Ioan Rus: In intervalul 2014-2020 ne vom apropia de inca 600 de km de autostrada

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 9 septembrie 2014, 19:23 Actualitate | Esenţial

Strategia nationala pentru autostrazi
Foto: Hotnews
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat marti ca draftul Master Planului General de Transport, care urmeaza sa fie aprobat de Comisia Europeana, prevede ca in intervalul 2014-2020 sa se construiasca aproape 600 de kilometri de autostrada, transmite Agerpres.

"Cu siguranta nu vom avea 3.000 de km de autostrada, ca nu avem ce sa facem cu ei, sa spunem, chiar 3.000. In draftul (Master Planului - n.r.), care nu este 100% aprobat de Comisia Europeana (...), sa spunem, in intervalul acesta 2014 - 2020 ne vom apropia de inca 600 de km de autostrada. Ne-ar trebui 2.500 de km de drum expres si in jur de 3.000 de drumuri transregionale modernizate si 140 km de sosele de ocolire si o parte de drumuri de iesire spre punctele de frontiera. Vom vedea dupa ce avem acest document. Se va supune dezbaterii publice, s-ar putea sa se modifice unele lucruri daca se justifica. Va fi aprobat in Guvern ca document operational si se va transforma in Programul Operational al Guvernului Romaniei vizand dezvoltarea sistemului rutier, feroviar, naval, aerian. Si atunci vom sti fata de disponibilitatile pe care le avem de la Comisia Europeana pentru drumuri, pe exercitiul acesta, vom avea 6 miliarde de euro, pentru cai ferate vor fi 3,5 miliarde euro", a spus Rus, la Palatul Parlamentului.

El a explicat ca saptamana viitoare vor fi discutii finale cu Comisia Europeana pe tema Master Planului.

"Saptamana viitoare, cred ca 16, 17, 18, vom avea discutii finale cu Comisia Europeana si vom avea acest document. Prima prezentare a acestui document va fi aici in Parlament, la Comisa de transporturi, urmand sa il prezentam publicului", a declarat Rus.

Ministrul a precizat ca la baza deciziilor privitoare la infrastructura stau exclusiv criterii stiintifice, si in niciun caz politice.

"Nu are nicio legatura Sudul cu Nordul si Vestul cu Estul. Sistemul rutier face parte din infrastructura economica a unei tari, in consecinta, acolo unde se justifica, pe criterii stiintifice, existenta unei autostrazi va fi autostrada, acolo unde se justifica drum expres cu patru benzi, va fi drum expres, acolo unde este drum interregional, este drum interregional si asa mai departe. Asta tine de nevoia de interconectivitate intre zonele de dezvoltare, de optimizarea timpilor in care te poti deplasa dintr-un punct in altul, de optimizarea confortului cu care te deplasezi intr-un loc in altul. La baza acestor decizii stau exclusiv criterii stiintifice, si in niciun caz politice sau de alta natura", a raspuns Ioan Rus, intrebat daca are in plan construirea de autostrazi in partea de sud si Moldova.

El a mai explicat ca Master Planul de Transport nu este un document pe care il face ministerul.

"Master Planul este un document pe care nu il face Ministerul Transporturilor, este contractat de mai multi ani catre o firma specializata, care se ocupa de asa ceva si este fundamentat pe chestiuni legate de traficul zilnic pentru o anumita zona, de nevoia de conectivitate intre doua zone de dezvoltare, de timpii de intarziere, adica in cat timp poti sa ajungi din punctul A in punctul B in Romania fata de aceeasi distanta intre doua puncte in UE. Pe acest lucru s-a fundamentat un master plan, care este avizat de principiu de UE si urmeaza in zilele urmatoare sa avem avizul final al Comisiei Europene pe acest document. El se va supune dezbaterii si informarii publice. Intre ceea ce s-a gandit Ministerul Transporturilor de-a lungul anilor, in ultimii 10 ani, cum sa arate sistemul rutier, feroviar, aerian, naval romanesc si ceea ce este in acest master plan diferentele sunt infinit mici, nesemnificative", a aratat Rus.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

8732 vizualizari

  • +16 (16 voturi)    
    Va mai crede cineva? (Marţi, 9 septembrie 2014, 19:34)

    nicmi [utilizator]

    Puteti sa ne propuneti 1000 de cincinale!. Daca voi credeti ca mai da cineva doi bani pe credibilitatea voastra...
    • +7 (7 voturi)    
      A spus si-un adevar (Marţi, 9 septembrie 2014, 20:21)

      CristiC. [utilizator] i-a raspuns lui nicmi

      "Cu siguranta nu vom avea 3.000 de km de autostrada"

      Dupa care au inceput minciunile. Ca nu avem nevoie de atata autostrada. Dupa care mai jos zice ca avem nevoie de 2500 drumuri expres. Deci nu ne-ar strica sa fie autostrazi drumurile astea si deci chiar ne-ar trebui 3000 km autostrada.

      Si alta minciuna, ca la UE s-a aprobat draftul master planului desi nu 100%. Master planul nu numai ca nu a fost aprobat dar chiar a fost respins 100% de 2 ori si inca nu au reusit sa faca a treia varianta desi 2014 aproape s-a incheiat. Ei o sa faca in 2016 planul de autostrazi pentru 2014-2020.

      Hai suspendati-l pe Basescu ca sunteti prea prosti.
    • +4 (4 voturi)    
      sunt bani, de la accize (Marţi, 9 septembrie 2014, 21:22)

      GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui nicmi

      banii strinsi pe adausul de 5 euro cents la acciza de benzina or sa creeze suficiente fonduri pentru a construi atit cit este nevoie si chiar mai mult decit este nevoie ...
  • +8 (10 voturi)    
    ha ha ha (Marţi, 9 septembrie 2014, 19:42)

    manoman [utilizator]

    ... si uite asa de mare avea nasul pinochio!

    mai bine da-ti demisia de acum prostovane
    • -4 (8 voturi)    
      Te inseli (Marţi, 9 septembrie 2014, 21:54)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui manoman

      Este cel mai competent. Sa ajunga la rezultatele pe care le urmareste.
  • +12 (12 voturi)    
    acolo unde se justifica, pe criterii stiintifice.. (Marţi, 9 septembrie 2014, 20:00)

    OVali [utilizator]

    Vorbe goale!
    Oare caile de acces nu au si rolul de a dinamiza dezvoltarea. Trebuie intai sa se mearga bara la bara pentru a se hotara sa se faca autoastrada?
    Oare o autostrada nu ar putea duce la investitii, nu ar faca atractive anumite zone? In urma acestor investiti nu ar creste traficul justificand si pentru domn ministru existenta autostrazii.
    Nu intai ne dam cu fundu de pamant ca nu incapem ....
    Militian !!!
    • +4 (4 voturi)    
      In linii mari (Marţi, 9 septembrie 2014, 20:24)

      Bazil [utilizator] i-a raspuns lui OVali

      ai dreptate. Dar gandeste ca asa se poate justifica si autostrada spre Alexandria.
    • +5 (5 voturi)    
      Dezbaterii publice (Marţi, 9 septembrie 2014, 21:45)

      zar-zar [utilizator] i-a raspuns lui OVali

      Programul Operational al Guvernului, cred ca nu am mai vazut asa ceva, dar este promitator. Ce nu inteleg, daca este vorba de criterii stiintifice de ce este necesar acordul Comisiei Europene pentru Planul de Baza?
      Inteleg ca criteriile stiintifice sunt: interconectivitatea intre zonele de dezvoltare, optimizarea timpilor de deplasare, optimizarea confortului.
      Dvs. adaugati: "o autostrada ar putea duce la investiti care ar mari traficul si ar face anumite zone mai atractive".
      Stiu ca niciodata fondurile europene nu au acoperit in totalitate costul lucrarilor de infrastructura, in general cam in jur de 50%. Si principiul este corect: daca tu nu te ajuti, atunci de ce sa te ajut eu? Este perfect credibil ca lucrarile de construire vor inviora citeva sectoare de activitate in sfera economica si de asemenea vor alimenta financiar un anumit numar de locuri de munca.
      Sunt curios, cine plateste restul (complementarul la fondul european), ca bugetul actual n-are de unde. Poate se intrevede o anume forma de recuperare a unui anumit imprumut bancar, inclusiv dobinzi si taxe?
      Fiind vorba de avizul european, inteleg ca aceia au anumite interese sau conditii care se asteapta ca vor fi respectate. Vor influenta acestea mersul "liber" al licitatiilor sau vor pune bete-n roate unui concurent autohton "neloial"?
      Depasind etapa investitionala a problemei, pot deduce ca existenta infrastructurii duce la cresterea traficului. Intelegeti prin asta o crestere a numarului de vehicole pe un anumit sector sau cresterea numarului de autovehicole pe unitatea de timp? Presupun ca ar fi semnificativ pentru perspectiva recuperarii cu profit a unei eventuale investitii sau al imprumutului bancar. Deci, de unde deodata acest trafic de "platitori"?
      Ca orice proiect va fi executat cu garantie. De obicei o garantie obisnuita este de 3-5 ani (orice problema este suportata de constructor). Sa inteleg de aici ca acel constructor este recomandabil sa nu fie unul strain?
      Zona atractiva. Va referiti la
    • +3 (3 voturi)    
      Va referiti la (Marţi, 9 septembrie 2014, 22:02)

      zar-zar [utilizator] i-a raspuns lui OVali

      frumusete turistica sau la alte investitii? De fapt si intr-un caz si intr-altul, inseamna ca interesul major in aceasta infrastructura, specific acestei zone, il are unul sau mai multi interesati (proprietari al unor afaceri existente, posibil in curs de dezvoltare) sau investitori (in afaceri noi). Atunci nu credeti ca, cel mai normal ar fi ca acestia sa puie banii pentru infrastructura, din profitul lor, din investitiile lor?
      Asa se ajunge la justificarea reala a infrastructurii: zona care urmeaza a se dezvolta atrage necesitatea infrastructurii si nu infrastructura dezvolta zona. Orice alta cale, inseamna contributie suplimentara a cetateanului - povestea asta este deja cunoscuta si sortita esecului. Constructorul va incerca mereu sa suga de la public/buget, dar intre doi afaceristi (constructor si investitorul din zona treburile sunt mult mai clare. Statul isi rezerva numai rolul de arbitraj. Nu coruptie, nu evaziune - afacere-la-afacere.
    • +3 (3 voturi)    
      Un ciocan mai mare. (Marţi, 9 septembrie 2014, 22:03)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui OVali

      Daca traficul este foarte mare, atunci el trebuie directionat catre calea ferata. Asa spune Cartea Alba a Transporturilor a UE.
  • +9 (9 voturi)    
    Atentie sa nu ne apropiem prea mult (Marţi, 9 septembrie 2014, 20:09)

    Copy-Paste [utilizator]

    Ca autostrada e periculoasa. Trec masini pe acolo !
  • +12 (12 voturi)    
    vai de noi (Marţi, 9 septembrie 2014, 20:13)

    Jimbo [utilizator]

    600 km in 6 ani? JENANT !!!!!
  • +4 (4 voturi)    
    Da ! (Marţi, 9 septembrie 2014, 20:14)

    Observatore [utilizator]

    .. ( de la Mako incolo ) ... .
  • +8 (8 voturi)    
    Siguuuur, si marmotele nu mai invelesc (Marţi, 9 septembrie 2014, 20:16)

    Wanheda [utilizator]

    ciocolata in staniol si in foita de aur platinat.
  • +4 (4 voturi)    
    ... (Marţi, 9 septembrie 2014, 20:25)

    uncetateansimplu [utilizator]

    Ai baut apa dupa Sova???
    Doar ala a facut autostrazi prin toata tara (pe hartie) si isi facea griji cat ne vor costa intretinerea lor... :))))
  • +4 (4 voturi)    
    Cu cat? (Marţi, 9 septembrie 2014, 20:58)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    cu 0.5 metri?!
    Mersi usele!
  • +6 (6 voturi)    
    De ce nu se face o firma de stat? (Marţi, 9 septembrie 2014, 21:12)

    Radu-Mihai [utilizator]

    In loc sa arunce cu sute de milioane de euro pe de-alde bechtel sau mai stiu eu ce, care subinchiriaza tot catre firme romanesti, de ce nu fac astia o firma 100% de stat, cu salariul pentru directori la km de autostrada dat in functiune, cu utilaje achizitionate prin fonduri sau parteneriate europene, iar cu mana de lucru - partial angajati cu norma intreaga, partial detinuti buni de pusi la munca?
    Cei de acolo ar avea o singura prioritate - sa toarne drumuri si autostrazi din primavara pana toamna tarziu, iar rezultatele s-ar vedea de la o zi la alta!
    Iar pe periada iernii aceeasi companie ar putea fi dotata cu utilaje de dezapezire si angajatii ar avea de lucru 12 luni din 12!
  • +2 (8 voturi)    
    Dle RUS, (Marţi, 9 septembrie 2014, 21:27)

    a.ardeleanul [utilizator]

    lasa-l pe idiotul de sova ministru,sau ministerul fara ministru,tot un drac e,un talhar cu functie mai putin! Nu doar ca ne-ati jefuit si ne jefuiti precum mafiotii anilor 70,dar va si permiteti sa ne sfidati inteligenta,sa ne dati lectii,mai imbecili neocomunisti nesuferiti ! Lasati tara pe mana competentilor,retrageti-va toti urmasii lui iliescu/roman si numarati ouale adelului,asa clocite cum sunt,va delectati si voi,imbuibatii dracului,ca nu va mai suport...ps.mii de scuze comentatorilor,dar astia ne calca si respiratia cu cizma lor bolsevica si trebuie sa reactionam cu virulenta! Cata decenta sa mai avem dupa ce ne-au terorizat existenta?
    • -3 (5 voturi)    
      Nu, nu-ti scuzam tehnica (Miercuri, 10 septembrie 2014, 9:11)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui a.ardeleanul

      O cunoastem si noi: cind nu ai argumente, sa o faci pe nebunul si incontrolabilul.
  • +4 (6 voturi)    
    Dar calea ferata? Dam vrabia din mina pe cioara .. (Marţi, 9 septembrie 2014, 21:30)

    D-or [utilizator]

    Ca la iluzionism, toti urmaresc bagheta, dar nu vad ce face de multi, multi ani mina Magicianului.
    Toti vad si discuta doar despre autostrazile care oricum nu se vor construi, sau nu in timpul vietii noastre, dar nimeni nu observa declinul controlat si impus al caii ferate. Ce se pierde nu va fi compensat de ipoteticul cistig, social vorbind.
    Individual insa, da.
    Pentru unii calea ferata valoreaza mai mult moarta decit vie: mai mult consum de combustibil (combustibil care nu e exploatat de firme romanesti), mai multe microbuze si autocare (care nu se produc la noi, vagoanele, da), mina de lucru la negru, ieftina si nesindicalizata, lucrari de intretinere a drumurilor, exproprieri, proiecte, consultante.
    Si mai ales, afaceri cu fier vechi si tunuri imobiliare.
    Am mare incredere ca domnul Rus va incerca - si poate va reusi - sa schimbe aceasta tendinta.

    UE ofera cetatenilor din tarile -nucleu un super-sistem feroviar, de mare viteza, confortabil si accesibil. Pentru noi, cetateni de rangul n, considera acceptabil transportul cu microbuzul?
  • +2 (2 voturi)    
    muahaha (Marţi, 9 septembrie 2014, 21:43)

    Remington_Steele [utilizator]

    Glumetule! :)
  • +4 (4 voturi)    
    Calea ferata - tema de campanie (Marţi, 9 septembrie 2014, 21:46)

    D-or [utilizator]

    Soarta caii ferate ar trebui sa fie o tema de pozitionare atit a candidatilor la alegerile prezidentiale, cit si la cele parlamentare.
    Nu as vota un candidat care si-ar propune sa inchida 40% din calea ferata. Nu m-ar incalzi cu nimic faptul ca peste X ani, DNA ar inchide citiva afaceristi cu fier vechi sau cu imobiliare.
    Nu as mai vota niciodata un candidat obedient fata de UE, FMI, etc, care si-ar motiva masurile cu "asa cere... asa a hotarit .."
    • 0 (0 voturi)    
      BRAVO (Joi, 11 septembrie 2014, 1:49)

      zar-zar [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Va rog, candidati independent si nu trebuie sa spuneti mai mult.
  • +3 (3 voturi)    
    Cred...ne vom apropia... (Marţi, 9 septembrie 2014, 22:56)

    MenInBlack [utilizator]

    ...Cu inca 600 km de Autostrada Budapesta - Berlin.
    Pe apa sau prin aer ? ...ca nu ezplica ezact cum a calculit si din ce sens ne vom apropia... Deci tot e bine...ca nu ne vom indeparta cu 600 km.
    Rus pare Master hotarat, deci stie ce face. Bravo !
  • +1 (1 vot)    
    are dreptate! (Miercuri, 10 septembrie 2014, 8:27)

    catelu [utilizator]

    Omul are dreptate, ne vom apropia de autostrada maghiara pentru ca ungurii construiesc acum tronsonul autostrazii M5 spre Mako.
    Se va apropia autostrada de noi, ca sa fim mai exacti.
  • +2 (2 voturi)    
    Salut (Miercuri, 10 septembrie 2014, 12:03)

    Gotal [utilizator]

    Fiecare ministru ce vine la Transporturi in loc sa zica "Buna ziua" in prima zi, spune "voi face x km de autostrada." Dar noah nu suntem mandrii ca suntem romani?!
  • +1 (1 vot)    
    Ucule, de care autostrada ne apropiem ? (Miercuri, 10 septembrie 2014, 14:46)

    Plagarus [utilizator]

    Doar la 150 de km. de Cluj, ne vedem visurile desarte cu ochiikm de autostrazi fara numar,nu glume de ministri ai transporturilor


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version