Cristian Tudor Popescu, amendat pentru discriminare la adresa romilor: Un lucru nedrept, dar nu am energie, bani, timp, nervi pentru un proces in justitie

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 24 septembrie 2014, 19:37 Actualitate | Esenţial

Cristian Tudor Popescu a fost amendat cu 2.000 de lei pentru "publicarea in ziarul Gandul a unui articol care aduce atingere demnitatii romilor", a decis Colegiul director al Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii. Contactat de HotNews.ro, jurnalistul Cristian Tudor Popescu a declarat: "consider ca este un lucru nedrept, dar nu am energie, bani, timp, nervi pentru un proces in justitie".

Colegiul director al Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD) a decis astazi, 24 septembrie, sa il amendeze cu 2.000 de lei pe Cristian Tudor Popescu, pentru discriminare la adresa romilor, potrivit unui comunicat remis HotNews.ro.

Decizia CNCD:

"Publicarea in ziarul Gandul a unui articol, care aduce atingere demnitatii romilor si creeaza o atmosfera degradanta si ofensatoare la adresa persoanelor de etnie roma, cu urmatorul continut:

'Asta toamna am participat la Paris la o intalnire internationala. Cea mai neplacuta situatie de care m-am lovit a fost confundarea, voita sau nu, a tiganilor autori de infractiuni pe banda rulanta in Franta cu romani. M-am straduit cat am putut sa explic ca acesti tigani hoti, cersetori, criminali, nu au legatura cu romanii. Ca au o cultura internationala a faradelegii, proprie etniei lor, careia trebuie sa-i faca fata intreaga Europa, nu Romania de una singura"

reprezinta discriminare si incalca dreptul la demnitate al persoanei".

Colegiul CNCD a hotarat sanctionarea jurnalistului cu 2.000 de lei si obligarea lui sa publice in mass-media un rezumat al acestei hotarari. Votul a fost luat in unanimitatea celor prezenti.

Cristian Tudor Popescu: Consider ca decizia CNCD este nedreapta

Contactat de HotNews.ro, jurnalistul a declarat ca "decizia Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii este nedreapta in ceea ce ma priveste. Am fost amendat pentru un articol, dar eu am scris un alt articol, in urma discutiei pe care am avut-o impreuna cu reprezentantul partii vatamate, respectiv Romani Criss, cea care a facut reclamatia. Am avut o discutie in fata Consiliului la CNCD si in urma acelei discutii eu am scris un articol intitulat 'Pot sa votez un tigan la presedintia Romaniei', deci un alt articol, tot in Gandul, in care explicam ca niciodata nu am comis si nu voi comite vreo discriminare in ceea ce priveste criticile pe care le aduc in articolele mele etniei tiganesti si etniei romanesti, ca nu fac nicio diferenta intre acestea doua si nici fata de alte etnii de pe teritoriul Romaniei, in ceea ce priveste atitudinile mele critice".

"Daca nu au fost convinsi domnii de la Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii, consider ca este un lucru nedrept, dar nu am energie, bani, timp, nervi pentru un proces in justitie. Consider ca m-ar costa mult mai mult, din toate punctele de vedere, asa ca voi plati aceasta amenda", a afirmat pentru HotNews.ro Cristian Tudor Popescu.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

13511 vizualizari

  • +40 (60 voturi)    
    cncd (Miercuri, 24 septembrie 2014, 19:43)

    TeodorGligor [anonim]

    CNCD a devenit un fel de politie poltica, politie a gandirii, foarte asemanatoare cu cea existenta in timpul comunismului.Nu mai ai voie sa spui ce gandesti, ce vezi cu ochii tai si stii foarte bine ca e adevarat...
    • +18 (28 voturi)    
      de acord (Miercuri, 24 septembrie 2014, 20:01)

      didiutzu [utilizator] i-a raspuns lui TeodorGligor

      Ai perfecta dreptate!
      • +14 (20 voturi)    
        Ba e chiar mai rau! (Miercuri, 24 septembrie 2014, 21:34)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui didiutzu

        Ceea ce s/a intamplat azi este strigator la cer!
        Adica sa compari un regim cu nazismul nu este discriminare! Basescu n/a omorat pe nimeni, nici Hitler...
        Asta va trebuie!
        Si voua ziaristilor care i/ati pupat "dosnic" pe comunsti, si voua celor care i/ati ales si ii sustineti!
        Repet, asa va trebuie.
        Aveti ceea ce ati vrut; nu v/a fost bun Basescu - cand ati putut injura cum ati vrut, este bun pompa - cand grevistii poarta masti!
        Asta va trebuie!
        Excelent!
    • +19 (25 voturi)    
      da (Miercuri, 24 septembrie 2014, 20:24)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui TeodorGligor

      este leit consiliul culturii si educatiei socialiste, apara exact aceleasi valori si la fel ca si ala, tot unealta partidului si a conducatorului iubit este.
      • +17 (19 voturi)    
        nu chiar (Miercuri, 24 septembrie 2014, 22:12)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        Pe vremea aia se spunea tigan si nu rrrrom.
        • +16 (20 voturi)    
          Cristian te rog sa publici contul tau (Miercuri, 24 septembrie 2014, 23:09)

          rov [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Sa putem sa te ajutam si pentru amenda si pentru proces.
          Eu cred ca ROMANII sunt discriminati in propria tara de acesti tigani. Daca pe o strada a aparut o familie de tigani tipici, s-a dus dreaq si linistea si curatenia si civilizatia. In plus iti scade si valoarea proprietatii cu ceva procente.
          Cine ne apara? Politia-nu, instantele -nu, Primaria-nu.
          Poate ne apara Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD).
          • +8 (10 voturi)    
            Pacat... (Joi, 25 septembrie 2014, 9:37)

            Observatore [utilizator] i-a raspuns lui rov

            .. ca nu pot sa-tzi dau 10 puncte . Aci tziganii au numai drepturi datorii nu . Cit despre viitor
            o sa fie tot mai multzi .
          • +7 (7 voturi)    
            ADEVARAT! (Joi, 25 septembrie 2014, 10:27)

            Silvian02 [utilizator] i-a raspuns lui rov

            Azi la emisiunea lui Banciu am auzit de aceasta amenda nedreapta data lui CTP de catre CNCD! Am citit replica ta si este foarte adevarat, o singura familie de tigani cu foarte multi membri si ajutoare de la primarie pentru intretinere, afecteaza prin comportamentul mizer o intreaga strada cu famili de romani (cazul meu din pacate!). Vreau sa iti zic ca fetita mea in varsta de doar 11 ani m-a intrebat de ce noi nu suntem aparati de CNCD, cand tiganii ne injura si au un comportament josnic fata de noi!!! Poate cineva din acest CNCD sa ii dea raspuns?
        • +1 (11 voturi)    
          chiar asa (Joi, 25 septembrie 2014, 0:06)

          zar-zar [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          mie imi plac cintecele tiganesti, nu .. romesti.
          • +10 (12 voturi)    
            in plus (Joi, 25 septembrie 2014, 2:52)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui zar-zar

            iti dai seama cate melodii si carti nu mai sunt legale? io tot sper sa amendeze si vreun iuropean sau american politically correct ca spun gipsy sau gitanes in loc de rrom :D

            Asa mi-e scarba de discriminarea pozitiva... indiferent despre cine este vorba. Democratia nu inseamna asta... doar ca unii se incapataneaza sa sustina ca ar fi si parte integranta din. Deh... mai un mic, o fundatie, niste fonduri, niste umplere de timp si scara sociaa cu proiecte nobile care suna "corect" si dau bine... Trebuie neaparat locuri speciale rezervate in universitati, ca doar se stie ca sunt discriminati daca sunt pusi sa invete si sa sustina in mod ANONIM un examen laolalta cu rasa asupritoare.
            • +1 (1 vot)    
              din plus in plus (Sâmbătă, 27 septembrie 2014, 2:24)

              zar-zar [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

              In Romania, am avut colegi (liceu, facultate, armata, servici) si printre ei am avut si prieteni. Si padurea de rasinoase si cea de foiaose, toate au uscaturi, iar lemnul bun este folositor oriunde.
              "locuri speciale rezervate in universitati" - sugereaza .. rezervatii - nu-i nici estetic si nici practic. Este intr-adevar o situatie speciala, dar nu-i singura specialitate in Romania. Pe vremea cind eram in Romania nu se facea caz de asta. Nici in alte tari nu se face caz, si sunt si acolo destule. Daca se merge cu tot din-adinsul contra, ca in SUA in Ferguson, se ajunge la conflict. Tarile astea europene, occeidentale la ele nu fac caz - altor tari le scoate pe nas sau atita mustarul ca sa-si intareasca controlul. Nu trebuie sa li se dea apa la moara - CTP a gresit.
    • -12 (20 voturi)    
      Nu discriminarii (Miercuri, 24 septembrie 2014, 21:34)

      rollotomasi [utilizator] i-a raspuns lui TeodorGligor

      "CNCD a devenit un fel de politie poltica, politie a gandirii"
      "Nu mai ai voie sa spui ce gandesti"
      Dupa cum rezulta chiar din comentariul distinsului cititor, CNCD ar fi cel mult o politie a vorbirii si nu a gandirii.
      In anumite limite, chiar asta este si e bine ca e asa.
      Este inadmisibil ca cineva sa jigneasca o etnie, indiferent care e aceea etnie si indiferent cine savarseste jignirea.
      De pilda, la fel ar trebui sa se aplice sanctiuni si daca ar spune cineva despre romani ca ar fi sarantocii, coruptii si capsunarii Europei. Sau mai concret, daca prin ipoteza un rom ar spune despre romani ca ar fi rasisti.
      Cea mai relevant indemn in asemenea situatii e vorba populara: Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face.
      • +5 (11 voturi)    
        Chiar tu spui ca... (Joi, 25 septembrie 2014, 8:51)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui rollotomasi

        ... ar trebui sa se aplice sanctiuni si-n cazul cand se spun verzi si uscate despre etnia romaneasca. Pai CTP nu numai o data i-a facut in fel si chip pe romanii get-beget si... l-a amendat acest CNCD? Nu, fiindca este directionat doar spre o anumita etnie. Care etnie doar "culege" de peste tot, ba de la Guvern, ba de la UE, ba de la ANAF (prin neimpozitare), ba chiar direct, din buzunarele romanilor (mai nou si ale europenilor)...
        • -3 (3 voturi)    
          Ai sesizat tu CNCD ? (Joi, 25 septembrie 2014, 11:32)

          rollotomasi [utilizator] i-a raspuns lui finutza

          I-ai seizat tu pe cei de la CNCD atunci cand CTP a spus verzi si uscate despre etnia romaneasca ?
          • +1 (1 vot)    
            Adica CNCD... (Joi, 25 septembrie 2014, 21:42)

            finutza [utilizator] i-a raspuns lui rollotomasi

            ... ia un subiect in discutie doar cand sesizeaza cineva? N-o face si din observatii proprii? Adica este doar un... ghiseu?
        • -1 (1 vot)    
          sesizarea CNCD (Joi, 25 septembrie 2014, 13:31)

          rollotomasi [utilizator] i-a raspuns lui finutza

          Daca nu a trecut 1 an de la data la care CTP a facut afirmatiile respective, mai poate fi sesizat CNCD.
          • +1 (1 vot)    
            Intrebarea mea era... (Joi, 25 septembrie 2014, 21:44)

            finutza [utilizator] i-a raspuns lui rollotomasi

            ... daca exista si sesizari privind etnia romanesca. Sau daca se sesizeaza din oficiu CNCD-ul pentru astfel de atitudini.
            • -1 (1 vot)    
              Raspuns (Joi, 25 septembrie 2014, 23:56)

              rollotomasi [utilizator] i-a raspuns lui finutza

              Nu stiu daca exista sesizari privind etnia romaneasca, nu lucrez la CNCD. De altfel CNCD se poate si autosesiza. In cazul de fata - al comentariilor lui CTP privind etnia roma - a fost sesizata de organizatia Romani Criss.
      • +1 (1 vot)    
        aveti dreptate (Sâmbătă, 27 septembrie 2014, 2:44)

        zar-zar [utilizator] i-a raspuns lui rollotomasi

        Cind Romania a fost primita in UE, nu s-a specificat: "fara tigani", la fel cum nici noi nu am cerut ca ceilalti sa-si arunce tiganii in mare.
        Deci: "NU discriminarii" la nivel european.
        CTC a fost amendat pe bune.
    • -1 (11 voturi)    
      CNCD - marioneta Licuriciului (Miercuri, 24 septembrie 2014, 23:13)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui TeodorGligor

      Ghici ghicitoarea mea: în care țară, mare putere mondială, ești acuzat de rasism și hăituit social și profesional dacă te iei de „minoritățile defavorizate” cauzatoare de probleme sociale și în cadrul cărora apar mereu focare de criminalitate - în cazul lor negri sau mexicani, în cazul nostru țigani și în curând iraqieni sau sirieni?

      Rusia lui Putin, deși retrogradă din alte puncte de vedere, ne poate oferi o pavăză față de asaltul corectitudinii politice. Să nu cumva să ajungem în viitor în gulaguri americane pentru deținuți politici atunci când orice gest perceput ca rasist va deveni caz penal (ca în Anglia zilelor noastre, cea mai supusă marionetă licuricească: ”Racially/religiously aggravated section 4 is an either way offence, with the maximum penalty on indictment being two years imprisonment or a fine or both. The maximum penalty on summary conviction is 6 months' imprisonment or a fine not exceeding the statutory maximum, or both”).
  • +40 (56 voturi)    
    Drepturi (Miercuri, 24 septembrie 2014, 19:45)

    Bazil [utilizator]

    ale criminalilor, puscariasilor, hotilor, romilor, entiilor, etc. Vad ca romanii nu intra in aceasta breasla, a celor cu drpturi. Nu vad cu ce a gresit CTP.
    • +20 (30 voturi)    
      greseala (Miercuri, 24 septembrie 2014, 19:56)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Bazil

      a gresit cand a zis ceva de genul ca o pisica e .... pisica.sau un urangutan-urangutan.noroc ca nu se da puscarie pentru adevar.
      • +8 (8 voturi)    
        Nu se da INCA puscarie pentru (Joi, 25 septembrie 2014, 8:25)

        Kecske [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        adevar. Mai ai putina rabdare, ca daca iese ponta presedinte se rezolva si asta.
    • +2 (24 voturi)    
      Eu cunosc un țigan cinstit, (Miercuri, 24 septembrie 2014, 20:15)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Bazil

      recunosc este singurul de acest fel pe care-l cunosc, deci afirmația lui CTP este greșită.
      • +7 (11 voturi)    
        NU a spus ca TOTI tiganii sunt hoti etc. (Miercuri, 24 septembrie 2014, 22:25)

        mcris [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        Deci nu e aici nicio discriminare, el s-a referit DOAR la cei care sunt infractori. Incredibil cat s-a raspandit prostia in lume!
        • -4 (4 voturi)    
          Asta ce e? (Joi, 25 septembrie 2014, 12:08)

          alexpro [utilizator] i-a raspuns lui mcris

          "...Ca au o cultura internationala a faradelegii, proprie etniei lor, careia trebuie sa-i faca fata intreaga Europa, nu Romania de una singura"
          • +4 (4 voturi)    
            adevar (Joi, 25 septembrie 2014, 15:14)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui alexpro

            A spune adevarul inseamna discriminare? De ce? Este dovedit statistic, doh. Sau vrei sa zici ca inclusiv considerarea furtului furt este o discriminare daca este comis de un rrrromALES si da cifrele peste cap cand raportezi la total etnie? Si nici macar nu este generalizata absolut exprimarea. Ca sunt si exceptii, absolut adevarat... dar mai usor cu pianul pe scari...
      • +6 (10 voturi)    
        Si eu cunosc...il cheama Iliescu. (Miercuri, 24 septembrie 2014, 22:36)

        Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        ...
  • +24 (32 voturi)    
    bietul CTP, (Miercuri, 24 septembrie 2014, 19:54)

    victor L [utilizator]

    el amendat, Ponta exonerat:
    "Consiliul pentru Combaterea Discriminarii: Declaratiile prin care Ponta a comparat "regimul Basescu" si "regimul nazist" nu sunt discriminatorii"
    Normal, aia de la CNCD par a fi batuti in cap; pai daca in Romania e "regim nazist", tiganii ar trebui beliti :P dece sa primeasca CTP amenda?
  • +28 (40 voturi)    
    Domnule CTP, (Miercuri, 24 septembrie 2014, 19:57)

    romania_curata [utilizator]

    pentru acel articol va iubesc, iar pentru amenda va propun ceva ... asa ca si testare a opiniei publice :
    1. deschideti un cont, sau o linie telefonica - sms cu o suma fixa = 2 euro si vedem cati romani vor impartasi ideile dvs., de altfel foarte corecte;
    2. mentionati de la inceput ca banii vor fi donati unor familii de romani;
    3. in numele donatorilor dati in judecata cncd pentru prostie crasa si discriminarea majoritatii!!!!
    • +16 (24 voturi)    
      astept numarul de cont (Miercuri, 24 septembrie 2014, 20:04)

      tzopa [utilizator] i-a raspuns lui romania_curata

      Sa pot contrbui la acest proiect !
      • -6 (6 voturi)    
        Si (Joi, 25 septembrie 2014, 0:02)

        Jar [utilizator] i-a raspuns lui tzopa

        eu...
        D-le CTP,nu trebuia sa dati in boul care trage...El,boul,trage caruta si "hais" si "cea",dupa cum il ajuta partenerul de jug.
        PS.
        Trebuia sa va suparati ca boul inoata mai bine ca dvs.!?
  • +17 (29 voturi)    
    CNCD-alti paraziti ! (Miercuri, 24 septembrie 2014, 20:23)

    gica43 [utilizator]

    CNCD este doar un fel de SPP al tiganilor si al ungurilor.
    • +7 (7 voturi)    
      Cum se poate depune o plangere impotriva (Joi, 25 septembrie 2014, 10:12)

      Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui gica43

      cncd??
      Eu ii consider o adunatura, (zis consiliu), de paraziti mediocri si rasisti , care traiesc exclusiv pe spatele nostru, si care datorita, pozitiilor complet antidemocratice luate ,inca de la infiintare, are trebui nu numai amendat, dar ar trebui sa plateasca si penal
  • +25 (27 voturi)    
    Intrebari fara sens (Miercuri, 24 septembrie 2014, 20:25)

    ipolitic [utilizator]

    extras din:
    ORDONANTA nr. 137 din 31 august 2000 (*republicată*)
    (privind prevenirea si sancŃionarea tuturor formelor de discriminare)
    ART. 2
    (1) Potrivit prezentei ordonanŃe, prin discriminare se înŃelege orice deosebire, excludere,
    restrictie sau preferinta, pe baza de rasa, naŃionalitate, etnie, limba, religie, categorie socială,
    convingeri, sex, orientare sexuală, varsta, handicap..."
    ******************************
    Hotia, cersetoria, comportamentul antisocial etc. nu sunt incluse.
    Daca o analiza sociologica demonstreaza gradul ridicat de criminalitate
    in corelatie cu apartenenta unei etnii(deci stabileste un fapt obiectiv)
    este el discriminatoriu?
    Daca eu abia imi platesc intretinerea si altii traiesc in palate cu multe
    turnulete, provenite din cersetorie si alte activitati criminale, si nu platesc
    nici impozite, nici macar curentul-nu am voie sa trag niste concluzii?
    Se vede ca nu. Legea si CNCD interzice.
    • +14 (14 voturi)    
      CORECT (Miercuri, 24 septembrie 2014, 20:54)

      romania_curata [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      mai are cineva vreun dubiu asupra etniei lui iliescu???
      Sau mai e cineva care nu stie ca pe tigani i-a facut rromi iliescu???????
      asadar....vrem nu vrem noi populatia majoritara sunte stigmatizati si pusi cu botul pe labe cu legi iliesciene - psdiste!!!
      • -7 (9 voturi)    
        dubii (Joi, 25 septembrie 2014, 0:44)

        zar-zar [utilizator] i-a raspuns lui romania_curata

        si Iliescu si Basescu sunt recunoscuti sau declarati ... romani. daca afirmati altceva si nu puteti dovedi ...
        Despre legi, in general - au fost aprobate si cu consimtamintul dvs ... minoritar dar democratic - minoritatea se supune majoritatii. Nu va convine democratia, schimbati Constitutia.
        Si eu am auzit ca Basescu este tatar sau stiu ca sunt legi care dezavantajeaza pe unii. Dar o societate mai buna se face constructiv, nu distructiv.
    • -6 (10 voturi)    
      gresit (Joi, 25 septembrie 2014, 0:31)

      zar-zar [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      "acesti tigani ... nu au legatura cu romanii" - asta este discriminare. Iar cu ce se ocupa ei se ocupa si .. Goldman Sachs, de exemplu (numai ca la asta ne inchinam).
    • +6 (6 voturi)    
      Deci conform a ceea ce ati extras.. (Joi, 25 septembrie 2014, 10:17)

      Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      sustinatorii tinutului autonom secuiesc , autonomie solicitata exclisive criterii etnice, ar trebui aspru sanctionata de acest cncd, nu-i asa?
  • -18 (18 voturi)    
    alina mungiu (Miercuri, 24 septembrie 2014, 20:32)

    xanti [utilizator]

    In articolul de azi a insinuat ca ar fi un pic "acoperit" impreuna cu Cristoiu si Horia Alexandrescu.
  • +19 (21 voturi)    
    Tigani sau gipsy, nu romi (Miercuri, 24 septembrie 2014, 20:52)

    dana_s [utilizator]

    Confuzia externa perpetua intre romi si romani aduce atingere demnitatii romanilor si creeaza o atmosfera degradanta si ofesnatoare la adresa noastra, de ani de zile.
    Cum reparam aceasta situatie ? Cui cerem daune ?

    Domnul CTP nu a facut in articol nici o generalizare, deci nu a adus nici o ofensa natiei de tigani. A restrans grupul lor la infractori: "...acesti tigani hoti, cresetori, criminali, nu au legatura cu romanii".
    Daca ar fi intentionat sa generalizeze, ar fi scris: "...acesti hoti, cresetori, criminali, sunt tigani care nu au legatura cu romanii".
  • +9 (11 voturi)    
    Vai, dar cum este posibil?!? (Miercuri, 24 septembrie 2014, 21:30)

    LianBerthold [anonim]

    Cum să discriminezi pe acești harnici korsikani de etnie pakistaneză care ne fac zilele atît de frumoase?!? Păi se poate? ce-i cu țigănia asta?!?Statele Jamnu-Kashmir și Punjab vă așteaptă cu brațele deschise, scumpi concetățeni!
  • +11 (15 voturi)    
    Da... (Miercuri, 24 septembrie 2014, 21:35)

    TheFreeOne [utilizator]

    Aceasta hotarare, plus ceai n legatura cu comparatia lui Bsescu cu Hitler, ma duc cu gandul la un singur lucru: CNCD = politie politia
  • -7 (9 voturi)    
    cred ca la aflarea vestii (Miercuri, 24 septembrie 2014, 23:16)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    ca a fost amendat de cncd, CTP s-a uitat ca cioara la nuca ! :)
  • -9 (15 voturi)    
    CTP-ul are si nu are dreptate. (Miercuri, 24 septembrie 2014, 23:23)

    Da_Doamne_mintea_de_pe_urma [utilizator]

    Si romanasii nostri (atentie! Romani - nu tigani) sunt aproape la fel de hoti precum rromii.
    Din pacate totul porneste de la EDUCATIE: Cei 7 ani de acasa + scoala. Pana nu vom investi bani, timp, etc in educarea copiilor de mici nu vom scapa de hotie, minciuna, lene, etc.
    Dar stai, ca nici in guvern nu are interes sa faca asta pt ca:
    1. E o investitie pe termen lung;
    2. Un popor informat nu mai poate fi asa usor manipulat.
    • +6 (8 voturi)    
      oare? (Joi, 25 septembrie 2014, 2:58)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Da_Doamne_mintea_de_pe_urma

      Procentual, raportat la total rasa/etnie/whatever, oare ce rezultat iti da? Asa... empiric si dupa ureche... Sunt curios daca la tine un procent format din 1 digit, este egal cu un procent format din 2 digiti, mai ales in cazul in care al doilea procent are primul digit de la 6-7 in sus.
      • +3 (5 voturi)    
        L-ai pierdut ... (Joi, 25 septembrie 2014, 8:42)

        LianBerthold [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

        ... de la "digit" încolo ... ba poate chiar de la "empiric" încolo ... ce ştie el ce-i cu degetele şi imperiile astea ...
        • -1 (3 voturi)    
          Te-ai trezi vorbind pe langa subiect. (Joi, 25 septembrie 2014, 13:29)

          Da_Doamne_mintea_de_pe_urma [utilizator] i-a raspuns lui LianBerthold

          Acelasi articol ti-l recomand si tie...

          http://www.ziare.com/diaspora/romani-strainatate/geneva-terorizata-de-hotii-din-carpati-nu-sunt-rromi-cersetori-ci-bande-organziate-1237232
      • -1 (3 voturi)    
        Nu ai inteles nimic din ce-am spus eu... (Joi, 25 septembrie 2014, 13:27)

        Da_Doamne_mintea_de_pe_urma [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Eu am spus "aproape la fel" nu la fel! Si am incercat sa caut cauza - efectul il stim cu totii, eventual sa propun o solutie. Asa cum spuneam cauza este lipsa de educatie, lipsa de integrare in societate, etc.
        Iar cu digit-ul puteai sa spui pur si simplu 'cifra' sa inteleaga toata lumea nu numai astia 'destesti'.

        Apropo de romanii nostri bravi de peste hotare ia uite ce zice nenea asta in articolul asta:

        http://www.ziare.com/diaspora/romani-strainatate/geneva-terorizata-de-hotii-din-carpati-nu-sunt-rromi-cersetori-ci-bande-organziate-1237232
        • +1 (3 voturi)    
          oare? (Joi, 25 septembrie 2014, 15:24)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Da_Doamne_mintea_de_pe_urma

          Tu care parte din PROCENTUAL nu o pricepi? Fie in cifre, fie in digiti, fie pe deshte daca ti-e mai usor.

          inca n-am vazut caravanele bandelor de infractori ocupand spatii publice/private. Poate urmarim stiri diferite si am fost in tari diferite. Ia baga un search pe net cu cersetori sau teren(casa) ocupat ilegal. Este diferenta intre ceva ce tine de crima organizata si un fenomen social specific etniei, PROCENTUAL vorbind. Am folosit iar caps, ca poate-ti sare-n ochi... raporteaza si tu numarul la total populatie... chiar daca pare complicat. Inlocuieste empiric cu "din ochi" sau "babeste" daca te ajuta...
    • +8 (8 voturi)    
      Nu generalizati , va rog. Un singur (Joi, 25 septembrie 2014, 8:36)

      Kecske [utilizator] i-a raspuns lui Da_Doamne_mintea_de_pe_urma

      guvern a incercat, prin ministrul Funeriu, sa faca curatenie in invatamint si educatie dar nu a reusit fiindca s-au opus toti ceilalti (inclusiv unii colegi). Iar acum si legea aceea a invatamintului este ciuntita in fiecare zi de catre "cel mai cinstit" guvern.
      • +2 (2 voturi)    
        De acord. (Joi, 25 septembrie 2014, 13:37)

        Da_Doamne_mintea_de_pe_urma [utilizator] i-a raspuns lui Kecske

        Sunt de acord ca Funeriu a fost un ministru al educatiei foarte bun (poate cel mai competent de la revolutie) insa stiti vorba aceia: 'Cu o floare nu se face primavara'.
        A venit PSD-ul in frunte cu madam Andronescu si de ciuda/ invidie/ din interes sau din prostie a stricat toate lucurile bune din acea lege. Un exemplu banal a fost redenumirea programului 'Scoala altfel' in 'Sa stii mai multe, sa fii mai bun'. De ciuda nu au putut rabda ca a fost o idee excelenta insa a "alora" si a schimbat-o.
        Pana nu vom pune interesele generale (in acest caz interesele copiilor) mai presus de interesele personale ne vom zbate in aceeasi mocirla.
  • -3 (9 voturi)    
    i love romania (Joi, 25 septembrie 2014, 0:00)

    Dodel540 [utilizator]

    Ce ne-am face noi ca tzara si popor fara aceste institutii falnice numite CNCD si ANI ? Sa vedeti cum ne scapa in curand ANI de candidatul neortodox Johannis.
  • +7 (11 voturi)    
    1984 George Orwell (Joi, 25 septembrie 2014, 0:43)

    antoineanfk [utilizator]

    CNCD = poliţia gândirii din romanul 1984 de George Orwell

    Aceasta poliţie a gândirii este dovada clară că trăim într-un sistem totalitar şi nicidecum într-o democraţie. CNCD încalcă cele mai fundamentale drepturi ale omului, nu numai prin deciziile pe care le ia, dar şi prin simpla sa existenţă.
    Mizeriile precum CNCD trebuie să dispară dacă dorim cu adevărat să evoluăm. CNCD reprezintă o piedică de netrecut în calea evoluţiei noastre ca societate umană.
  • +1 (9 voturi)    
    CTP vs Ponta (Joi, 25 septembrie 2014, 2:12)

    anonim3 [utilizator]

    Eu as aprecia in primul rand spiritul civic al dlui Popescu, care, desi din pacate neconvins ca a gresit, a acceptat sa plateasca amenda. O atitudine de bun cetatean,
    Pe fondul problemei, afirmatia cu "cultura internationala a faradelegii, proprie etniei lor" este totusi nefericita si discutabila, pentru ca pe de o parte nu toti membrii etniei respective impartasesc aceasta cultura a faradelegii, iar pe de alta parte sunt si membrii ai altor etnii (inclusiv romani) care adera la aceasta "cultura internationala a faradelegii". De exemplu, despre dl. Ponta, chiar daca are tenul mai inchis la culoare, nu m-as hazarda sa afirm ca apartine etniei rome.
    • +7 (9 voturi)    
      faptul ca o exprimare (Joi, 25 septembrie 2014, 10:03)

      Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui anonim3

      e nefericita si discutabila, nu inseamna discriminare.
      discriminare e atunci cand exista un ACT impotriva unui individ/grup bazat doar pe etnia acestuia.
      baruri separate pentru albi si negri in SUA secolului 19 era discriminare.
      interzicerea ocuparii de catre negri a unei functii in stat in Africa de Sud era discriminare.
      daca cineva, oricine, arunca un "fuck the niggers" NU e discriminare.
      iar faptul ca cineva vorbeste despre intreaga etnie in locul unor grupuri sau indivizi se numeste generalizare, si nu discriminare.
      Asztalos si trupa lui ar face bine sa mai arunce un ochi prin dictionar, daca prin legea lor tot nu se uita.
      dictionarul roman, nu cel unguresc sau tziganesc.
  • +6 (8 voturi)    
    Ce-i aia? Exista asaceva? (Joi, 25 septembrie 2014, 10:23)

    BEDE [utilizator]

    "Atingerea demnitatii rromilor" - chiar nu stiam ca exista asaceva. Intai ei trebuie sa arate ca au demnitate. Adica sa se afirme invatand si muncind cinstit, nu pozand in victime si strigand tare ca sunt discriminati!
    Pe mine poate sa ma injure cine vrea si sa zica oricine orice vrea despre mine, dar nu consider ca mi-a "atins demnitatea", ci pot spune cel mult ca ma insulta sau ca ma calomniaza.
    Urasc acest CNCD!
  • +2 (4 voturi)    
    Legea (Joi, 25 septembrie 2014, 11:22)

    ana-pat [utilizator]

    penala , domnilor , TREBUIE aplicata pt. toata lumea indiferent de etnie !!! Hotii, tilharii, violatorii , criminalii , pedofilii , escrocii, etc. trebuiesc pedepsiti conform legilor indiferent de etnie ,nationalitate, de tara in care au comis infractiunea sau de instanta care judecat fapta. Deci cu parere de rau , noi toti suntem vinovati pt. ca nu putem sa impunem ca Sistemul de valori sa functioneze eficient. Statistica ii da dreptate d-lui CTP (vezi si nr. mare de comentarii).Problema exista. Deci, daca suntem de buna credinta si vrem sa indreptam cumva lucrurile ,discutia trebuie sa continue iar masurile sa fie luate azi ! Miine cred ca va fi prea tirziu.
  • +3 (3 voturi)    
    Care este numarul de cont? (Joi, 25 septembrie 2014, 19:16)

    quietguy58 [utilizator]

    Si eu cred ca o foarte mare parte din tigani nu sint decit hoti, tilhari, escroci, criminali

    Care este numarul de cont pentru ca sa platesc o parte din aceasta amenda data dlui CTP?
  • 0 (0 voturi)    
    CTP a gresit! (Luni, 13 octombrie 2014, 10:42)

    Alberto Kurtyan [anonim]

    Textul este sanctionat pe drept. Este un discurs pur rasist. Nu ai voie sa spui: TOTI tiganii sunt criminali si au o cultura internationala a faradelegii. Este o generalizare nepermisa, inexacta si bazata pe o prejudecata nefondata. Este un discurs motivat de ura.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă