Restrictia pentru vehiculele comerciale cu masa mai mare de 7,5 tone pe DN7, intre localitatile Pitesti - Ramnicu Valcea, va fi ridicata incepand cu 15 octombrie, potrivit unui raspuns adresat de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania la solicitarea HotNews.ro. Reprezentantii companiei spun ca atunci se vor finaliza lucrarile de reabilitare a drumului, artera fiind afectata de inundatiile din perioada 23 - 29 iulie 2014.

Indicator interzis camioane DN7-Pitesti-ValceaFoto: UNTRR

Reprezentanti CNADNR spun ca au inchis drumul pentru vehiculele comerciale de marfa peste 7,5 tone pentru ca drumul sa nu fie si mai rau afectat.

"Urmare a cedarii terasamentelor cauzata de precipitatiile abundente cazute in perioada 23 - 29 iulie 2014, s-a constatat ca pe sectorul Pitesti - Ramnicu Valcea, km 153+100 - km 153+160 este periclitata siguranta circulatiei rutiere si s-a luat masura restrictionarii circulatiei pentru vehiculele cu masa totala maxima autorizata mai mare de 7,5 tone in vederea diminuarii riscului de extindere a degradarilor. Lucrarile de reparatii au demarat pe data de 14 august 2014 si au o durata de doua luni", se arata in raspunsul trimis de CNADNR.

Firma care executa aceste lucrari este SC MARISTAR COM SRL, iar valoarea acestora este de 3.260.653,97 lei, termenul de finalizare al lucrarilor fiind 15 octombrie 2014. Singura ruta pusa la dispozitie de CNADNR pentru vehiculele comerciale este:

- Pentru ruta Pitesti - Ramnicu Valcea: Pitesti - DN 65 - Slatina - Ganeasa - intersectie DN 64 - Dragasani - Ramnicu Valcea.

- Pentru ruta Ramnicu Valcea - Pitesti: Ramnicu Valcea - Dragasani - intersectie DN 64 - Ganeasa - Slatina - DN 65 - Pitesti.

Reamintim ca saptamana trecuta, Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) a solicitat solicita CNADNR urgentarea lucrarilor si deschiderea traficului pentru vehiculele comerciale pe DN7 intre localitatile Pitesti - Ramnicu Valcea. Transportatorii spun traficul a fost deviat pe o ruta ocolitoare cu 100 de km mai lunga, prin Slatina, iar asta le aduce prejudicii grave.

"Asociatia noastra atentioneaza asupra faptului ca restrictia de circulatie pentru acest sector de drum national si european, comunicata de CNADNR pe 31.07.2014 si mentinuta prin comunicatul din 02.08.2014 pentru vehiculele comerciale de marfa peste 7,5 tone, aduce grave prejudicii atat transportatorilor rutieri de marfa, cat si economiei nationale avand in vedere faptul ca orasul Pitesti este un centru economic important pentru Romania, o adevarata capitala a exportului romanesc si a industriei auto. Cumulat, primele 10 firme din Arges (dintre care 7 companii din industria auto) au avut o cifra de afaceri de aproximativ 24,3 miliarde de lei, contribuind cu aproape 4% la Produsul Intern Brut al Romaniei in anul 2013", se arata intr-un comunicat emis de Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania saptamana trecuta.

Transportatorii sustin ca cei circa 100 de km pe care trebuie sa-i faca in plus pe singura ruta ocolitoare pusa la dispozitie conduce la o majorare a costurilor de transport - circa 35 l de motorina pe cursa - dar si la nerespectarea timpului stipulat in contracte.

"Diferenta foarte mare, de peste 100 km intre ruta uzuala si varianta ocolitoare indicata de CNADNR pentru vehiculele comerciale de peste 7,5 tone pe sensul Pitesti-Rm. Valcea, respectiv Pitesti - DN 65 - Slatina - Ganeasa - intersectie DN 64 - Dragasani - Ramnicu Valcea, conduce la o majorare semnificativa a costurilor directe ale firmelor de transport rutier cu motorina (35 litri suplimentar minim) si cu uzura vehiculelor, ca si la o crestere cu pana la 2 ore a timpului de deplasare intre cele 2 localitati, in conditiile in care durata de condus zilnica a unui sofer profesionist in UE nu depaseste 9 ore. De asemenea, lipsa spatiilor de parcare pentru efectuarea pauzei obligatorii de 45 min. de catre soferii profesionisti poate conduce la amenzi usturatoare pentru depasirea perioadei maxime de conducere neintrerupta, de pana la 8000 RON, pentru firmele de transport nevoite sa urmeze aceasta ruta ocolitoare", se mai arata in comunicatul transportatorilor.

Mai mult, reprezentantii organizatiei sustin ca transportatorii rutieri care activeaza in aceasta zona sunt direct afectati, pentru ca nu se admite nici accesul camioanelor catre propriile puncte de lucru ale firmelor din Judetul Arges (situate in zona restrictionata).

Pentru a evita DN7 intre Pitesti si Ramnicu valcea, transportatorii spun ca mai este disponibila o ruta ocolitoare, prin Curtea de Arges, cu doar 10 km mai lunga decat artera principala, insa si aici sunt restrictii pentru vehiculele comerciale de peste 7,5 tone. UNTTR cere CNADNR sa le permita accesul macar pe aceasta artera.