In general traseele importante de autobuz intr-un oras raman neschimbate zeci de ani, astfel ca modificarea unui traseu-cheie in Ploiesti de trei ori in doar cateva zile a suparat multi calatori si a nedumerit si mai multi. Este vorba de traseul 2 care leaga cele mai mari gari din Ploiesti, oras in care transportul public este gratuit pana la final de 2015, ca si compensatie pentru amplele lucrari din oras.

Autobuze la Gara de Vest din PloiestiFoto: Hotnews

Autobuzul numarul 2 leaga de zeci de ani Gara de Vest (care deserveste trenurile de Ardeal) si Gara de Sud (trenurile de Moldova). La jumatatea lui august s-a decis brusc schimbarea traseului, astfel incat autobuzul nu mai ajungea la Gara de Sud, ci in zona Palatului Culturii, in centrul orasului, la 2 km de gara.

Multi dintre pasageri au aflat de modificare in autobuz, cand acesta o lua pe bulevardul Independetei in stanga, catre centru, si nu in dreapta, pe obisnuitul traseu catre Gara de Sud. La fel, la aceasta gara oamenii au asteptat zeci de minute autobuzul obisnuit, insa acesta nu mai venea. Aflau abia apoi ca el nu mai ajunge la Gara de Sud, dar numai daca intrebau la chioscul de bilete. Un timp, regia de transport TCE din Prahova a pus un om la gara pentru a-i informa pe calatori, insa nu a fost suficient.

Care au fost motivele schimbarii? Intai s-a zvonit ca s-ar fi ajuns la concluzia ca ar fi fost prea putini calatori pe ruta, iar apoi pozitia oficiala a TCE a fost legata de faptul ca ar fi circulatia prea mare pe bulevardul Independentei.

Decizia a avut ecou in presa locala care a si publicat scrisori trimise de cetateni foarte suparati de schimbarea unui traseu important pentru calatori. Orice oras are un autobuz direct intre cele mai mari gari, iar scoaterea rutei obliga calatorii sa schimbe autobuzul, ceea ce implica asteptare, dat fiind ca mijloacele de transport nu vin prea des in Ploiesti, timpii de succedare fiind si de peste 17 minute in afara orelor de varf.

Cei cu domiciliu in Ploiesti si venituri de sub 3.000 de lei/luna pot circula gratuit pana la final de 2015, insa cei aflati in trecere prin oras erau nevoiti sa composteze doua bilete pentru a parcurge un traseu pentru care aveau nevoie de doar un bilet.

Pe internet oamenii s-au aratat furiosi, au aruncat cuvinte grele la adresa regiei de transport, insa per total supararea a avut efect, schimbarile traseului continuand intr-un ritm alert. Astfel, dupa o zi de la anuntarea primelor modificari, regia a revenit putin si a decis ca autobuzul 2 sa revina intre orele 5 si 8 pe traseul normal, in celelalte intervale urmand sa faca legatura intre Gara de Vest si Palatul Culturii sub numele 2S.

Apoi s-a dovedit ca experimentul a fost nereusit fiindca de la 1 septembrie traseul 2 a revenit pe ruta normala dintre cele doua gari mari, motvatia oficiala fiind inceperea anului scolar. In cateva statii s-au lipit hartii in care era anuntata noua modificare, insa ca si acum doua saptamani majoritatea calatorilor au aflat tot in autobuz ca lucrurile s-au reintors la normal...

Din 31 martie ploiestenii cu venituri sub 3.000 lei net/luna au gratuitate pe transportul in comun ca si compensatie pentru lucrari ample de modernizare care vor bloca orasul, insa motive reale de bucurie sunt putine. In Ploiesti circula si autobuze de 39 de ani vechime iar timpii de asteptare in statii sunt mari.

Gratuitatea pe liniile operate de Transport Calatori Express Ploiesti e valabila pana la 31 decembrie 2015, perioada in care se vor face lucrari de modernizare in oras, mai ales pe traseeele celor doua linii de tramvai: 101 si 102, dar se vor face si alte lucrari de modernizare, precum pasajul de la iesirea spre centura, langa Gara de Vest.