin o data pe an astfel de solicitari, dar am primit un singur raspuns, in urma cu cativa ani, in care ni se comunica faptul ca nu sunt fonduri" a declarat organizatorul protestului.

Acesta a precizat ca, in urma reactiilor venite pe retelele de socializare dupa postarea anuntului privind protestul, se asteapta ca cel putin o mie de oameni sa participe la actiunea de marti dupa-amiaza.

Accidentul in urma caruia au murit sase persoane a avut loc sambata seara, pe Drumul National 1, la kilometrul 81, la iesirea din Ploiesti spre Brasov.

Conform reprezentantilor Inspectoratului de Politie Judetean Prahova, vina pentru producerea accidentului apartine unui tanar de 28 de ani care conducea un autoturism Proton si care a intrat pe contrasens, unde a lovit un autoturism BMW X3 in care se aflau cinci persoane.

In urma accidentului si-au pierdut viata atat tanarul, cat si cele cinci persoane din autoturismul BMW - un barbat din Campina, in varsta de 44 de ani, fiul acestuia in varsta de 12 ani, care locuiau in comuna Banesti, langa Campina, un prieten al soferului, in varsta de 40 de ani si doua femei in varsta de 38 si 19 ani. Cunoscuti ai acestora spun ca cei cinci se intorceau de la pescuit si mai aveau cativa kilometri pana acasa, la Campina.

Principala ipoteza luata in calcul de anchetatori este ca tanarul de 28 de ani, George Dumitru, din Bucuresti, ar fi incercat sa se sinucida, intrand cu masina pe contrasens, insa cercetarile in acest caz continua. Ipoteza a fost conturata dupa ce George Dumitru a lasat pe contul sau de Facebook un mesaj prin care isi ia adio de la cunoscuti.

"Aveti grija de voi prieteni, amici, cunostinte! Eu plec intr-o lume mai buna si aveti grija pe cine iubiti sa nu patiti la fel ca mine! Va iubesc pe toti! Iarta-ma, Doamne, pentru ceea ce fac, dar asa nu mai rezist sa traiesc", este mesajul postat de barbat pe contul sau de Facebook, mesaj care insoteste trei fotografii ce reprezinta un colaj de imagini in care apare alaturi de o tanara. Una dintre fotografiile postate pe reteaua de socializare se gasea in masina barbatului in momentul in care a avut loc accidentul.

Mesajul a fost postat sambata dupa-amiaza, din judetul Prahova, dintr-o localitate apropiata locului accidentului. Membri ai familiei acestuia spun ca dupa ce au vazut mesajul au intrat in alerta si au incercat sa il contacteze pe barbat, insa acesta isi inchisese telefonul. Potrivit acestora, se pare ca dupa ce a postat acest mesaj George Dumitru a plecat catre munte, iar cand a provocat accidentul se intorcea dinspre Brasov.

Gestul lui George Dumitru a provocat numeroase reactii pe internet, multi dintre cei care au comentat gestul acestuia declarandu-se revoltati. "Doar Dumnezeu ne poate judeca. Dar ceea ce a facut acest inconstient este revoltator. A curmat cinci vieti nevinovate. Ce vina aveau ei? Dumnezeu sa-i ierte!" este unul dintre comentarii.

O femeie care sustine ca la scurt timp de la producerea accidentului a trecut pe DN 1 arata ca la locul accidentului a fost "un adevarat carnagiu", ea spunand ca imaginile "socante" pe care le-a vazut o vor urmari mult timp.

"Din nefericire, am ajuns in acel loc la cateva minute de la producerea accidentului. Un adevarat carnagiu, imagini socante care ma vor marca mult timp de acum inainte. Multe vieti curmate din cauza unui inconstient indragostit care putea sa-si curme viata in cu totul alt mod. De ce sa plateasca atatia oameni pentru deceptia lui in dragoste? Cu ce au gresit acesti oameni? Am petrecut ieri o zi frumoasa alaturi de familia mea, in Sinaia, dar din pacate aceasta zi s-a terminat in momentul cand am ajuns la fata locului. Imi pun neincetat intrebarea: daca era masina noastra in locul celei accidentate? Daca eram acolo cu cateva momente mai devreme? Daca...daca... Nu pot decat sa-i multumesc bunului Dumnezeu ca a avut grija de noi, dar in acelasi timp nu pot sa nu ma gandesc la familiile celor in cauza. Dumnezeu sa le dea putere sa treaca peste aceasta tragedie si sa lumineze, in fiecare zi, mintile celor care se urca la volan. Dumnezeu sa-I odihneasca in pace!!!!", a scris femeia.

























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

12801 vizualizari

  • +10 (26 voturi)    
    ... separatoare... (Duminică, 28 septembrie 2014, 16:48)

    CristianaCristian [anonim]

    Separatoarele montate pe alocuri pot fi vazute prin unele curti din zonele respective. Trebuia inceput cu educatia, cu cu urmarirea si prinderea hotilor... cu aplicarea CORECTA si CONSTANTA a legilor si apoi cu montari .... "Oamenii" sunt problema, nu obiectele...
    • -16 (36 voturi)    
      Si iarna (Duminică, 28 septembrie 2014, 17:13)

      miguelito [utilizator] i-a raspuns lui CristianaCristian

      se face zapada cit casa pe cel mai important drum al tarii. Separatoare pentru un nebun care vroia sa se sinucida?
      • +29 (31 voturi)    
        deh (Duminică, 28 septembrie 2014, 17:17)

        fit [utilizator] i-a raspuns lui miguelito

        Zapada "se face" ca nu se curata!
      • +16 (24 voturi)    
        totusi (Duminică, 28 septembrie 2014, 19:30)

        naenae [utilizator] i-a raspuns lui miguelito

        Bre, separatoarele alea pot opri un ALT nebun sa omoare alti oameni. ///
        • +7 (13 voturi)    
          Nea Omu' (Duminică, 28 septembrie 2014, 20:48)

          Amad [utilizator] i-a raspuns lui naenae

          Gândește si tu putin!
          Cine vrea sa se spânzure nu se leagă cu ața de pe o papiota.
          Dacă erau separatoare, își alegea alt drum.
          • +4 (4 voturi)    
            este corect , dar (Luni, 29 septembrie 2014, 12:04)

            coor [utilizator] i-a raspuns lui Amad

            montarea separatoarelor este utila in general pentru ca separa sensurile de mers, nu pentru cazul acesta in special !
    • -5 (5 voturi)    
      subscriu (Luni, 29 septembrie 2014, 12:07)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui CristianaCristian

      o persoana cu probleme mentale poate sa te omoare si pe strada...

      nu consider ca acest protest este justificat sau este logic.

      pentru orice om cu probleme acum trebuie sa facem bariere si sa montam separatoare pe toate strazile si soselile?

      hai sa fim seriosi.
  • +14 (30 voturi)    
    exclus! (Duminică, 28 septembrie 2014, 16:58)

    srpc [utilizator]

    pai, daca pui separatoare sde sens, cum o sa mai depaseasca jmekerii cu masini tari coloanele? vrei sa se imbolnaveasca de nervi ca, desi au masini de jdemii de euroi, nu pot circula decat la fel ca ceilalti? exclus!
    • +4 (8 voturi)    
      AI DREPTATE!!!! (Duminică, 28 septembrie 2014, 19:15)

      romania_curata [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      DESCREIERATUL asta, pe care Dumnezeu nu are cum sa-l ierte vreodata este exponentul celor care cred ca li se cuvine totul, celor care habar nu au de RESPECT pentru semeni, indiferent cu ce masina se deplaseaza, cu ce se pot imbraca si ce pot sa-si permita a manca.
      O pare MARE de vina o au si guvernantii, dar si TAMPITII din cnadnr care nu stiu deecat sa se imbuibe cu comisioane,,,
  • +19 (27 voturi)    
    AUTORITATILE DATE IN JUDECATA (Duminică, 28 septembrie 2014, 17:12)

    fit [utilizator]

    Autoritatile ar trebui sa fie date in JUDECATA! Cu protestul nu se rezolva nimic!!!! Cu pedepsirea celor care nu au luat nici o masura in urma sesizarilor primite timp de cinci ani. In felul acesta se va face si un control sa se vada de ce nu au fost FONDURI la CNADNR sau unde s-au dus fondurile! Mereu se spune ca nu sunt fonduri si in educatie si in sanatate si in transporturi, dar banii se toaca in offshore-uri sau in partide si mite electorale.
  • +23 (25 voturi)    
    Infrastructura medievala isi ia tributul (Duminică, 28 septembrie 2014, 17:27)

    Wanheda [utilizator]

    de vieti omenesti in Romania; e inuman cat de multe accidente rutiere mortale sunt.
    Bineinteles ca si educatia, notiunea de safety lipseste cu desavarsire la romani dar daca ai avea autostrazi, macar elimini coliziunile frontale.
    • -5 (17 voturi)    
      aham (Duminică, 28 septembrie 2014, 20:04)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      Luăm banii de la sănătate și îi băgăm în infrastructură. Se știe că nebunii nu pot provoca accidente pe autostrăzi. O idee excelentă!
      • +8 (8 voturi)    
        Nu! (Duminică, 28 septembrie 2014, 21:23)

        geag [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Au luat banii de la investitii(inclusiv autostrazi) si au dat pomeni electorale.
      • +9 (9 voturi)    
        Sau banii postacilor (Duminică, 28 septembrie 2014, 21:40)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        ce spui? Ca si asa aberati gugumanii peste tot.
      • +6 (6 voturi)    
        nu (Luni, 29 septembrie 2014, 0:45)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        lumpenule ceausist, luam banii de la mitingurile chinezesti ale lui mongo, din buzunarele varanului, ale lui bombonel, duicu, mazare, dragnea si ghita si facem autostrazi.
        De ce sa luam de la sanatate, nu e bine, ce se fac astia ca tine?
  • +33 (41 voturi)    
    separatoare (Duminică, 28 septembrie 2014, 17:37)

    Vlad C [anonim]

    Din ce citesc, costul este 100.000 euro/km, si sunt 30 de km fara separatoare, deci ar fi nevoie de 3 milioane de euro.

    Stiu ca suna cinic, dar in SUA viata unui om este evaluata la 5 milioane de dolari (4 milioane de euro) cand se fac astfel de calcule privind siguranta.

    Deci deja daca este salvata o singura viata prin acele separatoare, a meritat investitia.

    Dar nu-i problema, noi construim catedrale de sute de milioane de euro cu bani de la buget, ca sa indoctrineze oamenii ca dupa ce mor vor ajunge "intr-o lume mai buna", ca sa-l citez pe criminal.
    • +1 (15 voturi)    
      N-au nicio treaba separatoarele (Luni, 29 septembrie 2014, 0:50)

      gigifisiune [utilizator] i-a raspuns lui Vlad C

      Daca existau separatoare, cretinul ala isi gasea orice alt drum pe care sa faca treaba asta. Unul cu o singura banda pe sens.

      Putea, de exemplu, s-o faca pe soseaua Patelimon, unde ai toate posibilitatile sa ajungi la 180 kmph, mai ales seara.

      Ce este gresit, este ca se dau permise de conducere pe spagi, se trec testele psihologice pe spagi samd. D-aia se face testul psihologic, ca sa nu apara nebuni d-astia pe sosele, dar se fac de mantuiala.

      Iar separatoare n-ai cum sa pui in toata tara.
      • +3 (3 voturi)    
        testul psihologic auto... (Luni, 29 septembrie 2014, 12:59)

        mcris [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

        ...nu cred ca acopera relatiile interumane intre sexe.
    • +6 (8 voturi)    
      dar au avut 500 de milioane (Luni, 29 septembrie 2014, 3:32)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Vlad C

      pentru transalpina...
  • +29 (29 voturi)    
    Da doamne' (Duminică, 28 septembrie 2014, 17:58)

    NeUrOnIuS [utilizator]

    Lasati ca autoritatile sunt mai interesate sa ridice biserica pe platoul Bucegi ca sa ne vegheze cel de sus pe toti cei care strabatem DN1...
  • +8 (20 voturi)    
    Testul psihologic (Duminică, 28 septembrie 2014, 18:12)

    Robert M [utilizator]

    Ar fi interesant sa aflam cum a luat acel individ testul psihologic.
    O parte din vina o poarta cei care dau permise tuturor oamenilor bolnavi, atat fizic cat si psihic.
    Protestati si in fata Politiei, pentru a schimba regulamentul de acordare a permiselor de circulatie.
    • +12 (14 voturi)    
      N-are treaba testul psihologic (Duminică, 28 septembrie 2014, 19:42)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      La noi e oricum o chestie care iti papa banii, te duci acolo platesti tariful si iti da o hartie.
      Prin alte parti nu platesti nimic pe nicaieri iar de invatat sa conduci inveti cu parintii sau prietenii, cu testul de sala luat la un Registry la calculator poti conduce o viata cu cineva care are full driver licence pe scaunul din dreapta. Road testul il poti da zilnic, o data pe zi...si nu il iei pana nu considera ala ca esti capabil sa mergi singur cu masina pe strada.
      Permisele date pe shpaga is problema la noi.....probabil ca 50% dintyre soferi n-ar avea ce cauta pe strada.
    • +12 (14 voturi)    
      Testul psihologic (Duminică, 28 septembrie 2014, 19:42)

      Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      este o gluma destul de proasta si testeaza reflexele si atentia unei persoane la un moment dat si unic in viata (nu se fac re-testari). Dupa care, este relativ usor sa obtii permisul auto si sa conduci 1-2 tone de metal cum ai chef...Este foarte greu sa depistezi labilitatea psihica. De data asta, un astfel de specimen a curmat 5 vieti, prea las sa se spanzure in padure. Oricum, lumea a scapat de inca un set de gene compromis..
    • +6 (6 voturi)    
      nu conteaza (Duminică, 28 septembrie 2014, 22:55)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Putea sa fie ok cand a luat testul - o asa tampenie nu poate fi explicata decat prin "nebunie temporara" sau altceva asemanator (un moment de criza, nu ceva permanent).
      De fapt e CLAR ca era nebunie - daca ar fi fost normal la cap, macar s-ar fi infipt in vreo coloana oficiala, nu in niste oameni nevinovati! :(
  • +1 (5 voturi)    
    criminali (Duminică, 28 septembrie 2014, 21:38)

    dkz [utilizator]

    romania, tara in care mori cu zile
  • +4 (12 voturi)    
    Separatoare (Luni, 29 septembrie 2014, 1:31)

    Airwaves [utilizator]

    Ce treaba au separatoarele cu niste psihopati care aleg sa omoare oameni nevinovati? Niciun separator de pe planeta nu va opri un criminal (fie el si sinucigas) sa intre cu masina in tine. Cine il impiedica sa gaseasca un drum fara separatoare? Ca doar nu o sa impanzim tara cu separatoare. Si la o adica, cine il opreste sa mearga pe contrasens pe un drum cu separatoare?

    Teste psihologice? Bai, nu imi vine sa cred ce citesc. Am impresia ca isi dau cu parerea doar biciclistii pe aici.

    Ce treaba are un test psihologic, al carui scop este sa determine daca esti apt pentru a conduce o masina, cu faptul ca un dobitoc alege sa omoare niste oameni peste cativa ani, folosindu-se in acest scop de masina?

    Eu va sugerez sa cereti un camp de forta, care sa protejeze de prostie si ignoranta. Pff....
    • +8 (8 voturi)    
      da, separatoare, prietene !!! (Luni, 29 septembrie 2014, 12:42)

      cian [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

      In cazul in care nu cunosti DN1 intre Ploiesti si Campina, da-mi voie sa-ti spun ca este un drum cu 2 benzi pe sens, un drum foarte circulat, cu putine localitati. De obicei pe acolo se circula cu 110-120km/h (exceptie dambovitenii care merg in weekend la munte in masini scumpe, astia nu au limita de viteza). Pe un astfel de drum existenta separatoarelor ar trebui sa fie obligatorie! Aici nu e vorba de un nebun care intra intentionat pe contrases, se putea la fel de bine ca acest accident sa fi avut alte cauze: defectiuni tehnice, spre exemplu, rezultatul putea fi cel putin acelasi!
      Nu e normal ca pe un drum pe care se circula cu viteza ridicata sa fie instalate separatoare! Te-ai gandit vreodata de ce autostrazile au sensurile separate???
      • +1 (5 voturi)    
        feritiva de astia cu numere de DB (Luni, 29 septembrie 2014, 14:10)

        qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui cian

        Dambovita sau Dăbâca... ce-i mai prosti si periculosi soferi ever.
      • +1 (1 vot)    
        !? (Marţi, 30 septembrie 2014, 1:34)

        Airwaves [utilizator] i-a raspuns lui cian

        DN1 nu este autostrada si nici drumurile judetene sau chiar comunale, iar asta nu ii impiedica pe unii sa circule cu viteze ce i-ar face invidiosi si pe soferii de pe autobahn.Cred ca nu faci diferentierea intre categoriile de drumuri. Pe strada mea, de la un capat la altul, daca esti cretin, poti prinde si 200 km/h, asta nu inseamna ca trebuie sa instalam separatoare peste tot. Separatoarele alea se pun pe banii tai si ai mei, ai tuturor. In plus, mai incaseaza si cine trebuie.

        Ca idee generala, separatoarele nu protejeaza pe nimeni de imbecili. Asta este exact logica de pieton care iti sare in fata masinii cand ajungi langa trecere. "Ce faci, dom'le, dai peste mine?" Normal ca dau prietene, pentru ca imi sari pe capota, iar pe la lectiile de fizica ai lipsit. De ce ai intelege tu ca poti sa dai coltul si la 30 km/h?

        Bottom line: Nu viteza ucide, ci PROSTIA!
        • +1 (1 vot)    
          Nu m-ai inteles... (Marţi, 30 septembrie 2014, 11:14)

          cian [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

          Eu inteleg ca un cretin poate merge cu orice viteza pe orice portiune de drum. Clar ca nu poti pune separatoare in toata tara asta, exact cum spui tu, pe toate drumurile judetene/comunale.
          Dar, DN1 este un drum de tip "European" (poti vedea semele de Exxx alb pe fond vedre) si conform legislatiei in vigoare se poate circula REGULAMENTAR cu "100km/h pe drumurile expres sau nationale europene (E)".
          Asadar, acela este un drum pe care se circula in mod normal si regulamentar cu viteza. De aceea spun ca este absolut necesar sa existe separatoare pe acel drum si pe toate celelalte din aceeasi categorie. D-asta am dat mai sus exemplul autostrazilor, si acolo se circula regulamentar cu viteza mare, pentru acest motiv sensurile sunt separate.
          Acum m-ai inteles ? ...
    • 0 (2 voturi)    
      dar ce ai domnule cu biciclistii? (Luni, 29 septembrie 2014, 19:12)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

      Ti se pare din carcasa cu care poluezi ca lumea merge de prosta si de saraca cu bici...
      Crezi ca nu au avut suficienti bani si nici logica sa-si ia un bolid cu numere de Bulgaria...
      Ai mai venit sa dai si lectii pe aici, aristocratule! Esti genul tipic de care fug romanii.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri