EXCLUSIV Ministerul Educatiei a inceput procedura de demitere a lui Vasile Astarastoae din functia de rector al UMF Iasi. Colegiul Medicilor trage de timp in aplicarea deciziei Inaltei Curti de Casatie si Justitie

de Dep. Actualitate     HotNews.ro
Miercuri, 10 septembrie 2014, 11:02 Actualitate | Esenţial

Vasile Astarastoae
Foto: Agerpres
In urma cu doua luni Vasile Astarastoae a fost condamnat definitiv pentru conflict de interese de Inalta Curte de Casatie si Justitie. Agentia Nationala de Integritate (ANI) a solicitat inca de atunci revocarea lui Vasile Astarastoae din functia de presedinte al Colegiului Medicilor din Romania si cea de rector al Universitatii de Medicina si Farmacie din Iasi.

In ciuda tuturor demersurilor efectuate, Colegiul Medicilor trage de timp si amana luarea unei decizii. Ministerul Educatiei a inceput procedura de demitere a lui Astarastoae din functia de rector al UMF Iasi.


La solicitarea HotNews.ro, Ministerul Sanatatii a precizat ca inca din luna iulie 2014 “a transmis Colegiului Medicilor (CMR) adresa ANI privind decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie, solicitand punerea in aplicare a acesteia”.
 
In replica, Colegiul Medicilor (CMR) a solicitat Ministerului Sanatatii documentele si motivarea sentintei Inaltei Curti, invocand ca CMR nu a fost parte din procesul in care a fost condamnat presedintele CMR. Ministerul Sanatatii s-a conformat si a transmis Colegiului documentatia completa. De atunci, niciun raspuns de la Colegiul Medicilor.
 
Colegiul Medicilor din Romania este o asociatie profesionala care nu este direct subordonata Ministerului Sanatatii. Presedintele CMR poate fi demis doar prin votul majoritar al medicilor care l-au ales, in lege fiind mentionat ca revocarea se poate face “in cazul incalcarii grave a legii, a prezentului statut sau a regulamentelor care organizeaza si reglementeaza exercitarea profesiei de medic”.

In Codul Deontologic al Colegiului Medicilor se afirma ca “medicul trebuie sa fie un model de comportament profesional si etic, fiind in permanenta preocupat de cresterea nivelului sau profesional si moral”. Vasile Astarastoae a fost condamnat deoarece s-a angajat pe sine si pe fiica sa in mai multe proiecte europene derulate chiar de institutiile pe care le conducea.
 
Astfel el a semnat din pozitia de rector UMF Iasi si director al Institutului de Medicina Legala din Iasi zece contracte de munca in care s-a angajat pe sine si pe fiica sa, Daniela Astarastoae. Valoarea serviciilor prestate de cei doi conform acestor contracte este de aproximativ 50.000 de Euro, bani ce vor trebui returnati in urma deciziei Inaltei Curti.

Interesant este ca statutul Colegiului Medicilor din Romania prevede posibilitatea demiterii unui membru din conducere daca acesta a absentat nemotivat de doua ori intr-un an de la sedintele adunarii generale a Colegiului, dar nu si daca acesta a fost condamnat pentru conflict de interese. In iulie 2014, Vasile Astarastoae a declarat ca nu are motive sa demisioneze. HotNews a solicitat o reactie oficiala a Colegiului Medicilor, dar pana la data publicarii acestui articol nu a primit niciun raspuns.

Colegiul Medicilor este institutia fara acordul careia niciun medic nu poate profesa in Romania, toti medicii fiind obligati sa fie membri CMR si sa plateasca cotizatie. Aceeasi institutie este cea cu putere de decizie in cazurile de malpraxis medical.
 
La solicitarea HotNews, Ministerul Educatiei a precizat ca procedura de demitere a lui Vasile Astarastoae din pozitia de rector al Universitatii de Medicina si Farmacie din Iasi a inceput, fara sa mentioneze in ce stadiu se afla aceasta procedura si cat de repede va fi finalizata. De la aparitia sentintei definitive a Inaltei Curti in cazul Astarastoae au trecut doua luni.
 
In cazul in care Colegiul Medicilor din Romania si UMF Iasi nu vor proceda la eliberarea din functie a lui Vasile Astarastoae, Agentia Nationala de Integritate are optiunea de a amenda persoanele responsabile din cele doua institutii si de a sesiza, ulterior, DNA. Rezultatul ar fi deschiderea unui nou proces a carui finalizare ar putea dura cativa ani, timp in care Vasile Astarastoae isi poate pastra functiile, in ciuda deciziei definitive a Inaltei Curti de Casatie si Justitie.

Cateva din declaratiile facute de Vasile Astarastoae, din postura de presedinte al Colegiului Medicilor Romania:
  • Referitor la medicii arestati pentru falsificarea retetelor: “De cel putin cinci ani asistam la o campanie bine dirijata impotriva corpului medical [...] in afara de perioada Gheorghiu Dej, cand Stalin incepuse campanie impotriva medicilor, nu am cunoscut asemenea campanie” (in mai 2014).
  • Referitor la spagile din spitale: “Plicul nu este eliminat nicaieri in lume. Vreau sa va spun ca «plicul» se da si in Germania, se da si in Franta, in Japonia nu mai spun, acolo nu exista care sa vina si sa nu dea, pentru ca tine de cultura lor” (in septembrie 2014).
  • Inainte de anuntata greva a medicilor prin care Vasile Astarastoae solicita “ne-negociabil” dublarea salariilor medicilor rezidenti: “Stim că vor fi pierderi si victime deoarece adversarii vor utiliza toate instrumentele si institutiile impotriva noastra. Aceasta va fi ofranda noastra pentru generatiile viitoare. Vom invinge”. Greva nu a mai avut loc, iar salariile rezidentilor au fost crescute cu o suma intre 35 – 50% (in septembrie 2013).


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

Cele mai tari glume si caricaturi, dupa BREXIT. Cum s-a facut haz de necaz dupa iesirea Marii Britanii din UE

BREXIT-ul a fost, de departe, principala tema a mesajelor de pe Twitter, chiar si la ore bune distanta dupa anuntarea rezultatelor.
6594 vizualizari
  • +16 (16 voturi)    
    Astarastoaie, avocatul spagii (Miercuri, 10 septembrie 2014, 11:07)

    jackalphonse [utilizator]

    nu el este care a tras cu dintii de o lege in care sa se legalizeze spaga sub forma de premierea medicului de catre pacient?
    • +16 (16 voturi)    
      si latraul latrinelor (Miercuri, 10 septembrie 2014, 11:29)

      roman diaspora [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Ce exemplu de moralitate poate oferi acest personaj penibil studentilor, pacientilor si colegilor de serviciu mai tineri? Deziceti-va de el dragi studenti si tineri medici, veti avea tot respectul nostru. Pentru Astarastoaie avem toata DESCONSIDERATIA, chiar si numai din cele latrate pe posturile tv...tandem bun cu caloriferul Marga.
  • +13 (13 voturi)    
    foarte bine (Miercuri, 10 septembrie 2014, 11:36)

    Cristi [anonim]

    Trebuia dat afara de mult, dar e mina in mina cu CMR si cu toata conducerea UMF-ului. Cum credeti ca a fost reales el rector si presedinte al CMR daca nu era in cardasie cu toti astia?
    Beleaua e ca mosul si-a facut o retea de pile si relatii, oameni pe care i-a ajutat sa avanseze, s-a facut ca nu aude reclamatiile la adresa lor, le-a dat granturi, i-a tinut in spate. Ii are la mina cu multe chestii pe multi si chiar daca nu o sa mai fie sef poate sa-i dea in git pe multi.
    N-ati vazut cum s-au repezit toti sa-l sustina cind l-a luat DNA-ul? petitie, scandal, urlete ca e chestie politica si bietul Astarastoae e o victima nevinovata. O sa plece un corupt si o sa vina altul. Ca asa a fost si cind a fost el ales rector: zicea ca face si drege, elimina coruptia, avanseaza pe aia care merita si pina la urma tot de lepre s-a inconjurat, tot spaga si coruptia domnesc si in umf si in CMR.Anul trecut a fost scandal mare acolo cu studentii straini care s-au saturat sa dea spaga dar a avut grija Astarastoae sa acopere totul.
    • +4 (4 voturi)    
      scandalul de la UMF Iasi (Miercuri, 10 septembrie 2014, 12:20)

      danila prepeleac [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Asa e, presa locala a scris despre scandalul de la UMF Iasi. Din pacate studentii au fost trimisi la plimbare: li s-a transmis de catre rector-Astarastoae- ca s-a anchetat, discutat si in final s-a decis de catre conducerea UMF ca nu e adevarat ca profii i-au spaga. Si cu asta s-a treminat totul.

      www.bzi.ro/scandal-urias-la-umf-studentii-straini-divulga-numele-profesorilor-spagari-412878
    • 0 (2 voturi)    
      Foarte bine, sa plece dar pe cine puneti in loc? (Miercuri, 10 septembrie 2014, 13:30)

      Augustin [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Fara o campanie de inlocuire a comisiei electorale si a senatului nu e nimic decat o rafuiala intre mafioti.

      Dragii mei nu imi spuneti de ce trebuie sa fie dat jos spuneti-mi pe cine puteti pune in loc. Cum lasati locul unei selectii echitabile?

      Daca vreti numai sa il inlocuiti cu Ştefan Georgescu fiindca stie sa aduca fonduri bune la bucuresti si e in cercurile puterii atunci mi-e sila de voi. Voi nu intelegeti ca sanatatea e la un punct de rupere si daca o mai siluiti mult nici cu socuri electrice de la spitalul 9 nu o mai scoateti din nebunia ei. Nu stiti cu ce disperare va jucati!

      Cu oamenii ce nu mai au nimic de pierdut v-as indemna sa nu va mai puneti indiferent cat pare castigul de bun in acest moment. Diaspora are toti parintii acasa si nu mai puteti fura de la ei fara sa ucideti batranii in piata publica. Schimbati in bine sau lasati-o moarta-n cotet. E groasa rau flamanzilor!
      • +2 (2 voturi)    
        inchideti UMFul Iasi (Miercuri, 10 septembrie 2014, 13:52)

        Cornel [anonim] i-a raspuns lui Augustin

        UMF-ul iasi e un mastodont cu vreo mie de cadre didactice. Daca nu se gasesc nici macar 20 -30 oameni corecti, care nu au facut parte din gashca lui Astarastoae si care sa fie capabili sa faca ordine in universitate , atunci inchideti dracului acest UMF! Nu are de ce sa existe.
        • 0 (0 voturi)    
          inchideti lumina, stingeti viata (Miercuri, 10 septembrie 2014, 14:21)

          Augustin [anonim] i-a raspuns lui Cornel

          Nu se poate gasi nici macar un singur om corect daca nimeni nu il cauta. Si nici atat daca oamenii corecti sunt sufocati, blamati, ridiculizati si ignorati.

          Suntem macar vreo 17 milioane de romani eligibili ca presedinte sau prim ministru. Dar nu se gaseste nici unul corect fiindca el nu poate razbate si cei ce pot nu il cauta.

          Inchideti Romania. Traiasa Republica Populară Democrată Coreeană.
          • 0 (0 voturi)    
            pentru augustin (Miercuri, 10 septembrie 2014, 15:27)

            radu [anonim] i-a raspuns lui Augustin

            Domnule,
            mai lasa-ne cu aberatiile ca scrii numai prostii. Parca l-ai regreta pe Astarastoae, nu alta. UMF e o institutie veche, e universitate nu aprozar. Se stie cine e bun profesionist si cine e cinstit, cine i-asuflat in bors lui Oaie si cine a stat in banca lui. Nu trebuie sa vina nimeni din afara sa caute omul providential care sa salveze aprozarul asta de diplome. Nu e nici unul care iese din lot? atunci si eu zic: dati-o naibii de facultate de medicina, ca numai cretini sunt pe acolo de nici unul nu se evidentiaza pozitiv! Si ieri-alataieri te dadeai pe aici in stamba tot despre Astarastoae, asa ca ma tem ca esti un troll care face diversiune.
        • 0 (0 voturi)    
          de acord (Miercuri, 10 septembrie 2014, 14:46)

          Gogu [anonim] i-a raspuns lui Cornel

          De acord, sa o inchida ca oricum universitatea asta e cunoscuta ca o fabrica de diplome. Un fel de universitate particulara unde profii isi aduc copiii, buni, rai, destepti,prosti. Cica au cel mai mare numar de universitari care nu au reusit sa ia rezidentiatul. Va dati seama ce nivel e pe acolo? Cei mai slabi dintre medicinisti ajung sa predea in UMF si sa formeze studenti!
          Mi-am amintit de articolul asta din Adevarul:

          "Centrul Universitar Iaşi: Fata şi băiatul lui tata"

          Este vorba despre profesorii Marin Burlea şi Mircea Onofriescu ai căror fii, Ana-Maria Burlea şi Mihai Onofriescu, cereau echivalarea gradului didactic de preparator cu titulatura de medic resident, deşi au picat examenul naţional de rezidenţiat cu note ruşinoase.

          Ultimul scandal a izbucnit săptămâna aceasta, marţi seara. Atunci, mai multe persoane au fost audiate pentru că ar fi trucat o licitaţie la UMF cu fonduri europene. Pe lista învinuiţilor de află 19 persoane, printre care rectorul Vasile Astărăstoae şi fiica acestuia, Daniela, directorul administrativ Daniela Druguş, şi directorul de comunicare Adrian Ciureanu."
      • +2 (2 voturi)    
        inlocuitori (Miercuri, 10 septembrie 2014, 14:02)

        ken [anonim] i-a raspuns lui Augustin

        Pe cine sa punem in locul lui Astarastoae?
        Pe Razvi Constipescu, ca e finul lui Astarastoae si a scris despre el, laudativ bineinteles, si pe contributors. Daca nu, atunci pe burlica trabucel ca e destept...medicina la privata, fost manager de spital de stat, uns cu toate alifiile, iar sor-sa a ajuns sa predea in UMF fara sa ia rezidentiatul. Nu merge nici asta? Incercati cu hormonul vesel, alt lingau de casa a lui Astarastoae, patron de piscina din neamuri de parveniti. Tot nu e bine? Dna forna-ita, ca tot e pe functie mare si apropiata a lui Oaie. Dar de peptanu ce ziceti? ca si el e bagat in povestea cu dna-ul si banii europeni. Are experienta nu gluma.

        daca nu va place nici unul mai cautati si voi pe lista aia de semnaturi ca sunt numai tovarasi de nadejde, toti vor pune mana la ridicarea UMF-ului pe inaltele culmi ale progresului si vor continua opera arestoiului.
        • 0 (0 voturi)    
          tare de tot! (Miercuri, 10 septembrie 2014, 14:34)

          Geo [anonim] i-a raspuns lui ken

          tare de tot! am ras cu lacrimi!
          Multumesc pentru acest moment vesel, cred ca multi din Iasi recunosc personajele astea toxice care stau de ani de zile la usa lui Astarastoae, in pozitia " sa traiti sefu'!".
  • +12 (12 voturi)    
    Plic (Miercuri, 10 septembrie 2014, 11:43)

    Trojan.H [utilizator]

    Pai, ca sa nu fie demis, sa dea si el un "plic".
  • +12 (12 voturi)    
    decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie.... (Miercuri, 10 septembrie 2014, 11:56)

    costica [anonim]

    Adica cea mai inalta instanta a Romaniei, instanta SUPREMA in Justitie..
    Oare, in cate tari din lumea asta decizile unei astfel de instante NU sunt luate in seama ?!!!
    Stie careva un astfel de caz in lumea democratica si civilizata ?!
    Ce tara-i asta ?!
    • +9 (9 voturi)    
      cei care il sustin sint vinovati (Miercuri, 10 septembrie 2014, 12:08)

      Daniel T [anonim] i-a raspuns lui costica

      Este tara in care peste 3000 de medici si cadre universitare din medicina semneaza o petitie de sustinere a unui spagar si corupt ca Astarastoae. Cu alte cuvinte semneaza pentru spaga, nepotism, coruptie, furt si incompetenta profesionala.
      Toti cei care au semnat petitia ar trebui sa fie dati fara din sistem: cum vreti ca omul asta sa renunte la functii daca stie ca are un spate o armata de slugi gata sa-l apere, orice matrapazlic ar face?

      www.petitieonline.net/petitie/probitate_si_adevar-p55378054.html
      • +4 (4 voturi)    
        lista (Miercuri, 10 septembrie 2014, 13:36)

        Horia [anonim] i-a raspuns lui Daniel T

        Lista cu semnaturile tovarasilor pentru tovul Astarastoae ar trebui afisata in toate facultatile de medicina din tara si in toate spitalele publice! Sa vada oamenii cu cine au de-a face!
  • +9 (9 voturi)    
    mica greseala (Miercuri, 10 septembrie 2014, 12:02)

    Inuka [utilizator]

    In Codul Deontologic al Colegiului Medicilor se afirma ca “medicul trebuie sa fie un model de comportament profesional si etic, fiind in permanenta preocupat de cresterea nivelului sau profesional si moral”
    Totul e corect pana aici in afara de o mica eroare la ultimul cuvant. In loc de "moral" cred ca intentionau sa scrie "material". Doar o mica greseala de redactare in cod, de ar demite presedintele pentru asta?
    In rest nimic de reprosat lui Astarastoae, el e un model profesional si etic pentru sistem si toata lumea incearca sa il urmeze. De ce l-ar demite atunci?
    • +4 (4 voturi)    
      "curat" model... (Miercuri, 10 septembrie 2014, 12:26)

      costica [anonim] i-a raspuns lui Inuka

      Unde-i Caragiale ?!
      Azi, la inceput de secol XXI, Romaniei ii trebuie un Caragiale, mai ceva ca la inceputul sec XX !!
      • +2 (2 voturi)    
        Caragiale (Miercuri, 10 septembrie 2014, 13:10)

        Ghita Pristanda [anonim] i-a raspuns lui costica

        Nu esti departe de adevar:
        Astarastoae e comparat cu Ghita Pristanda dupa ce s-a facut de ras scriind un text adresat lui Ponta, plin de greseli si postat pe situl Colegiului Medicilor:


        "Ghiţă Pristanda a ajuns profesor doctor şi şef de de breaslă intelectuală"

        voxpublica.realitatea.net/politica-societate/ghita-pristanda-a-ajuns-profesor-doctor-si-sef-de-de-breasla-intelectuala-90909.html

        Trebuie citit, e mortal !
  • +3 (3 voturi)    
    Cu forcepsul (Miercuri, 10 septembrie 2014, 12:54)

    Audit [utilizator]

    aţi încercat?
    În ultima perioadă a scos a b e r a ţ i i despre ceea ce înseamnă şpagă în Europa de te cruceai.
  • +4 (4 voturi)    
    Medicii! (Miercuri, 10 septembrie 2014, 13:12)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Medicii se plang ca nu sunt respectati (?), ca au salarii mici, ca au conditii proaste de lucru si e asa si nu e asa. Dar ce respect sa pretinzi cand pui la conducerea Colegiului Medicilor un asemenea specimen cu probleme penale acum confirmate? Acest individ este reprezentativ pentru medicii din Romania? Si mai ales, unde sunt medicii care se dau mari moralisti in aceste situatii sa ne explice de ce este rau sau bun Astarastoaie? La comentarii "in general", nu ne intrece nimeni!
    • +2 (2 voturi)    
      moralistii lu' peste (Miercuri, 10 septembrie 2014, 13:35)

      Horia [anonim] i-a raspuns lui EuSiCuMine

      Medicii se gandesc deja cine va fi la conducerea CM si la conducerea UMFului in locul lui Astarastoae. Ca sa se duca sa-l perieze pe individ. Chiar credeti ca oameni corecti ar fi acceptat circul asta de ani de zile cu Astarastoae? A protestat cineva, a iesit vreun grup de medici in fata sa spuna ca se delimiteaza de colegii care il sustin pe acest corupt? Nu, toti asteapta sa faca altii, iar daca nu face nimeni nimic nu e grav ca spaga merge si buzunarele le sunt pline.
      • +2 (2 voturi)    
        Nuca-n perete (Miercuri, 10 septembrie 2014, 14:10)

        Augustin [anonim] i-a raspuns lui Horia

        Da, spaga merge buzunarele sunt pline si spitalele sunt goale de medici.

        Si eu care credeam ca la pomul laudat te duci ori cu sacu ori cu punga da te duci nu fugi de el sa scapi.

        De dorul copiilor mei nu voi putea renunta la speranta ca va veni si in Romania momentul acela in care sa ne saturam de distrus si pradat si sa mai si construim. Cui ii pasa ce ramane in urma? Cui ii pasa ca mor oamenii neavand cine ii vedea, fie doctorii buni prosti, spagari sau onesti? Cui ii pasa ca oamenii buni nu au cu ce ajuta si nu isi pot face meseria? Sa facem liste sa ii blamam si sa ii distrugem pe toti. Atata stiti. Cum poate o lume mai buna sa se nasca din atata ura?

        Vreau dreptate, mult. Dar mai mult vreau dreptate si sanse pentru cei mici, cei buni, cei ce sunt scuipati afara de sistem. Nu toti cei buni pleaca, multi raman pana nu mai pot din dragoste de parinti, de copii, de familii de romani amarati ce nu au nici o sansa fara ei. Si sunt scuipati si infometati pentru asta, pusi pe acelasi cantar cu o mizerie numita Astarastoae pentru interese obscure. Exista un punct in care sila se trasforma in furie. Voi, curatii, purii, onestii, preocupatii, ingrijoratii si patriotii platiti de partide indemnati la indignare si provocati sila. Nu reformati, nu ajutati, nu imbunatatiti, nu salvati. Transformati doar, si fiecare transformare are nevoie de propria ei cantitate de energie absorbita. Nu ati intelege niciodata ce inseamna cuvantul DESTUL. Imi e mai mila de voi decat de amaratii pe care ii lasati in urma voastra fiindca totul in viata sau moarte se plateste.
        • 0 (0 voturi)    
          nu e asa (Miercuri, 10 septembrie 2014, 14:22)

          Dan [anonim] i-a raspuns lui Augustin

          Nu e adevarat ce spui, de altfel asta e una din frazele preferate ale lui Astarastoae ca nu sunt destul medici: sunt medici, dar nu-si fac treaba ca lumea, de-aia nu se vad. Sunt mai multi medici la mia de locuitori in Romania ca in Anglia de exemplu. Si nici fata de Italia, Franta, situatia nu e rea. Doar ca aia muncesc pe rupte, in schimb ce medicii romani isi vad de treburile lor, cabinete particulare si alte afaceri. Si in plus vor toti in orase mari, nu -si deplaseaza tartitele la tara.
        • 0 (0 voturi)    
          ca nuca in perete (Miercuri, 10 septembrie 2014, 14:52)

          Tom [anonim] i-a raspuns lui Augustin

          Raspunsul tau e ca nuca in perete. Spitalele au medici ne intrebam si noi, pacientii, de ce nu-i vedem?
          Dupa o statistica mondiala - cifrele sunt recente de 1 an, doi- Canada are 2,4 medici la mia de locuitori, Statele Unite 2, 5, Japonia, 2,30 si Romania 2,39.
          dar poate ca nu sunt de aceeasi calitate, ce zici?
          • 0 (0 voturi)    
            Date recente, surse credibile? (Miercuri, 10 septembrie 2014, 15:52)

            Augustin [anonim] i-a raspuns lui Tom

            Uite un articol profesionist pe care nu l-am vazut in Romania despre sistemul sanitar de la noi:

            http://www.ibtimes.com/medical-leave-romanian-doctors-fleeing-poor-pay-corruption-western-europe-1557178

            Cateva concluzii:
            - In ultimii 2 ani (banuiesc ca cifrele de care spuneti sunt macar din 2011) nu mai putin de 30% din doctorii romani au plecat din tara.
            - Au mai ramas aprox. 14.000 de doctori in Romania anului 2014.
            - Luand de pe wiki informatia ca avem 20 milioane de locuitori reiese ca rotunjind pozitiv avem 1,43 doctori la mia de locuitori. Acum comparati cu SUA, Japonia si Canada cu 2.4.

            P.S. Da si tu o sursa daca tot te lauzi ca cifrele sunt recente. As fi foarte foarte curios!
            • 0 (0 voturi)    
              uite doua surse (Miercuri, 10 septembrie 2014, 16:06)

              Catalin [anonim] i-a raspuns lui Augustin

              Iti dau eu doua, daca vrei:

              http://data.worldbank.org/indicator/SH.MED.PHYS.ZS

              http://www.statistiques-mondiales.com/medecins.htm

              Cifrele date de Tom sunt exacte, datele sint din 2012. Situatia nu e deloc rea, doar calitatea prestatarilor lasa de dorit. Asa ca mai incet cu gargara.
              PS L-am auzit pe Astarastoae intr-un interviu acum un an cred, zicind ca au parasit tara 14 de mii de medici. Ce coincidenta, nu? Poate ar trebui sa-ti gasesti alta sursa de informatii ca omul nu e fiabil, cred ca e clar pentru toti.
              • 0 (0 voturi)    
                Cu tot respectul Catalin, (Miercuri, 10 septembrie 2014, 16:41)

                Augustin [anonim] i-a raspuns lui Catalin

                Daca imi permiteti sa va expun, ceea ce faceti dumneavoastra se cheama propaganda. Si daca repetati si va dedublati suficient sunteti convinsi ca o sa reusiti. Cum ar fi sa sugerati ca sursa mentionata e Astarastoae. Oamenii pot accesa si citi, multi stiu engleza!

                1. Sursa data de mine e prestigioasa si are date foarte exacte confirmate si de alte doua surse:
                Financial Times: http://www.ft.com/intl/cms/s/0/f4c0b734-7c70-11e3-b514-00144feabdc0.html#axzz3Cv0vvlU2
                Balkan Investigative Reporting Network (BIRN) http://www.balkaninsight.com/en/article/no-cure-for-corruption

                2. Asa cum recunoasteti datele sunt mai vechi de 2 ani. Iar eu ce tocmai v-am spus ca a scazut numarul total de medici cu 30% in ultimii 2 ani. Daca vreti si cifre mai exacte de la 20,000 in 2011 la 14,000 la sf anului trecut conform dateleor oficiale.

                3. Cand ramaneti fara argumente baieti ultimul vostru argument e la alegere:
                - "ciocu mic"
                - "mai incet cu gargara"
                - "joc de glezne".
                • 0 (0 voturi)    
                  iar o iei o aratura (Miercuri, 10 septembrie 2014, 16:54)

                  Artistul [anonim] i-a raspuns lui Augustin

                  Domnule, de acum doi ani au fost vreo 15 mii de absolventi de medicina in Romania, daca nu si mai multi ca avem la locuri la medicina pentru toata Europa. Numai in UMF lui Astarastoaie sunt peste o mie de locuri pe an. Nu au plecat toti, nu mai vorbi aiurea, au ramas destui ca sa aiba cine sa-l sustina pe Astarastoae.
                  ba chiar in ultimii ani au plecat mai putini pentru ca s-au trezit europenii si au inteles cam ce scoala de rahat e pe la noi, fara examen de admitere si cu niste profi de tot rahatul ca acest Astarastoae. Cifrele sunt corecte, populatia de medici e relativ constanta pentru ca medicii nu au plecat numai in ultimii doi ani ci din 2007 incoace de cand se recunoaste diploma de medicina in Europa. Ca pana atunci era greu tare cu echivalatul, ca stii dumneata, medicii nostri sunt foarte destepti si au note mari, da' la universitatile unde sunt rectori unii ca Astarastoae. Cand e vorba de dat examene in alte tari, gata, au facut pe ei de frica. Deci, da, medici sunt dar sunt prost pregatiti pentru ca cei care trebuie sa-i pregateasca habar nu au ei insisi, ce sa mai invete si pe altii.
                  • 0 (0 voturi)    
                    dezinformare? (Miercuri, 10 septembrie 2014, 18:08)

                    gabriel [anonim] i-a raspuns lui Artistul

                    Eu am citit toate comentariile si nu vad nici o dezinformare, si nici o propaganda. Vad doar o persoana care semneaza " Augustin" care se screme sa convinga cititorii ca medicii nu sunt chiar asa de rai, ca bietul Astarastoae nu a ajuns de unde e acum dat jos cu ajutorul acestor medici ci l-a pus sfantul duh, ca stam prost la numarul de medici cand de fapt situatia nu e deloc tragica fata de alte tari. Da, sint specialitati unde lipsesc medici,dar asta e adevart peste tot in Europa, da, in sate e lipsa de medici, deoerece nimeni n-are chef de noroi si nici nu faci bani acolo ca oamenii is saraci. Dar ce e mai grav este incompetenta acestor medici, in marea lor majoritate , cazurile de malpraxis acoperite de oameni ca Astarastoae, lipsa de respect a medicilor fata de pacienti si mai ales nesimtirea unor doctorasi de a se crede superiori, doar pentru ca au obtinut, cine stie cum, o diploma la un UMF. Imi imaginez ce valoare are diploma asta la universitatea asta de medicina din iasi despre care s-a scris numai azi atatea lucruri negative. Ati citit vreunul din articolele despre acest UMF domnule augustin? va plac? e de bine, arata ce buni sunt medicii care ies din mizeria asta de universitate si sunt invatati de toti neghiobii intrati acolo cu pile. Astia sa plece unde or vedea cu ochii, ca nu-i regreta nimeni.
                    Si nici pe dv daca nu va mai smiorcaiti pe aici.
                • 0 (0 voturi)    
                  dezinformarea lui @augustin (Miercuri, 10 septembrie 2014, 18:23)

                  pentru @augustin [anonim] i-a raspuns lui Augustin

                  @Augustin, dvs sinteti cel care dezinformati si citati aiurea.
                  Astarastoae e cel care a declarat ca 14 000 de medici au plecat din sistemul medical romanesc, numai ca nu e adevar: atitia au cerut acel certificat de conformitate, dar nu au plecat toti ca nu i-a luat nimeni pe multi dintre ei.
                  In plus, multi il cer ca sa fie pregatiti daca se iveste o ocazie si se decid sa aplice undeva, dar asta nu inseamna ca si pleaca. Dvs ati retinut cifra si o folositi ca o fumigena, afirmand ca 14 000 de medici au ramas in sistem. Ceea ce e fals si ilogic, deoerece in fiecare an termina medicina cam 7000 de absolventi.
                  Asta e unul din articolele in care Astarastoae face declaratia pe care dvs o deformati cum va convine.

                  www.agerpres.ro/sanatate/2013/11/01/vasile-astarastoae-14-000-de-medici-au-plecat-din-sistemul-sanitar-din-2007-pana-in-prezent-13-34-01
            • 0 (0 voturi)    
              da, si? (Miercuri, 10 septembrie 2014, 16:17)

              3500 [anonim] i-a raspuns lui Augustin

              Si din astia 14 mii, 3500 au semnat petitia des ustinere a domnul rector, presedinte al CMR si alte vreo 5 functii gras platite.
              Nu-i puteti convinge si pe ei sa plece? Ca nici nu ne-ar lipsi asa niste lichele, si in plus
              avem vreo 14 facultati de medicina, la alea mari sunt locuri buluc, cu taxa sau fara taxa, in engleza si franceza, tot ce vrea sufletelul bietului student.
              • 0 (0 voturi)    
                pai, si... (Miercuri, 10 septembrie 2014, 16:51)

                Augustin [anonim] i-a raspuns lui 3500

                Nu, nu ii pot convinge sa plece ca nu va pot intrece pe dumneavoastra care faceti totul sa ii convingeti.

                Dar va intreb si eu la randul meu, pe dumneavoastra nu va pot convinge sa plecati? Nu ne-ar lipsi nici noua niste acuzatori plin de ranchiuna care dezinformeaza si fac propaganda "luptei de clasa". Conform dumneavoastra cautati o tara cu reguli si legi mai stricte unde spaga sa nu existe si meritul personal sa prevaleze. Nu suna bine? Ne puteti scrie de acolo apoi ca ati scapat in sfarsit de doctorii romani de acasa si acum sunteti tratat mai ieftin (sic!) de doctorii romani din strainatate.
                • 0 (0 voturi)    
                  precizare (Miercuri, 10 septembrie 2014, 18:51)

                  roman din strainatate [anonim] i-a raspuns lui Augustin

                  Domnule o mica precizare: romanii din strainatate fug de medicii romani pentru ca stiu ca sunt slabi, cel putin astia care au terminat in ultimii 10-15 ani sunt o catastrofa. Se duc la ei doar daca vor o reteta pe de-a moca sau cateva zile libere. altfel, cred ca trebuie sa fii tembel sa te duci la un medic roman cand stii ce nenorocire e in facultatile de medicina, cu un examen de totrasul, facultati unde ploua cu spagari, plagiatori iar profesorii universitari sunt doar cu numele. Se duc la medicii autohtoni care au dat examen de intrare in facultate de te cocosezi de invatat, au facut studii serioase si au avut profesori de renume, nu gugustiuci care se duc la conferinte sa se plimbe. Mai interesati-va cum e treaba cu medicii romani in strainatate.
  • -1 (1 vot)    
    salarizare indecenta, servicii proaste (Miercuri, 10 septembrie 2014, 14:41)

    doru savin [anonim]

    Medicul trebuie sa aiba un statut aparte, salar special, si respect din partea societatii.
    Un medic e mai presus decat un judecator, procuror, avocat, profesor , s.a.m.d
    El este cel care ar trebui sa fie pe prima treapta de salarizare in societate ...
    Astarastoaie are dreptate , pentru a te servi, medicul isi risca viatza in orice moment, fie ca se expune in permanentza la virusi, bacterii, fie ca se expune la radiatii. Munca lui e nepretuita.
    • +1 (1 vot)    
      baliverne (Miercuri, 10 septembrie 2014, 15:14)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui doru savin

      Nicaieri in lumea asta medicul nu are un statut aparte si nici nu se considera ca trebuie respectat de societate doar pentru ca e medic. Asta se intampla doar in mintea bolnava a unor discipoli de-ai lui Astarastoae. Apropo, daca nu ar fi profesorii, cum ai ajunge sa dai la medicina? Sau facultatea asta e asa de simpla incat se poate invata fara nici un ajutor?
    • +1 (1 vot)    
      tacerea e de aur, bre! (Miercuri, 10 septembrie 2014, 15:31)

      radu [anonim] i-a raspuns lui doru savin

      Uite alt gogoman! Si se intreaba lumea cum a fost ales si reales Astarastoae! Cu lozinci de-atea imbecile: ca medicii sunt clasa superioara care trebuie spalati pe picioare cu apa de trandafiri si tinuti la rece sa nu se ofileasca de atata inteligenta. Eventual dat cu niste saruri pe la nas, sa nu lesine de atata munca!
    • +1 (1 vot)    
      sa nu fie de deochi! (Miercuri, 10 septembrie 2014, 15:43)

      Pacala [anonim] i-a raspuns lui doru savin

      Io zic sa le legam o funda rosie sa nu fie de deochi de ce speciali si specialisti sunt, medicii astia!
      Mi s-a parut mie cam tras la fata dom Astarastaoe, uite ca nu-mi trecuse prin cap ca bietul de el e extenuat de atata munca si de atatea riscuri la care se expune!
    • 0 (0 voturi)    
      ma ia cu tremurat (Miercuri, 10 septembrie 2014, 15:45)

      Cracanel [anonim] i-a raspuns lui doru savin

      Domle Savin, cind citesc rindurile de mai jos despre UMF ul din Iasi zau ca ma apuca asa un respect pentru medicii aia ca ma ia cu tremurat si-mi zic ca zau nu merit sa traiesc pe aceeasi planeta cu ei! Sa nu uit, e taman universitatea de medicina unde de ani buni e rector domnul asta din poza, Vasilica Arestoaie, pardon Astarastoaie. O fi vreo legatura?

      "Sex, alcool, spaga, nepotism, diplome false, brandurile facultatii de medicina Iasi"

      adevarul.ro/locale/iasi/sex-alcool-spaga-nepotism-diplome-false-brandurile-universitatii-medicina-iasi-fotogalerie-1_50ada6df7c42d5a66398b62b/index.html
  • 0 (0 voturi)    
    plic la spital Da sau Nu (Miercuri, 10 septembrie 2014, 16:10)

    andix [utilizator]

    imi pare rau sa o spun insa in unele tari pe care le enumera (si dupa cum spunea dansul e in cultura lor) NU SE DA plic la spitale (din experienta proprie). am ajuns in situatia in care am avut nevoie de servicii medicale si da am platit o parte iar restul mi-au fost decontate de asigurator (avand si chitanta de la spitalul in cauza) fara sa dau plic sau sa mi se pretinda asa ceva. si nu tin minte ca cieva sa fi fost cu plic dupa.

    si offtopic

    ar fi excelent sa poti sa apreciezi munca unui medic dar legal (cred ca va mai fi nevoie de 100 de ani cel putin) prin varsarea unei sume de bani in contul unei ONG asociat spitalului prin care o parte din bani (mare parte) sa mearga spre medic, sistent sau la cine vrei iar restul spre dotarea spitalului (se poate face in momentul cand donezi acea suma prin banca sa mentionezi numele persoanelor). ele vor plati si taxe si totul e legal.

    pacat ca medicii nu sunt pe la stiri (acelea bune) pe la tv, sa fie mediatizati, sa fie "vedete", nu toate toampele (centuristele) de pe la noi. sincer al noi in tara nu mai sunt vedete. 90% sunt c...ve.
  • 0 (0 voturi)    
    fabrici de diplome (Miercuri, 10 septembrie 2014, 19:12)

    Bratianu [anonim]

    Facultatile de medicina din tara au ajuns niste fabrici de diplome care scot medici la tona pentru noi si pentru restul Europei. Tot prostul care nu intra la medicina la el in tara vine in Romania sa-si cumpere diploma de doctor.
    Astarastoae nu e deloc rectorul unei universitati ci doar un vataf pe o mosie care produce anual mii de incompetenti. Faza asta asta dureaza de cativa ani, de la intrarea Romaniei in UE si de atunci ploua cu doctorate, confi s profi universitari la medicina ca sa-si faca astia productia la natafleti cu diplome. Cine credeti ca preda in asemenea universitati? Cum credeti ca sunt formati acesti viitori medici daca profesorii lor sunt niste prapadit? Am citit unul din articolele postate mai sus despre UMF Iasi: acolo ploua cu asa zise cadre didactice care NU AU LUAT REZIDENTIATUL! Unii chiar au incercat de mai multe ori. Ultimele jeguri au ajuns sa predea in facultatile de medicina sub obladuirea acestui impostor numit Astarastoae. Si vine cate un idiot care le plange medicilor de mila, ca chiar crede ca trebuie sa-i respectam si sa-i consideram deasupra intelectualului obisnuit! Te apuca scarba cand citesti asemenea prostii.


    "Topul universitatilor cu cei mai multi studenti straini la ciclul licenta:

    Universitatea de Medicina si Farmacie din Iasi - 2.359 studenti straini
    Universitatea de Medicina si Farmacie din Bucuresti - 1.337 studenti
    Universitatea de Medicina si Farmacie din Cluj - 2.157
    Universitatea de Medicina si Farmacie din Timisoara - 1.510 studenti
    Universitatea Ovidius din Constanta - 1.032 studenti straini
  • 0 (0 voturi)    
    alt scandal la UMF Iasi (Joi, 11 septembrie 2014, 9:44)

    iesean [anonim]

    Individul asta nu se astimpara nici acum, cind e data fara cu suturi in fund! Mai face niste aranjamente inainte sa plece.
    In presa ieseana a aparut azi un articol despre cum se obtin diplomele de doctorat la UMF. Si ministerul se face ca nu vede si nu aude nimic. Situatia asta dureaza de ani de zile.

    "Cum pot obtine diploma de doctor copiii VIP-urilor din sanatate fara pic de efort. Pe langa ei sunt bagati si altii"

    www.bzi.ro/comment0-cum-pot-obtine-diploma-de-doctor-copiii-vip-urilor-din-sanatate-fara-pic-de-efort-pe-langa-ei-sunt-bagati-si-altii-455460#comment0
  • 0 (0 voturi)    
    Cazul Atarastoaie (Marţi, 5 mai 2015, 16:36)

    orban petru [anonim]

    Daca a efectuat serviciile in cadrul programului european, fiind in incompatibilitate chiar,serviciile tot efectuate sunt si nu poti lua omului plata muncii sale,sau a confisca munca lui prestata. Nu incape indoiala ca serviciile efectuate au fost incredintate omului competent pentru aceste servicii. Le-ar fi dorit si niste incompetenti cu relatii in diverse gasti ?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version