Traian Basescu, la finalul summit-ului NATO: Toate obiectivele au fost atinse. Romania va gazdui un comandament NATO, centru de antrenament naval la Marea Neagra si va fi natiune-cadru pentru siguranta cibernetica a Ucrainei

de Red. stiri     HotNews.ro
Vineri, 5 septembrie 2014, 13:52 Actualitate | Esenţial

Presedintele Traian Basescu a declarat, la finalul summit-ului NATO, ca toate obiective tarii noastre au fost atinse. Astfel, Romania va gazdui un comandament NATO, SUA au propus crearea unui centru de antrenament si exercitii navale la Marea Neagra iar tara noastra va fi natiune-cadru pentru siguranta cibernetica a Ucrainei. In plus, Marea Neagra e evidentiata in documentele finale ale summitului ca avand o importanta deosebita pentru securitatea euro-atlantica.

"Vom avea o structura de comandament NATO. In documentele nedestinate publicului Romania figureaza ca fiind stat care a oferit facilitati pentru un comandament de dimensiuni acceptabile. Avem toata infrastructura gata. Romania figureaza ca facand oferta dar noi stim ca unul din comandamente va fi in Romania", a spus Traian Basescu.

Seful statului a precizat ca SUA, in timpul lucrarilor summitului, au facut o oferta privind crearea unui centru de antrenament si exercitii navale la Marea Neagra, impreuna cu flota Romaniei si Bulgariei. "Acest centru va fi tot timpul alimentat cu nave din flota militara a SUA, chiar azi a intrat un distrugator in port la Constanta", a precizat seful statului.

Un alt element important pentru Romania este faptul ca Marea Neagra este evidentiata in documentele summitului cu o "dimensiune importanta a securitatii euro-atlantice ca urmare a evenimentelor din ultima perioada din Ucraina". "Marea Neagra e recunoscuta in documente ca avand o importanta deosebita pentru securitatea euro-atlantica. In sustinerea atingerii acestui obiectiv am argumentat cu arcul de conflicte inghetate din jurul Marii. Acum, inca unul urmeaza sa inghete, depinde ce dimensiune va avea Transnistria Ucraineana", a explicat Basescu.

Declaratiile finale ale summitului noteaza ca programul de amplasare a elementelor scutului antiracheta se deruleaza in parametrii planificati si ca in 2015 baza de la Deveselu va fi functionala si va contribui la securitatea spatiului aliat.

Tot in declaratia finala a summitului se prevede ca fiecare stat sa aloce 2% din PIB pentru aparare.
  • Iata mai jos cele mai importante declaratii facute de seful statului la Newport:
Despre Summitul NATO
  • A fost un summit extrem de important, care a prefigurat noile misiuni ale aliantei de dupa misiunile din Afganistan. Evenimentele din ultimele luni au creat conditii ca NATO sa se manifeste in primul rand ca o organizatie care isi exercita misiunea fundamentala de a apara propriii membri
  • Foarte multi au pus sub semnul intrebarii legatura transatlantica, inainte de summit.
  • summitul a demonstrat ca nu exista sef de stat sau de guvern care sa nu fi inteles misiunea fundamentala a NATO
  • As spune ca e un summit al solidaritatii, care a revitalizat organizatia si care da un semnal extrem de puternic ca la orice risc, cat de mic, in legatura cu membrii aliantei, toata organizatia e gata sa functioneze, sa-si indeplineasca misiunea fundamentala
  • Mai este un mesaj, dincolo de cel de solidaritate, cel ca libertatea nu e gratis si asta trebuie sa inteleaga toti demagogii, indiferent unde se afla in interiorul acestei organizatii
  • In ce ne priveste, am avut un set de obiective si o spun fara nicio retinere, toate au fost atinse
  • A fost o munca inter-institutionala relativ indelungata, lansata odata cu hotararea CSAT din 2013 prin care Romania cerea NATO realizarea planurilor de contingenta, moment de la care s-a inceput o munca in care a fost implicat Ministerul Apararii, Externele, presedintia, ca lider al problematicii de securitate, structurile de informatii etc iar obiectivele au fost dezvoltate pe masura evolutiilor din Ucraina, depasind cu mult obiectivele noastre finale obiectivul initial, planul de contingenta
  • Toate obiectivele au fost atinse. Multumesc ambasadorului Stoian, care nu e cu nimic mai prejos decat predecesorul sau, ambasadorul Ducaru
  • Summitul a adoptat 20 de documente, din care 5 sunt publice si 15 nu. Unele afirmatii va trebui sa le credeti si sa nu le cercetati
  • Structurile militare trebuie sa puna in aplicare deciziile politice
  • Cele cinci documente publice sunt comunicatul summitului, declaratia privind relatia transatlantica, care arata angajamentul SUA pentru Europa si reciproc. Aceasta declaratie stabileste si obligatia statelor de a reveni la finantarea cheltuielilor de aparare cu 2% din buget si 20% din acest buget pentru echipamente
  • Exista declaratia comuna NATO - Ucraina, declaratia privind Afganistanul si declaratia privind fortele armate. Practic aceasta arata solidaritate fata de cei care au cazut la datorie pe campurile de lupta, recunostinta catre familiile lor
  • Imi voi axa declaratia strict pe obiectivele Romaniei si modul in care se regasesc in documentele summitului.
  • Intentionez ca saptamana viitoare, in colaborare cu MAE, sa deschidem dezbateri pentru corecta interpretare a intregii declaratii a summitului.
Despre Obiectivele Romaniei regasite in documentele summitului:
  • Adoptarea planului de actiune (Readiness Action Plan - RAP), prin acest document s-a decis prezenta NATO pe teritoriul statelor de la granita de est, inclusiv pe teritoriul Romaniei
  • Foarte multi au vorbit de noi baze militare. Romania are doua baze militare  romano-americane, la Kogalniceanu si Deveselu. Planul de actiune mareste prezenta militara alternativa si continua pe teritoriul Romaniei
  • Avem acum pe teritoriu acum circa 1400 militari americani din care 600 sunt puscasi marini de elita. Aceste trupe vor creste in functie de situatie
  • Vom avea o structura de comandament NATO. In documentele nedestinate publicului Romania figureaza ca fiind stat care a oferit facilitati pentru un comandament de dimensiuni acceptabile
  • Avem toata infrastructura gata. Romania figureaza ca facand oferta dar noi stim ca unul din comandamente va fi in Romania
  • Cu SUA, bilateral e o oferta directa a SUA facuta de Obama, crearea unui centru de antremanet si exercitii navale la Marea Neagra, impreuna cu flota Romaniei si Bulgariei. Acest centru va fi tot timpul alimentat cu nave din flota militara a SUA, chiar azi a intrat un distrugator in port la Constanta
  • Extrem de important pentru noi e ca Marea Neagra e evidentiata in documentele summitului cu o dimensiune importanta a securitatii euro-atlantice ca urmare a evenimentelor din ultima perioada din Ucraina. Marea Neagra e recunoscuta in documente ca avand o importanta deosebita pentru securitatea euro-atlantica. In sustinerea atingerii acestui obiectiv am argumentat cu arcul de conflicte inghetate din jurul Marii. Acum, inca unul urmeaza sa inghete, depinde ce dimensiune va avea Transnistria Ucraineana.
  • Argumentul nostru a fost ca aceste conflicte pot fi activate pe rand sau toate odata. Prin activarea acestor conflicte sunt afectate chiar state partenere, fie ca e Georgia, Moldova, Ucraina Azerbaidjan sau Armenia
  • In declaratie veti gasi afirmatiile cu privire la faptul ca programul de amplasare a elementelor scutului antiracheta se deruleaza in parametrii planificati si ca in 2015 baza de la Deveselu va fi functionala si va contribui la securitatea spatiului aliat
  • Exista si un lucru care nu o sa ii placa premierului, angajamentul aliatilor de a se ajunge la 2% din PIB, ne place sau nu ne place, libertatea nu e gratis
  • S-a pus accent in declaratie si in documentele nepublice pe siguranta cibernetica
  • Romania a facut oferta sa fie natiune cadru pentru un fond mutual din care sa se alimenteze programe pentru siguranta cibernetica a Ucrainei. Romania va fi natiune cadru pe acest program. Sunt pratru programe la nivel NATO, unul il preia Romania
  • Acestea au fost obiectivele noastre, pe acestea le-am atins
  • Am trecut ca presedinte si prin criza economica, am trecut tara prin criza cu costurile care au fost, acum suntem sau avem in preajma o criza de securitate si cred ca prin ceea ce impreuna cu institutiile cu responsabilitati am reusit sa punem Romania in zona de siguranta, am convingerea ca declaratia summitului va face pe oricine sa se gandeasca de zece ori daca i-ar place sa aiba intalnire cu NATO prin flancul de est al Organizatiei
  • Romania s-a angajat sa participe la operatiunea Resolute Suport pentru Afganistan cu 220 militari, 200 instructori si 20 politie militara
  • Am primit solicitari sa preluam si paza a doua aeroporturi, Kandahar si Kabul, inca nu avem o hotarare CSAT discutam acasa si vedem daca ne putem asuma preluarea pazei pentru un aeroport, ar insemna dislocarea a circa 400 militari
  • Atat timp cat probabil mii de militari ai NATO se vor roti pe teritoriul Romaniei pentru a-i garanta securitatea, Romania poate avea o abordare pozitiva macar fata de unul din cele doua aeroporturi, vom vedea, vom vedea si care sunt costurile
  • Ne-am facut treaba, Romania e in siguranta si daca cineva s-ar gandi sa o apropie de situatia de neisguranta ar exista o reactie naprasnica a organizatiei
Intrebari

Ce ne puteti spune despre planul de contingenta? S-a discutat actul fondator NATO-Rusia?


T.B. Actul fondator nu impiedica acum alianta sa isi ia deciziile pe care le-a luat. Daca s-ar fi tinut cont de actul fondator multe decizii nu s-ar fi luat. Actul fondator e atat timp cat ambele parti il respecta. Din pacate, unul din parteneri, Rusia, a incalcat grav legislatia internationala, chiar principiile actului fondator NATO - Rusia. In aceasta situatie nimeni nu ne poate obliga, desi am dori sa avem conditii sa respectam in continuare actul fondator.
Planul de contingenta, sau planificarea apararii, in declaratie, a fost aprobat inaintea inceperii summitului si imagineaza diverse scenarii in care interesele Romaniei ar putea fi afectate, de pe mare, aer, cer, variantele in care NATO ar trebui sa raspunda la un atac impotriva Romaniei si Bulgariei, Planificarea apararii s-a terminat inainte de inceperea summitului

Este suficient angajamentul NATO fata de Ucraina?


T.B. NATO nu s-a angajat la niciun sprijin militar pentru Ucraina, ci pentru statele membre din flancul estic. Sunt patru fund-trust-uri pentru Ucraina, dar nu inseamna interventie militara. Cred ca pentru destabilizarea unor state membre NATO masurile luate azi sunt destul de solide, in ce priveste Ucraina elementul de descurajare il reprezinta sanctiunile. Sa speram ca luni, la Bruxelles si UE va face pasul urmator, o noua faza din pachetul trei de sanctiuni, la adancirea lor. Eu unul nu sunt increzator in armistitiul semnat azi, dimpotriva nu vad o evolutie favorabila pentru integritatea teritoriala a Kievului, dand de-o parte Crimeea, ma tem ca o sa plece si bucatele din sud intr-o Transnistrie mult mai mare a Ucrainei

Presedintele Poroshenko a spus ca anumiti aliati au promis ajutor in elemente letale pentru Ucraina. S-a angajat Romania in acest sens?


T.B. Astfel de discutii au fost bilaterale, si daca s-ar fi angajat Romania, nu v-ar fi spus, dar nu s-a angajat, stati linistit.

Despre Republica Moldova

T.B. A fost o batalie a noastra sa o introducem in doua programe, crearea unei platforme de interoperabilitate a armatei sale cu armatele NATO si construirea capabilitatii de aparare a Moldovei
Republica Moldova ramane responsabila sa vada in ce masura va utiliza aceste facilitati, pe care Ucraina nu le-a primit. A fost batalia noastra pentru Romania si Georgia.

Cat va investi Romania pentru RAP? A existat o pozitie comuna legata de contractele cu Rusia?

T.B. Nu s-a discutat subiectul, dar edificator e decizia presedintelui Hollande, care a suspendat livrarea primei nave Mistral catre Rusia atat timp cat nu se gaseste o solutie politica. Germania a suspendat un contract de 200 mil euro de armament. Au efect sanctiunile si pot sa va spun ca si statele membre ale UE incep sa simta efectele, dar nimeni nu e dispus sa dea inapoi, e singura noastra parghie sa facem ca Rusia sa devina rationala.
Rusia a depasit punctul pana la care a avut un comportament rational in Ucraina, a inceput sa sprijine cu militari si tehnica afectarea suveranitatii unui stat vecin.
Cand iesi din cadrul legislatiei internationale, care a garantat pacea din 45 pana acum, cu un motiv fals, intri in zona irationalului, actiunile Rusiei nu au facut alttceva decat sa trezeasca NATO, care a inceput sa aiba sentimentul pericolului in fata irationalului.
Am vazut analisti vai mama lor care isi varsau incompetenta cand am vorbit prima oara de irationalitatea rusiei. Azi termenul de irational s-a folosit in NATO, si nuy de oricine, de Van Rompuy si altii
Romania s-a angajat sa sjunga la 25 in 2017, cred ca putem devansa un pic, sa ne indeplinim si noi obligatiile, nu doar sa asteptam sa ne vina avioanele aliatilor.
Acest lucru s-a subliniat foarte puternic, se asteapta un raspuns de bunavointa si de la statele care cer sa fie protejate, marile puteri isi fac datoria dar asteapta sa vada ca si statele mai mici isi fac treaba
in interventia mea legagta de participare, am aratat ca desi Romania a avut un buget care nu a atins 2%, pe fondul crizei, a altor prioritati, Romania totusi in criza a achizitionat sase aeronave de transport si a saptea soseste in urmatoarele luni, a vorba de aeronavele Spartan, in aceeasi perioada Romania a platit circa 60 de transportoare blindate Piranha, a declansat programul de achizitie F16
Nu am stat sa vedem cum e cu criza si nu am facut nimic, dar e clar ca putem sa facem ceva mai mult

Despre comandamentul NATO

T.B. Va fi un comandament, va coordona activitatile regionale, Romania - Bulgaria. Alte comandamente vor avea ansamblul, cel de la Napoli.

Despre militarii raniti in Germania


T.B. Nu va pot da detalii, cred ca a fost un accident

Ce ati discutat cu Barack Obama?:

T.B. Nu va pot spune, nu.

Despre Marea Neagra:

T.B. O facem lac NATO (rade). Am mai spus un lucru, Gazprom e mai eficient decat Armata Rosie, l-am spus in SUA, la un seminar, si se confirma ca foarte multe state dependente de energie au probleme pana se adapteaza la nveoia de sanctiuni, dar se adapteaza





















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

15852 vizualizari

  • -30 (54 voturi)    
    iar s-a facut istorie (Vineri, 5 septembrie 2014, 15:26)

    tecumseh [utilizator]

    se pare ca toate tarile NATO ne-au promis noua, polonezilor si tarilor baltice ca ne vor tine pumnii sincer si transpirat in caz ca ne ataca Rusia
    • +32 (44 voturi)    
      Chiar si mai mult (Vineri, 5 septembrie 2014, 16:21)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui tecumseh

      Adica inclusiv echipamente si trupe. Cred ca transpiratia vine de la faptul ca NATO a mutat lina de aparare efectiv spre est si mujicii sunt cam la stramtoare
    • -23 (39 voturi)    
      hehe (Vineri, 5 septembrie 2014, 17:25)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui tecumseh

      România are securitatea deja asigurată prin art. 5 al Tratatului cu NATO. La summit-ul de la București am fost a doua oară asigurați. Acum sunt triplu asigurați!
      • +16 (30 voturi)    
        nu (Vineri, 5 septembrie 2014, 18:43)

        ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Noi suntem asiguraţi prin faptul că 52% dintre români refuză să se înroleze dacă ar fi chemaţi în armată. E un progres - ideal ar fi ca procentul să fie de 100%, România să-şi declare un statut de neutralitate, iar apararea să-i fie asigurată de NATO în timp ce românii disponibilizaţi ar privi, scuipând seminţe şi dându-i, critic, cu părerea.
        • +24 (30 voturi)    
          Sondajul de pe HN despre inrolare (Vineri, 5 septembrie 2014, 19:01)

          soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

          in caz de atac asupra Romaniei este relevant in ceea ce priveste degradarea morala in care a adus guvernarea ponta si parlamentul borfasilor cetateanul roman. El nu mai percepe tara ca fiind a sa ci 'a lor', a securistilor, turnatorilor, agentilor, tiganilor si a lenesilor, si oportunistilor pupincuristi.
          • +16 (20 voturi)    
            nu e tara lor, e a noastra (Vineri, 5 septembrie 2014, 19:50)

            NameInFlame [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

            starea actuala de spirit este alimentata cu stiinta de catre trusturile media, toate la mana borfasilor, daca nu le-ar mai asculta nimeni, s-ar schimba starea de spirit a poporului roman, din pacate oamenii de rand nu isi dau seama ca sunt manipulati.
        • +19 (21 voturi)    
          legat de inrolare (Vineri, 5 septembrie 2014, 19:46)

          NameInFlame [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

          ma gandesc la poza aia in care jandarmii se luptau cu nundatiile iar satenii cu paharul la birt. singura modificare vor fi uniformele, de data asta vor avea insmnele nato
    • +8 (10 voturi)    
      The "grand strategy politics" (Vineri, 5 septembrie 2014, 19:45)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui tecumseh

      Incă odată s-a adeverit ca marea politică are două "motoare": interesul și dezinteresul.
  • +1 (3 voturi)    
    La ora 18,00, nu 16,00. (Vineri, 5 septembrie 2014, 16:35)

    Ciobanul Bucur [utilizator]

    Nu sunteti la curent. Conferinta a fost amanata pentru ora 18,00.
  • -5 (13 voturi)    
    obiective (Vineri, 5 septembrie 2014, 18:29)

    nimrod [utilizator]

    Fara avioane F-15 pe aerodromurile romanesti orice altceva e praf in ochi.
  • -17 (31 voturi)    
    In curand o sa inroleze mosnegii Basul (Vineri, 5 septembrie 2014, 18:58)

    Wanheda [utilizator]

    Pt ca tocmai ce-a declarat ca alt obiectiv a fost indeplinit si e in plina derulare dealtfel, exodul romanilor....basul fiind foooooarte multumit.
    • -2 (12 voturi)    
      Stai jos, nota 2 la Limba Romana! (Vineri, 5 septembrie 2014, 19:32)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      Tu ai incercat sa citesti ce ai scris? Iti suna corect ? Unde ai invatat Limba Romana, gramatica? De fapt ce zic eu, nu ai invatat, e clar!
      • 0 (16 voturi)    
        Am cam uitat, gandesc in engleza 99% (Vineri, 5 septembrie 2014, 20:21)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        treci si tu peste; btw da' tu de ce nu scrii corect romaneste atunci, daca tot esti asa de pornit?
        • +1 (7 voturi)    
          Ce am gresit? (Vineri, 5 septembrie 2014, 20:33)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

          Si unde?
          • -2 (8 voturi)    
            ș, î, ț, ă, â (Vineri, 5 septembrie 2014, 21:42)

            Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

            Daca tot esti grammar nazi fii pana la capat.
            • 0 (6 voturi)    
              Astea nu sunt greseli sintactice sau semantice! (Vineri, 5 septembrie 2014, 22:48)

              LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

              Ci de dactilografiere cel mult. Dar te-ai gandit ca poate tastatura mea nu are aceste caractere? Oricum, eu nu sunt din cei care se leaga de greselile de dactilografire, mai mult, recunosc chiar ca fac si eu o multime. Cu celelalte e insa alta poveste...
              • -1 (7 voturi)    
                Nu-s la olimpiada de romana (Vineri, 5 septembrie 2014, 23:27)

                Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

                si nici nu-mi pasa cum mai scriu in romana...de ce ti-ar pasa tie nu stiu.
                Daca ai visa si tu in alta limba ai intelege....dar hai sa incheiem.
                E o discutie fara rost.
        • -2 (6 voturi)    
          ...probabil... (Vineri, 5 septembrie 2014, 21:00)

          Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

          ... stiintza i se termina la CUM scrie si nu ajunge la CE scrie ... .
        • +2 (8 voturi)    
          Sa intelegem.. (Vineri, 5 septembrie 2014, 21:05)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

          ca tu personal esti foarte multumit de exodul romanilor. Ai putea sa te intorci, ca au venit ai tai la putere, din 2012. Sau nu mai citesti ziarele?
          • -1 (9 voturi)    
            Multumit n-am cum sa fiu (Vineri, 5 septembrie 2014, 21:23)

            Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Alius

            Ai mei nu exista in Romania...pentru ca au cam plecat toti.
            • +4 (10 voturi)    
              Cum nu? (Vineri, 5 septembrie 2014, 21:43)

              Alius [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

              Din moment ce exodul s-a produs din cauza lui Basescu, ala de care tu vorbesti cu asa multa admiratie si cum ai lui Basescu nu mai sunt la putere, logic (logica ta, fireste) ar trebui sa te intorci in tara, ca aia bunii, aia ai tai, comunistii cu fata umana, au ajuns la putere si curg rauri rauri de bunastare pe strazi. Si tu, cu siguranta, tot din cauza lui Basescu a trebuit sa parasesti tara, ca mai toti romanii plecati. Pe vremea Iliescului n-a plecat nimeni, din contra, cei ca tine s-au intors fericiti din exil. Si au fost multi, foarte multi.

              Asa ca, fa-ti curaj si intoarce-te, tara (PSD-ul) are nevoie de tine. Fii activ, fii parte din cei 7.4 milioane si fa si tu un bine tarisoarei asteia!
              • -3 (7 voturi)    
                Mai citeste ce-a spus Basescu (Vineri, 5 septembrie 2014, 22:00)

                Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Alius

                si dupa aia ce am spus eu. Basul a spus ca exodul e bun, scade somajul. O aberatie.
                Eu am plecat din cauza sistemului in general, care btw e defect si putred. N-am plecat insa asa tam nesam, 10 ani dupa facultate m-am straduit destul, n-am muncit la stat niciodata, am fost chiar scarbit de nepotismul neocomunist si birocratia gordiana de acolo.
                Nici sa fiu cel mai curajos om din lume si nu m-as mai intoarce. Are you kidding me? Nu te uiti in jurul tau?
                • +1 (5 voturi)    
                  Exodul este bun.. (Vineri, 5 septembrie 2014, 23:58)

                  Alius [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

                  Fiecare sa plece unde se simte mai bine.. Si daca se simt bine, sa se si intoarca. Unii pleaca nu fiinda nu le este bine, ci pur si simplu asa simt ei.

                  Unde e aberatia? Ce faceau inca 2 milioane de romani in tara? Este o realitate, nu o aberatie. Aberatia era sa-i tii in tara cu minciuni, ca se vor crea locuri de munca etc etc.. ca ce bine o sa fie. Asta da aberatie.

                  In jurul meu sunt putini romani. Asta apropo de uitat.
                  • -1 (5 voturi)    
                    Don't put words in my mouth (Sâmbătă, 6 septembrie 2014, 2:56)

                    Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Alius

                    Mai ales daca esti si tu "afara". Eu m-am referit strict la Basescu si ce-a spus. Problema e ca au trecut 25 de ani si in loc sa se fi facut ceva sa iti tii populatia in tara s-a facut exact pe dos si marinarul vine si mai si spune ca e ceva extrem de bun.
                    DA, pt mine, pt tine este excelent...pt tara este o nenorocire.
                    Milioanele astea de romani puteau fi bine merci in tara si sa contribuie la bunastarea lor si a viitoarelor generatii.
                    Noi suntem deja o generatie pierduta pt tara si astia se straduie sa mai produca vre-o doua trei.
                    E ca la patron, nu se bucura ala cand ii pleaca oamenii si nu are altii cu care sa-i inlocuiasca, da faliment. Asa o sa dea faliment si Romania, nu se poate doar cu pensionari, asistati, birocrati, imprumuturi babane si sifonarea banilor publici.
                    Nu te poate tine nimeni bineinteles ca cica e democratie si freedom....dar nici nu face nimeni nimic ca sa nu pleci.
                    Asa ca opreste-te aici, nu inteleg nici acum, de ce te-ai ofuscat asa...ca m-am luat de marinar? Pai ala-i sfant, nu greseste? Macar sa aiba bunul simt si sa fie pertinent cand vorbeste despre Diaspora care l-a scos Presedinte in Dimineata de Luni (PDL) in fata Juanei, ala slow, incetut la minte.
                    • +1 (1 vot)    
                      Unde ti-am pus vorbe in gura? (Sâmbătă, 6 septembrie 2014, 14:49)

                      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

                      Te-ai referit strict la ce-a spus Basescu, da o dai cu "de 25 de ani". Basescu a fost la putere 25 de ani?

                      Si da, a fost bine ca s-a putut pleca, pentru ca hotia a domnit in Romania. Era mai rau daca nu se putea pleca. Este o realitate si nu suntem singura tara in care s-au produs astfel de fenomene (in istoria moderna). Deci este ceva bun ca s-a plecat, in conditiile date. Au venit multi bani din afara in tara (cele 5 miliarde EUR cu care se lauda Tradiceanu), iarasi un lucru bun. Ca o sa ajunga tara in faliment.. pai daca numai hoti sunt la putere, cu sau fara romanii plecati afara, tara tot o sa ajunga la faliment.

                      Si cand a vorbit rau de Diaspora, ca nu-mi aduc aminte?

                      De ofuscat nu sunt ofuscat ca nu am de ce (Basescu nu-i mama mea). Doar discut cu argumente. Nu vad problema aici in ceea ce a spus Basescu legat de acest subiect. Nu e sfant si are multe magarii, bube si greseli si nici nu-i greu sa i le gasesti. Ma mira ca tu n-ai gasit altceva decat .. "exodul".
          • +1 (5 voturi)    
            Exodul romanilor? (Vineri, 5 septembrie 2014, 22:28)

            solar [utilizator] i-a raspuns lui Alius

            unde este acest exod , vericule? In fosta URSS? De-ai stii tu cati fii si nepoti de fosti securisti sunt risipiti prin ...tarile calde. Dar vine ea si vremea aceea cand vom discuta deschis si fara menajamente si aceasta problema. N-am nicio indoiala. Asa ca nu te mai umfla in pene mai pasare calatoare.
      • +1 (7 voturi)    
        gindeste (Vineri, 5 septembrie 2014, 21:04)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        in rusa, apoi traduce in engleza si retraduce in romana. Nasibot, adica trol sovietic, ce sa-i faci, si inca asta e printre cei mai instruiti, iti dai seama cum sint ceilalati..
        • -2 (6 voturi)    
          Trolezi de ceva vreme dar aiurea. (Vineri, 5 septembrie 2014, 21:22)

          Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          Ca logica nu exista in afirmatia ta.
    • +2 (6 voturi)    
      DA? (Vineri, 5 septembrie 2014, 22:23)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      Iti spui parerea ca agent FSB in Romania? Spune-ne sincer si cu deplina transaprenta nu te ascunde . Noi suntem pro-NATO oricum. Fara sa ne fofilm , nidecum sa nu o spunem deschis !!
      • -2 (6 voturi)    
        Daca esti istet (Vineri, 5 septembrie 2014, 22:24)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui solar

        Poti sa faci un track si din nod in nod o sa vezi de unde postez. O sa fie deceptionat.
  • -2 (6 voturi)    
    sa-l intrebe pe fratele Mircea cum e cu ... (Vineri, 5 septembrie 2014, 20:38)

    Habs [utilizator]

    .. pretul libertatii! :-)

    Citam din Base, al carui frate a primit 250,000Euro pentru a elibera pe Bercea Mondialu'

    "Exista si un lucru care nu o sa ii placa premierului, angajamentul aliatilor de a se ajunge la 2% din PIB, ne place sau nu ne place, libertatea nu e gratis"

    Te pufneste rasul! E tare tipul! Ma intreb daca-i vreodata treaz...
    • +2 (6 voturi)    
      Pe cine te pufneste rasul? (Vineri, 5 septembrie 2014, 21:51)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Habs

      Pe tine?

      Da' tu, tu esti treaz vreodata? Asta cred eu e mai important pentru tine.
      • -2 (8 voturi)    
        Sint cit se poate de treaz! (Vineri, 5 septembrie 2014, 22:27)

        Habs [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        De aceea am si plecat intr-o tara cu adevarat libera . Unde platesti taxe si impozite, insa nu pentru a pastra libertatea, ci pentru a avea un trai civilizat.

        Se platesc taxe pentru a pastra libertatea doar in tari cu presedinti mafioti (Venezuela, Romania, Cuba, ...). Si alegatori suficient de imbecili care sa aleaga un presedinte curvar, betiv, incult si pungas. Si in plus, sa-l si realeaga! Dupa cum esti de ofuscat, se pare ca esti printre ei. Sa fii sanatos, sa-ti traiasca dom' presedinte!

        Somn usor. Vise placute!
        • +6 (8 voturi)    
          Lasa-l ca el imparte lumea in basisti (Vineri, 5 septembrie 2014, 22:28)

          Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Habs

          si antibasisti; nu stie ca lumea e mult mai mare decat Romania.
          • -3 (5 voturi)    
            Nu stiam ca lumea e mai mare decat Romania. (Sâmbătă, 6 septembrie 2014, 0:09)

            Alius [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

            Noroc cu destepti si vizionari ca voi. Inca o data, tara are nevoie de figuranti ca voi doi, duceti-va ca alde Poanta are nevoie sa reconstruiasca mafia pe care betivanu' a dezmembrat-o.

            Vad ca tu imparti lumea in basisti si antibasisti.
        • +4 (8 voturi)    
          Eu.. (Sâmbătă, 6 septembrie 2014, 0:04)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui Habs

          ca si tine sunt plecat in alta tara. Faptul ca libertatea nu este gratis, e un adevar, nu ceva care sa te bufneasca rasul. Numai un idiot nu vede acest fapt, iar pe prost il bufneste rasul.

          Cat priveste presedintele curvar, betiv, incult si pungas, alternativa la acest presedinte era un Nascase cult frumos destept, exact pe placul tau. Eu am preferat pe curvar si betiv, care a facut mai multe decat cultul tau Nascase, sau nea Geoana, care s-a dus la Vantu sa suga la hudrant.

          Cam asta e viata. Si da, sa-mi traisca! Nu-mi este rusine si nu regret ce-am votat. Si nici ofuscat nu sunt ca nu am de ce.
        • +1 (7 voturi)    
          Ia de-aici: (Sâmbătă, 6 septembrie 2014, 0:24)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui Habs

          ""Freedom Is Not Free" is engraved into one wall at the Korean War Veterans Memorial, Washington, D.C.."

          http://en.wikipedia.org/wiki/Freedom_isn't_free

          Pacat ca nu este beat, macar ai fi avut o scuza. Ai plecat in alte tari, dar ai ramas cu aceeasi mentalitate de votant al lui Iliescu. Acum probabil ca esti suparat tare ca bombonelul tau a facut ceva parnaie (mult prea putina parnaie fata de cat merita).

          Trezire palcuta si grabnica!
          • -2 (4 voturi)    
            cu cit vorbesti.. (Sâmbătă, 6 septembrie 2014, 4:12)

            Habs [utilizator] i-a raspuns lui Alius

            ... mai mult, cu atit te contrazici mai mult. Insa nu-i nici o problema, cu timpul o sa-ntelegi. E doar o chestiune de timp.

            Dupa dispretul pe care-l ai pentru intelectuali, cred ca nu ai mai multa scoala decit a avut Nastase vacanta.

            Iti doresc multa sanatate si s-ajungi sa-ntelegi.

            PS: Esti tare cu Korean War Veterans Memorial! Incep sa cred ca nici nu erai nascut cind am plecat din Romania. :-)
            • +5 (7 voturi)    
              Daca zici tu ca ma contrazic, asa o fi.. (Sâmbătă, 6 septembrie 2014, 5:42)

              Alius [utilizator] i-a raspuns lui Habs

              Eu vad doar ca tu apreciezi intelectualii ca Nascase, probabil ca ai carte multa si facuta ca si alde Poanta, un alt mare intelectual pe care-l admiri.

              In alta ordine de idei vad ca stii de Basescu (,) ca este betiv, curvar etc.. Probabil ca ai fost cu el la baute si femei sau le stii de la latrine si de la Poanta. In amandoua cazurile, felicitari!

              Nu prea am inteles unde ai vazut tu ca-i dispretuiesc pe intelectuali. Probabil ca Nascase al tau sunt intelectualii, ala care trimitea ziaristii sa-i numere ouale. Mare om, mare caracter! De fapt, ce sa ma mai mire, ca vad ca are prozeliti si pe-afara. E bine ca nu sunteti multi, dupa cum s-a vazut de fiecare data la alegeri.

              P.S. la P.S-ul tau: doar ti-am aratat ca razi ca prostu' la ceva ce nu intelegi si faci betiv pe-ala care spune lucrurile pe care tu, in micimea ta, nu le intelegi. Libertatea nu e gratis, poate ai sa realizezi candva in viata asta a ta plina de admiratie catre hoti. Hotii cu carte, fireste, "intelectualii". Taxele acelea pe care le platesti tu, se duc si la armata si la politie, care iti dau tie "libertatea". Plus taxele altor cetateni ai altor tari. Da tu "vezi" si tu cat .. poti, nu mai mult.

              Eu nu-ti doresc nimic. Si sa stii ca n-am vorbit, doar am scris.
  • -2 (8 voturi)    
    Parere personala (Vineri, 5 septembrie 2014, 21:16)

    Tudor_Al [utilizator]

    Dezamagit de NATO si in special Germania. Se vede clar ca in Europa, NATO unii sunt mai egali decat altii, iarcei ami egali iau decizii pentru toti. Germania a blocat amplasarea de baze in Est, chestia cu forta rapida e un bluff cind rusii pot pune la granita 20.000 de infanteristi si sute de avioane si elicoptere. Iar Romania a pus la dispozitie infrastructura pentru un comandament NATO nu ezte egal cu Romania va primi comandament NATO sau sunt eu singurul care se uita la semantica. Romania deci succes o, nu invazie a Ucrainei, nu baza permanenta NATO, nu trupe, nu nimic. Pacat, rusii o sa-si bata joc de Europa si stati linistiti, in Ucraina balciul incepe de luni, dupa ce se termina Summit-ul
  • +11 (15 voturi)    
    Basescu rules! (Vineri, 5 septembrie 2014, 22:37)

    soundtrack [utilizator]

    A obtinut tot ce se putea obtine pentru Romania.
    Va legati de chichite pentru ca va lipsesc argumentele.Stanga politica reprezinta turma, gloata needucata, lenesa si cartitoare, aflata la bodega si mototolindu-si basca in maini. Niciodata un om cu pregatire inferioara nu va accepta ca este mediocru si-l va uri pe cel care a fost harnic la carte. Inteleptul salveaza cetatea, nu golanii si impostorii. Romania a pierdut inteligenta in puscariile comuniste, ponta cand a venit la putere a inchis tvr cultural, a distrus ICR si a pus in functie lipitorii de afise. Asta e comunismul si socialismul: lupta de clasa.El vede dusmani peste tot , chiar si cand se uita in oglinda.
    • -6 (12 voturi)    
      pari a fi un tip educat! (Sâmbătă, 6 septembrie 2014, 0:03)

      Habs [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

      Felicitari, teoretic ai dreptate. Insa, practic, explica-mi cum se face ca tocmai Basescu este cel care este:
      - mediocru
      - lenes la carte (uite-te si tu ce educatie are fata lui); de altfel se mindreste ca este baiat din popor care are scoala vietii, nu scoli academice
      - a fost votat de gloata needucata care se regasea in persoana lui
      - betiv
      - curvar
      - si mai presus de toate, fost comunist!!!

      Tipul nu este decit un smecheras OPORTUNIST din categoria Jiji Becali, Bercea Mondialu', si alti prieteni de pahar... Ma intreb cita scoala ai tu daca inca nu ti-ai dat seama cu cine ai de-a face.

      In schimb ai mare dreptate cu inteligenta pierduta in inchisorile comuniste. Acolo s-a rupt filmul pentru Romania... Si asa a fost posibil ca o nulitate ca Basescu sa ajunga... chior in tara orbilor. Vezi ce bine se potriveste? :-) Ha, ha, haaaa cum ar zice dom' presedinte! :-)
      • +4 (8 voturi)    
        Citam din clasici: (Sâmbătă, 6 septembrie 2014, 6:00)

        Alius [utilizator] i-a raspuns lui Habs

        "- lenes la carte (uite-te si tu ce educatie are fata lui)..."

        Ai putea merge si mai departe si sa spui despre cineva anume: "este urat, (ai vazut ce urata este fi-sa)"...

        "Fost comunist". Da aia care au candidat impotriva lui ce erau domnule? Ai ai lui Iliescu ce erau si ce sunt? O dai inainte cu intelectualii, dar ai uitat ce se striga pe vremea lui Ilici: "Noi muncim, nu gandim". Astia sunt cei pe care ii admiri tu.

        Imi spui mie ca sunt ofticat, dar vii aici pe Hotnews sa-l injuri pe Basescu la fiecare comentariu, suparat nevoie mare ca ti-au intrat intelectualii la parnaie.
      • +3 (3 voturi)    
        Cauta-i greselile gramaticale! (Sâmbătă, 6 septembrie 2014, 8:31)

        soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui Habs

        Basescu are un discurs coerent, plin de consistenta si este spontan, autentic.
        Insa nu m-am referit in mod expres la dansul, care are un trecut comunist - de care s-a lepadat, spre deosebire de multi altii care plang dupa pozitiile pierdute in partidul lui ceausescu. Are meserie.
        Ar mai vrea partidele sa aiba un politician ca Basescu, dar n-au de unde extrage, seva e infestata de germeni mai mult sau mai putin periculosi.
        • +3 (3 voturi)    
          N-ai inteles. (Sâmbătă, 6 septembrie 2014, 15:16)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

          Omu' nu vrea sa spuna ceva la subiect, el doar s-a logat ca sa-si spuna "of-ul": Basescu e curvar si betiv, plus lenes (nu vezi ca fi-sa nu a a invatat???? Logic, asta inseamna ca Basescu este lenes), iar voi/noi sunteti/suntem niste idioti ca nu l-ati/am votat pe "intelectualul" Nascase, care noi nici nu avem scoala cat a avut Nascase vacante. Adevaru' ca daca punem si perioada de puscarie, Nascase a avut cam multe vacante.
  • 0 (6 voturi)    
    Suna bine (Sâmbătă, 6 septembrie 2014, 3:10)

    KostasP [utilizator]

    Centrul de antrenament naval la m. neagra...as dori insa sa stiu ce implica acest centru. Iar cealalta cu protectia cibernetica, ce presupune acest lucru, ca ucraina va folosi servere de pe teritoriul romaniei?
  • +2 (4 voturi)    
    Sunteti extraordinar, Mr. Prez, (Sâmbătă, 6 septembrie 2014, 12:28)

    John M. [utilizator]

    Felicitari ! A iesit mai bine decat noi romanii-americani ne asteptam. Sa ne traiti, D-le Comandant!
  • +8 (8 voturi)    
    Mitomanul a informat despre insuccesul luiTB (Sâmbătă, 6 septembrie 2014, 15:50)

    hotnewsfil [utilizator]

    Citind cele de mai sus s, auzind raportul scurt prezentat de presedintele Traian Basescu, inainte de plecarea catre Bucuresti, am crede ca presedintele a facut treaba buna, ca Romania a castigat ceva, ca rezultat al intalnirii NATO de la Newport- Tara Galilor.
    Dar, nu este deloc asa!
    Din cele relatate de mitomanul Viorel, in programul lui zilnic de raporatare la Antena 3, in fata nemilosului Gadea, rezulta ca Traian Basescu nu numai ca nu a facut nimic bun, dar chiar a facut mult rau Romaniei, si-a luat angajamente imposibil de respectat, n-a avut coloana vertebrala strict verticala (ca a ex-manechinului Moliceanu), a dat tara la discretia tarilor straine hulpave, a incalcat toate posibilitatile deschise de el - mitomanul-, pentru prietenia cu tzarul de la Moscova.
    Ca sa se asigure ca nu il minte, Gadea l-a pus sa jure, ca in cadrul fiecarei raportari, pe carnetul rosu de membru de partid al lui tata -socru Ilie Sarbu.
    De fapt, mitomanul este acuzat pe nedrept, de societatea civila si de partidele de opozitie, ca minte cum respira, pe oricine.
    Nu-i adevarat! Nu-i minte niciodata pe fostii tovarasi de partid (PCR) ai tatalui socru si ai lui Hrebenciuc. Pe acestia ii respecta, chiar ii e frica de ei, ii stie caiafe barane, unsi cu toate unsorile, informati permanent, in cele mai mici detalii, de prietenii lor din vremuri de-ale bune, tovarasii securisti care ii avea in gestiune si le dadeau numai zece pe linie; asa i-a preluat tovarasul Iliescu si i-a promovat si in PSD - continuatorul FSN, pe filiera PCR.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri