​Documentar HotNews

VIDEO Cine a inventat "Bataia e rupta din rai"?

de V. Mixich, L. Diaconu-Colintineanu     HotNews.ro
Luni, 1 septembrie 2014, 8:47 Actualitate | Esenţial

Tu ţi-ai plesnit vreodată copilul? Nici măcar o scatoalcă? Un tras de urechi sau de codiţe? După care ţi-a părut rău imediat. Dar ţi-a trecut repede. Oricui îi mai scapă când şi când o palmă. Că doar "bătaia e ruptă din rai".

Graniţa e între convingerea că a-ţi pocni copilul e bine şi convingerea că nu e bine. Asta e discuţia. Dar cum stabileşti unde e limita? Îi dai o palmă copilului unde? La fund? Peste faţă? Scoţi cureaua?

E foarte complicat să fii un părinte pentru care când dragostea e ruptă din rai, când bătaia e ruptă din rai.



Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Expozitie la Muzeul National de Istorie: obiecte vechi de sute de ani au fost replicate cu ajutorul capacelor de plastic

Mii de capace de plastic care in mod normal ajung la gunoi au fost transformate in exponate la Muzeul National de Istorie. Dupa topire, prin intermediul tehnologiei 3D, plasticul a copiat piese vechi de mii de ani.
22759 vizualizari
  • +7 (33 voturi)    
    Felicitari pentru documentar!! (Luni, 1 septembrie 2014, 9:26)

    dandra [utilizator]

    Si la cat mai multa inspiratie pentru alte documentare menite sa schimbe perceptia romanilor asupra vechile clisee si obisnuinte: deochi, curent de aer novciv, religie, pupat de oase putrezite, babe care merg in patru labe dar se uita urat la tine cand nu le dai scaunul in ratb, superstitii, horoscop,astrologie.
    Cand spunem stop la acest fantezii si incepem sa gandim pentru noi, sa devenim mai buni?
    NU trebuie sa ai un set de multe reguli, e suficient sa ai una singura - NU fi un cacanar in viata si asta le rezolve pe toate: nu iti bati nevasta, nu iti injuri vecinul, nu fura si nu rani pe ceilalti.
    E simplu.
    • -5 (27 voturi)    
      ... (Luni, 1 septembrie 2014, 10:08)

      cartograful [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      @dandra: ce-ar fi sa incepi chiar cu tine si sa adopti un ton mai domol, nu atat de incarcat de ura la adresa acestor "nemernici" de romani unde s-au cuibarit toate relele planetei?
      Reciteste-ti mesajul si observa cate jigniri si exagerari contine.
      • +12 (22 voturi)    
        @cartograful (Luni, 1 septembrie 2014, 12:44)

        adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

        Si nu are dreptate dandra ? Ma uitam recent ca la stiri cu ocazia unei sarbatori religioase. Unde draq scrie in cartea sfinta ca trebuie sa faci pe oaia si sa mergi in patru labe in jurul bisericii... Sau trebuie sa pupi moaste, sa freci bani de racla, etc.
        • +9 (13 voturi)    
          de acord (Luni, 1 septembrie 2014, 15:35)

          razvan [anonim] i-a raspuns lui adrian_rolland

          ai perfecta dreptate adrian.in cartea sfanta ,Biblia, nu scrie ca trebuie sa faci matanii sa pupi oase sau "sa freci bani de racle".Biblia spune exact invers.dar cine spune ca-ci preotii nostri respecta Biblia?dealtfel in tara noastra nu prea mai exista respect decat pentru bani.urmarea e ca nu mai avem sentimente,respect si cu atat mai putin principii.ne-am lasat cu totii sau aproape cu totii angrenati in acest joc al desertaciunii si iata rezultatele.probabil aceasta societate mai devreme sau mai tarziu va trebui reformata altminteri........
          • +2 (2 voturi)    
            Cine spune ca Biblia e carte sfinta ? (Miercuri, 24 septembrie 2014, 18:52)

            lmao [anonim] i-a raspuns lui razvan

            Tot popii.

            Unii zic de biblie, altii de torah, altii de quran.
            Dar pina la urma interesul lor e acelasi: sa controleze prostimea, care pune rapid botul la tot felul de abureli din astea, in special din lipsa de educatie.
        • -4 (14 voturi)    
          ... (Luni, 1 septembrie 2014, 16:02)

          cartograful [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

          o fi avand dreptate dandra dar modul tonul postului arata ca se incadreaza fix in categoria de intoleranti de care vorbeste. Ceea ce anuleaza efectul mesajului. Ca in bancul "extremistii trebuie spanzurati!!!"
          • +7 (9 voturi)    
            Ei bine, nu e asa (Luni, 1 septembrie 2014, 20:06)

            XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

            Si eu mi-am pus intrebarea asta: daca ajungi sa condamni pe cineva care condamna ceva, nu esti, de fapt, la fel ? Si am ajuns la concluzia ca nu este acelasi lucru.
            Cum sa zic ... ca in logica matematica. Negarea negarii devine pozitiva.
            Asadar: cineva care condamna cinstea face un lucru rau, sustinand un comportament (hotia) care se poate demonstra obiectiv ca face rau unei societati - si sunt o multime de oameni care spun ca daca esti cinstit esti prost.
            Cineva care il condamna pe acela care condamna cinstea face un bine - condamnand condamnearea cinstei :D Respectiv, promovand cinstea - care se poate demonstra obiectiv ca face un bine societatii.
            Limbajul trebuie sa fie politicos, dar este extreme de important sa fie si précis. Despre o latrina nu spui ca are un miros care poate parea neplacut unora, ci ca pute. Nu e un limbaj urat, latrinele chiar put.
            As vedea ca nepotrivite, din cuvintele folosite de dandra, "babe" si "cacanar" (dar cel din urma nu s-a adresat cuiva anume). Probabil a scris cu obida, oricine se mai infurie cand vede atata mizerie in jur. Si cand stie ca are si de suferit efectele.
            Dar are dreptate, si nu e la acelasi nivel cu cei pe care ii critica. Repete, alea chiar sunt comportamente nocive - a le critica si a le practica nu sunt acelasi lucru. Nici macar a iti pierde temporar cumpatul si a folosi niste cuvinte nepotrivite nu este acelasi lucru cu a practica un comportament nociv in mod constant.
            Un alt exemplu: faptul ca eu zic ca Ponta e un hot nu e acelasi lucru cu a talhari pana la distrugere o tara. Iar in functie de context este bine sa spui lucrurilor pe nume : nu, domnilor, nu "a gresit", nu este un "politician" care s-a inselat la o masura sau alta, si purtam o discutie politicoasa in termenii unei oarecare diferente de opinii. Este un hot, a furat.
            Sorry ca il aduc pe Ponta in discutie, dar despre multi politicieni spun ca sunt hoti - iar Ponta e doar cel mai mincinos si lipsit de scrupule dintre ei.
      • +5 (13 voturi)    
        sunt eu un dum dum... (Luni, 1 septembrie 2014, 15:15)

        dandra [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

        te rog sa precizezi acele paragrafe pline de ura....
        • -1 (17 voturi)    
          ... (Luni, 1 septembrie 2014, 16:08)

          cartograful [utilizator] i-a raspuns lui dandra

          1. "pupat de oase putrezite, babe care merg in patru labe dar se uita urat la tine cand nu le dai scaunul in ratb" - ce-s alea "oase putrezite"? sunt "moaste" care sunt venerate de multe culturi pe lumea asta nu doar de crestinii ortodocsi sau catolici. A le spune "oase putrezite" e ca si cum ai numi drapelul unei tari "carpa" - da, tehnic e o carpa, o bucata de material textil dar pentru milioane de oameni inseamna mult mai mult de atat si buna cuviinta ar trebui sa conduca la respect.
          2. De asemeni nu toate femeile in varsta merita apelativul de "babe". Fiecare din noi va ajunge "mos" sau "baba", nici noua tinerilor nu ne convine cand ni se pun etichete aiurea.
          3. "- NU fi un cacanar in viata si asta le rezolve pe toate" ce e ala "cacanar"? Simpla folosire a apelativului e o forma de violenta verbala. Ca si in intersectie cand se claxoneaza, fiecare in vede "cacanar" pe celalalt desi e posibil sa aibe dreptate amandoiu sau eventual nici unul. Dar o discutie constructiva nu se incepe cu injurii. Pt. ca o termini tot in momentul ala.
          Povata "nu iti injuri vecinul" e contrazisa chiar de autor fix in paragraful de mai sus.
          Deci daca in 3 alineate avem 3 forme de jignire, mie mi se pare un discurs violent.
  • +1 (9 voturi)    
    tot ce fac romanii (Luni, 1 septembrie 2014, 16:17)

    ardeleanu_ion123 [utilizator]

    Tot, dar absolut tot ce fac romanii e de rahat. Toate traditiile noastre sunt un rahat. E bine sa fim la moda, sa ne dam in stamba cu aifonu, pa la moll. sa mancam mizeriile de legume de carton de la supermarket. ca sunteti prea prosti ca sa va dati seama ca mai exista si altceva . ia vedeti pe net obrazniciile pe care odraslele cu x5 la scara le fac cu profesorii... asta e voie? pai daca faceam dinalea la ora de mate, imi scuipam dintii :) dar stii ceva? sa stii ca si acuma, la atatia ani dupa liceu stiu mate! si stiu chiar foarte bine. si si acum ii sunt recunoscator profului.

    tata mi-a dat o singura palma ( sanatoasa) in toata viata mea. si am bagat la cap :) dar conform la ce se comenteaza pe aici, a fost un monstru nu?

    daca eu vreau sa ma duc sa pup oase putrezite, ce drept ai tu, dandra sa ma judeci? oare nu oase putrezite o sa ajungem cu totii? sau tu o sa fii mai la moda atunci, ca si acum...

    stiti ce e cu voi astia? care judecati asa cu usurinta? nu sunteti altceva decat niste victime , spalati pe creier de consumism si de ce e la moda. si va dati in stamba usuratatea gandirii... si habar nu aveti de fapt ce vi se intampla. stati comod cu papuci de casa in picioare pe sofa si va dati pe net cu leptopu pe care ati dat de doua ori mai mult decat daca v-ati fi cumparat un calc din componente.

    artificiali cu gandire artificiala. daca va scoate cineva din universul vostru sunteti praf.
    • +6 (8 voturi)    
      Nu e un monstru, (Luni, 1 septembrie 2014, 20:32)

      XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui ardeleanu_ion123

      dar nu poti face reguli customizate, cate o regula pentru fiecare.
      Tatal tau, de pilda, s-a limitat la o palma, toata viata ta. Pentru altii, insa, e o unealta de educatie obisnuite. Si nu ma refer la batai crunte, alea ... e clar ca nu sunt in regula. Ci la a trece foarte repede la o urecheala, o palma la fund etc. Fara sa realizezi, macar, ca nu este in regula.
      Si nu este in regula. Copiii romani sunt agresivi si se transforma in adulti agresivi. Nu e vorba doar de stresul dat de lipsuri etc.( desi si asta joaca un rol). Dar agresivitatea duce la agresivitate - sunt multe studii care spun asta.
      Cel mai rau,majoritatea romanilor ajung, ca adulti, destul de agresivi cu egalii si inferiorii, dar si umili in fata autoritatii - e genul de effect pe care il poate avea violenta fizica, si se vede din plin in tara asta.
      Exista si cealalta parte a medaliei - nu toate metodele merg pentru toti copiii, toate situatiile. Poate ca daca ai 3 copii mai zvapaiati, o multime de treaba de facut, pur si simplu nu ai timp de metode soft ? Posibil. Dar chiar si asa, e la fel cu orice altceva in viata : daca iti doresti, macar, sa faci un lucru bine, chiar daca mai gresesti, o sa il faci bine mai des decat daca nici macar nu te intereseaza. Deci, daca iti propui sa nu iti bati copilul, na, poate o sa te prinda intr-un moment sau doua, in viata, in care esti oboist si stresat si mai stiu eu ce, si incalci regula. Dar nu o sa faci din bataie mijloc de educatie.
      Cat despre profesori ... sistemul ar trebui sa le dea mijloace de a-I pedepsi pe elevi - unii elevi sunt invatati de acasa sa fie aroganti, ma rog, execrabili, asa e. Un professor nu ar trebui sa fie nevoit sa suporte asa ceva, Dar NU pedeapsa prin violenta fizica. Asta in niciun caz, ca deschizi cutia Pandorei - poate hotari ca meriti o bataie si daca ai propria ta opinie despre o poezie etc. Cine are problem cu nervii sa nu se faca professor.
  • 0 (8 voturi)    
    Rupta din RAI = Izgonita din RAI (Luni, 1 septembrie 2014, 17:19)

    Paul [anonim]

    In incultura noastra, in faptul ca a una din porunci, cea care spune sa nu furi, e ignorata cu desavarsire, ca invatam copiii nostri sa fure ( ce daca a copiat la examen? ) ne face sa nu vedem adevaratul sens al cuvintelor: bataia e rupta din RAI in sensul ca a fost aruncata, izgonita....
    • +2 (2 voturi)    
      Izgonita din rai??????????? (Joi, 4 septembrie 2014, 11:07)

      profesorul [anonim] i-a raspuns lui Paul

      Cum sa fie "izgonita" cand toata Biblia e plina de fel de fel de pedepse fizice aplicare de El pentru greselile fiilor Lui iubiti, de la potop, trecand prin Sodoma, Gomora si nevasta lui Lot si pana la "agresiunea verbala" asupra smochinului fara roade sau a negustorilor din templu?
      Cei mici invata la scola "Amintiri din copilarie" si afla cum era cu "calul balan" si cu Smarandita popii care "plangea de se scutura catrinta pe dansa", si considera ca invatatorul (preotul din sat) a procedat corect. In plus, ei invata in scoala cum un domnitor crud tragea in teapa pe cei ce nu il ascultau si cum dadea foc la cei ce-i imprumutasera bani si-i vroiau inapoi si e glorificat pentru atitudinea lui, citand adesa celebrele versuri ale lui Eminescu (chiar daca nu stiu de unde provin). Cum sa nu fie slavita violenta fizica, cand un boxeur isi umple de sange adversarul si pentru asta e declarat glorie locala sau nationala, cand s-a incetatenit expresia ca o echipa a "batut" o alta echipa, nu "a invins"?
      Nu sunt pentru bataie ca mijloc de educatie, dar cand nivelul de intelegere al unui individ este redus, frica sau pedeapsa fizica poate da rezultate, chiar daca par inumane. Castrarea chimica a violatorilor sau taierea mainii hotilor par metode inumane pentru tarile civilizate, dar se pare ca au dat roade acolo unde se practica.
      Deci, pedeapsa fizica este propavaduia de cartile safinte (fie ca suntem credinciosi sau nu) dar consider ca este necesara moderatia si discernamant.
  • -2 (10 voturi)    
    e bine, atunci (Luni, 1 septembrie 2014, 19:36)

    srpc [utilizator]

    sa urmam modelul occidental, in care profesorul innebunit de nesimtirea copiilor este tratat ca un criminal, in timp ce elevii derbedei - in scoala si in afara ei - ca niste victime; asta da societate, numai buna de trait cu nervii-n pioneze; rastimp, comportamentul golanesc este tolerat, chiar incurajat, in numele libertatii si al drepturilor; societatea p... enei.
    • 0 (6 voturi)    
      Pai, sunt labili psihic, nu ar trebui sa (Marţi, 2 septembrie 2014, 12:15)

      XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      fie profesori.
      Nimeni nu e obligat sa devina professor. E o alegere pe care ti-o asumi. Cei labili psihic nu ar trebui sa devina profesori.
      In vest, exista metode de a-I pedepsi pe cei cu adevarat indisciplinati. Chestia e ca majoritatea lucrurilor considerate "indisciplina" la noi sunt doar comportamente normale petnru un tanar. E normal sa fie mai galagiosi, sa te contrazica etc. Asa invata - invata sa se exprime, sa isi dezvolte o personalitate, invata limitele acestei exprimari.. La noi, asta e considerat un lucru rau, si se face aproape orice ca sa fie distrusa gandirea independenta, obisnuinta de a infrunta autoritatea atunci cand ai argumente. La noi, si sa spui profesorului ca nu are dreptate e o mare ofensa: cum, sa-ti contrazici tu profesorul !
      Exista, in vest, si situatii in care elevii chiar depasesc masura, si asta e lucrul pe care aleg sa se concentreze romanii, din frustrare ca sunt in urma : e o incercare de a se convinge ca tot aici se fac lucrurile mai bine. In realitate, sistemul lor e mai bun, si asta se vede si din rezultate la teste PISA (cele care arata situatia sistemului, in general, nu situatia exceptiilor, cum o fac olimpiadele). Romania e in urma cam a tuturor tarilor occidentale in ceea ce priveste capacitatea elevilor de a intelege un text scris, de pilda. Am zis "cam", dar nu stiu nicio tara occidentala care sa fie in urma Ro la educatie ... Insa, na, sa zicem ca exista macar una si nu am remarcat-o eu.
    • +2 (2 voturi)    
      Babicule, tot educatia de acasa duce la asta (Joi, 4 septembrie 2014, 21:47)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      golaneala e la ea acasa in scolile din Romania; tu crezi ca e la fel in afara? Nu zic ca nu e, dar mai pe la scolile publice si mai laturalnice....dar chiar si acolo, golanii is expulzati sau nu-s acceptati din start.
  • +2 (4 voturi)    
    totusi, cine a inventat-o? (Miercuri, 3 septembrie 2014, 15:29)

    m [anonim]

    Biblia, Proverve capitol 23, verset 13,14
  • +1 (1 vot)    
    biserica ortodoxa este de vina... (Joi, 11 septembrie 2014, 10:22)

    g01an [utilizator]

    bataia copilului neascultator este recomandata in biblie. acum ca unii membrii ai BOR citesc biblia literalmente este partea a doua, dar problema acestei replici isi are originile de aici.
  • +3 (3 voturi)    
    Prietenii nostri, Poporul Ales (Joi, 11 septembrie 2014, 20:06)

    UpNext [utilizator]

    "Cine cruţă nuiaua, urăşte pe fiul său, dar cine-l iubeşte, îl pedepseşte îndată". –
    Prov 19.18; Prov 22.15; Prov 23.13; Prov 29.15-17;
    Poate aveti ceva impotriva Poporului Ales? Sau poate nu iubiti biserica voastra ortodoxa??
    • +1 (1 vot)    
      biserica și crimele ei...cunoaștem și suntem sătui (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 10:39)

      visio [anonim] i-a raspuns lui UpNext

      nu am văzut preoți la ușa românilor pe timp de criză, nu am văzut preoți la orfelinate; în schimb, văd Catedrala Mântuirii Neamului, o aberație produsă de o minte bolnavă; mai văd preoți care cer bani la înmormântare, mai văd preoți grași care se plimbă cu frumusețe de mașini...
      deci, da: am toate motivele să detest biserica; dacă tot vorbim de religie, credință, bunătate, etc, cred că e timpul ca preoții să adopte stilul lui Isus: pingele, îmbrăcăminte sumară, și învățătură cât cuprinde...Biblia a generat războaie, a generat Inchiziția; Biblia instigă la violență...
      cele 10 porunci este tot ce trebuie să cunoască un om, și viața este un procers de învățare..
      Bătaia est escuza proștilor, este scuza celor care nu știu să folosească Cuvântul, este scuza celor care nu vor să evolueze ca individ; ups, m-am repetat...
  • 0 (0 voturi)    
    bunicel materialul...bătaia arată lacune (Vineri, 12 septembrie 2014, 13:51)

    visio [anonim]

    intelectuale majore a adultului; să ne imaginăm o casă frumoasă, într-o pădure spectaculoasă sau la malul mării...și în acea casă, cu toate cele necesare în ea, trăiau 3 oameni: părinții și copilul; și erau, fericiți, și liniștiți, nimeni nu le tulbura liniștea și bună-dispoziția. Într-o bună zi, privind pe fereastră urmîrind amuzat un bondar sau joaca valurilor, copilul observă că e singur. El se juca întotdeauna cu părinții sau singur. Intrigat, copilul ieși din casă și fu uimit de spațiul liber dintre casa lor și....și ce? Și restul lumii? Care lume? Copilul, intrigat, plecă hotărât la părinți să obțină o lămurire. În mijlocul camerei, stăteau 3 umbre, nemișcate, și tăcute. Adulții nu prea știau cum să înceapă...Timid, mama îi spuse copilului că lumea este rea, și invidioasă, și egoistă....și din aceste motive, au decis să trăiască departe de lume. Copilul privi nedumerit la părinți, și...
    Lipsa unei educații solide, aplicabile realității, și neapartenența unul grup național, lipsa acelorași valori, lipsa unei prioritizări a treburilor...toate sunt resimție de copii. Copii vor să afle, copii vor să știe, copii vor să învețe...și noi am fost copii...
  • 0 (0 voturi)    
    comentariu (Vineri, 12 septembrie 2014, 15:53)

    Dan [anonim]

    Sant total de acord cu educatia folosind inclusiv pedepse fizice: bataia, izolarea, munca fizica, sarcini peste rand etc. Poate nu stiati, poate ati uitat, educatia nu se face de buna voie, educatia doare intotdeauna. Cred ca exista si extreme dar ganditi-va cel care aplica corectia este, la randul lui, suficient educat?
    • 0 (0 voturi)    
      Concepte de educatie (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 20:33)

      sase sase [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      Educatia prin constrangere, asta inseamna bataia e rupt din rai.este tipul de educatie carev odata pusa in practica poate duce la traume psihice si la adoptarea la maturitate a unui comportament caruia romanii ii spun " a scapat caii " sau "i s-a defectat filetul", comportament care inseamna incalcarea tuturor regulilor impuse prin violenta sau pedepse nejustificate.
      Educatia prin cunoastere, adica prin furnizarea copilului, tanarului si de ce nu si omului matur a cunostintelor necesare pentru a face el distinctia intre ce este bine si ce este rau, fara sa i se impuna strict un anumit comportament, lasandu-l sa faca el alegerea in cunostinta de cauza cu privire la conscintele comportamentului sau innraport cu regulile de conduita, cu legile si cu aspiratiile sale de viitor privind cariera.
      Concluzia mea: intotdeauna este bine sa aplici a doua metoda dar cu rigurozitate si fermitate.Metoda nu exclude sanctiunile, dar nu accepta sanctiunile care comporta violenta fizica sau verbala( bataia sau injuratura)
    • 0 (0 voturi)    
      repros. (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 20:45)

      sase sase [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      Stimabile pedepsele fizice le adopta un om dintr-o pozitie ierarhica superioara , castigata pe nemeritate. Iar acea pozitie ierarhica superioara se refera si la parinti ,si la profesori si la orice pozitie de acest gen care evidentiaza raporturi ierarhice sau pseudoierarhice. Violenta nu demonstreaza decat neputinta si incultura
  • -1 (1 vot)    
    am un nepotel de 2 ani (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 16:13)

    radulescu valentin [anonim]

    am un nepotel de 2 ani , si nu lam atins niciodata findca eu folosesc metode de pe internet psihologice , ....ceilalti din casa nu faceau asa dar sau luat dupa mine si acum nimeni nu atinge copilul ........maxim ceea ce facem este sal luam de manuta obligat daca face lucruri rautacioase dar nu al tingem niciodata , vreau sa vad ce zice biserica despre asta si daca tine cu noi cu binele si ne suporta prin a schimba profesorii sa tina cu noi si sa avem support si vom arata si noi support fata de ei .......fantasic va fi.....si profesorii sa studieze cum merge educatia in cele mai bune scoli si cele mai bune tari .....findca acolo nu se promoveaza competitia ....se promoveaza colaborarea......faceti la fel si la noi.....ar trtebui sai copiem pe cei mai buni ......< ce am comentat eu se numeste comment fara atacuri....ceilalti am vazut ca spune pozitiv de bine dar ei critica cu vorbe rele in comment si strica comentul .....deobicei miam dat seama ca spune la inceput si ba chiar la sfarsit o " intepatura de cuvinte " < crezand ca o sai schimbe pe oameni daca ai inteapa inloc sai incurajeze .....dar este opusul ....eu nu ai zic la oameni ce sa faca > " eu ai zic ce ar putea sa faca " < adica puterea sugestie ......daca ai spui la un om ce sa faca se va opune " e ca un mecanism de autoaparare " ....am citit multe articole in engleza findca ami place sa citesc rar in romana findca oamenii din romania asi adreseaza cuvinte rele pe siturile romanesti......prefer engleza mai ales ca e si moda acuma globala , dar vin cateodata pe situri de stiri romanesti ....doar cateva din ele care nu sunt prea rele si negative......
  • +1 (3 voturi)    
    pregatire pentru o lume violenta (Sâmbătă, 13 septembrie 2014, 18:19)

    mihai [anonim]

    am o singura problema cu educatia non violenta. nu pare sa te pregateasca pentru lumea din afara eprubetei. Adica da, e nasol sa-ti lovesti copilul, sadesti semintele comportamentelor violente de dupa .. e imoral samd ... in acelasi timp insa oare e bine sa fie incapabil de violenta? esti sigur ca si ceilalti parinti isi vor educa copii non violent? Pentru ca daca nu esti .. poate e o idee proasta sa il transformi in ierbivor. Nu dau sentinte ... mai degraba formulez niste dileme. Sa-ti educi copilul sa faca fata lumii reale in care daca e panseluta o sa fie calcat in picioare de toata lumea, sau sa ii pui ghioaga in mana de mic? Ce faci daca stii ca va creste ”dupa blocurile gri”? ma indoiesc ca ”baetzasii” o sa il ”educe” cu explicații. Pe strada pumnii ”argumenteaza” cu mai mult succes decat mintea... anyway sunt doar dileme pe care le am. Cred ca vin de la faptul ca mai toti dobitocii violenti pe care ii cunosc sunt mai fericiti decat nedobitocii crescuti in puf. Poate ca esti un parinte altruist daca iti incalci principiile morale si-ti transformi copilul pentru a calca fericit peste ceilalti. sau poate nu. n-am idee. cert e ca nu vad cum esti un bun parinte daca il pregatesti pentru o planeta pe care el nu va trai (aia non violenta, cu principii samd).
    • 0 (0 voturi)    
      Tu de cate ori in viata de adult (Joi, 25 septembrie 2014, 11:53)

      epishebe [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      ai fost nevoit sa rezolvi un conflict in mod fizic? Eu niciodata. Si nu este un "skill" pe care as vrea sa il invat pe copilul meu.

      Agresandu-ti, fizic sau verbal, copilul, nu il inveti numai ca a gresit cu ceva ci si ca asa se rezolva conflictele.
  • 0 (0 voturi)    
    Motivul adevarat pt. care copiii sunt abuzati (Joi, 25 septembrie 2014, 11:59)

    epishebe [utilizator]

    nu tine de ce e bine pentru ei. Astea-s scuze pe care si le gasesc. Motivul este mult mai primar:
    oamenii isi varsa frustrarile si supararile pe cei asupra carora au putere. Si pana la urma.. cui nu-i e mai usor cu un copil docil, care sta cuminte in banca lui de frica unei noi palme, care a tacut cum te-ai uitat la el?

    Singura diferenta vizibila este dintre parintii buni si cei rai. CEI BUNI SI CONTROLEAZA INSTINCTUL primar. CEI RAI CAUTA SCUZE pentru el. Atat.

    Dar bine pentru el nu are cum sa fie. Il inveti ca asa se rezolva conflictele, ca e mic si neimportant si trebuie sa se lase calcat in picioare de superiori - totul pana cand va fi el mare si important la casa lui si se va comporta la fel cu copiii lui.
  • 0 (0 voturi)    
    Raiul fara iad nu exista. (Duminică, 28 septembrie 2014, 8:27)

    MagnusLucian1320675938794 [anonim]

    Bataia e doar un mod prin care-l faci pe celalalt putin mai atent sau responsabil...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri