Traian Basescu, despre situatia din Ucraina: Nu s-a produs o invazie, ci o debalansare a situatiei in favoarea separatistilor, care primesc sprijin din Rusia/ Am facut o analiza cu MAE si serviciile de informatii ale Armatei, SIE si SRI/ Romania condamna actiunile Rusiei

de Red. stiri     HotNews.ro
Joi, 28 august 2014, 18:13 Actualitate | Esenţial

Romania nu apreciaza ca impotriva Ucrainei s-a produs o invazie, dar, ca urmare a puternicei infiltrari de militari si tehnica de lupta rusa, riscul major este schimbarea echilibrului de forta in favoarea separatistilor, a declarat presedintele Traian Basescu intr-o conferinta de presa sustinuta joi seara la Palatul Cotroceni. "In analiza facuta azi cu MAE, cu serviciile de informatii ale Armatei, SIE si SRI si la care au participat cele mai autorizate persoane in analiza situatiei, deci in baza informatiilor pe care le-am avut intre orele 17-18, putem aprecia ca urmare a escaladarii introducerii de tehnica militara si specialisti practic se produce o debalansare a raporturilor de forte in favoarea separatistilor", a afirmat seful statului. Acesta a mai mentionat ca Romania condamna actiunile Rusiei de sprijinire a separatistilor si reafirma sustinerea pentru suveranitatea si integritatea teritoriala a Ucrainei.

HotNews.ro a transmis LIVE TEXT declaratiile
  • Observ ca exista o dezbatere intensa cu privire la evenimentele din Estul Ucrainei. Evaluarea noastra si pozitia Romaniei
  • As vrea sa clarific faptul ca Romania nu apreciaza ca impotriva Ucrainei s-a produs o invazie
  • Invazia insemana unitati mari, aviatie, care invadeaza un teritoriu. Deci nu sintem in fata unei invazii
  • Ce se petrece este o escaladare semnificativa a sprijinului acordat de Rusia separatistilor
  • Sprijinul se manifesta prin doua modalitati:
  • 1. Infiltrarea de militari specialisti ca ofiteri de comanda, dar si specialisti in operarea tehnicii moderne de lupta pe care Rusia o pune la dispozitia separatistilor
  • 2. Transferul tot mai masiv de tehnica de lupta catre sepratisti. Tehnica de ultima generatie, ceea ce si obliga la transferul de specialisti care sa o opereze
  • In analiza facuta azi cu MAE, cu serviciile de informatii ale Armatei, SIE si SRI si la care au participat cele mai autorizate persoane in analiza situatiei - deci in baza informatiilor pe care le-am avut intre orele 17-18, putem aprecia ca urmare a escaladarii introducerii de tehnica militara si specialisti practic se produce o debalansare a raporturilor de forte in favoarea separatistilor
  • Ceea ce va duce la stoparea ofensivei ucrainene daca statul ucrainean nu ia masuri de sustinere a capacitatii superioare de lupta de pina acum
  • Evaluarea noastra e ca in momentul de fata armata ucraineana se afla in difucultate pe frontul din Est Lugansk - Donetk, si ca mijloace tehnice militare suplimentare sint necesare
  • As sublinia ca analiza noastra arata ca se produce o debalansare a situatiei in favoarea separatistilor, care primesc sprijin din Rusia
  • Romania condamna actiunile Federatiei Ruse de sprijinire a separatistilor
  • Romania reafirma sustinerea pentru suveranitatea si integritatea teritoriala a Ucrainei
  • Evaluarea noastra e ca obiectivul lui Putin e sa realizeze o Transnistrie de dimensiuni mult mai mari in Estul Ucrainei pentru a bloca ratificarea Acordului de asociere cu UE si eventualele demersuri ale UCrainei de a deveni stat membru NATO
  • Raminem alaturi de Ucraina, sintem sustinatorii ei si vom face ceea ce legal putem face
  • Ne este cunoscuta si situatia de la Novoazovsk si cea din Mariupol, care sint elemente ce pot fi aratate ca fiind zone in care s-ar gasi militari ai Federatiei Ruse, dar asta nu inseamna o mare unitate, ci militari infiltrati, ca in tot Estul Ucrainei
  • N-a fost invazie, dar ca urmare a puternicei infiltrari de militari si tehnica de lupta rusa, riscul major este schimbarea echilibrului de forta in favoarea separatistilor












VIDEO Pagubiti in noaptea nuntii. Cum au ramas fara bani doi tineri din Sibiu, chiar dupa petrecere

Nunta de vis s-a transformat in nunta de cosmar pentru doi tineri din judetul Sibiu. Hotii le-au furat din casa toti banii primiti in dar, in timp ce mirii si cativa invitati continuau petrecerea a doua zi dupa marele eveniment.
11401 vizualizari
  • -2 (36 voturi)    
    Sper ca va renunta la limbajul diplomatic (Joi, 28 august 2014, 19:16)

    Matrafirefox [utilizator]

    si va spune lucrurilor pe nume, si anume ca PeSeDeii sunt niste hoti fara rusine, fara scrupule, fara constiinta.
    • +8 (36 voturi)    
      Ai gresit articolul, bre (Joi, 28 august 2014, 19:59)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Matrafirefox

      Lozinca cu PSD-ul se pune la alt articol. Nu ti-au spus?
      • 0 (22 voturi)    
        Nu stiam despre ce va vorbi (Joi, 28 august 2014, 22:29)

        Matrafirefox [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Credeam ca va spune ceva despre atacul asupra statului de drept comis azi de Dragnea, sub forma ordonantei care legitimeaza prostitutia politica.

        Sunt multumit totusi, ca macar ti-ai luat sticla de ulei pe postarea ta, sa te bucuri de ea cat poti, ca nu stii cand mai primesti.
        • +3 (5 voturi)    
          Nu stiai dar strajnic combați (Vineri, 29 august 2014, 8:40)

          ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui Matrafirefox

          matale musiu !
    • -8 (24 voturi)    
      Analiza lui Basescu e bazata pe inf de pe internet (Joi, 28 august 2014, 20:38)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Matrafirefox

      Tot ce spune Traian Basescu referitor la situatia din Ucraina, azi 28 August. 2014, sunt lucruri cunoscute luate din stirile care au aparut pe internet. Nu vad elemente de originalitate aduse de MAE, SIE si SRI.

      In ceea ce priveste aprecierea presedintelui: "Invazia insemana unitati mari, aviatie, care invadeaza un teritoriu. Deci nu sintem in fata unei invazii", asta este o parere personala. Infiltrarea continua in Ucraina de luptatori (chiar daca nu recunosc ca sunt soldati ai armatei ruse) si tehnica de lupta constituie de fapt o invazie straina. Nu este neaparat necesar sa navalesti cu 100 000 soldati in citeva ore ca atacul sa fie considerat invazie.
      • +6 (12 voturi)    
        Baietii nostri cu ochi albastri (Joi, 28 august 2014, 21:20)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Re:
        "...ce spune Traian Basescu referitor la situatia din Ucraina, azi 28 August. 2014, sunt lucruri cunoscute luate din stirile care au aparut pe internet. Nu vad elemente de originalitate aduse de MAE, SIE si SRI"
        =======================

        Bineinteles. MAE, SIE si SRI nu au capacitatea de a culege info. de la fata locului. Dar ceea ce este mai rau e faptul ca toate aceste institutii NICI MACAR NU FAC ANALIZA INFORMATIILOR PUBLICE DE PE INTERNET.

        Sunt o multime de surse credibile, dar baietii astia platiti GROS din taxele noastre scriu dupa dictare. Ne prezinta SERVITE, corecte politic, ca si cum ar fi platiti direct de bugetul american sau NATO.
      • +7 (13 voturi)    
        Ar trebui desfiintate MAE, SIE, SRI (Joi, 28 august 2014, 21:50)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Cum de au indraznit sa nu te informeze pe tine? Si sa nu faca publice informatiile secrete pe care le detin, asta e prea de tot!
      • +10 (10 voturi)    
        Linba romana (Joi, 28 august 2014, 22:37)

        Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Din DEX: "Invazie: venire neașteptată și în număr mare a cuiva sau a ceva într-un anumit loc".
  • +6 (14 voturi)    
    rusii planteaza panselutecu tancul !!!!!!!!!!!!!! (Joi, 28 august 2014, 19:56)

    mnicku [utilizator]

    au venit cu marfa sa aprovizioneze supermarketurile locale ?? .

    Pe naiba nu-i invazie
  • +13 (21 voturi)    
    M-am speriat degeaba (Joi, 28 august 2014, 20:09)

    Daniels22026 [utilizator]

    Nu e invazie, e debalansare de forte. Ufff! Bine ca am scapat! Mi-era groaza de invazie.

    Ba chiar NATO tocmai a inventat un nou termen, "debalansare de forte". Iar i-am pacalit pe rusi!
    • +7 (9 voturi)    
      e as, e doar o balanganeala de forte (Joi, 28 august 2014, 21:48)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      nu mai inteleg balansarea implica o balanganeala intre doua puncte avind un punct fix.

      Adicalea debalansarea fiind inversul balansarii inseamna ca rusi nu mai vor sa se balanseze inapoi in rusia ?? ori russi cum ai stim darnici isi revarsa surplusul lor de "bunastare" si la vecini .
  • -4 (18 voturi)    
    Pe front, separatistii castiga (Joi, 28 august 2014, 20:10)

    newlook [utilizator]

    Adica, pe front, separatistii castiga. Sunt in curs de incercuire a 7000 de soldati ukraineni, plus alte nimicuri, cum ar fi tunulete, tanculete, rachetute.
    Ceea ce totusi nu prea spune nimeni e ca, in afara catorva dezmatati nazisti - "voluntari" - nu prea sunt multi doritori sa moara pentru Republica Fascista de pe Maidan, Mme CooCoo de prin Iuropa sau mr KuKu de prin 'Mereca.
    • +5 (7 voturi)    
      Unele rectificari (Vineri, 29 august 2014, 0:35)

      Caligula [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      1. "Separatistii" ucraienieni sunt de fapt agenti rusi care dispun de cele mai moderne arme si sisteme de arme aflate in dotarea armatei ruse.
      2. "Dezmatatii nazisti" e de fapt armata ucraieneana. Ucraina a trecut azi la modelul de armata a poporului , prin reintroducerea serviciului militar obligatoriu. O armata profesionista nu e suficienta atunci cand o tara nu are aliati militari.
      3. Acest conflict e de durata - din ianuarie - iar cine va castiga ramane de vazut. Eu cred ca va fi un conflict indelungat pentru ca Ucraina are totusi resurse - nu e Georgia - si e situata geo-strategic intr-un loc unde poate primi ajutor, iar cei ce o vor ajuta nu vor avea de pierdut prea mult daca se incumeta sa renunte la gazul rusesc - sau nu depind de el.
      • 0 (0 voturi)    
        referitor la punctul 3 (Vineri, 29 august 2014, 17:43)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

        Nu, rusii nu vor renunta niciodata la recucerirea Imperiului peirdut in 1990!
        De le cine ar putea primi ajutor Ucraina?
        Ai perfecta dreptate ca nu este Georgia, care era o tara mica, ci este de doua ori cat Romania.
        Ei si?
        Federatia Rusa nu este o tara mare, nu este una foarte mare, ci e IMENSA, se intinde pe doua continente.
        in plus, este sub un regim autoritar, ceea ce4 ii confera un net avantaj: in statele UE, lumea este nemultumita din cauza sanctiunilor. In Rusia, poate ca efectul sanctiunilor sa fie de zece ori mai puternic, dar oamenii NU AU VOIE sa fie nemultumiti!
        • 0 (0 voturi)    
          3. Calcatul pe bec (Vineri, 29 august 2014, 19:24)

          Caligula [utilizator] i-a raspuns lui hot news

          Ca principiu, rusii au credinta ca imperiul lor e in siguranta atunci cand exista o zona tampon fata de alte puteri militare. Cu Ucraina - a carei neutralitate a fost garantata de Rusia tocmai ca sa existe ca un stat tampon - rusii au fortat mana. Ei nu inteleg state neutre ci doar state neutralizate. In acest conflict militar, singura situatie convenbila pentru rusi e cea de pat sau impas, Rusii nu doresc nici a catiga si nici a pierde pentru ca in felul acesta zona tampon dispare. Aici, eu cred ca au calcat pe bec, pentru ca Ucraina, odata trezita, nu va mai putea fi neutra sub nici o forma. Ucraina are o populatie de marimea Poloniei si asta ii da posibilitati de un comportament diferit de Georgia sau RM.
  • +15 (21 voturi)    
    invazie vs. act de razboi (Joi, 28 august 2014, 20:27)

    Razvan_M [utilizator]

    Atacul militar al unui stat pe teritoriul altui stat sau impotriva reprezentantilor altui stat este un act de razboi.

    Problema cu limbajul asta fatarnic, care a fost cerut de fratii americani si de fratii germani, este ca ne face sa ne ascundem dupa deget. Violul s-a comis, chiar daca vorbim de 2 cm sau de 10 cm. Deci avem Georgia si Ucraina. Liderii din vest au avut momentele lor de glorie cand impus lui Putin doar cedarea unor halci din teritoriile altor tari. Senzatia este fie de blat, fie de ceva probleme economice grave in Vest care ne sunt inca ascunse.
    • +12 (14 voturi)    
      Un lucru e sigur (Joi, 28 august 2014, 20:46)

      RoFa [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Germania nu mai vrea razboi! Si asta din 1945 incoace. Germania a invatat lectia data de al doilea razboi mondial si are si memoria foarte bine. Amintirea dezastrului le este improspatata periodic prin sursele media nationale asa incat nu pot sa uite iar generatiile tinere sa invete din greseli. Asa ca nu va mai ganditi la alte explicatii economice sau politice - realitatea e mai simpla decat pare!
      • +4 (6 voturi)    
        Nici SUA (Joi, 28 august 2014, 21:35)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui RoFa

        Nici SUA nu voia sa participe la al doilea razboi mondial. Toata America era impotriva. Dar pina la urma ...
        • +3 (5 voturi)    
          pana la urma (Vineri, 29 august 2014, 0:51)

          zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

          n-au intrat decat atunci cand i-a ars direct in Pearl Harbor; si pana la urma ne-au lasat la rusi... si pare ca nu doar pe noi ;) ... si pana la urma cine dreaq sa decida ceva? unu' care toata viata lui de senator a votat "prezent" si a luat Nobelul pentru pace pentru ca se gandea el ca promoveaza pacea plecandu-se ca milogu' in fata mai-marilor lumii si asta in timp ce cerea putin respect pentru teroristi, ce mama dreaq!?!
          • +1 (1 vot)    
            din pacate, ai drepate! (Vineri, 29 august 2014, 17:45)

            hot news [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

            Si in primul razboi mpndial, americanii nu au intervenit decat DUPA ce au fost afectati grav chiar ei, nu le pasa de altii.
    • +11 (11 voturi)    
      Nu ai dreptate dacat partial... (Joi, 28 august 2014, 22:05)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Nu e limbaj fatarnic ci diplomatic, si nu e cerut de nimeni, ci e normal in situatii de criza, de fapt in orice situatii la un asa nivel. Nu e antena3! Dar ai dreptate ca e un act de razboi si ar trebui tratat ca atare. Numai ca declansarea unui razboi total nu ar folosi nimanui, si nici nu se stie la ce s-ar putea ajunge. Deocamdata se incearca pe cale diplomatica. La urma urmei, nici rusilor nu le convine un razboi, ca altfel ar fi intrat nu cu cativa soldati, ci cu divizii intregi, ca sa termine rapid cu Ucraina, care si asa nu prea are armata. Amintiti-va de invaziile Poloniei, Cehoslovaciei, Siciliei, Frantei, etc. Cate divizii au fost implicate?
      • +2 (4 voturi)    
        M-am inregistrat doar ca sa-ti pot da "like" (Vineri, 29 august 2014, 10:38)

        cian [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        ... pentru ca esti primul care si gandeste ce scrie.
        Spre deosebire de cei gen Razvan_M care se cred in vreo simulare generata de calculator. Treziti-va! Asta nu e un joc video!
        Normal ca trebuie folosit un limbaj diplomatic. Pentru ca trebuie evitat un nou razboi mondial.
        In cazul in care SUA+Europa ar sari cu armele pe Rusia => al 3-lea razboi mondial.
        "Nu ştiu cu ce arme va fi luptat cel de-al treilea război mondial, dar cu siguranţă cel de-al patrulea va fi luptat cu beţe şi pietre." (A. Einstein)
        Un razboi mondial in conditiile actuale (arme nucleare, biologice, etc) ar insemna probabil distrugerea planetei si a rasei umane!!!
        • +1 (1 vot)    
          gen Razvan_M (Vineri, 29 august 2014, 17:26)

          Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui cian

          Care-i genul Razvan_M? Te deranjeaza realitatea?
          Facem orice sacrificii pt. pace, nu? Inclusiv sa cedam teritorii. Te anunt ca niciodata in istorie cedarea voluntara a unei parti din teritoriu nu a oprit un agresor periculos. Intotdeauna agresorul a continuat cu alte furturi pana cand a intalnit rezistenta si opozitie.
  • +12 (16 voturi)    
    Si tehnica militara s-a ratacit ca si militarii (Joi, 28 august 2014, 20:31)

    fosta zoezoe [utilizator]

    rusi capturati de ucrainieni ? Cinismul bolsevic nu are margini ! Mu s-a schimbat in cei peste 90 de ani.Haita care stapaneste Rusia este demna de inaintasii ei.Se manifesta la fel de barbar ca in toata istoria ei . Rusia speculeaza pacifismul Europei , agreseaza stabilitatea vecinilor, modifica discursul tov ponta, si foloseste alte tari ca Ungaria ca si cozi de topor .........
  • -1 (9 voturi)    
    Transnistrie mai mare ? (Joi, 28 august 2014, 21:20)

    STEFAN A. [utilizator]

    De la Marea Azov (unde Rusia are iesire) se elimina oricare teritoriu ucrain udat de Marea Neagra . Crimea a fost primul pas . Acum urmeaza cele doua regiuni unde se poarta lupte si se va termina cu anexarea Transnistriei . Geografic Ucraina pierde oricare iesire la Marea Neagra . Ca urmare , impartirea apelor internationale va veni repusa in discutie . Iar Rusia nu e Ucraina . Stai sa vezi cind acelasi arbitrat international le da mai multe suprafete de mare in detrimentul Romaniei . Posibil exact alea unde e mai mult petrol si gaze . Evident Basescu nu pricepe asta .
  • +5 (5 voturi)    
    Ofensiva de toamna (Joi, 28 august 2014, 21:50)

    KostasP [utilizator]

    Ocuparea pozitiilor cheie inainte sa vina iarna, asta urmaresc militantii pro-rusi. Apoi mentinerea pozitiilor in timpul iernii si pregatirea ofensivei din primavara, daca va mai fi cazul. Eu nu cred ca va mai fi.
  • +5 (9 voturi)    
    Punem un ramasag? (Joi, 28 august 2014, 22:01)

    mionut [anonim]

    Maine Ponta o sa declare ca e o invazie in Ucraina, numai ca sa-l contrazica pe Basescu.

    Tine cineva ramasagul? Pe o bere.
  • -1 (15 voturi)    
    Cand vorbeste leaderul regional ... (Joi, 28 august 2014, 23:37)

    Quod Erat Demonstrandum [utilizator]

    ... fug rusii inapoi mancand pamantul. Bai ce noroc pe tara asta sa avem un asa om in fruntea ei.
  • -3 (15 voturi)    
    prea multe vorbe (Vineri, 29 august 2014, 1:37)

    Mazeta [utilizator]

    România condamnă acțiunile Rusiei, dar sprijină cu adevărat Ucraina? Armata ucraineană are nevoie disperată de oameni, arme și bani.

    Traian Băsescu ar trebui să dea un exemplu și să-și trimită ginerii la război și să doneze - hai să zicem - un milion de coco, că are de unde. Fapte, domnule președinte, nu vorbe!
    • +6 (6 voturi)    
      Intr-o dictatura (Vineri, 29 august 2014, 8:49)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Voi, va doriti o dictatura. Rosie. Ca asa simtiti si ginditi voi.
      Dar ia imagineaza-ti ca traiai intr-o dictatura a Basescului si acum te trimiteau astia pe front.
      Si ca sa iti fie viata mai usoara te trimiteau de partea ukrainienilor sa lupti impotriva lui Putin.
      Ai grija ce iti doresti
      • +2 (2 voturi)    
        da' tu de dezertori (Vineri, 29 august 2014, 14:34)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

        n-ai auzit?
  • +3 (3 voturi)    
    situatia din ucrian (Vineri, 29 august 2014, 1:41)

    TanaseTiberiu [anonim]

    a fost o invazie invizibila acum e vizibila
    Pentru nestiutori sau necunoscatori al Limbii Romane se poate vedea DEX
    INVÁZIE, invazii, s. f. 1. Intrare neașteptată, năvălire a unei armate inamice într-o țară (cu scopul de a o cuceri, de a o subjuga); cotropire, invadare; p. ext. năvălire, venire neașteptată și în număr mare a cuiva sau a ceva într-un anumit loc.vezi DEX

    Invazia este o acțiune militară, consistând în intrarea trupelor într-o zonă străină (o națiune, un teritoriu sau parte din ele), puterea invadatoare obținând controlul asupra acelei zone (ocupație), pe o perioadă scurtă sau mai lungă. Invaziile deseori întâmpină rezistență din partea popoarelor indigene.
    Invaziile pot fi produse pentru a schimba conducerea unei națiuni sau a unui teritoriu. Acest tip de invazie poate fi perceput fie ca un act de uzurpare, fie de eliberare.
    Invazia sovietică a Poloniei din 1939 a fost o operațiune militară sovietică care a fost declanșată fără nicio declarație oficială de război la 17 septembrie 1939, în timpul primelor etape al celui de-Al Doilea Război Mondial. La șaisprezece zile de la invadarea Poloniei de către Germania Nazistă din partea de vest, Uniunea Sovietică a acționat la rândul ei din partea de est. Invazia a luat sfârșit la 6 octombrie 1939 cu împărțirea și anexarea totală a celei de-a Doua Republici Poloneze de către Germania și Uniunea Sovietică.[5]
  • 0 (2 voturi)    
    whiski.... (Vineri, 29 august 2014, 8:43)

    belamy [utilizator]

    poate a vrut sa spuna : o deballantinizare a situatiei....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă