Campania "Mamaia Style" are elemente cu continut sexist, misogin si discriminatoriu ce trebuie eliminate, potrivit CNCD, care a sanctionat cu avertisment Asociatia Litoral-Delta Dunarii, ce a realizat materialele, si pe primarul Constantei Radu Mazare, relateaza Mediafax.

Presedintele Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD), Csaba Asztalos, a declarat ca in sedinta de miercuri a consiliului a fost discutata sesizarea privind campania "Mamaia Style", de promovare a statiunii.

Membrii CNCD au hotarat ca sunt anumite elemente in campanie care au "un continut sexist, misogin si discriminatoriu" si care "creeaza o atmosfera degradanta si umilitoare" in ceea ce priveste femeile.

Totodata, ei au mai stabilit ca declaratiile facute de primarul Radu Mazare cu ocazia lansarii campaniei depasesc limitele libertatii de exprimare si sunt la randul lor discriminatorii.

Astfel, CNCD a hotarat, cu majoritate de voturi, sa sanctioneze cu avertisment Asociatia Litoral-Delta Dunarii, ce a realizat materialele, si pe Radu Mazare. Cei doi trebuie sa publice in mass media un rezumat al deciziei CNCD in ceea ce ii priveste.

Asociatia trebuie totodata sa elimine elementele discriminatorii din campanie, insa reprezentantii acesteia au prezentat deja, la audierile de la CNCD, propuneri de modificari care sunt in limita legii, a mai precizat Csaba Asztalos.

Mazare spune ca va ataca in instanta sanctiunea CNCD

Primarul Constantei, Radu Mazare, sustine ca va ataca in instanta decizia CNCD de a-i sanctiona cu avertisment pe el si Asociatia Litoral-Delta Dunarii privind campania "Mamaia Style", adaugand ca nu va renunta la aceasta si ca il deranjeaza ca nu poate face materiale promotionale pentru turisti.

"Voi nu ati invatat cum e in viata si in istorie. Uite, numai lectiile pe care le vedeti la carnaval. Unul face si 100 de neputinciosi il critica si incearca sa-l loveasca pe la spate. Nu-i nimic nou, ca de 14 ani m-am obisnuit. Orice lucru nou pe care vreau sa-l fac se gaseste cate un destept, 10, 100 care sa critice, ei nefacand nimic in viata lor. O sa mergem sa atacam la Curtea de Apel, dupa aia la Inalta Curte. Ne-au pus sa si modificam, nu stiu ce, ca nu am primit inca, dar cert e ca noi nu putem sa dam drumul campaniei de promovare, sunt turisti si nu pot sa cumpere tricouri", a declarat Mazare, la sediul Politiei Judetene Constanta.

El a spus ca nu are de gand sa renunte la campania "Mamaia Style", considerand ca "maniera" in care promoveaza statiunea "este evident drumul cel bun", in conditiile in care la carnaval au asistat peste 25.000 de oameni.

"Deocamdata ne judecam nu am de gand sa renunt pentru ca eu cred ca maniera la care noi promovam si ce facem in statiune este evident drumul cel bun, altfel nu erau peste 25.000 de oameni la carnaval unde erau fete. Poate in curand o sa ne certe si ca de ce sunt fete cu fuste scurte, despicate, s.a.m.d. Probabil ca vor femeia cu barba si atunci nu mai plange nimeni", a afirmat primarul Constantei.

Primarul a sustinut ca "singurul lucru care il deranjeaza" este ca nu poate sa faca materiale promotionale pentru turisti.

"Eu am voie sa vorbesc ce vreau ca suntem in democratie chiar daca anumite lucruri ii supara pe aia care conduc tara, eu vorbesc ce vreau. De aia l-am dat jos pe Ceausescu si am fost cu pusca. Ei nu critica declaratiile, probabil ca ei critica aceasta campanie, nu au ei probleme cu declaratiile mele. Ca asa m-au criticat si pentru justitie si a aparut Sarkozy care a spus acelasi lucru ca si mine la adresa justitiei si pe el nu l-a criticat nimeni dupa cum ati vazut. Dar inteleg ca e o problema si astept comunicarea. Singurul lucru care ma deranjeaza este ca nu pot sa fac materiale promotionale, sa le cumpere turistii cu campania, asta o sa atacam si daca mergem ne judecam si facem la anul. Unul face si o suta latra", a mai declarat Radu Mazare.

El a mers, marti, la sediul Politiei Judetene Constanta, aceasta fiind una dintre conditiile eliberarii sub control judiciar.

Mai multe organizatii nonguvernamentale asociate in cadrul Coalitiei pentru Egalitate de Gen au depus, la inceputul lunii iunie, o sesizare la CNCD in care au reclamat campania de promovare a statiunii Mamaia - "Mamaia Style" - intrucat "contine imagini cu caracter misogin si incita la hartuirea femeilor".

Petitia a fost indreptata impotriva Asociatiei pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului Litoral-Delta Dunarii, Consiliului Local Constanta si primarului municipiului Constanta, Radu Mazare, care sustin campania, potrivit ONG-urilor.

"Campania ᅡMamaia Styleᅡ promoveaza sexismul si un tratament injust si degradant cu privire la femei, prin sexualizare excesiva si obiectificare, iar unul din layout-urile campaniei, cel intitulat ᅡBird Wathcingᅡ, incita la hartuire sexuala si la alte comportamente agresive (verbale, psihice, fizice) din partea barbatilor fata de femei", se arata in sesizarea depusa la CNCD.

Organizatiile neguvernamentale considera ca inclusiv declaratia primarului Radu Mazare, cu ocazia lansarii campaniei reflecta caracterul sexist, incitator la hartuire sexuala si la alte comportamente agresive. "Avem mai multe, ce putem regasi in Mamaia: safari, valuri...(...) Domnisoarele trebuiesc vanate, sunt niste gazele care trebuiesc vanate. Avem ᅡBird watchingᅡ, pot veni spre zona Vadu oameni mai in etate sa se uite cu binoclul dupa pasaretul de acolo sau mai tinerei sa se uite si ei dupa pasarile de pe plaja", a afirmat Radu Mazare intr-o declaratie publica data la sfarsitul lunii mai.

Campania Mamaia Style a fost lansata in data de 13 martie in cadrul Targului de Turism Romexpo Bucuresti. Printre elementele campaniei se regasesc si cinci layouturi - "Safari", "Bird watching", "Surfing", "Snorkeling" si "Perfect slopes", arata ONG-urile.

Campania "Mamaia Style" este finantata din taxa de promovare colectata de la hotelieri, proprietari de cluburi, terase, restaurante, magazine si de la proprietarii de apartamente din Mamaia. Taxa de promovare a statiunii Mamaia, obligatorie din 2013, este cuprinsa intre 100 si 4.000 de lei pe an si este utilizata in procent de 80% de catre Asociatia Litoral-Delta Dunarii si in procent de 20% de catre Consiliul Local Constanta.

Consiliul Local al Municipiului Constanta a aprobat folosirea gratuita a conceptului "Mamaia Style", respectiv a celor cinci layout-uri pentru imprimarea pe tricouri, sepci si alte materiale promotionale care se vor vinde pe litoral.

Coalitia pentru Egalitate de Gen este formata din cinci organizatii nonguvernamentale: Centrul Parteneriat pentru Egalitate - CPE., Societatea de Analize Feministe Ana, Asociatia pentru Libertate si Egalitate de Gen - ALEG, Asociatia pentru Drepturile Femeilor Rome E-Romnja si Asociatia Front.