Romania primitiva din rapoarte europene si nationale: Cei mai multi cetateni au WC-ul in fundul curtii, lipsa autostrazilor ne izoleaza de Europa, jumatate dintre familii nu au nici un salariat

de Claudiu Zamfir     HotNews.ro
Joi, 24 iulie 2014, 17:46 Actualitate | Esenţial

Satean din judetul Teleorman, in timpul inundatiilor din 2014
Foto: AGERPRES
Majoritatea romanilor nu are acces la retelele de canalizare, jumatate dintre familii nu au niciun membru salariat, iar majoritatea localitatilor isi deverseaza apele uzate direct in rauri, in lipsa statiilor de epurare. Acesta este tabloul Romaniei primitive din secolul XXI, membra a Uniunii Europene, potrivit celor mai recente masuratori nationale si europene. Toate acestea in conditiile in care 13,9 miliarde de euro a pompat Uniunea Europeana in dezvoltarea Romaniei in perioada 2007-31 martie 2014, ca sold pozitiv dupa scaderea contributiei tarii la bugetul UE. Si: cel mai iubit presedinte - Ceausescu.

  • Cel mai sarac popor din UE, dupa bulgari
Dintre cele 28 de tari ale Uniunii Europene, Romania avea in anul 2011 cea mai mare pondere a populatiei aflate in intervalul veniturilor cele mai reduse, potrivit celui de-al Saselea raport asupra coeziunii economice, sociale si teritoriale, emis, miercuri, de Comisia Europeana.

Dintre cele 8 regiuni de dezvoltare in care este impartita Romania, 6 erau in zona produsului intern brut pe cap de locuitor ca putere de cumparare sub 50% din media UE. Singura cu PIB pe locuitor ca putere de cumparare situat intre 50% si 75% din media UE era Regiunea  Vest (cu judetele Timis, Arad, Caras-Severin si Hunedoara). De asemenea, regiunea Bucuresti-Ilfov era singura regiune romaneasca peste media europeana ca PIB pe cap de locuitor.

Conform celor mai recente date Eurostat, romanii au in medie o putere de cumparare de 54% din media europeana, penultima din UE, doar inaintea Bulgariei (47% din PIB-ul pe cap de locuitor ca putere de cumparare al UE).

Potrivit sursei citate, regiunea de dezvoltare Nord-Est din Romania si regiunea Severozapaden din Bulgaria au cel mai mic PIB pe cap de locuitor ca putere de cumparare, 7.200 de euro pe an, reprezentand doar 29% din media europeana (25.100 de euro pe an). Regiunea romaneasca Nord-Est cuprinde judetele moldovenesti Bacau, Botosani, Iasi, Neamt, Suceava si Vaslui.

In perioada cea mai severa a crizei economice, 2008-2011, Romania a fost lovita cel mai greu de recesiune, dupa Grecia, dintre tarile UE. Toate cele 8 regiuni de dezvoltare ale tarii au fost in recesiune, iar 3 dintre ele (Centru, Nord-Est si Nord-Vest) au avut o scadere a PIB mai adanca de -3%, potrivit raportului european citat.



Intr-un contrast total fata de restul tarii, regiunea Bucuresti-Ilfov a cunoscut o crestere a puterii de cumparare pe cap de locuitor de la mai putin de 50% din media UE in anul 1995 la circa 120% din media UE in 2011.

La nivelul Uniunii Europene, din cauza crizei economice, in perioada 2009-2012 procentul persoanelor aflate in stare de saracie severa a crescut de la 8% la 11%. In Romania, in anul 2011, 30% din populatie era in stare de saracie severa, doar in Bulgaria procentul fiind mai mare - 44%, conform raportului european citat.

Ca o particularitate, in Romania si in general in tarile foste comuniste populatia saraca este grupata mai degraba in mediul rural si in orasele mici, in timp ce in vestul Europei persoanele sarace se afla mai degraba in marile metropole.

Din acest punct de vedere, gradul redus de urbanizare din Romania este sinonim cu saracia si subdezvoltarea socio-economica a populatiei tarii: numai zona Bucurestiului si Ilfovului are statut predominant urban, 16 judete sunt intermediare, iar 24 sunt predominant rurale.

  • Munca la romani - una din doua familii nu are niciun salariat
Aproape una din doua familii din Romania nu are niciun membru salariat, potrivit datelor Institutului National de Statistica, prezentate pe blogul ziaristului Dan Popa. Din totalul de 7,4 milioane de familii de romani, 3,6 milioane sunt familii fara niciun membru salariat/angajat. De asemenea, 2,1 milioane de familii au un singur membru salariat/angajat.

In aprilie 2014, in Romania erau 4,4 milioane de salariati, dintre care un sfert lucrau in sectorul bugetar, potrivit datelor de la Ministerul Muncii si Ministerul Finantelor.

Conform raportului Comisiei Europene privind dezvoltarea regionala, Romania sta mai bine la ocuparea fortei de munca decat alte state membre, dar sufera scaderi ale productivitatii muncii.

"Toate statele-membre mai putin dezvoltate au cunoscut scaderi in ocuparea fortei de munca, intre anii 2008 si 2012, si cresteri in productivitate, cu exceptia Romaniei si Ungariei, care sunt in cazul opus", arata Comisia.

In perioada mentionata, Romania a cunoscut stagnarea ratei de ocupare a fortei de munca, iar productivitatea muncii a scazut cu 1,1%. Ungaria a avut o scadere a productivitatii muncii mai mare, -1,4%, insa maghiarii au avut o crestere a ratei de ocupare cu 0,3%. Doar Luxemburgul a mai avut o scadere mai abrupta a productivitatii muncii decat Romania si Bulgaria (-2,5%), iar rata sa de ocupare a avut o scadere de 0,5%. Desigur, Luxemburg, care are cel mai ridicat PIB pe cap de locuitor din Uniunea Europeana (66.700 de euro pe an, adica 266% din media UE), are de unde sa scada si la productivitatea muncii.

Conform Eurostat, in Romania rata de ocupare a fortei de munca pentru grupa de varsta 20-64 de ani a stagnat la 63,8% in perioada 2005-2012, in conditiile in care obiectivul tarii este de 70%.

  • Educatia - putina si ineficienta
Strans legata de piata muncii este educatia. Circa 22% din populatia cu varste de 25-64 de ani a Romaniei are doar educatie scazuta, tara situandu-se undeva la mijlocul clasamentului european in aceasta privinta. Spre comparatie, in Portugalia ponderea celor cu educatie scazuta este de 60%, in Bulgaria este de circa 18%, in Ungaria, de circa 17%. In schimb, in Letonia, Cehia si Slovacia, ponderea acestei categorii de populatie este de circa 5-8%.

In privinta adultilor cu studii superioare, Romania are cea mai mica pondere a acestei categorii in randul persoanelor cu varste intre 25 si 64 de ani: circa 15% la nivel national, in anul 2013. 

De asemenea, in perioada 2011-2013, abandonul scolar a depasit 16% la categoria de varsta 18-24 de ani, in 4 dintre cele 8 regiuni ale Romaniei. Doar Portugalia si Spania au mai multe regiuni cu nivelul maxim al abandonului scolar.

Nici la scoala, insa, tinerii romani nu deprind abilitati pe care sa le poata utiliza ca adulti. La testele PISA, care masoara capacitatea practica in scriere, matematica si stiinte, peste 30% dintre elevii romani de 15 ani s-au clasat sub nivelul al doilea din sase. Rezultate atat de slabe au mai fost in Bulgaria si Cipru, dintre statele membre UE.

  • Jumatate din populatie, fara acces la canalizare


In secolul XXI, mare parte din populatia Romaniei merge la ceea ce eronat se numeste WC-ul din curte (WC inseamna water-closet, closetul cu apa).

Potrivit unui buletin INS din 18 iulie 2014, in anul 2013, in Romania 9.342.026 locuitori aveau locuintele conectate la sistemele de canalizare, acestia reprezentand 46,8% din populatia tarii.

Restul de 53,2% nu au, asadar, acces la un sistem de canalizare, insa din statitistici nu este clar daca intre acestia intra si cei cu closete cu apa de la hidrofor, care au evacuarea in fose septice sapate in curte.

Tot datele INS ne dau indicii suplimentare: "populatia cu locuintele conectate la sistemele de canalizare prevazute cu statii de epurare, in anul 2013, a fost de 8.883.583 persoane, reprezentand 44,5% din populatia tarii". Asadar 2,1% din populatie dispune de locuinte cu acces la canalizare, dar fara statie de epurare. Abia aici ar putea sa fie cuprinsi cei cu fose septice, dar nu este foarte limpede. Insa, in tot cazul, datele statistice ne indica o pondere foarte mare dintre romani care merg la "WC" in curte si in secolul XXI.

In mediul urban, 82,9% dintre romani aveau acces la canalizare, insa la tara procentul era de numai 4,7% in anul 2013.
In privinta apelor uzate, statisticile europene plaseaza Romania in cea mai grava situatie din Uniune. In anul 2010, in 4 dintre cele 8 euroregiuni romanesti apele uzate ramaneau necolectate in proprorie de peste 50% din volumul generat.
 
In 7 regiuni ale Romaniei, apele uzate care totusi erau colectate erau supuse unui tratament riguros doar in proportie de 10-25%. Apele uzate netratate sunt o provocare ecologica, mare parte dintre acestea ajungand in rauri.

  • Drumuri proaste, economie izolata
"Viteza pe drumurile de legatura intre localitati ramane scazuta, in comparatie cu restul statelor UE in Polonia Tarile Baltice, Romania si Bulgaria", se arata in cel de-al Saselea raport asupra coeziunii economice, sociale si teritoriale, emis, miercuri, de Comisia Europeana.

Din punct de vedere al densitatii autostrazilor, Romania, cu 1,5 km autostrada/1000 km2, se situeaza cu mult sub media europeana de 35 km/1000 km2, pe pozitia 27 din 31 de tari europene analizate, si, respectiv, mult sub media est-europeana de 12,3 km/1000 km2, pe ultima pozitie, din 9 tari est-europene analizate, indica un raport al Consiliului Concurentei din august 2013.

Romanii au numai 550 km de autostrada in exploatare, la o suprafata totala a tarii de aproape 239.000 km patrati. Spre comparatie, bulgarii au deja in exploatare 562 km de autostrada, la o suprafata totala a tarii de nici 111.000 km patrati, mai arata raportul de anul trecut al Consiliului Concurentei.

Lipsa conexiunilor rapide cu restul Uniunii Europene adancesc starea de subdezvoltare a tarii, prin izolarea de Piata Unica. "O Piata Unica pe deplin integrata nu este posibila fara conexiuni bune intre diversele parti. Conexiunile care traverseaza granitele nationale lipsesc in multe cazuri, in special in statele membre central si est-europene, despartind centrul UE de periferie si ingreunand dezvoltarea comertului intra-UE", avertizeaza raportul DG Regio.

  • Statul de drept - foarte slab, calitatea guvernarii - si mai slaba
Perceptia asupra guvernarii si statului de drept
Foto: Hotnews
In anul 2012, Romania era penultima in Uniunea Europeana, inaintea Bulgariei, in privinta perceptiei populatiei asupra statului de drept, conform unui studiu al Bancii Mondiale, citat de raportul european. Indicatorul statului de drept masoara perceptia publica asupra modului in care legile sunt aplicate.

In privinta perceptiei populatiei asupra eficientei guvernarii, Romania era chiar ultima in UE. Eficienta guvernarii masoara capacitatea statului de a asigura servicii publice la standarde inalte, eficienta si independenta serviciilor publice si abilitatea de a crea si aplica politici publice.
 
  • Ceausescu - cel mai iubit presedinte
In privinta preferintelor politice, romanii considera ca cel mai bun presedinte al tarii a fost dictatorul Nicolae Ceausescu.

Potrivit unui barometru INSCOP facut public in 17 iulie 2014, Nicolae Ceausescu ocupa primul loc in top, 24,7% dintre romani considerandu-l cel mai potrivit presedinte pe care l-a avut Romania, relateaza Agerpres.

Pe locul al doilea in acest clasament se situeaza Ion Iliescu, cu 19,1% din optiunile publicului, Traian Basescu ¬ pe locul al treilea, cu 14,2%, iar Emil Constantinescu ¬ pe patru, cu 9,7%.

Potrivit sociologilor, romanii au uitat lipsurile din perioada comunista si isi doresc un stat care sa le ordoneze viata cotidiana.

"In realitate, vorbim despre o falsa pozitivare a unui Nicolae Ceausescu care este asociat cu o perioada perceputa ca mai ordonata din punct de vedere al vietii cotidiene, dar ale carei lipsuri s-au mai uitat. Pozitivarea relativa a lui Ceausescu vine si in scopul evidentierii imaginii totusi defavorabile pe care publicul o are cam despre toti presedintii postdecembristi ai Romaniei", explica sociologul Darie Cristea.


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Abandonat la 3 luni intr-un spital din Giurgiu, Max a fost adoptat de un cuplu australian. De ce vrea acum sa vina in Romania

Un tanar roman, abandonat pe cand era bebelus intr-un spital din Giurgiu, se aventureaza, de la capatul lumii, din Australia, in calatoria vietii.
32208 vizualizari
  • +43 (57 voturi)    
    Viata in Romania e exact cum vrea P$D-ul (Joi, 24 iulie 2014, 17:59)

    Matrafirefox [utilizator]

    P$D-ul vrea romani care nu pot face nimic singuri, vor o natie de asistati, fara loc de munca, fara perspective.
    • +7 (41 voturi)    
      de ar fi asa usor... (Joi, 24 iulie 2014, 18:33)

      kelye [utilizator] i-a raspuns lui Matrafirefox

      Modul simplist in care prezinti situatia are o rezolvare la fel de simpla.. Intra la puscarie toti baronii si baronetii, dispare PSD si e lapte si miere.
      Exact.. nu e chiar asa simplu.

      Cum se face ca acelasi sistem de invatamant 'produce' olimpici internationali si 40% semi-analfabeti ?
      Cum se face ca ai si politisti/procurori/judecatori cinstiti pe langa toate leprele din sistem ?

      Explicatia nu are legatura cu sistemul ci mai mult cu mediul social si familia in care cresc acei copii, in care se dezvolta acei oameni cu principii si standarde morale.

      Crezi tu ca numai PSD vrea prosti ? De bine de rau aia mai au nevoie de oameni destepti pe la Finante si Sanatate, BOR n-are nevoie, ei se duc la clinici in strainatate :)

      Cea mai mare greseala, repetata mereu si mereu vad, e sa gasesti un singur tap ispasitor cand problemele sunt mult mai adanci.
      • +30 (30 voturi)    
        Confunzi mere cu pere... (Joi, 24 iulie 2014, 18:49)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui kelye

        Nu sistemul produce olimpicii internationali, ci se produc singuri si ajutati de cativa. Te-ai intrebat cati olimpici internationali am avea daca s-ar baza exclusiv pe scoala, fara nici o pregatire suplimentara? Aici e vorba de o medie statistica.
        Dar ai dreptate ca nu numai PSD-ul vrea prosti, mai sunt si altii
        • +11 (27 voturi)    
          nu confund nimic (Joi, 24 iulie 2014, 20:23)

          kelye [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          De aia am pus si ghilimele la 'produce' iar urmatorul paragraf cred ca subliniaza asta :)

          Stiu destul de bine ce necesita excelenta, in orice domeniu sau aspect al vietii si de aia sunt destul de iritat cand motivele reale ale situatiei in care se afla Romania ca tara sunt mereu evitate.

          Pot fi schimbate zeci de partite si presedinti, pana cand omul de rand nu renunta la 'descurcat' si speranta in milogeala ('daca vrea dumnezeu', 'daca ne ajuta dumnezeu', etc..) nu o sa fie nicio schimbare reala.
          • +14 (16 voturi)    
            PSD, viitorul de aur al omenirii (Joi, 24 iulie 2014, 21:43)

            Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui kelye

            Ai dreptate, dar ai inceput fatalist: daca moare PSD tot nu se schimba nimic. Desigur, firea romanului a adus PSD la putere, dar aceasta se poate schimba daca PSD dispare. Pana una-alta, singurul partid cafe a castigat toate alegerile este PSD. Numai in aliante au castigat celelalte partide, vezi procentele la toate alegerile de dupa 1990 (FSN=FDSN=PDSR=PSD=PCR, ultimul pe lista cu voia dumneavoastra).
            Altfel spus, problema este PSD si imi pare rau ca nu sare in ochi acest fapt.
            • +4 (16 voturi)    
              sigur ca da (Joi, 24 iulie 2014, 22:22)

              kelye [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Sorocianu

              Asa cum Afganistan sau Irak au devenit democratice si infloritoare dupa ce dictatorii au fost eliminati.
              Doar e plina istoria de exemple cu schimbari radicale peste noapte si mai ales istoria romanilor. Aha.

              Sunt convins ca dupa ce dispare PSD se vor termina si hoardele de pupatori de moaste, spaga va disparea din metehnele romanului si cititul nu va mai fi doar o pedeapsa pentru copii obraznici.

              "sa se revizuiasca, primesc! dar sa nu se schimbe nimica"
              • +16 (16 voturi)    
                Sigur ca da se intoarce (Vineri, 25 iulie 2014, 1:19)

                Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui kelye

                Keyle, ori nu ai inteles ce am spus, ori nu vrei sa intelegi. Intotdeauna cand cineva nu este de aceeasi parere cu noi, o sucim cu argumente de tipul "ba a ma-tii": "las-ca nici americanii nu-s mai breji". Ce treaba au Iraqul si Afghanistanul, tari aflate in Asia si cu o civilizatie precara inainte de invazia americana (pe care nu tin minte sa o fi laudat), cu Romania, tara membra NATO si a Uniunii Europene? Ai varsta sa iti amintesti cam cum se traia in 1989 in Romania? Ar fi putut concepe cineva, inainte de 1989, ca demnitari ai statului vor fi judecati pentru greselile lor? Ar fi putut cineva banui ca va putea vizita aproape toata Europa numai cu buletinul? Gandea cineva ca poate sa-si spuna parerea despre oricine in tara asta fara sa faca puscarie?
                Daca dispare PSD, adica PCR, va fi mult mai bine pentru toti romanii, aceasta este parerea mea, pentru ca am trait 30 de ani si in comunism: stiu despre ce vorbesc.
                Cat a trecut din 1989? 25 de ani! Nu este chiar o viata de om.
            • +8 (8 voturi)    
              cerere <> oferta... (Vineri, 25 iulie 2014, 1:53)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Sorocianu

              PSD e rezultatul unui mix de electorat si interese regionale. daca dispare PSD, oamenii aia simpli care ii voteaza, tot asa vor vota. sa nu uitam ca PNL si PDL au adus in parlament cateva zeci de dubiosi care mai tarziu au fost trimisi in judecata si condamnati. e suficient sa ne uitam azi la cei care conduc partidele mai mari.
              de fapt e oarecum normal daca ne gandim ca orice partid isi trage 'puterea' din primarii care scot poporul la vot. cand dai unui primar un salariu penibil de 1000 ron pe luna, stii ca nu vor candida decat oameni dubiosi...
              • +5 (5 voturi)    
                Nuca tare (Vineri, 25 iulie 2014, 11:06)

                Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Nuca tare este PSD. Desigur, nu pot decat sa fiu de acord cu tine, nici cu celelalte partide nu mi-e rusine: PNL a facut USL cu PSD, PDL a mimat opozitia, UDMR de-abia asteapta sa se alieze cu oricine ii cheama la guvernare, iar PPDD... e partidul poporului de dupa miezul noptii. Dar daca nuca tare este sparta, nu va mai avea cine "virusa" celelalte partide. Esti constient ca PSD manipuleaza celelalte partide dupa cum ii dicteaza interesul. Aceasta este parerea mea: trebuie inceput de undeva si daca se incepe cu capul (care se si impute primul) va fi mai bine pentru toata lumea, inclusiv clasa noastra politica.
                • +2 (2 voturi)    
                  nu inteleg (Vineri, 25 iulie 2014, 13:06)

                  pehash [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Sorocianu

                  ce vrei sa spui in acest context prin 'spargerea' PSD-ului? ce se intampla cu cateva sute de mii de membri de partid? cu miile de primari si zecile de mii de consilieri de la primarii? cu 'alesii' de la consiliile judetene? ii trimiti pe toti sa populeze Insula Serpilor? multi dintre ei au facut acelasi lucru de cand se stiu.. desfiintezi un partid si vor face altul.. la alegerile locale tot ei vor candida. la alegerile parlamentare tot ei vor face campanie pentru candidatii din circumscriptie.
                  sunt rezultatul unui proces de 'selectie' pe care nu poti sa-l intelegi daca nu traiesti printre alegatorii lor. cand ai 4 clase, buda in fundul curtii, traiesti din agricultura de subzistenta si ajutoare sociale.. o sa votezi partide de dreapta?.. oamenii astia care traiesc de pe azi pe maine nu-si permit luxul de a avea principii, au pierdut de mult orice urma de respect de sine.. sunt constienti ca traiesc inca in evul mediu in timp ce la Bucuresti exista oameni care isi permit sa fac un dus fierbinte la orice ora..
                  • +1 (1 vot)    
                    Vei intelege (Vineri, 25 iulie 2014, 18:55)

                    Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                    Pai aici este problema: la electorat, nu pot fi decat de acord cu tine. PSD are mare trecere la electoratul care traieste de pe o zi pe alta, ignorant si fara un viitor clar. Aici poate manipula, promite, prosti. Nu ai observat cum nenoroceste invatamantul cu fiecare zi ce trece?
                    Daca electoratul ar fi mai selectiv (educat), PSD nu ar exista. Asaceva inca nu se poate, dar se poate avea Justitie independenta, o societate civila mai activa, o opinie publica mai vocala.
                    De ce le e frica comunistilor cel mai tare? De proteste, evident. Si atunci cand sunt pasnice le infiltreaza pentru a deveni violente, din 1990 incoace, Slava Domnului, tot avem exemple.
                    Deci, Pehash, nici lumea nu a fost facuta intr-o zi, dar trebuie inceput de undeva. Dupa parerea mea inamicul este comunismul rezidual de tip sovietic ce inca traieste (si traieste bine) in PSD. De fiecare data cand aud lume acuzand Democratia, Uniunea Europeana si America (sa nu uit de basism si basisti) mi-e clar ce tip de electorat este si cine i-a bagat in cap prostiile acestea.
                    Desigur, primarul, consilierii, seful de post, popa si notarul, dar daca n-ar avea sustinere politica sa faca golanii, fii sigur ca s-ar gandi de doua ori inainte sa prosteasca lumea. Vei intelege ce am vrut sa spun, sunt convins.
          • +2 (6 voturi)    
            Imi cer scuze (Joi, 24 iulie 2014, 22:48)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui kelye

            Nu am sesizat ghilimelele, si am mai si postat asta in alta parte... Atunci ai dreptate. In ceea ce priveste ce spune Gabi Sorocianu, nu prea cred ca are dreptate. Si fara PSD, ar putea apare altul. Ce au stricat ei si comunistii poate fi reparat, eu inca sper, dar in multe generatii. Eu unul nu cred ca mai apuc oricum, si cred ca nici copiii...
            • +7 (7 voturi)    
              Generatii (Vineri, 25 iulie 2014, 1:22)

              Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

              LiviuX, vei apuca: PSD va muri in cativa ani. Vom trai si vom vedea.
          • +4 (4 voturi)    
            milogeala si descurcareala. (Vineri, 25 iulie 2014, 17:06)

            gicusculeru [utilizator] i-a raspuns lui kelye

            Alegatorul roman voteaza pe "cine sa se mufeze la buget". Vi se pare altfel? Sigur ca atunci, vazand ce urmeaza dupa vot, prostitul de rand se resemneaza fara alternative si se gandeste cum "sa-i faca" si el pe altii mai prosti ca el. Asta se numeste in Romania "a te descurca".

            Nici lui nu-i place asta. Traieste intr-un mediu imprevizibil E stresant!!! Sigur atunci ca la urmatorul vot isi va dori un "mesia" care sa salveze satul, comuna, judetul....

            Remercabila o taranca, la inundatii zicea: "ne tot bate D-zeu si nu inteleg de ce, ca suntem oameni credinciosi.....".
      • -22 (30 voturi)    
        Hai sa denigram Romania (Joi, 24 iulie 2014, 19:31)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui kelye

        Hai sa denigram Romania, sa aruncam cu noroi in ea la orice ocazie pentru ca nu putem sa-i suferim pe romani.

        Du-te in Canada sa constati ce este acolo si vorbesti pe urma de primitivismul Romaniei.

        Consulta situl acesta cu poze sa vezi care este standardul de viata in Tara Artarului:

        http://emigrarecanada.wikidot.com

        Dus pe hol, WC tot la fel, ambele impartite de 6 locatari care stau in odai ca nu pot sa le zic camere. Si asta in Montreal nu cine stiu pe unde in nordul inghetat. Asa se prezinta Canada. Din prima ta zi constati ca este clar in urma Romaniei, impresia pe care ti-o face este mizerabila.
        • +17 (19 voturi)    
          Altul... (Joi, 24 iulie 2014, 20:05)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          Pricepeti o data, ca e vorba de o statistica. Evident ca exceptii se intalnesc peste tot in lume, si chiar in cele mai bogate state. E vorba da cati sunt asa si de ce. Iar aici din pacate Romania a codasa, oricat ai vrea tu sa nu fie asa.
          • -10 (12 voturi)    
            Pai tot statistica este si in Canada (Joi, 24 iulie 2014, 21:08)

            dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

            Nivelul de trai prost si locuintele de calitate foarte slaba, in general vechi de peste 100 ani, cu dotari net inferioare blocurilor romanesti nu sunt exceptii ci regula in marile orase canadiene.
            • +11 (13 voturi)    
              Bah, tu chiar ca esti off (Vineri, 25 iulie 2014, 0:33)

              Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              Dotari net inferioare? Are you kidding me? Bucatariile is complet utilate la cumparare de casa/apartament. Marea majoritate a caselor is cam de 40 de ani incoace, vezi cum s-a populat Canada.
              La case, incalzirea e pe baza de aer, incalzit, de fapt e un fel de aeraj, ai aer CURAT tot timpul in casa, cu humudificator.
              Dau exemplul Calgary care a ajuns de la 1000000 acum 6 ani la 1400000, calculeaza tu cate is case noi.
              90% din populatie sta la casa aici dumitrica, case de cel putin 200mp.
              La apartamente, nu exista sa fie frig iarna, unele chiar au piscine si sali de sport la subsol. Asta numesti tu dotari inferioare?
              Hai ca esti dus.
            • +3 (3 voturi)    
              net inferioare... (Vineri, 25 iulie 2014, 13:15)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              pai o cautare rapida imi spune ca bietii canadieni cu dotari net inferioare au un GDP/capita de ~36.000 euro... si cele mai sarace provincii tot au peste 27k...
              oare ce or fi facand cu banii astia? sarmanii de ei... sa vina in Romania sa vada luxul in care ne lafaim noi!!! ba mai bine sa stea acolo, ca poate ne trezim cu emigranti canadieni in cautarea blocurilor gri romanesti 'net superioare'..
            • +3 (3 voturi)    
              Ei nu, zau?? (Vineri, 25 iulie 2014, 18:12)

              LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

              Cine a facut statistica asta? Sau ai luat-o de la aia care ziceau ca avionul doborat era plin cu cadavre la plecarea din Amsterdam... Ai fost macar putin in Canada sa vezi cum e?
          • +2 (2 voturi)    
            Imi cer scuze (Joi, 24 iulie 2014, 21:12)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

            Nu am sesizat ghilimelele. Atunci e clar ca ai dreptate.
        • +20 (20 voturi)    
          Esti inegalabil (Joi, 24 iulie 2014, 21:00)

          Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          Ai idee cati in Romania nici macar dus pe hol sau wc nu au? Canada e tara G7 si una dintre cele mai civilizate tari de pe glob....dar tu esti doar postac de bujla, nici sa ai evidentele in fata si nu ai fi in stare sa intelegi ceva.
        • +15 (15 voturi)    
          Pana si aripa noua din aeroport...pute (Joi, 24 iulie 2014, 21:03)

          Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          E jenant, cum intri in tara si te duci la prima toaleta, in aripa noua din Otopeni...pute ca la gara. Nu mai spun, cand mergi pe strada iti vine sa vomiti de la mirosurile pestilentiale de la canalizare, latrine, rahatzi de caine, etc.
        • +13 (13 voturi)    
          Romania Pitoreasca (Joi, 24 iulie 2014, 21:48)

          Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          Despre cine vorbesti: despre canadieni sau despre cei care emigreaza acolo? Sunt sigur ca emigrantii nu sunt asteptati cu flori pe aeroport si nici nu li se pune la dispozitie apartamente cu cate 2 camere de familie confort 1 sporit. Dar de ce nu vrei sa vorbim despre romanii nostri din Romania care o duc mai greu decat emigrantii din Canada?
        • -2 (10 voturi)    
          Așa este (Vineri, 25 iulie 2014, 8:58)

          Kobolld [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

          Mass-media din românia și nu numai, promovează o campanie de denigrare a românilor de pretutindeni.
          Când un român comite o infracțiune în altă țară, este terfelită toată națiunea, dar când un cetățean român este victima unei infracțiuni, se pare că tot victima este cea denigrată, fie că a fost „prostituată”, fie că „făcea transport ilegal de persoane”.
          „Mulțumim” mass-media pentru acest tratament preferențial.
          • +6 (12 voturi)    
            așa, exact (Vineri, 25 iulie 2014, 11:43)

            Maica Reteza [utilizator] i-a raspuns lui Kobolld

            Ăsta e un bun exemplu, picat la momentul oportun, de atitudine a românilor...
            Dacă ceva merge rău, atunci de vină sunt:
            - presa
            - agenturili străini
            - imperialiștii
            - corporațiile
            - oricine altcineva
            - eventual dumnezeu sau alte minuni
            Dar în niciun caz nu se există să fie de vină rumânu.
            Neah, rumânu e sublim, e cel mai deștept (vezi olimpicii), cel mai artist (vezi Brâncuși sau Eliade), cel mai cel... Și, când îi aduci vreun contraargument, brusc o bagă p-aia cu ba pe-a mă-tii.
      • +17 (19 voturi)    
        Pe bune? (Joi, 24 iulie 2014, 20:40)

        Matrafirefox [utilizator] i-a raspuns lui kelye

        Tu crezi ca P$D-ul vrea oameni destepti la finante si sanatate? Tu n-ai vazut ce glume proaste de oameni sunt la finante si la sanatate?

        Petreasca nu stie sa raspunda la o simpla intrebare "de unde va fi acoperita gaura in buget produsa de reducerea CAS".

        Nu, P$D-ul vrea oameni cat mai prosti ca sa-i poata controla.

        Si sistemul nu produce nimic, avem olimpici pentru ca sunt oameni entuziasti si place matematica etc. Asta nu are nicio treaba cu sistemul, un sistem plin de profesori corupti si dezinteresati.
      • +7 (9 voturi)    
        E foarte simplu (Joi, 24 iulie 2014, 21:36)

        Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui kelye

        Draga Kelye,
        Momentan PSD e la butoane, fapt pentru care totul se duce in nas, poate ca realizezi chestia asta.
        Daca toti cei care fura pentru ca au dezlegare de la partid sunt trimisi in puscarie, clasa politica ar fi alta, asta-i clar. Daca cei aflati la butoane nu mai fura, nu va curge lapte si miere, nicaieri in lume nu curge lapte si miere fara munca asidua, dar banii din taxe si impozite s-ar duce acolo unde sunt destinati, nu in buzunarele partidelor si ale clientelei politice si atunci poate, cine stie?, poate cu totii am duce-o mai bine, cu un invatamant serios, autostrazi ca in Occident si servicii din partea statului pe masura.
        Ce zici, n-ar fi interesant?
    • +6 (18 voturi)    
      Si ma rog frumos ... (Joi, 24 iulie 2014, 18:51)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Matrafirefox

      ... cum a ajuns psd-ul la guvernare ... ?
      .. ni l-au virit cu sila pe git strainii ... ?
      • +14 (14 voturi)    
        Prin lovitura de stat (Joi, 24 iulie 2014, 20:41)

        Matrafirefox [utilizator] i-a raspuns lui Observatore

        Cauta "actiunile" intreprinse de vajnicii PeSeDei in 2012...
        • -2 (4 voturi)    
          Abstractzie facind... (Joi, 24 iulie 2014, 21:12)

          Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Matrafirefox

          ... de matrapazlicurile D/S , GROSUL aplaudacilor acolo si-au pus votul . SIC !
        • -3 (3 voturi)    
          ...asta.. (Joi, 24 iulie 2014, 22:02)

          Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Matrafirefox

          ... a fost in 89 ...
      • +8 (8 voturi)    
        Romanii ca brazii (Vineri, 25 iulie 2014, 1:36)

        Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui Observatore

        L-au votat romanii, bine-nteles.
        Ceeace vreau sa spun este ca fara masina de fum a propagandei, poate, zic poate, nu sunt 100% sigur, romanii ar avea o sansa sa discearna binele de rau.
        Daca ar vedea ca cine fura plateste, poate ca-si va schimba naravul. Daca romanii ar avea incredere in institutiile statului atunci n-ar mai fi atat de pesimisti in ceeace priveste viitorul. "Pestele de la cap se impute". Despre asta e vorba.
        • +1 (1 vot)    
          Da ,dar... (Vineri, 25 iulie 2014, 17:43)

          Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Sorocianu

          ... " de la coada se curata " .
    • -5 (5 voturi)    
      dar de ce te legi de PSD una, doua? (Vineri, 25 iulie 2014, 11:40)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Matrafirefox

      Nu imi place mie PSD-ul, nici nu i-am votat vreodata, dar nici nu pot sa stau deoparte cand vad cum dai vina numai si numai pe PSD.
      Uiti ce presedinte avem din 2004 incoace? Vreme de aproape 10 ani suntem condusi de dusmanul nr 1 al PSD_ului, adica de Traian Basescu. Acesta in primul rand si-a propus sa distruga PSD_ul (nu prea i-a reusit), dar toate actiunile lui au fost contra PSD, si nimic nu a facut pe placul PSD.\
      Uiti de guvernarea BOC, aservita presedintelui Basescu, sau atunci te pomenesti ca nu erau asistati social, si au aparut numai din nov. 2012, de cand e Ponta prim-ministru?
      • 0 (0 voturi)    
        PSD e problema (Vineri, 25 iulie 2014, 19:13)

        Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Draga Bancher, din 2005 a inceput un proces de democratizare care pare ireversibil: Justitia pare independenta iar DNA produce dosare de mare coruptie intr-o veselie, Inainte de 2005 niciun ministru nu a fost trimis in judecata sau condamnat, In 2007, datorita lui Traian Basescu in primul rand pentru ca a promovat-o pe Monica Macovei la Justitie, Romania a intrat in Uniunea Europeana, singura conditie fiind sa n u mai fie stegulete rosii pe Justitia. Si n-am mai avut stegulete pe Justitie fapt pentru care avem o groaza de politicieni in judecata sau in puscarie deja. Daca vrei iti pot pune la dispozitie un sait cu toti puscariabilii din politica. Basescu si guvernul Boc au condus Romania in perioada cea mai dura a crizei economice globale si au condus-o bine, orice ai spune. Dar pentru cei 50 de lei luati din pensie si cele cateva zeci de mii de locuri de munca disponibilizate din sectorul bugetar acum Basescu este "dictatorul" si "inceputul si sfarsitul tuturor relelor". Bine ca si-a facut treaba in 10 ani de mandat si a lasat "vaporul" intr-un port sigur. "Maurul si-a facut datoria, maurul poate sa moara". Restul sunt povesti si propaganda de 2 lei.
        Ce s-ar fi intamplat cu Romania daca ar fi iesit Adrian Nastase presedinte in 2004? Nici nu vreau sa ma gandesc!
  • +25 (27 voturi)    
    aia din fundul curtii e latrina, closet (Joi, 24 iulie 2014, 18:14)

    nash pandelica [utilizator]

    wc-water closet, closet cu apa.

    deci, inainte de wc, este nevoie de water, apa curenta.

    oricum, guvernul poate indrepta situatia, sa dea un ordin de guvern, pe mediu, sa fie mutate in in fatza casei :))

    alimentarea cu apa curenta, canalizarea, gropi de gunoaie, etc, toate treburile astea, se pot face cu materiale din productie interna, fara utilaje costisitoare.
    ar da de lucru, local, la multi oameni, ar produce crestere economica garantata.

    iar, pana la autostrazi, multe orase mici si chiar mari, au zeci de strazi neasfaltate, necanalizate, cu toaleta, efectiv, in fatza casei, spre a putea fi vidanjata. va recomand, nu ferentarii, ci strazile dintre margeanului si antiaeriana.
    stii unde e latrina, langa gard, numai mergand pe trotoare, acolo unde sunt trotoare.
    e vorba de sectorul cinci, cel mai pesedist dintre toate ! :))

    soselele judetene si nationale sunt in paragina.
    dn1a, partea din dambovita, soseaua nationala intre rosiori si pitesti, majoritatea drumurilod din vaslui, botosani, galati, olt, drumul european intre alexandria si buc, sectorul jurdetului giurgiu......
    • +27 (29 voturi)    
      da (Joi, 24 iulie 2014, 18:29)

      bec [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      majoritatea are doua latrine, una in fundul curtii si una la televizor, cea cu numarul trei, apartinind marelui patriot( de stil sovietic, varanul pe num,ele lui.
  • +15 (23 voturi)    
    Dar au europenii olimpici cat Romania? (Joi, 24 iulie 2014, 18:31)

    Parzivall [utilizator]

    N-au, sac, sac. Si nici urme de om de 35000 de ani si nici tablite sgariate de 10000 de ani. Si nici pe Burebista nu l-au avut.
    • +9 (11 voturi)    
      nu au (Joi, 24 iulie 2014, 18:44)

      Erwin [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

      Dar isi vor cumpara. :)
      • +1 (7 voturi)    
        Din pacate. (Joi, 24 iulie 2014, 22:42)

        quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui Erwin

        Acum citeva sute de ani, Inalta Poarta vroia ca tribut baieti tineri pentru a-i face ieniceri.

        In 2014, pe multi tineri / adulti care ii duce mintea sa faca ceva folositor in viata sint "cumparati" cu o promisiune de o viata mai buna in alte tari.
    • +13 (13 voturi)    
      Corect (Joi, 24 iulie 2014, 21:48)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

      Si nici nu au inventat caloriferul!
    • 0 (2 voturi)    
      sper ca e o gluma, (Vineri, 25 iulie 2014, 11:51)

      urob [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

      daca nu bati campi,,amice ! fara suparare!
      Mai pune mana si citeste inainte de a face tot felul de supozitii false( parca e copy/paste din manualul de propaganda de pe vremea lui Ceausescu).
      Ca sa mai spun ca nu vada legatura intre groapa cu rahat din fundu' curtii (sec. XXI) si Burebista ; poate doar ca si Burebista sa o fi folosit ??
      Apropos: stii bancul cu dacii care au inventat comunicatia wireless?Daca nu, da un google.
    • +3 (3 voturi)    
      de fapt.. au.. :) (Vineri, 25 iulie 2014, 13:42)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

      alege tu o olimpiada oarecare.. la care ne laudam noi cu medalii de aur. intra pe site si vezi rezultatele pe ultimii 20 de ani. doar la o olimpiada de matematica am reusit si noi sa ii mai batem din cand in cand, dar chiar si anul asta, cand suntem pe locul 1 din europa, nu am reusit de fapt sa ajungem nici macar printre primele 10 echipe de la olimpiada.. si nici macar nu este singurul concurs de matematica international.. anul asta la olimpiada internationala de informatica avem o medalie de aur!!!.. din 25 de medalii de aur...
      chiar credeti ca sunt elevii nostri mai destepti? ete unde era rasa ariana?.. :) de fapt avem niste oameni care si-au dedicat toata viata pentru un concurs de genul asta (cum e Radu gologan la matematica) si rezultatele apar atunci cand are noroc sa stranga in echipa de olimpiada cativa elevi mai harnici. in rest.. media e la pamant.
      • 0 (0 voturi)    
        Eram doar sarcastic (Vineri, 25 iulie 2014, 18:49)

        Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        si bateam apropo la propaganda mediatica cu cel mai destept popor, poporul ales, leaganul civilizatiei, etc. Nu stau sa caut statistici, inteligenta e raspandita uniform pe glob, importanta e educatia dupa ce te nasti si cum o te folosesti de ea.
        Adica important e ce faci TU ca persoana/om.
  • +17 (19 voturi)    
    Adevarata fata a Romaniei se vede aici (Joi, 24 iulie 2014, 18:43)

    Metec [utilizator]

    Degeaba se chinuie establishmentul, hipsterii, oegistii si internautii sa gaseasca alte subiecte de discutie, cand sub ei e o tara care pute a ... Mirosul se simte pana la Bruxelles, indiferent cat de mult pavoazam noi Centrul Vechi si de cat de bine se imbraca lumea pe acolo... Cand si cine va rezolva problemele reale si grave ale Romaniei?
    Si ma intoc la sloganul din Piata Universitatii '90, cea adevarata: "Daca nu noi, atunci cine? Daca nu acum, atunci cand?"
  • +14 (14 voturi)    
    vorbim despre deficitul educational.... (Joi, 24 iulie 2014, 18:44)

    brahmenau [utilizator]

    nici politicul, nici societatea, si nici cetateanul de rand nu au schimbat nimic in conduita si in aspiratii pe termen lung sau macar mediu...
    Ca stramosii, traditional, ne stergem cu frunza de brusture la fund, "flegmam" pe strada, aruncam "gunoiul" pe unde ne taie capul, in albia raului, in padure,in poiana,traim in orase infecte,poluate, impreuna cu caini,gandaci si sobolani.
    Si cei care au fost alesi? Nu au nicio ambitie sau strategie, noroc cu fondurile UE si cu voluntarii care vin sa ne invete...Si deranjeaza pe cineva? Un politician...ceva? Sa fim seriosi....
  • +4 (10 voturi)    
    aia (Joi, 24 iulie 2014, 19:18)

    strategy [utilizator]

    cu veciul in fundul curtii nu e o problema, problema sta in alte lucruri mai importante. Macar nu va fi problema daca nu au apa curenta sa traga apa la wc ; ) si macar in casa lor nu miroase asa urat ca-n ograda PSD.
  • +15 (17 voturi)    
    de la Tutea citire (Joi, 24 iulie 2014, 19:32)

    botea [utilizator]

    Cu multa durere afirma bietul filozof: Balcanii sunt curul Europei.
    Grafica de mai sus ilustreaza cam acelasi lucru...
  • -6 (20 voturi)    
    ROMANIA PRIMITIVA? (Joi, 24 iulie 2014, 19:49)

    scridon radu-lucian [utilizator]

    O analiza jignitoare care nu prezinta corect situatia in care am ajuns in ultimii 24 de ani.In loc de restructurari, am fost jefuiti pur si simplu, resurse naturale in frunte cu rezervele petroliere au fost instrainate pe nimic, specialistii de top au emigrat pentru o viata mai buna.Poate, daca ar fi fost sprijiniti, reuseau implementarea unor tehnologii moderne ,pentru ridicarea standardelor de viata civilizata. Sper, totusi in revitalizarea justitiei, in actiuni curajoase ale specialistilor din Mass-Media si trezirea din starea de indiferenta a celor care pot schimba viata in bine.
    • +7 (7 voturi)    
      OK (Joi, 24 iulie 2014, 21:49)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui scridon radu-lucian

      Bine, bine, dar astea sunt scuze care nu modifica starea de fapt.
    • +5 (7 voturi)    
      Dovada? (Joi, 24 iulie 2014, 21:51)

      Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui scridon radu-lucian

      Ai cumva si dovezi la ceeace afirmi? Adica de ce este analiza jignitoare: numarul closetelor in curte este inexat? Numarul somerilor este mult mai mic?
    • +7 (7 voturi)    
      Cine a dat startul la acest jaf? (Joi, 24 iulie 2014, 22:44)

      quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui scridon radu-lucian

      Cine a dat startul la acest jaf?

      Nu cumva clasa politica romaneasca si securisti care a pus "botul" la toate combinatiile posibile pentru a se imbogati?
    • +1 (1 vot)    
      Si ma rog frumos ... (Vineri, 25 iulie 2014, 17:47)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui scridon radu-lucian

      .... cine a jefuit si mai ales cu ajutorul "total dezinteresat " al cui ?
  • -8 (16 voturi)    
    oare (Joi, 24 iulie 2014, 19:50)

    Mazeta [utilizator]

    Ar putea trăi 7mld de oameni după standardele de viață occidentale?
    • +9 (9 voturi)    
      Inteligenta intrebare (Joi, 24 iulie 2014, 21:50)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Dar 20 de milioane ar putea?
      • +5 (7 voturi)    
        Da (Vineri, 25 iulie 2014, 2:21)

        quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

        S-ar fi putut dar cu citeva conditii:
        - educatia sa fi fost educatie.
        - sa nu fi avut o clasa politica hoata si securistii care au jefuit Romania si pe romanii de 25 de ani.
        - lumea trebuia sa fi inteles daca voteaza hotii vor fi furati

        Cred ca totul porneste de la educatie, simt civic, sentimentul de responsabilitate, sentimentul de a apartine unei societatii.

        Dar, in 2014, sintem cum sintem si cifrele ne arata realitatea. Ca ne place sau nu.
        • +5 (5 voturi)    
          Pasivitate (Vineri, 25 iulie 2014, 8:47)

          Eucris [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

          Politicienii nostrii atat rau ne fac cat ii lasam.
    • +2 (6 voturi)    
      Da! (Joi, 24 iulie 2014, 22:08)

      Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Da!
      • +5 (11 voturi)    
        Nu se poate. (Vineri, 25 iulie 2014, 2:12)

        quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Sorocianu

        Daca cele 7.2 miliarde de locuitori ai planetei Pamint ar vrea sa traiasca după standardele de viață occidentale ar fi necesare inca 6 planete Pamint pentru a acoperi cererea de resurse materiale.
        • 0 (6 voturi)    
          Ba se poate (Vineri, 25 iulie 2014, 11:12)

          Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

          Pe ce te bazezi cand afirmi asaceva? Pe ce studii? Trebuie sa dai sursa, altfel ramane o presupunere a ta. Banuiesc ca esti adeptul teoriei "Occidentalii traiesc bine din exploatarea saracilor planetei". Daca ar fi asa, ce nevoie ar mai fi de globalizare? Globalizare inseamna punerea in caciula a tot ce misca, resusrse naturale, umane, tehnoligie etc. Altfel spus, o singura piata comuna. Stiu teoriile despre noua exploatare a omului de catre om (omul occidental, fireste), dar lasa-ma sa nu o impartasesc. Mai mult decat atat: in Occident rata natalitatii este in continua scadere. N-ar fi rau daca aceasta s-ar petrece pe tot globul, ce zici?
  • +11 (11 voturi)    
    CU TOTII IN STRADA -MANIFESTATII PASNICE (Joi, 24 iulie 2014, 20:54)

    silvaestru [utilizator]

    SCHIMBAREA PRIN REFORMA CLASEI POLITICE ȘI REVOLTĂ PAȘNICĂ
    Învățământul și educația sunt prost finanțate și ineficient organizate…
    copiii nu sunt motivați suficient pentru pasiunea cunoașterii și autoperfecționării…
    40 % din gospodării nu au apă curentă…40% din locuințe au toaleta în fundul curții…
    3-5 milioane de români lucrează sau caută de lucru în afara țării…
    mulți profesioniști buni au părăsit definitiv țara…șoselele și căile ferate sunt de pe vremuri…
    economia țării este grav periclitată neputând absorbi milioanele de oameni apți de muncă…
    întreprinderile sunt împovărate de legi aiuritoare…
    crearea de locuri de muncă a fost mereu o minciună electorală…
    taxe peste taxe împovărează zi de zi viața fiecărui om…
    resursele de zăcăminte minerale sunt himere politice…
    suprafața agricolă este fie nefolosită, fie neirigată în cea mai mare parte…
    țăranii fermieri au fost sărăciți în mod organizat de toate guvernele…
    televiziunile ultragiază și pervertesc bunul simț…
    minciuna, înșelarea și manipulările sociale fac casă bună cu hoția, corupția…
    oamenii în vârstă se sfârșesc mult mai devreme în boli, nevoi și suferință…
    medicii spitalelor se chinuie pentru o asistență de supraviețuire cu un buget batjocoritor…
    politicienii oportuniști, profitori și corupți în mare parte își votează legi acoperitoare…
    10 DECEMBRIE 2013 MARȚEA NEAGRĂ A POLITICII ROMÂNEȘTI:
    supraimunitatea – parlamentarii nu ar fi funcționari publici, amnistierea,
    modificarea codului penal în privința conflictului de interese, a abuzului, a interceptărilor,
    impunitatea - exonerarea răspunderii semnăturii pentru acte administrative din partea demnitarilor…
    25 de ani de politică disprețuitoare ajung pentru a învăța democrația,simțul cetățenesc ?
    ALTRUISMUL,CUMPĂTAREA,ONESTITATEA,RESPECTUL,DEVOTAMENTUL spre care fiecare din noi ar trebui să tindă, pot fi educate și promovate într-o societate bolnavă ?
    o populație disperată și scârbită de marasmul moral, economic, social, politic…
    • +7 (11 voturi)    
      Ma indoiesc (Joi, 24 iulie 2014, 21:51)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui silvaestru

      Nu cred ca manifestatiile pasnice influenteaza mafia guvernamentala.
      • +5 (7 voturi)    
        Manifestatii (Vineri, 25 iulie 2014, 1:41)

        Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

        Ba da, influenteaza si inca cum!
        Cand romanii vor realiza in cele de urma cat este de puternica solidaritatea, mafia va disparea.
        Tacerea este tot o forma de aprobare: daca taci, esti partas la golaniile mafiei guvernamentale.
  • +7 (11 voturi)    
    confort nu inseamna civilizatie (Joi, 24 iulie 2014, 21:51)

    gigi1 [utilizator]

    Accesul la un dus te face neprimitiv? inteleg ca e lipsa de confort sa nu ai asa ceva dar daca civilizatie inseamna turnuri comuniste fara pic de verdeata in jur, campii de masini, zgomot, praf si poluare asa cum a ajuns Bucurestiul acum,o imensa hazna, degeaba ai dus daca traiesti in desertul ala de beton, nu stiu cine pierde mai mult.
  • +2 (8 voturi)    
    romanii traiesc ca sa munceasca (Joi, 24 iulie 2014, 22:13)

    step by step [utilizator]

    Romanii sunt saraci. Salariul mediu brut este 500 euro. Cand muncitorul roman de la dacia-renault o sa castige cat muncitorul francez de la renault-dacia, mai vorbim. Restul e vrajeala.
    • +4 (8 voturi)    
      sunt saraci ca nu fac nimic (Vineri, 25 iulie 2014, 0:33)

      gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui step by step

      Cand o sa voteze si o sa gandeasca ca francezul o sa inceapa sa miste lucrurile in directia aia, pana atunci nici o speranta.
    • +3 (5 voturi)    
      Nu e vrajeala (Vineri, 25 iulie 2014, 1:50)

      Gabi Sorocianu [utilizator] i-a raspuns lui step by step

      Aceasta este puterea de cumparare in Romania: un avem PIB-ul Norvegiei deci si salariile si preturile sunt pe masura.
      Este vorba de economie, nu de vrajeala.
      De exemplu, daca se maresc salariile, fara sa fie un calcul economic in spate (altfel spus, marirea se face "pe ochi frumosi"), banii in plus vor fi absorbiti de preturi, adica va creste inflatia. Ne bucuram o luna de marirea de salariu, dar luna urmatoare constatam ca de fapt avem mai putini bani in buzunar.
      Nu vreau sa-ti dau lectii, nici eu nu sunt economist, dar asta am inteles de cand urmaresc criza econoomica globala din 2008 incoace.
      Daca am produce ceva concret, atunci ar fi si crestere economica. Dar atata timp cat sectorul particular de-abia respira iar statul se amesteca ne-permis de mult in economie, nu va fi crestere economica. Ai observat ca s-a taiat anul acesta de la investitii? Si atunci de unde salarii ca a muncitorilor francezi?
      • +1 (3 voturi)    
        Nu e nevoie de lectii ci de minte (Vineri, 25 iulie 2014, 14:42)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Gabi Sorocianu

        Sa-si aminteasca ce s-a intamplat in '90, cand FSN-ul a dat bani cu nemiluita. Ati uitat de inflatie a declansat?
  • +7 (9 voturi)    
    ce daca (Vineri, 25 iulie 2014, 0:15)

    MihaiStanciu [anonim]

    Si ce daca nu ne place munca remunerata legal(salariu),educatia daca nu e la facultate(doamne fereste scoli profesionale),sapunul si pasta de dinti(cel mai scazut consum pe cap de locuitor din Europa),ca suntem nostalgici dupa seful statului pe care l-am executat de Craciu)?Bazat pe toate sondajele ne vom alege in Noembrie conducatorul CARE NE PLACE(apud Andrei Plesu)si care ne va duce rapid spre bunastare si prosperitate.
  • +10 (10 voturi)    
    Saracia extrema in Ro e mai mare (Vineri, 25 iulie 2014, 0:34)

    n.dumiritu [utilizator]

    Datele privind PIB/locuitor ne situeaza peste Bulgaria. Insa, ca orice medie, nu dau o imagine exacta a starii de saracie. Poate mai corect ar fi sa avem cifra actualizata a celor care traiesc cu sub 5 dolari/zi. O statistica WorldBank de aici (http://povertydata.worldbank.org/poverty/region/ECA), cu date pina in 2011, arata ca in Romania 35% traiesc cu sub 5 dolari/zi, in vreme ce in Bulgaria doar 18% traiesc cu sub 5 dolari/zi. Proportia de saracie extrema este dubla in Ro fata Bg. Acesti oameni foarte saraci sint demoralizati, sint prazi sigure crizelor de orice fel ca si intemperiilor naturale, nu-si cunosc drepturile, sint la mila autoritatilor si a celor care le pot da ceva de munca, nu pot pune presiune pe decidenti politici care oricum ii trateaza ca defavorizati.
    Problema uriasa este ca saracia extrema a adultilor este mediul in care cresc copii care sint privati de conditii bune de educatie, sanatate, o viata sociala normala in care au loc firesc sportul, artele, micile distractii. Saracia adultului reteaza de multe ori posibilitatea de dezvoltare a copilului, a adultului in devenire.
    Felicit Hotnews pentru publicarea acestui articol care spune lucruri foarte grave despre starea natiei.
  • +4 (6 voturi)    
    ne-au luat-o inainte bulgarii (Vineri, 25 iulie 2014, 1:28)

    AlinaBalan [anonim]

    Pana si bulgarii, care teoretic sunt mai saraci ca noi, au mai multi km de autostrada!
  • +9 (11 voturi)    
    Minciuna somajului mic! (Vineri, 25 iulie 2014, 3:57)

    hotnewsfil [utilizator]

    Ne facem iluzii, ne mintim ca somjul este redus in tara noasra.
    Cat ar fi somajul daca ar fi ramas in tara cei trei, patru milioane de romani care si-au parasit tara ca sa scape de saracia lucie si cat ar fi somajul daca intreprinzatorii mici si multi dintre cei mijlocii n-ar fi evazionisti, fortati de impozitele ucigatoare sa nu-si plateasca imensele impozite?
  • +6 (10 voturi)    
    Ma intreb daca lipsa muncii nu duce la asta (Vineri, 25 iulie 2014, 9:33)

    bigbrother [utilizator]

    Cifrele din articol imi indica faptul ca romanul nu vrea sa munceasca (scuze celor care chiar o fac) iar cand se pune sa munceasca, o face prost, de genul "las' ca merge si asa".

    Mai mult, dupa ce ca nu muncim (ca popor ma refer), platim taxe foarte mari si multe pentru a sustine un buget de stat care este folosit de o gasca de politicieni pentru subzistenta diverselor categorii sociale sau pentru a-si intari pozitia politica.

    Nu se mai pune problema de investitii (vezi nr infim de autostrazi, de fapt drumul infim de sosele care chiar s-ar putea numi drumuri), de acces civilizat la un WC sau, si mai rau, lipsa accesului la educatie (desi aici cred ca se face in mod intentionat asta pentru ca omul "prost" nu stie ce sa ceara si face ce i se spune, aviz electoratului doritor de pungi de malai, galeti si alte pomeni electorale). Iar acolo unde exista educatie in sensul de scoli, licee etc, ne intoarcem in cercul vicios unde profesorul nu-si face treaba cum trebuie, dovada rateurile din ultimii ani de la bacalaureat.

    Ce se poate face? Eu as incepe cu educatia si investitiile. Educatie pentru a intelege ce vrem de fapt de la viata asta, pentru a ne specializa intr-o meserie, pentru inovatie si cercetare, nu doar sa pupam icoane si sa asteptam pomenile electorale si investitii pentru ca cei care au bani si cauta forta de munca, sa ajunga la noi, sa aiba conditiile necesare pentru a-si desfasura afacerile.

    Sau sa plecam afara din tara toti ce care muncesc si se gandesc ca au o singura viata de trait si nu merita irosita intr-o lupta inegala cu morile de vant.
  • +2 (4 voturi)    
    Trandavi revendicativi (Vineri, 25 iulie 2014, 12:09)

    untel [utilizator]

    Societati straine care chiar cauta angajati de ce nu gasesc pe nimeni !?
    Pentru ca trantorul nostru nu vrea munca, nici studii, nici sa-si puna fundu la sacrificiu sa invete ceva ...... vrea doar salariu de "inginer" sau director, ca analfabet, chipurile pentru ca el este acum european !?
    Acum ati inteles de ce Rrumania nu va pupa niciodata euro, schengen ... statutul de oameni si nu de sub-oameni !
    Banii se castiga ca si PIB-ul nu vine din cer sau din cersit, cersetorii Europei ! Analfabeti milionari, chipurile saraci
    • +2 (2 voturi)    
      Poftim? (Vineri, 25 iulie 2014, 16:39)

      Dragos.C [anonim] i-a raspuns lui untel

      Ori esti slab informat ori esti rau intentionat.

      Fiind nascut in 89´ pot afirma ca nu stiu pe cineva sa cerseasca din toate sutele de romani pe care i-am cunoscut mai mult sau mai putin.

      Tu stii pe careva?

      Stam prost in statistici. Asta nu inseamna ca suntem sub-cetateni. Nu am inteles de cei cu fose septice si apa din hidrofor apar cu ´WC in curte´.
      Sa nu uitam ca ne comparam in statistici cu statele cele mai dezvoltate din lume. Daca ne comparam cu ceilalti 80% de locuitori ai planetei suntem europeni la loc.
  • 0 (2 voturi)    
    TB (Vineri, 25 iulie 2014, 13:06)

    kronk [utilizator]

    Atita timp cit nu dispare banda asta de infractori incepind cu goazarul sef si terminind cu ultimul cersetor nu e nici-o sansa.Nici Schengen nici nimic.Nu degeaba UE ne-a stampilat:CORUPTI
  • 0 (2 voturi)    
    Tara ne vrea prosti (Vineri, 25 iulie 2014, 16:44)

    gicusculeru [utilizator]

    Dupa cum ne trateaza si ne argumenteaza Ponta, suntem o tara de prosti, ne-educati, obedienti si milogi. Ponta nu este "un tupiest". Un tip cu tupeu este unul care are "un scop". Vrea ceva pentru el. Nu este cazul lui Ponta. Ele este doar un copil obraznic. Un copil care iti scoate limba pentru ca "asa vrea el"; d-aia. Noi trebuie sa-l suporta. Avem alternative viabile?
    Toti, dar absolut toti ne vor prosti si manipulabili.
    Si o fac cu copy si paste.

    Ceea ce e mai grav este ca toti am face la fel in locul lor /lui.

    Demonstratia este facuta de celebra discutie Ponta+Petrescu vs. Basescu+"Bogdan".

    Dra. Petrescu de la Finante nu e o proasta. Doctoratul la Harward nu se ia cu copy/paste.
    Dar a intrat in joc. I-a fost aburita mintea cu promisiuni. Dar DEMNITATEA si imaginea si le-a pus singura pe masa, pe nimic!!

    Ne-a re-demonstrat ca, oricine ai fi, daca nu ai tupeul sa spui NU atunci cand ti se cere "ceva" sub demnitatea ta, vei fi calcat in picioare de oricine, fiinda asa vrea "PL"-ul lui.
  • +1 (1 vot)    
    CU TOTII IN STRADA (Vineri, 25 iulie 2014, 18:34)

    silvaestru [utilizator]

    schimbarea- prin reforma clasei politice si revolta pasnica !
    ...oameni simpli abrutizați de sărăcie, aflați la limita supraviețuirii, menținuți în ignoranță și înșelați prin manipulări abjecte machiavelice...
    clasa politică ar trebui obligată să se reformeze prin orice mijloace pașnice…
    poate în acest an se va atinge masa critică a disperării și va apare revolta…
    este nevoie de aprinderea scânteii de conștiință în fiecare din noi…
    nevoia de altruism, cumpătare, onestitate, respect, devotament există în fiecare din noi, dar trebuie promovate de instituțiile mari ale statului școală, justiție, parlament, guvern. nevoia de siguranță pentru oameni este necesară pentru a supraviețui, dar nu este și suficientă pentru dezvoltarea morală,spirituală. nu poți fi liber în mod real fără să-ți dorești adevărul și dreptatea ...mai întâi este necesară schimbarea fiecăruia din noi.…apoi putem schimba și reforma clasa politică ....

    in 1989 in cehoslovacia manifestatii pasnice de sute de mii de oameni au facut revolutia de catifea

    sau vor mai trece încă 25 de ani…

    dacă nu acum, când ? dacă nu noi, cine ? o clasă politică oportunistă profitoare coruptă trebuie reformată si schimbată nu prin violență, ci prin mijloace democratice, pașnice, civilizate, demne și de bun simț aplicate cu fermitate și perseverență ! noi nu suntem ca ei ! fii tu schimbarea pe care dorești să o vezi în lume !
  • -1 (1 vot)    
    D (Vineri, 25 iulie 2014, 19:05)

    miohaiham [utilizator]

    Doar cu biciul faci treaba la noi!plecati oameni buni din tara!eu am făcut asta.imi pare rău,căci nu de foame ci satul de prostia politica si administrativă.copilul meu are o șansa in plus!
  • 0 (0 voturi)    
    #uimit (Duminică, 27 iulie 2014, 20:39)

    N-joy [utilizator]

    ma intreb din ce traiesc familiile fara niciun salariat... ca din ajutorul social cred ca e cam greu de trait... doar n-or fura toti :O


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri